Σάββατο 7 Νοεμβρίου 2015

Ο Απόστολος της Κυριακής 8 Νοεμβρίου - Σύναξις Αρχιστρατήγων Μιχαήλ & Γαβριήλ

apostolosὉ ᾿Ιησοῦς, ποὺ ἔγινε
γιὰ ἕνα χρονικὸ διάστημα
κατώτερος ἀπ’ τοὺς ἀγγέλους,
στεφανώθηκε
μὲ δόξα καὶ τιμή,
ἐξαιτίας τοῦ θανάτου του.


(῾Εβρ. β´ 2-10) 
Αδελφοί, εἰ ὁ δι᾿ ἀγγέλων λαληθεὶς λόγος ἐγένετο βέβαιος, καὶ πᾶσα παράβασις καὶ παρακοὴ ἔλαβεν ἔνδικον μισθαποδοσίαν, πῶς ἡμεῖς ἐκφευξόμεθα τηλικαύτης ἀμελήσαντες σωτηρίας; ῞Ητις ἀρχὴν λαβοῦσα λαλεῖσθαι διὰ τοῦ Κυρίου, ὑπὸ τῶν ἀκουσάντων εἰς ἡμᾶς ἐβεβαιώθη, συνεπιμαρτυροῦντος τοῦ Θεοῦ σημείοις τε καὶ τέρασι καὶ ποικίλαις δυνάμεσι καὶ Πνεύματος ῾Αγίου μερισμοῖς κατὰ τὴν αὐτοῦ θέλησιν. Οὐ γὰρ ἀγγέλοις ὑπέταξε τὴν οἰκουμένην τὴν μέλλουσαν, περὶ ἧς λαλοῦμεν, διεμαρτύρατο δέ πού τις λέγων· «Τί ἐστιν ἄνθρωπος ὅτι μιμνήσκῃ αὐτοῦ, ἢ υἱὸς ἀνθρώπου ὅτι ἐπισκέπτῃ αὐτόν; ᾿Ηλάττωσας αὐτὸν βραχύ τι παρ᾿ ἀγγέλους, δόξῃ καὶ τιμῇ ἐστεφάνωσας αὐτόν, πάντα ὑπέταξας ὑποκάτω τῶν ποδῶν αὐτοῦ»· ἐν γὰρ τῷ «ὑποτάξαι» αὐτῷ τὰ «πάντα» οὐδὲν ἀφῆκεν αὐτῷ ἀνυπότακτον. Νῦν δὲ οὔπω ὁρῶμεν αὐτῷ τὰ «πάντα ὑποτεταγμένα»· τὸν δὲ «βραχύ τι παρ᾿ ἀγγέλους ἠλαττωμένον» βλέπομεν ᾿Ιησοῦν διὰ τὸ πάθημα τοῦ θανάτου «δόξῃ καὶ τιμῇ ἐστεφανωμένον», ὅπως χάριτι Θεοῦ ὑπὲρ παντὸς γεύσηται θανάτου. ῎Επρεπε γὰρ αὐτῷ, δι᾿ ὃν τὰ πάντα καὶ δι᾿ οὗ τὰ πάντα, πολλοὺς υἱοὺς εἰς δόξαν ἀγαγόντα, τὸν ἀρχηγὸν τῆς σωτηρίας αὐτῶν διὰ παθημάτων τελειῶσαι.

Απόδοση σε απλή γλώσσα
Αδελφοί, ἂν ὁ λόγος ποὺ δόθηκε ἄλλοτε μέσω ἀγγέλων, ἀποδείχτηκε ἀληθινός, κι ὅσοι τὸν παρέβηκαν ἢ δὲν ὑπάκουσαν σ’ αὐτὸν δέχτηκαν τὴν τιμωρία ποὺ τοὺς ἔπρεπε, πῶς εἶναι δυνατὸν ἐμεῖς νὰ ξεφύγουμε, ἂν δὲν δώσουμε τὴν προσοχὴ ποὺ ταιριάζει σὲ μιὰ τόσο σπουδαία σωτηρία; Τὴ σωτηρία αὐτή, ποὺ ἄρχισε νὰ διακηρύττει ὁ Κύριος, μᾶς τὴ βεβαίωσαν ὅσοι ἄκουσαν τὸν λόγο του. Κι ὁ Θεὸς πρόσθεσε τὴ μαρτυρία του γι’ αὐτήν, μὲ κάθε λογῆς θαυματουργικὲς ἐνέργειες καὶ μὲ τὶς διάφορες δωρεὲς τῶν χαρισμάτων τοῦ ῾Αγίου Πνεύματος, σύμφωνα μὲ τὸ θέλημά του. Τὸν μελλοντικὸ κόσμο, γιὰ τὸν ὁποῖο μιλᾶμε, ὁ Θεὸς δὲν τὸν ὑπέταξε στοὺς ἀγγέλους. ᾿Αντίθετα, ὅπως λέει κάπου ἡ Γραφή,  Τί εἶναι ὁ ἄνθρωπος γιὰ νὰ τὸν σκέφτεσαι; ἢ ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου γιὰ νὰ τὸν φροντίζεις; Τὸν ἔκανες λίγο κατώτερον ἀπ’ τοὺς ἀγγέλους, τὸν στεφάνωσες μὲ δόξα καὶ τιμή· ὅλα τὰ ὑπέταξες κάτω ἀπ’ τὰ πόδια του. Λέγοντας ὅλα τὰ ὑπέταξες σ’ αὐτόν, ἐννοεῖ πὼς τίποτε δὲν ἄφησε ποὺ νὰ μὴν τὸ ὑποτάξει σ’ αὐτόν. ῝Ως τώρα ὅμως δὲν βλέπουμε νὰ εἶναι ὅλα ὑποταγμένα σ’ αὐτόν. Βλέπουμε ὅμως ὅτι ὁ ᾿Ιησοῦς, ποὺ ἔγινε γιὰ ἕνα χρονικὸ διάστημα κατώτερος ἀπ’ τοὺς ἀγγέλους, στεφανώθηκε μὲ δόξα καὶ τιμή, ἐξαιτίας τοῦ θανάτου του. Γιατὶ ἡ χάρη τοῦ Θεοῦ θέλησε αὐτὸς νὰ γευτεῖ τὸν θάνατο γιὰ τὸ καλὸ ὅλων. ῾Ο Θεός, λοιπόν, ἡ ἀρχὴ καὶ ὁ σκοπὸς τῶν πάντων, ἐνῶ ὁδήγησε πολλοὺς υἱοὺς στὴ δόξα, ἔπρεπε μὲ τὸ πάθος νὰ ὁδηγήσει τὸν χορηγὸ τῆς σωτηρίας τους στήν ὁλοκλήρωση τοῦ ἔργου του.

Το Ευαγγέλιο της Κυριακής 8 Νοεμβρίου 2015 - Ζ´ Λουκά

uerapia᾿Εσὺ
μὴ φοβᾶσαι,
μόνο πίστευε,
καὶ θὰ σωθεῖ.


(Λουκ. η´ 41-56)  
Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ, ἄνθρωπός τις προσῆλθε τῷ ᾿Ιησοῦ ᾧ ὄνομα ᾿Ιάειρος, καὶ αὐτὸς ἄρχων τῆς συναγωγῆς ὑπῆρχε· καὶ πεσὼν παρὰ τοὺς πόδας τοῦ ᾿Ιησοῦ παρεκάλει αὐτὸν εἰσελθεῖν εἰς τὸν οἶκον αὐτοῦ, ὅτι θυγάτηρ μονογενὴς ἦν αὐτῷ ὡς ἐτῶν δώδεκα, καὶ αὕτη ἀπέθνῃσκεν. ᾿Εν δὲ τῷ ὑπάγειν αὐτὸν οἱ ὄχλοι συνέπνιγον αὐτόν. Καὶ γυνὴ οὖσα ἐν ῥύσει αἵματος ἀπὸ ἐτῶν δώδεκα, ἥτις ἰατροῖς προσαναλώσασα ὅλον τὸν βίον οὐκ ἴσχυσεν ὑπ᾿ οὐδενὸς θεραπευθῆναι, προσελθοῦσα ὄπισθεν ἥψατο τοῦ κρασπέδου τοῦ ἱματίου αὐτοῦ, καὶ παραχρῆμα ἔστη ἡ ῥύσις τοῦ αἵματος αὐτῆς. Καὶ εἶπεν ὁ ᾿Ιησοῦς· Τίς ὁ ἁψάμενός μου; ᾿Αρνουμένων δὲ πάντων εἶπεν ὁ Πέτρος καὶ οἱ σὺν αὐτῷ· ᾿Επιστάτα, οἱ ὄχλοι συνέχουσί σε καὶ ἀποθλίβουσι, καὶ λέγεις τίς ὁ ἁψάμενός μου; ῾Ο δὲ ᾿Ιησοῦς εἶπεν· ῞Ηψατό μού τις· ἐγὼ γὰρ ἔγνων δύναμιν ἐξελθοῦσαν ἀπ᾿ ἐμοῦ. ᾿Ιδοῦσα δὲ ἡ γυνὴ ὅτι οὐκ ἔλαθε, τρέμουσα ἦλθε καὶ προσπεσοῦσα αὐτῷ δι᾿ ἣν αἰτίαν ἥψατο αὐτοῦ ἀπήγγειλεν αὐτῷ ἐνώπιον παντὸς τοῦ λαοῦ, καὶ ὡς ἰάθη παραχρῆμα. ῾Ο δὲ εἶπεν αὐτῇ· Θάρσει, θύγατερ, ἡ πίστις σου σέσωκέ σε· πορεύου εἰς εἰρήνην. ῎Ετι αὐτοῦ λαλοῦντος ἔρχεταί τις παρὰ τοῦ ἀρχισυναγώγου λέγων αὐτῷ ὅτι τέθνηκεν ἡ θυγάτηρ σου· μὴ σκύλλε τὸν διδάσκαλον. ῾Ο δὲ ᾿Ιησοῦς ἀκούσας ἀπεκρίθη αὐτῷ λέγων· Μὴ φοβοῦ· μόνον πίστευε, καὶ σωθήσεται. ᾿Ελθὼν δὲ εἰς τὴν οἰκίαν οὐκ ἀφῆκεν εἰσελθεῖν οὐδένα εἰ μὴ Πέτρον καὶ ᾿Ιωάννην καὶ ᾿Ιάκωβον καὶ τὸν πατέρα τῆς παιδὸς καὶ τὴν μητέρα. ῎Εκλαιον δὲ πάντες καὶ ἐκόπτοντο αὐτήν. ῾Ο δὲ εἶπε· Μὴ κλαίετε· οὐκ ἀπέθανεν, ἀλλὰ καθεύδει. Καὶ κατεγέλων αὐτοῦ, εἰδότες ὅτι ἀπέθανεν. Αὐτὸς δὲ ἐκβαλὼν ἔξω πάντας καὶ κρατήσας τῆς χειρὸς αὐτῆς ἐφώνησε λέγων· ῾Η παῖς, ἐγείρου. Καὶ ἐπέστρεψε τὸ πνεῦμα αὐτῆς, καὶ ἀνέστη παραχρῆμα, καὶ διέταξεν αὐτῇ δοθῆναι φαγεῖν. Καὶ ἐξέστησαν οἱ γονεῖς αὐτῆς. ῾Ο δὲ παρήγγειλεν αὐτοῖς μηδενὶ εἰπεῖν τὸ γεγονός.

Απόδοση σε απλή γλώσσα
Εκεῖνο τὸν καιρό, πλησίασε τὸν ᾿Ιησοῦ κάποιος ἄνθρωπος ποὺ τὸν ἔλεγαν ᾿Ιάειρο καὶ ἦταν ἄρχοντας τῆς συναγωγῆς. Αὐτὸς ἔπεσε στὰ πόδια τοῦ ᾿Ιησοῦ καὶ τὸν παρακαλοῦσε νὰ πάει στὸ σπίτι του, γιατὶ εἶχε μιὰ μοναχοκόρη δώδεκα χρόνων, ποὺ ἦταν ἑτοιμοθάνατη. Τὴν ὥρα ποὺ ὁ ᾿Ιησοῦς βάδιζε πρὸς τὸ σπίτι, τὰ πλήθη τὸν περιέβαλλαν ἀσφυκτικά. Κάποια γυναίκα, ποὺ ὑπέφερε ἀπὸ αἱμορραγία δώδεκα χρόνια καὶ εἶχε ξοδέψει ὅλη της τὴν περιουσία στοὺς γιατρούς, χωρὶς κανένας νὰ μπορέσει νὰ τὴν κάνει καλά, πῆγε πίσω ἀπὸ τὸν ᾿Ιησοῦ, ἄγγιξε τὴν ἄκρη στὸ ροῦχο του, κι ἀμέσως ἡ αἱμορραγία της σταμάτησε. Τότε ὁ ᾿Ιησοῦς εἶπε· «Ποιὸς μὲ ἄγγιξε;» ᾿Ενῶ ὅλοι ἀρνιοῦνταν, ὁ Πέτρος καὶ ὅσοι ἦταν μαζί του ἔλεγαν· «Διδάσκαλε, οἱ ὄχλοι ἔχουν στριμωχτεῖ κοντά σου καὶ σὲ πιέζουν, κι ἐσὺ λὲς ποιὸς μὲ ἄγγιξε;» ῾Ο ᾿Ιησοῦς ὅμως εἶπε· «Κάποιος μὲ ἄγγιξε, γιατὶ ἐγὼ ἔνιωσα νὰ βγαίνει ἀπὸ μένα δύναμη». Μόλις ἡ γυναίκα εἶδε ὅτι δὲν ξέφυγε τὴν προσοχή του, ἦρθε τρέμοντας κι ἔπεσε στὰ πόδια του καὶ μπροστὰ σ’ ὅλο τὸν κόσμο τοῦ εἶπε γιὰ ποιὰ αἰτία τόν ἄγγιξε κι ὅτι εἶχε γιατρευτεῖ ἀμέσως. ᾿Εκεῖνος τῆς εἶπε· «Θάρρος, κόρη μου, ἡ πίστη σου σὲ ἔσωσε· πήγαινε στὸ καλό». ᾿Ενῶ ὁ ᾿Ιησοῦς ἀκόμα μιλοῦσε, ἦρθε κάποιος ἀπὸ τὸ σπίτι τοῦ ἄρχοντα τῆς συναγωγῆς καὶ τοῦ λέει· «῾Η κόρη σου πέθανε· μὴν ἐνοχλεῖς πιὰ τὸν δάσκαλο». ῞Οταν τὸ ἄκουσε ὁ ᾿Ιησοῦς, τοῦ εἶπε· «᾿Εσὺ μὴ φοβᾶσαι, μόνο πίστευε, καὶ θὰ σωθεῖ». Φτάνοντας στὸ σπίτι, δὲν ἄφησε κανέναν νὰ μπεῖ μέσα μαζί του, ἐκτὸς ἀπὸ τὸν Πέτρο, τὸν ᾿Ιωάννη καὶ τὸν ᾿Ιάκωβο, καθὼς καὶ τὸν πατέρα καὶ τὴ μητέρα τοῦ κοριτσιοῦ. ῞Ολοι ἔκλαιγαν καὶ τὴ θρηνολογοῦσαν. ῾Ο ᾿Ιησοῦς ὅμως τοὺς εἶπε· «Μὴν κλαῖτε· δὲν πέθανε, ἀλλὰ κοιμᾶται». ᾿Εκεῖνοι τὸν περιγελοῦσαν, βέβαιοι πὼς εἶχε πεθάνει. ῾Ο ᾿Ιησοῦς, ἀφοῦ τοὺς ἔβγαλε ὅλους ἔξω, ἔπιασε τὸ κορίτσι ἀπὸ τὸ χέρι καὶ τοῦ εἶπε δυνατά· «Κορίτσι, σήκω!» Τὸ πνεῦμα της ἐπέστρεψε κι αὐτὴ ἀμέσως σηκώθηκε. ῾Ο ᾿Ιησοῦς τότε διέταξε νὰ τῆς δώσουν νὰ φάει. Οἱ γονεῖς της ἔμειναν κατάπληκτοι. ᾿Εκεῖνος ὅμως τοὺς εἶπε νὰ μὴν ποῦν σὲ κανέναν τί εἶχε γίνει.

 http://www.synodoiporia.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=3759:to-evaggelio-tis-kyriakis-8-noemvriou-2015-z-louka&catid=32&Itemid=145

Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2015

YOGA; Ευχαριστώ δεν θα πάρω-Διοργάνωση της Εστίας Πατερικών Μελετών


Ένα γράμμα στο Θεό


Χωρίς να συγκρίνουμε, τέτοιο περιστατικό αναφέρεται και στο βίο του Αγίου Νεκταρίου, όταν ήταν μικρός και δούλευε, περισσότερο κακοπαθούσε, σε μπακάλικο στην Πόλη.
 Τότε είχε ζητήσει ο Αγιος ρούχα και παπούτσια με γράμμα που έστειλε ταχυδρομικώς στο Θεο.Το γράμμα το διάβασε ο συμπονετικός γείτονας  και φρόντισε να του φτιάξει και να του στείλει  ένα δέμα με αποστολέα  το Θεό, με ότι ζητούσε ο μικρός.
 Μαζί με τα ρούχα και τη χαρά του ο άγιος κέρδισε  ένα γερό χέρι ξύλο απο τον μπακάλη γιατί θεώρησε οτι ο άγιος τα αγόρασε τα ρούχα και τα υποδήματα απο χρήμα που έκλεβε απο το μαγαζί.

ΣΥΝΑΞΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΓΓΕΛΩΝ





                                                Μπακοδήμου Στ. Νικολάου, θεολόγου   

Στις 8 Νοεμβρίου γιορτάζουμε τη σύναξη (πανήγυρη) των Παμμέγιστων αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ, καθώς και των υπολοίπων Ασωμάτων και Ουράνιων Αγγελικών Ταγμάτων. Η Αγία Γραφή, αναφέρει σε πολλά σημεία την επικοινωνία των ανθρώπων με τους αγγέλους και ιδιαίτερα με τους επικεφαλής των αγγελικών ταγμάτων Μιχαήλ και Γαβριήλ
Οι άγγελοι δεν γνωρίζουν πόνο και δυστυχία, αμφιβολίες και φόβους, αρσενικό και θηλυκό, αλλά τους χαρακτηρίζει η ομορφιά, η αγάπη και η αέναη ζωή. Οι άγιοι άγγελοι εμφανίζονται στους ανθρώπους κάθε φορά που ο Θεός θέλει να γίνει το θέλημά Του.



Ο Αρχάγγελος Μιχαήλ και ο Αρχάγγελος Γαβριήλ παρουσιάζονται συνήθως με σπαθί ή σκήπτρο στο δεξί χέρι, σύμβολο της εξουσίας που τους χάρισε ο Θεός. Στο αριστερό χέρι κρατούν πολλές φορές μια σφαίρα που συμβολίζει τον κόσμο.
Ο Αρχάγγελος Μιχαήλ είναι άγγελος, δηλαδή κτιστό, αόρατο και τέλειο πνεύμα, το οποίο δεν το περιορίζει ούτε ο χρόνος, ούτε ο χώρος.



Είναι ο μόνος που ονομάζεται αρχάγγελος κατά την Αγία Γραφή. (Ιούδας 9). Επίσης ονομάζεται «ένας των πρώτων αρχόντων» και «άρχων». (Δανιήλ 10:13, 21) Το όνομά του σημαίνει «Ποιός είναι Όμοιος με τον Θεό;». Είναι άγγελος ο οποίος εμφανίζεται κυρίως στην Παλαιά Διαθήκη και μάλιστα στις πρώτες στιγμές της δημιουργίας του Κόσμου: όταν ο Εωσφόρος - που κατείχε την ύψιστη θέση στην κτιστή τελειότητα και το όνομά του σημαίνει «αυτός που φέρει το φως» - επικεφαλής μικρής ομάδας στασιαστών αγγέλων (οι μετέπειτα δαίμονες) που ήθελαν να μην υπακούουν στις διαταγές του Θεού επαναστατεί, τότε ο Άγγελος Μιχαήλ αναλαμβάνει σημαντικό ρόλο στην υποστολή της ανταρσίας του, κερδίζοντας έτσι τον τίτλο του Αρχάγγελου.
Πιστεύεται ότι ήταν ο Αρχάγγελος Μιχαήλ εκείνος ο άγγελος ο οποίος εμφανίζεται στις Εβραϊκές Γραφές (Παλαιά Διαθήκη) και μάλιστα από τις πρώτες στιγμές δημιουργίας του κόσμου. Ήταν εκείνος που ανήγγειλε στον Αβραάμ την ανάγκη θυσίας του γιου του, Ισαάκ και ο οποίος στη συνέχεια την απέτρεψε. Επίσης ο Μιχαήλ ήταν εκείνος που οδήγησε το λαό του Ισραήλ στη φυγή από την Αίγυπτο.
Στην Καινή Διαθήκη, αυτός είναι που θα αναγγείλει τη δεύτερη έλευση του Ιησού Χριστού και την αρπαγή της εκκλησίας Του. (Α΄ Θεσσαλονικείς 4:16-17). Είναι παρών και στον Ιησού του Ναυί, την πτώση της Ιεριχούς, καθώς και τις ιστορίες των Εμμανουήλ, Δαβίδ, Ηλία κτλ. Πάντοτε κρατά ρομφαία, η οποία δίνει την πύρινη τιμωρία στους εχθρούς του Θεού.
Όμως τον Αρχάγγελο Μιχαήλ τον συναντάμε επίσης στην κάθοδο του Χριστού στον Άδη, όπως και στην Αποκάλυψη του Ιωάννη, όπου επικεφαλής των Αγγέλων πολεμά το Σατανά.  Εμφανίζεται προφητικά να ηγείται στρατιάς αγγέλων σε πόλεμο στον ουρανό, κατά «του μεγάλου Δράκοντα, του αρχαίου φιδιού, του Σατανά» και των αγγέλων του, όπου υπερισχύει ο Μιχαήλ και τους ρίχνει στη γη (Αποκάλυψη 12:7-9).
Επιπλέον, ο αρχ. Μιχαήλ θεωρείται από το λαό ότι είναι ο ψυχοπομπός άγγελος, δηλ. μεταφέρει τις ψυχές στον ουρανό. Μάλιστα σε ορισμένες περιοχές, όπως τη Θράκη, κυριαρχούν κάποιες προλήψεις και ο κόσμος δεν αφήνει τη μέρα αυτή τα παπούτσια του έξω από το σπίτι, για να μην τα δει ο Αρχάγγελος και «ενθυμηθεί αυτούς και αναλάβει εκ της ζωής».
Στη Σύμη, το ακριτικό νησί των Δωδεκανήσων, ο Ταξιάρχης είναι ο προστάτης των ναυτικών και του προσφέρονται τάματα που τα ρίχνουν στη θάλασσα.
Ο Αρχάγγελος Μιχαήλ (Ταξίαρχος και Αρχιστράτηγος) είναι ο Προστάτης Άγιος της Πολεμικής Αεροπορίας και η μνήμη του γιορτάζεται με κάθε μεγαλοπρέπεια σε όλες τις Μονάδες της Πολεμικής Αεροπορίας.



Ο Αρχάγγελος Γαβριήλ είναι ένας από τους απροσμέτρητους αγγέλους. Το όνομά του σημαίνει «ήρωας του Θεού» και είναι ένας από τους λίγους αγγέλους που ονοματίζονται στην Αγία Γραφή.
Ο Αρχάγγελος Γαβριήλ είναι ο άγγελος που εμφανίστηκε στο προφήτη Δανιήλ. Στην γυναίκα του Μανωέκ, αναγγέλλοντάς της  πως θα γεννήσει τον Σαμψών. Στον Ιωακείμ και την Άννα, όπου τους αναγγέλλει πως θα γεννήσουν την Παναγία. Στον ιερέα Ζαχαρία, πως θα γεννήσει τον άγιο Ιωάννη τον Πρόδρομο.  
Ο Αρχάγγελος Γαβριήλ είναι αυτός με τον οποίο συνδέονται όλα τα γεγονότα που έχουν σχέση με την γέννηση του Χριστού, είναι εκείνος που "το προσταχθέν μυστικώς λαβών εν γνώσει" και μετέφερε  στην Παναγία το σχέδιο του Θεού για τη γέννηση του Υιού Του.
Αυτός ήταν που έτρεφε με ουράνιο άρτο την Παναγία, μέσα στα Άγια των Αγίων. Αυτός καθησύχασε τους φόβους του Ιωσήφ. Αυτός παρουσιάστηκε στους βοσκούς. Αυτός εμφανίστηκε ξανά στον Ιωσήφ για  να πάρει την Μαρία και το βρέφος και να φύγει στην Αίγυπτο και ύστερα από καιρό, να επιστρέψει στη γη του Ισραήλ. Αυτός υπηρέτησε μέχρι τέλους το μυστήριο της ενσάρκου οικονομίας του θεού Λόγου.
Στα νεώτερα χρόνια στον Ιερό Ναό του Πρωτάτου, στις Καρυές του Αγ.Όρους εμφανίστηκε ο Αρχάγγελος Γαβριήλ σε έναν μοναχό και μπροστά στην εικόνα της Παναγίας άρχισε να ψάλλει το  "Άξιον Εστί".Στο μοναχό άρεσε αυτός ο ύμνος, αλλά στεναχωρήθηκε γιατί θα το ξεχνούσε. Ο Αρχάγγελος Γαβριήλ όμως με το δάχτυλό του χάραξε τον ύμνο πάνω σε μαρμάρινη πλάκα. Έτσι η εικόνα της Παναγίας ονομάστηκε «Άξιον Εστί» και υπάρχει μέχρι σήμερα η θαυματουργική αυτή εικόνα της Παναγίας «Άξιον Εστί», υπενθυμίζοντάς μας ότι η ύπαρξη των αγγέλων είναι μία πραγματικότητα.
Ο Αρχάγγελος Γαβριήλ τιμάται από την Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία στις 26 Μαρτίου, στις 13 Ιουλίου, καθώς επίσης και στις 8 Νοεμβρίου, μαζί με τον Μιχαήλ (η Σύναξη αυτών) και αποτελούν το δεύτερο από τα εννέα τάγματα ασωμάτων . 

Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2015

«ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΜΕΘΥΣΕΙ»


«ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΜΕΘΥΣΕΙ»
     Εκεί, στην Σκήτη των Ιβήρων (όταν πρωτοπήγε ο Άγιος Παΐσιος, τον Μάιο του 1964) άρχισε και πάλι να διαβάζει τις ιερές Ακολουθίες, αν και η προσευχή του ήταν πλέον ευχή αδιάλειπτος.
     Κάποτε ένας ασκητής τον ρώτησε:
     –Εσύ, Γερο-Παΐσιε, πόσες ώρες κάνεις προσευχή;
     –Πόσο κρασί πίνει ο μέθυσος, όταν πηγαίνει στην ταβέρνα; ρώτησε ο Πατήρ Παΐσιος.
     –Μέχρι να μεθύσει.
     –Ε, κάπως έτσι.

[(1) «Ο Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης»,
κεφ. 9ο, σελ. 259,
έκδοση Ησυχαστηρίου
«Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος»,
Βασιλικά, Θεσσαλονίκης, Ιούνιος 20151
(2) Στη φωτογραφία: «Στην ταβέρνα»·
έργο του Edvard Munch (1863–1944).]


Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2015

Απολογισμό Εσόδων – Εξόδων για το 2014 από την ΔΙΣ

παπάδες

Η εκκλησία πλήρωσε για φόρους πάνω από 2 εκατ. σύμφωνα με την Ιερά Σύνοδο.

Τις 791.009 ευρώ άγγιξαν τα καθαρά έσοδα της Εκκλησίας της Ελλάδος το 2014, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε η Διαρκής Ιερά Σύνοδος.
Συγκεκριμένα τα συνολικά έσοδα ανήλθαν σε 8.792.293,69 ευρώ, ενώ τα έξοδα ήταν 8.001.283,93 ευρώ.
 Σύμφωνα με την Διαρκή Ιερά Σύνοδο για την πληρωμή φόρων δαπανήθηκαν 2.476.428,15 ευρώ. Μόνο για ΕΝΦΙΑ η εκκλησία έδωσε 1.722.288,30 ευρώ.
Επίσης για τον φόρο επί μισθωμάτων 740.661,92 ευρώ, για το έκτακτο ειδικό τέλος δομημένων επιφανειών 13.477,93 ευρώ και για τον ΦΑΠ 3.414,47 ευρώ.
Η σχετική ανακοίνωση για τα πεπραγμένα της σημερινής συνεδρίασης της Ι.Σ.:
 «Συνήλθε σήμερα, Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2015, στην δεύτερη Συνεδρία Της για τον μήνα Νοέμβριο, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.
Κατά την σημερινή Συνεδρία: Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος επικύρωσε τα Πρακτικά της προηγουμένης Συνεδρίας. Ο Μακαριώτατος ενημέρωσε τα Μέλη της για το Διαθρηκειακό Συνέδριο που διεξήχθη τον Οκτώβριο στην Αθήνα με θέμα «Θρησκευτικός και Πολιτιστικός Πλουραλισμός και Ειρηνική Συνύπαρξη στη Μέση Ανατολή». Το Συνέδριο διοργάνωσε η Ελληνική Κυβέρνηση κατόπιν πρωτοβουλίας του Υπουργείου Εξωτερικών, το οποίο και καθόρισε τον τρόπο διεξαγωγής του σε όλες τις λεπτομέρειες. Ακολούθως ενεκρίθη η εισήγηση της Σ.Ε. Χριστιανικής Αγωγής της Νεότητος για την υπογραφή Πρωτοκόλλου Συνεργασίας μετά του Ινστιτούτου Διαιτησίας και Εναλλακτικών Μεθόδων Επίλυσης Διαφορών (Ι.Δ.Ε.Μ.Ε.Δ.).
Η Δ.Ι.Σ. ενέκρινε τον Απολογισμό Εσόδων – Εξόδων του διαχειριστικού έτους 2014, ο οποίος συνοπτικά έχει ως εξής:
Έσοδα: 8.792.293,69€
Έξοδα: 8.001.283,93€
Διαφορά Χρήσεως: 791.009,76€
Ιδιαιτέρως σημειώνεται ότι για την πληρωμή φόρων δαπανήθηκαν 2.476.428,15€ εκ των οποίων για πληρωμή του:
1. Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝ.Φ.Ι.Α.) 1.722.288,30€ (μέχρι τον Φεβρουάριο του 2014)
2. Φόρου επί μισθωμάτων 740.661,92€
3. Εκτάκτου ειδικού τέλους δομημένων επιφανειών 13.477,93€
4. ΦΑΠ 3.414,47€
Τέλος η Δ.Ι.Σ., αφού έλαβε αποφάσεις σχετικά με τρέχοντα υπηρεσιακά θέματα της ημερησίας διατάξεως, διέκοψε την Συνεδρία της, διότι ο Μακαριώτατος και οι Σεβασμιώτατοι Συνοδικοί Ηλείας κ. Γερμανός και Σιδηροκάστρου κ. Μακάριος πρόκειται να πραγματοποιήσουν εθιμοτυπική επίσκεψη στον Πρόεδρο της ελληνικής Κυβερνήσεως κ. Αλέξιο Τσίπρα. Εκ της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου.

 http://www.fortunegreece.com/article/posa-itan-ta-kathara-esoda-tis-ekklisias-gia-to-2014/

Ο ελληνορθόδοξος παπάς-χρηματιστής που μελετά τη Βίβλο, τον Μπάφετ και κερδίζει εκατομμύρια


281015220116_6016

Ο πλουσιότερος παπάς του κόσμου ζει στις ΗΠΑ και έχει δημιουργήσει ένα hedge fund με την ονομασία «Ο Άμβωνας».

Σύμφωνα με τις Γραφές ο Ιησούς δίδασκε τους πιστούς «ο έχων δύο χιτώνας να δίνει τον ένα». Για τον πατήρ Λέμελσον από τις ΗΠΑ τα πράγματα είναι κάπως διαφορετικά.
Όπως αναφέρει σε ρεπορτάζ της για τον ελληνορθόδοξο πάτερ η Wall Street Journal, ο εκατομμυριούχος ιδρυτής του hedge fund με την ονομασία «Ο Άμβωνας» μελετά την Αγία Γραφή, τον «Ευφυή Επενδυτή», τα Ευαγγέλια και τη δράση του Γούρεν Μπάφετ και του Ντόναλντ Τραμπ.
Η εξήγηση που έδωσε στην εφημερίδα είναι για αυτόν απλή:
«Η φτώχεια είναι ευλογία όμως ο πλούτος δεν είναι απαραίτητα κατάρα…Το όνομά μου είναι πατήρ Εμμανουήλ Λέμελσον και είμαι ελληνορθόδοξος ιερέας και επίσης διαχειριστής hedge fund που ονομάζεται “ο Άμβωνας LP”. Ο Κύριος ευλογεί ιδιαίτερα αυτούς που ενισχύουν τα ταλέντα που τους έχουν δοθεί, ενώ αυτοί που δεν το κάνουν θα χάσουν κι αυτά που έχουν…Ο Θεός μας δίνει ταλέντα για να χρησιμοποιήσουμε και ο σκοπός αυτών των ταλέντων είναι να δοξάσουμε τον Κύριο».
Ο 39χρονος ιερέας δεν θεωρεί παράδοξο το γεγονός ότι ένας άνθρωπος του Θεού να ασχολείται και με τα υλικά αγαθά. Έτσι, διαμένει σε πολυτελή βίλα με τη σύζυγο και τα 4 παιδιά του, κάνει συλλογή από μοτοσυκλέτες και παραδέχεται πως «δεν είμαι ταπεινός… Μακάρι να ήμουν. Στην προηγούμενη ζωή μου ήμουν επιχειρηματίας! Στα 20 μου μπόρεσα να αποκτήσω μερικά καλά ακίνητα όπως το σπίτι μας εδώ στη Μασαχουσέτη, που ένας στενός μου φίλος, ένας καλόγερος στην Ελλάδα, αποκαλεί “Το Μοναστήρι”».
Παιδί Εβραίου και χριστιανής, ο Λέμελσον σπούδασε στην ελληνορθόδοξη θεολογική σχολή του Τιμίου Σταυρού. Ο επίσκοπος που τον χειροτόνησε τον συμβούλευσε να συνεχίσει να ασχολείται με τις επενδύσεις για να θρέψει την οικογένειά του και μετά έγινε και πελάτης του. Σε όσους δε, τον επικρίνουν, θεωρώντας πως δε συμβαδίζουν ιεροσύνη και χρήμα, θρησκεία και μετοχές, εκείνος απαντά πως πολλοί άγιοι ήταν πλούσιοι και κάποια στιγμή έδωσαν τα χρήματά τους στους φτωχούς, κάτι που θέλει να κάνει και ο ίδιος.
Ακολουθεί βίντεο:



 http://www.fortunegreece.com/article/o-ellinorthodoxos-papas-chrimatistis-pou-meleta-ti-vivlo-ton-bafet-ke-kerdize-ekatommiria/

Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2015

Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής Θεόδωρος Δρίτσας : «Ο Άγιος Νικόλας στην Πόλη Του»


Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής Θεόδωρος Δρίτσας : «Ο Άγιος Νικόλας στην Πόλη Του» με αυτά τα λόγια ο Υπουργός χαιρέτισε την Υποδοχή του Ιερού Λειψάνου του Αγίου Νικολάου στον Πειραιά σήμερα Δευτέρα 2 Νοεμβρίου  το πρωί από την Ιερά Μονή Αγίου Νικολάου Άνδρου.
Στο πρώτο λιμάνι της χώρα το λείψανο προσεκόμησε ο ηγούμενος αρχ. Δωρόθεος Θέμελης με το Περιπολικό Ανοικτής Θαλάσσης 070  Ρω του Λιμενικού Σώματος. Στην προβλήτα το Ιερό λείψανο υπεδέχθη ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς κ.κ. Σεραφείμ μαζί με τον ιερό κλήρο, τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Θεόδωρο Δρίτσα, τον Βουλευτή Πειραιά κ Κώστα Κατσαφάδο, τον Διοικητή Σχολής Ναυτικών Δοκίμων και τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος. Μετά την δέηση υπέρ Υγείας των στελεχών του Λιμενικού Σώματος και πάντων των Ναυτιλλομένων, σχηματίστηκε πομπή με κατεύθυνση εις τον εκ βάθρων ανακαινισμένο Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου Πειραιώς προστάτην και πολιούχον πάντων των  Ναυτικών. Στον Ιερό Ναό τελέστηκε Δοξολογία και Ιερά Παράκληση με την συμμετοχή πλήθους πιστών.
Στον Ναό του Αγίου Νικολάου Πειραιώς (τηλ.:210 4511247) το Ιερό Λείψανο θα παραμείνει έως την Κυριακή 15 Νοεμβρίου, καθημερινά τελούνται το πρωί Θεία Λειτουργία, στις 12:00μ. Ιερά Παράκληση και το απόγευμα στις 5:00 Εσπερινός και Ιερά Παράκληση. Τις Παρασκευές 6 & 13 Νοεμβρίου θα τελεσθούν ιερές αγρυπνίες. Ο Ναός παραμένει ανοικτός από τις 7 το πρωί έως τις 11:00 το βράδυ. 

Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2015

π. Ανδρέας Κονάνος "Ατέλειωτες ενοχές"


Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Η Ένα μεσημέρι με γέυση στο κέντρο της πόλης!


porphyra books
Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Η
Ένα μεσημέρι με γέυση στο κέντρο της πόλης!

 
"ΣΑΡΑΚΟΣΤΙΑΝΑ"
των Μαριγούλας Κοκκίνου και Γεωργίας Κοφινά:

Μαγειρεύοντας για την υγεία, τη νηστεία και τη μεσογειακή διατροφή
Σάββατο, 7 Νοεμβρίου 2015, 12:00μ.
Μουσείο Γαστρονομίας 
Αγίου Δημητρίου 13 Ψυρρή-μετρό Μοναστηράκι

Είσοδος Δωρεάν

Μαγειρεύουν και μας μιλάνε για τη σημασία της μεσογειακής διατροφής οι συγγραφείς του βιβλίου και οι: 
- Ντίνα Νικολάου, μαγείρισσα, συγγραφέας, παρουσιάστρια της εκπομπής «Ένα τραπέζι Ελλάδα». 
- Χριστίνα Κωστάρα, MMEd Sci, Υπεύθυνη Διαιτολόγος Κέντρου Διατροφικής Υποστήριξης ΙΑΣΩ.
Ακόμη: Γευσιγνωσία καί επίδειξη Μαγειρικής με συνταγές από το βιβλίο- 
Είσοδος 5€ ή δωρεάν με αγορά του βιβλίου

Χορηγός επικοινωνίας: Ρ/Φ Σταθμός της Εκκλησίας της Ελλάδος, 89,5 fm
Το κρασί μάς προσφέρει το

porphyra books

Βασκανία, μάτιασμα και ξεμάτιασμα,όλη η αλήθεια για το μάτι καί τήν βασκανία

Ἡ ἀλήθεια γιά τό “μάτι” καί τήν βασκανία

Οἱ ἀπόψεις τοῦ Αγίου Βασιλείου γιά τό κακό “μάτι” και τήν βασκανία (μάτιασμα): «Οἱ βάσκανοι καί φθονεροί ἄνθρωποι, αὐτοί δηλαδή πού ἔχουν κυριευθεῖ ἀπό τό πάθος τῆς βασκανίας, ἔχουν ἀπό παλαιότερα χαρακτηρισθεῖ πιό καταστροφικοί ἀκόμη καί ἀπό τά δηλητηριώδη ἑρπετά. Τά ζῶα αὐτά δηλαδή χρειάζεται νά δαγκώσουν κάποιον γιά νά βάλουν μέσα του τό δηλητήριο καί σιγά σιγά νά προχωρήσει ἡ σήψη ἀπό τό μέρος τοῦ σώματος πού δαγκώθηκε καί δηλητηριάσθηκε. Οἱ βάσκανοι ὅμως καί φθονεροί ἄνθρωποι εἶναι πιό καταστροφικοί ἀπό τά δηλητηριώδη ἑρπετά, καθότι αὐτοί δέν χρειάζεται νά δαγκώσουν κάποιον, ἀλλά, ὅπως θεωροῦν ὁρισμένοι, ἔχουν τήν δυνατότητα νά βλάπτουν τούς συνανθρώπους τους ἀκόμη καί μόνο μέ τά μάτια τους. Ὅταν δηλαδή ματιάζουν τούς συνανθρώπους τους, πού ἔχουν πολύ ὑγιῆ καί πάρα πολύ ὄμορφα σώματα λόγω τῆς νεότητος, καταφέρνουν νά μαραίνουν τά σώματα αὐτά καί νά τά κάνουν νά χάνουν ἀπότομα ὅλη τους τήν δύναμη, σάν νά ἀπορρέει ἀπό τά φθονερά μάτια τους κάποιο καταστρεπτικό ρεῦμα, τό ὁποῖο βλάπτει καί κυριολεκτικά καταστρέφει τούς γύρω τους. Ἐγώ βέβαια ἀπορρίπτω κατηγορηματικά αὐτή τήν ἀντίληψη ὡς ἀστήρικτη σκέψη τῶν ἁπλοϊκῶν ἀνθρώπων καί θεωρῶ ὅτι εἶναι μία παρείσακτη ἀντίληψη πού μεταφέρθηκε ἀπό τίς γριούλες πρός τόν γυναικεῖο κυρίως πληθυσμό» (Περί φθόνου, κεφ. δ΄, P.G.31, 380).
Ἡ Ἐκκλησία ἀποδέχεται τήν βασκανία, τόν φθόνο δηλαδή, ὡς ἀνθρώπινο πάθος καί ἀσθένεια τῆς ψυχῆς. Θεωρεῖ ἐπίσης τήν βασκανία ὡς πηγή καί αἰτία γιά πολλές κακές πράξεις πού βλάπτουν τόν συνάνθρωπο (συκοφαντία, κλοπή, ὑποκρισία, ἀγνωμοσύνη, εἰρωνεία, ἀντιζηλία, ὕβρεις, περιφρόνηση καί ἄλλες).
Ἡ Ἐκκλησία ἀποδέχεται ἐπίσης τήν βασκανία ὡς μία ἐπήρεια τοῦ διαβόλου, ἡ ὁποία μπορεῖ νά ἔχει ὡς ἀφορμή τόν ἀνθρώπινο φθόνο καί τό φθονερό βλέμμα, ἀνήκει ὅμως ὡς ἀρνητική ἐπίδραση καί ἐπήρεια ὁλοκληρωτικά στόν διάβολο καί ὄχι φυσικά στό μάτι ἤ τήν ψυχή τοῦ ἀνθρώπου.
Ἡ Ἐκκλησία δέν ἀρνεῖται τήν ἐπήρεια τῆς βασκανίας ὡς καθαρά σατανικῆς πολεμικῆς καί ἐπιδράσεως πρός τόν ἄνθρωπο, ὅπως ἀκριβῶς δέν ἀρνεῖται καί τήν σατανική ἐπίδραση στόν ἄνθρωπο ἐξ αἰτίας τῆς μαγείας, χωρίς φυσικά νά φοβᾶται καμία ἀπό αὐτές.
Ὅμως ἡ Ἐκκλησία δέν ἀποδέχεται τήν βασκανία ὡς βλαπτική ἐπήρεια, ἐπίδραση καί ἐνέργεια πού πηγάζει μέσα ἀπό τόν φθονερό καί βάσκανο ἄνθρωπο, μέσα δηλαδή ἀπό τό μάτι, τό στόμα, τήν καρδιά, τήν ψυχή, τούς λόγους, τήν σκέψη, τήν διάθεση ἤ τίς ἐσωτερικές ψυχικές δυνάμεις τοῦ ἀνθρώπου.
Σέ καμία δηλαδή περίπτωση ἡ Ἐκκλησία δέν θεωρεῖ ὅτι ἡ βασκανία εἶναι μία ζημιογόνος ἐπίδραση πού πηγάζει ἀπ᾿ εὐθείας ἀπό τό βλέμμα τοῦ συνανθρώπου μας ἤ κάποια ὀλέθρια ἐπήρεια πού ἐκπέμπει ἀπό μόνο του τό ἀνθρώπινο μάτι καί κατ᾿ ἐπέκταση τό ἀνθρώπινο σῶμα ἤ ἡ ἀνθρώπινη ψυχή.
Τήν ἄποψη γιά ἀπ᾿ εὐθείας καί ἀπό ἀπόσταση βλαπτική ἐπίδραση τοῦ ἀνθρωπίνου ματιοῦ, πού μπορεῖ νά συνοδεύεται καί ἀπό κάποιο λόγο ἤ ἐνδόμυχη διάθεση καί σκέψη φθόνου ἤ θαυμασμοῦ, ἡ Ἐκκλησία τήν ἀπορρίπτει κατηγορηματικά, θεωρώντας την ἑτεροδιδασκαλία καί δεισιδαιμονία.
Ἡ Ἐκκλησία ἐπίσης ἀπορρίπτει τό ξεμάτιασμα, καθώς καί τά παγανιστικῆς προελεύσεως φυλακτά, καί γενικότερα τίς συναφεῖς μή Ὀρθόδοξες πρακτικές προφυλάξεως καί ἀντιμετωπίσεως τῆς βασκανίας.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...