Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2016

Η Βουλγαρία απαγορεύει μπούρκες, μαντίλες & νικάμπ σε δημόσιους χώρους

Η Βουλγαρία μιμήθηκε το παράδειγμα του Βελγίου και της Γαλλίας, απαγορεύοντας τη μπούρκα και τη μαντίλα, με τα πρόστιμα να ξεκινούν από τα 100 ευρώ και να ανεβαίνουν έως και τα 767€, για όσες γυναίκες πιαστούν «επανειλημμένως καλυμμένες».

Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2016

Ιερώνυμος: Κάποιοι δεν αγαπούν την πατρίδα – Θέλουν αφελληνισμό και αποχριστιανισμό

Σε υψηλούς τόνους συνεχίζεται η αντιπαράθεση της Εκκλησίας με την πολιτεία, καθώς η Ιεραρχία, με αιχμή τις αλλαγές στα Θρησκευτικά, ασκεί ανοιχτά κριτική στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ -σε πρόσωπα και πολιτικές.
Σε συνέχεια της κόντρας με τον υπουργό Παιδείας, Νίκο Φίλη, ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, μιλώντας σε μαθητές από την Ορεστιάδα, που φιλοξενούνται στις εγκαταστάσεις των κατασκηνώσεων της Αρχιεπισκοπής Αθηνών στον Αυλώνα και οι οποίοι τον επισκέφθηκαν σήμερα το πρωί στην Αρχιεπισκοπή., υπογράμμισε: «Πρέπει να αγαπάμε την Πατρίδα και την Ορθοδοξία. Είναι μερικοί που δεν αγαπάνε την πατρίδα και θέλουν να κάνουν αφελληνισμό και κάποιοι που δεν αγαπάνε την Εκκλησία και θέλουν αποχριστιανισμό».
«Η Ελλάδα και η Ορθοδοξία δεν πωλούνται. Είναι δικά μας. Μας ανήκουν και θα τα κρατήσουμε» τόνισε ο Αρχιεπίσκοπος, για να προσθέσει πως «ό,τι παραλάβαμε από τους πατέρες μας, είμαστε υποχρεωμένοι να το παραδώσουμε στις επόμενες γενιές, είτε είναι από την πατρίδα είτε από την Ορθοδοξία. Να ξέρετε, από την Ιστορία, ότι όσοι τα έβαλαν με τους δύο αυτούς θεσμούς, έχασαν».
Σε άλλο σημείο του λόγου του, επισήμανε ότι είναι κρίσιμα τα χρόνια και ότι «μας ζηλεύουν».
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ, ο Αρχιεπίσκοπος, κατά την επίσκεψή του στην Ορεστιάδα τον περασμένο Απρίλιο, είχε βρεθεί στο 2ο Γυμνάσιο και είχε προσκαλέσει τους μαθητές να επισκεφθούν την Αθήνα -όπερ και εγένετο.
Από χθες, περίπου 100 μαθητές της Β' και Γ' τάξης του 2ου Γυμνασίου Ορεστιάδος φιλοξενούνται στις εγκαταστάσεις των κατασκηνώσεων της Αρχιεπισκοπής Αθηνών στον Αυλώνα, όπου θα παραμείνουν μέχρι την Κυριακή.
Στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής εκδρομής θα επισκεφθούν και θα ξεναγηθούν σε αρχαιολογικούς χώρους, αλλά και σε ιστορικές ιερές μονές.
Σήμερα το πρωί επισκέφθηκαν τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, προκειμένου να του εκφράσουν την ευγνωμοσύνη τους για τη φιλοξενία και να λάβουν την ευχή του.
Τη φιλοξενία, τη σίτιση και τις επισκέψεις στους αρχαιολογικούς χώρους και στις ιερές μονές των μαθητών έχει αναλάβει το Κέντρο Παιδείας Πολιτισμού και Εθελοντισμού της Αρχιεπισκοπής Αθηνών.

 
© Παρέχεται από: Newmoney.gr

Ο Απόστολος της Κυριακής 2 Οκτωβρίου 2016

635216812141718463kantili-ok_600_400_894477440
(Β´ Κορ. δ´ 6-15)
Αδελφοί, ὁ Θεὸς ὁ εἰπὼν ἐκ σκότους φῶς λάμψαι, ὃς ἔλαμψεν ἐν ταῖς καρδίαις ἡμῶν πρὸς φωτισμὸν τῆς γνώσεως τῆς δόξης τοῦ Θεοῦ ἐν προσώπῳ ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ. ῎Εχομεν δὲ τὸν θησαυρὸν τοῦτον ἐν ὀστρακίνοις σκεύεσιν, ἵνα ἡ ὑπερβολὴ τῆς δυνάμεως ᾖ τοῦ Θεοῦ καὶ μὴ ἐξ ἡμῶν, ἐν παντὶ θλιβόμενοι ἀλλ᾿ οὐ στενοχωρούμενοι, ἀπορούμενοι ἀλλ᾿ οὐκ ἐξαπορούμενοι, διωκόμενοι ἀλλ᾿ οὐκ ἐγκαταλειπόμενοι, καταβαλλόμενοι ἀλλ᾿ οὐκ ἀπολλύμενοι, πάντοτε τὴν νέκρωσιν τοῦ Κυρίου ᾿Ιησοῦ ἐν τῷ σώματι περιφέροντες, ἵνα καὶ ἡ ζωὴ τοῦ ᾿Ιησοῦ ἐν τῷ σώματι ἡμῶν φανερωθῇ. ᾿Αεὶ γὰρ ἡμεῖς οἱ ζῶντες εἰς θάνατον παραδιδόμεθα διὰ ᾿Ιησοῦν, ἵνα καὶ ἡ ζωὴ τοῦ ᾿Ιησοῦ φανερωθῇ ἐν τῇ θνητῇ σαρκὶ ἡμῶν. ῞Ωστε ὁ μὲν θάνατος ἐν ἡμῖν ἐνεργεῖται, ἡ δὲ ζωὴ ἐν ὑμῖν. ῎Εχοντες δὲ τὸ αὐτὸ πνεῦμα τῆς πίστεως κατὰ τὸ γεγραμμένον, «᾿Επίστευσα, διὸ ἐλάλησα», καὶ ἡμεῖς πιστεύομεν, διὸ καὶ λαλοῦμεν, εἰδότες ὅτι ὁ ἐγείρας τὸν Κύριον ᾿Ιησοῦν καὶ ἡμᾶς διὰ ᾿Ιησοῦ ἐγερεῖ καὶ παραστήσει σὺν ὑμῖν. Τὰ γὰρ πάντα δι᾿ ὑμᾶς, ἵνα ἡ χάρις πλεονάσασα διὰ τῶν πλειόνων τὴν εὐχαριστίαν περισσεύσῃ εἰς τὴν δόξαν τοῦ Θεοῦ.

Απόδοση σε απλή γλώσσα

Αδελφοί, ὁ Θεὸς ποὺ εἶπε μέσα ἀπὸ τὸ σκοτάδι νὰ λάμψει φῶς, αὐτὸς ἔλαμψε μέσα στὶς καρδιές μας καὶ μᾶς φώτισε νὰ γνωρίσουμε τὴ δόξα του στὸ πρόσωπο τοῦ ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ. ᾿Αλλὰ ἐμεῖς ποὺ ἔχουμε αὐτὸν τὸν θησαυρὸ εἴμαστε σὰν τὰ πήλινα δοχεῖα· ἔτσι γίνεται φανερὸ πὼς ἡ ὑπερβολικὴ ἀξία τοῦ θησαυροῦ αὐτοῦ προέρχεται ἀπὸ τὸν Θεὸ κι ὄχι ἀπὸ μᾶς. ῍Αν καὶ μᾶς πιέζουν ἀπὸ παντοῦ, δὲν μᾶς καταβάλλουν. Βρισκόμαστε σὲ ἀδιέξοδο, ἀλλὰ δὲν ἀπελπιζόμαστε. Μᾶς καταδιώκουν, ὁ Θεὸς ὅμως δὲν μᾶς ἐγκαταλείπει. Μᾶς ρίχνουν κάτω, μὰ δὲν χάνουμε τὸν ἀγώνα. Συνεχῶς ὑποφέρουμε σωματικὰ μετέχοντας ἔτσι στὸν θάνατο τοῦ Κυρίου ᾿Ιησοῦ, γιὰ νὰ φανερωθεῖ στὸ πρόσωπό μας ἡ ζωὴ τοῦ ἀναστημένου ᾿Ιησοῦ. Δηλαδὴ εἴμαστε ζωντανοί, ἀλλὰ ἐκθέτουμε συνεχῶς τὸν ἑαυτό μας στὸν θάνατο γιὰ χάρη τοῦ ᾿Ιησοῦ, ὥστε νὰ φανερωθεῖ στὸ θνητό μας σῶμα ἡ ζωὴ τοῦ ᾿Ιησοῦ. ῎Ετσι, ἐμᾶς μᾶς ἀπειλεῖ συνεχῶς ὁ θάνατος, ἐνῶ ἐσεῖς κερδίζετε τὴ ζωή. ῎Εχουμε, λοιπόν, τὴν ἴδια ἐμπιστοσύνη στὸν Θεό, ποὺ ἀναφέρει ἡ Γραφή· ᾿Εμπιστεύτηκα τὸν ἑαυτό μου στὸν Θεό, γι’ αὐτὸ καὶ μίλησα. Κι ἐμεῖς ἔχουμε ἐμπιστοσύνη στὸν Θεό, γι’ αὐτὸ καὶ κηρύττουμε. Ξέρουμε ὅτι ὁ Θεός, ποὺ ἀνέστησε τὸν Κύριο ᾿Ιησοῦ, θὰ ἀναστήσει καὶ ἐμᾶς διὰ τοῦ ᾿Ιησοῦ καὶ θὰ μᾶς παρουσιάσει μπροστά του μαζί σας. ῞Ολα, λοιπόν, γίνονται γιὰ σᾶς. ῎Ετσι, ὅσο πιὸ πολλοὶ δεχτοῦν τὴ χάρη, τόσο πιὸ μεγάλη θὰ εἶναι ἡ εὐχαριστία καὶ ἡ δοξολογία πρὸς τὸν Θεό.

 http://synodoiporia.gr/

Το Ευαγγέλιο της Κυριακής 2 Οκτωβρίου 2016 – Β´ Λουκά

predicamunte2
(Λουκ. στ´ 31-36)
Εἶπεν ὁ Κύριος· Καθὼς θέλετε ἵνα ποιῶσιν ὑμῖν οἱ ἄνθρωποι, καὶ ὑμεῖς ποιεῖτε αὐτοῖς ὁμοίως. Καὶ εἰ ἀγαπᾶτε τοὺς ἀγαπῶντας ὑμᾶς, ποία ὑμῖν χάρις ἐστί; καὶ γὰρ οἱ ἁμαρτωλοὶ τοὺς ἀγαπῶντας αὐτοὺς ἀγαπῶσι. Καὶ ἐὰν ἀγαθοποιῆτε τοὺς ἀγαθοποιοῦντας ὑμᾶς, ποία ὑμῖν χάρις ἐστί; καὶ γὰρ οἱ ἁμαρτωλοὶ τὸ αὐτὸ ποιοῦσι. Καὶ ἐὰν δανείζητε παρ᾿ ὧν ἐλπίζετε ἀπολαβεῖν, ποία ὑμῖν χάρις ἐστί; καὶ γὰρ ἁμαρτωλοὶ ἁμαρτωλοῖς δανείζουσιν ἵνα ἀπολάβωσι τὰ ἴσα. Πλὴν ἀγαπᾶτε τοὺς ἐχθροὺς ὑμῶν καὶ ἀγαθοποιεῖτε καὶ δανείζετε μηδὲν ἀπελπίζοντες, καὶ ἔσται ὁ μισθὸς ὑμῶν πολύς, καὶ ἔσεσθε υἱοὶ ὑψίστου, ὅτι αὐτὸς χρηστός ἐστιν ἐπὶ τοὺς ἀχαρίστους καὶ πονηρούς. Γίνεσθε οὖν οἰκτίρμονες, καθὼς καὶ ὁ πατὴρ ὑμῶν οἰκτίρμων ἐστί.

Απόδοση σε απλή γλώσσα
Εἶπε ὁ Κύριος· «῞Οπως θέλετε νὰ σᾶς συμπεριφέρονται οἱ ἄνθρωποι, ἔτσι ἀκριβῶς νὰ συμπεριφέρεστε κι ἐσεῖς σ’ αὐτούς. Γιατί, ἂν ἀγαπᾶτε αὐτοὺς ποὺ σᾶς ἀγαποῦν, ποιὰ εὔνοια περιμένετε ἀπὸ τὸν Θεό; ᾿Αφοῦ καὶ οἱ ἁμαρτωλοὶ ἀγαποῦν αὐτοὺς ποὺ τοὺς ἀγαποῦν. Κι ἂν κάνετε καλὸ σ’ αὐτοὺς ποὺ σᾶς κάνουν καλό, ποιὰ εὔνοια περιμένετε ἀπὸ τὸν Θεό; Καὶ οἱ ἁμαρτωλοὶ τὸ ἴδιο κάνουν. ῍Αν δανείζετε σ’ ὅσους ἐλπίζετε νὰ σᾶς τὰ ἐπιστρέψουν, ποιὰ εὔνοια περιμένετε ἀπὸ τὸν Θεό; Καὶ οἱ ἁμαρτωλοὶ δανείζουν στοὺς ὁμοίους τους γιὰ νὰ τὰ πάρουν πίσω. ᾿Αντίθετα, ἐσεῖς ν’ ἀγαπᾶτε τοὺς ἐχθρούς σας, νὰ κάνετε τὸ καλὸ καὶ νὰ δανείζετε, χωρὶς νὰ περιμένετε νὰ πάρετε πίσω τίποτα. ῎Ετσι, ὁ Θεός, ποὺ εἶναι καλὸς ἀκόμα καὶ μὲ τοὺς ἀχάριστους καὶ τοὺς κακούς, θὰ σᾶς ἀνταμείψει μὲ τὸ παραπάνω καὶ θὰ σᾶς κάνει παιδιά του. Νὰ εἶστε λοιπὸν σπλαχνικοί, ὅπως σπλαχνικὸς εἶναι κι ὁ Θεὸς Πατέρας σας».

 http://synodoiporia.gr/

ΚΥΡΙΑΚΗ Β΄ ΛΟΥΚΑ – 2 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2016


ΚΥΡΙΑΚΗ Β´ ΛΟΥΚΑ
(Λκ. ε΄ 31-36)
Τὸ κριτήριο τῆς ἀγάπης μας στὸ Θεὸ εἶναι τὸ πρόσωπο τοῦ κάθε συνανθρώπου μας. Γιὰ νὰ μᾶς βοηθήσει ἡ Ἐκκλησία νὰ προσεγγίσουμε μία τέτοια σπουδαία ἀλήθεια διαβάζει τὴ σημερινὴ εὐαγγελικὴ περικοπή, παρμένη ἀπὸ τὴν ὁμιλία «ἐπὶ τόπου πεδινοῦ», ποὺ διασώζει ὁ εὐαγγελιστὴς Λουκᾶς καὶ εἶναι ἀντίστοιχη τῆς «ἐπὶ τοῦ ὅρους» ὁμιλίας τοῦ κατὰ Ματθαῖον. Ἐκφωνήθηκαν καὶ οἱ δύο στὴν ἀρχὴ τῆς δημόσιας δράσης τοῦ Χριστοῦ καὶ περιέχουν τὶς «προγραμματικὲς» – θὰ λέγαμε – δηλώσεις τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ. Οἱ ὁμιλίες αὐτὲς μας δίνουν, μέσα σὲ λίγες γραμμὲς τὴν οὐσία καὶ τὸ ἀποκορύφωμα τῆς χριστιανικῆς ἠθικῆς. Κέντρο αὐτῆς τῆς ἠθικῆς εἶναι ἡ ἀγάπη, ποὺ πηγάζει ἀπὸ τὸν συνεχῶς ἀγαπώντα Θεὸ Πατέρα καὶ ὄχι ἀπὸ κάποια κοινωνικὴ συμβατικότητα. Οἱ ἄνθρωποι συνηθίζουν νὰ μιλοῦν εὐκαίρως – ἀκαίρως γιὰ ἀγάπη, χωρὶς ὅμως τὴν ἀγάπη τοῦ Θεοῦ Πατέρα γιὰ τὸν κόσμο, ἡ ἀγάπη τῶν ἀνθρώπων εἶναι ἐπιφανειακὴ καὶ ἐπίπλαστη.
Ἡ περικοπή μας σήμερα ἀποτελεῖται ἀπὸ πέντε ἁπλὰ νοήματα. Τὸ πρῶτο καὶ τὸ τελευταῖο εἶναι δύο ἐντολές, τὰ τρία μεσαῖα εἶναι τρεῖς εἰδικὲς περιπτώσεις, δηλαδὴ ὁ τρόπος τοῦ «ἀγαπᾶν», ὁ τρόπος τοῦ «ἀγαθοποιεῖν», ὁ τρόπος τοῦ «δανείζειν». Καὶ τὰ τρία θέλουν νὰ ἐκφράσουν μία ἐντολή, δηλαδὴ τὴ δεύτερη.
Ὁ Ἰησοῦς Χριστὸς ἀκολουθεῖ στὸ συλλογισμὸ του μία κλίμακα. Ἡ πρώτη καὶ πιὸ στοιχειώδης ἀπὸ τὶς δύο ἐντολὲς εἶναι ἐκείνη ποὺ μοιάζει μὲ τὸ λεγόμενο χρυσὸ κανόνα. «Ὃ σὺ μισεῖς μηδενὶ ποιήσης» εἶναι γραμμένο στὴν Παλαιὰ Διαθήκη, στὸν Τωβὶτ καὶ ἀπὸ ἐκεῖ τὸν βρίσκουμε καὶ σὲ ἀρχαίους συγγραφεῖς. Ὅμως, ἐνῶ ἐκεῖ διατυπώνεται ἀρνητικά, ἐδῶ ὁ Χριστὸς τὸν ἐκφράζει μὲ τρόπο θετικό: «καθὼς θέλετε ἵνα ποιῶσιν ὑμῖν οἱ ἄνθρωποι, καὶ ὑμεῖς ποιεῖτε αὐτοῖς ὁμοίως» Τὸ «ποιεῖν» λοιπόν,
δηλαδὴ ἡ ἔμπρακτη προσφορὰ εἶναι τὸ πρῶτο χαρακτηριστικό της χριστιανικῆς ἀγάπης.
Τὸ δεύτερο χαρακτηριστικό, ποὺ ἀποτελεῖ καὶ τὴ δεύτερη καὶ ἀνώτερη ἐντολὴ εἶναι ἡ ἀνιδιοτέλεια. Ἡ ἀγάπη στὸν ἄλλον πρέπει νὰ εἶναι ὄχι μόνο ἴση μὲ τὴν ἀγάπη πρὸς τὸν ἑαυτό μας, ἀλλὰ καὶ ἀνιδιοτελής, χωρὶς νὰ περιμένει ἀμοιβὴ ἢ ἀνταπόκριση. Αὐτὸ ὑπερβαίνει κατὰ πολὺ τὸ νόμο τῆς φυσικῆς τάξης, διότι οἱ ἄνθρωποι ἔχουν μάθει νὰ ἀγαποῦν κάποιους ἐπειδὴ τοὺς ἀγαποῦν καὶ ἐκεῖνοι, νὰ ἀγαθοποιοῦν ὅσους τοὺς συμπεριφέρονται καλά, νὰ δανείζουν περιμένοντας τόκο. Ὁ νόμος τῆς ἀμοιβαίας ἐξυπηρέτησης καὶ ἀνταπόδοσης καθορίζει τὶς περισσότερες φορὲς τὶς σχέσεις τῶν ἀνθρώπων μέσα στὴν κοινωνία. Ἡ ἐντολή, ὅμως, τοῦ Χριστοῦ ἐδῶ ὑπερβαίνει τὰ μέτρα τῶν ἀνθρώπινων σχέσεων, ποὺ ὑπαγορεύονται ἀπὸ κάποια λογική. Τὸ «ν’ ἀγαπᾶτε τοὺς ἐχθρούς σας» δὲν εἶναι καὶ τόσο αὐτονόητη ἐντολὴ οὔτε τόσο εὔκολα ἐφαρμόσιμη. Ὁ λογικὸς ἄνθρωπος προστατεύεται ἀπὸ τὸν ἐχθρό του, ἀμύνεται μὲ κάθε τρόπο, ὑπερασπίζεται τὸ δίκαιό του, νομίζοντας, τὶς πιὸ πολλὲς φορές, ὅτι συνεπὴς μὲ τὸ λόγο τοῦ εὐαγγελίου. Γι’ αὐτὸ ἡ ἐντολὴ ἐδῶ του Χριστοῦ μοιάζει ἀνεδαφικὴ καὶ ἀνεφάρμοστη.
Ἡ ἀγάπη, ὅμως, πρὸς τοὺς ἐχθροὺς εἶναι ἡ ἐπανάσταση ποὺ προτείνει ὁ Χριστὸς στὶς σχέσεις τῶν ἀνθρώπων. Ἡ ἐντολὴ τῆς ἀγάπης, ὅπως τὴν κήρυξε ὁ Χριστὸς, εἶναι καινούργια ἐντολή, καθὼς ὁ ἴδιος τὸ εἶπε: «Σᾶς δίνω καινούργια ἐντολή, νὰ ἀγαπᾶτε ὁ ἕνας τὸν ἄλλον καθὼς ἐγὼ σᾶς ἀγάπησα, ἔτσι καὶ σεῖς νὰ ἀγαπᾶτε ὁ ἕνας τὸν ἄλλο». Εἶναι καινούργια ἡ ἐντολὴ τῆς ἀγάπης, ὄχι ἐπειδὴ εἶναι πρωτάκουστη στὸν κόσμο ἡ λέξη, ἀλλὰ γιατί εἶναι νέο τὸ περιεχόμενο τῆς ἐντολῆς. Ἴσως, πρὶν τὸ Χριστὸ καὶ ἄλλοι νὰ μίλησαν γιὰ τὴν ἀγάπη, εἶναι ὅμως ξεχωριστὸς καὶ προσωπικὸς ὁ τρόπος μὲ τὸν ὁποῖο ὁ Σωτήρας Χριστὸς ἔζησε σὰν ἄνθρωπος καὶ πραγματοποίησε τὴν ἀγάπη. Γι’ αὐτό, ὅταν μιλάει γιὰ τὴν ἀγάπη, πάντα προβάλλει συγκεκριμένα καὶ προσωπικὰ τὸν ἑαυτὸ του «καθὼς ἐγὼ σᾶς ἀγάπησα».
«Ἀγαπᾶτε τοὺς ἐχθρούς σας» εἶπε ὁ Κύριος, καὶ ὁ λόγος φαίνεται παράλογος καὶ ἡ ἐντολὴ μὴ ὑλοποιήσιμη. Ὅμως, προσθέτει ὁ ἴδιος καὶ αἰτιολογεῖ τὴν ἐντολή: «ἔτσι θὰ εἶστε παιδιὰ τοῦ Ὑψίστου, ἐπειδὴ καὶ Ἐκεῖνος εἶναι καλὸς σὲ ὅλους τους ἀχάριστους καὶ πονηρούς. Νὰ εἶσθε λοιπὸν συμπονετικοί, καθὼς καὶ ὁ Πατέρας σας εἶναι συμπονετικός». Στὰ λόγια αὐτὰ φανερώνεται τὸ τρίτο χαρακτηριστικό της χριστιανικῆς ἀγάπης. Ὁ ἄνθρωπος ποὺ ἀγαπᾶ δείχνει ὅτι εἶναι γιὸς τοῦ σπλαχνικοῦ Θεοῦ ἢ καλύτερα πρέπει αὐτὸ νὰ ἐκφραστεῖ μὲ τὴν ἀντίστροφη σειρά. Ὅποιος εἶναι γιὸς τοῦ οὐράνιου Πατέρα δὲν μπορεῖ παρὰ νὰ ἀγαπᾶ ὅλους καὶ νὰ δείχνει τὴν ἔμπρακτη ἀγάπη ἀκόμη καὶ πρὸς τοὺς ἐχθρούς. Ἡ ἀγάπη εἶναι δυνατὴ μόνο ὅταν ὁ ἄνθρωπος νιώθει γιὸς τοῦ Θεοῦ. «Ἐμεῖς ἀγαποῦμε τὸ Θεὸ γιατί αὐτὸς πρῶτος μας ἀγάπησε», λέει ὁ εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης. Καὶ ὁ Ἰησοῦς Χριστὸς διαβεβαιώνει τὸ Νικόδημο στὴ συνομιλία τους: «τόσο πολὺ ἀγάπησε ὁ Θεὸς τὸν κόσμο, ὥστε παρέδωσε στὸ θάνατο τὸ μονογενῆ του Υἱό, γιὰ νὰ μὴ χαθεῖ ὅποιος πιστεύει σ’ αὐτόν, ἀλλὰ νὰ ἔχει ζωὴ αἰώνια». Ὁ οἰκτίρμονας Πατέρας ἀποτελεῖ τὴν πηγὴ τῆς ἀγάπης πρὸς ὅλους καὶ τὸ στόχο ἐξομοίωσης τοῦ χριστιανοῦ. Ἡ ζωὴ τῆς ἀγάπης δὲν εἶναι μία ἐνδοανθρώπινη καὶ κοινωνικὴ ὑπόθεση τῶν χριστιανῶν, ἀλλὰ ἀπορρέει ἀπὸ τὴ στενὴ υἱϊκὴ σχέση τοῦ χριστιανοῦ πρὸς τὸ Θεὸ Πατέρα. Ὅποιος βιώνει ἔντονα τὴν ἀγάπη τοῦ Θεοῦ Πατέρα προσφέρει τὴν ἀγάπη του σ’ ὅλους μὲ τρόπο θετικό, ἀνιδιοτελῆ καὶ ὁλοκληρωτικό. Ἀμήν.
π. Μ.Ι.Κ.
Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως

Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2016

"Γιατί χρειάζονται τά Ἀρχαῖα Ἑλληνικά;"



Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων "ΕΝΟΡΙΑ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ 2016" και στο "Ενοριακό Αρχονταρίκι" την Δευτέρα 3 Οκτωβρίου, 7.30 μ.μ.
• ο Παναγιώτης Χαρατζόπουλος, πρόεδρος του ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ ΠΕΙΡΑΙΩΣ θα συζητήσει:
• Με τον Σεβ. Μητροπολίτη Χίου κ. Μάρκο καί
• τον Παναγιώτη Μητροπέτρο, φιλόλογο, νομικό.
"Γιατί χρειάζονται τά Ἀρχαῖα Ἑλληνικά;"
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα συνεδρίων της ενορίας ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑΣ (Βούλγαρη 50, όπισθεν Ιερού Ναού)
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Ιεραποστολή: τόσο σημαντική όσο το νερό



Την Κυριακή 2 Οκτωβρίου  στις 10.15.π.μ. στην Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής στο Πολυδένδρι Αττικής μετά το τέλος της Θείας Λειτουργίας ,θα πραγματοποιηθεί η παρουσίαση της 4ης αποστολής στην Ουγκάντα με τίτλο :" Ιεραποστολή : τόσο σημαντική όσο το νερό-Παρουσίαση της 5ης αποστολής μας στην Ουγκάντα..Στην εκδήλωση αυτή οι εθελοντές της 4ης αποστολής θα καταθέσουν τις προσωπικές τους εμπειρίες και μαρτυρίες  από την Ουγκάντα,ενώ θα παρουσιαστεί πλούσιο φωτογραφικό και κινηματογραφικό υλικό από την 5η αποστολή.
Στο τέλος της εκδηλώσεως θα πραγματοποιηθεί φιλανθρωπικό Αφρικάνικο παζάρι με είδη που δημιουργούν οι Ορθόδοξοι αδελφοί μας  από την Ουγκάντα,με σκοπό την ενίσχυση της Ιεραποστολής ενώ στο τέλος της εκδηλώσεως  θα διατεθούν  και κουμπαράδες της Ιεραποστολής  για όσους θα ήθελαν να βοηθήσουν την Ιεραποστολή και με αυτόν τον τρόπο. Οι κουμπαράδες θα μαζευτούν τον Ιούνιο του 2017 ,όταν πρώτα ο Θεός η Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής θα πραγματοποιήσει την 6η αποστολή στην Ουγκάντα.Σας περιμένουμε με χαρά!!

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΙΕΡΑΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ Ε΄ ΣΤΗΝ Ι. ΜΟΝΗ ΑΓΙΑΣ ΛΑΥΡΑΣ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ.





ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΚΑΛΑΒΡΥΤΙΝΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ
ΕΠΙΤΙΜΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ.







Κατά την ακολουθία του Εσπερινού την Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου του 2016, ο Σύλλογός  Καλαβρυτινών Πειραιά, μέσα από την εθνικοθρησκευτική του δράση, πρόσφερε στην ιστορική για το γένος μας Μονή της Αγίας Λαύρας Καλαβρύτων, περίτεχνη ιερά εικόνα του εθνομάρτυρα Αγίου Γρηγορίου του Ε΄.
 Η ιερά εικόνα αφιερώθηκε σύμφωνα με την εγχάρακτη επιγραφή που φέρει, στη μνήμην του ιερέως Νικολάου Πέττα και της πρεσβυτέρας του Ανθής, που νιώθουμε ότι νοητά παρίστανται αυτή την στιγμή. Η εικόνα κατασκευάστηκε δι’ εξόδων των οικείων του ευλογημένου οσιομαρτυρικού ιερατικού ζεύγους (έχω την έμφυτη ευλάβεια να τους αποκαλώ οσιομάρτυρες). Φέρει ένθετο εγκόλπιο που περικλείει ως ευλογία, λείψανο του πελοποννησιακής καταγωγής Αγίου Γρηγορίου του Ε΄, ο οποίος, διετέλεσε Οικουμενικός Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως.
Η εικόνα παραδόθηκε, από μέλη του Συλλόγου μας  στα τίμια χέρια του καθηγουμένου της Ιεράς Μονής, πανοσιολογιοτάτου αρχιμανδρίτη κ. Ευσεβίου Σπανού, παρουσία  της  οσιωτάτης συνοδείας του. Τοποθετήθηκε, από τους Πατέρες της Μονής στο Κειμηλιαρχείο της, πλησίον των ιερών σιγιλίων του Πατριάρχου Γρηγορίου του Ε΄, εκεί δίπλα όπου υπάρχει και το σύμβολο της φυλής μας, το Ιερό Λάβαρο της Επαναστάσεως του 1821.
Ευχαριστούμε τον οικείο  Ποιμενάρχη, Σεβασμιότατο Μητροπολίτη κ. Αμβρόσιο για την φιλοξενία, καθώς και τους παραβρισκόμενους. Προς καθιέρωση της σεβάσμιας εικόνας αναφέρω τα εξής :
«Μέσα στην πολυδιάστατη δράση και προσφορά του Συλλόγου μας, συμπεριλαμβάνει τον αγώνα μου ως προέδρου, να κατασκευάσουμε και να προσφέρουμε στην Μονή Αγίας Λαύρας τον ανδριάντα του Εθνεγέρτη Παλαιών Πατρών Γερμανού, ο οποίος κοσμεί το προαύλιο της. Σήμερα, ευλογία Θεού και με τις ευχές των Οσιομαρτύρων, φέραμε την ιερά αυτή εικόνα στο φυσικό της χώρο, αφού η Μονή Αγίας Λαύρας, πρωτοστάτησε στον αγώνα της Μεγάλης στιγμής του ξεσηκωμού των προγόνων μας το ΄21, ενάντια στον μακρόχρονο Οθωμανό κατακτητή.
Τοποθετήσαμε, αυτόν τον πνευματικό θησαυρό και νοητά ταξιδέψαμε στο κέντρο της Ορθοδοξίας, το Οικουμενικό Πατριαρχείο στο μαρτυρικό Φανάρι, όπου εδώ και 195 χρόνια είναι σφραγισμένη η κεντρική πύλη, εις ένδειξη θρήνου για το κρέμασμα του αγίου Πατριάρχου Γρηγορίου του Ε΄. Στοιχώντας στο κήρυγμα του π. Νικολάου Πέττα: «Αναπολούμε στην Πόλη των Πόλεων, την Κωνσταντινούπολη, η οποία παραμένει η πρωτεύουσα της καρδιάς μας. Την μορφή της οποίας ατενίζουμε στην σεπτή μορφή του εσταυρωμένου γενάρχη μας, του Οικουμενικού Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου!». Αυτές οι ιερές πεποιθήσεις μαζί με την πρεσβυτέρα του Ανθή, τις μεταλαμπάδευσαν όχι μόνο στα πολλά κατά σάρκα τέκνα τους, αλλά και σε όσους συστρέφονταν όσο ζούσαν.
Ο Γρηγόριος ο Ε', ο φλογερός αυτός Ιεράρχης, ακολούθησε τον δρόμο του μαρτυρίου του Μεγάλου Αρχιερέα Χριστού. Σάρκωσε ολόκληρο το υπόδουλο Γένος. Επωμίσθηκε το σταυρό του, ανέβηκε το Γολγοθά του. Δέχθηκε ραπίσματα, χλευασμούς, εμπτυσμούς και τέλος τον θάνατο με απαγχονισμό από Οθωμανούς και Ιουδαίους στην πύλη του Πατριαρχείου, την  10η Απριλίου του 1821 ανήμερα του Πάσχα. Είκοσι ημέρες μετά την έκρηξη της Επαναστάσεως εδώ στο Μέγα Μοναστήρι, από τον ανιψιό του Δεσπότη Παλαιών Πατρών Γερμανού. Αδιάψευστα στοιχεία για την αποφασιστική συμμετοχή της Εκκλησίας και των δύο προαναφερθέντων στην έναρξη του αγώνα εδώ στην Αγία Λαύρα.
Στο έγγραφο της καταδίκης του (τουρκιστί «γιαφτάς»), αναφέρεται η αιτία του απαγχονισμού του Αγίου Πατριάρχη αναφέρει μεταξύ άλλων: «Ἀλλ’ ὁ ἄπιστος πατριάρχης τῶν Ἑλλήνων… ἐξ αἰτίας τῆς διαφθορᾶς τῆς καρδίας του, ὄχι μόνον δὲν εἰδοποίησεν οὐδ’ ἐπαίδευσε τοὺς ἀπατηθέντας, ἀλλὰ καθ’ ὅλα τὰ φαινόμενα ἦτο καὶ αὐτός, ὡς ἀρχηγός, μυστικὸς συμμέτοχος τῆς Ἐπαναστάσεως… ἀντὶ νὰ δαμάσῃ τοὺς ἀποστάτας καὶ δώση πρῶτος τὸ παράδειγμα τῆς εἰς τὰ καθήκοντα ἐπιστροφῆς τῶν, ὁ ἄπιστος οὗτος ἔγινεν ὁ πρωταίτιος ὅλων τῶν ἀνεφυεισῶν ταραχῶν. Εἴμεθα πληροφορημένοι ὅτι ἐγεννήθη ἐν Πελοποννήσῳ καὶ ὅτι εἶναι συνένοχος ὅλων τῶν ἀταξιῶν, ὄσας οἱ ἀποπλανηθέντες ραγιάδες ἔπραξαν κατὰ τὴν ἐπαρχίαν Καλαβρύτων… Ἐπειδὴ πανταχόθεν ἐβεβαιώθημεν περὶ τῆς προδοσίας του ὄχι μόνος εἰς βλάβην τῆς ὑψηλῆς Πύλης, ἀλλὰ καὶ εἰς ὄλεθρον αὐτοῦ τοῦ ἔθνους του, ἀνάγκη ἦτο νὰ λείψη ὁ ἄνθρωπος οὗτος ἀπὸ τοῦ προσώπου τῆς γῆς καὶ διὰ τοῦτο ἐκρεμάσθη πρὸς σωφρονισμὸ τῶν ἄλλων».
Η Ιερά Εικόνα του Μεγάλου αυτού Ρωμιού, θα παραμείνει δια παντός στην Ιερά Μονή προς αγιασμών των ενθάδε ασκούμενων Πατέρων. Εμείς με τις ευλογίες της Μητέρας Εκκλησίας θα τοποθετούμε εικόνες του Εθνομάρτυρα Ιεράρχη Γρηγορίου, εις πείσμα ορισμένων που ενοχλούνται,  όπως όταν τοποθετήθηκε η εικόνα του στην κλειστή Πύλη το 1907 επί σουλτάνου Αβδούλ Χαμίτ, ο οποίος απαίτησε εκνευρισμένος να την κατεβάσουν.
 Το εικονιζόμενο πρόσωπο, ο Πατριάρχης μας, θα βροντοφωνάζει μαζί με τον Βαλαωρίτη σε εμάς τους λήσμονες νεοέλληνες: «Χτυπάτε, πολέμαρχοι! Μη λησμονείτε το σχοινί, παιδιά, του πατριάρχη!». Μας έρχεται στην σκέψη αυτό που διαλαλούσε ο οσιομάρτυς π. Νικόλαος Πέττας: «Και να μας αφανίσουν τους ρωμιούς, και μια μπουκιά να μας αφήσουν, αυτή η μαγιά είναι ικανή να ξαναδημιουργήσει το αθάνατο χριστιανικό γένος μας». Ο Πατριάρχης Γρηγόριος μαζί  με τον κατά σάρκα ανιψιό του Παλαιών Πατρών Γερμανό, ως Εθνεγέρτες της φυλής μας θα μας δείχνουν τον δρόμο της κατά Θεόν ελευθερίας!
«Ἐπικαλούμενοι δὲ τὸν Κύριον τοῦ οὐρανοῦ καὶ τῆς γῆς ἵνα διὰ τῶν ἱκεσιῶν καὶ τῶν πρεσβειῶν τοῦ ἱερομάρτυρος Γρηγορίου, οὗ τὸ ἱερὸν Λείψανον ἀπήλαυσεν ἤδη ἡ Ἑλλάς, σκέπῃ καὶ διαφυλάττῃ ἅπαν τὸ Ἑλληνικὸν γένος ὅπως δυνηθῇ ἐκπληρῶσαι τὴν ὑπὸ τῆς Θείας Προνοίας ἐπιβεβλημένην αὐτῇ ἀποστολήν, διατελοῦμεν εὐπειθέστατοι».
Την ευχή σας άγιοι πατέρες και καλό και ευλογημένο εκκλησιαστικό έτος, αυτός ο μήνας Σεπτέμβριος είναι ο πρώτος μήνας του εκκλησιαστικού εορτολογίου!».

Ἀπολυτίκιον. Ἦχος α’. Τῆς ἐρήμου πολίτης.
Δημητσάνης τὸν γόνον βυζαντίου τὸν πρόεδρον, καὶ τῆς Ἐκκλησίας ἁπάσης, γέρας θεῖον καὶ καύχημα. Γρηγόριον τιμήσωμεν πιστοί, ὡς Μάρτυρα Χριστοῦ πανευκλεῆ, ἶνα λάβωμεν πταισμάτων τὸν ἱλασμόν, παρὰ Θεοῦ κραυγάζοντες. Δόξα τῷ δεδωκότι σου ἰσχύν, δόξα τῷ σὲ στεφανώσαντι, δόξα τῷ ἐν εὐκλείᾳ οὐρανῶν, δοξασαντᾶ σε Ἅγιε.

Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2016

Συγκίνηση στην ενθρόνιση του Μητροπολίτη Σμύρνης -Πρώτη φορά μετά τη Μικρασιατική καταστροφή [εικόνες & βίντεο]

Λαμπρή μέρα ήταν η χθεσινή για τη Σμύρνη, τον Ελληνισμό και την Ορθοδοξία.
Στον ανακαινισμένο από το δήμο του ιστορικού κέντρου της τουρκικής μεγαλούπολης ναό του Αγίου Βουκόλου, στο μόνο σωσμένο από την Καταστροφή της Σμύρνης το 1922 Ορθόδοξο ναό, έγινε η ενθρόνιση από τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο του νέου Μητροπολίτη Σμύρνης κ. Βαρθολομαίου. Του πρώτου Μητροπολίτη της Σμύρνης μετά το Χρυσόστομο που μαρτύρησε στις 14 Σεπτεμβρίου 1922 στη διάρκεια των τραγικών γεγονότων εκείνων των ημερών.
(politischios.gr)
Παρόντες στο ιστορικό γεγονός εκατοντάδες Έλληνες απόγονοι Μικρασιατών προσφύγων που ταξίδεψαν στη Σμύρνη από όλη την Ελλάδα αλλά και από άλλες γωνιές του πλανήτη. Αλλά και κληρικοί και φυσικά ορθόδοξοι από όλη την Τουρκία. Παρούσα και η Κοινότητα των Ορθοδόξων της Σμύρνης, στην οποία εκτός από Έλληνες συμμετέχουν και ορθόδοξοι κάτοικοι της πόλης άλλων εθνικοτήτων.
Ο νέος Μητροπολίτης Σμύρνης έγινε δεκτός με επιφωνήματα χαράς και την προσφώνηση «Άξιος» υπό τους ήχους της καμπάνας του ναού.
(politischios.gr)
Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και εν αναμονή της άφιξης του Οικουμενικού πατριάρχη ο κ. Βαρθολομαίος σημείωσε: «Πρόκειται για μια ευλογημένη και συγκινητική στιγμή, καθώς ο Θεός με αξιώνει με απόφαση του Οικουμενικού Πατριάρχου και της Αγίας Ιεράς Συνόδου του Οικουμενικού Πατριαρχείου, να έρθω εδώ στη Σμύρνη και παράλληλα προς τα καθήκοντά μου τα οποία θα ασκώ στην Κωνσταντινούπολη, να ασχοληθώ με τις πνευματικές ανάγκες των ορθοδόξων Χριστιανών οι οποίοι διαβιούν σήμερα στη Σμύρνη. Στην ιστορική αυτή πόλη, στην κοιτίδα αυτή του πολιτισμού, του ελληνικού γένους και της Ορθοδόξου εκκλησίας και εν γένει του Χριστιανισμού. Προσεύχομαι ο Άγιος Θεός με τις πρεσβείες των πολιούχων της Σμύρνης του Αγίου Βουκόλου, του Αγίου Πολυκάρπου, της Αγίας Φωτεινής να με στηρίξουν στο έργο μου αυτό».
(politischios.gr)
Μιλώντας για το συμβολισμό της διαδοχής ενός μάρτυρα στο θρόνο της Σμύρνης 94 χρόνια μετά ο κ. Βαρθολομαίος δήλωσε «πολύ συγκινημένος». Ενώ απευθυνόμενος στους Σμυρνιούς όπου γης απηύθυνε χαιρετισμό αγάπης. «Τους διαβεβαιώ ότι θα προσεύχομαι γι’ αυτούς και ότι είμαι ανοιχτός σε κάθε ευχή, σε κάθε προσπάθεια που θα βοηθήσει τους ορθοδόξους εδώ στη Σμύρνη».
(politischios.gr)


Λαμπρή μέρα ήταν η χθεσινή για τη Σμύρνη, τον Ελληνισμό και την Ορθοδοξία.
Στον ανακαινισμένο από το δήμο του ιστορικού κέντρου της τουρκικής μεγαλούπολης ναό του Αγίου Βουκόλου, στο μόνο σωσμένο από την Καταστροφή της Σμύρνης το 1922 Ορθόδοξο ναό, έγινε η ενθρόνιση από τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο του νέου Μητροπολίτη Σμύρνης κ. Βαρθολομαίου. Του πρώτου Μητροπολίτη της Σμύρνης μετά το Χρυσόστομο που μαρτύρησε στις 14 Σεπτεμβρίου 1922 στη διάρκεια των τραγικών γεγονότων εκείνων των ημερών.
(politischios.gr)
Παρόντες στο ιστορικό γεγονός εκατοντάδες Έλληνες απόγονοι Μικρασιατών προσφύγων που ταξίδεψαν στη Σμύρνη από όλη την Ελλάδα αλλά και από άλλες γωνιές του πλανήτη. Αλλά και κληρικοί και φυσικά ορθόδοξοι από όλη την Τουρκία. Παρούσα και η Κοινότητα των Ορθοδόξων της Σμύρνης, στην οποία εκτός από Έλληνες συμμετέχουν και ορθόδοξοι κάτοικοι της πόλης άλλων εθνικοτήτων.
Ο νέος Μητροπολίτης Σμύρνης έγινε δεκτός με επιφωνήματα χαράς και την προσφώνηση «Άξιος» υπό τους ήχους της καμπάνας του ναού.
(politischios.gr)
Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και εν αναμονή της άφιξης του Οικουμενικού πατριάρχη ο κ. Βαρθολομαίος σημείωσε: «Πρόκειται για μια ευλογημένη και συγκινητική στιγμή, καθώς ο Θεός με αξιώνει με απόφαση του Οικουμενικού Πατριάρχου και της Αγίας Ιεράς Συνόδου του Οικουμενικού Πατριαρχείου, να έρθω εδώ στη Σμύρνη και παράλληλα προς τα καθήκοντά μου τα οποία θα ασκώ στην Κωνσταντινούπολη, να ασχοληθώ με τις πνευματικές ανάγκες των ορθοδόξων Χριστιανών οι οποίοι διαβιούν σήμερα στη Σμύρνη. Στην ιστορική αυτή πόλη, στην κοιτίδα αυτή του πολιτισμού, του ελληνικού γένους και της Ορθοδόξου εκκλησίας και εν γένει του Χριστιανισμού. Προσεύχομαι ο Άγιος Θεός με τις πρεσβείες των πολιούχων της Σμύρνης του Αγίου Βουκόλου, του Αγίου Πολυκάρπου, της Αγίας Φωτεινής να με στηρίξουν στο έργο μου αυτό».
(politischios.gr)
Μιλώντας για το συμβολισμό της διαδοχής ενός μάρτυρα στο θρόνο της Σμύρνης 94 χρόνια μετά ο κ. Βαρθολομαίος δήλωσε «πολύ συγκινημένος». Ενώ απευθυνόμενος στους Σμυρνιούς όπου γης απηύθυνε χαιρετισμό αγάπης. «Τους διαβεβαιώ ότι θα προσεύχομαι γι’ αυτούς και ότι είμαι ανοιχτός σε κάθε ευχή, σε κάθε προσπάθεια που θα βοηθήσει τους ορθοδόξους εδώ στη Σμύρνη».
(politischios.gr)
Η ενθρόνιση χθες το απόγευμα του νέου Μητροπολίτη Σμύρνης Βαρθολομαίου επισφραγίστηκε με την παράδοση σε αυτόν δύο ιστορικών και ανεκτίμητης σημασίας κειμηλίων του Ιερομάρτυρος Χρυσοστόμου.

Το πρώτο δωρίθηκε στον κ. Βαρθολομαίο από τον Οικουμενικό Πατριάρχη και είναι αντίγραφο της χειρόγραφης εναισίμου διατριβής (υποβάλλεται σε κάποιο πανεπιστήμιο, προκειμένου να γίνει ο συντάκτης διδάκτορας) του Χρυσοστόμου στην Ιερά Θεολογική της Χάλκης, στην οποία ο Ιερομάρτυρας σπούδασε την ιερά επιστήμη της Θεολογίας. Το πρωτότυπο της διατριβής σώζεται στην βιβλιοθήκη της Χάλκης. Θέμα της είναι: «Θέσις Θεολογική περί του ότι Μόνη των τριών μεγάλων Εκκλησιών η Ορθόδοξος Ανατολική έστι η αληθής».
(ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Στον νέο Μητροπολίτη ο Οικουμενικός Πατριάρχης προσέφερε και ένα αργυρό Άγιο Ποτήριο.

Το δεύτερο σημαντικό κειμήλιο προσφέρθηκε από τον καθηγητή Θεολογίας, σύμβουλο των αοιδίμων Πατριαρχών Αθηναγόρου, Δημητρίου και του σημερινού πατριάρχη Βαρθολομαίου, και άρχοντα Μεγάλο Ιερομνήμονα του Οικουμενικού Πατριαρχείου, κ. Αριστείδη Πανώτη.
(ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Ο αρχαιότερος των αξιωματούχων του Οικουμενικού Πατριαρχείου, Αριστείδης Πανώτης, δώρισε στον Μητροπολίτη Βαρθολομαίο έγγραφο του Ιερομάρτυρα Χρυσοστόμου, με την υπογραφή του. Το έγγραφο κατέληξε στον κ. Πανώτη από τον ιδιαίτερο γραμματέα του Ιερομάρτυρος Σμύρνης Χρυσοστόμου, Λεωνίδα Φιλιππίδη, μετέπειτα καθηγητή της Θεολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.
(ΑΠΕ-ΜΠΕ)


Η ενθρόνιση χθες το απόγευμα του νέου Μητροπολίτη Σμύρνης Βαρθολομαίου επισφραγίστηκε με την παράδοση σε αυτόν δύο ιστορικών και ανεκτίμητης σημασίας κειμηλίων του Ιερομάρτυρος Χρυσοστόμου.

Το πρώτο δωρίθηκε στον κ. Βαρθολομαίο από τον Οικουμενικό Πατριάρχη και είναι αντίγραφο της χειρόγραφης εναισίμου διατριβής (υποβάλλεται σε κάποιο πανεπιστήμιο, προκειμένου να γίνει ο συντάκτης διδάκτορας) του Χρυσοστόμου στην Ιερά Θεολογική της Χάλκης, στην οποία ο Ιερομάρτυρας σπούδασε την ιερά επιστήμη της Θεολογίας. Το πρωτότυπο της διατριβής σώζεται στην βιβλιοθήκη της Χάλκης. Θέμα της είναι: «Θέσις Θεολογική περί του ότι Μόνη των τριών μεγάλων Εκκλησιών η Ορθόδοξος Ανατολική έστι η αληθής».
(ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Στον νέο Μητροπολίτη ο Οικουμενικός Πατριάρχης προσέφερε και ένα αργυρό Άγιο Ποτήριο.

Το δεύτερο σημαντικό κειμήλιο προσφέρθηκε από τον καθηγητή Θεολογίας, σύμβουλο των αοιδίμων Πατριαρχών Αθηναγόρου, Δημητρίου και του σημερινού πατριάρχη Βαρθολομαίου, και άρχοντα Μεγάλο Ιερομνήμονα του Οικουμενικού Πατριαρχείου, κ. Αριστείδη Πανώτη.
(ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Ο αρχαιότερος των αξιωματούχων του Οικουμενικού Πατριαρχείου, Αριστείδης Πανώτης, δώρισε στον Μητροπολίτη Βαρθολομαίο έγγραφο του Ιερομάρτυρα Χρυσοστόμου, με την υπογραφή του. Το έγγραφο κατέληξε στον κ. Πανώτη από τον ιδιαίτερο γραμματέα του Ιερομάρτυρος Σμύρνης Χρυσοστόμου, Λεωνίδα Φιλιππίδη, μετέπειτα καθηγητή της Θεολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.
(ΑΠΕ-ΜΠΕ)

ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ Α’ Ο ΦΙΛΑΓΙΟΣ


Γράφει ο Θεολόγος- Εκκλησιαστικός Ιστορικός-Νομικός Ιωάννης Ελ. Σιδηράς 
ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ Α’ 
Ο ΦΙΛΑΓΙΟΣ 
• Επέτειος εικοσιπενταετούς (1991-2016) ευκλεούς και τετιμημένης Πατριαρχίας του Παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχου Βαρθολομαίου στον μαρτυρικό Αποστολικό, Πατριαρχικό και Οικουμενικό θρόνο της Μητρός Αγίας Μεγάλης του Χριστού Κωνσταντινουπολίτιδος Εκκλησίας. 
• Η Επετηρίδα (Ημερολόγιον) του Οικουμενικού Πατριαρχείου για το σωτήριον έτος 2016 είναι αφιερωμένη στους κατά την τελευταία εικοσιπενταετία (1991-2016) αγιοκαταταγέντας στις Αγιολογικές Δέλτους της Ορθοδόξου Εκκλησίας θεοφιλώς αθλήσαντες Αγίους και Οσίους.
Διαβάστε ολόκληρο το κείμενο στη συνέχεια




http://fanarion.blogspot.gr/2016/08/blog-post_31.html

Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2016

ΚΥΡΙΑΚΗ Α΄ ΛΟΥΚΑ – 25 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2016

Ιερά Μητρόπολις Σερβίων και Κοζάνης
ΚΥΡΙΑΚΗ Α´ ΛΟΥΚΑ
(Λκ. ε΄ 1-11)
Ἡ σημερινὴ εὐαγγελικὴ περικοπή, ἀδελφοί, ἔχει ὡς θέμα της τὴν κλήση τοῦ Πέτρου, τοῦ Ἰακώβου καὶ τοῦ Ἰωάννη, στὰ πρῶτα στάδια τῆς δημόσιας δράσης τοῦ Χριστοῦ στὴ Γαλιλαία. Τὰ πλήθη, ὁπουδήποτε μιλοῦσε ὁ Χριστός, στὶς συναγωγὲς ἢ στὸ ὕπαιθρο, συνωθοῦνταν γιὰ νὰ τὸν ἀκούσουν. Σὲ μία ἀπὸ τὶς πολλὲς ἐξόδους του, καὶ ἀκολουθούμενος ἀπὸ μεγάλο πλῆθος, βρέθηκε στὴ λίμνη Γεννησαρέτ.
Τὸ πλῆθος ποὺ εἶχε ἔρθει νὰ τὸν ἀκούσει ἦταν τόσο μεγάλο, ποὺ τὸν εἶχε περικυκλώσει καὶ τὸν πίεζε, καθὼς ἐκεῖνος στεκόταν στὴν ἄκρη τῆς λίμνης. Ἐκεῖ πρόσεξε δύο ψαράδικα, ποὺ εἶχαν ἀράξει στὴν ὄχθη καὶ τοὺς ψαράδες νὰ πλένουν τὰ δίχτυά τους. Ἦταν τὰ πλοῖα τοῦ Πέτρου καὶ τῶν ἀδελφῶν Ζεβεδαίου. Αὐτή, καθὼς φαίνεται, δὲν πρέπει νὰ ἦταν ἡ πρώτη φορὰ ποὺ ὁ Χριστὸς συναντοῦσε τὰ συγκεκριμένα αὐτὰ πρόσωπα, ποὺ ἔμελλαν νὰ γίνουν μαθητές του.
Ἀφοῦ ἀνέβηκε ὁ Κύριος στὸ πλοῖο τοῦ Πέτρου, τοῦ ζήτησε νὰ ἀπομακρύνει λίγο τὸ πλοῖο ἀπὸ τὴν ὄχθη τῆς λίμνης, γιὰ νὰ μπορέσει νὰ μιλήσει στὸ πλῆθος ἀπὸ κάποια ἀπόσταση, ποὺ θὰ τοῦ ἐπέτρεπε νὰ γίνει περισσότερο ἀκουστός. Μέχρι ἐδῶ ἡ ἱστορία, ὅπως τὴ διηγεῖται ὁ Εὐαγγελιστής, χρησιμεύει ὡς σκηνικὸ γιὰ ὅσα ἀκολουθοῦν καὶ στὰ ὁποῖα βρίσκεται τὸ κέντρο βάρους τῆς ὅλης περικοπῆς.
Μόλις τελειώνει τὸ λόγο του ὁ Χριστὸς ἀπευθύνεται στὸν Σίμωνα καὶ τὸν προστάζει νὰ ξανοιχτεῖ στὰ βαθιά τῆς λίμνης καὶ νὰ ρίξει ξανὰ τὰ δίχτυα γιὰ ψάρεμα. Ὁ Πέτρος –κι αὐτὸ εἶναι θαυμαστὸ ἀπὸ τὴν πλευρὰ του– παρόλο ποὺ γνωρίζει ὅτι αὐτὸ εἶναι ἀντίθετο πρὸς τοὺς νόμους τῆς
ἁλιευτικῆς τέχνης, ὄχι μόνο δὲν φέρνει ἀντίρρηση, ἀλλὰ κάνει ἀκριβῶς αὐτὸ ποὺ τοῦ ζητᾶ ὁ Κύριος. «Ἐπιστάτα, ἐπὶ δὲ τῷ ρήματί σου χαλάσω τὰ δίκτυα». Δάσκαλε, ἐπειδὴ ὅμως τὸ λὲς ἐσύ, ἐγὼ θὰ ρίξω τὸ δίχτυ. Ἡ προσφώνηση «ἐπιστάτα», χωρὶς νὰ ταυτίζεται, ἀντιστοιχεῖ στὸ «ραββὶ» (=δάσκαλε). Ὁ Πέτρος εἶχε ἀποδεχτεῖ καὶ εἶχε ἤδη ἀναγνωρίσει τὸ Χριστὸ ὡς «δάσκαλο», ὅπως ἄλλωστε καὶ πολλοὶ ἄλλοι συμπατριῶτες του.
Ἡ ὁλοπρόθυμη διάθεση τοῦ Σίμωνα νὰ ἐκτελέσει ἀμέσως τὴν ἀπαίτηση τοῦ Χριστοῦ δὲν ἐκπορεύεται καθόλου ἀπὸ τὴν ὅποια φιλικὴ διάθεση ἀπέναντί του. Δὲν τὸ ἔκανε ἁπλῶς καὶ μόνο γιὰ νὰ μὴν τοῦ χαλάσει τὸ χατίρι. Ἦταν ἡ εὐκαιρία ποὺ περίμενε, γιὰ νὰ δείξει ἔμπρακτα τὴν ἀναγνώρισή του καὶ κυρίως τὴν ἐμπιστοσύνη του στὸ πρόσωπό του.
Ἀλλά, καὶ πάλι, ἀπὸ τὴν προσφώνηση «ἐπιστάτα» ἕως τὴν προσφώνηση «Κύριε», ποὺ θὰ ἀναφωνήσει ἀργότερα ὁ Πέτρος, ἡ ἀπόσταση ἐξακολουθεῖ πάντα νὰ εἶναι πολὺ μεγάλη. Ὁ Ἰησοῦς δὲν ἦταν ἕνας πλανόδιος ὁμιλητής, φιλόσοφος ἢ δάσκαλος τοῦ Μωσαϊκοῦ Νόμου, ἀνάμεσα στοὺς ἄλλους συγχρόνους του. Ὁ Ἰησοῦς ἦταν ὁ Χριστός, ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ, ἑπομένως ὁ μόνος Κύριος, ὅπως ἀναφωνοῦμε κάθε φορά στὴ Θεία Λειτουργία: «Εἰς ἅγιος, εἰς Κύριος, Ἰησοῦς Χριστός, εἰς δόξαν Θεοῦ Πατρός». Ἕνας εἶναι ἅγιος καὶ Κύριος, ὁ Ἰησοῦς Χριστός, γιὰ τὴ δόξα τοῦ Θεοῦ Πατέρα.
Ἡ ἀπόφαση τοῦ Πέτρου νὰ ἐμπιστευτεῖ τὸν Ἰησοῦ δικαιώθηκε κατὰ τρόπο θαυμαστό, πέρα ἀπὸ κάθε προηγούμενο. Γέμισαν τὰ δίχτυα ψάρια τόσο ποὺ ἄρχισαν νὰ σχίζονται. Φώναξαν καὶ τὸ διπλανὸ ἁλιευτικό, ποὺ κι ἐκεῖνο γέμισε. Λίγο ἔλειψε νὰ προκαλέσουν ναυάγιο ἀπὸ τὸ πολὺ βάρος.
Ὁ Πέτρος κατάλαβε ὅτι αὐτὸ ποὺ εἶχε συντελεστεῖ δὲν ἦταν κάτι τὸ συνηθισμένο. Ἦταν ἕνα ἔκτακτο καὶ μοναδικὸ γεγονός. Ἦταν ἕνα σημεῖο τῆς ἐξουσίας καὶ τῆς δύναμης μὲ τὴν ὁποία ὁ Ἰησοῦς κάνει νὰ γεμίζουν τὰ δίχτυα ψάρια, ὅπως ἀλλοῦ μὲ τὴν ἴδια ἐξουσία καὶ δύναμη «ἐπιτάσσει τοῖς ἀκαθάρτοις πνεύμασι, καὶ ἐξέρχονται» (Λκ. 4, 36). Ἦταν ἕνα θαῦμα, μία πρόσκληση τοῦ Χριστοῦ στὸν Πέτρο, τὸν Ἰάκωβο καὶ τὸν Ἰωάννη, ποὺ δὲν ἔμεινε ἀναπάντητη.
Ἡ ἀπάντησή τους, μὲ τὸ στόμα τοῦ Πέτρου, δείχνει ὅτι ἔχουν πλήρη συναίσθηση τῆς κρισιμότητας τῆς κατάστασης. «Ἔξελθε ἀπ’ ἐμοῦ, ὅτι ἀνὴρ ἁμαρτωλὸς ἐμοί, Κύριε», φώναξε ὁ Πέτρος, περνώντας ἀπὸ τὸ «ἐπιστάτα» στὴν ὁμολογία πίστεως, «Κύριε».
Ὁ Ἰησοῦς, τὸ διαπιστώνουν, εἶναι φορέας τῆς δύναμης τοῦ Θεοῦ καὶ ταυτόχρονα συναισθάνονται τὴν ἁμαρτωλότητά τους μπροστὰ στὸν Κύριο. Ὅσο τὸ μέτρο θὰ εἶναι ὁ ἐαυτός μας, δὲν θὰ ἀντιλαμβανόμαστε ποτὲ σὲ τί κατάσταση βρισκόμαστε.
Μὴ φοβᾶσαι, ἀπὸ τώρα θὰ ψαρεύεις ἀνθρώπους, τοῦ λέει ἁπλὰ ὁ Ἰησοῦς. Ἡ πρόσκληση ἦταν σαφής. Ἀλλὰ καὶ ἡ ἀνταπόκριση τῶν μαθητῶν ἄμεση καὶ χαρακτηριστική: «ἀφέντες πάντα ἠκολούθησαν αὐτῶ». Πιὸ εὔγλωττη βραχυλογία αὐτοπροσφορᾶς δὲν θὰ μποροῦσε νὰ ὑπάρξει. Σ’ Αὐτὸν ἡ δόξα καὶ τὸ κράτος στοὺς αἰῶνες. Ἀμήν.
π. Κ.Ι.Κ.
Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως

 http://imsk.gr/?p=3060#more-3060
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...