Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2013

Περι λογισμών της καρδίας.


Γέροντος Πορφυρίου
ΠΕΡΙ ΛΟΓΙΣΜΩΝ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ......


Ο άνθρωπος έχει τέτοιες δυνάμεις, ώστε να μπορεί να μεταδώσει το καλό ή το κακό στο περιβάλλον του. Αυτά τα θέματα είναι πολύ λεπτά. Χρειάζεται μεγάλη προσοχή. Πρέπει να βλέπομε το καθετί με αγαθό τρόπο. Τίποτα το κακό να μη σκεπτόμαστε για τους άλλους. Κι ένα βλέμμα κι ένας στεναγμός επιδρά στους συνανθρώπους μας. Και η ελάχιστη αγανάκτηση κάνει κακό. Να έχομε μέσα στην ψυχή μας αγαθότητα κι αγάπη· αυτά να μεταδίδομε.

Να προσέχομε να μην αγανακτούμε για τους ανθρώπους που μας βλάπτουν· μόνο να προσευχόμαστε γι’ αυτούς με αγάπη. Ό,τι κι αν κάνει ο συνάνθρωπος μας, ποτέ να μη σκεπτόμαστε κακό γι’ αυτόν. Πάντοτε να ευχόμαστε αγαπητικά. Πάντοτε να σκεπτόμαστε το καλό.
Δεν πρέπει ποτέ να σκεπτόμαστε για τον άλλο ότι θα του δώσει ο Θεός κάποιο κακό ή ότι θα τον τιμωρήσει για το αμάρτημά του. Αυτός ο λογισμός φέρνει πολύ μεγάλο κακό, χωρίς εμείς να το αντιλαμβανόμαστε. Πολλές φορές αγανακτούμε και λέμε στον άλλο: «Δεν φοβάσαι τη δικαιοσύνη του Θεού, δεν φοβάσαι μη σε τιμωρήσει;». Άλλη φορά πάλι λέμε: «Ο Θεός δεν μπορεί θα σε τιμωρήσει γι’ αυτό που έκανες» ή «Θεέ μου, μην κάνεις κακό σ’ αυτόν τον άνθρωπο γι’ αυτό που μου έκανε» ή «Να μην πάθει αυτό το πράγμα ο τάδε».
Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, έχομε βαθιά μέσα μας την επιθυμία να τιμωρηθεί ο άλλος. Αντί, όμως να ομολογήσομε το θυμό μας για το σφάλμα του, παρουσιάζομε με άλλον τρόπο την αγανάκτησή μας και, δήθεν, παρακαλούμε τον Θεό γι’ αυτόν. Έτσι, όμως, στην πραγματικότητα καταριόμαστε τον αδελφό.
Κι αν, αντί να προσευχόμαστε, λέμε, «να το βρεις απ’ τον Θεό, να σε πληρώσει ο Θεός για το κακό που μου έκανες», και τότε πάλι ευχόμαστε να τον τιμωρήσει ο Θεός. Ακόμη και όταν λέμε, «ας είναι βλέπει ο Θεός», η διάθεση της ψυχής μας ενεργεί κατά ένα μυστηριώδη τρόπο, επηρεάζει την ψυχή του συνανθρώπου μας και αυτός παθαίνει κακό.
Όταν κακομελετάμε, κάποια κακή δύναμη βλαίνει από μέσα μας και μεταδίδεται στον άλλο, όπως μεταφέρεται η φωνή με τα ηχητικά κύματα, και όντως ο άλλος παθαίνει κακό. Γίνεται κάτι σαν βασκανία, όταν ο άνθρωπος έχει για τους άλλους κακούς λογισμούς. Αυτό γίνεται απ’ τη δική μας αγανάκτηση. Εμείς μεταδίδομε μυστικώ τω τρόπω την κακία μας. Δεν προκαλεί ο Θεός το κακό αλλά η κακία των ανθρώπων. Δεν τιμωρεί ο Θεός, αλλά η δική μας κακή διάθεση μεταδίδεται στην ψυχή του άλλου μυστηριωδώς και κάνει το κακό. Ο Χριστός ποτέ δεν θέλει το κακό. Αντίθετα παραγγέλλει: «Ευλογείτε τους καταρωμένους υμάς …».

Η βασκανία είναι πολύ άσχημο πράγμα. Είναι η κακή επίδραση που γίνεται όταν κανείς ζηλέψει κι ορεχθεί κάτι ή κάποιον. Θέλει μεγάλη προσοχή. Η ζήλεια κάνει πολύ κακό στον άλλο. Αυτός που βασκαίνει δεν το βάζει καν στο νου του ότι κάνει κακό. Είδατε τι λέει και η Παλαιά Διαθήκη: «Βασκανία γαρ φαυλότητος αμαυροί τα καλά».

Όταν όμως ο άλλος είναι άνθρωπος του Θεού και εξομολογείται και μεταλαμβάνει και έχει πάνω του τον Σταυρό, δεν τον πιάνει τίποτα. Όλοι οι δαίμονες να πέσουν πάνω του δεν καταφέρνουν τίποτα.
Μέσα μας υπάρχει ένα μέρος της ψυχής που λέγεται «ηθικολόγος». Αυτός ο «ηθικολόγος» όταν βλέπει κάποιον να παρεκτρέπεται, επαναστατεί, ενώ πολλές φορές αυτός που κρίνει έχει κάνει την ίδια παρεκτροπή. Δεν τα βάζει όμως με τον εαυτό του αλλά με τον άλλο. Κι αυτό δεν το θέλει ο Θεός.

… Λέμε παραδείγματος χάριν: «Έπρεπε να κάνεις αυτό· δεν το έκανες, να τι έπαθες!». Στην πραγματικότητα, επιθυμούμε να πάθει ο άλλος κακό. Όταν σκεπτόμαστε το κακό, τότε μπορεί πράγματι να συμβεί. Κατά ένα μυστηριώδη και αφανή τρόπο μειώνομε στον άλλο τη δύναμη να πάει στο αγαθό, του κάνομε κακό. Μπορεί να γίνομε αιτία ν’ αρρωστήσει, να χάσει τη δουλειά του, την περιουσία του κ.λπ. Μ’ αυτό τον τρόπο δεν κάνομε κακό μόνο στον πλησίον μας αλλά και στον εαυτό μας, γιατί απομακρυνόμαστε απ’ την χάρι του Θεού. Και τότε προσευχόμεθα και δεν εισακουόμεθα. «Αιτούμεν και ου λαμβάνομεν». Γιατί; Το σκεφθήκαμε ποτέ αυτό; «Διότι κακώς αιτούμεθα». Πρέπει να βρούμε τρόπο να θεραπεύσομε την τάση που υπάρχει μέσα μας να αισθανόμαστε και να σκεπτόμαστε με κακία για τον άλλο.

Είναι δυνατόν να πει κάποιος, «έτσι που φέρεται ο τάδε θα τιμωρηθεί απ’ τον Θεό», και να νομίζει ότι το λέει χωρίς κακία. Είναι, όμως, πολύ λεπτό πράγμα να διακρίνει κανείς αν έχει ή δεν έχει κακία. Δεν φαίνεται καθαρά. Είναι πολύ μυστικό πράγμα τι κρύβει η ψυχή μας και πώς αυτό μπορεί να επιδράσει σε πρόσωπα και πράγματα.

Δεν συμβαίνει το ίδιο αν πούμε μετά φόβου ότι ο άλλος δεν ζει καλά και να προσευχόμαστε να τον βοηθήσει ο Θεός και να του δώσει μετάνοια· δηλαδή ούτε λέμε, ούτε κατά βάθος επιθυμούμε να τον τιμωρήσει ο Θεός γι’ αυτό που κάνει. Τότε όχι μόνο δεν κάνομε στον πλησίον κακό, αλλά του κάνομε και καλό. Όταν εύχεται κανείς για τον πλησίον του, μια καλή δύναμη βγαίνει απ’ αυτόν και πηγαίνει στον αδελφό και τον θεραπεύει και τον δυναμώνει και τον ζωογονεί. Μυστήριο πως φεύγει από μας αυτή η δύναμη. Όμως πράγματι αυτός που έχει μέσα του το καλό στέλνει την καλή αυτή δύναμη στους άλλους μυστικά και απαλά. Στέλνει στον πλησίον του φως, που δημιουργεί έναν κύκλο προστασίας γύρω του και τον προφυλάσσει απ’ το κακό. Όταν έχομε για τον άλλο αγαθή διάθεση και προσευχόμαστε, θεραπεύομε τον αδελφό και τον βοηθάμε να πάει προς τον Θεό.

Υπάρχει μία ζωή αόρατη, η ζωή της ψυχής. Αυτή είναι πολύ ισχυρή και μπορεί να επιδράσει στον άλλον, έστω κι αν μας χωρίζουν χιλιόμετρα. Αυτό γίνεται και με την κατάρα, η οποία είναι δύναμη που ενεργεί το κακό. Αν, όμως, πάλι με αγάπη προσευχηθούμε για κάποιον, όση απόσταση κι αν μας χωρίζει, μεταδίδεται το καλό. Άρα και το καλό και το κακό δεν τα επηρεάζουν οι αποστάσεις. Μπορούμε να τα στείλομε σε αποστάσεις απέραντες. … Ο θρούς της ψυχής μας φθάνει μυστηριωδώς κι επηρεάζει τον άλλον, έστω κι αν δεν εκφράσομε ούτε μια λέξη. Και χωρίς να μιλήσομε, μπορεί να μεταδώσομε το καλό ή το κακό, όση κι αν είναι η απόσταση που μας χωρίζει απ’ τον πλησίον. Αυτό που δεν εκφράζεται έχει συνήθως περισσότερη δύναμη απ’ τα λόγια.
Η κακή δύναμη δεν έχει φραγμούς, δεν εμποδίζεται ούτε από κλειδαριές ούτε από αποστάσεις. Η κακή δύναμη μπορεί και το αυτοκίνητο αν το γκρεμίσει χωρίς να υπάρχει καμιά βλάβη.
Καταλάβατε, λοιπόν πώς οι κακές μας σκέψεις, η κακή μας διάθεση επηρεάζουν τους άλλους; Γι’ αυτό πρέπει να βρούμε και τον τρόπο να καθαρίσομε το βάθος του εαυτού μας από κάθε κακία. Όταν η ψυχή μας είναι αγιασμένη, ακτινοβολεί το καλό. Στέλνομε τότε σιωπηλά την αγάπη μας χωρίς να λέμε λόγια.

Βέβαια αυτό στην αρχή είναι λίγο δύσκολο.

Πρώτα ήταν ανίκανος να κάνει το καλό, (ο απόστολος Παύλος) μετά που ήλθε ο Χριστός μέσα του έγινε ανίκανος να κάνει το κακό. Και φώναζε μάλιστα: «Ζω δε ουκέτι εγώ, ζη δε εν εμοί Χριστός». Το έλεγε, το κήρυττε με καύχηση, ότι «έχω τον Χριστό μέσα μου», ενώ πρωτύτερα έλεγε: «Ήθελα να κάνω το καλό, αλλά δεν μπορούσα».
Έτσι θ’ αποσπάσομε την χάρι του Θεού, θα καταστούμε ένθεοι. Άμα δοθούμε κατά κει, άμα δοθούμε στην αγάπη του Χριστού, τότε όλα θα μεταβληθούν, όλα θα μεταστοιχειωθούν, όλα θα μεταποιηθούν, όλα θα μετουσιωθούν. Ο θυμός η οργή, η ζήλεια, ο φθόνος, η αγανάκτηση, η κατάκριση, η αχαριστία, η μελαγχολία, η κατάθλιψη, όλα θα γίνουν αγάπη, χαρά, λαχτάρα, θείος έρως. Παράδεισος!


ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ ΚΑΥΣΟΚΑΛΥΒΙΤΟΥ
ΒΙΟΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟ


 https://www.facebook.com/agionoros/posts/669986806346226

Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2013

Ενωτική και νηφάλια δήλωση καταδίκης του Αρχιεπισκόπου

Ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος ευρισκόμενος σε περιοδεία στις πυρόπληκτες περιοχές της Βοιωτίας και ερωτηθείς απο δημοσιογράφους για τα πρόσφατα γεγονότα στο Κερατσίνι και τα όσα ακολούθησαν, έκανε την εξής δήλωση:

"Οποιαδήποτε πράξη βίας δεν αποτελεί τη λύση για κανένα πρόβλημα. Καταδικάζουμε απερίφραστα κάθε βίαιη και εγκληματική συμπεριφορά από όπου κι αν αυτή προέρχεται", ανέφερε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος.
Επίσης πρόσθεσε: "Στις ημέρες μας δεν έχουμε την πολυτέλεια να κοιτάμε ούτε αριστερά, ούτε δεξιά, παρά μόνο μπροστά. Για να το πετύχουμε αυτό πρέπει να είμαστε ενωμένοι. Γιατί μόνο ενωμένοι, είμαστε δυνατοί."
"Είμαι βέβαιος ότι ο Θεός θα μας βοηθήσει να πάμε μπροστά για το καλό της πατρίδας μας", συμπλήρωσε χαρακτηριστικά.
romfea

Μάξιμος Χαρακόπουλος για τη γενοκτονία των Ελλήνων της Μικράς Ασία 14-9-2013



«Μακαριώτατε,
κύριε Αντιπρόεδρε της Βουλής,
εκπρόσωποι των πολιτικών και στρατιωτικών αρχών,
εκπρόσωποι των προσφυγικών σωματείων,
κυρίες και κύριοι,

Προσερχόμαστε σήμερα, με αισθήματα ευλάβειας και βαθιάς συγκίνησης, για να τιμήσουμε τα εκατοντάδες χιλιάδες θύματα μιας επαχθούς και προσχεδιασμένης εγκληματικής πράξεως εναντίον του μικρασιατικού ελληνισμού.

Η σφαγή του ελληνικού, και εν γένει χριστιανικού, στοιχείου στα εδάφη της ακμαίας οικονομικά, πολιτιστικά και πνευματικά, Ιωνικής γης, η εκδίωξή του από τα πάτρια εδάφη της Μικράς Ασίας, όπου για αιώνες δημιούργησε, πρόκοψε και στάθηκε στους προμαχώνες του παγκόσμιου πολιτισμού, δεν συνιστούν συνήθη ιστορικά γεγονότα.

Κι αυτό όχι μόνον εξαιτίας του μεγέθους της ανθρώπινης τραγωδίας, που προκάλεσε η εκδικητική μανία του κεμαλικού στρατού εναντίον του συνόλου του πληθυσμού -ανεξαρτήτως φύλου, φυσικής κατάστασης και ηλικίας.

Αλλά επίσης, και κυρίως, διότι, εν ριπή οφθαλμού, συντελέστηκε ριζική και ανεπανόρθωτη αλλοίωση του εθνικού, θρησκευτικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος της καθ’ ημάς Ανατολής. Αλλοίωση που προήλθε από τη διαδοχή γενοκτονικών διώξεων, και που θύματά τους υπήρξαν οι Αρμένιοι, οι Ασσύριοι, ο Ποντιακός και Μικρασιατικός Ελληνισμός.      

Παρά τις προφάσεις εν αμαρτίαις, που ενίοτε προβάλλονται από την Τουρκία, η οποία εξακολουθεί να αρνείται να δει ξεκάθαρα το παρελθόν της, όσα συνέβησαν τα δραματικά αυτά χρόνια δεν έγιναν ούτε αυθόρμητα ούτε χωρίς σχέδιο.

Όπως σημείωνε σε αναφορά του στο Στέιτ Ντιπάρντμεντ ο Τζωρτζ Χόρτον, Γενικός Πρόξενος των ΗΠΑ στη Σμύρνη την περίοδο της μικρασιατικής  καταστροφής, «όλες οι σφαγές που έχουν γίνει στην ιστορία του τουρκικού λαού σε βάρος πληθυσμών, διατάσσονταν πάντα από ανώτερες αρχές και δεν αποτελούσαν πρωτοβουλία κατώτερων αξιωματικών ή αυθόρμητες βιαιότητες του όχλου».

Και συνέχιζε «όποιος πιστεύει ότι οι δυνάμεις του Μουσταφά Κεμάλ διέπραξαν τα προαναφερόμενα εγκλήματα στη Σμύρνη ξεφεύγοντας από τον έλεγχο του ηγέτη τους και ότι ο ίδιος τις χαλιναγώγησε αμέσως μόλις ανέκτησε τον έλεγχο της κατάστασης, δεν έχει ιδέα από τουρκική ιστορία και από τον τρόπο που λειτουργεί η Εγγύς Ανατολή».

Και, δυστυχώς, σ’ αυτήν την αποτρόπαιη πολιτική εκκαθάρισης των «αλλοπίστων», που στόχο είχε εξαρχής ένα κράτος «καθαρά» τουρκικό, οι δυνάμεις της, πολιτισμένης, Δύσης έπαιξαν ρόλο Ποντίου Πιλάτου.

Χωρίς καμία διάθεση να αποσιωπήσω τις δικές μας, τεράστιες, ευθύνες ως προς το τραγικό αποτέλεσμα της μικρασιατικής εκστρατείας, ευθύνες που είχαν πάντοτε την αιτία τους στην αρνητική ροπή μας προς την εσωτερική έριδα -και που δυστυχέστατα μας συνοδεύει μέχρι σήμερα- ο χριστιανικός κόσμος της Δύσης δεν στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων.

Όπως έγραψε ο μέγας ιεράρχης και πατριώτης, ο από Τραπεζούντος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος, Χρύσανθος, στο βιβλίο του «Η Εκκλησία της Τραπεζούντος»:

«Τη ενόχω συνεργία δύο μεγάλων χριστιανικών Δυνάμεων της Δύσεως, της Γερμανίας και της Αυστρίας κατά τα έτη 1914-1918 εσφάγη υπό των Νεοτούρκων ολόκληρον έθνος τό Αρμενικόν […].

Τη ενόχ συνεργί των συμμάχων χριστιανικών Δυνάμεων της Δύσεως κατά τα έτη 1919-1922 το εθνικόν κίνημα των Τούρκων του Μουσταφά Κεμάλ-πασά συνεπλήρωσε το έργον των Νεοτούρκων καί κατά εκατοντάδας απηγχονίζοντο Έλληνες κληρικοί και πρόκριτοι του Πόντου […].

Και επήλθε κατά Αύγουστον του 1922 η Μικρασιατική καταστροφή και επηκολούθησεν εν έτει 1923 η ανταλλαγή των πληθυσμών και η εντεύθεν ερήμωσις Πόντου, Μικράς Ασίας και Θράκης και η καταστροφή ολοκλήρου χριστιανικού πολιτισμού»

Και αναφέρω αυτό το σημείο, διότι ακούγεται τραγικά επίκαιρο σήμερα αν αναλογιστούμε τα γεγονότα που λαμβάνουν χώρα στην Μέση Ανατολή. Εκεί όπου ο χριστιανισμός, εν μέσω αντιμαχόμενων δυνάμεων, κινδυνεύει, έπειτα από δισχιλιετή συνεχή παρουσία, να χαθεί δια παντός. Με την ανοχή, δυστυχώς, και αυτή τη φορά των μεγάλων δυνάμεων.

Οι οποίες σιωπούσαν κι όταν η χριστιανική παρουσία μειωνόταν στα όρια της εξαφάνισης στην ίδια την Τουρκία,  κατά τις δεκαετίες που ακολούθησαν τη μικρασιατική καταστροφή.

Όταν με απόλυτη περιφρόνηση στα ανθρώπινα δικαιώματα, με πολιτικές διακρίσεων ακόμη και βίαιης καταστολής εκ μέρους του τουρκικού κράτους, ο χριστιανικός πληθυσμός -Έλληνες, Αρμένιοι, Συρορθόδοξοι, Ελληνορθόδοξοι Σύριοι- στην Κωνσταντινούπολη, μετά τα Σεπτεμβριανά του ’55, στην ίμβρο, στη Τένεδο, στην Νοτιοανατολική Τουρκία, εξαναγκάστηκε να μεταναστεύσει.

Το αίτημά μας, επομένως, για τη διεθνή αναγνώριση της γενοκτονίας του ελληνισμού της Μικράς Ασίας, όπως και αυτής του ποντιακού Ελληνισμού, εδράζεται τόσο στην ηθική μας υποχρέωση απέναντι στη μνήμη των προγόνων μας, όσο και στην επιδίωξή μας να δημιουργήσουμε ισχυρά αναχώματα που θα αποτρέψουν την επανάληψη ενεργειών καταπάτησης των στοιχειωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων.  

Και σ’ αυτές τις ενέργειες συγκαταλέγουμε την συστηματική γενοκτονία ακόμη και αυτής της ιστορικής μνήμης, που τη τελευταία περίοδο  παρακολουθούμε να αναβιώνει απειλητικά στη γείτονα χώρα.

Διότι, μετά την αυταρχική μετατροπή από το τουρκικό κράτος της Αγίας Σοφίας στη Νίκαια της Βιθυνίας αλλά και της Αγίας Σοφίας στην Τραπεζούντα σε μουσουλμανικά τεμένη, μας έρχονται ανησυχητικά μηνύματα για την μετατροπή κι αυτής ακόμη της Αγιασοφιάς στην Πόλη σε τζαμί.

Κι αυτό, προφανώς, για να ικανοποιηθούν κάποιοι ακραίοι κύκλοι, οι οποίοι  δεν δείχνουν κανένα σεβασμό ούτε στην παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά, ούτε στην εμπέδωση των ειλικρινών σχέσεων φιλίας και συνεργασίας με την Ελλάδα και τον χριστιανικό κόσμο.

Κάποια στιγμή, όμως, θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι ο σεβασμός στο διεθνές δίκαιο, στα ανθρώπινα δικαιώματα αλλά και στο ιστορικό παρελθόν δεν είναι θέμα συγκυριών και «ανατολίτικου παζαριού».

Θα πρέπει βεβαίως να επισημάνουμε και την ευχάριστη είδηση που μας έρχεται από την μαρτυρική Ίμβρο, όπου κτύπησε και πάλι το σχολικό κουδούνι έπειτα από πενήντα ολόκληρα χρόνια. Μια είδηση που γεννά αναμφίβολα αισιοδοξία και ελπίδες.

Τελειώνοντας, θα ήθελα να επαναλάβω και σήμερα μια παλαιότερη πρόταση, την οποία ορισμένοι βουλευτές είχαμε καταθέσει στο ελληνικό κοινοβούλιο το 2006.

Προτείναμε τότε την ενιαία αναγνώριση της γενοκτονίας τόσο του Ποντιακού όσο και του Μικρασιατικού Ελληνισμού, καθώς η πολυδιάσπαση των εκδηλώσεων μνήμης σε διαφορετικές ημερομηνίες εντέλει αποδυναμώνουν τη δυνατότητα διεθνοποίησης του αιτήματος αναγνώρισής της γενοκτονίας.

Θα προσέθετα μάλιστα σήμερα ότι, θα πρέπει να προχωρήσουμε στη συνεργασία και στο συντονισμό μας με την Αρμενία αλλά και τις ισχυρές οργανώσεις της διασποράς των Αρμενίων και των Ασσυρίων, ώστε όλοι μαζί να πετύχουμε την ενιαία αναγνώριση της γενοκτονίας των χριστιανικών λαών της Ανατολής.

Κάθε, όμως, προσπάθεια για την αναγνώριση της γενοκτονίας του ελληνισμού της Μικράς Ασίας και του Πόντου προϋποθέτει, πρώτα απ’ όλα, ενότητα.

Στρέφοντας λοιπόν, τη ματιά μας στο παρελθόν, στους επιζήσαντες της γενοκτονίας του μικρασιατικού ελληνισμού, τις 120 μυριάδες προσφύγων που με δημιουργικό πνεύμα και εργατικότητα πρόκοψαν στην Ελλάδα, αντλούμε στερεά διδάγματα. Με πίστη στις δυνάμεις μας και επιμονή, παρά τις δυσκολίες, μπορούμε να τα καταφέρουμε. Αυτό μας διδάσκει το παράδειγμα των προσφύγων».   



Κάθε Κυριακή 2η Θεία Λειτουργία, κάθε εβδομάδα Αγρυπνία στην Ευαγγελίστρια Πειραιώς

Στα πλαίσια του ποιμαντικού έργου που επιτελείτε στην Ευαγγελίστρια Πειραιώς κάθε Κυριακή από τις 22 Σεπτεμβρίου και μέχρι τέλος Ιουνίου θα τελείται 2η Θεία Λειτουργία 10.30΄-11.30΄. Με τον τρόπο αυτό θα δίδεται η ευκαιρία να μην μένει κανείς αλειτούργητος την Κυριακή.
Από την πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου θα τελείται Αγρυπνία. Θα αρχίζει στις 9.30΄ με την ακολουθία του Εσπερινού και στη συνέχεια με ο Όρθρος και η Θεία Λειτουργία. Θα περατούται στις 0.30΄ π.μ.
Το πρόγραμμα των αγρυπνιών του Α΄ τριμήνου:
Πέμπτη 3 Οκτωβρίου 2013 
Ιεροθέου του Αρεοπαγίτου, πρώτου επισκόπου Αθηνών (α’ αι.) 
Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2013 
Ιακώβου αποστόλου, υιού του Αλφαίου (+ α’ αι.) 
Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2013 
ιερουργούντος του Σεβ. Μητροπολίτου Δημητριάδος κ. Ιγνατίου. 
Λουκά του Αποστόλου και Ευαγγελιστού. 
Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2013
Ιακώβου αποστόλου του Αδελφοθέου (+ 63 μ.Χ.). 
Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2013
Κοσμά και Δαμιανού των Αναργύρων και της μητρός αυτών Θεοδότης (των εκ Μικράς Ασίας). Δαυίδ οσίου του εν Ευβοία (ιστ’ αι.). 
Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2013
Νεκταρίου Πενταπόλεως του εν Αιγίνη (+ 1920 μ.Χ.) και Ματρώνης οσίας.
Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2013
Ιωάννου αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως του Χρυσοστόμου (+407). 
Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2013
Εισοδίων της Υπεραγίας Θεοτόκου.
Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2013
Ιακώβου μεγαλομάρτυρος του Πέρσου (+ 421 μ.Χ.). 
Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2013
Βαρβάρας μεγαλομάρτυρος, Ιωάννου Δαμασκηνού, Σεραφείμ Φαναρίου. 
Τρίτη 10 Δεκεμβρίου 2013
Δανιήλ οσίου του στυλίτου, Λουκά του νέου (+ 980 μ.Χ.). 
Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2013
Προεόρτια των Χριστουγέννων, Ιγνατίου ιερομάρτυρος του θεοφόρου (+ 107 μ.Χ.), Φιλονίου επισκόπου Αντιοχείας (+ 323 μ.Χ.), Ιωάννου νεομάρτυρος εκ Θάσου (+ 1652 μ.Χ.). 
Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2013
Ευγενίας οσιομάρτυρος (+ 262 μ.Χ.), Φιλίππου μάρτυρος του πατρός αυτής, Βασίλλα και Αχαϊκού μαρτύρων. 
Θα ψάλλει Βυζαντινός Χορός υπό τη Διεύθυνση του Πρωτοπρεσβυτέρου Γρηγορίου Καραλή. 
Τρίτη 31 Δεκεμβρίου 2013
Η κατά Σάρκα περιτομή του Κυρίου Ημών Ιησού Χριστού. Βασιλείου Αρχιεπισκόπου Καισαρείας Καππαδοκίας του μεγάλου (+ 379 μ.Χ.).

Πώς θα γίνη η κρίσις



Ο Κύριός μας κατά την φοβερή εκείνη ημέρα, της κρίσεως εννοώ, οδηγώντας ενώπιόν του τους δούλους βγάζει την καταδικαστική απόφασι, εάν αποδειχθή, ότι δεν επέδειξαν την ίδια αρετή αυτοί, που απήλαυσαν και ήταν μέτοχοι των ιδίων αγαθών. Πολλές φορές μάλιστα συγκρίνει και μεταξύ άνισων, έτσι ώστε να επιβάλη βαρύτερη την τιμωρία σε όσους έδειξαν αδιαφορία. Γι’ αυτό και στο Ευαγγέλιο λέει∙ «Άνδρες Νινευίτες θα αναστηθούν κατά τον καιρό της κρίσεως μαζί με την γενεά αυτή και θα την κατακρίνουν, διότι αυτοί μετανόησαν στο κήρυγμα του Ιωνά, ενώ εδώ υπάρχει μεγαλύτερη η αλήθεια από ό,τι στον Ιωνά». Διδάσκει σύντομα με αυτά, ότι οι βάρβαροι, που δεν έτυχαν καμμιάς φροντίδας , δεν άκουσαν προφητικές διδασκαλίες, δεν είδαν σημεία, δεν είδαν θαύματα, αλλά άκουσαν τους λόγους ενός ανθρώπου, που σώθηκε από ναυάγιο, λόγοι, οι οποίοι μπορεί να τους δημιουργήσουν μεγάλη απόγνωσι και να τους οδηγήσουν σε αμηχανία, ώστε να περιφρονήσουν τους λόγους του, οι βάρβαροι αυτοί όχι μόνον δεν περιφρόνησαν την διδασκαλία του προφήτου, αλλά στο ελάχιστο διάστημα των τριών ημερών , αφού εγκαταλείφθηκαν, επέδειξαν τόση ακριβή και έντονη μετάνοια, ώστε ανακάλεσαν την απόφασι του Κυρίου.
Αυτοί, λοιπόν, θα καταδικάσουν αυτήν την γενεά, η οποία απόλαυσε τόση επιμέλεια, που τράφηκε με την βίβλο των προφητών και βλέπει κάθε ημέρα σημεία και τέρατα. Έπειτα για να δείξη και την υπερβολική τους απιστία και την άρρητη ευγνωμοσύνη εκείνων, πρόσθεσε: «Διότι μετανόησαν στο κήρυγμα του Ιωνά, ενώ εδώ υπάρχει μεγαλύτερη η αλήθεια απ’ ό,τι στον Ιωνά» ( Ματθ. 12, 41 ) . Εκείνοι, λέει, όταν είδαν τον απλό άνθρωπο, τον Ιωνά και το κήρυγμά του δέχθηκαν και έδειξαν τέλεια μετάνοια∙ αυτοί, όμως, αν και βλέπουν αυτόν τον ίδιο τον δημιουργό να συναναστρέφεται με αυτούς και να πραγματοποιή καθημερινά τόσα και τέτοιου είδους θαύματα, να καθαρίζη δηλαδή λεπρούς, να ανασταίνη νεκρούς, να διορθώνη τις ατέλειες της φύσεως, να διώχνη δαίμονες, να γιατρεύη αρρώστους, να χαρίζη άφεσι αμαρτιών με πολλή εξουσία, παρ’ όλα αυτά δεν επέδειξαν ούτε την ίδια πίστι με τους βαρβάρους.
(Εις Γένεσιν ΚΕ΄, ΕΠΕ 3, 58-60. PG 53, 219-220 )


Πηγή: «ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΙΚΟΣ ΑΜΒΩΝ Θ΄
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΚΑΙ Η ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ»
ΑΓΙΟΝ ΌΡΟΣ
Υπό Βενεδίκτου Ιερομονάχου
Αγιορείτου
ΕΚΔΟΣΙΣ
ΣΥΝΟΔΙΑ ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΥ
ΙΕΡΑ ΚΑΛΥΒΗ «ΑΓΙΟΣ ΣΥΡΙΔΩΝ Α΄»
ΙΕΡΑ ΝΕΑ ΣΚΗΤΗ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ

2013

Τα προγνωστικά των Αγίων



«Ο Μ. Θεοδόσιος ζήτησε από τον ασκητή Ιωάννη που βρισκόταν στην Αίγυπτο να τον πληροφορήσει, εάν έπρεπε να κάνει πόλεμο εναντίον κάποιων βαρβάρων. Και εκείνος του απήντησε θετικά, διευκρινίζοντας μάλιστα ότι τον πρώτο πόλεμο θα νικήσει αναίμακτα, στον δεύτερο όμως πόλεμο η νίκη θα είναι πολυαίμακτη» ,
 Θεοδώρητος Κύρου ( PG 82, 1252 ) .

Το προορατικό χάρισμα, επί τη βάσει του οποίου οι Άγιοι προέβαιναν σε προγνώσεις των μελλοντικών γεγονότων της ιστορίας φανερώνει τα εξής:
Πρώτον. Στην πραγματικότητα, δεν υπάρχει διαίρεση του χρόνου σε παρελθόν, παρόν και μέλλον. Στον Ουράνιο κόσμο , ο χρόνος είναι ενιαίος και αδιαίρετος. Στο ημερολόγιο του ουρανού καταγράφονται όλα τα γεγονότα της ιστορίας, του παρελθόντος , του παρόντος και του μέλλοντος.
Δεύτερον. Ο παράγων που ενοποιεί τον χρόνο στην  Ουράνια πραγματικότητα είναι το Άγιον Πνεύμα. Το Άγιον Πνεύμα είναι όχι μόνο παντογνώστης Θεός που προγνωρίζει τα πάντα, αλλά και ο   Πληροφοριοδότης, δια μέσου του Οποίου, ο Ουράνιος κόσμος πληροφορείται και γνωρίζει τα γεγονότα του ενιαίου χωροχρόνου της ιστορίας. ΟΙ Άγιοι, τόσο στη γη όσο και στον Ουρανό, πληροφορούνται τα γεγονότα της ιστορίας, διότι είναι συνδεδεμένοι με το Πρακτορείο Πληροφοριών του Ουρανού, το Πανάγιον Πνεύμα.
Τρίτον. Η πρόγνωση των γεγονότων του μέλλοντος από τους Αγίους, δεν οφείλεται στο ότι τα γεγονότα αυτά είναι προκαθορισμένα (= απόλυτος προορισμός, πεπρωμένο), αλλά στο ότι το Άγιον Πνεύμα, ως Θεϊκό πρόσωπο, προγνωρίζει όλα όσα θα συμβούν στον ενιαίο χωροχρόνο της ιστορίας.
Τα γεγονότα συμβαίνουν στον ιστορικό χωροχρόνο, σύμφωνα με τις ελεύθερες επιλογές των ανθρώπων. Το Άγιον Πνεύμα , ως θεϊκό πρόσωπο, απλώς γνωρίζει – προγνωρίζει - τα αποτελέσματα των ελεύθερων επιλογών των ανθρώπων.

Πηγή: «+ Μητροπολίτου Αχελώου
ΕΥΘΥΜΙΟΥ (Κ. ΣΤΥΛΙΟΥ)
ΟΙ ΑΕΤΟΙ
Ορθόδοξο Θεολογικό Αγιολόγιο»
ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΣΤΕΓΗ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ


Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2013

Η ΥΨΩΣΗ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ



Πανηγυρικά θα εορτάσουμε και φέτος την ύψωση του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού.
Βλέποντάς Τον, ανάμεσα στις ευωδίες των βασιλικών, αδελφοί μου, θα έρχεται στο νου μας , ο Κύριος των Δυνάμεων και της Αγάπης. Αυτός δηλαδή, που για την Αγάπη Του προς τον άνθρωπο, έγινε άνθρωπος. Αυτός που για να απαλλάξει τον άνθρωπο από την κατάρα, δέχτηκε πάνω Του την κατάρα και την ατίμωση. Για να απαλλάξει εμάς, τους παραβάτες των Νόμων Του, κατέβηκε κάτω από τους Νόμους, και πλήρωσε το αντίτιμο των δικών μας παραβάσεων. Πλήρωσε τα λύτρα για την απελευθέρωσή μας. Είναι ο Λυτρωτής μας. Είναι η χαρά μας, είναι ο Κύριός μας και ο Θεός μας.
Θα αντηχήσουν οι καμπάνες των εκκλησιών μας θριαμβευτικά, αδελφοί μου, και θα ακουστούν τα άσματα: «Σταυρός, φύλαξ πάσης τς οκουμένης, Σταυρός, ραιότης τς Εκκλησίας, Σταυρός, πιστν τό στήριγμα..»
Η πανηγυρική ατμόσφαιρα των Εκκλησιών μας , μας θυμίζει και μας τονίζει ότι, ο Τίμιος Σταυρός του Κυρίου μας, είναι το ύψιστο σημείο αγάπης του Θεού προς τους ανθρώπους . Τόσο πολύ αγάπησε ο Θεός τους ανθρώπους, ώστε απέστειλε τον Υιό Του τον Μονογενή στον κόσμο, για να ακολουθήσουμε τον Δρόμο που μας χάραξε και που οδηγεί στην Αλήθεια και στην Ζωή.
Ο Θεός αγάπησε τον άνθρωπο που αγάπησε την αμαρτία. Η αμαρτία είναι η αρρώστια της ψυχής του ανθρώπου. Και ο Θεός γίνεται ο γιατρός του ανθρώπου. Μόνο που δεν τον θεραπεύει με ένα χαπάκι αλλά με την αγάπη Του, που φτάνει στην αυτοθυσία. Όσο κι αν Τον αγαπάμε, Αυτός πρώτος μας αγάπησε «καὶ ἀπέστειλε τν υἱὸν ατο λασμν περ τν μαρτιν μν ( Α΄Ιω. Δ 10 )
Για χάρη μας και ενώ είμαστε άξιοι καταδίκης και αιωνίου κολάσεως, ο Θεός αποστέλλει τον Υιόν Του τον Μονογενή να υποστεί τον ατιμωτικόν θάνατον του Σταυρού , αυτόν που εμείς δικαίως θα έπρεπε να υποστούμε και να «ζήσουμε» τον αιώνιο θάνατο, Αυτός ως Αθάνατος Θεός ντυμένος με το θνητό ανθρώπινο σώμα , υπομένει και πεθαίνει πάνω στον Σταυρό και ανασταίνεται για να μας αναστήσει από την φθορά της αμαρτίας. Ο Κύριός μας, αδελφοί μου, δέχτηκε με όλη Του την καρδιά το σχέδιο του Ουρανίου Πατρός Του για την σωτηρία του κόσμου, γνωρίζοντας καλά και βήμα-βήμα πού θα Τον οδηγούσε η αγνωμοσύνη, η αδιαφορία και η κακία των ανθρώπων. Δηλαδή η δική μας, αδελφοί μου, αγνωμοσύνη, αδιαφορία και κακία. Ο Θεός Πατέρας βλέπει τα Πάθη του Υιού Του, και πονά και θλίβεται περισσότερο. Αλλά είναι μία η θέλησις και ένα το Σχέδιο της Σωτηρίας των ανθρώπων.
Ζούμε την οικονομική κρίση, μας στερούν την σύνταξη, τα φάρμακα, προσθέτουν φόρους στους φόρους, και μας λένε: «Καλά πάμε!» Καταστρέφουν κάθε ηθική αξία, καταργούν τα θρησκευτικά, τον Σταυρό, τις Εικόνες. Αλλοιώνουν την ιστορία μας, την γλώσσα μας, τα έθιμά μας.
Όλα αδελφοί μου, κάτω από το βλέμμα του Θεού γίνονται και κάτω από την ανοχή Του, που θέλει να μας παιδαγωγήσει. Θα το πούμε και πάλι είμαστε υπό κατοχή. Δεν έχουμε τίποτα δικό μας, αφού μας «δίνουν» δισεκατομμύρια για να τα εισπράξουν ως τόκους! Είμαστε υπό κατοχή,
 είμαστε στο σταυρό. Εάν όμως, τα τετρακόσια χρόνια σκλαβιάς δεν ήταν αρκετά για να μας εξαφανίσουν, δεν έχουμε τέτοιο φόβο αδελφοί μου και τώρα .
Πρέπει όμως καρτερικά, να αποδεχτούμε ότι, δικαίως εμείς παθαίνουμε διότι έχουμε φταίξει και πρέπει να αλλάξουμε στάση ζωής. Είχαμε και δεν δίναμε. Τώρα και αν δεν έχω πρέπει να μάθω να δίνω. Αλλιώς και ό,τι έχω θα μου το πάρουν. Και αυτό για μένα θα είναι πνευματική πρώτα καταστροφή και μετά υλική και οπωσδήποτε οδυνηρή.
Ο Χριστός δεν είχε τίποτε μαζί Του, Και όμως παντού έδινε. Τάισε πέντε χιλιάδες άνδρες, χώρια τις γυναίκες και τα παιδιά. Έδωσε το φως στους τυφλούς. Ανόρθωσε παραλυτικούς. Τέλος έδωσε την ζωή Του «λύτρον ντ πολλν». Και «μείζονα ταύτης γάπην οδες χει, να τς τν ψυχν ατο θ πρ τν φίλων ατο». Δεν μπορώ, αδελφοί μου, να δώσω ένα ποτήρι νερό; Δεν μπορώ να δώσω ένα χαμόγελο; Δεν μπορώ να δώσω ένα καλό λόγο;  Η αγάπη του Χριστού έχει αυτό το μεγαλείο: περιέχει την θυσία. Δεν θυσιάζεται για καλούς και δικαίους αλλά για μας τους αχαρίστους, για μας τους αγνώμονες.
Ο Σταυρός αδελφοί μου είναι το σύμβολο της ΑΓΑΠΗΣ. Δεν είναι κούφια λόγια και αισθήματα της στιγμής. Είναι γενναία και ηρωική Αγάπη που αποδεικνύεται με πράξεις θυσίας.
Ο Σταυρός που η Εκκλησία μας υψώνει, αυτό διακηρύττει, δηλαδή την άπειρη αγάπη του Θεού και Πατρός και την όμοια Αγάπη του Υιού, αφού ο Υιός είναι μέσα στον Πατέρα και ο Πατέρας μέσα στον Υιό. Πόσο η Αγάπη αυτή πρέπει να μας συγκινεί και να μας γεμίζει ευγνωμοσύνη αδελφοί μου, και να μας ωθεί σε πράξεις θυσίας, έστω και μικρές.
Η ψυχή του Αποστόλου Παύλου μας εμπνέει: «Δια του Σταυρού ο κόσμος της αμαρτίας εσταυρώθη δι’ εμέ» «Και εγώ είμαι νεκρός ως προς τον κόσμο», ( ως προς τα κοσμικά και γήινα ) . Όπως ο νεκρός δεν μπορεί να αμαρτήσει, (ούτε βέβαια να κάνει το καλό ) , κι εγώ είμαι νεκρός για την αμαρτία. Το καλό βεβαίως το κάνει, ο Απόστολος, γιατί είναι ζωντανός, για το καλό και μόνο, με τη δύναμη που του παρέχει ο Χριστός και τον ενδυναμώνει στο να κουράζεται ψυχικά και σωματικά, στο να θυσιάζεται γι’ Αυτόν και τον πλησίον. Να αγαπά σύμφωνα με την εντολή του Χριστού : «ατη στν  ντολ  μ να γαπτε λλήλους καθς γάπησα μς». Σήμερα που τον Σταυρόν Σου Χριστέ προσκυνούμεν, δώρησέ μας, να τον αγαπήσουμε και να τον αποδεχτούμε.
Αμήν.


Πηγή: «Ο ΑΓΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ»
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΙΜΗΝΙΑΙΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ- ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2013-ΦΥΛΛΟ 114
ΔΙΑΝΕΜΕΤΑΙ ΔΩΡΕΑΝ
Εκδότης- ιδιοκτήτης:

ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΑΓ. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2013

Αύξηση της αστυνόμευσης στο Άγιον Όρος λόγω ναρκωτικών, ανεκτίμητων κειμηλίων και λαθρομεταναστών!

Όπως γνωστοποιείται σε έγγραφο του υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη Νίκου Δένδια, από τον περασμένο Νοέμβριο από την Αστυνομική Διεύθυνση Χαλκιδικής έχει αποσταλεί έγγραφο προς την Ιερά Επιστασία του Αγίου Όρους, προκειμένου να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες προς τις μονές, ώστε να προστατευθούν τα ιερά κειμήλια που βρίσκονται στο Άγιο Όρος. Ιδιαίτερη μέριμνα ζητήθηκε για τη φύλαξη κειμηλίων που υφίστανται σε ιερά εξαρτήματα, όπως καλύβες, κελιά και ησυχαστήρια, καθώς η μορφολογία του εδάφους, το ελλιπές οδικό δίκτυο κ.λπ. τα καθιστούν ευάλωτα σε επίδοξους εγκληματίες.
Το έγγραφο του κ. Δένδια διαβιβάστηκε στη Βουλή ύστερα από ερώτηση του βουλευτή της Χρυσής Αυγής Χρήστου Παππά, με την οποία ζητούσε να ενημερωθεί για την αστυνομική δύναμη που υπηρετεί στην περιοχή, καθώς υπάρχουν πληροφορίες ότι ο αριθμός των υπηρετούντων αστυνομικών έχει μειωθεί δραματικά. Στην ερώτηση, ο κ. Παππάς ανέφερε ότι στον Άθω δρουν εκατοντάδες λαθρομετανάστες, οι οποίοι εισέρχονται ως προσκυνητές, στην περιοχή, δεν υπόκεινται σε κανέναν έλεγχο, αποκτούν εκεί εργασία και διαθέτοντας ικανό αριθμό ημιόνων, αναλαμβάνουν τη μεταφορά τουριστών και επισκεπτών τους οποίους κλέβουν στη συνέχεια. Ο βουλευτής επικαλούνταν καταγγελίες, που είναι γνωστές στη μοναστική κοινότητα, για ύπαρξη φυτειών ινδικής κάνναβης στο Άγιο Όρος από Αλβανούς λαθρομετανάστες και επισήμαινε ότι η έλλειψη ελέγχου θέτει σε κίνδυνο τα ιερά κειμήλια που βρίσκονται έρμαια στις διαθέσεις των κακοποιών.
Στην έγγραφη απάντησή του, ο υπουργός Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη ενημερώνει τον βουλευτή ότι κατά τις τακτικές μεταθέσεις έχουν προκηρυχθεί θέσεις αστυνομικών, διαφόρων βαθμών, για να καλυφθούν οι ανάγκες στο Άγιο Όρος. Υπογραμμίζει, όμως, ότι τα αιτούμενα στοιχεία για την οργανική και πραγματική δύναμη του προσωπικού υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας, μεταξύ αυτών και του Αγίου Όρους, ανάγονται στα απόρρητα αντικείμενα της Εθνικής Άμυνας και Ασφάλειας της χώρας, βάσει γνωμοδότησης του ΣτΕ, και συνεπώς δεν είναι δημοσιεύσιμα.
Ειδικά για το ζήτημα της αντιμετώπισης της παράνομης μετανάστευσης, ο κ. Δένδιας διαβεβαιώνει ότι οι έλεγχοι αλλοδαπών που διαμένουν και κυκλοφορούν στο Άγιο Όρος διενεργούνται σε καθημερινή βάση. Για το ζήτημα της παράνομης διακίνησης ναρκωτικών, αν και έχουν τεθεί σε εφαρμογή ειδικά σχέδια, όπως αναφέρει ο υπουργός, από την Αστυνομική Διεύθυνση Χαλκιδικής, δεν έχουν περιέλθει στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου καταγγελίες αναφορικά με την καλλιέργεια και τη διακίνηση ναρκωτικών ουσιών στην περιοχή Αγίου Όρους.
Στο έγγραφο επισημαίνεται, επίσης, ότι το Αστυνομικό Τμήμα Αγίου Όρους κατέχει ταχύπλοο σκάφος, το οποίο χρησιμοποιείται στο πλαίσιο της γενικότερης αστυνόμευσης της περιοχής.
Ο υπουργός ενημερώνει, επίσης, τον βουλευτή της Χρυσής Αυγής ότι δόθηκαν εντολές και οδηγίες στην Αστυνομική Διεύθυνση Χαλκιδικής για την αναπροσαρμογή και επικαιροποίηση των σχεδίων δράσης, ώστε και αναδιάταξη των δυνάμεων να υπάρξει και να πυκνώσουν οι περιπολίες, με τρόπο ώστε να βελτιωθεί η αστυνόμευση στο Άγιο Όρος. Ιδιαίτερη προσοχή έχει ζητηθεί για την τήρηση της νομιμότητας, την προστασία των ιστορικών κειμηλίων και λοιπών αντικειμένων της πολιτιστικής κληρονομιάς και του πνευματικού θησαυρού της αθωνικής πολιτείας, καθώς και για τη διασφάλιση της ηρεμίας και της γαλήνης, ενεργώντας στο πλαίσιο της ισχύουσας νομοθεσίας και με τον πρέποντα σεβασμό στην ιερότητα του συγκεκριμένου χώρου, δηλώνει ο κ. Δένδιας.

http://www.karfitsa.gr/2013/09/13/ayksisi-tis-astynomeysis-sto-agion-oro/

Ποιό είναι το κέρδος γνωρίζοντας πότε θα γίνει η συντέλεια;



«Για τους χρόνους όμως και τους καιρούς, αδελφοί, δεν έχετε ανάγκη να σας γράψουμε». Γιατί δεν είπε, ότι κανείς δεν γνωρίζει ; γιατί δεν είπε, ότι δεν έχει αποκαλυφθή, αλλά «δεν έχετε ανάγκη να σας γράψουμε»; Διότι με εκείνο τον τρόπο θα τους στενοχωρούσε περισσότερο, λέγοντας όμως έτσι θα τους παρηγόρησε. Διότι το «δεν έχετε ανάγκη» , δεν άφησε να ερευνούμε αυτό και σαν περιττό και σαν ασύμφορο. Γιατί ποιό είναι, ειπέ μου, το κέρδος; Ας υποθέσουμε ότι η συντέλεια γίνεται ύστερα από είκοσι χρόνια, ύστερα από τριάντα, ύστερα από εκατό∙ τί σχέσι έχει αυτό για μας; Δεν είναι η συντέλεια του καθενός το τέλος της ζωής του; Γιατί ασχολείσαι και αγωνιάς για το κοινό τέλος όλων; αλλά εκείνο που παθαίνουμε σχετικά με τα άλλα, αυτά παθαίνουμε και στο ζήτημα αυτό. Διότι, όπως ακριβώς στα άλλα, αφού εγκαταλείψουμε τα δικά μας πράγματα, φροντίζουμε τα κοινά λέγοντας ο τάδε είναι πόρνος, ο τάδε μοιχός,  εκείνος έκλεψε, άλλος έκανε αδικία, κανένας όμως δεν ενδιαφέρεται καθόλου για τα δικά του, αλλά φροντίζει περισσότερο  για όλα, παρά για τα δικά του, έτσι και εδώ ∙ αφού παραμελήσαμε να φροντίζουμε ο καθένας για το δικό μας τέλος, θέλουμε να μάθουμε την κοινή κατάλυσι όλων.
Τί κοινό λοιπόν έχεις με εκείνη; Εάν κάνης καλή χρήσι αυτού του τέλους  της ζωής σου, δεν θα πάθης κανένα κακό από εκείνο.
Ας υποθέσουμε ότι δεν είναι μακριά, ας υποθέσουμε ότι πλησιάζει∙ καμμία σχέσι  δεν έχει αυτό με εμάς. Γι’ αυτό δεν το είπε ο Χριστός, επειδή δεν μας συνέφερε. Πώς, λέει, δεν μας συνέφερε; Αυτός ο οποίος και απέκρυψε αυτό, Αυτός γνωρίζει, γιατί δεν μας συνέφερε. Διότι άκουε Αυτόν που λέει στους αποστόλους∙ «Δεν είναι δικό σας έργο να γνωρίσετε τους χρόνους ή τους καιρούς, τους οποίους ο Πατέρας κράτησε στην αποκλειστική του εξουσία» ( Πραξ. 1, 7 ) .
Γιατί είσθε περίεργοι; λέει. Οι απόστολοι που ήταν κοντά στον απόστολο Πέτρο άκουσαν αυτά, επειδή ζητούσαν να μάθουν ανώτερα από τον εαυτό τους.
Άκουσε τον Παύλο που λέει∙ «διότι εσείς γνωρίζετε με ακρίβεια, ότι η ημέρα του Κυρίου, όπως ο κλέπτης μέσα στη νύκτα, έτσι έρχεται», όχι μόνο η κοινή για όλους, αλλά και η προσωπική του καθενός, διότι αυτή μιμείται εκείνη, αυτή είναι και συγγενής. Διότι αυτό, που εκείνη κάνει γενικά σε όλους, αυτή το κάνει ξεχωριστά για τον καθένα.

Πηγή: «ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΙΚΟΣ ΑΜΒΩΝ Θ΄
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΚΑΙ Η ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ»
ΑΓΙΟΝ ΌΡΟΣ
Υπό Βενεδίκτου Ιερομονάχου
Αγιορείτου
ΕΚΔΟΣΙΣ
ΣΥΝΟΔΙΑ ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΥ
ΙΕΡΑ ΚΑΛΥΒΗ «ΑΓΙΟΣ ΣΥΡΙΔΩΝ Α΄»
ΙΕΡΑ ΝΕΑ ΣΚΗΤΗ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ

2013

Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2013

ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΙΑΣΜΟ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ


 
Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμος βρέθηκε το πρωί στο Λύκειο Αγίων Αναργύρων, στο 9ο Δημοτικό Σχολείο Παγκρατίου, στα 1ο και 19ο Δημοτικά Σχολεία Ζωγράφου και στα Εκπαιδευτήρια "Θεομήτωρ" για να τελέσει τον Αγιασμό επί τη έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Παρόντες ήταν οι Δήμαρχοι, αλλά και εκπρόσωποι τοπικών αρχών, ενώ πολλοί γονείς συνόδευσαν τα παιδιά τους στην πρώτη μέρα στο σχολείο.
"Ο Θεός να σας δώσει κουράγιο και δύναμη, ώστε να αποκτήσετε τη Σοφία και τη γνώση" ευχήθηκε ο Μακαριώτατος στους μαθητές, για καλή αρχή και καλή σταδιοδρομία ενώ τόνισε: "ήρθαμε να σας ευχηθούμε και να θυμηθούμε τις μέρες που ήμασταν στη θέση σας. 
Αυτός ο αγώνας είναι κουραστικός, αλλά όμορφος και όταν περάσουν τα χρόνια θα δείτε πόσο νοσταλγικά θα γυρεύετε αυτές τις μέρες. Ευχόμαστε να αποκτήσετε σοφία, εμπειρίες ζωής, αυτά που μαθαίνετε στο σχολείο, αλλά και έξω από αυτό, αλλά μη μείνετε μόνο σε αυτή τη μορφή της σοφίας. Η σοφία έχει δύο μορφές, τη γνώση από τα σχολεία, που θέλουμε να την αυξήσουμε, αλλά και η χάρις από την άνωθεν Σοφία. Όπου, λοιπόν, συναντώνται η ανθρώπινη Σοφία με του Θεού δημιουργείται ο χαρισματικός άνθρωπος".
Στη συνέχεια ο Αρχιεπίσκοπος αναφέρθηκε στις δυσκολίες της εποχής και τόνισε: "μην ασχολείστε μόνο με τα προβλήματα, με τα γραμμάτια και τις κρίσεις, εμείς πήραμε πολλές φορές το στραβό δρόμο και είχαμε στραβά αποτελέσματα, μη μας ακολουθήσετε, η  ιστορία αποδεικνύει ότι αυτός ο τόπος έχει περάσει πολλές κρίσεις και δυσκολίες.
Με υπομονή, αισιοδοξία, κουράγιο και πίστη θα ξεπεράσουμε οποιοδήποτε πρόβλημα". Κάλεσε, ωστόσο, τους μαθητές να αποκτήσουν ισχυρές ρίζες στη ζωή τους γιατί "ακόμη και τα γέρικα δέντρα στο δυνατό αέρα δεν ξεριζώνονται αν έχουν γερές ρίζες".
Σε ερωτήσεις δημοσιογράφων σχετικά με τη στήριξη της Αρχιεπισκοπής σε μαθητές που έχουν ανάγκη ο Μακαριώτατος δήλωσε:
"Εφέτος αποφασίσαμε να αυξήσουμε κατά 2000 τα γεύματα στις οικογένειες που αντιμετωπίζουν προβλήματα. Είμαστε δίπλα σε όποιον μας έχει ανάγκη".
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...