Τρίτη 18 Οκτωβρίου 2016

Άγιος Παΐσιος - Ένας πραγματικά ΜΕΓΆΛΟΣ ΆΓΙΟΣ ''Φυγόκεντρος"(Η ζωή του Άγιου)




Κοζάνη: Ξεκινά κοινωνικό φροντιστήριο η Μητρόπολη Σερβίων και Κοζάνης

Την λειτουργία κοινωνικού φροντιστηρίου για υποψήφιους φοιτητές ξεκινά πιλοτικά η Μητρόπολη Σερβίων και Κοζάνης από την Ενορία του Αγίου Νικολάου. Μάλιστα έχουν ήδη ξεκινήσει μαθήματα από εκπαιδευτικούς που εθελοντικά προφέρουν τις υπηρεσίες τους σε μαθητές που οι οικογένειές τους αδυνατούν να ανταπεξέλθουν οικονομικά για να βοηθήσουν τα παιδιά τους που βρίσκονται ένα βήμα πριν από τις πανελλαδικές εξετάσεις. Όπως τόνισε μιλώντας στην ΕΡΤ Κοζάνης ο Πατέρας Μιχαήλ Κρανιώτης ιερέας στον Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Νικολάου  και εκπαιδευτικός, η δημιουργία του κοινωνικού φροντιστηρίου αποτέλεσε ζητούμενο από τους γονείς που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στα επιπρόσθετα έξοδα, καθώς και από μαθητές που θέλουν να πετύχουν την είσοδό τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, Μάλιστα όπως σημείωσε υπήρξαν αρκετές αιτήσεις γονέων και μαθητών προς την ενορία με το συγκεκριμένο αίτημα, υπογραμμίζοντας ότι θα προσφέρεται βοήθεια μέσω του κοινωνικού φροντιστηρίου  σε περιπτώσεις που διαπιστωμένα υπάρχει οικονομικό πρόβλημα και σε καμιά περίπτωση δεν ανταγωνίζονται τα φροντιστήρια που λειτουργούν. Παράλληλα έκανε έκκληση στους εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να βοηθήσουν, διδάσκοντας τα παιδιά, να δηλώσουν τα στοιχεία τους στους ιερείς του ναού.
Τα μαθήματα θα γίνονται σε αίθουσα του Μπλιούρειου που βρίσκεται απέναντι από τον Ναό του Αγίου Νικολάου, ενώ το πρόγραμμα του φροντιστηρίου και των ειδικών μαθημάτων αναμένεται να ολοκληρωθεί ανάλογα με τον αριθμό των ενδιαφερομένων μαθητών και καθηγητών.
ΠΗΓΗ ΕΡΤ ΚΟΖΑΝΗΣ
Σύνταξη- Δέσποινα Αμαραντίδου

Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2016

Ο λογισμός μας

Ἂν ὁ λογισμός σου λέει «κλέψε», καὶ σὺ ὑπακούσεις, δίνεις μὲ αὐτὸν τὸν τρόπο στὸ δαιμόνιο ἐξουσία ἐπάνω σου. Ἂν ὁ λογισμός σου λέει «φάει πολύ, ὥσπου νὰ χορτάσεις», καὶ σὺ φᾶς πολύ, τότε πάλι σὲ ἐξουσιάζει τὸ δαιμόνιο. Κι ἔτσι, ἂν ὁ λογισμὸς κάθε πάθους σὲ νικᾶ, θὰ καταντήσεις κατοικία δαιμόνων. Ἄν, ὅμως, ἀρχίσεις μὲ τὴν πρέπουσα μετάνοια, τότε θὰ ἀρχίσουν νὰ τρέμουν οἱ δαίμονες καὶ θ ἀναγκαστοῦν νὰ φύγουν».
(Ἅγιος Σιλουανὸς ὁ Ἀθωνίτης)

Η αντάρα της υπερηφάνειας

– Γέροντα, ένας που έχει μεγάλη ιδέα για τον εαυτό του, δεν είναι εύκολο να δη το καλό που έχει ο άλλος.
– Έτσι είναι. 
Αυτός που έχει μεγάλη ιδέα για τον εαυτό του, παραμένει μέσα στην αντάρα της υπερηφανείας και δεν έχει ούτε πνευματική υγεία ούτε ορατότητα, οπότε δεν μπορεί να δη τα χαρίσματα του άλλου. Αλλά γιατί να έχη κανείς μεγάλη ιδέα για τον εαυτό του; 
Πώς θα έρθουν οι θείες ιδέες, αν δεν πετάξη την δική του μεγάλη ιδέα; 
Αν πάρη το κατσαβίδι ο Χριστός, λίγο την βιδούλα να στρίψη, μπανταλομάρες1 θα λέμε. 
Τί ιδέα να έχης λοιπόν για τον εαυτό σου; Αυτός που έχει μεγάλη ιδέα για τον εαυτό του, είναι εκτός του εαυτού του, παράφρων. Χρειάζεται να κατεβή-νά κατεβή, να προσγειωθή, για να βρη τον εαυτό του· αλλιώς θα γυρίζη στα σύννεφα και θα ξοδεύη την βενζίνη στον αέρα!

Αγ. Παϊσίου Αγιορείτου: ΛΟΓΟΙ Ε’ «Πάθη και Αρετές»

1 Ο Γέροντας χρησιμοποιούσε την λέξη «μπανταλομάρα» αντί της λέξεως «ανοησία

Ρωτήθηκε κάποτε ένας ερημίτης.

Πως πρέπει να αντιμετωπίζουμε τους επαίνους και τα εγκώμια; Και απάντησε. Να έχετε ταπείνωση και να γνωρίζεται καλά τον εαυτό σας. Να σας πω ένα παράδειγμα. Όταν σκαλίζω στο ξύλο την μορφή αγίου και τελειώνω, νομίζω ότι είναι καλή. Την ξανακοιτάω μετά από λίγο και βλέπω ότι έχει ελλείψεις. Αν βάλω τον φακό θα δω ότι δεν είναι τίποτα το σπουδαίο. Το ίδιο πάλι και με τα χέρια. Βλέπουμε ότι είναι καθαρά. Αν βάλουμε όμως τον φακό, θα δούμε ότι έχουν βρωμιά και πολλά μικρόβια. Έτσι, να κοιτάμε προσεκτικά τον εαυτό μας και θα Βλέπουμε ότι δεν είμαστε τίποτα κι ας λέει ο κόσμος.

Διηγήθηκε ένας ασκητής

 Εδώ έρχονται πολλοί φοιτητές. Κάποτε είχαν έρθει καμία δεκαριά και ζητούσαν να τους κάνω θαύμα. Επέμεναν πολύ. Σκέφτηκα με ποιο τρόπο να βάλω μυαλό σε αυτά τα παιδία. Τους είπα. Λοιπόν, μπείτε στη σειρά για να σας κόψω τα κεφάλια. Μετά θα κάνω το θαύμα για να σας τα κολλήσω! Ν` αραιώσετε λίγο, γιατί υπάρχει κίνδυνος να τα μπερδέψω. Έτοιμοι είστε; Θέλετε να δείτε το θαύμα; Οι νέοι αντέδρασαν αμέσως. Όχι, όχι σε μας πάτερ, είπαν με μια φωνή.

Θερμοπύλες: Πρόσφυγας έχτισε εικονοστάσι για να ευχαριστήσει τους Έλληνες για τη βοήθειά τους

Με έναν ιδιαίτερο τρόπο επέλεξε να ευχαριστήσει τους Έλληνες για την αμέριστη βοήθειά τους ένας Μουσουλμάνος πρόσφυγας που ζει στο χώρο φιλοξενίας Θερμοπυλών.
Ο Αχμέτ έφτιαξε ένα εικονοστάσι αφιερωμένο στη Παναγία και με δάκρυα στα μάτια καλεί όποιον προσεύχεται εκεί να κάνει και μία προσευχή για να σταματήσει ο πόλεμος στην πατρίδα του.

Η αντοχή της μητέρας.



-Γέροντα,ὁ Ἅγιος Νεκτάριος σὲ μιὰ ἐπιστολή του πρὸς τὶς μοναχὲς γράφει νὰ μὴν ξεχνοῦν πώς εἶναι γυναῖκες κ νὰ προσπαθοῦν νὰ μιμοῦνται τὶς Ὅσιες κ ὄχι τοὺς Ὁσίους.Γιατὶ τὸ λέει αὐτό;Μήπως γιατὶ οἱ γυναῖκες δὲν ἔχουν ἀντοχή;
-Ποιὲς;Οἱ γυναῖκες δὲν ἔχουν ἀντοχή;Ἐγὼ τὶς ἔχω φοβηθεί τὶς γυναῖκες.Ἔχουν πολλή ἀντοχή.Ἡ γυναίκα μπορεῖ στὸ σῶμα νὰ εἶναι ἀδύναμη,νὰ ἔχει λιγοτερες σωματικὲς δυνάμεις ἀπ'τὸν ἄντρα,ἀλλὰ μὲ τὴν καρδιὰ ποὺ ἔχει,ἄν τὴ δουλεύει, ἔχει τέτοια ἀντοχή ποὺ ξεπερνάει τὴν ἀντρικὴ δύναμη.
Ὁ ἄντρας,ναὶ μὲν ἔχει σωματικὲς δυνάμεις,ἀλλὰ δὲν ἔχει τὴν καρδιὰ ποὺ ἔχει ἡ γυναίκα.Νὰ,πρόσεξα μιὰ γάτα ποὺ ἦρθε στὸ καλύβι μὲ τὰ γατιά της.Ἦταν ἀδύνατη,ἡ κοιλιά της κολλημένη σὰν πλάκα.Μιὰ μέρα ἦρθε ἕνα μεγάλο σκυλὶ ποὺ ἦταν κ κυνηγετικό.Ὁ Κούρδης ὁ γάτος,τὸ ἔβαλε στὰ πόδια.Ἐκείνη σηκώθηκε ἐπάνω,καμπούριασε,ἀγρίεψε,ἦταν ἕτοιμη νὰ ὁρμήσει ἐπάνω στὸ σκυλί.Ἀπόρησα ποῦ βρῆκε τέτοιο θάρρος!Βλέπεις,εἶχε τὰ γατάκια της.
Ἡ μάνα πονάει,κουράζεται,ἀλλὰ δὲν αἰσθάνεται οὔτε τὸν πόνο οὔτε τὴν κούραση.Ζορίζει τὸν ἑαυτὸ της ἀλλὰ,ἐπειδὴ ἀγαπάει τὰ παιδιὰ της,ἀγαπάει τὸ σπίτι της,ὅλα τὰ κάνει μὲ χαρά.Πιὸ πολύ κουράζεται ἕνας ποὺ ξαπλώνει συνέχεια παρὰ αὐτὴ.
Θυμᾶμαι,ἡ μάνα μου,ὅταν ἤμασταν μικρά,ἔπρεπε νὰ κουβαλάει τὸ νερὸ ἀπ'τὴ βρύση ποὺ ἦταν πολὺ μακριὰ ἀπ'τὸ σπίτι μας,ἔπρεπε νὰ μαγειρεύει,νὰ ζυμώνει,νὰ πλένει τὰ ροῦχα,νὰ πηγαίνει κ στὸ χωράφι.Ἔκανε δηλαδὴ ὅλες τὶς δουλειές,εἶχε κ ἐμᾶς τὰ παιδιὰ νὰ τὴν ζαλίζουμε κ νὰ κάνει κ τὸ δικαστήριο, ὅταν μαλώναμε.Ἔλεγε ὅμως:Αυτὸ εἶναι τὸ καθῆκον μου,εἶμαι ὑποχρεωμένη νὰ τὰ κάνω ὅλα χωρὶς νὰ γογγίζω.Τὸ ἔλεγε μὲ τὴν καλὴ ἔννοια.Ἀγαποῦσε τὸ σπίτι,ἀγαποῦσε τὰ παιδιά της κ δὲν κουραζόταν μὲ τὶς δουλειὲς.Ολα τὰ ἔκανε μὲ τὴν καρδιά της,μὲ χαρά.
Κ ὅσο περνοῦν τὰ χρόνια,τόσο πιὸ πολὺ ἡ μητέρα ἀγαπᾶ τὸ σπίτι.Παρόλο ποὺ περνᾶ ἡ ἡλικία,θυσιάζεται πιὸ πολὺ γιὰ νὰ μεγαλώσει κ τὰ ἐγγονάκια της.Καὶ ἐνῶ οἱ δυνάμεις της λιγοστεύουν,ἐπειδὴ ὅμως τὸ κάνει μὲ τὴν καρδιὰ της,ἔχει περισσότερο κουράγιο κ ἀπ'τὸν ἄντρα ἀλλὰ κ ἀπ'τὸ κουράγιο ποὺ εἶχε στὰ νιάτα της.


Αγίου Παϊσίου Αγιορείτου

Πρόγραμμα εορταστικών εκδηλώσεων για την εορτή του Αγίου ενδόξου μεγαλομάρτυρος Δημητρίου του Μυροβλύτου Πολιούχου της Θεσσαλονίκης. Σήμερα 17/10 η υποδοχή της θαυματουργής εικόνας της Παναγίας «της Επισκέψεως»

Αποτέλεσμα εικόνας για ιερος ναος αγιου δημητριου
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΗι ΕΟΡΤΗι
ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΕΝΔΟΞΟΥ ΜΕΓΑΛΟΜΑΡΤΥΡΟΣ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΟΥ ΜΥΡΟΒΛΥΤΟΥ ΠΟΛΙΟΥΧΟΥ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΚΑΙ ΕΠΙ ΤΗι ΥΠΟΔΟΧΗι ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΟΥ ΕΙΚΟΝΟΣ
ΠΑΝΑΓΙΑΣ «ΤΗΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΩΣ»
(ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2016)
*************************
Ἡ Ἐκκλησία τῆς Θεσσαλονίκης, λαμπρῶς πανηγυρίζουσα, καλεῖ εἰς πάνδημον ἑορτασμὸν τὸν εὐσεβῆ λαόν της, ἐπὶ τῇ μνήμῃ τοῦ ἁγίου, ἐνδόξου μεγαλομάρτυρος ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ τοῦ ΜΥΡΟΒΛΥΤΟΥ.
Αἱ ἱεραὶ ἀκολουθίαι, ἐν τῷ ἱερῷ Ναῷ τοῦ Πολιούχου, θὰ τελεσθοῦν κατὰ τὸ ἀκόλουθον πρόγραμμα :
panagiaepiskepseos
ΚΥΡΙΑΚΗ 16 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
7.00 – 11.00 π.μ. : Ὄρθρος, Ἀρχιερατικὴ Θεία Λειτουργία καὶ Δοξολογία ἐπὶ τῇ ἐ-πετείῳ τῆς ἐνάρξεως τοῦ Μακεδονικοῦ Ἀγῶνος, προεξάρχοντος τοῦ Παναγιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ.κ. Ἀνθίμου.
ΔΕΥΤΕΡΑ 17 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
6.00 μ.μ. : Ὑποδοχὴ εἰς τὸν αὔλειον χῶρον τοῦ πολιούχου ἁγίου ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ τῆς ἱερᾶς, ἱστορικῆς καὶ θαυματουργοῦ Εἰκόνος ΠΑΝΑΓΙΑΣ «ΤΗΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΩΣ» προερχο-μένης ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Τρίκκης & Σταγῶν, καὶ ἀκολούθως ἡ ἐπίσημος Δοξο-λογία χοροστατοῦντος τοῦ Παναγιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ.κ. Ἀνθίμου.
7.30 μ.μ. : Ἀκολουθία Μ. Ἑβδομάδος ἁγίου ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ καὶ ἐν συνεχείᾳ ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανών.
9.00 μ.μ. : Ἱερὰ Ἀγρυπνία, προεξάρχοντος τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Τρίκκης & Σταγῶν κ.κ. Χρυσοστόμου.
ΤΡΙΤΗ 18 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
7.30 – 9.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Θεία Λειτουργία.
6.30 μ.μ. : Ἀκολουθία Μ. Ἑβδομάδος ἁγίου ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ καὶ ἐν συνεχείᾳ ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανών.
9.00 μ.μ. : Ἱερὰ Ἀγρυπνία.
ΤΕΤΑΡΤΗ 19 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
7.30 – 9.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Θεία Λειτουργία.
6.30 μ.μ. : Ἀκολουθία Μ. Ἑβδομάδος ἁγίου ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ καὶ ἐν συνεχείᾳ ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανών.
9.00 μ.μ. : Ἱερὰ Ἀγρυπνία.
ΠΕΜΠΤΗ 20 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
7.30 – 9.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Θεία Λειτουργία.
6.30 μ.μ. : Ἀκολουθία Μ. Ἑβδομάδος ἁγίου ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ καὶ ἐν συνεχείᾳ ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανών.
9.00 μ.μ. : Ἱερὰ Ἀγρυπνία.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 21 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
7.30 – 9.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Θεία Λειτουργία.
6.30 μ.μ. : Ἀκολουθία Μ. Ἑβδομάδος ἁγίου ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ καὶ ἐν συνεχείᾳ ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανών.
9.00 μ.μ. : Ἱερὰ Ἀγρυπνία.
ΣΑΒΒΑΤΟΝ 22 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
7.30 – 9.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Θεία Λειτουργία.
6.30 μ.μ. : Μέγας Ἑσπερινός.
ΚΥΡΙΑΚΗ 23 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
7.00 – 10.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Ἀρχιερατικὴ Θεία Λειτουργία, προεξάρχοντος τοῦ Παναγιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ.κ. Ἀνθίμου.
6.30 μ.μ. : Ἀκολουθία ΕΠΙΤΑΦΙΟΥ τοῦ ἁγίου ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, χοροστατοῦντος τοῦ Παναγιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ.κ. Ἀνθίμου, ὅστις θὰ κηρύξῃ τὸν Θεῖ-ον Λόγον.
ΔΕΥΤΕΡΑ 24 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
7.30 – 9.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Θεία Λειτουργία.
6.30 μ.μ. : Προεόρτιος Ἑσπερινὸς καὶ ἐν συνεχείᾳ ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανών.
ΤΡΙΤΗ 25 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
7.00 – 10.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Ἀρχιερατικὴ Θεία Λειτουργία.
11.00 π.μ. : Λιτάνευσις τῆς ἱερᾶς Εἰκόνος ΠΑΝΑΓΙΑΣ «ΤΗΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΩΣ», μετὰ τῶν χαριτοβρύτων Λειψάνων καὶ τῆς ἱερᾶς Εἰκόνος τοῦ ἁγίου ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ.
6.30 μ.μ. : Μέγας Πανηγυρικὸς Ἀρχιερατικὸς Ἑσπερινὸς τῆς ἑορτῆς.
ΤΕΤΑΡΤΗ 26 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
6.30 – 10.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Πανηγυρικὸν Ἀρχιερατικὸν Συλλείτουργον, προ-εξάρχοντος τοῦ Παναγιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ.κ. Ἀνθίμου.
11.00 π.μ. : Δοξολογία ἐπὶ τῇ ἐπετείῳ ἀπελευθερώσεως τῆς πόλεως.
6.30 μ.μ. : Πανηγυρικὸς Ἑσπερινός, ἐπὶ τῇ συνάξει τῶν ἁγίων ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, ΝΕ-ΣΤΟΡΟΣ καὶ ΛΟΥΠΟΥ. καὶ ἐν συνεχείᾳ ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανών.
9.00 μ.μ. : Ἱερὰ Ἀγρυπνία.
ΠΕΜΠΤΗ 27 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
7.30 – 10.00 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Ἀρχιερατικὴ Θεία Λειτουργία.
6.30 μ.μ. : Μέγας Ἑσπερινός τῆς ἑορτῆς τῆς ἁγ. Σκέπης τῆς Θεοτόκου καὶ ἐν συν-εχείᾳ ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανών.
9.00 μ.μ. : Ἱερὰ Ἀγρυπνία.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
7.30 – 10.00 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Θεία Λειτουργία.
6.30 μ.μ. : Ἑσπερινός καὶ ἐν συνεχείᾳ ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανών.
9.00 μ.μ. : Ἱερὰ Ἀγρυπνία.
ΣΑΒΒΑΤΟΝ 29 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
7.30 – 9.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Θεία Λειτουργία.
6.30 μ.μ. : Μέγας Ἑσπερινός.
ΚΥΡΙΑΚΗ 30 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
7.00 – 10.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Θεία Λειτουργία, μετὰ θείου κηρύγματος.
6.30 μ.μ. : Ἑσπερινός καὶ ἐν συνεχείᾳ ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανών.
9.00 μ.μ. : Ἱερὰ Ἀγρυπνία.
ΔΕΥΤΕΡΑ 31 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
7.30 – 9.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Θεία Λειτουργία.
6.30 μ.μ. : Ἑσπερινός, ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανὼν καὶ ἐν συνεχείᾳ ἡ ἱερὰ Ἀ-γρυπνία.
9.00 μ.μ. : Συναυλία Βυζαντινῆς Ἐκκλησιαστικῆς Μουσικῆς τοῦ Συλλόγου Ἱεροψαλτῶν Θεσσαλονίκης «ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός» εἰς τὸ Μέγαρον Μουσικῆς Θεσσαλονίκης. Βράβευσις τοῦ ἄρχοντος Πρω-τοψάλτου τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Κωνσταντινουπόλεως καὶ τοῦ ἱεροῦ Καθεδρικοῦ Ναοῦ τῆς τοῦ Θεοῦ Σοφίας Θεσσαλονίκης κ. Χα-ριλάου Ταλιαδώρου.
ΤΡΙΤΗ 1 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
7.30 – 9.30 π.μ. : Ὄρθρος, Θεία Λειτουργία καὶ ὁ μικρὸς Ἁγιασμός.
6.30 μ.μ. : Ἑσπερινός καὶ ἐν συνεχείᾳ ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανών.
9.00 μ.μ. : Ἱερὰ Ἀγρυπνία.
ΤΕΤΑΡΤΗ 2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
7.30 – 9.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Θεία Λειτουργία.
6.30 μ.μ. : Ἑσπερινός καὶ ἐν συνεχείᾳ ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανών.
9.00 μ.μ. : Ἱερὰ Ἀγρυπνία.
ΠΕΜΠΤΗ 3 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
7.30 – 9.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Θεία Λειτουργία.
6.30 μ.μ. : Ἑσπερινός καὶ ἐν συνεχείᾳ ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανών.
9.00 μ.μ. : Ἱερὰ Ἀγρυπνία.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 4 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
7.30 – 9.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Θεία Λειτουργία.
6.30 μ.μ. : Ἑσπερινός καὶ ἐν συνεχείᾳ ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανών.
9.00 μ.μ. : Ἱερὰ Ἀγρυπνία.
ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΜΕ ΘΕΜΑ «ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ»
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 4 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
9.00 μ.μ. : Συναυλία εἰς τὸ Μέγαρον Μουσικῆς Θεσσαλονίκης μὲ θέμα : «Μουσι-κὲς στὰ ἴχνη τοῦ Βυζαντίου» (Εἰσιτήρια προπωλοῦνται εἰς τὸ Μέγα-ρον Μουσικῆς).
ΣΑΒΒΑΤΟΝ 5 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
9.00 π.μ. : Ἔναρξις Ἡμερίδος εἰς τὸ Μέγαρον Μουσικῆς Θεσσαλονίκης μὲ θέμα : «Ὁ Βυζαντινὸς Πολιτισμὸς ὡς ἐργαλεῖο οἰκονομικῆς ἀναπτύξεως : Ἡ περίπτωσις τῆς Θεσσαλονίκης».
ΚΥΡΙΑΚΗ 6 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
7.00 – 11.00 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Πατριαρχικὴ Θεία Λειτουργία, προεξάρχοντος τοῦ Μακαριωτάτου Πατριάρχου Ἱεροσολύμων κ.κ Θεοφίλου, καὶ συλλειτουργούντων τῶν Μακαριωτάτων Ἀρχιεπισκόπων Κύπρου κ.κ Χρυσοστόμου & Ἀλβανίας κ.κ Ἀναστα-σίου, τοῦ Παναγιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ.κ. Ἀνθίμου καὶ ἄλλων κε-κλημένων Σεβασμιωτάτων Ἀρχιερέων.
6.30 μ.μ. : Ἑσπερινὸς καὶ Παράκλησις ἐπὶ τῇ ἀναχωρήσει τῆς ἱερᾶς Εἰκόνος ΠΑΝΑΓΙΑΣ «ΤΗΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΩΣ» ἐκ τοῦ ἱεροῦ Ναοῦ τοῦ πολιούχου ἁγίου Δημητρίου.
7.00 μ.μ. : Τελετὴ καθαγιασμοῦ τοῦ Μύρου τοῦ ἁγίου ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ καὶ ἐν συν-εχείᾳ Ἱερὰ Ἀγρυπνία.
Ἐν Θεσσαλονίκῃ τῇ 7ῃ Ὀκτωβρίου 2016.- ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2016

ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ ΛΟΥΚΑ – 16 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2016

Ιερά Μητρόπολις Σερβίων και Κοζάνης
ΚΥΡΙΑΚΗ Δ´ ΛΟΥΚΑ
(Λκ. η΄ 5-15)
«Εἶπε ὁ Κύριος αὐτὴ τὴν παραβολή· βγῆκε ὁ σπορέας γιὰ νὰ σπείρη τὸ σπόρο του. Καὶ ἐνῶ τὸν ἔσπερνε, ἄλλος ἔπεσε στὸ δρόμο, καὶ καταπατήθηκε, καὶ τὸν ἔφαγαν τὰ πετεινὰ τοῦ οὐρανοῦ· καὶ ἄλλος ἔπεσε ἐπάνω στὴν πέτρα, καὶ μόλις φύτρωσε ξεράνθηκε γιατί δὲν εἶχε ὑγρασία· καὶ ἄλλος ἔπεσε ἀνάμεσα στ᾽ ἀγκάθια, καὶ μεγάλωσαν μαζὶ μ᾽ αὐτὸν καὶ τ᾽ ἀγκάθια καὶ τὸν ἔπνιξαν· καὶ ἄλλος ἔπεσε σὲ εὔφορη γῆ, καὶ ἀφοῦ φύτρωσε ἔδωσε καρπὸ ἑκατὸ φορὲς περισσότερο. Τὸν ρώτησαν οἱ μαθητές του καὶ τοῦ εἶπαν· τί σημαίνει ἡ παραβολὴ αὐτή; Καὶ αὐτὸς εἶπε· σὲ σᾶς ἔχει δοθῆ νὰ γνωρίζετε τὰ μυστήρια τῆς βασιλείας τοῦ Θεοῦ, στοὺς λοιποὺς μὲ παραβολές, γιὰ νὰ μὴν βλέπουν ἐνῶ βλέπουν καὶ νὰ μὴν κατανοοῦν ἐνῶ ἀκοῦνε. Σημαίνει δὲ ἡ παραβολὴ αὐτὴ τὸ ἑξῆς· ὁ σπόρος εἶναι ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ· αὐτοὶ δὲ ποὺ εἶναι κοντὰ στὸ δρόμο εἶναι ἐκεῖνοι ποὺ ἀκοῦνε τὸ λόγο τοῦ Θεοῦ, ὕστερα ἔρχεται ὁ διάβολος καὶ ἁρπάζει τὸ λόγο ἀπὸ τὴν καρδιά τους, γιὰ νὰ μὴν πιστέψουν καὶ σωθοῦν. Αὐτοὶ ποὺ ἔπεσαν ἐπάνω στὴν πέτρα, εἶναι αὐτοί, ποὺ ὅταν ἀκούσουν, μὲ χαρὰ δέχονται τὸ λόγο, καὶ αὐτοὶ δὲν ἔχουν ρίζα, οἱ ὁποῖοι γιὰ λίγο καιρὸ πιστεύουν καὶ σὲ καιρὸ πειρασμοῦ ἀπομακρύνονται ἀπ᾽αὐτόν. Αὐτὸς δὲ ποὺ ἔπεσε στ᾽ ἀγκάθια, εἶναι ἐκεῖνοι ποὺ ἀκοῦνε, καὶ ὕστερα κάτω ἀπὸ τὶς μέριμνες τοῦ πλούτου καὶ τῶν ἡδονῶν τοῦ βίου καθὼς ζοῦν, πνίγονται μαζὶ μ᾽αὐτὰ καὶ δὲν δίνουν καρπό. Αὐτὸς δὲ ποὺ ἔπεσε στὴν εὔφορη γῆ, εἶναι ἐκεῖνοι ποὺ ἔχουν καρδιὰ καλὴ καὶ ἀγαθή, καὶ ὅταν ἀκούσουν τὸ λόγο, τὸν κρατοῦν καὶ καρποφοροῦν μὲ ὑπομονή. Καὶ ἐνῶ εἶπε αὐτὰ φώναξε δυνατά· ὅποιος ἔχει αὐτιὰ νὰ ἀκούη, ἄς ἀκούη».
* * *
Ὁ Σπορέας τῆς παραβολῆς εἶναι ὁ Ἰησοῦς Χριστός, ὁ δὲ σπόρος εἶναι ὁ λόγος τοῦ Εὐαγγελίου. Κάθε Κυριακὴ καὶ γιορτή, ποὺ ἐρχόμαστε στὴν Ἐκκλησία καὶ ἀκοῦμε τὸ λόγο τοῦ Εὐαγγελίου, πέφτει στὴν καρδιά μας ὁ θεῖος σπόρος, ὁ ὁποῖος ἀνάλογα μὲ τὸν ἄνθρωπο δίνει καὶ τὸν καρπό· σ᾽ ἄλλον περισσότερο καὶ σ᾽ ἄλλον λιγότερο καὶ σ᾽ ἄλλον καθόλου. Ὁ σπόρος εἶναι ὁ ἴδιος ὁ λόγος τοῦ Χριστοῦ· ἡ καρποφορία ἐξαρτᾶται ἀπὸ μᾶς, ἀπὸ τὴ δική μας καρδιά. Ἐὰν εἴμαστε καλοὶ καὶ ἀγαθοὶ θὰ δώσουμε καρπὸ πνευματικό· ἐὰν ὅμως εἴμαστε σκληροὶ σὰν τὴν πέτρα ἤ πνιγμένοι μέσα στὶς ἡδονὲς καὶ στὶς ἀπολαύσεις τοῦ κόσμου τούτου δὲν θὰ φέρουμε κανένα πνευματικὸ καρπὸ, ἄξιο γιὰ τὴ βασιλεία τοῦ Θεοῦ.
Δὲν χρειάζεται μόνο καλὸς σπόρος, ἀλλὰ καὶ καλὴ γῆ. Ὅποιο σπόρο καὶ νὰ σπείρης στὴν πέτρα καὶ στὰ ἀγκάθια ποτὲ δὲν θὰ καρποφορήση· ποτὲ δὲν θὰ δώση καρπὸ ἀντάξιο μὲ τὸ σπόρο. Ὄχι γιατί ὁ σποριὰς δὲν ἔσπειρε καλὸ σπόρο, ἀλλὰ γιατί τὸ χωράφι δὲν ἦταν καλὸ καὶ εὔφορο. Γι᾽ αὐτὸ ὄχι μόνο νὰ ἀκοῦμε τὸ λόγο τοῦ Εὐαγγελίου, ἀλλὰ νὰ ἔχουμε καὶ καλὴ καρδιά ποὺ θὰ δεχθῆ τὸ λογο τοῦ Θεοῦ. Καρδιὰ γεμάτη κακία καὶ πονηριά, δὲν φέρνει ἔργα ἀγαθά, ἀλλὰ πονηρὰ καὶ ἁμαρτωλά. Γιὰ νὰ καρποφορήση, λοιπὸν, ἡ γῆ, χρειάζεται νὰ εἶναι καλὴ καὶ πλούσια, ἀλλὰ καὶ νὰ σπέρνεται. Ὅταν ἕνα ἀπὸ τὰ δύο λείπει δὲν ἔχουμε καρποφορία· χρειάζονται καὶ τὰ δύο· καὶ ὁ σπόρος καὶ τὸ χωράφι, καὶ ἀκόμα, καὶ τὰ δύο νὰ εἶναι καλὰ καὶ εὔφορα, γιὰ νὰ μᾶς δώσουν πλούσια καὶ καλὴ σοδειά.
Χωράφι ποὺ δὲν σπέρνεται μένει στεῖρο, δὲν δίνει κανένα καρπό. Καὶ γῆ ποὺ δὲν εἶναι καλὰ δουλεμένη δὲν καρποφορεῖ. Τὸ ἴδιο θὰ λέγαμε καὶ στὰ πνευματικά. Γιὰ νὰ δώση ὁ ἄνθρωπος ἔργα πνευματικὰ θέλει νὰ καθαρίση τὴν καρδιά του ἀπὸ τ’ ἀγκάθια τῆς κακίας, γιὰ νὰ δεχθῆ μέσα τὸ θεῖο σπόρο, τὸ λόγο τοῦ Εὐαγγελίου. Καὶ γιὰ νὰ ξεριζώσουμε τ᾽ ἀγκάθια τῆς καρδιᾶς μας, ποὺ εἶναι τὸ μῖσος, ἡ ζήλεια, ὁ φθόνος, ἡ πονηριὰ καὶ κάθε ἄλλη κακία, θέλει πολὺ κόπο, ὅπως καὶ ὁ γεωργὸς ὅταν ἑτοιμάζη τὸ χωράφι του γιὰ σπορά· τὸ καλλιεργεῖ, καὶ ξανὰ τὸ καλλιεργεῖ, μέχρι νὰ τὸ φέρη ἐκεῖ ποὺ πρέπει. Τὸ ἴδιο καὶ ὁ
καλὸς χριστιανός, γιὰ νὰ ἔλθη στὴν Ἐκκλησία καὶ νὰ ἀκούση τὸ λόγο τοῦ Θοῦ, διώχνει ἀπὸ μέσα του τὰ ἀγκάθια τῆς ἁμαρτίας καὶ ὕστερα ἔρχεται νὰ δεχτῆ τὸ λόγο τοῦ Εὐαγγελίου.
Ὁ λόγος τοῦ Εὐαγγελίου ἔχει συγχρόνως καὶ τὴ δύναμη νὰ καλλιεργῆ τὴν καρδιὰ τοῦ ἀνθρώπου ποὺ τὸν δέχεται. Ἀκούγοντας τὸ λόγο τοῦ Χριστοῦ στὴν Ἐκκλησία κάθε Κυριακὴ καὶ γιορτὴ γνωρίζουμε καὶ τὴν ἀλήθεια ποὺ μᾶς ἐλευθερώνει ἀπὸ τὸ ψέμα καὶ τὴν πλάνη. Ὁ λόγος τοῦ Χριστοῦ καθαρίζη τὴν καρδιὰ μας ἀπὸ τὰ βρώμικα πάθη τοῦ βίου καὶ μᾶς τὴν κάνει καθαρή, ἕτοιμη γιὰ νὰ δεχτῆ τὴ χάρη τοῦ Θεοῦ ποὺ θὰ δώση τοὺς πνευματικοὺς καρπούς. Ὁ λόγος τοῦ Χριστοῦ μαλακώνει τὶς καρδιὲς τῶν ἀνθρώπων καὶ τὶς γεμίζει ἀπὸ καλοσύνη καὶ ἀγάπη. Μόνο μέσα στὴν Ἐκκλησία ὁ ἄνθρωπος καλλιεργεῖται πνευματικὰ μὲ τὴ χάρη τοῦ Θεοῦ. Μόνο μέσα στὴν Ἐκκλησία σπέρνεται ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ ποὺ δίνει τοὺς πνευματικοὺς καρποὺς τοῦ Χριστοῦ, «ᾧ ἡ δόξα καὶ τὸ κράτος εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων». Ἀμήν.
π. Γ.Δ.Σ.
Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως

Ο Απόστολος της Κυριακής 16 Οκτωβρίου 2016 – Των Πατέρων της Ζ´ Οικ. Συνόδου

z-oik-syn-e1318766493566
(Τιτ. γ´ 8-15)
Τέκνον Τίτε, πιστὸς ὁ λόγος· καὶ περὶ τούτων βούλομαί σε διαβεβαιοῦσθαι, ἵνα φροντίζωσι καλῶν ἔργων προΐστασθαι οἱ πεπιστευκότες τῷ Θεῷ. Ταῦτά ἐστι τὰ καλὰ καὶ ὠφέλιμα τοῖς ἀνθρώποις· μωρὰς δὲ ζητήσεις καὶ γενεαλογίας καὶ ἔρεις καὶ μάχας νομικὰς περιίστασο· εἰσὶ γὰρ ἀνωφελεῖς καὶ μάταιοι. Αἱρετικὸν ἄνθρωπον μετὰ μίαν καὶ δευτέραν νουθεσίαν παραιτοῦ, εἰδὼς ὅτι ἐξέστραπται ὁ τοιοῦτος καὶ ἁμαρτάνει ὢν αὐτοκατάκριτος. ῞Οταν πέμψω ᾿Αρτεμᾶν πρός σε ἢ Τυχικόν, σπούδασον ἐλθεῖν πρός με εἰς Νικόπολιν· ἐκεῖ γὰρ κέκρικα παραχειμάσαι. Ζηνᾶν τὸν νομικὸν καὶ ᾿Απολλὼ σπουδαίως πρόπεμψον, ἵνα μηδὲν αὐτοῖς λείπῃ. Μανθανέτωσαν δὲ καὶ οἱ ἡμέτεροι καλῶν ἔργων προΐστασθαι εἰς τὰς ἀναγκαίας χρείας, ἵνα μὴ ὦσιν ἄκαρποι. ᾿Ασπάζονταί σε οἱ μετ᾿ ἐμοῦ πάντες. ῎Ασπασαι τοὺς φιλοῦντας ἡμᾶς ἐν πίστει. ῾Η χάρις μετὰ πάντων ὑμῶν· ἀμήν.
Απόδοση σε απλή γλώσσα
Παιδί μου Τίτε, αὐτὰ τὰ λόγια εἶναι ἀξιόπιστα καὶ θέλω νὰ τὰ βεβαιώνεις μὲ τὴν προσωπική σου μαρτυρία, ὥστε ὅσοι ἔχουν πιστέψει στὸν Θεὸ νὰ φροντίζουν νὰ πρωτοστατοῦν σὲ καλὰ ἔργα. Αὐτὰ εἶναι τὰ καλὰ καὶ τὰ χρήσιμα στοὺς ἀνθρώπους. ᾿Απὸ τὸ ἄλλο μέρος, νὰ ἀποφεύγεις τὶς ἀνόητες ἀναζητήσεις σὲ γενεαλογικοὺς καταλόγους, τὶς φιλονικίες καὶ τὶς διαμάχες γύρω ἀπὸ τὶς διατάξεις τοῦ ἰουδαϊκοῦ νόμου, γιατὶ ὅλα αὐτὰ εἶναι ἀνώφελα καὶ μάταια. Τὸν ἄνθρωπο ποὺ ἀκολουθεῖ πλανερὲς διδασκαλίες συμβούλεψέ τον μιὰ δυὸ φορές, κι ἂν δὲν ἀκούσει ἄφησέ τον, μὲ τὴ βεβαιότητα πὼς αὐτὸς ἔχει πιὰ διαστραφεῖ καὶ ἁμαρτάνει, καταδικάζοντας ἔτσι ὁ ἴδιος τὸν ἑαυτό του.  ῞Οταν θὰ σοῦ στείλω τὸν ᾿Αρτεμᾶ ἢ τὸν Τυχικό, ἔλα τὸ συντομότερο νὰ μὲ συναντήσεις στὴ Νικόπολη, γιατὶ ἐκεῖ ἀποφάσισα νὰ περάσω τὸν χειμώνα. Τὸν Ζηνᾶ τὸν νομικὸ καὶ τὸν ᾿Απολλώ, νὰ τοὺς ἐφοδιάσεις πλουσιοπάροχα μὲ ὅ,τι χρειάζονται γιὰ τὸ ταξίδι τους, ὥστε νὰ μὴν τοὺς λείψει τίποτα. ῍Ας μαθαίνουν καὶ οἱ δικοί μας νὰ πρωτοστατοῦν σὲ καλὰ ἔργα, γιὰ ν’ ἀντιμετωπίζουν τὶς ἐπείγουσες ὑλικὲς ἀνάγκες, ὥστε ἡ ζωή τους νὰ μὴν εἶναι ἄκαρπη. Σὲ χαιρετοῦν ὅλοι ὅσοι εἶναι μαζί μου. Χαιρέτησε τοὺς πιστοὺς ποὺ μᾶς ἀγαποῦν. ῾Η χάρη νὰ εἶναι μαζὶ μὲ ὅλους σας. ᾿Αμήν.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...