Τρίτη 10 Μαρτίου 2015

ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ


«ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ 2015»
ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
7 – 30 ΜΑΡΤΙΟΥ 2014

Για 14η συνεχή χρονιά, από 8 – 29 Μαρτίου 2015, με την ευκαιρία της εορτής του Ευαγγελισμού, οργανώνονται στην Ενορία Ευαγγελιστρίας στον Πειραιά σειρά Λατρευτικών ευκαιριών, συζητήσεων, πολτιστικών και νεανικών εκδηλώσεων, προβολές ταινιών με την επωνυμία «ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ 2015».
Ιδιαίτερη ευλογία θα είναι η φιλοξενία της θαυματουργού εικόνας της Παναγίας Αρμενιώτισσας από το Αρμένιον Λαρίσης και ιερού λειψάνου του Αγίου ϊωάννου του Ελεήμονος από τη Σαντορίνη.
Στο Πνευματικό Κέντρο παραπλεύρως του Ιερού Ναού λειτουργεί καθημερινά από τις 9 το πρωϊ έως τις 11 το βράδυΠροβολή ντοκυμαντέρ με τίτλο: <<Η πορεία και οι σταθμοί της ζωής του Οσίου Παϊσίου βήμα προς βήμα>>, Ευλαβικό αφιέρωμα στο 1821 με έκθεση των σημαιών της Ελληνικής Επαναστάσεως καθώς και Έκθεση Βιβλίου & Ειδών Ευλαβείας.
Το Αναλυτικό πρόγραμμα των εκδηλώσεων «ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ 2014»:
Κυριακή 8 Μαρτίου 2015 - Β´ ΝΗΣΤΕΙΩΝ
7.30 τό πρωΐ: Ορθρος - Θεία Λειτουργία.  
Ομιλητής ᾿Αρχιμανδρίτης π. Μεθόδιος Κρητικός, Ιεροκήρυκας Ιερς Μητροπόλεως Πειραις.
Μνημόσυνο του μακαριστο Μητροπολίτου Κεφαλληνίας κυρο Σπυρίδωνος 
10.30 τό πρωΐ: 2η Θεία Λειτουργία.
6.00 τό πόγευμα: Κατανυκτικός Εσπερινός  
6.45 τό πόγευμα: Παράκληση πρός τιμήν τς Υπεραγίας Θεοτόκου  καί το Αγίου Λουκ, ᾿Αρχιεπισκόπου Συμφερουπόλεως & Κριμαίας. Θά κτεθε πρός προσκύνηση τεμάχιο ερο λειψάνου το Αγίου πού φυλάσσεται στόν Ιερό Ναό Εαγγελιστρίας.
Δευτέρα 9 Μαρτίου 2015
7.00 τό πρωΐ: Ορθρος - Ωρες - Εσπερινός.
5.00 τό πόγευμα: Μεγάλο ᾿Απόδειπνο.
6.00 τό πόγευμα: Πτυχές πό τή Μικρασιατική Ιστορία
Θέμα· - ᾿Επανάσταση 1821 καί Μικρά ᾿Ασία.
- Μετά τήν πανάσταση.
Εσηγήτρια:  ᾿Αρχοντία Παπαδοπούλου Φιλόλογος, Ιστορικός.
Τρίτη 10 Μαρτίου 2015
7.00 τό πρωΐ: Ορθρος - Ωρες - Εσπερινός.
5.00 τό πόγευμα: Μεγάλο ᾿Απόδειπνο.
6.00 τό πόγευμα: Προβολή τς ταινίας· «Ιστορίες & Παραβολές
• Το κανδηλάκι • Το πουκάμισο • Τρεις εσείς τρεις κι εμείς». (62´)
Τετάρτη 11 Μαρτίου 2015
7.00 τό πρωΐ: Ορθρος - Ωρες - Προηγιασμένη Θεία Λειτουργία.
6.00 τό πόγευμα: ΥΠΟΔΟΧΗ το ερο Λειψάνου το ν Αγίοις πατρός μν  Αγίου ᾿Ιωάννου το ᾿Ελεήμονος πό τήν Ιερά Μονή Προφήτου Ηλιο Θήρας.
Παράκληση πρός τιμήν το ν Αγίοις πατρός μν Αγίου ᾿Ιωάννου το ᾿Ελεήμονος.
7.00 τό βράδυ: Προηγιασμένη Θεία Λειτουργία.
Ομιλητής ᾿Αρχιμανδρίτης π. Δαμασκηνός Μακριδάκης, τς Ιερς Μητροπόλεως Πειραις.
Πέμπτη 12 Μαρτίου 2015
7.00 τό πρωΐ: Ορθρος - Ωρες - Εσπερινός.
11.00 τό πρωΐ: Παράκληση πρός τιμήν το ν Αγίοις πατρός μν Αγίου ᾿Ιωάννου το ᾿Ελεήμονος.
5.00 τό πόγευμα: Μεγάλο ᾿Απόδειπνο.
6.00 τό πόγευμα: Παράκληση πρός τιμήν το ν Αγίοις πατρός μν Αγίου ᾿Ιωάννου το ᾿Ελεήμονος. 
6.30 τό πόγευμα: «Πολλά τά προσωνύμια, μία Μάνα Θεο καί νθρώπων· Παναγία μας»
Εσηγήτρια:  Μαρία Τζερμπίνου-Μιχαλακοπούλου ᾿Εκπαιδευτικός, Πρόεδρος το ''Πειραϊκο Φάρου''.
9.00 τό βράδυ: Παράκληση πρός τιμήν το ν Αγίοις πατρός μν Αγίου ᾿Ιωάννου το ᾿Ελεήμονος.
Παρασκευή 13 Μαρτίου 2015
7.00 τό πρωΐ: Ορθρος - Ωρες - Προηγιασμένη Θεία Λειτουργία.
5.00 τό πόγευμα: ΥΠΟΔΟΧΗ τς ερς Εκόνος τς Παναγίας ᾿Αρμενιωτίσσης πό τό ᾿Αρμένιον Λαρίσης.
Παράκληση πρός τιμήν τς Υπεραγίας Θεοτόκου.
7.00 τό βράδυ: 1η  ᾿Ακολουθία τς Γ´ Στάσεως τν Χαιρετισμν πρός τήν Υπεραγία Θεοτόκο.
Ομιλητής ᾿Αρχιμανδρίτης π. ᾿Αχίλλιος Τσούτσουρας, Πρωτοσύγκελλος Ιερς Μητροπόλεως Λαρίσης και Τυρνάβου.
9.00 τό βράδυ: ᾿Ακολουθία τς Γ´ Στάσεως τν Χαιρετισμν πρός τήν Υπεραγία Θεοτόκο.
Ομιλητής Πρωτοπρεσβύτερος π. Χρστος Ρισάνος, Ιερς Μητροπόλεως Πειραις.
Σάββατο 14 Μαρτίου 2015 
7.00 τό πρωΐ: Ορθρος - Θεία Λειτουργία.  
5.30 τό πόγευμα: ᾿Αναστάσιμος Εσπερινός τς Κυριακς
6.15 τό πόγευμα: Παράκληση πρός τιμήν τς Υπεραγίας Θεοτόκου καί το ν Αγίοις πατρός μν Αγίου ᾿Ιωάννου το ᾿Ελεήμονος.
7.00 τό βράδυ: Προβολή το ντοκυμαντέρ «Στοχασμοί στη Θεία Λειτουργία». (113´)
9.30 τό βράδυ: Κατανυκτική ᾿Αγρυπνία. Ορθρος & Θεία Λειτουργία
Ομιλητής Πρωτοπρεσβύτερος π. Γεώργιος Σχοινς, 
...

"Η σωτηρία της ψυχής είναι πολύ μεγάλο πράγμα...".

Μέσα στην κατανυκτική ατμόσφαρα της Μεγάλης Τεσσαρακοστής η Ενορία του Αγίου Δημητρίου Πειραιώς  πραγματοποιεί σειρά πνευματικών ομιλιών από χαρισματικούς πατέρες οι οποίοι μας χειραγωγούν στις αλήθειες της πνευματικής ζωής.
 
Ιδιαίτερη ευλογία και χαρά για όλους μας, αποτελεί η επίσκεψη του Πανοσιολ. Αρχιμανδρίτη Ανδρέα Κονάνου, Ιεροκήρυκα της Ι. Αρχιεπισκοπής Αθηνών, την Πέμπτη 12 Μαρτίου στον Ναό μας.
Πρόκειται για έναν χαρισματικό άνθρωπο, όπου με τον λόγο του και την εμπειρία του έχει στηρίξει και βοηθήσει αρκετούς ανθρώπους και νέους, τόσο με τον λόγο του αλλά και με το μυστήριο της Ιεράς εξομολογήσεως και την  διακονία του.
Την Πέμπτη στις 6.15μ.μ.μετά την Ακολουθία του Μεγάλου Αποδείπνου και του κανόνα του Θεοτοκαρίου, ο Πανοσιολ. Αρχιμανδρίτης Ανδρέας Κονάνος θα ομιλήσει με θέμα: «Η σωτηρία της ψυχής είναι πολύ μεγάλο πράγμα!».
Σας περιμένουμε όλους στην πνευματική αυτή χαρά και σύναξη.

Δευτέρα 9 Μαρτίου 2015

Μνήμη της εκ Σερβίων Αγίας Θεοδώρας

ΑΓΙΑ ΘΕΟΔΩΡΑ ΑΡΤΗΣ
Ανακοινώνεται ότι την Τετάρτη 11 Μαρτίου 2015 εορτάζεται η μνήμη της Αγίας Θεοδώρας, της καταγόμενης από τα Σέρβια Βασίλισσας της Άρτας.
Οι ιερές ακολουθίες θα τελεσθούν στον Ιερό Καθεδρικό Ναό της Αγίας Κυριακής Σερβίων, όπου θα εκτίθεται προς προσκύνηση και τίμιο λείψανο τῆς Αγίας:
-         Τρίτη 10 Μαρτίου, ώρα 5.30 μ.μ.: Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός μετ’ αρτοκλασίας.
-       Τετάρτη 11 Μαρτίου, ώρα 7.30 π.μ.: Όρθρος & Προηγιασμένη Θεία Λειτουργία ιερουργούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου κ. Παύλου.
Από την Ιερά Μητρόπολη

ΕΝΑ ΑΓΝΩΣΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

Ένα αληθινό γεγονός που συντάραξε και έφερε σε μετάνοια εκατοντάδες ανθρώπους στην πόλη Κουιμπίσεβ (σημερινή Σαμάρα) της Σοβιετικής Ρωσίας το έτος 1956

Στην πόλη Κουιμπίσεβ ζούσε μία οικογένεια: η ευσεβής μητέρα και η κόρη της Ζωή. Το βράδυ της παραμονής της Πρωτοχρονιάς (31 Δεκεμβρίου) του 1956 η Ζωή προσκάλεσε επτά φίλες της και άλλους τόσους νεαρούς σε δείπνο και χορό. Τότε ήταν η νηστεία των Χριστουγέννων(1) και η μητέρα παρακάλεσε την Ζωή να μην προγραμματίσει μια εσπερίδα με χορούς και φαγητό , αλλά η κόρη επέμενε στο δικό της. Εκείνο το βράδυ η μητέρα πήγε στην Εκκλησία να προσευχηθεί.
Μαζεύτηκαν οι καλεσμένοι , αλλά ο αρραβωνιαστικός της Ζωής δεν είχε έρθει ακόμη. Το όνομα του ήταν Νικόλαος. Οι κοπέλες και τα αγόρια χωρίσθηκαν σε ζευγάρια και άρχισαν το χορό. Η Ζωή έμεινε μόνη της. Από αμηχανία χωρίς να πολυσκεφθεί , κατέβασε την εικόνα του αγίου Νικολάου του Θαυματουργού από τον τοίχο και είπε: «Θα πάρω αυτόν τον Νικόλα και θα πάω να χορέψω μαζί του», χωρίς να δίνει σημασία εν τω μεταξύ στις φίλες της, οι οποίες την συμβούλευσαν να μη κάνει αυτήν την βλάσφημη ενέργεια, αλλά η Ζωή απάντησε με θράσος: «Αν υπάρχει Θεός, ας με τιμωρήσει!»

Άρχισε να χορεύει , έκανε δύο γύρους , οπότε ξαφνικά μέσα στο δωμάτιο γίνεται ένας φοβερός θόρυβος, ανεμοστρόβιλος, και έλαμψε φως εκτυφλωτικό σαν αστραπή.
Η διασκέδαση γύρισε σε φρίκη και τρόμο. Όλοι έφευγαν φοβισμένοι από το δωμάτιο. Μόνο η Ζωή στεκόταν ακίνητη, με την εικόνα του Αγίου κολλημένη στο στήθος , απολιθωμένη και παγωμένη σαν μάρμαρο. Οι γιατροί , που γρήγορα κατέφθασαν , δεν μπόρεσαν να την συνεφέρουν με τις προσπάθειες τους. Οι βελόνες των ενέσεων , που ήθελαν να της κάνουν , στράβωναν και έσπαζαν καθώς κτυπούσαν πάνω στο μαρμαρωμένο κορμί της! Θέλησαν να την μεταφέρουν στο νοσοκομείο, αλά δεν μπόρεσαν να την μετακινήσουν από την θέση της. Τα πόδια της λές και ήσαν καρφωμένα στο πάτωμα. Αλλά , η καρδιά χτυπούσε! Η Ζωή ήταν ζωντανή . δεν μπορούσε όμως πλέον να φάει ούτε να πιεί…
Όταν η μητέρα της γύρισε και είδε τι συνέβη, έπεσε αναίσθητη και την μετέφεραν στο νοσοκομείο , από το οποίο βγήκε σε μερικές ημέρες. Η πίστη της στην ευσπλαχνία του Θεού και οι θερμές μητρικές της προσευχές για συχώρηση της δύστυχης, ανανέωσαν , με τη Χάρι του Θεού , τις ζωτικές της δυνάμεις.
Η Ζωή ήλθε σε συναίσθηση και με δάκρυα ζητούσε συγχώρηση και βοήθεια.
Τις πρώτες ημέρες το σπίτι της ζωής ήταν κυκλωμένο από πλήθος κόσμου, πιστοί που ήρθαν ή ακόμη και που βάδισαν από μακριά, περίεργοι , γιατροί , και πνευματικά πρόσωπα. Αλλά, γρήγορα, κατ’ εντολή των αρχών, το σπίτι έκλεισε για τους επισκέπτες. Δύο αστυνομικοί φύλαγαν σκοπιά εναλλάξ ανά οκτάωρο. Κάποιοι από τους φύλακες που ήσαν ακόμη νέοι(28-30) άσπρισαν από την φρίκη ακούγοντας κάθε νύχτα τη Ζωή να βγάζει τρομακτικές κραυγές.
Νύχτες και νύχτες δίπλα της προσευχόταν η μητέρα.
-Μαμά, προσευχήσου! Προσευχήσου, γιατί χάνομαι για τις αμαρτίες μου! Προσευχήσου! Φώναζε η Ζωή.
Για όλα όσα συνέβησαν ενημέρωσαν και τον Πατριάρχη και τον παρεκάλεσαν να ευχηθεί υπέρ της αναρρώσεως της Ζωής. Ο Πατριάρχης απάντησε
Εκείνος που την τιμώρησε εκείνος και θα την ελεήσει!
Μεταξύ των προσώπων που επετράπη στο εξής να επισκεφθούν τη Ζωή ήσαν:
1 Εγνωσμένου κύρους καθηγητής της ιατρικής που κατέφθασε από την Μόσχα. Αυτός βεβαίωσε ότι η καρδιά δεν σταμάτησε να χτυπά.
2. Ιερείς, τους οποίους προσκάλεσε η μητέρα της για να πάρουν από τα χέρια της Ζωής τον άγιο Νικόλαο. Αλλά ούτε εκείνοι μπόρεσαν να ξεκολλήσουν την εικόνα από τα απολιθωμένα χέρια της ζωής.
3. Ο ιερομόναχος Σεραφείμ από την έρημο του Γκλίνσκ, ο οποίος ήρθε στο Κουιμπίσεβ για την εορτή των Χριστουγέννων και τέλεσε αγιασμό και άγιασε την εικόνα. Κατόπιν είπε: «Τώρα πρέπει να περιμένουμε κάποιο σημείο το Πάσχα! Αν δεν γίνει τίποτε , σημαίνει ότι πλησιάζει το τέλος του κόσμου!», δείχνοντας με τα λόγια αυτά την βαθειά του πίστη σ’ ένα θαύμα.
4. Ο Μητροπολίτης Νικόλαος , ο ποίος επίσης διάβασε παράκληση και είπε: «νέο θαύμα να περιμένουμε το Πάσχα», επαναλαμβάνοντας τον λόγο του ευσεβούς ιερομόναχου.
Τις παραμονές της εορτής του Ευαγγελισμού (που εκείνη τη χρονιά έπεσε το Σάββατο της τρίτης εβδομάδος της Μεγάλης Τεσσαρακοστής) πλησίασε προς τους φύλακες της Ζωής ένα καλοσυνάτος Γέροντας και τους παρεκάλεσε να του επιτρέψουν να ιδεί την Ζωή. Αλλά οι φύλακες αστυνομικοί αρνήθηκαν να του επιτρέψουν. Ήρθε ο Γέροντας και την επόμενη ημέρα, αλλά πάλι οι επόμενοι φύλακες δεν τον άφησαν. Την Τρίτη φορά ,ανήμερα του Ευαγγελισμού , οι φύλακες τον άφησαν. Η φρουρά τον άκουσε πόσο εύσπλαχνα μίλησε στην Ζωή μπαίνοντας: «Λοιπόν , κουράστηκες από την ορθοστασία;»
Πέρσς λίγη ώρα και, όταν οι φρουροί θέλησαν να βγάλουν έξω τον Γέροντα, αυτός δεν ήταν μέσα στο δωμάτιο…
Όλοι ήσαν βέβαιοι ότι εκείνος ήταν ο ίδιο ο άγιος Νικόλαος. Έτσι η ζωή έμεινε όρθια 4 μήνες (128 μέρες), μέχρι το Πάσχα ακριβώς, που εκείνη τη χρονιά έπεσε 23 Απριλίου (6 Μαΐου με το νέο ημερολόγιο).
Τη νύχτα της Λαμπροφόρου Αναστάσεως του Χριστού η Ζωή άρχισε να φωνάζει ιδιαίτερα δυνατά:
-Προσεύχεσθε!
Οι νυχτερινοί φύλακες ανατρίχιασαν και άρχισαν να την ρωτούν: «Γιατί φωνάζεις τόσο φοβερά;»
Ακολούθησε η απάντηση:
-Φοβερό ! Καίγεται η γή! Προσεύχεσθε! Όλος ο κόσμος χάνεται για τις αμαρτίες του, προσεύχεσθε!
Από εκείνη τη στιγμή η Ζωή αναζωογονήθηκε, οι μύς άρχισαν να μαλακώνουν , να ζωντανεύουν. Τελικά την έβαλαν στο στρώμα, αλλά εκείνη συνέχισε να φωνάζει και να καλεί όλου σε προσευχή για τον κόσμο που χάνεται για τις αμαρτίες, για την γη που καίγεται για τις ανομίες της.
-Πως έμεινες ζωντανή μέχρι τώρα; Ποιος σε έτρεφε; την ρώτησαν
-Περιστέρια, περιστέρια με έτρεφαν, ήταν η απάντηση . Από αυτό έγινε φανερό ότι έλαβε έλεος και συγχώρηση από την Δεξιά του Κυρίου Παντοκράτορος. Ο Κύριος συγχώρησε τις αμαρτίες της Ζωή, με την παρουσία του αγίου Νικολάου του Θαυματουργού , και λόγο των μεγάλων βασάνων της και της ορθοστασίας κατά την διάρκεια των 128 ημερών.
Όλα αυτά τα γεγονότα συνετάραξαν τους κατοίκους του Κουιμπίσεβ και των περιχώρων. Πολλοί άνθρωποι βλέποντας τα θαύματα, ακούγοντας τα ουρλιαχτά και τις παρακλήσεις της να προσευχόμαστε για τους ανθρώπους που χάνονται εξ αιτίας των αμαρτιών τους, ξαναβρήκαν την πίστη τους στον Θεό. Γύρισαν στην Εκκλησία με μετάνοια. Όσοι δεν φορούσαν σταυρό , άρχισαν να φορούν κατά την εποχή εκείνη που μόνο γι’ αυτό ήταν δυνατόν να πληρώσουν με τη ζωή τους. Η επιστροφή ήταν τόσο μαζική ώστε δεν έφθασαν τα σταυρουδάκια τν εκκλησιών για όλους όσους ζητούσαν.
Με φόβο και δάκρυα ζητούσε ο λαός συγχώρεση των αμαρτιών , επαναλαμβάνοντας τα λόγια της Ζωής: «Φοβερό, η γη καίγεται, χανόμαστε για τις αμαρτίες μας! Προσεύχεσθε! Οι άνθρωποι χάνονται για τις ανομίες τους!».
Την τρίτη ημέρα του Πάσχα η Ζωή έφυγε για τον Κύριο , αφού διήνυσε τον δύσκολο δρόμο της ορθοστασίας των 128 ημερών μπροστά στο πρόσωπο του Κυρίου για την συγχώρεση όλων των αμαρτιών της. Το άγιον Πνεύμα την διατηρούσε στη ζωή όλες αυτές τις ημέρες για να αναστήσει την ψυχή της από τον θάνατο της αμαρτίας, ώστε στην μέλλουσα αιώνια ημέρα να την αναστήσει εν σώματι για την ζωή την αιώνιο. Όπως, άλλωστε το λέει και το ίδιο το όνομά της: Ζωή.

Σχόλιο (του ρωσικού πρωτοτύπου): Στον σοβιετικό τύπο εκείνης της εποχής είχε επίσης σχολιαστεί η περίπτωση της Ζωή. Απαντώντας στα γράμματα που έφθαναν στην διεύθυνση διάσημης εφημερίδος, ένας αλαζονικός επιστήμων υποστήριξε ότι το γεγονός με την Ζωή πράγματι δεν είναι φανταστικό, αλλά εν τούτοις δήλωσε ότι είναι μια μορφή ακαμψίας άγνωστη ακόμη στην επιστήμη. Είναι προφανής η αναλήθεια μιάς τέτοιας υπόθεσης, διότι: Πρώτον, στην ακαμψία δεν υπάρχει τέτοια πετρώδης σκλήρυνσή του δέρματος, ώστε οι γιατροί να μη μπορούν να κάνουν ένεση στον άρρωστο. Δεύτερον , μπορεί ένας τέτοιος άρρωστος να μεταφερθεί από τόπο σε τόπο, ενώ η Ζωή δεν μπορούσαν να την μετακινήσουν· αυτή στεκόταν όρθια και μάλιστα τόσο πολύ που οι συνήθεις άνθρωποι δεν μπορούν να σταθούν. Τρίτον , η αρρώστια καθ’ εαυτή δεν επιστρέφει τον άνθρωπο στον Θεό και δεν φέρει αποκαλύψεις από τον ουρανό, ενώ στην περίπτωση της Ζωή όχι μόνο χιλιάδες άνθρωποι ξαναβρήκαν την πίστη τους στον Θεό, αλλά φανέρωσαν την πίστη τους έμπρακτα, δηλαδή βαπτίστηκαν και έζησαν ηθικά. Όχι μόνο πίστεψαν ότι υπάρχει Θεό, αλά και έγιναν Χριστιανοί. Απ’ αυτόν είναι φανερό ότι δεν επρόκειτο για απλή ασθένεια, αλλά για κάποια θεϊκή οικονομία. Αυτός έμπρακτα στερεώνει την πίστη, για να λυτρώσει τους ανθρώπους από τις αμαρτίες και από τη τιμωρία γι’ αυτές.

(1.)Στη Ρωσία οι εορτές ακολουθούν το παλαιό ημερολόγιο. Η νηστεία των Χριστουγέννων διαρκεί από τις 28 Νοεμβρίου μέχρι 6 Ιανουαρίου του επόμενου έτους.

(από το περιοδικό ΟΣΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ, τεύχος 21 του 1996, της Ιεράς Μονής Οσίου Γρηγορίου Αγίου Όρους).

Απολυτίκιον Αγίου Νικολάου
Κανόνα πίστεως και εικόνα πραότητος, εγκρατείας διδάσκαλον ανέδειξέ σε τη ποίμνη σου, η των πραγμάτων αλήθεια· δια τούτο εκτήσω τη ταπεινώσει τα υψηλά, τη πτωχεία τα πλούσια. Πάτερ ιεράρχα Νικόλα, πρέσβευε Χριστώ τω Θεώ σωθήναι τας ψυχάς ημών.

Πρώτη ανάρτηση  Παρασκευή, 21 Αυγούστου 2009  http://www.talantoblog.blogspot.gr/2009/08/blog-post_4914.html

ΤΟ 1966 Η ΔΙΑΣΗΜΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΛΕΝΟΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΟΥ BEATLES

Σαν σήμερα το 1966 η διάσημη δήλωση του Λένον για τον Χριστό και του Beatles
Στις 4 Φεβρουαρίου Ο Τζον Λένον δηλώνει: «Είμαστε (οι Beatles) πιο δημοφιλείς και από τον Χριστό» και προκαλεί αντιδράσεις στις ΗΠΑ
«Ο χριστιανισμός θα παρέλθει. Θα εξαφανιστεί και θα συρρικνωθεί. Δεν χρειάζονται περαιτέρω επιχειρήματα γι' αυτό, έχω δίκιο και αυτό θα αποδειχθεί. Αυτή τη στιγμή είμαστε πιο δημοφιλείς απ' τον Χριστό. Δεν ξέρω τι θα πεθάνει πρώτο, το ροκ εν ρολ ή ο χριστιανισμός. Ο Χριστός ήταν εντάξει, αλλά οι μαθητές του ήταν στενόμυαλοι και κοινότοποι. Κατά τη γνώμη μου, αυτοί τα χάλασαν όλα διαστρεβλώνοντας το νόημά του χριστιανισμού».
Πιθανότατα η δήλωση του Λένον που έχει ξεσηκώσει τις περισσότερες αντιδράσεις*. Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα England's Evening Standard, και περιελήφθη σε συνέντευξη με τον συγγραφέα Maureen Cleave. Ο Λένον μάλλον εξέφρασε τη συμπάθειά του προς την τότε κατάσταση της θρησκείας παρά εξαπέλυσε βλάσφημη επίθεση προς τον χριστιανισμό, όπως κατηγορήθηκε, λέγοντας ότι ήταν κρίμα που οι Beatles είχαν γίνει πιο σημαντικοί απ' τη θρησκεία. Η θρησκεία δεν παρουσίαζε κανένα ενδιαφέρον για τη νεολαία της εποχής. Αυτή η μόνη δήλωση του Λένον, αποκομμένη απ' τα συμφραζόμενα πυροδότησε διαμαρτυρίες σε ολόκληρη τη Ζώνη της Βίβλου (νοτιοανατολικές πολιτείες) των ΗΠΑ, μαζικές καύσεις δίσκων των Beatles, ενώ οι Κου Κλουξ Κλαν έκαιγαν ομοιώματα των Beatles και κάρφωναν δίσκους τους σε φλεγόμενους σταυρούς.
«Υποθέτω ότι αν είχα δηλώσει ότι η τηλεόραση είναι πιο δημοφιλής από τον Χριστό, θα την είχα γλιτώσει. Ζητώ συγγνώμη που άνοιξα το στόμα μου. Δεν είμαι αντίχριστος ούτε αντί-θρησκος. Δεν ήθελα να υποβαθμίσω ούτε να προσβάλλω τον χριστιανισμό. Απλά είπα ότι είναι γεγονός και ισχύει περισσότερο για την Βρετανία παρά για εδώ. Δε λέω ότι είμαστε καλύτεροι ή σπουδαιότεροι ούτε μας συγκρίνω με τον Ιησού Χριστό ως άτομο ή με το Θεό ως οντότητα ή ό,τι άλλο είναι. Απλώς είπα ό,τι είπα κι ήταν λάθος. Ή το κατάλαβαν λάθος. Και τώρα έγιναν όλα αυτά».
*Στη φωτογραφία Αμερικάνοι ρίχνουν στη πυρά άλμπουμ των Beatles
Πηγή: beatles.gr

Ο φθονερός και ο φιλάργυρος


Ένας βασιλιάς θέλησε να δοκιμάσει τη φύση του Φθονερού και του Φιλάργυρου, και διέταξε να φέρουν μπροστά του δυο ανθρώπους από τους οποίους ο ένας ήταν πολύ φθονερός και ο άλλος φιλάργυρος, και τους είπε. Ο πρώτος από εσάς που θα μου ζητήσει κάποιο χάρισμα , εγώ θα του το δώσω μετά χαράς. Ο άλλος όμως μετά, θα λάβει το διπλάσιο από αυτό που μου ζήτησε ο πρώτος. Και μάλωναν οι δύο τους πολλή ώρα μη θέλοντας να ζητήσει ο ένας για να μη λάβει ο άλλος το διπλάσιο.

Τότε προστάζει ο Βασιλιάς τον φθονερό , να ζητήσει πρώτος το χάρισμα, ο οποίος ζήτησε να του βγάλει το ένα μάτι , για να βγάλει του άλλου και τα δύο μάτια, προτιμώντας το δικό του κακό , για να ζημιώσει τον άλλο από τον φθόνο του, παρά να ζητήσει λάβει κανένα μεγάλο δώρο , για να μη λάβει διπλό δώρο ο άλλος. 

Αμαρτωλών Σωτηρία
Αγάπιος Μοναχός

Ομιλία στο Παλαιό Φάληρο, Κυριακή Β' Νηστειών - του Γρηγορίου Παλαμά



"'Εαν το Άλας Μωρανθή, που η Μετάνοια;" 
Ομιλία του Πανοσιολογιωτάτου Αρχιμανδρίτη π. Ιερωνύμου Νικολόπουλου (Α' Γραμματέα της Ι' Συνόδου και προϊσταμένου του Ι. Ναού Αγ. Ιωάννη λεωφ. Βουλιαγμένης, νομικού και θεολόγου),
στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου Παλαιού Φαλήρου).   
Πλήθος κόσμου συμμετείχε στον Κατανυχτικό Εσπερινό και στην ομιλία που ακολούθησε.  
Στη μεστή και περιεκτική θεολογική ομιλία του, ο π. Ιερώνυμος έθεσε τον προβληματισμό: γιατί η ορθόδοξη πατρίδα μας και το ευσεβές έθνος, βρίσκονται σε προχωρημένη πνευματική σήψη;  
Ορισμένα σημεία της ομιλίας:
  • Τι συμβαίνει όταν οι αρετές προδοθούν?  Το πνευματικό αντίδοτο είναι το πρόσωπο και το έργο του Ιησού Χριστού.
  • Το ανάλατο άλας πετιέται και καταπατείται.  Κάθε ευσυνείδητος χριστιανός οφείλει να είναι το αλάτι της κοινωνίας μας.
  • Ο αδόκιμος χριστιανός είναι αποβλητέος.  Χρειάζεται μεταλαμπάδευση της Θείας Χάριτος, μέσω ανθρώπων.
  • Αυτοκριτική της χριστιανικής μας ταυτότητας, η οποία δεν φαίνεται το πρωί της Δευτέρας (μετά τον πολυπληθή εκκλησιασμό της Κυριακής) μέσα στην κοινωνία μας.
  • Αλάτι: η δύναμη που εμποτίζει τους Αποστόλους, η Χάρη Του Αγίου Πνεύματος που αναδεικνύει την Εκκλησία.
Η σειρά των ομιλιών συνεχίζεται την επόμενη Κυριακή στις 6:00μμ.  
Ομιλητής, ο Ιερομόναχος π. Μεθόδιος Κρητικός με θέμα: "Το Αγχολυτικό Φάρμακο: η Εξομολόγηση".

Σας αποστέλλουμε σχετικό φωτογραφικό υλικό και σε μέιλ που ακολουθεί.
Το βίντεο με ολόκληρη την ομιλία θα αναρτηθεί αύριο πρωί στo κανάλι μας στο youtube: koimisifalirou.gr.

Με εκτίμηση
 
π. Ιωσήφ Ταγαράκης
 
Ιερός Ναός Κοιμήσεως Θεοτόκου Παλαιού Φαλήρου
 
Αχιλλέως 30, 175 62 ΠΑΛΑΙΟ ΦΑΛΗΡΟ
τηλ. 210 98 12 234, Φαξ 210 98 43 468

Κυριακή 8 Μαρτίου 2015

Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς και η οικογένεια του








Η Αγία οικογένεια των Παλαμάδων
Η παρούσα ταινία μικρού μήκους είναι μια όμορφη παρουσίαση του βίου της Αγίας Οικογένειας των Παλαμάδων, και ιδιαιτέρως του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά, δια χειρός του φέροντος από της μοναχικής του κουράς το όνομα του Αγίου, Αρχιμ. Παλαμά Κυριλλίδη, Ηγουμένου της Μονής Θεοτόκου Καλλίπετρας της Σκήτεως Βεροίας. Είναι έκδοση της Ι. Μητροπόλεως Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας.
Ευχαριστούμε θερμώς τον Πανοσ. π. Παλαμά για την άδεια δημοσιεύσεως της αξιόλογης εργασίας του.
Ι. Μ. Θεοτόκου Καλλίπετρας
Τ.Θ. 4 Ράχη Βεροίας

Τα κείμενα βασίστηκαν στο βιβλίο "ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΠΑΛΑΜΑΣ" ο βίος και η θεολογία του"
του γέροντος Θεοκλήτου Διονυσιάτου.
Εκφώνησε ο Αλέξανδρος Τρομπούκης
Στην Ηχοληψία εργάστηκε ο Άκης Σπανίδης
Την επιμέλεια της παρουσίασης είχε ο
Αρχιμ.Παλαμάς Κυριλλίδης

Σάββατο 7 Μαρτίου 2015

ΟΙ ROBOACTIVATORS OF OREOKASTRO ΤΗΣ ΕΝΟΡΙΑΣ ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ ΤΟΥ FIRSTLEGOLEAGUE

Ι. Ν. ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
robotΗ μεγάλη στιγμή έφτασε! Η ομάδα ρομποτικής της Ενορίας μας, οι Roboactivators of Oreokastro, είναι έτοιμη! Τα δέκα υπέροχα παιδιά μας, μέλη της ομάδας, θα έρθουν αντιμέτωπα με περισσότερες από πενήντα ομάδες από όλη την Ελλάδα σε ένα διαγωνισμό πρωτοτυπίας, φαντασίας, δημιουργικότητας, καινοτόμων ιδεών αλλά κυρίως σε ένα διαγωνισμό που προάγει αξίες και ιδανικά όπως αυτά της ομαδικότητας, του σεβασμού και του δημιουργικού συναγωνισμού. Πρόκειται για ένα project που έφερε στην Ελλάδα ο εκπαιδευτικός οργανισμός EDUAct και υλοποιείται από την FirstLegoLeague Greece, το Ελληνικό τμήμα του παγκόσμιου οργανισμού καινοτομίας και εκπαιδευτικής ρομποτικής FisrtLegoLeague (FLL).
shirt_core_valuesΗ Ενορία μας συμμετέχει φέτος για πρώτη φορά στο διαγωνισμό και οι βούλησή μας είναι να συμμετέχουμε σε κάθε διαγωνισμό αλλά και να αναπτύξουμε αυτό το πρόγραμμα προσελκύοντας κι άλλα παιδιά του Δήμου μας, στα οποία θα δοθεί η ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τη δημιουργική πλευρά της τεχνολογίας, να αναπτύξουν τα τυχόν ταλέντα που έχουν σχετικά με αυτή, να καταθέσουν και να υλοποιήσουν τις καινοτόμες ιδέες τους αλλά κυρίως να καλλιεργήσουν αξίες και αρχές σημαντικές για την ψυχοσωματική τους ανάπτυξη.
logo 2

Ο Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Αγίας Τριάδος Σπαρμού στην Ανάληψη




 Σειρά Κατανυκτικών ομιλιών, για την πνευματική ενίσχυση των πιστών, διοργανώνει η ενορία της Αναλήψεως του Χριστού Βόλου, κατά τη διάρκεια της φετινής Μεγάλης Τεσσαρακοστής, συνεχίζοντας μία ευλογημένη παράδοση των τελευταίων ετών.
Στο πλαίσιο του σχετικού προγράμματος, τη Δευτέρα 9/3, στις 6 μ.μ. θα τελεστεί η Ακολουθία του Μεγάλου Αποδείπνου, στο τέλος του οποίου θα ομιλήσει ο Αρχιμ. Νικάνωρ Παπανικολάου, Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Αγίας Τριάδος Σπαρμού Ολύμπου, με θέμα «Διήλθομεν διά πυρός και σιδήρου και εξήγαγες ημάς εις αναψυχήν».
Κατά τη διάρκεια του Μεγάλου Αποδείπνου θα τεθεί προς προσκύνηση η Τιμία Κάρα του Αγίου Ιερομάρτυρος Ελευθερίου..

Πιο ηθικοί οι θρησκευόμενοι μαθητές από τους άθεους

Οι μαθητές, οι οποίοι πρεσβεύουν μια θρησκευτική πίστη είναι πιο «ηθικoi» από εκείνους που είναι άθεoi ή δεν έχουν καμία θρησκεία, σύμφωνα με νέα έρευνα στη Βρετανία.
Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε από το Ιωβηλαίο Κέντρο του Πανεπιστημίου του Μπέρμιγχαμ διαπίστωσε ότι η θρησκεία συσχετίζεται με την οικοδόμηση του χαρακτήρα.
Η μελέτη πραγματοποιήθηκε σε 10.200 μαθητές και 250 καθηγητές από 68 σχολεία του Ηνωμένου Βασιλείου το διάστημα μεταξύ του Φεβρουαρίου του 2013 και του Ιουνίου 2014 και είναι η μεγαλύτερη τέτοιου είδους. 
Οι θρησκευόμενοι μαθητές είχαν υψηλότερες βαθμολογίες στα τεστ που είχαν να κάνουν με κάποιο ηθικό δίλημμα. Επίσης τα κορίτσια σημείωσαν υψηλότερη βαθμολογία από ό, τι τα αγόρια πάντα σχετικά με τέστ που αφορούν ηθικά διλήμματα.
 http://www.agioritikovima.gr

ΚΥΡΙΑΚΗ Β΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ (Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ) – 8 ΜΑΡΤΙΟΥ 2015

Ιερά Μητόπολις Σερβίων και Κοζάνης

ΚΥΡΙΑΚΗ  Β΄  ΝΗΣΤΕΙΩΝ
(Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ)
(Μαρκ. β΄ 1-12)
Ἀγαπητοί μου χριστιανοί,
Ὅπως μᾶς λέγει τὸ ἅγιο καὶ ἱερὸ Εὐαγγέλιο, ὁ Ἰησοῦς Χριστὸς, ὕστερα ἀπὸ μία περιοδεία του, ξαναγύρισε στὴν Καπερναούμ. Ὅταν ἔμαθαν οἱ ἄνθρωποι ὅτι βρίσκεται σ’ ἕνα ἀπὸ τὰ σπίτια τῆς πόλεως, συγκεντρώθηκαν ἐκεῖ τόσοι πολλοί, ὥστε νὰ μὴν χωροῦν ὅλοι μέσα, ἀλλὰ ἔμειναν στριμωγμένοι γιὰ νὰ ἀκούσουν τὸν λόγο του. Ἦρθαν τότε τέσσερεις ἄνδρες κουβαλώντας μὲ τὰ χέρια τους ἕνα παράλυτο, γιὰ νὰ τὸν θεραπεύση. Ἐπειδὴ ὅμως δὲν μποροῦσαν νὰ πλησιάσουν ἐξ αἰτίας τοῦ πλήθους, χάλασαν τὴ στέγη καὶ κατέβασαν τὸν παράλυτο μπροστὰ στὸ Χριστό. Ἐκεῖνος φαίνεται νὰ μὴν ἔδωσε σημασία στὸ πρόβλημα τῆς ἀρρώστειας, ἀλλὰ προσέχοντας τὴν πίστη ἐκείνων ποὺ τὸν ἔφεραν, πρόσφερε στὸν παραλυτικὸ τὴν ἄφεση τῶν ἁμαρτιῶν.
Τὸ πρῶτο, ὅπως φαίνεται, ποὺ ἐνδιαφέρει τὸ Χριστὸ δὲν εἶναι ἡ σωματικὴ θεραπεία, ἀλλὰ ἡ πνευματική, ποὺ γίνεται μὲ τὴ συγχώρηση τῶν ἁμαρτιῶν. Ἡ ἁμαρτία εἶναι ἡ ρίζα ὅλων τῶν κακῶν, διότι μᾶς ἀποκόπτει ἀπὸ τὸν Θεό, ποὺ εἶναι ἡ πηγὴ τῶν ἀγαθῶν. Ὅσο μέσα μας ὑπάρχει καὶ ἐνεργεῖ ἡ ἁμαρτία, ἡ χάρις τοῦ Θεοῦ ἐμποδίζεται νὰ φθάση στὴν καρδιά μας. Αὐτὸ ἔχει ὡς ἀποτέλεσμα νὰ παραμένουμε ὁλόκληροι μέσα στὸ σκοτάδι τῆς πλάνης, κυριευμένοι ἀπὸ τὰ πάθη τοῦ φθόνου, τῆς μνησικακίας, τῆς φιλοδοξίας, τῆς φιλαργυρίας, τῆς φιληδονίας καὶ πολλῶν ἄλλων. Αὐτὰ τὰ πάθη δημιουργοῦν τὸ ἄγχος καὶ τὴ βαθιὰ θλίψη ἤ τὴν ἀδιαφορία γιὰ τὴ σωστὴ προστασία τοῦ σώματος καὶ ἔτσι ὁδηγοῦν συχνὰ σὲ ἀσθένειες καὶ ποικίλες ἄλλες ταλαιπωρίες. Τὸ χειρότερο ὅμως ἀπὸ ὅλα εἶναι ὅτι ἡ ἀμαρτία προκαλεῖ αἰώνιο κακό. Ἐὰν δὲν συγχωρηθῆ μᾶς κρατάει μακρυὰ ἀπὸ τὸν Θεὸ, ἀπόλυτα δυστυχισμένους, κολασμένους, καὶ μετὰ τὸν θάνατο, γιὰ πάντα.
Ἡ Ἐκκλησία μᾶς διδάσκει ὅτι ὁ Χριστὸς ἔγινε καὶ τέλειος ἄνθρωπος γιὰ νὰ σώση τὸν κόσμο. Καὶ πρῶτον ἀπ’ ὅλα νὰ σώση τὸν ἄνθρωπο. Καὶ μάλιστα ὁλόκληρο τὸν ἄνθρωπο, τὴν ψυχὴ καὶ τὸ σῶμα μαζί. Κι ἀκόμη νὰ τὸν σώση ὄχι προσωρινά, ἀλλὰ γιὰ πάντα, αἰώνια.
Τὸ ἔργο αὐτὸ τῆς αἰώνιας σωτηρίας τοῦ ἀνθρώπου εἶναι ἰδιαίτερα δύσκολο, ἐπειδὴ ἀπαιτεῖ τὴ δική μας συνεργασία μὲ τὴν χάρη τοῦ Θεοῦ. Ὁ Θεὸς ἔχει τὴ δύναμη νὰ μᾶς σώση μόνος του μὲ τὴν μεγαλύτερη εὐκολία, ἀλλὰ δὲν θέλει νὰ τὸ κάνη αὐτὸ χωρὶς τὴ δική μας θέληση. Γι’ αὐτὸ στὴν προσπάθειά του νὰ μᾶς σώση ἐνεργεῖ κατὰ τέτοιο σοφὸ τρόπο, ὥστε καὶ τὴν ἐλευθερία μας νὰ μὴν προσβάλη καὶ τὸ σωτήριο ἔργο του νὰ ἐπιτύχη.
Μὲ τὸ σοφὸ καὶ θεῖο του σχέδιο ὁ Ἰησοῦς Χριστὸς θέλει νὰ μᾶς βγάλη πρῶτα ἀπὸ τὰ σκοτάδια τῆς πλάνης καὶ νὰ μᾶς φωτίση μὲ τὸ φῶς τῆς ἀλήθειας. Θέλει νὰ μᾶς μάθη νὰ διακρίνουμε τὸ ἀληθινὸ ἀπὸ τὸ ψεύτικο καὶ νὰ ἐπιζητοῦμε αὐτὸ ποὺ ἀληθινὰ μᾶς συμφέρει. Θέλει νὰ προτιμοῦμε τὸ μόνιμο καὶ αἰώνιο ἀπὸ τὸ προσωρινὸ καὶ ἐφήμερο. Κι ὅλα αὐτὰ θέλει νὰ τὰ κάνουμε ἐλεύθερα καὶ ὄχι ἀναγκαστικά. Τότε μποροῦμε νὰ συνεργασθοῦμε μαζί του καὶ Ἐκεῖνος μᾶς χαρίζει τὴ σωτηρία, θεραπεύει καὶ τὴν ψυχὴ καὶ τὸ σῶμα. Γι αὐτὸ ἡ κύρια φροντίδα τοῦ Χριστοῦ σὲ ὅλη αὐτὴν τὴν ἱστορία εἶναι νὰ δείξη ὅτι ὁ ἴδιος εἶναι ὁ ἀληθινὸς Θεός, ἴσος μὲ τὸν Θεὸ Πατέρα. Ὅταν οἱ ἄνθρωποι τὸν πιστεύσουν ὡς ἀληθινὸ Θεό, τότε μποροῦν νὰ τὸν ἐμπιστευθοῦν καὶ νὰ συνεργασθοῦν μαζί του γιὰ τὴ σωτηρία τους. Στὴν ἱστορία τῆς σημερινῆς εὐαγγελικῆς περικοπῆς ὑπέρχουν τρία σημεῖα, στὰ ὁποῖα ὁ Ἰησοῦς Χριστὸς φανερώνει τὴν θεότητά του.
Τὸ πρῶτο σημεῖο εἶναι ἐκεῖνο στὸ ὁποῖο συγχωρεῖ τὶς ἀμαρτίες τοῦ παραλυτικοῦ. Ὁ πρῶτος λόγος, ποὺ εἶπε μόλις ἀντίκρυσε τὸν παραλυτικὸ, ἦταν· «Παιδί μου, σοῦ συγχωροῦνται οἱ ἁμαρτίες σου». Εἶναι γνωστὸ ὅτι κανένας ἄλλος δὲν μπορεῖ νὰ συγχωρήση ἁμαρτίες ἐκτὸς ἀπὸ τὸν Θεό. Πῶς ὅμως μποροῦσαν νὰ ἐξακριβώσουν οἱ ἄνθρωποι ὅτι πραγματικὰ συγχώρησε τὶς ἁμαρτίες; Τὴν πραγματικὴ συγχώρηση τὴν ἀπέδειξε ὁ Χριστὸς μὲ δύο ἄλλες πράξεις, ἐπίσης ἀποκλειστικές γιὰ τὸν Θεό. Ἡ μία ἦταν ὅτι διάβασε τὶς μυστικὲς σκέψεις τῶν Γραμματέων. Μόλις ἐκεῖνοι ἄκουσαν τὸν λόγο τοῦ Χριστοῦ, μὲ τὸν ὁποῖο ἐξήγγειλε τὴ συγχώρηση τῶν ἁμαρτιῶν, σκέφθηκαν μέσα τους,· «Γιατὶ βλασφημεῖ κατ’ αὐτὸν τὸν τρόπο; Ποιὸς μπορεῖ νὰ συγχωρεῖ ἁμαρτίες παρὰ μόνον ἕνας, ὁ Θεός;» Ὁ Ἰησοῦς κατάλαβε ἀμέσως τὶ εἶχαν στὴ σκέψη τους, καὶ τοὺς ρώτησε· «Γιατὶ κάνετε αὐτὲς τὶς σκέψεις μέσα σας;» Καὶ αὐτὸ εἶναι γνώρισμα μόνον τοῦ Θεοῦ. Κανεὶς δὲν μπορεῖ νὰ γνωρίζη μυστικὲς σκέψεις ἄλλου ἀνθρώπου. Ὁ Χριστὸς, ποὺ μόνος τὶς γνωρίζει μὲ τόση εὐκολία, εἶναι ὁ ἀληθινὸς Θεός.
Τέλος, ὁ Χριστὸς προχώρησε καὶ στὸ τρίτο σημεῖο. Θεράπευσε τὸν παραλυτικό. Αὐτὸ ἦταν ἕνα ἐξωτερικὸ καὶ θαυμαστὸ σημεῖο, ποὺ τὸ εἶδαν ὅλοι, καὶ δὲν μπορεῖ νὰ τὸ κάνη ἀπὸ μόνος του κανένας ἄνθρωπος. Μόνον ὁ Θεός. Μ’ αὐτὸν τὸν τρόπο ἔδειξε ὅτι, ὅπως μπορεῖ νὰ κάνη ὡς Θεὸς αὐτὸ ποὺ φαίνεται, δηλαδὴ νὰ θεραπεύση ἕνα παράλυτο, ἔτσι μπορεῖ νὰ κάνη καὶ αὐτὸ ποὺ δὲν φαίνεται, δηλαδὴ νὰ συγχωρήση τὶς ἁμαρτίες. Μὲ ὅλες αὐτὲς τὶς πράξεις ὁ Ἰησοῦς Χριστὸς φανέρωσε τὸν ἑαυτό του ὡς ἀληθινὸ Θεό καὶ ἔδωκε τὴν εὐκαιρία στοὺς καλοπροαίρετους ἀνθρώπους νὰ συνεργασθοῦν μαζί του καὶ νὰ ὁδηγηθοῦν στὴ σωτηρία.
Μὲ ὅσα ἔκανε καὶ εἶπε ὁ Χριστὸς στὸ πολλαπλὸ θαῦμα τοῦ παραλυτικοῦ μαθαίνει καὶ σὲ μᾶς νὰ ἱεραρχοῦμε τὰ πράγματα σωστὰ καὶ νὰ ἐνδιαφερόμαστε πρῶτα γιὰ τὰ πνευματικὰ καὶ αἰώνια καὶ ὕστερα γιὰ τὰ ἐγκόσμια καὶ τὰ ἐφήμερα. Ἀμήν.
Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...