Τετάρτη 3 Ιουνίου 2020

Εὐ­χή­σου καὶ γιὰ μέ­να, πά­τερ


ΚΑΠΟΙΟΣ ἀ­πὸ τοὺς Πα­τέ­ρες στὴν Θε­ού­πο­λη μᾶς δι­η­γή­θη­κε λέ­γον­τάς μας τὰ ἑ­ξῆς:

       Ἀ­νε­βή­κα­με μιὰ φο­ρὰ στὸ Ἀ­μια­νὸ ὄ­ρος γιὰ κά­ποι­ο λό­γο, καὶ βρῆ­κα ἕ­να σπή­λαι­ο. Μπαί­νω μέ­σα καὶ βρί­σκω ἕ­ναν ἀ­να­χω­ρη­τὴ νὰ ἔ­χει πέ­σει στὰ γό­να­τα, νἄ­χει ἁ­πλώ­σει τὰ χέ­ρια του στὸν οὐ­ρα­νὸ καὶ τὰ μαλ­λιὰ τῆς κε­φα­λῆς του νὰ φτά­νουν μέ­χρι τὸ ἔ­δα­φος. Κι ἐ­γὼ ποὺ νό­μι­σα ὅ­τι ζεῖ τοῦ βά­ζω με­τά­νοι­α καὶ τοῦ λέ­ω:

       «Εὐ­χή­σου καὶ γιὰ μέ­να, πά­τερ.»

       Κα­θὼς λοι­πὸν δὲν μοῦ ἀ­πο­κρί­θη­κε τί­πο­τα, ση­κώ­θη­κα πῆ­γα κον­τά του νὰ τὸν ἀ­σπα­στῶ κι ὅ­πως τὸν ἔ­πια­σα τὸν βρῆ­κα νε­κρὸ καὶ τὸν ἄ­φη­σα κι ἔ­φυ­γα. Κι ἀ­φοῦ ἀ­πο­μα­κρύν­θη­κα λί­γο, βλέ­πω ἄλ­λο σπή­λαι­ο. Μπαί­νω μέ­σα καὶ βλέ­πω ἄλ­λον γέ­ρον­τα. Καὶ μοῦ λέ­ει:

        «Κα­λῶς ἦρ­θες, ἀ­δελ­φέ. Μπῆ­κες στὸ ἄλ­λο σπή­λαι­ο, τοῦ γέ­ρον­τος;»

       Κι ἐ­γὼ τοῦ ἀ­πο­κρί­θη­κα καὶ τοῦ εἶ­πα:

       «Ναί, πά­τερ.»

       Καὶ μοῦ λέ­ει:

       «Μή­πως πῆ­ρες τί­πο­τα ἀ­πὸ ἐ­κεῖ;»

       Καὶ εἶ­πα:

       «Ὄ­χι.»

       Τό­τε μοῦ λέ­ει:

       «Ἀ­δελ­φέ, ὁ γέ­ρων φύ­σει ἔ­χει τε­λευ­τή­σει ἐ­δῶ καὶ δε­κα­πέν­τε χρό­νια.»

       Κι ἦ­ταν ἔ­τσι σὰ νὰ ἐ­κοι­μή­θη πρὶν ἀ­πὸ μιὰ ὥ­ρα, κι ἀ­φοῦ μοὔ­δω­σε ὁ γέ­ρον­τας εὐ­χὴ ἔ­φυ­γα δο­ξά­ζον­τας τὸν Θε­ό.

Ιερά Σύνοδος: Αδιαπραγμάτευτη η Θεία Κοινωνία – Αφορισμός στην γιόγκα




«Το Ιερό Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας είναι αδιαπραγμάτευτο», τονίζει η Ιερά Σύνοδος και στέλνει επιστολές σε Βαρθολομαίο και Δανιήλ. Απορρίπτει την γιόγκα ως μέσο για την αντιμετώπιση του άγχους από την πανδημία του κορονοϊού.
Επιμένει στις θέσεις της η Εκκλησία της Ελλάδος όσον αφορά στην Θεία Κοινωνία στα χρόνια του κορονοϊού. Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Διαρκής Ιερά Σύνοδος μάλιστα διαχωρίζει την θέση της τόσο από το Οικουμενικό Πατριαρχείο όσο και από το Πατριαρχείο Ρουμανίας.
Η Ιερά Σύνοδος, ομόφωνα αποφάσισε να αποσταλούν απαντητικά ανάλογα Συνοδικά Γράμματα, τόσο στον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο όσο και στον Πατριάρχη Ρουμανίας Δανιήλ, αναφορικά με την αναγκαιότητα να υπάρξει κοινή πορεία στην ποιμαντική αντιμετώπιση των αμφισβητήσεων του καθιερωμένου τρόπου μεταδόσεως της Θείας Κοινωνίας.
Μάλιστα, όπως τονίζει στη σχετική ανακοίνωση, η Εκκλησία της Ελλάδος εμμένει στην εξ αρχής εκφρασθείσα δογματική και θεολογική επιβεβαίωσή της ότι «το Ιερό Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας παραμένει αδιαπραγμάτευτο όπως μας παρεδόθη από την περί αυτού διδασκαλία της Ορθοδόξου Παραδόσεως και των αγίων Πατέρων της αγίας μας Εκκλησίας».
Υπενθυμίζεται ότι το Πατριαρχείο Ρουμανίας είχε εκδώσει ανακοίνωση με την οποία καλούσε τους πιστούς που φοβούνται να κολλήσουν τον κορονοϊό από το κοινό ποτήριο της Θείας Κοινωνίας την επιλογή να κοινωνούν με κουτάλι από το σπίτι τους.
Το Οικουμενικό Πατριαρχείο είχε καλέσει τους πιστούς να εναρμονίζονται προς τις υγειονομικές οδηγίες τόσο του Παγκοσμίου Οργανισμού Υγείας, όσο και προς τις σχετικές υποδείξεις και νομοθετικές διατάξεις των κρατών. Πριν από λίγα 24ωρα ο Οικουμενικός Πατριάρχης είχε ζητήσει επίσης με επιστολή προς τους Προκαθήμενους των κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών να υπάρξει συντονισμός και ομοιομορφία ως προς το καίριο θέμα της Θείας Ευχαριστίας και του τρόπου μεταδόσεως αυτής στους πιστούς.
Όχι στην γιόγκα για το άγχος από τον κορονοϊό

Εξάλλου, όπως επισημαίνεται στη σημερινή ανακοίνωση που εξέδωσε η ΔΙΣ, με αφορμή τη σύσταση της τεχνικής της γιόγκα από διάφορους φορείς ως τρόπου αντιμετώπισης του άγχους, κατά την περίοδο της πανδημίας του κορονοϊού, «η Γιόγκα τυγχάνει απολύτως ασυμβίβαστη με την Ορθόδοξη Χριστιανική Πίστη μας και δεν έχει καμία θέση στην ζωή των Χριστιανών».
Επιπρόσθετα, η ΔΙΣ καλεί τους αρχιερείς και τους ιερείς να απέχουν από κάθε εκδήλωση που διοργανώνεται από τις οργανώσεις Rotary και Lions. Σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασής της, η οποία θα κοινοποιηθεί στις Μητροπόλεις με εγκύκλιο σημείωμα, οι οργανώσεις αυτές «δεν περιορίζονται μόνον σε κοινωνικές εκδηλώσεις, αλλά επεκτείνονται και σε πράξεις θρησκευτικού χαρακτήρα, καθ’ όσον διαθέτουν τυπικό τελετουργίας εισδοχής νέων μελών και καθορίζουν προσευχή που απευθύνεται αδογμάτιστα σε ένα θεό, με την γενική έννοια του όρου και όχι κατά την Ορθόδοξη Χριστιανική Πίστη μας».
www.newsit.gr

Προσεχώς 1.000 προσλήψεις στις Μητροπόλεις

Επίσκεψη στο Συνοδικό Μέγαρο και στον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο πραγματοποίησε ο υπουργός Εσωτερικών, Τάκης Θεοδωρικάκος, προκειμένου να συζητήσουν για τις προσλήψεις 1.000 ανθρώπων σε μητροπόλεις, στο πλαίσιο των Προγραμμάτων Κοινωφελούς Εργασίας.
«Με ιδιαίτερη χαρά σας υποδεχόμαστε και σας ευχαριστούμε για όσα προσφέρατε. Ύστερα από μια διακοπή, ξαναμπαίνουμε στο πρόγραμμα όπου εγκρίνατε 1.000 και πλέον θέσεις για διακονία των ανθρώπων σε μητροπόλεις», δήλωσε ο Προκαθήμενος της Ελλαδικής Εκκλησίας για να προσθέσει ότι υπάρχουν πολλά θέματα και προβλήματα που μας απασχολούν: «Αλλά έχουμε έναν κοινό στόχο, να εξυπηρετήσουμε τον άνθρωπο», σχολίασε.
Επίσης, έκανε λόγο για το θέμα των κοιμητηριών, με την επισήμανση πως υπάρχουν δήμαρχοι που θέλουν να κατασχέσουν ακόμη και το παγκάρι των κοιμητηριακών ναών, κάτι το οποίο είναι απαράδεκτο και ασεβές.
Τέλος, σε ένδειξη σεβασμού και ευγνωμοσύνης, προσέφερε στον υπουργό ως αναμνηστικό της συνάντησης εικόνα του Αποστόλου Παύλου, ιδρυτή της Εκκλησίας της Ελλάδος.
«Η πατρίδα μας έγινε παράδειγμα στην οικουμένη ως προς την αντιμετώπιση της πανδημίας και αν δεν υπήρχε η Εκκλησία δεν θα μπορούσε να δράσει τόσο καλά», τόνισε, από την πλευρά του, ο υπουργός και υπογράμμισε τη βοήθεια της Εκκλησίας στα συσσίτια. Ανέφερε, ακόμη, ότι σε περίπου 40 μέρες θα αρχίσει το πρόγραμμα, σύμφωνα με το οποίο περισσότερα από 1.000 άτομα θα εργαστούν στις μητροπόλεις. Για το θέμα των κοιμητηρίων, ο υπουργός είπε ότι στο αμέσως επόμενο διάστημα θα δοθεί οριστική λύση.

www.dikaiologitika.gr

Έχουν πρότυπα να μιμηθούν οι Τούρκοι



Τους ομοεθνείς τους που έγιναν Χριστιανοί.
Όπως τον Άγιο Νεομάρτυρα Κωνσταντίνο των εξ Αγαρηνών·
που γιορτάζε στις 2 Ιουνίου.

Και δεν είναι πρότυπα προς μίμησιν μόνον από τούς Τούρκους, αλλά και από εμάς. Διότι είναι πολύ σημαντικοί οι Άγιοι αυτοί, ακριβώς επειδή ήσαν Τούρκοι· μουσουλμάνοι· και η αποφασή τους να γίνουν Χριστιανοί είχε πολλές επιπλέον δυσκολίες.

Γι'αυτό και η απόφαση τους αποτελεί απόλυτη ανταπόκριση τού Πλάσματος,
να αρθεί ως κατασκευή στο ύψος τής λειτουργικότητας που τού δίνει ο κατασκευαστής Πλάστης, με δυνατότητα που φθάνει ως την θέωση.

Τώρα βέβαια, αν και στην εποχή του είχε προκύψει κάποια "πανδημία",
και ουμανιστικές επιταγές, ανώτερες τού Σώματος και τού Αίματος τού Θεού, επέτασαν στον Άγιο αυτό, να απέχει τής κοινωνίας· με τον Θεό, τούς Ανθρώπους, και την Λογική του· θα είχε ανακηρυχθεί από τους κοσμικούς “μεγαλύτερος” Άγιος.

Αν δε, γιά να μην υπάρχουν εντάσεις...
(και μιά και που, "και ο Χριστός μιλάει γιά αγάπη, ειρήνη, και αδελφωσύνη"
και που δεν είναι, παρά τα λόγια όντως τού Χριστού, στο στόμα όμως πολλές φορές, και την χρησιμοθηρική σκοπιμότητα, τού διαβόλου),
...αν λοιπόν, είχε πείσει και τους Έλληνες να γίνουν Τούρκοι,
γιά να μην υπάρχουν προστριβές, τότε θα είχε γίνει “τεράστιος” Άγιος...
στην θρησκεία βέβαια τού εωσφόρου.

Αυτά τα αγαπολογικά ακούμε από τους δήθεν ειρηνοποιούς
και απαλειφολόγους των εντάσεων και της Ιστορίας.
Τους συγκεραστές αυτούς, των πλανεμένων θρησκειών, από την μιά,
με την λατρεία τού ενός και μόνου Θεού Ιησού Χριστού· από την άλλη.

Μέγας ανάμεσα στούς Αγίους ο Κωνσταντίνος ο εξ Αγαρηνών,
διότι προτίμησε αντί τής "κοινωνικής ειρήνης" και συμμορφώσεως
προς την απάτη, την ομολογία τής Αληθείας.
Κι ας τούς σύγχισε, τους ομοεθνείς του· κι ας τους "πρόσβαλε"·
μόνον αυτός τούς ωφέλησε.


Γεώργιος Κακής Κωνσταντινάτος
Ηθοποιός Σκηνοθέης Εικαστικός

Αφιερωμένο στον θεατρικό μου μαθητή Μωχάμετ,
που μιά μέρα ζωγράφισε την εικόνα τού Χριστού,
χωρίς να ξέρει το γιατί…

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...