Η Αποκάλυψη δεν ερμηνεύεται. Αν κάποιος πει ότι την ερμηνεύει, μάλλον την
παρερμηνεύει. Αν έπρεπε να είχε ερμηνευθεί, θα την είχε ερμηνεύσει ο ίδιος ο
Ιωάννης και μάλιστα καλλίτερα από οποιονδήποτε άλλον.
Για τα λόγια της Αποκάλυψης ισχύουν τα λόγια του Πέτρου που είπε για τα λόγια
του Παύλου ότι, «…..εν οις εστι δυσνόητά τινα, α οι αμαθείς και
αστήρικτοι στρεβλούσιν ως και τας λοιπάς γραφάς προς την ιδίαν αυτών απώλειαν»
(Β´ Πέτρ.γ´,16).
Αφού για τα λόγια του Παύλου λέει ο
Πέτρος ότι είναι μερικά δυσνόητά, πολύ περισσότερο ισχύει αυτό για τα λόγια της Αποκάλυψης. Όποιος λοιπόν θέλει να
ερμηνεύσει την Αποκάλυψη, προφανώς η ερμηνεία αυτή δε θα έχει το αλάθητο.
Έτσι, «μακάριος ὁ ἀναγινώσκων καὶ οἱ ἀκούοντες τοὺς λόγους τῆς προφητείας καὶ
τηροῦντες τὰ ἐν αὐτῇ γεγραμμένα· ὁ γὰρ καιρὸς ἐγγύς.» ( Απ. α΄, 3).
Ένα από, «τὰ ἐν αὐτῇ γεγραμμένα·», που είναι μακάριοι οι τηρούντες είναι το
εξής, « Λέγει ὁ μαρτυρῶν ταῦτα· ναὶ ἔρχομαι ταχύ. ἀμήν,
ναὶ ἔρχου, Κύριε ᾿Ιησοῦ.» ( Απ. κβ’, 20).
Όταν ο Χρίστος λέει έρχομαι και ο πιστός λέει έλα Κύριε Ιησού Χριστέ, δεν έχει να φοβηθεί τίποτα.
Το παράλογο είναι να μη τον καλεί ενώ ο Χριστός λέει, « ἔρχομαι ταχύ ». Τι άραγε να συμβαίνει; Μήπως έχει άλλον στην καρδιά του; «Θεός φυλάξοι ».
Ιωάννης Χ. Δήμος πτχ. Θεολ. & Φιλοσ. Πανεπιστημίου Αθηνών.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου