Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2014

Ἀφιέρωμα ἀπό τήν συμπληρώσει 14 ἐτῶν ἀπό τῆς εἰς Κύριον μεταστάσεως τοῦ π. Νικολάου, ἀπό τόν ἱερέα Παπαχαράλαμπο Ντελή-Πανουτσακόπουλο, ἐκ Βεσινίου Καλαβρύτων.



Δευτέρα, 6 Ἰανουαρίου 2014
ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΤΕ ΚΑΙ  ΑΓΙΟΤΟΚΟΣ  ΠΟΛΙΣ ΠΑΤΡΩΝ

π. ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΕΤΤΑΣ

ΤΗΝ ΔΕ ΤΕΤΑΡΤΗ ΜΗΝΟΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
ΣΗΜΕΙΟΦΟΡΟΣ π. ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΕΤΤΑΣ
ΘΑΥΜΑΣΤΩΣ ΕΤΕΛΕΥΤΗΣΕ.


Ἀφιέρωμα ἀπό τήν συμπληρώσει 14 ἐτῶν ἀπό τῆς εἰς Κύριον μεταστάσεως τοῦ π. Νικολάου, ἀπό τόν ἱερέα Παπαχαράλαμπο Ντελή-Πανουτσακόπουλο, ἐκ Βεσινίου Καλαβρύτων.


«Καί τίς ἔφυ σοφός καί ἱερός ὧδε, τίς ἔργον ἔρρεξε τοσοῦτον, ὅσον ὁ ἱεροφάντωρ ἤνυσε ἱερεύς Νικόλαος; Ὅς θάνατον παριόντα τρεῖς ἡμερας στέρνοις ἔσχεν. Καί θερμοῖς χερσίν ἁφαῖς ἐξένισεν, τήν δέ τετάρτην ἑαυτοῦ ψυχήν ὡς ἄρτον ὑδύν τῷ Κυρίῳ παρέδωκεν».
Καί ποιός ἐγεννήθηκε ἐδῶ τόσον σοφός, ποιός ἔπραξε τέτοιον ἔργον, σάν αὐτό πού ἐξετέλεσεν ὁ πάνσοφος καί ἱερώτατος π. Νικόλαος Ἀ. Πέττας ὁ ὁποῖος, τόν θάνατον ἐλθόντα, τόν ἐκράτησεν ἐπί τρεῖς ἡμέρες ἐντός τοῦ στέρνου του, προσφέρων εἰς αὐτόν τήν τῶν χεριῶν του θαλπωρήν, καί τήν τετάρτην προσέφερε τήν ψυχή του, ὡς γλυκό ψωμί στόν Χριστό.
Λέγουσιν πολλοί καί ὄντως γεγονός καί ἄποψις ἀντικειμενική τε καί οὐκουμενική ἐστι: Ὅτι ὁ πανδαμάτωρ χρόνος τά πάντα περιέλει ἐν τῇ τῆς λήθης ἀχλύι, ἡ δέ θυμόσοφος λαϊκή σοφία ἐν τῇ πράξει ὁμολογεῖ ὅτι: «Ὅλα τά θαύματα κρατᾶνε τρεῖς ἡμέρες καί τό πιό μεγάλο τέσσερις».
Ὄντως δέ τουτ’ αὐτό πολλάκις παρά τοῖς ἀνθρώποις δίκην ἀξιώματος παραδεδεγμένον ἐστί καί ἐνίοτε δίκην καρμπόν ἐς ἀεί ἐπαναλαμβάνεται ἐν τῷ ἰδίῳ πλάνῳ: Ἐν τῇ γεννήσει γαλοζοαιμάτων, ἐν τῷ θανάτῳ ἐτικετοφορούντων, ….ἐν τῇ «οὐρήσει» τῶν δίκην κομητών  ἐν τοῖς media ἐμφανιζομένων idol of the day, κ.o.κ., ἴδια σκηνικά, παρεμφερεῖς φανφάρες, ἔλ-λόγοι πάτρωνες καί πάρ-ἄλογη ἀνθρωπίνη μάζα.
Δόξα τῷ Κυρίῳ ὅμως ὑπάρχουσιν καί πάμπολλαι ἐξαιρέσεις αἵτινες διαπρυσίως διακηρύττουσιν  ὅτι: τά ὄντως θαυμαστά ἀενάως τε νῦν καί ἀεί τοῖς ἐπαϊοῦσι τε καί μεμυημένοις ἐμφαίνονται, καί οἱ νοοῦντες ἐνόησαν.
Ἕν τοιοῦτον ὑπερφυσικόν γεγονός ἀποτελεῖ καί ἡ προῤῥηθεῖσα ἐκ τοῦ κόσμου τούτου ἔξοδος τοῦ σημειοφόρου πατρός τε καί ἱερέως Νικολάου Πέττα: Ἐξ ἀλων χειλέων τοῦ οὐρανοφάντορος Μεγάλου Βασιλείου τῇ πρώτῃ μηνός Ἰανουαρίου 2000 ἀρρήτως ἤκουσεν: «Ἤγγικεν ὁ καιρός τῆς ὑμετέρας ἀπελεύσεως, τέκνον Νικόλαε, γῆ τε καί οὐρανός ἀδυνατοῦσιν γάρ τήν ὑμετέραν λύπην ἵνα ἀντέξωσιν!».
Τῇ δέ Τετάρτη τοῦ αὐτοῦ μηνός ἑαυτοῦ ἁγίαν ψυχήν Χριστῷ τῷ  Θεῷ καί Σωτήρι τῶν ψυχῶν ἡμῶν τε καί ὑμῶν παρέδωκεν, καί ὄντως ἐν τῇ καθιερωμένῃ ἀνταλλαγή εὐχῶν ἐπί τῷ νέῳ τῆς τοῦ Κυρίου χρηστότητος ἐνιαυτῷ εἰσερχομένῳ, ἐξομολόγησεν ἑαυτοῦ ἔξοδον. Μετά δέ τρεῖς ἡμέρας εἰς νέαν Ἱερουσαλήμ, ὡς προήρεικεν ἀπεδήμησεν. Θαυμαστός ὁ Θεός ἐν τοῖς ἀνθρώποις αὐτοῦ. Γνωστόν δ’ ἐστιν ἡμῖν καί οὐχί μόνον εἰς τούς ἐν Πατράσιν παροικοῦντας, ὅτι τό μέγεθος τῆς πικρίας, ὅ ἐγεύθη ὁ παμμάκαρ πατήρ, ἐκ «σπείρας» κρατούντων ἱερέων,  καί δή σημειωτέον ἐνταύθα ἐστι, ὅτι: Ὡς κακοί γεγονότες, κακῶς ἀπωλέσθησαν ἐκ τοῦ τοπικοῦ πνευματικοῦ γίγνεσθαι.
Ἐζήλευσαν γάρ, -παρ’ ὡς ἔδει - μιμηθώσιν, τήν δόξαν τοῦ οὐρανοβάμονος πατρός, ὅστις ἔχαιρε τῆς ἀπολύτου ἀγάπης τε καί ἐμπιστοσύνης τοῦ διευρυμένου πνευματικοῦ του ποιμνίου καί δή καί ἐκτός συνόρων τῆς ἐνταῦθα Ἀποστολικῆς Ἱερᾶς τῶν Πατρῶν Μητροπόλεως.
Ἄπειροι συνειδητοποιημένοι Χριστιανοί, προσέτρεχον πρός παρρησίαν εἰς τό ἅγιον αὐτοῦ Ἐπιτραχήλιον, πλείστους δ’ ἐξ αὐτῶν ἡ ἡμετέρα ὑπομηδαμινότης ἐγίγνωσκεν πάλαι τε καί σήμερον. Θαυμαστόν δέ γεγονός ἀποτελεῖ διά τήν ἁγιοπνευματικότητα τοῦ π. Νικολάου ὅτι: καί οἱ πλέον πεπτωκότες μετά τήν μετ’ αὐτοῦ συνάφειάν τε καί παραίνεσιν ἐγένοντο διαπρύσιοι κήρυκες τῆς Ἐκκλησίας καί παραδείγματα καλῶν τε καγαθῶν ἀνθρώπων.
Δυστυχῶς δέ τότε ὀλίγιστοι εἶχον τήν εὐλογίαν, ὅπως ἐννοήσωσι  τήν ἀγγελικήν βιωτήν τοῦ ἀνδρός, συζύγου ἁγίας πρεσβυτέρας Ἀνθῆς, πατρός δώδεκα λαμπρῶν τέκνων, ἀστειρεύτου ἐν τῇ ἐλεημοσύνη κρουνοῦ διά τούς πενομένους ἐν Χριστῷ ἀδελφούς τούς ἐν ταῖς ἐργατικαῖς κατοικίαις παροικοῦντας, ἀξεπεράστου ποιμένος ἁλλομένου τήν σήμερον εἰς ζωήν ὄντως ὄντος.
Κατόπιν ὅμως τῆς θαυμαστῆς αὐτοῦ κοιμήσεως, πολλῶν οἱ ὀφθαλμοί διηνήχθησαν καί πλεῖσται ἐσκοτισμέναι διάνοιαι ἠνεῴχθησαν, καθορῶντές τε καί καθορῶσαι, ἔστω ὀλιγίστας, πνευματικάς ἐμπειρίας, ἅστινας ὑπερβατικῶς ἐβίωνεν ὁ οὐρανοδρόμος τοῦ τότε καί σημειοφόρος τοῦ νῦν,  ἀκάματος λευίτης τοῦ Κυριακοῦ Ἀμπελῶνος, εἰς Ὅν ψυχῇ τε καί σώματι ὡς καιομένη φαεινή λαμπάς ἐσκοτισμένας ἀνθρωπίνας ψυχᾶς ἐφώτιζεν.
Ἀδιαμφισβήτητον δέ γεγονός ἀποτελεῖ διά τούς ἐπαΐοντας, ὅτι: Ἐπί γῆς ὄντως διά τῆς ἀμέμπτου αὐτοῦ ἠθικῆς ὡς διδασκάλου καί τῆς ὑποδειγματικῆς αὐτοῦ ἐν Ἰησοῦ Χριστῷ βιωτῆς, ἐδόξασεν τόν οὐράνιον Πατέρα, καί τήν σήμερον, καί δή πεπτωκυίαν ἡμέραν, ὁ Δικαιοκρίτης Θεός δίδει εἰς τόν ἐθελαναλώμενον πατέρα Νικόλαο τήν χάριν, ἵνα ποιῇ θαυμαστά τε καί ἄρρητα σημεῖα, ἅτινα μαρτυρῶσιν δόξαν Κυρίου ἐπί τῶν ἡγαπημένων παρ’ Αὐτοῦ κηρύκων Του. Ὁ οὐρανοβάμων π. Νικόλαος μεσιτεύει ὑπέρ τῶν ἠλπιζόντων ἐν αὐτῷ, ὡς ἕτερος Ἅγιος Νικόλαος Πλανᾶς, καί ὄντως παράλληλοι ὑπῆρξαν Αὐτῶν οἱ βίοι.
Ἐθελόθυτοι γάρ ποιμένες ὑπῆρξαν διά τήν τῶν ἀνθρώπων ἐν Χριστῷ οἰκοδόμησιν. Θαυμάσιον εἰσέτι γεγονός ἐστι ὅτι: Πέραν τῆς τοῦ λαοῦ ἁθρόας τε καί αὐθορμήτου ὁμολογίας περί τῆς τοῦ πατρός Νικολάου ἁγιοπνευματικότητος, καί πλεῖστοι Μέγιστοι Ἐκκλησιαστικοί Ταγοί τῆς Μεγάλης του Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Ἐκκλησίας, ἐπαίρωσιν ἅμα τε καί ἐπαινῶσιν, τήν τοῦ ὄντως Ἱερέως Νικολάου Πέττα ἁγίαν ζωήν. Φωτεινά Ὀρθόδοξα Μετέωρα τῆς σήμερον καί φαεινοί ὀδοδεῖκται τῆς ὄντως οὔσης Ζωῆς τίμησαν, τιμῶσιν καί ἐξαίρωσιν τήν τοῦ πατρός σεπτοτάτην μορφήν: Ὅπως ὁ Ἅγιος Πρωτεπιστάτης τοῦ Ἁγίου Ὅρους,  Γέροντας Πατήρ Μάξιμος Ἰβηρίτης. Ὅστις ἐπιμελήθη μετά ζώσης γραφίδος, ψυχωφελοῦς πονήματος διά τήν τοῦ π. Νικολάου μετά τῆς σεπτῆς αὐτοῦ πρεσβυτέρας Ἀνθῆς ζωήν «Νέαι ἡγιασμέναι μορφαί εἰς τόν ἀμπελῶνα τοῦ Κυρίου». Ὡσαύτως καί ὁ Ἱερώτατός τε καί Μεγαλοφωνότατος Ποιμενάρχης τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως, Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης καί Δεσπότης κ.κ. Ἱερεμίας. Ἐφέτος μάλιστα κατόπιν εὐλογίας τε καί προτροπῆς καί ὑπό τῆς αἰγίδος  Αὐτοῦ Σεβασμιώτητος, ἐξεδόθη ὑπέροχόν τε καί πνευματικώτατον «Ἑορτολόγιον τοῦ 2014»,  ἀφιερωμένον εἰς τό τεράστιον Ἐκκλησιαστικόν μέγεθος τοῦ π. Γερβασίου Παρασκευοπούλου, ὅστις ἀποτελεῖ ὁλόκληρον πνευματικήν παιδείαν δι’ ἅπαντα τόν Ὀρθόδοξον κόσμον, τά δέ πνευματικά Αὐτοῦ τέκνα συνεχίζωσιν τό ἅγιον ἔργον του, καθώς αὐτοῖς προσετάξατο ὁ φωτοειδής αὐτῶν Πατήρ. Ἀξιώτατα δ’ Αὐτοῦ τέκνα ὑπῆρξαν καί αἱ ἡγιασμέναι ψυχαί τοῦ π. Νικολάου Πέττα καί τῆς πρεσβυτέρας του Ἀνθῆς.


ΠΡΟΛΟΓΙΚΟΝ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΚΑΘΗΓ. ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΑΡΡΑ
ν τ ρχεί το ειμνήστου καί ελαβεστάτου ερέως π. Νικολάου Πέττα, το κ Πατρν, τόν ποον εχον τήν μεγάλην τιμήν καί τήν διαιτέραν ελογίαν νά γνωρίσω μίαν διετίαν πρό τς μακαρίας κοιμήσεως ατο καί νά κτιμήσω τάς πανθολογουμένας χριστιανικάς ρετάς, δι ν περιεκοσμετο, σζεται δωδεκασέλιδον χειρόγραφον, συνταχθέν παρά το δίου, κατόπιν ατήσεως το Παναγιώτου ντ. Λόη, τελωνειακο, καταγομένου καί κείνου κ τς πόλεως τν Πατρν. ν ατ καταγράφονται βιωματικαί ναμνήσεις περί τοῦ οιδίμου Γέροντος καί σίου νδρός π. Γερβασίου Παρασκευοπούλου, πό τς κοιμήσεως το ποίου συμπληρονται δη πεντηκονταετία. μακαριστός π. Γερβάσιος το πνευματικός πατήρ το π. Νικολάου, λλά καί τς προσφάτως μεταστάσης πρεσβυτέρας ατο νθς, ο ποοι, ς εκός, καλς γνώριζον τόν νδρα καί τά μάλα φελήθησαν παρ ατο ες τήν κατά Χριστόν ζωήν.
Τό χειρόγραφον, ὡς ητς καί εκρινς σημειοται ν τ τελευταί σελίδι ατο, παρεδόθη τήν 10-3-1998 πό το συγγραφέως ες τόν Π. Λόην, ὅστις μελλε νά χρησιμοποιήσ ατό μετ’ λλων μαρτυριν καί  στοιχείων παρά πνευματικν τέκνων το π. Γερβασίου πρός κπόνησιν σχετικν μελετν περί το σεβασμίου Γέροντος. λλά τό συλλεγέν λικόν το μέγα καί πολύ καί διά τοτο είμνηστος Π. Λόης δημοσίευσεν ἐπιλεκτικς στοιχεα μόνον κ τν δύο πρώτων σελίδων το περί ο λόγος χειρογράφου.
πειδή ναμφιβόλως δημοσίευσις τοιούτων μαρτυριν καί στοιχείων περί το βίου καί τς δράσεως μεγάλων προσωπικοτήτων, καί δή καί κκλησιαστικν νδρν, ποος πρξεν π. Γερβάσιος, χι μόνον συντελε ες τήν προβολήν καί νάδειξιν προτύπων φωτοειδν ες καιρούς πνευματικς αχμηρότητος, οοι καί ο παρόντες, λλά καί ποτελον συμβολήν ες τήν τοπικήν καί κατ πέκτασιν τήν κκλησιαστικήν στορίαν τς χριστιανικῆς μν χώρας, χαιρετίζομεν τήν κδοσιν το χειρογράφου ν τ πλαισί το ορτολογίου 2014 το φιερωμένου ες τόν π. Γερβάσιον. Πρός δέ εχαριστομεν διά τήν ελογίαν καί συγχαίρομεν καί διά τήν πρωτοβουλίαν ατήν τόν Σεβασμιώτατον Μητροπολίτην Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως κ. Ἰερεμίαν, ξοχον κκλησιαστικόν νδρα, ξιον Ποιμενάρχην τς γιοτόκου ατς παροικίας καί τρηρόν καί οκνον ργάτην ν τ περιοχ τν Βιβλικν Σπουδν, πρός ν εγνώμονες διατελομεν, νθ ν πέρ τς το Χριστο κκλησίας καί τς πιστήμης καί μετά πολλοῦ μόχθου ποιε.  


Ἀναρτήθηκε ἀπό: Priest Zastovis – Romanou Charalampos (http://agiosdimitriosromanou.blogspot.gr)

Η μετάνοια μας καθαρίζει από τις αμαρτίες και μας συνδέει με τον Θεό.



«Λουσθήτε και καθαρισθήτε, διώξτε την πονηρία από τις ψυχές σας ∙ μάθετε να κάνετε το καλό» ( Ησ. 1, 16-17 ). Και ποίο είναι το καλό που προστάζεις; «Βοηθείστε τον ορφανό και δώστε στην χήρα το δίκιο της». Δεν δίνει βαρειές εντολές ,αλλά διατάζει όσα και η ανθρώπινη φύσις υποδεικνύει , ότι δηλαδή η γυναίκα χρειάζεται ευσπλαχνία. «Και ελάτε να κουβεντιάσουμε , λέγει ο Κύριος» ( Ησ. 1,18 ) . Κάνετε κάτι μικρό κι εγώ θα προσθέσω το υπόλοιπο∙ δώστε μου το λίγο κι εγώ θα σας χαρίσω το όλο. «Ελάτε». Και πού να έλθουμε; Σε μένα που ερεθίσατε, που εξωργίσατε, σε μένα που είπα∙ «Δεν σας ακούω», για να φοβηθήτε την απειλή μου και με την μετάνοιά σας  ας να διώξετε την οργή μου. Ελάτε προς εμένα που δεν σας ακούω, για να σας ακούσω. Και τί θα μου προσφέρης; Τέλεια θεραπεία, που δεν αφήνει ίχνος, δεν αφήνει σημάδι, δεν αφήνει ουλή. «Ελάτε να συζητήσουμε, λέει ο Κύριος»∙ και προσθέτει: «Κι αν οι αμαρτίες σας είναι σαν το κόκκινο ρούχο, θα τις κάνω λευκές σαν το χιόνι» ( Ησ. 1,18 ) . Μήπως υπάρχη κάπου σημάδι; Μήπως υπάρχει κάπου ρυτίδα μαζί με άσπρο και αστραφτερό χρώμα; «Κι αν οι αμαρτίες σας είναι κατακόκκινες , θα τις ασπρίσω σαν το μαλλί των προβάτων». Μήπως υπάρχουν κάπου μελανιές; Μήπως υπάρχει κηλίδα; Όχι! Και πώς κατορθώνονται αυτά; Μήπως άλλες είναι οι υποσχέσεις; Όχι. Το αψευδές στόμα του Κυρίου τα είπε αυτά. Και είδες όχι μόνο το μέγεθος των υποσχέσεων, αλλά και το μεγαλείο Εκείνου που δώρησε αυτά. Διότι στον Θεό, που έχει τη δύναμι να καθαρίση τον αμαρτωλό από κάθε ρύπο, τα πάντα είναι δυνατά.
Λοιπόν, αφού ακούσαμε αυτά και αφού γνωρίζουμε το φάρμακο της μετανοίας , ας Τον δοξολογήσουμε , διότι σ’ Αυτόν ανήκει η δόξα και η δύναμις στον αιώνα , Αμήν.
( Περί μετανοίας , Η΄, ΕΠΕ 30, 286-310. PG 49, 336- 344 )


Από το βιβλίο: «ΜΕΤΑΝΟΙΑ , ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΙΣ, ΝΗΣΤΕΙΑ, ΘΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ»
ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
Χρυσοστομικός Άμβων
ΣΤ΄»
2η Έκδοσις
( Επηυξημένη και βελτιωμένη)
Έκδοσις: Συνοδία Σπυρίδωνος Ιερομονάχου
Νέα Σκήτη Αγ. Όρους
2008





Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2014

ΩΦΕΛΙΜΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ



Ερώτηση: Υπάρχει Θεός;
Απάντηση: Τα Έργα της Δημιουργίας που βλέπεις γύρω σου φωνάζουν «υπάρχει Θεός». Σκέψου ότι δεν υπάρχει οικοδομή χωρίς οικοδόμο. Σκέψου ακόμη ότι αν δεν υπήρχε Θεός δεν θα μπορούσε να στέκεται όρθια επί χιλιάδες χρόνια η Εκκλησία του Χριστού, η οποία συνεχώς πολεμάται με μανία από τους ειδωλολάτρες όλων των εποχών.
Ερώτηση: Αφού υπάρχει Θεός , γιατί γίνονται τόσες αδικίες στον κόσμο;
Απάντηση: Οι αδικίες δεν γίνονται από το Θεό , αλλά είναι αποτέλεσμα του εγωισμού του ανθρώπου και της κακίας του Σατανά.
Ερώτηση: Γιατί ο Θεός που είναι παντοδύναμος δεν εμποδίζει τον εγωισμό του ανθρώπου και την κακία του Σατανά;
Απάντηση: Αν ο Θεός εμπόδιζε τον άνθρωπο από του να εκδηλώνεται ελεύθερα θα ήταν Θεός βίας και εξαναγκασμού. Κι αν δεν άφηνε τον Σατανά να πειράζει τον άνθρωπο δεν θα δοκιμαζόταν η πίστη του ανθρώπου, ούτε θα γυμναζόταν η ταπείνωση και η υπομονή του.
Ερώτηση: Εντάξει, δεχόμαστε ότι υπάρχει Θεός , αλλά, τότε ποιό από τα τόσα θρησκεύματα του κόσμου τον πιστεύει σωστά; Και με βάση τίνος θρησκεύματος το περιεχόμενο θα κρίνει ο Θεός τους ανθρώπους;
Απάντηση: Ο Θεός έδωσε στον κάθε άνθρωπο συνείδηση για να ξεχωρίζει το καλό από το κακό και με βάση αυτή τη συνείδηση θα κρίνει∙  γιατί την ώρα της κρίσεως η συνείδησή σου θα σε υπερασπίσει ή θα σε κατηγορήσει. Ο άνθρωπος, παραδείγματος χάρη, που έζησε στην Ελλάδα και δεν πίστεψε στα όσα η Ορθόδοξη Εκκλησία κήρυξε, θα κατηγορηθεί από την ίδια τη συνείδησή του επειδή άκουσε για το σωτήριο έργο του Χριστού, άκουσε και είδε θαύματα, άκουσε για την ανάγκη του καθαρισμού της ψυχής με τα μυστήρια: του ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ, της ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ, (ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΩΣ) , Θ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑΣ, άκουσε τις καμπάνες της Εκκλησίας , αλλά τ’ απέρριψε όλα αυτά εγωιστικά με διάφορες προφάσεις «προφάσεις εν αμαρτίαις».
Ερώτηση: Πώς να πας στην Εκκλησία έτσι όπως την έχουν καταντήσει οι παπάδες; Και σε ποιον παπά να εμπιστευθείς την εξομολόγησή σου;
Απάντηση: Στο εικοστό τρίτο κεφάλαιο του κατά Ματθαίο ευαγγελίου λέει ο Θεάνθρωπος Ιησούς, ότι πρέπει να ακούμε τα λόγια που λέγονται στην Εκκλησία και να τα εφαρμόζουμε γιατί είναι λόγια του Θεού, ανεξάρτητα από το αν τα εφαρμόζουν ή όχι αυτοί που τα λένε. Όσο για το ζήτημα της εμπιστοσύνης της εξομολογήσεώς σου στον παπά, πρέπει να ξέρεις ότι υπάρχει το «απόρρητο της εξομολογήσεως», δηλαδή η τήρηση της μυστικότητος της εξομολογήσεως, αλλά εάν ο παπάς δεν τα τηρήσει, τότε είναι υπεύθυνος και υπόλογος απέναντι στη συνείδησή του και την Εκκλησία∙ εσύ  όμως,  ο εξομολογούμενος , είσαι κερδισμένος στην περίπτωση αυτή, γιατί όσο έρχονται οι αμαρτίες σου στ’ αυτιά πολλών χριστιανών τόσο πετυχαίνεις καλύτερα το σκοπό της εξομολογήσεως, που είναι η     ταπείνωση! Γι’ αυτό οι πρώτοι χριστιανοί έλεγαν τις αμαρτίες τους δημοσίως σε όλο το Εκκλησίασμα . Ήξεραν δε οι χριστιανοί αυτοί, πως κι αν ακόμη από τη δημοσιότητα αυτή θα τους κατεδίκαζε κάποιος σε θάνατο, θα θανατωνόταν μόνο το σώμα, η δε ψυχή θα πήγαινε καθαρή στην αιώνια χαρά του Κυρίου της Ιησού Χριστού.
Ερώτηση: Και ποιός μπορεί σήμερα να είναι τέτοιος χριστιανός; Ποιός μπορεί ν’ αντισταθεί και να πάει κόντρα στις σύγχρονες απαιτήσεις;
Απάντηση: Όταν ο Απόστολος Πέτρος έκαμε περίπου την ίδια ερώτηση στον Χριστό, εκείνος του απάντησε: «Αυτά που οι άνθρωποι νομίζουν αδύνατο, είναι δυνατά για το Θεό». Αυτό σημαίνει ότι για τον άνθρωπο που πιστεύει σωστά στο Θεό (Πατέρα, Υιό και Άγιο Πνεύμα ) και εκτελεί τις εντολές Του, η λογική υποτάσσεται στην πίστη∙ και μόνο σε μία τέτοια κυρίαρχη πίστη μπορεί ο άνθρωπος να σταυρώσει τον εγωισμό του, να θανατώσει το κοσμικό του φρόνημα ( να αποφεύγει δηλαδή κάθε αμαρτωλή συνήθεια του κόσμου) , και να γίνει ο καινούριος , αναγεννημένος άνθρωπος που θα μπορεί να αγαπά τον εχθρό του, να συγχωρεί τον αδελφό του, να κοινωνεί συνειδητά Σώμα και Αίμα Χριστού, να Εκκλησιάζεται αγόγγυστα και να αισθάνεται έτοιμος πάντοτε για το μεγάλο ταξίδι που κάποτε ο κάθε άνθρωπος θα πραγματοποιήσει. Το σκέπτεσαι, αδελφέ μου;
Σε παρακαλώ, εσύ που διάβασες αυτό το χαρτί, μη το σχίσεις.
Δώσ’ το και σε άλλη ψυχή να το διαβάσει∙ πού ξέρεις , μπορεί
η ψυχή αυτή να σωθεί εξαιτίας σου.

ΥΠΟ ΤΟΥ ΑΔΕΛΦΟΥ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

ΚΑΤΗΧΗΤΟΥ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔ. ΧΡΙΣΤΙΑΝ. ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...