Τετάρτη 29 Οκτωβρίου 2025

Η ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗΣ

 


Η Αποκάλυψη δεν ερμηνεύεται. Αν κάποιος πει ότι την ερμηνεύει, μάλλον την παρερμηνεύει. Αν έπρεπε να είχε ερμηνευθεί, θα την είχε ερμηνεύσει ο ίδιος ο Ιωάννης και μάλιστα καλλίτερα από οποιονδήποτε άλλον.


Για τα λόγια της Αποκάλυψης ισχύουν τα λόγια του Πέτρου που είπε για τα λόγια του Παύλου ότι,  «…..εν οις εστι δυσνόητά τινα, α οι αμαθείς και αστήρικτοι στρεβλούσιν ως και τας λοιπάς γραφάς προς την ιδίαν αυτών απώλειαν» (Β´ Πέτρ.γ´,16).

 
Αφού  για τα λόγια του Παύλου λέει ο Πέτρος ότι είναι μερικά δυσνόητά,     πολύ περισσότερο ισχύει αυτό για τα  λόγια της Αποκάλυψης. Όποιος λοιπόν θέλει να ερμηνεύσει την Αποκάλυψη, προφανώς η ερμηνεία αυτή δε θα έχει το αλάθητο.

 
Έτσι, «μακάριος ὁ ἀναγινώσκων καὶ οἱ ἀκούοντες τοὺς λόγους τῆς προφητείας καὶ τηροῦντες τὰ ἐν αὐτῇ γεγραμμένα· ὁ γὰρ καιρὸς ἐγγύς.» ( Απ. α΄, 3).


Ένα από, «τὰ ἐν αὐτῇ γεγραμμένα·», που είναι μακάριοι οι τηρούντες είναι το εξής, « Λέγει ὁ μαρτυρῶν ταῦτα· ναὶ ἔρχομαι ταχύ. ἀμήν, ναὶ ἔρχου, Κύριε ᾿Ιησοῦ.» ( Απ. κβ’, 20).

 

Όταν ο Χρίστος λέει έρχομαι και ο πιστός λέει έλα Κύριε  Ιησού Χριστέ, δεν έχει να φοβηθεί τίποτα. 


Το παράλογο  είναι να μη  τον  καλεί ενώ ο Χριστός λέει, «  ἔρχομαι ταχύ ». Τι άραγε να συμβαίνει; Μήπως έχει  άλλον  στην καρδιά του; «Θεός φυλάξοι ». 


 Ιωάννης Χ. Δήμος  πτχ. Θεολ. & Φιλοσ. Πανεπιστημίου Αθηνών. 

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου