Έτσι όπως παρουσιάζεται με τρεις λέξεις, επόμενο είναι να φαίνεται σαν εντολή, γιατί το «ερευνάτε» εκλαμβάνεται ως προστακτική.
Όμως η φράση αυτή έχει αποκοπεί από την όλη πρόταση στην οποία ανήκει. Αν όμως διαβάσει κανείς ολόκληρο το χωρίο, θα διαπιστώσει ότι δεν είναι εντολή, αλλά είναι μία φανέρωση που έκανε ο Χριστός στους Ιουδαίους, όταν δηλαδή τους είπε το λόγο για τον οποίον αυτοί ερευνούσαν τις Γραφές.
Αλλά ας παραθέσουμε ολόκληρο το σχετικό χωρίο:
« ἐρευνᾶτε τὰς γραφάς, ὅτι ὑμεῖς δοκεῖτε ἐν αὐταῖς ζωὴν αἰώνιον ἔχειν· καὶ ἐκεῖναί εἰσιν αἱ μαρτυροῦσαι περὶ ἐμοῦ·» (Ιω. ε΄, 39).
Όπως είναι εύκολο να παρατηρήσει κανείς, το « ερευνάτε », δεν είναι προστακτική πτώση αλλά οριστική οπότε δε δηλώνει εντολή αλλά διαπίστωση.
Αυτό όμως δε σημαίνει ότι είναι σωστό να δεχθεί κανείς το αντίθετο, δηλαδή το « μη ερευνάτε τας γραφάς» ή με άλλα λόγια το γνωστό « πίστευε και μη ερεύνα».
Από τα πολλά συμπεράσματα που βγαίνουν από το παραπάνω χωρίο, ας διατυπώσουμε μόνο ένα:
Πρέπει οι άνθρωποι να ερευνούν την Αγία Γραφή, γιατί εκεί υπάρχει η μαρτυρία ότι ο Χριστός είναι ο Υιός του Θεού ο Σωτήρας τους.
Το είπε ο Ίδιος στο παραπάνω χωρίο, «καὶ ἐκεῖναί εἰσιν αἱ μαρτυροῦσαι περὶ ἐμοῦ·).
Ιωάννης Χ. Δήμος πτχ. Θεολ. & Φιλοσ. Πανεπιστημίου Αθηνών.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου