Δευτέρα 26 Οκτωβρίου 2020

Δημήτριος Παναγόπουλος Ιεροκήρυκας: Τι κάνει ο Χριστός μαζί μας, όταν Τον Κοινωνούμε


 

Τι κάνει ο Χριστός μαζί μας, όταν Τον Κοινωνούμε

Πάρτε μια νερατζιά (ξινή πορτοκαλιά) και ρίξτε την όσο λίπασμα θέλετε, σκάψτε την όσο θέλετε, περιποιηθείτε την και ποτίστε την όσο θέλετε, κλαδέψτε την όσο θέλετε… τι θα κάνει; Νεράτζια πικρά…


Πάντε τώρα στον κορμό της νερατζιάς και κάντε με ένα σουγιά ένα σταυρό και βάλτε – εμβολιάστε από κάτω ένα “ματάκι” από μια ντόλτσε (γλυκιά) πορτοκαλιά. Τί θα γίνει τώρα; Η νερατζιά θα αρχίσει να κάνει γλυκιά πορτοκάλια. Τι γίνεται δηλ; Ο χυμός είναι πικρός από κάτω.

 

Όταν όμως έρχεται ο πικρός χυμός από τη ρίζα και φτάνει στο μπόλι που κάναμε, μεταποιείται και μεταβάλλεται ο πικρός χυμός της νερατζιάς σε ντόλτσε χυμό πορτοκαλιού. Το μπόλι που κάναμε δεν αλλάζει τη ρίζα, αλλά μετατρέπει τους χυμούς σε γλυκά πορτοκάλια!


Κάτι τέτοιο κάνει και ο Χριστός μαζί μας, όταν Τον Κοινωνούμε. Ο Χριστός δεν αλλάζει τη πονηρά φύση του ανθρώπου, αλλά την μετατρέπει σε αγαθή φύση. Και αν ο Χριστός είναι μέσα μας, τότε είμαστε νεκροί για την αμαρτία, το δε πνεύμα είναι κατάλληλο για έργα δικαιοσύνης.

Ζούσε στο Γκίζη ένας 75χρονος Ελληνορώσος, ο Χαρίλαος, που καθημερινώς κατέβαινε με τα πόδια από το Γκίζη στην αγορά. Καθώς κατέβαινε το δρόμο, από όπου περνούσε βλασφημούσε τα Θεία και έβριζε τους πάντες και τα πάντα, προκαλώντας φασαρία και ταραχή στην περιοχή.

Αυτό γινόταν κάθε μέρα!
Κάποια μέρα καθώς κατέβαινε το δρόμο, ο μπάρμπα Θεόδωρος, που είχε ένα κατάστημα με ξηρούς καρπούς, τον έκανε νόημα να έρθει στο κατάστημα, για να έπιναν έναν καφέ. Πήγε ο Χαρίλαος, κάθισε και πάνω στην συζήτηση του λέει ο μπάρμπα Θεόδωρος:

 

Τί είναι αυτό που κάνεις κάθε πρωί; Είναι ντροπή μας, γιατί κάποτε και εγώ τα έφτιαχνα αυτά. Δεν νομίζεις, ότι στην ηλικία που βρισκόμαστε, πρέπει να αλλάξουμε;

Εγώ δεν μπορώ να αλλάξω! είπε ο Χαρίλαος. Εγώ έχω κάτι μέσα μου, δεν ξέρω τι είναι, που με ωθεί να κάνω και να λέω αυτά που βλέπεις, χωρίς να το θέλω. Και μου φαίνονται όλοι και όλα διεφθαρμένα και στραβά…

Αν θέλεις να βοηθηθείς, του είπε ο μπάρμπα Θεόδωρος, να πας να εξομολογηθείς στον π. Καρελά.
Πέρασαν 3-4 μέρες και παραδόξως ο Χαρίλαος δεν εμφανίστηκε να περνάει από το δρόμο, όπως συνήθιζε. Την 5η όμως μέρα εμφανίζεται στο κατάστημα, ιματισμένος και σωφρωνημένος.
Μόλις τον είδε ο μπάρμπα Θεόδωρος με αυτήν την σοβαρότητα του λέει:

Έλα τί έγινε και χάθηκες; Πήγες εκεί που σε είπα;

Πήγα την ίδια μέρα στον συγκεκριμένο ιερέα και εξομολογήθηκα. Και όταν τελείωσα μετά από 2,5 ώρες με είπε ο π. Καρελάς:

“Μην φοβάσαι! Έλα την Κυριακή στην Εκκλησία, για να σε βάλω έναν χωροφύλακα μέσα σου και τότε δεν θα μπορείς πια, να κάνεις τίποτα, από αυτά που έκανες”.

 Πράγματι την Κυριακή Κοινώνησα και από εκείνη την στιγμή έφυγαν οι μουσαφιραίοι που ήταν μέσα μου! Ο χωροφύλακας που έλαβα δηλ. ο Χριστός, μου άλλαξε τη φύση και δεν μπορώ άλλο να βλασφημήσω! Δεν μπορώ άλλο να βρίσω! Και ντρέπομαι τώρα, καθώς σκέφτομαι τι έλεγα και τι έκανα τόσο καιρό… Κατάλαβα πόση μεγάλη δύναμη έχει ο Χριστός!!!…

 

Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2020

Ερευνες για το «νεκροταφείο εμβρύων» στη Ρώμη

 


ΡΩΜΗ. Η ιταλική εισαγγελία και οι αρχές προστασίας προσωπικών δεδομένων άνοιξαν έρευνες για το μακάβριο θέαμα των σταυρών με τα ονόματα γυναικών που απέβαλαν ή υποβλήθηκαν σε αμβλώσεις. Οι σταυροί εμφανίστηκαν σε νεκροταφείο της Ρώμης τον περασμένο μήνα, προξενώντας φρίκη. 

Η ισχύουσα νομοθεσία απαιτεί την ταφή εμβρύων μεγαλύτερων των 20 εβδομάδων, αλλά οι θιγόμενες γυναίκες κατήγγειλαν ότι ουδέποτε συναίνεσαν στις ταφές και στην αναγραφή του δικού τους ονόματος στους σταυρούς. Η υπόθεση αποκαλύφθηκε όταν μία γυναίκα έγραψε στο Facebook ότι βρήκε το όνομά της σε σταυρό στο νεκροταφείο Φλαμίνιο της Ρώμης. Η περίπτωσή της δεν ήταν η μόνη. 

Η οργάνωση για τα δικαιώματα των γυναικών Differenza Donna έχει μέχρι στιγμής εντοπίσει 1.000 τέτοιους τάφους στο νεκροταφείο αυτό. «Σαν να μην ήταν αρκετό αυτό που βίωσα, ανακάλυψα έναν τάφο με το όνομά μου» έγραψε η γυναίκα, περιγράφοντας την τραγική εμπειρία της τον Σεπτέμβριο του 2019, όταν διαπίστωσε ότι η καρδιά του εμβρύου της δεν αναπτυσσόταν σωστά και σε περίπτωση που δεν προχωρούσε σε διακοπή κύησης, θα υπήρχε κίνδυνος και για τη δική της ζωή. «Κάποιος, χωρίς την έγκρισή μου, πήρε το έμβρυο, το έθαψε και έγραψε το όνομά μου και το όνομα της οικογένειάς μου στον σταυρό», είπε η κοπέλα, το μικρό όνομα της οποίας είναι Φραντσέσκα. 

Η νομική προσφυγή της οργάνωσης Differenza Donna αναφέρει ότι ο νόμος του 1978 που νομιμοποίησε τις αμβλώσεις επιτάσσει την προστασία των προσωπικών δεδομένων των γυναικών και ότι οι άγνωστοι δράστες παραβίασαν τη διάταξη αυτή. 
Επίσης, κάποιες από τις γυναίκες δεν ήταν χριστιανές, ως εκ τούτου παραβιάστηκε και η θρησκευτική ελευθερία τους.  

 https://www.kathimerini.gr/world/561125182/ereynes-gia-to-nekrotafeio-emvryon-sti-romi/

 

 

Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2020

Πάτρικ Λη Φέρμορ: «Τι σημαίνει να είσαι Ελληνας και τι Ρωμιός»

 

Ο μεγαλύτερος ταξιδιωτικός συγγραφέας και γνωστός φιλέλληνας γράφει στο βιβλίο του «Ρούμελη» που επανακυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Μεταίχμιο για τη διαφορά ανάμεσα στον Έλληνα και τον Ρωμιό, ενώ θαυμάζει το δαιμόνιό μας να βγάζουμε λεφτά από το πουθενά.

 


Ο «Έλληνας» είναι η δόξα της Αρχαίας Ελλάδας• ο «Ρωμιός» είναι τα μεγαλεία και οι καημοί του Βυζαντίου, πάνω απ’ όλα οι καημοί. Για τον «ελληνισμό» το σύμβολο είναι οι κίονες του Παρθενώνα• για το Βυζάντιο, την αυτοκρατορική χρυσή εποχή της χριστιανικής Ελλάδας, είναι ο μεγάλος τρούλος της Αγίας Σοφίας. Αν κάποιος έπρεπε να βρει ένα έμβλημα για την πιο περίπλοκη έννοια της Ρωμιοσύνης -του ρωμαίικου κόσμου-, ίσως θα ήταν και πάλι η Αγία Σοφία• όμως μια Αγία Σοφία που έχει μετατραπεί σε τζαμί γεμάτο σαρίκια και με μιναρέδες δίπλα, με όλους τους ψηφιδωτούς αγίους της κρυμμένους κάτω από τον ασβέστη και τα γιγάντια χωρία του Κορανίου των τούρκων κατακτητών• ενώ στο μεταξύ οι Έλληνες, εξόριστοι στην ίδια τους τη γη, τελούν τις ιεροτελεστίες τους σε πιο ταπεινούς ναούς. Πριν από μερτικά χρόνια ρώτησα τον Γιώργο Θεοτοκά, τον διαπρεπή έλληνα συγγραφέα, γιατί η λέξη «Ρωμιός», σε συγκεκριμένα συμφραζόμενα, έχει υποτιμητική σημασία. Το σκέφτηκε για πολλή ώρα κι ύστερα είπε: «Ίσως γιατί είναι τα άπλυτά μας…». Με τούτη τη δευτερεύουσα σημασία, δεν φέρνει στο νου μόνο την τραγωδία της Άλωσης,αλλά και την ανημπόρια της υποδούλωσης και τα νήματα των τουρκικών εθίμων που αναπόφευκτα πλέχτηκαν στον ιστό της ελληνικής ζωής μέσα στους αιώνες της Τουρκοκρατίας. Υποδηλώνει τα τεχνάσματα και τους συμβιβασμούς με τους οποίους οι πιο ευφυείς Έλληνες ξεγελούσαν τους δυνάστες τους. Υπό τους Οθωμανούς, τα μόνα που έμειναν στους Έλληνες ήταν η Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία και η ευφυΐα τους. Και δεν τα άφησαν να πάνε χαμένα.


[…] Οι Ελληνες φημίζονται για το οικονομικό τους δαιμόνιο. Η ικανότητά τους να βγάζουν λεφτά από το πουθενά ευτυχώς είναι αμόλυντη από το συνακόλουθό της ελάττωμα: η τσιγκουνιά είναι κατάπτυστη και σχεδόν ανύπαρκτη• εκτιμούν τη γενναιοδωρία και είναι ανοιχτοχέρηδες είτε έχουν λεφτά είτε όχι, και οι νόμοι της φιλοξενίας είναι τόσο βαθιά ριζωμένοι όσο και τα πιο ιερά αισθήματα πατριωτισμού ή ευσέβειας απέναντι στην Ορθοδοξία. Πιστεύω ότι οι Έλληνες έχουν πολύ εντονότερη επίγνωση, απ’ ό,τι οι Δυτικοευρωπαίοι, της ρευστότητας των γεγονότων και της αστάθειας των ανθρώπινων πραγμάτων. Παρά τα διαλείμματα ρωμαίικης οκνηρίας και αναβλητικότητας, νιώθουν την ανάγκη να αδράχνουν τον χρόνο από το τσουλούφι, να εκμεταλλεύονται τα ευνοϊκά ρεύματα και να κάνουν την τύχη τους κάτω από δυσοίωνες συνθήκες• μια τάση που μπορεί να οδηγήσει σε τολμηρά και αιφνίδια εγχειρήματα, και μερικές φορές στον οπορτουνισμό. Έχουν αυτή την οξύτερη αίσθηση, που ενσταλάζουν στον άνθρωπο οι φτωχές και άγονες χώρες, ότι η καταστροφή και η τραγωδία υπάρχουν. //Τα αποσπάσματα προέρχονται από το βιβλίο του Πάτρικ Λη Φέρμορ «Ρούμελη» που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Μεταίχμιο σε μετάφραση του Μιχάλη Μακρόπουλου.

Πηγή
: Andro.gr [ https://www.andro.gr/empneusi/patrick-leigh-fermor-roumeli-book/ ]

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...