Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2011

Aν δεν υπήρχε η μετάνοια, ο παράδεισος θα ήταν αδειανός

   Aν δεν υπήρχε η μετάνοια, ο παράδεισος θα ήταν αδειανός. Θα  ήσαν εκεί μόνο κάτι νήπια σαν εκείνα που έσφαξε ο αιμοχαρής Ηρώδης. Υπάρχει ελπίς παραδείσου, διότι υπάρχει το μέγα αυτό μυστήριο.

   Το δε ρήμα «μετανοείτε», που είναι σε χρόνο ενεστώτα, δηλώνει διάρκεια. Δεν λέει μετανοήσατε, δηλαδή μία φορά, αλλά «μετανοείτε», δηλαδή συνέχεια. Η μετάνοια  πρέπει να είναι μια διαρκής κατάστασις, αφού δεν υπάρχει ημέρα αναμάρτητη. Έχουμε λοιπόν ανάγκη διαρκούς μετανοίας.

   Ορθώς ελέχθη, ότι ο άνθρωπος θα κουραστεί να αμαρτάνει, αλλά δεν θα κουραστεί να προφασίζεται.

  Εάν εμείς οι ιερείς δεν συναισθανθούμε , δεν αποκτήσουμε συνείδηση της μετάνοιας, ουδέποτε θα μπορέσουμε να κηρύξουμε τη μετάνοια στο λαό μας.

   Ακόμη κι αυτό το μαύρο ράσο που φορούμε σύμβολο μετανοίας είναι, και θα πρέπει και αυτό πάντα να μας υπενθυμίζει τη μετάνοια.

   Θα πρέπει ο ιερεύς, όταν αντιληφθεί κάποια περίπτωση στην ενορία του, να τρέξει να παρηγορήσει και να στηρίξει τις ψυχές. Υπάρχει θλίψις, απελπισία, κ’ εκεί πρέπει να σπεύσουμε να δώσουμε ελπίδα.

Ο Φλωρίνης  Αυγουστίνος

Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2011

Αυτός που πενθεί για την φτώχεια του, φανερώνει ότι δεν φτωχαίνει εκουσίως,

Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά:
«Αυτός που πενθεί για την φτώχεια του, φανερώνει ότι δεν φτωχαίνει εκουσίως,
γιαυτό πέφτει στις παγίδες του διαβόλου μαζί με όσους ποθούν να πλουτίσουν ή με όσους
ήδη επλούτησαν, κατά τον Απόστολο (Α Τιμ. 6,9). Και αν δεν αλλάξει γνώμη για να
αποφύγει το ταχύτερο τις παγίδες, θα βληθεί στην αιώνιο κόλαση μαζί με τους πλουσίους.

(Επιστολή προς Ξένη Μοναχή, νεοελ. απόδοση υπό γ. Θεοκλήτου Διονυσιάτου).

Από την προς Τιμόθεον Α΄ επιστολήν: «6‐7  οὐδὲν  γὰρ  εἰσηνέγκαμεν  εἰς  τὸν 
κόσμον,  δῆλον  ὅτι  οὐδὲ  ἐξενεγκεῖν  τι  δυνάμεθα·    6‐8  ἔχοντες  δὲ  διατροφὰς  καὶ 
σκεπάσματα,  τούτοις  ἀρκεσθησόμεθα.   6‐9 οἱ δὲ βουλόμενοι πλουτεῖν ἐμπίπτουσιν εἰς 
πειρασμὸν  καὶ  παγίδα  καὶ  ἐπιθυμίας  πολλὰς  ἀνοήτους  καὶ  βλαβεράς,  αἵτινες 
βυθίζουσι  τοὺς  ἀνθρώπους  εἰς  ὄλεθρον  καὶ  ἀπώλειαν 6‐10 ῥίζα  γὰρ  πάντων  τῶν 
κακῶν ἐστιν ἡ φιλαργυρία,  ἧς  τινες  ὀρεγόμενοι  ἀπεπλανήθησαν  ἀπὸ  τῆς  πίστεως  καὶ 
ἑαυτοὺς περιέπειραν ὀδύναις πολλαῖς.    6‐11  Σὺ  δέ,  ὦ  ἄνθρωπε  τοῦ  Θεοῦ,  ταῦτα  φεῦγε· 
δίωκε  δὲ  δικαιοσύνην,  εὐσέβειαν,  πίστιν,  ἀγάπην,  ὑπομονήν,  πρᾳότητα  6‐12  ἀγωνίζου 
τὸν  καλὸν  ἀγῶνα  τῆς  πίστεως·  ἐπιλαβοῦ  τῆς  αἰωνίου  ζωῆς,  εἰς  ἣν  καὶ  ἐκλήθης  καὶ 
ὡμολόγησας τὴν καλὴν ὁμολογίαν ἐνώπιον πολλῶν μαρτύρων»

ΠΗΓΗ:http://www.imdleo.gr/diaf/2005/09-aytos_poy_penthei_gia_th_ftwxia.pdf

Συμβουλές του γέροντα Παΐσιου

Να έχεις καλό δρόμο. Και να μη κουραστείς να ψάχνεις και να προσεύχεσαι. Μη απορρίψεις ποτέ άνθρωπο για τα λάθη του και ποτέ μη θεοποιήσεις άνθρωπο για τις αρετές του.

Ο άνθρωπος δεν πρέπει να παίρνει σοβαρές αποφάσεις, όταν είναι ταραγμένος ή θυμωμένος. Πρώτα, ας ηρεμεί και ύστερα, ας αποφασίζει.

Κάποια στιγμή η ανθρώπινη δόξα με  τον θάνατο θα τελειώσει. Όμως , η αρετή είναι ευλογία του ουρανού, χωρίς τέλος.

Μπορεί να νομίζουμε, ότι στο κόσμο κυριαρχεί το κακό, αλλά δεν είναι έτσι. Ευτυχώς , υπάρχουν και σήμερα πολλοί που δεν αδρανούν , αλλά αγωνίζονται τον καλό αγώνα, ζούν με συνέπεια και σκορπίζουν γύρω τους αγάπη. Έρχονται αρκετοί και με ρωτάνε πως μπορούν να βοηθήσουν ανθρώπους που έχουν ανάγκη. Πολλοί κάνουν το καλό, χωρίς να φαίνονται και δεν μιλούν για τα καλά έργα τους. Θυμάμαι , όταν ήμουν παιδί , η μάνα μου έλεγε ότι άμα ζυγίσεις το καλό και το κακό, θα δείς ότι το καλό είναι πιο βαρύ. Αλλά το κακό είναι πιο φανταχτερό και τραβάει το μάτι.

Θεολογία είναι ο λόγος του Θεού, που συλλαμβάνεται απο τις αγνές , τις ταπεινές και αναγεννημένες πνευματικά ψυχές, και όχι τα όμορφα λόγια του μυαλού , που φτιάχνονται με φιλολογική τέχνη και εκφράζονται με το νομικό ή κοσμικό πνεύμα.

Αρχιεπίσκοπος: "Oυδέποτε ζητήσαμε την απαλλαγή από το έκτακτο τέλος"

Πέμπτη, 15 Σεπτέμβριος 2011 Συντάχθηκε απο τον/την Romfea.gr - 12.17

Ερωτηθείς από δημοσιογράφους, ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος έκανε την ακόλουθη δήλωση:

“Προς αποφυγή παρανοήσεων διευκρινίζεται ότι η Εκκλησία της Ελλάδος ουδέποτε έθεσε ζήτημα απαλλαγής της από το έκτακτο ειδικό τέλος επί των ακινήτων όσον αφορά στην περιουσία της που αξιοποιεί εμπορικά, σε μία περίοδο που ο ελληνικός λαός δοκιμάζεται σκληρά.

Από την καταβολή του έκτακτου τέλους εξαιρούνται, όπως άλλωστε ισχύει και για όλες τις γνωστές θρησκείες και τα αναγνωρισμένα θρησκευτικά δόγματα στη χώρα μας, μόνον οι χώροι άσκησης δημόσιας λατρείας και τα φιλανθρωπικά ιδρύματα.

Σε αυτές τις κρίσιμες για τον τόπο στιγμές η Εκκλησία έχει εντείνει τις προσπάθειές της για την ενίσχυση του φιλανθρωπικού και κοινωνικού της έργου, προς την εξυπηρέτηση του οποίου στοχεύει άλλωστε και η εμπορική εκμετάλλευση των ακινήτων της, για να επουλώσει τις πληγές που έχει προκαλέσει σε ευπαθείς και όχι μόνον πλέον ομάδες του πληθυσμού η πρωτοφανής κρίση”.

Να αναφερθεί όπως πρώτη έγραψε χθες η Romfea.gr, το Υπουργείο Οικονομικών αποφάσισε την εξαίρεση των Μονών και των Ναών από την καταβολή του ειδικού έκτακτου τέλους στα ακίνητα μέσω των λογαριασμών της Δ.Ε.Η.

Συγκεκριμένα απαλλάστονται οι Ναοί, οι Ιερές Μονές, το Ιερό Κοινό του Παναγίου Τάφου, η Ιερά Μονή του Όρους Σινά, το Άγιον Όρος, η Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος και τα θρησκευτικά ιδρύματα και των ξένων δογμάτων, που τα χρησιμοποιούν αποκλειστικά για την άσκηση δημόσιας λατρείας.

ΠΗΓΗ:http://www.romfea.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=9210:-qo-q&catid=13
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...