Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2024

Είπε ο Κύριος τη φράση, « ὅστις θέλει ὀπίσω μου ἀκολουθεῖν »;

Αυτό είναι ένα τμήμα από αυτό που είπε και όχι ολόκληρο. Έτσι, για να δηλώσει κανείς ότι ο Χριστός δεν παραβιάζει τη θέληση των ανθρώπων, δεν είναι ακριβές να πει  ότι  είπε, « ὅστις θέλει ὀπίσω μου ἀκολουθεῖν,».  

Ας δούμε όμως ολόκληρη την πρόταση ώστε να φανεί η διαφορά της από   το   κομμάτι της.  

«Καὶ προσκαλεσάμενος τὸν ὄχλον σὺν τοῖς μαθηταῖς αὐτοῦ εἶπεν αὐτοῖς· ὅστις θέλει ὀπίσω μου ἀκολουθεῖν, ἀπαρνησάσθω ἑαυτὸν καὶ ἀράτω τὸν σταυρὸν αὐτοῦ, καὶ ἀκολουθείτω μοι.» ( Μάρκ. η’, 34).

Εδώ το « ὅστις θέλει ὀπίσω μου ἀκολουθεῖν», αποκομμένο από την όλη πρόταση, αν ερμηνευθεί, ποιος  θέλει να με ακολουθεί, πρέπει να γραφεί, τις θέλει οπίσω μου ακολουθείν,  σύμφωνα με το, τις αγορεύειν   βούλεται. Με άλλα λόγια, « ὅστις θέλει,  ἀκολουθείτω μοι », δηλαδή  όποιος θέλει, ας με ακολουθήσει.  

Αφού όμως ο Κύριος είπε, «ὅστις θέλει ὀπίσω μου ἀκολουθεῖν, ἀπαρνησάσθω ἑαυτὸν καὶ ἀράτω τὸν σταυρὸν αὐτοῦ, καὶ ἀκολουθείτω μοι.»,  γιατί να  αναφέρει κάποιος ένα κομμάτι αυτού που είπε και όχι  ολόκληρο;

Το ότι βεβαίως ο Χριστός υπολογίζει τη θέληση των ανθρώπων είναι αυτονόητο και γνωστό, αλλά  αυτό δεν υπάρχει λόγος να το στηρίζει κανείς  στο παραπάνω απόκομμα της  της όλης πρότασης που είπε.

Υπάρχουν πολλά άλλα χωρία της Γραφής που μπορεί να αναφέρει κανείς για να το στηρίξει.

 Ένα παράδειγμα, που τα λέει όλα είναι το εξής.« τοῦτον ἰδὼν ὁ ᾿Ιησοῦς κατακείμενον, καὶ γνοὺς ὅτι πολὺν ἤδη χρόνον ἔχει, λέγει αὐτῷ· θέλεις ὑγιὴς γενέσθαι; »( Ιω. ε’, 6).Τον ρώτησε, αν θέλει, και   δεν τον θεράπευσε με το ζόρι.   

Ιωάννης Χ. Δήμος  πτχ. Θεολ. & Φιλοσ. Πανεπιστημίου Αθηνών. 

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...