Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου 2015

Πέτρος Γαϊτάνος ΄΄ Ψυχή μου, ψυχή μου ΄΄ , Petros Gaitanos, Oh my Soul, oh my Soul, Byzantine music


Κοντάκιον
Ἦχος πλ. β’ 
Ψυχή μου ψυχή μου, ἀνάστα, τί καθεύδεις; τὸ τέλος ἐγγίζει, καὶ μέλλεις θορυβεῖσθαι, ἀνάνηψον οὖν, ἵνα φείσηταί σου Χριστὸς ὁ Θεός, ὁ πανταχοῦ παρών, καὶ τὰ πάντα πληρῶν.

Σχολική βία: η διαμεσολάβηση ως εργαλείο αντιμετώπισης του προβλήματος

Νανά Παπαδογεωργάκη - Δικηγόρος LLM
 Bullying after school
Σχολική βία: μη κλείνουμε τα μάτια σε ένα κοινωνικό θέμα που μας αφορά όλους!
Ο Γιάννης αφού έλαβε πρώτα τη διαβεβαίωση της δημοσιογράφου ότι τα στοιχεία του δεν θα δουν ποτέ το φως της δημοσιότητας, παραδέχεται τα εξής: Κάποια παιδιά στο σχολείο σου κλέβουν τα ρούχα σου, άλλοι σε αφήνουν να γυρίσεις σπίτι με ένα παπούτσι, ή σου παίρνουν τα λεφτά σου, ή σου σπάνε το κινητό, έτσι για πλάκα, έχει επίσης συμβεί να σε βγάζουν φωτογραφία την ώρα που είσαι στη τουαλέτα και μετά τη στέλνουν σε όλη τη τάξη».
Ο Γιάννης συμπληρώνει ότι ούτε εκείνος, ούτε κανείς άλλος στο σχολείο έχει κάνει κάτι για να σταματήσει τους νταήδες του σχολείου. Κι έτσι δυο χρόνια τώρα ο Γιάννης το μόνο που κάνει είναι υπομονή. «Θα μεγαλώσω και θα τα ξεχάσω όλα», λέει. «Έτσι δεν είναι;».
Αναρωτιέμαι εάν όντως είναι έτσι ή κάπως διαφορετικά! Πρόκειται για απόσπασμα ενός δημοσιογραφικού άρθρου που διάβασα πριν από καιρό στην εφημερίδα Καθημερινή. Μου θύμισε για ακόμα μία φορά το φαινόμενο της σχολικής βίας, που αν και δεν είναι καθόλου νέο ως κοινωνικό θέμα, εξακολουθεί να ασκείται σε μαθητές δημοτικού, γυμνασίου και λιγότερο Λυκείου από συμμαθητές τους εντός και εκτός του σχολείου και να προκαλεί σωματικό αλλά και ψυχικό πόνο.
Η άσκηση βίας σε βάρος των ανηλίκων εμπεριέχει έντονο αρνητικό χαρακτήρα και κατακρίνεται από την οικογένεια, το σχολείο και τη κοινωνία. Φυσικά μορφή της σχολικής βίας είναι και η λεκτική βία, δηλαδή τα σχόλια, οι απειλές αλλά και οι βρισιές.
Εντούτοις, αν και η σχολική βία έχει σοβαρές επιπτώσεις στα παιδιά και το μέλλον τους, οι εκπαιδευτικοί συνήθως προσπαθούν να αποφύγουν την εμπλοκή τους για να μη δυσφημίσουν το σχολείο ή ακόμα θεωρούν ότι τα συγκεκριμένα περιστατικά δεν είναι σημαντικά και «πετούν το μπαλάκι» στους γονείς. Οι γονείς από την άλλη πλευρά τα βάζουν με την εκπαιδευτική κοινότητα και φυσικά όλοι μαζί εθελοτυφλούν στις συνέπειες της ολιγωρίας τους, που τελικά δεν τις υφίσταται κανένας άλλος εκτός από τα ίδια τα παιδιά.
Πρόσφατα, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται και στο ζήτημα του ηλεκτρονικού εκφοβισμού (cyberbullying). Μέσω της χρήσης της τεχνολογίας, συναντάμε κατ΄εξακολούθηση εχθρική συμπεριφορά από έναν ή περισσότερους μαθητές, που πολλές φορές μπορεί να φτάνει σε εξευτελισμό και ταπείνωση των ανηλίκων. Ο ηλεκτρονικός εκφοβισμός συνήθως παρουσιάζεται με την αποστολή ή δημοσίευση κουτσομπολιών ή φωτογραφιών, ενοχλητικών γραπτών μηνυμάτων και emails παρενόχλησης.
Τι εργαλεία διαθέτουμε σήμερα για να αντιμετωπίσουμε τις συγκρούσεις και το φαινόμενο της σχολικής βίας;
  • Τη σχολική διαμεσολάβηση (school mediation)! Έναν πολιτισμένο τρόπο ειρηνικής επίλυσης των συγκρούσεων, που λαμβάνουν χώρα στο περιβάλλον της σχολικής κοινότητας. Πρόκειται για μία διαδικασία, όπου τα ίδια τα παιδιά που έχουν μια διαφορά μεταξύ τους – έχοντας τη βοήθεια ενός εκπαιδευμένου ουδέτερου τρίτου προσώπου, του διαμεσολαβητή – παραθέτουν τις διαφωνίες τους μέσα σε ένα περιβάλλον διαλόγου, όπου υπάρχει σεβασμός στις απόψεις όλων, με σκοπό να βρεθεί μία κοινά αποδεκτή λύση, η οποία να ανταποκρίνεται πλήρως στις ανάγκες τους.
Το σχολείο μπορεί να βοηθήσει και πώς;
  • Σαφέστατα! H σχολική διαμεσολάβηση θα μπορούσε να ενταχθεί σε σχολικά προγράμματα και οι μαθητές να μαθαίνουν έτσι να χρησιμοποιούν εναλλακτικούς τρόπους επίλυσης των συγκρούσεων τους με την στήριξη καθηγητών, δασκάλων και γονέων. Επικεφαλής της σχολικής διαμεσολάβησης ορίζεται ένας Συντονιστής, ο οποίος είναι φυσικά εκπαιδευμένος και έχει την ευθύνη της λειτουργίας του προγράμματος.
Ποιοι μπορούν να γίνουν διαμεσολαβητές;
  • Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές μπορούν αρχικά να εκπαιδευτούν στις συγκεκριμένες τεχνικές που απαιτούνται. Εν συνεχεία επιλέγονται με διάφορα κριτήρια οι μαθητές που θα εκπαιδευτούν ως διαμεσολαβητές, όπως πχ οι επικοινωνιακές τους δεξιότητες, η δέσμευση τους για συμμετοχή στο πρόγραμμα αλλά και η διάθεση τους να προσφέρουν.
Ποιος παρέχει την εκπαίδευση στα σχολεία;
  • Η εκπαίδευση συνήθως γίνεται από εξειδικευμένους διαμεσολαβητές που συνεργάζονται με το σχολείο.
Ποιος επιλέγει τους διαμεσολαβητές, όταν ανακύψει μία διαφορά;
  • Τους διαμεσολαβητές επιλέγουν συνήθως οι δάσκαλοι και οι καθηγητές ή ακόμα και οι ίδιοι οι μαθητές μέσω ψηφοφορίας. Έχουν βεβαίως ενημερωθεί προηγουμένως όλα τα παιδιά για το τι είναι η σχολική διαμεσολάβηση και ποια η διαδικασία. Κάποιοι μαθητές μάλιστα προσφέρονται εθελοντικά να γίνουν διαμεσολαβητές.
Ποιες είναι οι βασικές αρχές που πρέπει να τηρούνται στη σχολική διαμεσολάβηση;
  • Εθελοντική διαδικασία
  • Ειλικρίνεια
  • Πολιτισμένος διάλογος
  • Σεβασμός στις απόψεις και των 2 πλευρών
  • Εχεμύθεια
Ποια είναι ακριβώς η διαδικασία;
  • Τα παιδιά ακούνε προσεκτικά τον διαμεσολαβητή (που μπορεί να είναι ένας εκπαιδευμένος συμμαθητής τους) ο οποίος θέτει τους κανόνες της διαδικασίας.
  • Τα παιδιά πρέπει να συμφωνήσουν σε αυτούς τους κανόνες.
  • Η διαδικασία είναι εμπιστευτική.
  • Δεν διακόπτουν ο ένας τον άλλο.
  • Εκθέτει ο καθένας την δική του οπτική γωνία των γεγονότων
  • Ο δάσκαλος συνήθως είναι παρών στη διαδικασία
  • Τα παιδιά εκφράζουν τα συναισθήματα που τους προκάλεσε η διαφορά
  • Ο διαμεσολαβητής ενθαρρύνει τα παιδιά να σκεφτούν πιθανές λύσεις στο πρόβλημα/διαφορά τους
  • Τα παιδιά καταλήγουν σε μία συμφωνία, η οποία, όσο και απλή να είναι, πρέπει να αποτυπωθεί εγγράφως.
Τι επιτυγχάνεται με τη διαδικασία της διαμεσολάβησης;
  • Τα παιδιά ευαισθητοποιούνται στην επίλυση των θεμάτων που τους απασχολούν
  • Βελτιώνουν την επικοινωνία με τα άλλα παιδιά
  • Νιώθουν ασφάλεια στο σχολικό περιβάλλον
  • Νιώθουν φιλικά για τους συμμαθητές τους
  • Μειώνονται οι συγκρούσεις
Επανέρχομαι λοιπόν στο Γιάννη, που ανέφερα στην αρχή του κειμένου.
Εάν το σχολείο που φοιτά ο Γιάννης είχε πάρει κάποιες πρωτοβουλίες πρόληψης κατά της  βίας, όπως είναι η υιοθέτηση προγραμμάτων σχολικής διαμεσολάβησης, εάν ο Γιάννης είχε μοιραστεί τις ανησυχίες του εγκαίρως, πριν τα κρούσματα εκφοβισμού κορυφωθούν και κλειστεί τελείως στον εαυτό του, τότε το σχολείο θα είχε βάλει τα θεμέλια όχι μόνο για να απαλειφθούν οι πληγές του παιδιού αυτού, αλλά και για να αποτραπούν παρόμοια συμβάντα στο μέλλον.
Σε αυτή τη περίπτωση είναι σίγουρο ότι ο Γιάννης θα είχε καταφέρει να διαχειριστεί τις συγκρούσεις του με βεβαιότητα και εμπιστοσύνη στον εαυτό του και όχι με αποκλεισμό και απομάκρυνση από τους συμμαθητές του.
Άλλωστε αυτό είναι και το ζητούμενο στη περίπτωση της σχολικής διαμεσολάβησης!  Ένα σχολικό περιβάλλον που να μεταχειρίζεται ισότιμα τους μαθητές, να μη τους στιγματίζει και να προάγει τη πολιτισμένη επίλυση των διαφορών. Δεν είναι δύσκολο να το πετύχουμε! Απλώς πρέπει τα σχολεία να κάνουν συντονισμένες ενέργειες και να υποστηρίξουν το θεσμό της σχολικής διαμεσολάβησης  με γνώμονα πάντα τη δημιουργία ενός σχολικού περιβάλλοντος που να φροντίζει την υγεία των μαθητών και την ανάπτυξη σχέσεων εμπιστοσύνης και αλληλοσεβασμού μεταξύ τους.
Νανά Παπαδογεωργάκη, Δικηγόρος LLM
Διαπιστευμένη Διαμεσολαβήτρια
Εκπαιδεύτρια Διαμεσολαβητών

«Από πόσες πλευρές μάς πολεμάει ο διάβολος»



π. Στέφανος Αναγνωστόπουλος:
«Από πόσες πλευρές μάς πολεμάει ο διάβολος»
       
Η Μεγάλη Τεσσαρακοστή ξεκίνησε. Αρχίζουμε τη  σειρά των ομιλιών που πραγματοποιούνται κάθε Κυριακή της Σαρακοστής, με μια ξεχωριστή ευλογία.
Ανιχνεύουμε τα εμπόδια και τις δυσχέρειες που πρόκειται να αντιμετωπίσουμε στην πορεία μας.  Οδηγός πνευματικός ο Αιδεσιμολογιώτατος Πρωτοπρεσβύτερος π. Στέφανος Αναγνωστόπουλος. Ο πολυγραφότατος πνευματικός π. Στέφανος, μας μεταγγίζει συμβουλές και καθοδήγηση, μέσα από την πολυετή διακονία του ως εξομολόγου.
Αναπτύσσει το θέμα:
«Από πόσες πλευρές μάς πολεμάει ο διάβολος»
Η ομιλία θα πραγματοποιηθεί στο Ιερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου Παλαιού Φαλήρου, την Α΄ Κυριακή των Νηστειών – Κυριακή της Ορθοδοξίας (1 Μαρτίου), μετά την ιερά ακολουθία του Κατανυκτικού Εσπερινού.
Ώρα έναρξης Κατανυκτικού Εσπερινού: 6 μ.μ.

Ευχόμαστε καλό πνευματικό στάδιο.

Ο Πρόεδρος του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου
Πρωτοπρεσβύτερος π. Ιωσήφ Ταγαράκης

Ιερός Ναός Κοιμήσεως Θεοτόκου Παλαιού Φαλήρου
www. koimisifalirou.gr
Email: koimisifalirou@yahoo.gr
FB: /koimisifalirou
Αχιλλέως 30, 175 62, Παλαιό Φάληρο
Τηλ. 210 98 12 234
You might also like:

Συνεχίζεται η μεγάλη προσέλευση του κόσμου στον Ιερό Ναό του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου-Αγίας Φωτεινής Υμηττού για να προσκυνήσουν το Τίμιο Ξύλο και τα Ιερά Λείψανα

Μέρα με τη μέρα συνεχίζεται με αυξανόμενους ρυθμούς η προσέλευση των πιστών στον Ιερό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου και Αγίας Φωτεινή Υμηττού, (κάποιες φορές η αναμονή στην ουρά ξεπερνά τα 45 λεπτά), για να προσκυνήσουν το Τίμιο Ξύλο και τα Ιερά Λείψανα των Αγίων Ιωάννου του Χρυσοστόμου, Νεκταρίου Επισκόπου Πενταπόλεως και Σεραφείμ του Σάρωφ. Τα Ιερά Κειμήλια βρίσκονται από τις 21 Φεβρουαρίου στον Ιερό Ναό και θα παραμείνουν έως τις 4 Μαρτίου. 

Την Δευτέρα 23 Φεβρουαρίου ο Ιερός Ναός γέμισε από πιστούς που προσήλθαν να προσκυνήσουν τα Ιερά Κειμήλια με σκοπό να πάρουν δύναμη για την Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή, να ακούσουν ομιλία και να σταυρωθούν ένας ένας με το Τίμιο Ξύλο από τον Γέροντα Νεκτάριο Μουλατσιώτη.

Όπως και την Δευτέρα έτσι και την Τρίτη 24 Φεβρουαρίου, ο Ναός ήταν κατάμεστος από πιστούς που προσήλθαν για να πάρουν δύναμη από τους Αγίους, να πάρουν την ευλογία από το Ιερό Ευχέλαιο που τελέστηκε καθώς και να ακούσουν πνευματικούς λόγους από τον Ιεροκήρυκα της Μητροπόλεως Αρχιμ. Καλλίνικο Νικολάου.

Σήμερα  Πέμπτη 26 Φεβρουρίου εορτή της Αγίας Φωτεινής της Σαμαρείτιδος πανηγυρίζει ο Ιερός Ναός όπου το πρωί στις 7.00 θα τελέσθηκε   Προηγιασμένη Θεία Λειτουργία υπό του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Καισαριανής, Βύρωνος και Υμηττού κ.κ. Δανιήλ. Το απόγευμα της ίδιας ημέρας στις 5.30 θα τελεστεί η Ακολουθία του μικρού αγιασμού με το Τίμιο Ξύλο και στην συνέχεια θα ακολουθήσει ομιλία του Γέροντος Νεκταρίου Μουλατσιώτη με θέμα: "Εμπειρίες από το ταξίδι μου στη Σουηδία".

Ακολουθεί μικρό φωτογραφικό υλικό.





Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου 2015

"Κατευθυνθήτω.."- Πανάρετος μοναχός Μονή Φιλοθέου


Εικόνα του Αγίου Πορφυρίου του Καυσοκαλυβίτη παρέλαβε στη Σμύρνη ο Πατριάρχης


Με ιδιαίτερη συγκίνηση παρέλαβε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, μετά την χοροστασία Του κατά την Θεία Λειτουργία της Κυριακής του Ασώτου στο ναΐδριο της Αγίας Φωτεινής στην Σμύρνη εικόνα φορητή εικόνα του Αγίου Πορφυρίου του Καυσοκαλυβίτη. Η εικόνα είναι έργο του αρχιμανδρίτη Αμβροσίου Γκορέλοβ, προΐσταμένου του Ιερού Ησυχαστηρίου του Αγίου Σεραφείμ του Σαρόφ, στην Σκουριώτισσα της Κύπρου. 
Ο κ. Βαρθολομαίος εξέφρασε τον θαυμασμό του για την απαράμιλλη τέχνη του π. Αμβροσίου, ο οποίος, επεσήμανε ο Πατριάρχης, απέδωσε με τρόπο εξαίρετο την μορφή του Αγίου. Ο Οικουμενικός Πατριάρχης ασπάστηκε την εικόνα, την ευλόγησε και την παρέδωσε στον αρχιμανδρίτη του Οικουμενικού Θρόνου, Κύριλλο Συκή, ιερατικώς προϊστάμενο της εν Σμύρνη παροικούσης Ορθοδόξου Εκκλησίας. Η εικόνα, η οποία τοποθετήθηκε στο ναϊδριο της Αγίας Φωτεινής, είναι δώρο των αδελφών, Νικολάου και Αριστείδη Βικέτου, στην μνήμη των εκ Σμύρνης γονέων και συγγενών τους.
 

Η Κυρά Σαρακοστή


Δείτε αν μπορεί ένα παιδί να νηστέψει



Η νηστεία είναι μια θρησκευτική και παράλληλα διατροφική επιλογή, η οποία αντιμετωπίζεται συχνά και ως ευκαιρία «αποτοξίνωσης», ενώ
πράγματι, επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι έχει ευεργετική επίδραση στον οργανισμό. Κατά πόσο όμως ισχύει το ίδιο και για τα παιδιά; Μπορεί η διατροφή των παιδιών που νηστεύουν να καλύψει πλήρως τις ανάγκες τους; Η απάντηση εξαρτάται από διάφορους παράγοντες.

Το κύριο χαρακτηριστικό της νηστείας είναι η αποχή από τα τρόφιμα ζωικής προέλευσης, όπως το κρέας, το κοτόπουλο, το ψάρι, το αυγό και τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Συνεπώς, στην περίπτωση που ένα παιδί νηστεύει, το «βάρος» πέφτει κυρίως σε τρία θρεπτικά συστατικά, την πρωτεΐνη, το σίδηρο και το ασβέστιο, των οποίων οι βασικότερες πηγές ανήκουν στα τρόφιμα που δεν καταναλώνονται κατά τη διάρκεια της νηστείας.

Η επαρκής πρόσληψη πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας, παρέχει στα παιδιά τα απαραίτητα αμινοξέα για την ομαλή και υγιή ανάπτυξή τους. Στην περίπτωση που δεν καταναλώνονται τρόφιμα ζωικής προέλευσης η πρόσληψη των απαραίτητων αμινοξέων θα πρέπει να εξασφαλίζεται μέσα από τον κατάλληλο συνδυασμό πρωτεϊνών φυτικής προέλευσης, όπως είναι για παράδειγμα η ταυτόχρονη κατανάλωση δημητριακών και οσπρίων (φακές με ρύζι, όσπρια με ψωμί ή ζυμαρικά).

Από την άλλη, ένα παιδί που νηστεύει είναι πολύ πιθανό να προσλαμβάνει ανεπαρκή ποσότητα σιδήρου, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε εμφάνιση σιδηροπενίας ή σιδηροπενικής αναιμίας και συμπτωμάτων όπως ατονία, κόπωση, μειωμένη συγκέντρωση, αυξημένη ευαισθησία σε λοιμώξεις ή και καθυστέρηση της ανάπτυξης. Καθώς οι πηγές αιμικού σιδήρου, που απορροφάται σε υψηλότερο ποσοστό από τον οργανισμό, αποφεύγονται κατά τη νηστεία, ιδιαίτερα έμφαση θα πρέπει να δίνεται στην κατανάλωση πλούσιων πηγών μη-αιμικού σιδήρου, όπως είναι τα όσπρια, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και τα εμπλουτισμένα δημητριακά. Παράλληλα, τα παραπάνω τρόφιμα θα πρέπει να συνδυάζονται με μια πηγή βιταμίνης C, όπως είναι για παράδειγμα ο φυσικός χυμός πορτοκάλι, προκειμένου να αυξηθεί η απορρόφηση του μη-αιμικού σιδήρου.

Τέλος, το ασβέστιο αποτελεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό θρεπτικό συστατικό για τα παιδιά, καθώς τα βοηθά –μεταξύ άλλων- να «χτίσουν» ένα γερό σκελετό. Το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα αποτελούν τις κυριότερες πηγές ασβεστίου στη διατροφή των παιδιών, γι’ αυτό και κατά τη διάρκεια της νηστείας οι ημερήσιες ανάγκες σε ασβέστιο θα πρέπει να καλύπτονται από άλλες πηγές, όπως είναι τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, το μπρόκολο και ορισμένα όσπρια και ξηροί καρποί (ειδικότερα τα ξερά φασόλια, τα αμύγδαλα και το σουσάμι).

Συνεπώς, ένα προσεκτικά σχεδιασμένο διαιτολόγιο, που περιλαμβάνει καθημερινή κατανάλωση ποικιλίας «εναλλακτικών» πηγών των παραπάνω πολύτιμων θρεπτικών συστατικών, μπορεί να καλύψει τις ανάγκες των παιδιών κατά την περίοδο της νηστείας. Ωστόσο, εδώ τίθεται το ερώτημα κατά πόσο είναι εφικτό να τηρηθεί ένα τέτοιο διαιτολόγιο, λαμβάνοντας υπόψιν τις ιδιαίτερες προτιμήσεις και την επιλεκτικότητα που μπορεί να εμφανίζει ένα παιδί στα τρόφιμα. Επιπλέον, σε περίπτωση που το παιδί εμφανίζει ήδη έλλειψη ορισμένων θρεπτικών συστατικών, αναιμία ή κάποιο άλλο πρόβλημα υγείας, τότε θα πρέπει να ζητήσετε την καθοδήγηση του παιδιάτρου σας.

Κλείνοντας, θα λέγαμε πως είναι καλύτερο, στην περίπτωση των παιδιών, η νηστεία να αφορά μόνο την αποχή από το κρέας και όχι από το γάλα, τα γαλακτοκομικά προϊόντα και το αυγό. «Πλήρης» νηστεία θα μπορούσε να εφαρμοστεί κατά τη διάρκεια της Μ. Εβδομάδας, τηρώντας έτσι το έθιμο χωρίς να υπάρξει κίνδυνος εμφάνισης διατροφικών ελλείψεων.

Από τη Χριστίνα Κατσαρού, επιστημονική συνεργάτη neadiatrofis.gr

Ο Χριστός σταμάτησε στο Λουγκουζί!!

Την Κυριακή 1 Μαρτίου  στις 7.30μ.μ. μετά το πέρας του κατανυκτικού εσπερινού με την ευκαιρία της εβδομάδος της εξωτερικής ιεραποστολής,στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου Μπραχαμίου  ,θα πραγματοποιηθεί η παρουσίαση της 3ης Αποστολής στην Ουγκάντα του Ιεραποστολικού κλιμακίου της Ιεράς Μονής Παναγίας Χρυσοπηγής Πολυδενδρίου Αττικής.Κατά τη διάρκεια της εκδηλώσεως θα παρουσιασθεί φωτογραφικό και κινηματογραφικό υλικό ενώ στο τέλος της εκδηλώσεως  θα διατεθούν είδη που η αγορά τους συμβάλλει στην ενίσχυση της Ιεραποστολής.Σας περιμένουμε όλους!!

Τρίτη 24 Φεβρουαρίου 2015

Από το Γεροντικό

   Ρώτησε κάποιος τον αββά Ποιμένα λέγοντας· πως με πολεμούν οι δαίμονες; και του απάντησε ο αββάς Ποιμήν· σε πολεμούν οι δαίμονες; δεν  πολεμάνε εναντίον μας οι δαίμονες εφ'όσον κάνουμε τα θελήματά μας· διότι τα θελήματά μας έγιναν δαίμονες· και αυτοί είναι που μας θλίβουν για να τα εκπληρώσουμε· εάν θέλεις να μαθεις με ποιούς πολέμησαν οι δαίμονες , μάθε οτι  αυτοί πολέμησαν με τον Μωυσή και τους ομοίους του.

Πώς θα είναι η ζωή τον 22ο αιώνα; Δέκα οικονομολόγοι απαντούν

Παρίσι, Γαλλία
«Γιατί θα πρέπει να ασχοληθώ με τις επόμενες γενιές; Τι έχουν κάνει εκείνες για μένα;» Αυτό αναρωτιόταν ο Γκράουτσο Μαρξ, με ένα πούρο πάντα στα χείλη. Κι όμως, μια ανάλογη άσκηση έβαλε ένας επισκέπτης καθηγητής του London School of Economics σε δέκα γνωστούς οικονομολόγους, από τους οποίους οι τρεις έχουν τιμηθεί με βραβείο Νόμπελ. «Σε τι κόσμο θα ζούμε σε εκατό χρόνια, κατά τον 22ο αιώνα;» ρώτησε τους οικονομολόγους ο Ιγκνάθιο Παλάθιος-Ουέρτα, ειδικός της θεωρίας των παιγνίων και φανατικός οπαδός του ποδοσφαίρου.
Όλοι απάντησαν, αν και είναι φανερό από την ανάγνωση του τόμου όπου συγκεντρώθηκαν οι απαντήσεις τους ότι το χέρι πολλών από αυτούς έτρεμε όταν αποτύπωνε τις προβλέψεις τους, αναφέρει η εφημερίδα Le Monde. Κανείς δεν έχει ξεχάσει άλλωστε το πάθημα του μεγάλου βρετανού οικονομολόγου Τζον Μέιναρντ Κέινς, που είχε προβεί κι εκείνος το 1930 σε μια τέτοια πρόβλεψη.
Στο βιβλίο του «Οικονομικές προοπτικές για τα εγγόνια μας», ο Κέινς είχε προβλέψει (ορθώς) ότι το βιοτικό επίπεδο θα αυξανόταν κατά τέσσερις με οκτώ φορές. Ατύχησε όμως στην πρόβλεψή του ότι σε έναν αιώνα οι άνθρωποι θα δούλευαν μόλις τρεις ώρες την ημέρα, ότι τα μεγάλα οικονομικά προβλήματα θα επιλύονταν και ότι θα επικρατούσε ο πολιτισμός του ελεύθερου χρόνου.
Για να προφυλαχθούν από την αδικαιολόγητη αισιοδοξία του Κέινς, οι κληρονόμοι του απέφυγαν να προδιαγράψουν ένα ρόδινο μέλλον. Μόνο ο Άλβιν Ροθ, που τιμήθηκε με Νόμπελ το 2012, πιστεύει ότι τον 22ο αιώνα η οικονομική επιστήμη θα βρεθεί στην πρωτοπορία των κοινωνικών επιστημών, καθώς θα έχει ενσωματώσει την κοινωνιολογία, την πολιτική επιστήμη, την ψυχολογία και τη βιολογία. «Η βελτίωση του ανθρώπου θα συνεχιστεί», λέει ο καθηγητής στο Harvard Business School. Κι αυτό, κυρίως χάρις στην επανάσταση της υγείας. «Η τεχνητή ευφυΐα θα έχει φτάσει σε τέτοιο επίπεδο, ώστε η τεχνολογία θα είναι αυτόνομη και θα δρα χωρίς ευθεία ανθρώπινη παρέμβαση».
Ένας άλλος Νομπελίστας, ο Ρόμπερτ Σίλερ, δεν είναι τόσο αισιόδοξος. Τον επόμενο αιώνα, λέει, ο πλανήτης θα βρεθεί αντιμέτωπος με πολλές απειλές, τα όπλα μαζικής καταστροφής θα είναι περισσότερα και οι τεχνολογίες της πληροφορίας θα έχουν καταστήσει τα περισσότερα επαγγέλματα περιττά. Από τη μια πλευρά θα βρίσκεται μια νέα ελίτ, αποτελούμενη από όλους εκείνους που θα είναι συνδεδεμένοι με την τεχνητή ευφυΐα, κι από την άλλη δισεκατομμύρια άτομα που θα ζουν σε γκέτο.
Στο ίδιο πνεύμα, ο καθηγητής του Χάρβαρντ Έντουαρντ Γκλέζερ εκφράζει την ανησυχία του για την ανάδυση μιας «οικονομίας του φόβου», όπου οι πιο πλούσιοι θα θέλουν να διατηρούν τα προνόμιά τους και να υπερασπίζονται το στάτους κβο. «Μια κοινωνία που αυξάνει τα μέτρα αυτοπροστασίας ενδιαφέρεται περισσότερο για τη συντήρηση παρά για την καινοτομία», τονίζει ο Γκλέζερ.
Η πιο ζοφερή πρόβλεψη όμως ανήκει στον Μάρτιν Βάιτζμαν, που ειδικεύεται εδώ και χρόνια στο ζήτημα του κλίματος. «Είναι πλέον σχεδόν βέβαιο, ο άνθρωπος θα προκαλέσει μείζονα κλιματική αναταραχή στον πλανήτη», τονίζει. Και η αναταραχή αυτή θα είναι πρωτοφανής. Ο Βάιτζμαν δεν πιστεύει ούτε στο κλίμα ούτε στην πιθανότητα μιας διεθνούς συμφωνίας που να στέκεται στο ύψος των περιστάσεων. «Ο άνθρωπος», λέει, «δεν έχει ούτε τη διαύγεια ούτε την υπομονή να αντιμετωπίσει γεγονότα, ακόμη καταστροφικά, που θα συμβούν σε ένα μακρινό μέλλον. Ίσως άλλοι πολιτισμοί στο μέλλον να το καταφέρουν, ο δικός μας δεν μπορεί».
Έτσι, όταν η απειλή γίνει αισθητή, θα είναι πια πολύ αργά. Η μόνη ελπίδα είναι να κατασκευαστεί μια «τεχνητή ηλιακή ασπίδα», που θα καθυστερήσει κάπως τις καταστροφές από την άνοδο των θερμοκρασιών.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μια διδακτική ιστορία για τη Σαρακοστή από τον Άγιο Νικόλαο Βελιμίροβιτς



Οἱ διὰ Χριστὸν σαλοὶ διακρίνονται ἀπὸ μιὰ σπάνια ἔλλειψη φόβου. Ὁ μακάριος Νικόλαος ἔτρεχε ἀνάμεσα στοὺς δρόμους τοῦ Πσκὼφ προσποιούμενος τὸν τρελό, ἐλέγχοντας τοὺς ἀνθρώπους γιὰ τὶς κρυφὲς ἁμαρτίες τους καὶ προφητεύοντας ἐκεῖνα ποὺ ἐπρόκειτο νὰ τοὺς συμβοῦν. Ὅταν ὁ Ἰβὰν ὁ Δ΄ ὁ Τρομερὸς κατέφθασε στὸ Πσκώφ, ὁλόκληρη ἡ πόλη διασαλεύτηκε ἀπὸ τὸν τρόμο γιὰ τὸ φοβερὸ τσάρο. Γιὰ νὰ τὸν ὑποδεχθοῦν οἱ κάτοικοι τοποθέτησαν στὴν εἴσοδο κάθε σπιτιοῦ ψωμὶ καὶ ἁλάτι, ἀλλὰ οἱ ἴδιοι, φοβισμένοι, δὲν ἐμφανίστηκαν. Ὅταν ὁ κυβερνήτης τῆς πόλης πρόσφερε στὸν τσάρο ψωμὶ καὶ ἁλάτι σ’ ἕνα δίσκο, ὁ τσάρος ἔσπρωξε μακριά τον δίσκο, μὲ ἀποτέλεσμα νὰ πέσουν καταγῆς τὸ ψωμὶ καὶ τὸ ἁλάτι. Τότε ἐμφανίστηκε μπροστά του ὁ ὅσιος Νικόλαος: ντυμένος μὲ ποδήρη χιτώνα, δεμένο μὲ σκοινὶ στὴ μέση, χοροπηδοῦσε γύρω του μ’ ἕνα μπαστούνι, σὰν παιδί. Τοῦ φώναζε: «Ἰβάνουσκα, Ἰβάνουσκα, φάε ψωμὶ κι ἁλάτι καὶ μὴν τρῶς ἀνθρώπινο αἷμα». Οἱ στρατιῶτες ἔτρεξαν νὰ τὸν πιάσουν, ὅμως ἐκεῖνος τοὺς ξεγλίστρησε καὶ κρύφτηκε. Ὁ τσάρος ζήτησε νὰ μάθει γιὰ τὸ μακάριο Νικόλαο –ποιὸς ἦταν καὶ τί ἦταν– καὶ τὸν ἐπισκέφθηκε στo φτωχικό του. Ἦταν τότε ἡ πρώτη ἑβδομάδα τῆς Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς. Ὁ Νικόλαος, μόλις πληροφορήθηκε ὅτι ἐρχόταν ὁ τσάρος γιὰ νὰ τὸν ἐπισκεφθεῖ, φρόντισε νὰ ἐξασφαλίσει ἕνα κομμάτι ὠμὸ κρέας. Ὅταν λοιπὸν κατέφθασε ὁ Ἰβὰν ὁ Τρομερός, ὁ ὅσιος ἔβαλε μετάνοια καὶ τοῦ πρόσφερε τὸ κρέας λέγοντας «Φάε, Ἰβάνουσκα, φάε!». Ὀργισμένος ὁ τσάρος τοῦ ἀπάντησε «Εἶμαι χριστιανὸς καὶ δὲν τρώω κρέας τὴ Σαρακοστὴ γιατὶ νηστεύω!». Ὁ ἄνθρωπος τοῦ Θεοῦ μονομιᾶς τὸν ἀποστόμωσε «Κάνεις πολὺ χειρότερα: τρέφεσαι μὲ σάρκα καὶ αἷμα ἀνθρώπων, ξεχνώντας ὄχι μόνον τὴ Σαρακοστή, ἀλλὰ καὶ τὸν ἴδιο τὸν Θεό!». Τὸ μάθημα αὐτὸ μπῆκε βαθιὰ μέσα στὴν καρδιὰ τοῦ τσάρου Ἰβὰν· ντροπιασμένος ἔφυγε ἀμέσως ἀπ’ τὸ Πσκώφ, ὅπου ἀρχικῶς εἶχε ἔλθει μὲ τὴν πρόθεση νὰ κατασφαγιάσει τὸν πληθυσμό.
Απόσπασμα από τον Πρόλογο της Αχρίδος του Αγίου Νικολάου Βελιμόροβιτς που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Άθως
http://www.stamoulis.gr/Ημερολόγιο-Ο-Πρόλογος-της-Αχρίδος-Φεβρουάριος_p-393465.aspx
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...