Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2016

Χίου Μάρκος: «Εάν θέτουμε υπό περιορισμό ή υπό διωγμό την γλώσσα μας, θέτουμε υπό διωγμό και την ελευθερία μας»

του Σταμάτη Μιχαλακόπουλου
Στο «Ενοριακό Αρχονταρίκι» του Ιερού Ναού Ευαγγελιστρίας Πειραιώς και στο πλαίσιο του τρίμηνου προγράμματος «ΕΝΟΡΙΑ εν δράσει…», πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 3 Οκτωβρίου, συζήτηση με θέμα:«Χρειάζονται τα Αρχαία Ελληνικά σήμερα;».
Η εκδήλωση διοργανώθηκε σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Επιστημόνων Πειραιώς.
Στη συζήτηση συμμετείχαν ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Χίου, Ψαρών και Οινουσσών κ. Μάρκοςκαι ο Φιλόλογος και Νομικός Παναγιώτης Μητροπέτρος. Τον συντονισμό είχε ο Πολιτικός Επιστήμων και Συγγραφέας Κωνσταντίνος Χολέβας.
Στην έναρξη της συζήτησης ο Σεβ. Μητροπολίτης κ. Μάρκος, αναφέρθηκε στη διαχρονικότητα της ελληνικής γλώσσας, η οποία ξεκινάει από τις ρίζες της. Και για να πορεύεται μια γλώσσα χρειάζεται βαθιές ρίζες. Η αρχαία ελληνική γλώσσα, συνέχισε, είναι η ίδια γλώσσα που μιλάμε και σήμερα. Παρά τις φαινομενικές, εκ πρώτης όψεως διαφορές και σύμφωνα με τις πάρα πολλές ομοιότητες, η νέα ελληνική γλώσσα είναι η ίδια γλώσσα την οποία μιλούσαν οι πρόγονοί μας εδώ και δεκάδες αιώνες σε αυτόν τον τόπο, τονίζοντας παράλληλα ότι είναι αδιανόητο να μιλάει κανείς για οποιαδήποτε πτυχή της επιστήμης, αγνοώντας την αρχαία ελληνική γλώσσα.
Παίρνοντας τον λόγο ο κ. Μητροπέτρος, τόνισε ότι ουδεμία άλλη γλώσσα, πλην της ελληνικής, έχει διατηρήσει τη δύναμη της επί 4.000 χρόνια. Και συνέχισε λέγοντας ότι η Εθνικότητα αρχίζει να αναζητείται σε ένα λαό στο παρελθόν, από την στιγμή που μπορούμε να ταυτίσουμε τη γλωσσικότητα. Γι’ αυτό, κατέληξε, τα Aρχαία Eλληνικά μας χρειάζονται γιατί είναι μέρος της ψυχής μας. Η αρχαία ελληνική γλώσσα μεταφέρει βιώματα, αισθήματα, σχέση με τους άλλους, σχέσεις με το περιβάλλον, με ένα έθνος, σχέση με την πατρίδα. Όλο αυτό το πράγμα ακονίζει το μυαλό του ανθρώπου δέκα φορές περισσότερο από ότι ακονίζεται αν μάθει να βγάζει μία χημική αντίδραση, για παράδειγμα.
Η αρχαία ελληνική διδάσκει την λεπτομέρεια, τόνισαν οι ομιλητές και μας ακονίζει το πνεύμα.
Συνεχίζοντας ο Σεβασμιώτατος, τόνισε ότι η ελληνική γλώσσα μας δίνει την δυνατότητα του «σκέπτεσθαι λογικώς». Γιατί η σύνταξη του αρχαίου ελληνικού λόγου, η οποία διέπεται από τις απαντήσεις που δίνει στις αριστοτελικές κατηγορίες (ποιος, τι, που πως γιατί), μας δίνει τη δυνατότητα να σκεπτόμαστε λογικά.
Ακολούθως ο συντονιστής κ. Χολέβας, ζήτησε και από τους δύο προσκεκλημένους να τοποθετηθούν στο θέμα της διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών.
Όπως είπε ο κ. Μητροπέτρος: «Οι διδασκαλίες κρίνονται στην πράξη. Το φαινόμενο της παιδείας βασίζεται σε δύο πυρήνες: ο δάσκαλος και ο διδασκόμενος ή μαθητής. Ενώ ένας τρίτος πυρήνας, βοηθητικός, είναι το διδακτικό υλικό. Όταν υπάρχει δάσκαλος, αυτός βρίσκει τρόπους να διδάξει και το πιο δύσκολο γνωστικό αντικείμενο, με έναν τρόπο εύπεπτο, αλλά όχι απλοϊκό. Η αρχαία ελληνική είναι η γλώσσα διδάσκαλος.»
Σχετικά με το θέμα της αξιολόγησης του μαθήματος, ο Σεβασμιώτατος τόνισε: «Φοβούμαι ότι η επιθυμία των αρμοδίων ή αναρμοδίων αρμοδίων ή ακαταλλήλων αρμοδίων να μην αξιολογείται το μάθημα των αρχαίων ελληνικών, εμπεριέχει στοιχεία νοσηρής ιδεοληπτικής εμπάθειας ή άγνοια. Δεν καταλαβαίνουν ότι η στέρηση από την αξιολόγηση, στερεί από τα παιδιά αυτό που στερείται ένας αθλητής του στίβου, ο οποίος προπονείται έναν ολόκληρο χρόνο και όταν έρθει η ώρα να πάει στους αγώνες, του λένε ότι δεν θα συμμετάσχει.» Αυτό βέβαια οφείλεται και στην άρνηση της αναγνωρίσεως μιας από τις μεγαλύτερες αρετές που γνώρισε ο ελληνισμός στο διάβα των αιώνων, της αριστείας. Η αριστεία, όπως εξήγησε ο Σεβ., είναι μέθεξη του ανθρώπου προς το θείον. Ο άριστος είναι δώρο του Θεού προς τον άνθρωπο. Χαριτώνει ο Θεός τον άνθρωπο και τον καθιστά άριστο. Και κατέληξε, κλείνοντας και την συζήτηση: «Εάν θέτουμε υπό περιορισμό ή υπό διωγμό την γλώσσα μας, θέτουμε υπό διωγμό και την ελευθερία μας.»
xiou2 xiou3

Ιερώνυμος: «Η Εκκλησία δεν πρέπει να ζητήσει ποτέ χωρισμό από τον λαό της»

«Ιερά» πυρά Ιερώνυμου για τον χωρισμό Εκκλησίας - Πολιτείας, για τα θρησκευτικά, την αξιοποίηση της εκκλησιαστικής περιουσίας, σε μία εισήγηση...ποταμό 84 σελίδων στην Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίας


Σε μία εισήγηση...ποταμό 84 σελίδων, στην Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίας, ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος εκτοξεύει «ιερά» πυρά για όλα τα θέματα που αφορούν τις σχέσεις Εκκλησίας Πολιτείας. Για τον Χωρισμός Κράτους – Εκκλησίας, για την αξιοποίηση της περιουσίας, για τα θρησκευτικά, για την αναθεώρηση του Συντάγματος.

Ειδικά για το μάθιημα των θρησκευτικών ο Αρχιεπίσκοπος επαναλαμβάνει τη θέση του να ξεκινήσει διάλογος από μηδενική βάση και προτείνει στην επιτροπή διαλόγου από πλευράς Εκκλησίας να υπάρχουν τέσσερις αρχιερείς αλλά κανένας εκπρόσωπος από τις δύο ενώσεις θεολόγων (Πανελλήνια Ένωση και «Καιρός»).

Στην εισήγησή του ο κ.Ιερώνυμος υποστηρίζει πως ακόμη και σήμερα συνεχίζετα η πολεμική εναντίον της Εκκλησίας με στόχο να τεθεί η Εκκλησία στο περιθώριο.

Σημειώνεται ότι είναι η πρώτη φορά που ένας Αρχιεπίσκοπος είναι ο βασικός εισηγητής σε μία Ιεραρχία. Όπως εξηγεί ο ίδιος, αναλογιζόμενος την κρισιμότητα των συνθηκών στη χώρα επέλεξε να είναι ο ίδιος βασικός εισηγητής στην Ιεραρχία παρουσιάζοντας τους προβληματισμούς τους για το για το χθες, το σήμερα και το αύριο της Εκκλησίας.

Τι είπε ο Αρχιεπίσκοπος:


Για τον χωρισμό Κράτους – Εκκλησίας

Τόνισε πως η Εκκλησία δεν πρέπει να ζητήσει χωρισμό από τον λαό.

«Η Εκκλησία, η οποία ασκεί μία και μοναδική εξουσία, την εξουσία να αγαπά ολοκληρωτικά τον Θεό και απροϋπόθετα τον άνθρωπο, δεν πρέπει να ζητήσει ποτέ τον χωρισμό από το λαό Της. Γιατί αυτό επιδιώκεται από όσους επιχειρούν με λόγους στηριγμένους σε μυθεύματα και μυθοπλασίες, που τους ανέθρεψαν κατά το παρελθόν, να θέσουν την Εκκλησία στο περιθώριο της ιστορίας και της σύγχρονης ζωής».

Ανέφερε πως αν η Πολιτεία θελήσει χωρισμό θα πρέπει να τηρήσει τις υποχρεώσεις της απέναντι στην Εκκλησία. Δηλαδή τη μισθοδοσία κληρικών από το κράτος και την παραχώρηση περιουσίας από την Εκκλησίας προς την Πολιτεία.

«Η Εκκλησία υπήρξε, είναι και θα υπάρχει Μάνα του λαού μας με ό,τι αυτό σημαίνει. Η Πολιτεία, αν το θελήσει, και έχει τη συγκατάθεση αυτού του λαού, ας επιχειρήσει τον χωρισμό, τηρώντας απαρέγκλιτα τις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει απέναντι στην Εκκλησία και τις σχετικές συμβάσεις».

Βεβαίως, πιστεύω, συνέχισε ο Αρχιεπίσκοπος, «ότι η Πολιτεία ούτε θέλει, αλλά ούτε μπορεί πράγματι να χωριστεί από την Εκκλησία με όρους κοινωνίας. Μπορεί βεβαίως να επιβάλει με ιδεολογικά κριτήρια το χωρισμό της Εκκλησίας από τις θεσμικές λειτουργίες του κράτους, αλλά δε μπορεί να επιβάλλει και το χωρισμό της Εκκλησίας από την κοινωνία. Άλλωστε, ο χωρισμός Εκκλησίας και Πολιτείας δεν είναι χαρακτηριστικό της ποιμαντικής διακονίας της Εκκλησίας, της οποίας η πνευματική σχέση με τον λαό παραμένει αλώβητη στη διάρκεια του χρόνου.

Η Εκκλησία δεν χωρίζεται από τα παιδιά Της, υπογράμμισε, γιατί οι σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας, ούτε είναι, ούτε μπορεί να είναι μία προσωπική ή ιδεολογική υπόθεση εργασίας, αλλά είναι υπόθεση ενός λαού».

Και παλαιότερα για τον χωρισμό, ο Αρχιεπίσκοπος έχει πει πως αν τον θέλει η Πολιτεία θα πρέπει να κάνει δημοψήφισμα.

«Ἡ Ἐκκλησία «δέν χωρίζεται ἀπό τά παιδιά της». Ὅποιος θέλει ἀποχωρεῖ. Ὅποιος θέλει ἐπιστρέφει» λέει με νόημα.


Για τις σχέσεις Εκκλησίας – Πολιτείας

Οι ρόλοι Εκκλησίας και Πολιτείας είναι ήδη διακριτοί ανέφερε στην εισήγησή του ο Αρχιεπίσκοπος. «Οι διακριτοί ρόλοι είναι συνταγματικά κατοχυρωμένοι στη σύγχρονη κοινωνία των πολιτών και τα όριά τους είναι αποσαφηνισμένα από τη συμβατική ρύθμιση των σχέσεων Πολιτείας και Εκκλησίας στα σχετικά με τη θρησκεία άρθρα του Καταστατικού Χάρτη του τόπου».

Ο Αρχιεπίσκοπος υποστηρίζει πως από το 1834 η Εκκλησία υφίσταται «βαβυλώνια αιχμαλωσία» από την Πολιτεία και πως αυτό πρέπει να σταματήσει.



Για τα θρησκευτικά

Ο Αρχιεπίσκοπος επαναλαμβάνει τη θέση του να ξεκινήσει διάλογος από μηδενική βάση. Ζήτησε να τηρηθεί η δέσμευση μέσα στη Βουλή σύμφωνα με την οποία θα συνεχιστεί η συνεργασία μέσα από αμοιβαίο διάλογο από μηδενική βάση Εκκλησίας – Πολιτείας για τα θρησκευτικά. Προτείνει στην επιτροπή διαλόγου από πλευράς Εκκλησίας να υπάρχουν τέσσερις αρχιερείς αλλά κανένας εκπρόσωπος από τις δύο ενώσεις θεολόγων (Πανελλήνια Ένωση και «Καιρός»)

Όπως είπε o Αρχιεπίσκοπος, τα καινούρια προγράμματα της Πολιτείας για το μάθημα των Θρησκευτικών, «το οποίο λειτουργεί πράγματι προβληματικά και χρήζει αλλαγών, με έπεισαν ότι δεν συνιστούν Θρησκευτικά, αλλά μία επιχείρηση αλλοίωσης της πίστεώς μας».


Για την αξιοποίηση της εκκλησιαστικής περιουσίας

Είπε πως από την εναποπομείνασα εκκλησιαστική περιουσία «ούτε ένα τετραγωνικό μέτρο γης δεν μπορεί να αξιοποιηθεί αν δεν συναινέσει η Πολιτεία, λόγω της επιβολής σε αυτήν απίστευτων βαρών και δεσμεύσεων.». Και προσκάλεσε την Πολιτεία σε άμεση συνεργασία με κύριο στόχο την ανακούφιση των πλέον αδυνάμων συνανθρώπων μας.

«Από αύριο το πρωί, τόνισε, η Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών και οι Ιερές Μονές Πετράκη και Πεντέλης να αρχίσουν μαζί με την Πολιτεία, τη διαδικασία αξιοποίησης των καταγεγραμμένων ακινήτων, ενώ ταυτόχρονα καλόν είναι να ξεκινήσει για τα υπόλοιπα ακίνητα η διαδικασία εκκαθάρισης, τακτοποίησης και καταγραφής».Ο Αρχιεπίσκοπος ανέφερε περιγράφοντας ενδεικτικά κραυγάζουσες περιπτώσεις υφαρπαγής εκκλησιαστικής περιουσίας και τόνισε ότι τα εμπόδια που προέρχονται από το χώρο της γραφειοκρατικής λειτουργίας της δικαιοσύνης και από τις παρενέργειες των αποφάσεών της είναι αναρίθμητα.


Για την αναθεώρηση του Συντάγματος

Ο Αρχιεπίσκοπος σημείωσε ότι « τα θέματα σχέσεων Εκκλησίας και Πολιτείας, που έχουν δομική και ιστορική σημασία για την πορεία του ελληνικού Έθνους δε μπορούν να επιλυθούν χωρίς συζήτηση με το σύνολο των κοινοβουλευτικών δυνάμεων που εκπροσωπούν τον ελληνικό λαό».

Και μία έκπληξη, χρησιμοποιεί λόγια του Πειραιώς

Η εισήγηση του Αρχιεπισκόπου έχει και μία έκπληξη. Στην ενότητα για τις σχέσεις Εκκλησίας - Πολιτείας ο Αρχιεπίσκοπος δανείζεται - όπως λέει - σκέψεις του μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ. Μιλάει - χρησιμοποιώντας το κείμενο του Σεραφείμ - για τα κόμματα της αριστεράς που υποστηρίζουν τον χωρισμό λόγω των αποτυχημένων αθεϊστικών ιδεολογημάτων τους. Ο Αρχιεπίσκοπος το τελευταίο διάστημα έχει δεχτεί κριτική κυρίως από τις πιο «σκληρές» πτέρυγες της Εκκλησίας πως πρέπει να υποστηρίξει τις θέσεις της Εκκλησίας με περισσότερη θέρμη και σθένος και εκτιμάται πως χρησιμοποιεί τα λόγια του Σεραφείμ με στόχο να κρατήσει ισορροπίες. Δεν αποκλείεται να θέλει να δείξει πως αφουγκράζεται και συμμερίζεται τις απόψεις όλων.




Πηγή:http://www.tanea.gr/news/greece/article/5394944/ierwnymos-h-ekklhsia-den-prepei-na-zhthsei-pote-xwrismo-apo-ton-lao-ths/

«Συμφωνώ με τον Ερντογάν για την Λωζάννη» - Δήλωση του Μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως κ. Ανθίμου.



«Για εμάς η Συνθήκη της Λωζάννης ήταν επαίσχυντη. Αν ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν θεωρεί ότι δεν ωφέλησε και την χώρα του, απορώ πως το θυμήθηκε τώρα, λίγα χρόνια πριν την εκπνοή της.

Εξάλλου το αμερικανικό Κογκρέσο κατήργησε την Συνθήκη της Λωζάννης με μία ψηφοφορία στις 18 Ιανουαρίου 1927, κατά την οποία οι Δημοκρατικοί ψήφισαν «κατά» της συμφωνίας και οι Ρεπουμπλικάνοι «υπέρ».
Αν λάβουμε υπόψη ότι η Τουρκία, προχωρώντας ακάθεκτα μετά το πραξικόπημα στο δικομματικό σύστημα, διαμορφώνει την δημοκρατική πτέρυγα με τον Ερντογάν και την συντηρητική με τον Ιχσάνογλου, τότε το ερώτημα που είχα δημοσιεύσει πριν δύο χρόνια επανέρχεται αμείλικτο: Και τώρα τι; Μήπως η Σεβρών;»

http://imalexandroupolis.blogspot.nl/2016/10/blog-post.html#more

Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2016

Γιατί η NASA (δεν) άλλαξε τα ζώδια

Δίνει απαντήσεις σε όσους πανικοβλήθηκαν από την είδηση ότι άλλαξαν οι ημερομηνίες των ζωδίων με την προσθήκη του «Οφιούχου»

Άγχος, σύγχυση και πανικός κυρίευσε όσους διαβάζουν καθημερινά τις προβλέψεις για το ζώδιό τους και λαμβάνουν αποφάσεις ζωής με βάση αυτές. Η είδηση ότι η NASA άλλαξε τις ημερομηνίες των ζωδίων «επειδή ο ουρανός είναι πολύ διαφορετικός σχετικά με 3.000 χρόνια πίσω» και «επειδή ο άξονας της Γης έχει μετατοπιστεί», υπενθυμίζοντας ότι στον αρχικό κύκλο υπήρχαν 13 αστερισμοί και όχι 12, τα έκανα όλα άνω-κάτω.

Στη λίστα προστέθηκε κι άλλο ένα ξεχασμένο ζώδιο, ο Οφιούχος, τον οποίο είχαν αφήσει εκτός οι Βαβυλώνιοι πριν από χιλιάδες χρόνια και έτσι οι ημερομηνίες γέννησης που αντιστοιχούν στο κάθε ζώδιο, μαζί με τον Οφιούχο διαμορφώθηκαν ως εξής:

Αιγόκερως : 20 Ιανουαρίου - 16 Φεβρουαρίου

Υδροχόος : 17 Φεβρουαρίου -  11 Μαρτίου

Ιχθύς : 12 Μαρτίου - 18 Απριλίου

Κριός : 19 Απριλίου -  13 Μαΐου

Ταύρος : 14 Μαΐου -  21 Ιουνίου

Δίδυμος : 22 Ιουνίου - 20 Ιουλίου

Καρκίνος : 21 Ιουλίου - 10 Αυγούστου

Λέων : 11 Αυγούστου - 16 Σεπτεμβρίου

Παρθένος : 17 Σεπτεμβρίου - 30 Οκτωβρίου

Ζυγός : 31 Οκτωβρίου - 23 Νοεμβρίου

Σκορπιός : 24 Νοεμβρίου - 29 Νοεμβρίου

Οφιούχος : 30 Νοεμβρίου - 17 Δεκεμβρίου

Τοξότης : 18 Δεκεμβρίου - 19 Ιανουαρίου

Αμέσως μετά την δημοσίευση των ημερομηνιών, πολλοί χρήστες του διαδικτύου έπαθαν κρίση ταυτότητας, καθώς αναρωτιούνταν τι ζώδιο είναι πλέον.

Όλα ξεκίνησαν από ένα δημοσίευμα που ανάρτησε στο blog της η NASA, για να εξηγήσει (σε μικρά παιδιά) ότι η αστρονομία δεν έχει καμία σχέση με την αστρολογία. «Η αστρολογία δεν είναι επιστήμη. Κανείς δεν έχει αποδείξει ότι η αστρολογία μπορεί να προβλέψει το μέλλον ή να περιγράψει τους ανθρώπους βασιζόμενη στην ημερομηνία γέννησης τους. Οι άνθρωποι διαβάζουν τις αστρολογικές προβλέψεις και τον ωροσκόπο τους κάθε μέρα στις εφημερίδες σαν να διαβάζουν ιστορίες μυθοπλασίας», έγραψε χαρακτηριστικά η NASA στο http://spaceplace.nasa.gov/starfinder2/en/.




«Δεν αλλάξαμε τα ζώδια, απλώς κάναμε τους μαθηματικούς υπολογισμούς. Το μόνο που έκανε η NASA ήταν να αναφέρει ότι καθώς ο άξονας της Γης έχει μετατοπιστεί, οι αστερισμοί δεν βρίσκονται στις ίδιες τοποθεσίες που βρίσκονταν χιλιάδες χρόνια πριν», δήλωσε στο BBC η εκπρόσωπος της NASA, Λόρι Καντίλο.

Πηγή: protothema.gr

Ανησυχούν οι Εβραίοι(στο θρήσκευμα) της Ευρώπης

Ανησυχία στους Εβραίους πολίτες της Ευρώπης προκαλεί η έξοδος της Μ.Βρετανίας απο την Ευρωπαική Ένωση. Με την ίδια ανησυχία βλέπουν το προσφυγικό πρόβλημα της Ευρώπης, την αύξηση των εθνικιστικών φαινομένων  και την ισλαμική τρομοκρατία στην Ευρώπη.
Διαβλέπουν ότι αν συνεχιστεί το ίδιο κλιμα  και διαλύθεί η Ευρώπη σε 30 χρόνια πιστεύουν οτι οι συνέπειες θα είναι καταστροφικές γι'αυτούς.

Πηγή:
http://www.independent.co.uk/news/world/europe/brexit-europe-jews-flee-antisemitism-islamism-muslim-brotherhood-far-right-rabbi-pinchas-goldschmidt-a7340201.html

Απολυτίκιο Αγίου Διονυσίου Αρεοπαγίτου


Δημοψήφισμα για την Ουγγαρία στις 2 Οκτωβρίου

...για το αν πρέπει να δεχτούν  προσφυγες στο ποσοστό που τους αναλογεί συμφωνα με την Ευρωπαϊκή συμφωνία.

Συνεργασία Τουρκίας με Ρωσία για αγωγούς μεταφοράς φυσικού αερίου

Ο αγωγός θα μεταφέρει φυσικό αέριο από την Ρωσία στην Τουρκία ενώ πρόθεση της Μόσχας είναι να τον επεκτείνει και προς την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω της Ελλάδας.

Άδεια μελέτης για δύο από τους τέσσερις άξονες του αγωγού φυσικού αερίου Turkish Stream έλαβε ο ρωσικός κολοσσός Gazprom.
Ο υποθαλάσσιος αγωγός θα μεταφέρει φυσικό αέριο από την Ρωσία στην Τουρκία μέσω της Μαύρης Θάλασσας, ενώ πρόθεση της Μόσχας είναι να τον επεκτείνει και προς την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω της Ελλάδας, αν και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει εκφράσει έντονες ενστάσεις.

 euractiv.gr

Απαγόρευση των αμβλώσεων ετοιμάζει η Πολωνική Κυβέρνηση

Η Κυβέρνηση της πολωνίας ετοιμάζει ένα νομοσχέδιο που θα απαγορεύει τις αμβλώσεις. Το μονοσχέδιο βρίσκεται σε διαβούλευση και  προβλέπει την επιβολή ποινή κάθειρξης έως 5 έτη τόσο για τους γιατρούς και άλλα πρόσωπα που θα συμμετέχουν στην άμβλωση όσο και για τις ίδιες τις ασθενείς, όμως δίνει τη δυνατότητα στον δικαστή να αρνηθεί να επιβάλει κυρώσεις στις γυναίκες που υποβλήθηκαν στην επέμβαση.
Κατά του νομοσχεδίου αυτές τις ημέρες  πραγματοποιούνται διαδηλώσεις διαμαρτυρίας από οργανώσεις μποστά απο το κοινοβούλιο της χώρας

Η Βουλγαρία απαγορεύει μπούρκες, μαντίλες & νικάμπ σε δημόσιους χώρους

Η Βουλγαρία μιμήθηκε το παράδειγμα του Βελγίου και της Γαλλίας, απαγορεύοντας τη μπούρκα και τη μαντίλα, με τα πρόστιμα να ξεκινούν από τα 100 ευρώ και να ανεβαίνουν έως και τα 767€, για όσες γυναίκες πιαστούν «επανειλημμένως καλυμμένες».

Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2016

Ιερώνυμος: Κάποιοι δεν αγαπούν την πατρίδα – Θέλουν αφελληνισμό και αποχριστιανισμό

Σε υψηλούς τόνους συνεχίζεται η αντιπαράθεση της Εκκλησίας με την πολιτεία, καθώς η Ιεραρχία, με αιχμή τις αλλαγές στα Θρησκευτικά, ασκεί ανοιχτά κριτική στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ -σε πρόσωπα και πολιτικές.
Σε συνέχεια της κόντρας με τον υπουργό Παιδείας, Νίκο Φίλη, ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, μιλώντας σε μαθητές από την Ορεστιάδα, που φιλοξενούνται στις εγκαταστάσεις των κατασκηνώσεων της Αρχιεπισκοπής Αθηνών στον Αυλώνα και οι οποίοι τον επισκέφθηκαν σήμερα το πρωί στην Αρχιεπισκοπή., υπογράμμισε: «Πρέπει να αγαπάμε την Πατρίδα και την Ορθοδοξία. Είναι μερικοί που δεν αγαπάνε την πατρίδα και θέλουν να κάνουν αφελληνισμό και κάποιοι που δεν αγαπάνε την Εκκλησία και θέλουν αποχριστιανισμό».
«Η Ελλάδα και η Ορθοδοξία δεν πωλούνται. Είναι δικά μας. Μας ανήκουν και θα τα κρατήσουμε» τόνισε ο Αρχιεπίσκοπος, για να προσθέσει πως «ό,τι παραλάβαμε από τους πατέρες μας, είμαστε υποχρεωμένοι να το παραδώσουμε στις επόμενες γενιές, είτε είναι από την πατρίδα είτε από την Ορθοδοξία. Να ξέρετε, από την Ιστορία, ότι όσοι τα έβαλαν με τους δύο αυτούς θεσμούς, έχασαν».
Σε άλλο σημείο του λόγου του, επισήμανε ότι είναι κρίσιμα τα χρόνια και ότι «μας ζηλεύουν».
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ, ο Αρχιεπίσκοπος, κατά την επίσκεψή του στην Ορεστιάδα τον περασμένο Απρίλιο, είχε βρεθεί στο 2ο Γυμνάσιο και είχε προσκαλέσει τους μαθητές να επισκεφθούν την Αθήνα -όπερ και εγένετο.
Από χθες, περίπου 100 μαθητές της Β' και Γ' τάξης του 2ου Γυμνασίου Ορεστιάδος φιλοξενούνται στις εγκαταστάσεις των κατασκηνώσεων της Αρχιεπισκοπής Αθηνών στον Αυλώνα, όπου θα παραμείνουν μέχρι την Κυριακή.
Στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής εκδρομής θα επισκεφθούν και θα ξεναγηθούν σε αρχαιολογικούς χώρους, αλλά και σε ιστορικές ιερές μονές.
Σήμερα το πρωί επισκέφθηκαν τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, προκειμένου να του εκφράσουν την ευγνωμοσύνη τους για τη φιλοξενία και να λάβουν την ευχή του.
Τη φιλοξενία, τη σίτιση και τις επισκέψεις στους αρχαιολογικούς χώρους και στις ιερές μονές των μαθητών έχει αναλάβει το Κέντρο Παιδείας Πολιτισμού και Εθελοντισμού της Αρχιεπισκοπής Αθηνών.

 
© Παρέχεται από: Newmoney.gr

Ο Απόστολος της Κυριακής 2 Οκτωβρίου 2016

635216812141718463kantili-ok_600_400_894477440
(Β´ Κορ. δ´ 6-15)
Αδελφοί, ὁ Θεὸς ὁ εἰπὼν ἐκ σκότους φῶς λάμψαι, ὃς ἔλαμψεν ἐν ταῖς καρδίαις ἡμῶν πρὸς φωτισμὸν τῆς γνώσεως τῆς δόξης τοῦ Θεοῦ ἐν προσώπῳ ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ. ῎Εχομεν δὲ τὸν θησαυρὸν τοῦτον ἐν ὀστρακίνοις σκεύεσιν, ἵνα ἡ ὑπερβολὴ τῆς δυνάμεως ᾖ τοῦ Θεοῦ καὶ μὴ ἐξ ἡμῶν, ἐν παντὶ θλιβόμενοι ἀλλ᾿ οὐ στενοχωρούμενοι, ἀπορούμενοι ἀλλ᾿ οὐκ ἐξαπορούμενοι, διωκόμενοι ἀλλ᾿ οὐκ ἐγκαταλειπόμενοι, καταβαλλόμενοι ἀλλ᾿ οὐκ ἀπολλύμενοι, πάντοτε τὴν νέκρωσιν τοῦ Κυρίου ᾿Ιησοῦ ἐν τῷ σώματι περιφέροντες, ἵνα καὶ ἡ ζωὴ τοῦ ᾿Ιησοῦ ἐν τῷ σώματι ἡμῶν φανερωθῇ. ᾿Αεὶ γὰρ ἡμεῖς οἱ ζῶντες εἰς θάνατον παραδιδόμεθα διὰ ᾿Ιησοῦν, ἵνα καὶ ἡ ζωὴ τοῦ ᾿Ιησοῦ φανερωθῇ ἐν τῇ θνητῇ σαρκὶ ἡμῶν. ῞Ωστε ὁ μὲν θάνατος ἐν ἡμῖν ἐνεργεῖται, ἡ δὲ ζωὴ ἐν ὑμῖν. ῎Εχοντες δὲ τὸ αὐτὸ πνεῦμα τῆς πίστεως κατὰ τὸ γεγραμμένον, «᾿Επίστευσα, διὸ ἐλάλησα», καὶ ἡμεῖς πιστεύομεν, διὸ καὶ λαλοῦμεν, εἰδότες ὅτι ὁ ἐγείρας τὸν Κύριον ᾿Ιησοῦν καὶ ἡμᾶς διὰ ᾿Ιησοῦ ἐγερεῖ καὶ παραστήσει σὺν ὑμῖν. Τὰ γὰρ πάντα δι᾿ ὑμᾶς, ἵνα ἡ χάρις πλεονάσασα διὰ τῶν πλειόνων τὴν εὐχαριστίαν περισσεύσῃ εἰς τὴν δόξαν τοῦ Θεοῦ.

Απόδοση σε απλή γλώσσα

Αδελφοί, ὁ Θεὸς ποὺ εἶπε μέσα ἀπὸ τὸ σκοτάδι νὰ λάμψει φῶς, αὐτὸς ἔλαμψε μέσα στὶς καρδιές μας καὶ μᾶς φώτισε νὰ γνωρίσουμε τὴ δόξα του στὸ πρόσωπο τοῦ ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ. ᾿Αλλὰ ἐμεῖς ποὺ ἔχουμε αὐτὸν τὸν θησαυρὸ εἴμαστε σὰν τὰ πήλινα δοχεῖα· ἔτσι γίνεται φανερὸ πὼς ἡ ὑπερβολικὴ ἀξία τοῦ θησαυροῦ αὐτοῦ προέρχεται ἀπὸ τὸν Θεὸ κι ὄχι ἀπὸ μᾶς. ῍Αν καὶ μᾶς πιέζουν ἀπὸ παντοῦ, δὲν μᾶς καταβάλλουν. Βρισκόμαστε σὲ ἀδιέξοδο, ἀλλὰ δὲν ἀπελπιζόμαστε. Μᾶς καταδιώκουν, ὁ Θεὸς ὅμως δὲν μᾶς ἐγκαταλείπει. Μᾶς ρίχνουν κάτω, μὰ δὲν χάνουμε τὸν ἀγώνα. Συνεχῶς ὑποφέρουμε σωματικὰ μετέχοντας ἔτσι στὸν θάνατο τοῦ Κυρίου ᾿Ιησοῦ, γιὰ νὰ φανερωθεῖ στὸ πρόσωπό μας ἡ ζωὴ τοῦ ἀναστημένου ᾿Ιησοῦ. Δηλαδὴ εἴμαστε ζωντανοί, ἀλλὰ ἐκθέτουμε συνεχῶς τὸν ἑαυτό μας στὸν θάνατο γιὰ χάρη τοῦ ᾿Ιησοῦ, ὥστε νὰ φανερωθεῖ στὸ θνητό μας σῶμα ἡ ζωὴ τοῦ ᾿Ιησοῦ. ῎Ετσι, ἐμᾶς μᾶς ἀπειλεῖ συνεχῶς ὁ θάνατος, ἐνῶ ἐσεῖς κερδίζετε τὴ ζωή. ῎Εχουμε, λοιπόν, τὴν ἴδια ἐμπιστοσύνη στὸν Θεό, ποὺ ἀναφέρει ἡ Γραφή· ᾿Εμπιστεύτηκα τὸν ἑαυτό μου στὸν Θεό, γι’ αὐτὸ καὶ μίλησα. Κι ἐμεῖς ἔχουμε ἐμπιστοσύνη στὸν Θεό, γι’ αὐτὸ καὶ κηρύττουμε. Ξέρουμε ὅτι ὁ Θεός, ποὺ ἀνέστησε τὸν Κύριο ᾿Ιησοῦ, θὰ ἀναστήσει καὶ ἐμᾶς διὰ τοῦ ᾿Ιησοῦ καὶ θὰ μᾶς παρουσιάσει μπροστά του μαζί σας. ῞Ολα, λοιπόν, γίνονται γιὰ σᾶς. ῎Ετσι, ὅσο πιὸ πολλοὶ δεχτοῦν τὴ χάρη, τόσο πιὸ μεγάλη θὰ εἶναι ἡ εὐχαριστία καὶ ἡ δοξολογία πρὸς τὸν Θεό.

 http://synodoiporia.gr/
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...