Μ.Μ:
Ας επανέλθουμε ,τώρα, στο θέμα της σχέσεως ανθρώπου- ζώων , από το οποίο σας
είχα διακόψει.
π. Ι:
Ναι. Το τελικό συμπέρασμα είναι ότι τα ζώα είναι υποχείρια του ανθρώπου για τις
διάφορες ανάγκες του: ιατρικές (πειράματα για ασθένειες , για φάρμακα) ,
διατροφικές, ενδυματολογικές κ.λ.π. Για όλες αυτές τις χρήσεις , ο άνθρωπος
έχει πλήρη ευλογία από τον Κύριο.
Μ.Μ:
Με την απάντησή σας τίθεται εμμέσως και το θέμα της ιστορίας της εξελίξεως…
π.Ι:
Εσύ εφαρμόζεις δηλαδή το : « τώρα που βρήκαμε παπά, να θάψουμε πέντε έξι »!
Μ.Μ:
Ε, τι να κάνουμε, η συζήτηση φέρνει τα θέματα! Λένε, λοιπόν, πολλοί: Κοιτάξτε.
Υπάρχει μεγάλη ομοιότητα στα άκρα των πιθήκων π.χ. και του ανθρώπου. Αυτό
αποδεικνύει εξέλιξη. Πως εμείς μπορούμε να δικαιολογήσουμε αυτή την ομοιότητα ή
να την αντικρούσουμε;
Π. Ι:
Μα δεν αντικρούουμε την ομοιότητα, αλλά τον ισχυρισμό ότι η ομοιότητα είναι
απόδειξη μεταβάσεως από το ένα είδος στο άλλο. Και πως γίνεται αυτή η
αντίκρουση; Με ένα απλούστατο παράδειγμα: Υπάρχουν ορισμένα βιβλία ,τα οποία
βγαίνουν και σε δεύτερη έκδοση βελτιωμένη και επηυξημένη. Είναι παράλογο να πει
κάποιος ότι το δεύτερο βιβλίο είναι... αυτοεξέλιξη του πρώτου. Υπάρχει ένας
νους έξω από το βιβλίο , ο οποίος το επαυξάνει, το διαφοροποιεί κ.λ.π. Δεν
βγήκε το ένα βιβλίο… σωματικώς από το άλλο. Το διεμόρφωσε ο συγγραφέας , ο
οποίος είναι εκτός του βιβλίου. Έφτιαξε κάτι άλλο, δηλαδή, παρόμοιο με το
πρώτο. Στην περίπτωση τη δική μας, στην περίπτωση του ανθρώπου και των ζώων, ο
Λογικός Νους, ο εκτός και των δύο , είναι ο θεός, ο οποίος δεν θέλησε να βγάλει
τον άνθρωπο από τους πιθήκους , έστω κι αν τον έπλασε όμοιο με αυτούς. Έτσι
θέλησε!
Μια
και θίξαμε όμως προηγουμένως το θέμα της κρεωφαγίας, ας το συνδέσουμε και με
την θεωρία της Εξελίξεως . Εδώ μάλιστα εμφανίζεται ένα καταλυτικό επιχείρημα
εναντίον κάποιων ανίδεων Χριστιανών , οι οποίοι είναι φίλα προσκείμενοι προς τη
θεωρία αυτή, επειδή- όπως λένε- δεν συγκρούεται δήθεν με τη Βίβλο! Σύμφωνα με
τη Γένεση, λοιπόν , όλα ανεξαιρέτως τα ζώα ήσαν (όπως και ο άνθρωπος )
χορτοφάγα πριν από την πτώση των Πρωτοπλάστων. Έτσι λέει ο Ίδιος ο Θεός ( Γεν.
αʼ 29-30 ) . Δεν υπάρχει συνεπώς προ της πτώσεως ο περίφημος ,κατά τους δαρβινιστές ,αγώνας περί
υπάρξεως , ο οποίος πυροδοτεί δήθεν την αλλαγή από είδος σε είδος , την εξέλιξη
με άλλα λόγια. Σύμφωνα με τη διαδικασία αυτή, τόσο τα ζώα- κυνηγοί ,όσο και τα
ζώα-θύματα πιεζόμενα τα μεν από την πείνα τα δε από την προσπάθεια να ξεφύγουν
και να σωθούν, "αναγκάζονταν" να προσαρμοσθούν σωματικώς και να
εξελιχθούν. Σύμφωνα , όμως με τη Γένεση, όλο το σενάριο αυτό περί του τρόπου
εμφανίσεως των ζώων καταπίπτει , εφόσον όλα τα ζώα δημιουργήθηκαν χορτοφάγα.
Ταλαίπωροι όσοι Χριστιανοί υποστηρίζετε ακόμη ότι η Βίβλος δεν απορρίπτει τη
θεωρία της Εξελίξεως!
ΑΠΟ
ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ « ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΗ »
Ο
ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΩΣΤΩΦ ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΑΝΩΛΗ ΜΕΛΙΝΟΥ
Α΄ ταξίδι 1993
ΝΕΟ
ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ 2002