Κυριακή 18 Μαΐου 2014

Ο γ.Παΐσιος και οι πολιτικοί

Ο Γέροντας Παϊσιος ήταν άνθρωπος της ειρήνης και της ενότητος. Δεν ανήκε σε κανένα κόμμα. Ήταν υπεράνω κομμάτων. Απέρριπτε άθεα πολιτικά κόμματα και πολιτικούς που είχαν σχέση με την Μασωνία, για την αθεΐα τους και την πολεμική τους προς την Εκκλησία.... Έλεγε : «Τι να το κάνω το δεξί ή το αριστερό χέρι, αν δεν κάνει σταυρό;» απορρίπτοντας έτσι τους άθεους πολιτικούς ανεξάρτητα από την πολιτική τους τοποθέτηση.

Παρασκευή 16 Μαΐου 2014

ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΕΣ ΜΝΗΜΕΣ: 4770 - Το Άγιον Όρος υποδέχθηκε τον Πατριάρχη Αλεξ...

ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΕΣ ΜΝΗΜΕΣ: 4770 - Το Άγιον Όρος υποδέχθηκε τον Πατριάρχη Αλεξ...: Άγιον Όρος   Αιμίλιος Πολυγένης Λαμπρή υποδοχή επεφύλαξαν πριν από λίγο στον Πατριάρχη Αλεξανδρείας κ. Θεόδωρο Β' οι Αγ...

Τι δήλωσαν οι υποψήφιοι πρόεδροι της κομισιόν για τα θρησκευτικά σύμβολα στον ντιμπέιτ 16-5-2014




Θρησκευτικά σύμβολα

Σκα Κέλερ: Δεν είναι απαραίτητη η ρύθμιση σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Πρέπει να διαφυλαχθεί η προσωπική ελευθερία του ατόμου. Εξαρτάται και από τοπικό πλαίσιο, σημαντική η θρησκευτική ελευθερία εφόσον δεν παρεμβαίνει δικαιώματα των άλλων.

Γκι Φερχόφσταντ: Υπέρ ευρωπαϊκής νομοθεσίας κατά των διακρίσεων στην ΕΕ. Αναφορά στη νομοθεσία για τις αμβλώσεις στην Ισπανία. Χρειαζόμαστε να ισχύουν οι βασικές αρχές και αξίες παντού με ευρωπαϊκή νομοθεσία υπέρ των διακρίσεων. Το συντομότερο.

Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ: Κάθε φιλοσοφία, θρησκεία, θέση απέναντι στη ζωή έχει νόημα. Τι δουλειά έχει η ΕΕ; Δεν χρειάζεται ευρωπαϊκή νομοθεσία. Αρχές αδιαπραγμάτευτες μεν, αλλά όχι ανάμειξη σε περιφερειακές παραδόσεις, εθνικές παραδόσεις. Είναι θέμα των κρατών-μελών.

Αλέξης Τσίπρας: Κάθε πολίτης που ζει σε κράτος-μέλος της ΕΕ οφείλει να σέβεται τους συνταγματικούς κανόνες. Και κάθε κράτος οφείλει να σέβεται τις πολιτισμικές παραδόσεις κάθε πολίτη. Αναφαίρετο δικαίωμα να έχουμε τη δυνατότητα να πιστεύουμε σε όποιο Θεό θέλουμε. Ένα επικίνδυνο κύμα αναχρονισμού και συντηρητισμού βλέπουμε στην Ευρώπη, και πιο επικίνδυνο ειδικά όταν αφορά συγκρούσεις για τη θρησκεία. Για τις αμβλώσεις στην Ισπανία: Μας γυρνά ο νόμος στις εποχές του δικτάτορα Φράνκο, εξέλιξη ενάντια στην οποία πρέπει να αγωνιστούμε.

Μαρτιν Σουλτς: Σεβαστή η ελευθερία του καθενός να εκφράζει τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις. Οι δημόσιοι χώροι είναι και οφείλουν να παραμείνουν ουδέτεροι. Επιμένω εδώ. Στο όνομα των μη διακρίσεων ο δημόσιος χώρος είναι ελεύθερος.

Η κομισιόν (επιτροπή) είναι σαν την κυβέρνηση της Ε.Ε ενώ ο πρόεδρος της κομισιόν είναι σαν τον πρωθυπουργό της Ε.Ε. Οι υποψήφιοι προτείνονται από τα ευρωπαϊκά κόμματα. Ο κ.Τσίπρας πρωτάθηκε απο τα αριστερά ευρωπαικά κόμματα.Κύριο λόγο για την εκλογή προέδρου έχουν οι κυβερνήσεις των κρατών.

Εκοιμήθη εν Κυρίω ο Μητροπολίτης Ελασσώνος κυρός Βασίλειος.


 
Ο μακαριστός Ιεράρχης γεννήθηκε το 1953 στο Νησάκι των Ιωαννίνων. Αποφοίτησε από την Ριζάρειο Εκκλησιαστική Σχολή και σπούδασε Θεολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Διάκονος χειροτονήθηκε το 1975 και Πρεσβύτερος το 1979. Διετέλεσε εφημέριος και προϊστάμενος του Ιερού Ναού Αγίου Θεράποντος Κ. Τούμπας, καθώς επίσης και Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Αγίας Θεοδώρας της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης. Μητροπολίτης Ελασσώνος εξελέγη το 1995 διαδεχόμενος τον προκάτοχό του κυρό Σεβαστιανό, τον οποίο και γηροκόμησε έως το τέλος της ζωής του.
Πρώτη του μέριμνα υπήρξε η αναδιοργάνωση στην διοίκηση της Μητροπόλεως, η στήριξη και η ενίσχυση των εκκλησιαστικών δομών της επαρχίας του αλλά και η αναγέννηση όλης της περιοχής.

Θεμελίωσε και εγκαινίασε Ι. Ναούς και Πνευματικά Κέντρα σε όλες σχεδόν τις Ενορίες της Μητροπόλεως. Χειροτόνησε πολλούς νέους και μορφωμένους κληρικούς. Καθιέρωσε μηνιαίες ιερατικές συνάξεις με διακεκριμένους ομιλητές, όπως Αρχιερείς και Καθηγητές Πανεπιστημίου, καθώς η κατάρτιση του Ιερού Κλήρου ήταν μόνιμη έγνοια του. Ταυτόχρονα, ενδιαφερόμενος για την πνευματική ανύψωση του ποιμνίου του, διοργάνωνε πνευματικές εκδηλώσεις με ομιλητές πατέρες από το Άγιο Όρος και αλλού.
Ιδιαίτερος υπήρξε ο πνευματικός δεσμός του εκλιπόντος με τον άγιο Αρσένιο, Αρχιεπίσκοπο Ελασσώνος. Με δική του πρωτοβουλία ανοικοδομήθηκε στην Ελασσώνα ο Ι.Ναός του αγίου Αρσενίου και έγινε η επίσημη αγιοκατάταξη καθώς και η μεταφορά των ιερών Λειψάνων του Αγίου από την Μόσχα. Η έλευση των ιερών λειψάνων πραγματοποιήθηκε στις 17 Ιουνίου 2006, παρουσία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών & πάσης Ελλάδος Χριστοδούλου και πλειάδος Αρχιερέων.

Υπήρξε ιδιαίτερα φιλομόναχος. Αγάπησε με όλη του την δύναμη τον μοναχισμό, τον οποίο άλλωστε και εβίωνε ως το τέλος της επίγειας ζωής του, με παραδειγματική εμπιστοσύνη στον Θεό, ασκητική λιτότητα και φιλακόλουθο πνεύμα.
Ανακαίνισε, με άμεση, προσωπική επίβλεψη και φωτισμένες υποδείξεις, όλα τα ιστορικά μοναστήρια της περιοχής, καθιστώντας τα κατάλληλα προς επάνδρωση. Επτά από αυτά τα έχει ήδη επανδρώσει. Η παρουσία του ήταν έντονη στην ζωή των μονών και το ενδιαφέρον του συνεχές. Με ενέργειές του έγιναν προσβάσιμες όλες οι ιερές Μονές της Μητροπόλεως, αφού φρόντισε να ανοιχθούν και ασφαλτοστρωθούν οι οδοί που οδηγούν σε αυτές. Επίσης φρόντισε για την ύδρευση και τον ηλεκτροφωτισμό τους.
Είναι πανθομολογούμενο από όλη την τοπική κοινωνία πως η επάνδρωση και επαναλειτουργία τόσων Μονών ανύψωσε το πνευματικό επίπεδο της περιοχής, δίνοντας παράλληλα ισχυρή ώθηση στην τουριστική ανάπτυξη του τόπου, που έγινε πλέον προσκυνηματικός προορισμός.
Η έγνοια του μακαριστού Μητροπολίτου Ελασσώνος κυρού Βασιλείου για την αναβάθμιση της απομονωμένης, φτωχής Επαρχίας του, δεν εξαντλήθηκε στα παραπάνω. Συμμετείχε ενεργά στα προβλήματα της τοπικής κοινωνίας, πετυχαίνοντας, με το κύρος και τις ικανότητές του, την επίλυση πολλών από αυτά. Έφερε για πρώτη φορά στην Ελασσόνα τον Οικουμενικό Πατριάρχη. Υποδέχθηκε τον Πατριάρχη Βουλγαρίας, τον Αρχιεπίσκοπο Τσεχίας και Σλοβακίας, τον Αρχιεπίσκοπο Εσθονίας και πολλές φορές τον μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο καθώς και τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.Ιερώνυμο. Υποδέχθηκε στην Ελασσόνα τους Προέδρους Δημοκρατίας κ.Κων/νο Στεφανόπουλο και κ.Κάρολο Παπούλια, τον οποίο και φιλοξένησε στην Ι.Μονή Σπαρμού. Το 2012 συμμετείχε στην Οργανωτική Επιτροπή για τα 100 χρόνια απελευθέρωσης της Ελασσώνος, γεγονός που υπήρξε η απαρχή για την Απελευθέρωση της Μακεδονίας και της Θράκης.

Θεώρησε ιερό του καθήκον να διασώσει και να παραδώσει στις επόμενες γενιές την πλούσια εκκλησιαστική Ιστορία της Ελασσώνος. Για αυτό συντήρησε και συγκέντρωσε σε εκκλησιαστικά μουσεία πάμπολλα κειμήλια, εκκλησιαστικά και μη. Για τον ίδιο λόγο προχώρησε σε μία σειρά βαρυσήμαντων εκδόσεων. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν:
- Ο ογκώδης τόμος 916 σελίδων για την ιστορία της Μητροπόλεως, τις Μονές, τις Ενορίες και τα κειμήλια.
- Το Κειμηλιαρχείο της Μονής Ολυμπιωτίσσης στο οποίο παρουσιάζονται όλα τα ιστορικά κειμήλια της Μονής.
- Ο Βίος και η Ακολουθία του αγίου Αρσενίου Ελασσώνος.
- Βιβλίο για τον προκάτοχό του Καλλίνικο Λαμπρινίδη, ο οποίος θεμελίωσε και έχτισε τον Μητροπολιτικό Ναό αγ. Δημητρίου Ελασσώνος.
- Το Ιεροδρόμιο, με το χρονικό της ιστορικής επισκέψεως του Οικουμενικού Πατριάρχου κ .Βαρθολομαίου τον Σεπτέμβριο του 2009.
- Βιβλίο για τον Ι.Μητροπολιτικό Ναό αγ. Δημητρίου Ελασσώνος.

Ο μακαριστός Μητροπολίτης Ελασσώνος Βασίλειος δεν αφήνει την σφραγίδα του μόνο στην τοπική Εκκλησία, αλλά και στην Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος. Η χαρισματική του προσωπικότητα, η ευστροφία και η οξύνοιά του, το ακέραιο του χαρακτήρα του τον αναδεικνύουν σε ηγετικές θέσεις στην Ιεραρχία. Γίνεται ένας από τους πιο στενούς συνεργάτες του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου καθώς και του νυν Αρχιεπισκόπου κ. Ιερωνύμου. Παίρνει αποφάσεις σε καίρια ζητήματα. Είναι παρών σε κρίσιμες συνομιλίες της Εκκλησίας με την Πολιτεία. Μιλά από το βήμα της Βουλής ως εκπρόσωπος της Ελλαδικής Εκκλησίας. Συμμετέχει σε πολλές αποστολές της Εκκλησίας της Ελλάδος στο εξωτερικό. Από το 2001 υπήρξε μέλος και από το 2011 Πρόεδρος στην ΕΚΥΟ (Εκκλησιαστική Κεντρική Υπηρεσία Οικονομικών).
Ο εκλιπών Ιεράρχης, σεμνός και συνετός, μειλίχιος και ταπεινός, ήταν αγαπητός σε όλους, στους απλούς πιστούς, στους ιερείς, στην Ιεραρχία, στους προκαθημένους των Ορθοδόξων Εκκλησιών.
Οι τιμές και τα αξιώματα δεν άσκησαν καμιά επίδραση στον χαρακτήρα του. Είχε μια πίστη βαθειά, που την ενέπνεε και στο περιβάλλον του. Γι' αυτό, ακόμα και όταν τα προβλήματα έμοιαζαν ανυπέρβλητα, τολμούσε. Και πετύχαινε το ανέλπιστο, το ακατόρθωτο.
Αγαπούσε τους πιστούς, όργωνε ακούραστα την Μητρόπολή του, για να ευλογεί τα έργα των ανθρώπων, αλλά και για να δίνει την χαρά της Αρχιερατικής Ακολουθίας και στο πιο μικρό κι απόμακρο χωριό.
Υπομονετικός, συγκαταβατικός στην ανθρώπινη αδυναμία, ανυποχώρητος όμως σε θέματα πίστεως. Οι δυναμικές επεμβάσεις του, όπου χρειαζόταν, ήταν σωτήριες για τον πιστό λαό. Εργαζόταν με διακριτικότητα, χωρίς τυμπανοκρουσίες, ωστόσο εύστοχα και αποτελεσματικά. Υπήρξε ευλαβής, φιλόθεος και φιλάγιος, με μια υποδειγματική ιεροπρέπεια που υπέβαλε τους εκκλησιαζομένους. Ευλαβείτο ιδιαίτερα το Άγιο Όρος, όπου μετέβαινε συχνά ως ταπεινός προσκυνητής, για να συμμετάσχει σε ολονύκτιες Αγρυπνίες και Πανηγυρικές Ακολουθίες.
Η στρατευομένη Εκκλησία, με βαθειά ευγνωμοσύνη, ξεπροβοδίζει στην θριαμβεύουσα Εκκλησία έναν άξιο Ποιμένα, πρότυπο Ιεράρχου. Τον ξεπροβοδίζει με την ακλόνητη πεποίθηση ότι η ψυχή του βρίσκεται ήδη κοντά στον άγιο Αρσένιο Ελασσώνος, που τόσο αγάπησε, κοντά στον προστάτη του Μέγα Βασίλειο και τους άλλους Ιεράρχες. Η θλίψη του πρόσκαιρου χωρισμού απαλύνεται με την παρήγορη σκέψη ότι στους δύσκολους καιρούς μας, έχουμε πλέον έναν ακόμα πρεσβευτή μας κοντά στον θρόνο του Θεού. Η θερμή μεσιτεία και οι θεοπειθείς αιτήσεις του θα ενισχύουν και θα προστατεύουν το ποίμνιό του, που τόσο πολύ αγάπησε, και όλη την Ελλαδική Εκκλησία, την οποία αόκνως και ευσυνειδήτως διακόνησε θυσιαστικά ως και τις τελευταίες ημέρες του βίου του.

Η Εξόδιος Ακολουθία θα ψαλεί την Δευτέρα 19 Μαΐου στις 12:00 το μεσημέρι, στον Ι. Μητρ. Ναό Αγ. Δημητρίου Ελασσώνος. Η 4Ε, που ιδιαιτέρως ευλαβείτο τον αξιοσέβαστο Ιεράρχη, θα καλύψει με απευθείας δορυφορική μετάδοση την Εξόδιο Ακολουθία, καθώς και την Αρχιερατική Θεία Λειτουργία της Κυριακής 18 Μαΐου και της Δευτέρας 19 Μαΐου, για να δώσει στους τηλεθεατές της την ευλογία να προσκυνήσουν νοερά το σεπτό σκήνωμα μιας σύγχρονης μεγάλης εκκλησιαστικής μορφής.
Βασιλείου του Σεβασμιωτάτου και θεοπροβλήτου Μητροπολίτου της Αγιωτάτης Μητροπόλεως Ελασσώνος ΑΙΩΝΙΑ Η ΜΝΗΜΗ. Ας έχουμε όλοι την ευχή του.

Πέμπτη 15 Μαΐου 2014

«Αργά βαδίζει ο Χριστός μέσα στην ιστορία».

 Του Βασιλείου Χ. Στεργιούλη, Θεολόγου

Είναι κάποια γεγονότα, που εντυπωσιάζουν ιδιαίτερα. Προκαλούν την κατάπληξη και τον θαυμασμό, καθώς εμφανίζουν πραγματοποιούμενο το απίθανο. Το εντελώς απρόσμενο.
Που να φανταστεί, για παράδειγμα, κανείς παλαιότερα, ότι το ενδιαφέρον για το Χριστιανισμό στην Τουρκία σήμερα θα ήταν τόσο μεγάλο, ώστε η Αγία Γραφή να είναι περιζήτητο βιβλίο εκεί. Να έχει γίνει, κατά την αγγλική έκφραση «bestseller». Αναφέρεται συγκεκριμένα ότι την πριν από το 2012 τριετία οι πωλήσεις της Αγίας Γραφής στην τουρκική γλώσσα ανήλθαν στον καταπληκτικό αριθμό των οκτώ εκατομμυρίων (8.000.000) αντιτύπων.
Που να φανταστεί κανείς παλαιότερα ότι χιλιάδες Τούρκων θα κατέκλυζαν σήμερα τα ορθόδοξα προσκυνήματα, για να ανάψουν ένα κερί και να προσευχηθούν για τους ίδιους και τους δικούς τους, που αντιμετωπίζουν ποικίλες δυσκολίες ή ασθένειες. Η ειδησεογραφία κάνει λόγο για εκατό χιλιάδες τούρκων που κατακλύζουν κάθε χρόνο τη νήσο Πρίγκηπο την ημέρα της εορτής του Μεγαλομάρτυρος Αγίου Γεωργίου, για να προσκυνήσουν την εικόνα τουπαραμένοντας εκεί υπομονετικά επί ώρες.
Παλαιότερα γινόταν λόγος για μεγάλο αριθμό Ελλήνων Ορθοδόξων Χριστιανών που αναγκάστηκαν από τον ασιάτη κατακτητή να αλλαξοπιστήσουν βιαίως. Εύστοχα παρατηρήθηκε: «Δεν είναι υπερβολή να είπωμεν ένα μέρος των σημερινών Τούρκων, οι οποίοι κατοικούν και νέμονται την πλουσιωτάτηνχώραν της Μικράς Ασίας, είναι μακρινοί απόγονοι...χριστιανών...». Σήμερα ο τουρκικός τύπος και η τουρκική τηλεόραση «αποκαλύπτουν – έστω και λίγο διστακτικά ακόμη κάποτε – ότι εκατοντάδες Τούρκοι βαφτίζονται, φανερά πλέον χριστιανοί». Και, όπως πληροφορούμαστε από τον τύπο και από το διαδίκτυο, ακόμη και ηγετικό στέλεχος των χριστιανομάχων και ελληνομάχων «γκρίζων λύκων», ένας φανατικός κεμαλιστής και μουσουλμάνος, βαπτίστηκε χριστιανός. Και, επειδή δε μπορεί να κάνει φανερά τον σταυρό του, αναγκάζεται να τον κάνει κρυφά με τη γλώσσα του, κινώντας την σταυροειδώς μέσα στο στόμα του. Έτσι αποφεύγει να γίνει στόχος και να κινήσει εναντίον του την οργή και την εκδίκηση των πρώην ομοϊδεατών του. Των «λύκων του Ισλάμ»! Αξίζει να παραθέσουμε εδώ τμήμα της δημόσιας εξιστόρησης που έκανε πριν από καιρό στο αρχονταρίκι (ξενώνα) μοναστηριού στα Χανιά της Κρήτης. Αποκρύπτουμε μόνο κάποια στοιχεία για την ασφάλεια του: «Είχα πάει, διηγείται, μαζί με ομάδα μας των γκρίζων λύκων, να προκαλέσουμε επεισόδια σε συγκέντρωση ορθοδόξων στην Κωνσταντινούπολη και συγκεκριμένα στο (...). Εκεί ανακατεμένοι μέσα στο πλήθος, κοιτάζαμε τους Ρωμιούς, έτοιμοι να τους επιτεθούμε, όταν αισθάνθηκα κάποιον ιερέα να μου τραβάει το χέρι και να με αποκαλεί Γιώργο.
«Δεν με λένε έτσι, δεν είμαι Γιώργος», του απάντησα αγριεμένα...»
«Μετά από λίγο καιρό, συνεχίζει, η γιαγιά μου αρρώστησε βαριά και ετοιμοθάνατη όπως ήταν, καθόμουν δίπλα στο κρεβάτι της και της διάβαζα το κοράνι. Ξαφνικά ακούω τη γιαγιά να έχει τον επιθανάτιο ρόγχο και έκπληκτος την βλέπω να κάνει τον σταυρό της, να λέει «Δι’ ευχών των Αγίων Πατέρων ημών...» και στη συνέχεια να καταλήγει».
Ξαφνιασμένος από το γεγονός, λέει, ρώτησε τους γονείς του, αλλά του είπαν «να μην δίνει σημασία σε αυτά». Ρώτησε στη συνέχεια τον παππού του, αλλά κι εκείνος «Δεν γνώριζε τίποτα».
Απευθύνθηκε στον ιμάμη της περιοχής του, μα κι εκείνος του είπε να μην δίνει σημασία σε αυτά τα πράγματα. Κατέφυγε στους ορθοδόξους, αλλά δεν τον δέχτηκαν, επειδή εφοβούντο το τουρκικό κράτος.
Πήγε ξανά στους ορθοδόξους, αλλά εξακολουθούσαν να μην τον δέχονται. Καθώς αποφάσισε να φύγει, ένα λεωφορείο με ομάδα προσκυνητών και ιερέων βγήκε από αυτό. Μεταξύ τους ήταν και ο ιερέας που τον αποκάλεσε Γιώργο, ο οποίος τον κάλεσε κοντά του. Αυτός του είπε ότι οι χριστιανοί πρόγονοί του είχαν το επίθετο (...), που σχετίζεται με το επάγγελμα το οποίο ασκούσαν στην περιοχή του Πόντου, όπου ζούσαν. Τα λόγια του ιερέως ήταν αληθινά, όπως τον βεβαίωσε η έρευνα που έκανε στο ληξιαρχείο. «Οι πρόγονοί μου, λέει, ήταν όντως Ρωμιοί Χριστιανοί, ασκούσαν το συγκεκριμένο επάγγελμα και είχαν το συγκεκριμένο επίθετο».
Ύστερα από αυτό, πήγε στην Αθήνα, όπου κατηχήθηκε και βαπτίσθηκε χριστιανός με το όνομα Γεώργιος και κατόπιν πήγε στο Άγιον Όρος, στο μοναστήρι, όπου βρίσκεται ο ιερέας που τον απεκάλεσε Γεώργιο. Παρέμεινε εκεί μερικούς μήνες και κατόπιν επέστρεψε στην Τουρκία ως κρυπτοχριστιανός.
«Οι γονείς μου, καταλήγει, δεν μου το συγχωρούν αυτό, ενώ ο παππούς μουμού είπε μυστικά, ότι του έδωσε πολύ μεγάλη χαρά η βάπτιση μου. Πριν κλείσει τα μάτια του έκανε το σταυρό του και πέθανε λέγοντας αυτό που είχε πει και η γιαγιά μου: «Δι ευχών των Αγίων Πατέρων ημών...».
Όλα αυτά βεβαιώνουν ότι και σήμερα ο Χριστός κατακτά αθόρυβα τις ψυχές, όπως σε κάθε εποχή. Όπως επιγραμματικά τονίζει ο μεγάλος σύγχρονος Σέρβος θεολόγος, ο Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς (1881-1956): «Ο Χριστός βαδίζει αργά μέσα στην ιστορία. Αργά σαν βαθύ ποτάμι, που κάποιο παιδί θα το νόμιζε ακίνητο, αλλά που ο άνθρωπος δεν θα μπορούσε να του φτιάξει φράγμα».

http://www.eleftheria.gr/index.asp?cat=30&aid=71433#.U3SVS9JdVWB

Η καταξίωση της γυναίκας

Η καταξίωση της γυναίκας12/05/2014  [13:22]


Η θέση της γυναίκας στην ανθρώπινη Ιστορία είναι πολυσυζητημένο θέμα. Για τον λόγο αυτό πρέπει να το προσεγγίσουμε μέσα από τον χώρο της αληθείας.
Στην προχριστιανική εποχή, εκτός από ορισμένες εξαιρέσεις μητριαρχικής κοινωνίας (Αμαζόνες της Ιλιάδος και Οδύσσειας του Ομήρου ή αρρενωπές γυναίκες που οδηγούν άμαξα σε αγγειογραφίες) ο κανόνας είναι οι πατριαρχικές κοινωνίες. Σε αυτές η γυναίκα κοινωνικώς και οικογενειακώς εξαρτάται από τον άνδρα, ο οποίος μεταχειρίζεται την γυναίκα σαν υπηρέτρια. Την έδερνε, την εκμεταλλευόταν και την πουλούσε σαν κτήνος στα παζάρια χωρίς να λογοδοτεί σε κανέναν. Στην Ρώμη η γυναίκα αντιμετωπιζόταν ως res (πράγμα). Ο άνδρας είχε δικαίωμα ζωής και θανάτου επ' αυτής.
Μεταχριστιανικώς, όμως, η γυναίκα λαμβάνει την θέση που της ανήκε. Εδώ δεσπόζει η βιβλική διήγηση περί της δημιουργίας των δύο φύλλων: «Και εποίησεν ο Θεός τον άνθρωπον, κατ' εικόνα Θεού εποίησεν αυτόν, άρσεν και θήλυ εποίησεν αυτούς» (Γεν. 1, 27). Δεν υπήρχε ιδιαίτερη ή υποτιμητικότερη αναφορά στην δημιουργία της γυναίκας. Η διαφοροποίηση του φύλου, «άρσεν και θήλυ», ακολουθεί μόνον, για να υπηρετήσει την ανάγκη της κοινωνίας.
Εδώ πρέπει να σημειώσουμε και τούτο: Στις φράσεις «ου καλόν είναι τον άνθρωπον μόνον, ποιήσωμεν αυτώ βοηθόν κατ' αυτόν» (Γεν. 2, 18) δεν υποδηλώνεται η υποδεέστερη θέση της γυναίκας έναντι του άνδρα, αλλά η άμεση βοήθεια, την οποία θα προσέφερε εκείνη προς τον άνδρα, μέσω των ιδιαιτέρων χαρισμάτων, τα οποία έδωσε ο Δημιουγός Θεός ειδικά σ' αυτήν, για να κινείται ως καρδία στην πορεία της ανθρώπινης κοινωνίας και κατ' αυτόν τον τρόπο να ολοκληρώνεται και η ύπαρξη του άνδρα.
Ο άνδρας, κατά την Αγία Γραφή, κινείται ως «κεφαλή» και η γυναίκα ως «καρδία». Ο εγκέφαλος διαθέτει τη λογική, την κρίση, τη σκέψη. Η καρδία διαθέτει το συναίσθημα, την αγάπη, το μυστήριο.
Ας φαντασθούμε ότι απεφάσιζε κάποτε ο εγκέφαλος στον ανθρώπινο οργανισμό να γίνει καρδία. Ή ότι η καρδία επεδίωκε να γίνει εγκέφαλος. Το αποτέλεσμα θα ήταν να μεταβληθεί ο οργανισμός αυτός σε ένα αλλόκοτο τέρας. Αλλωστε, ο Ιερός Χρυσόστομος τονίζει: «Εις ουδέν υστερεί του ανδρός (η γυνή) έναντι των πνευματικών και των βιοτικών» (PG 62, 659).
O Ιδιος ο Ενανθρωπήσας Λόγος του Θεού Πατρός υπερύψωσε τη γυναίκα σε τέτοιο σημείο, ώστε την έκαμε Μητέρα Του, «γενόμενος εκ γυναικός» (Γαλ. 4, 4).
Ο δε Απόστολος Παύλος εγκρέμισε κυριολεκτικώς την προ Χριστού νοοτροπία με τα αιώνια λόγια του: «Ουκ ένι άρσεν και θήλυ πάντες γαρ ημείς εις εστέ εν Χριστώ Ιησού» (Γαλ. 3, 28).
Και στο σημείο αυτό διερωτάται κανείς. Εάν πειθαρχήσει ο άνδρας και η γυναίκα στους λόγους της Αγίας Γραφής, σε τι θα μας είναι χρήσιμα τα διάφορα φεμινιστικά κινήματα;
Και ενώ ο Χριστιανισμός αποκατέστησε το κύρος της γυναίκας, εντούτοις συνεχίζεται να υπάρχει κάποια άγνοια για τη γυναίκα και την κοινωνική της θέση. Ο Schopenhauer για παράδειγμα θεωρούσε τη γυναίκα ον κατώτερο του ανδρός. Η σκέψη του, δυστυχώς, εξακολουθεί να υπάρχει σε πολλούς ανεγκέφαλους.
Βεβαίως, από τη στιγμή κατά την οποία η γυναίκα θα θελήσει να γίνει και αυτή εγκέφαλος, ενώ είναι η καρδία θα διαταράξει τον ανθρώπινο κοινωνικό οργανισμό και θα τον μεταβάλει σε τερατώδη οργανισμό με αλλοπρόσαλλα αποτελέσματα. Αλλωστε αυτό το γευόμαστε κυρίως στην ταραγμένη από κάθε άποψη εποχή μας.
Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι ο άνθρωπος δεν σώζεται σαν φύλο, αλλά σαν πρόσωπο. Και τούτο γιατί το φύλο δεν εξελίσσεται, είναι δεδομένο, είναι στατικό, είναι φθαρτό, δεν μεταβαίνει στην αιωνιότητα. Το πρόσωπο είναι εκείνο, το οποίο φθάνει τελικώς στο «καθ' ομοίωσιν» (Γεν. 1, 26).

Για τον λόγο αυτό η γυναίκα καταξιώνεται και αυτή με την εκκλησιοποίησή της, με το να ζήσει εκκλησιαστικά και Χριστοκεντρικά. Κι αυτό για να λάβει τη θέση, την οποία της έδωσε ο Δημιουργός της Θεός, τη θέση της καρδίας. Τότε θα καταξιωθεί σαν ύπαρξη και σαν γυναίκα.

«Μία βίβλος από τους ουρανούς»: Σε δημοπρασία αντίγραφο της Αγίας Γραφής που είχε ταξιδέψει στο διάστημα!

«Μία βίβλος από τους ουρανούς»: Σε δημοπρασία αντίγραφο της Αγίας Γραφής που είχε ταξιδέψει στο διάστημα!


Οι αστροναύτες είχαν πάρει μαζί τους 512 αντίγραφα της Αγίας Γραφής στα ταξίδια τους στη σελήνη

Σε δημοπρασία θα βγει στο Ντάλλας, την προσεχή Τετάρτη, ένα αντίγραφο της Αγίας Γραφής, που αφού είχε υποστεί σμίκρυνση με ειδική διαδικασία, συνόδευσε τους αστροναύτες στο  ταξίδι  τους στο διάστημα κατά τις αποστολές Apollo 13 και Apollo 14.

Συγκεκριμένα, μια ομάδα χριστιανών φρόντισε για την κατασκευή 512 αντιγράφων σε σμίκρυνση, της Αγίας Γραφής, που συνόδευσαν τους αστροναύτες στην αποτυχημένη αποστολή Apollo 13 το 1970 και στη συνέχεια τα ίδια αντίγραφα ταξίδεψαν και με την αποστολή Apollo 14.

Το αντίγραφο που βγαίνει στη δημοπρασία ήταν μέσα στα προσωπικά αντικείμενα του αστροναύτη Edgar Mitchell, ο οποίος έχει διαβεβαιώσει την αυθεντικότητα μόνο 12 από τα 512 αντίγραφα του ιερού βιβλίου.

Το συγκεκριμένο αντίγραφο θα πωληθεί για 40.000 ευρώ και θα συνοδεύεται από πιστοποιητικό γνησιότητας. Σημειώνεται ότι τα βιβλία αυτά που έχουν υποστεί σμίκρυνση στις 1.245 σελίδες τους, προκειμένου να ταξιδέψουν στο διάστημα, είναι δυνατόν να διαβαστούν μόνο με μικροσκόπιο.


http://www.protothema.gr/world/article/378007/mia-vivlos-apo-tous-ouranous-se-dimoprasia-adigrafo-tis-agias-grafis-pou-eihe-taxidepsei-sto-diastima/
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...