Τετάρτη 15 Μαρτίου 2017
Η μετάνοια και η αιώνιος ζωή όπως την έμαθα από τους σύγχρονους Αγίους και Γεροντάδες
Εισήγηση του κ. Ανδρέα Χριστοφόρου στην Ημερίδα «Το μεγαλείο της μετανοίας στη ζωή του ανθρώπου» της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης, που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 13 Μαρτίου 2017 στον ιερό ναό Αγίου Δημητρίου Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με πτυχιούχους της Θεολογικής Σχολής και άλλων σχολών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου.
ΙΕΡΑ ΑΓΡΥΠΝΙΑ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΠΑΝΟΡΑΜΑΤΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΟΥΡΑΝΙΑ ΑΓΡΥΠΝΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΕΛΕΥΣΕΩΣ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΛΕΙΨΑΝΩΝ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΛΟΥΚΑ ΤΟΥ ΙΑΤΡΟΥ, ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΥΠΟΛΕΩΣ ΤΟΥ ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΟΥ, ΕΙΣ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΠΑΝΟΡΑΜΑΤΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
To Πρώτο Πάσχα
To Πρώτο Πάσχα, από τις Εκδόσεις Άθως
Συγγραφέας:
Κατερίνα Δανδουλάκη-Χιόνη
Ο μικρός Βενιαμίν, ένα δεκάχρονο αγόρι, ζει από κοντά
«Τo πρώτο Πάσχα»!
Από τη θριαμβευτική είσοδο του Χριστού στα Ιεροσόλυμα, μέχρι τη Σταύρωση και την Ανάστασή Του, διάβασε κι εσύ τη μεγαλύτερη και σημαντικότερη περιπέτεια όλων των εποχών και γίνε μάρτυρας της Ανάστασης!
Από τη θριαμβευτική είσοδο του Χριστού στα Ιεροσόλυμα, μέχρι τη Σταύρωση και την Ανάστασή Του, διάβασε κι εσύ τη μεγαλύτερη και σημαντικότερη περιπέτεια όλων των εποχών και γίνε μάρτυρας της Ανάστασης!
Χρωμάτισε, κόψε και κόλλησε τους πρωταγωνιστές της
ιστορίας στις εικόνες του βιβλίου και αναπαράστησε ξανά και ξανά κάθε στιγμή
της, μέσα από τις κατασκευές και το παιχνίδι!
«Η χαρά, που έχω πια στην καρδιά
μου, δεν περιγράφεται με λόγια! Ο Ιησούς, Αυτός που με τίμησε διαλέγοντας το
γαϊδουράκι μου, Αυτός που με τα λόγια του με δίδαξε τόσα πολλά κι ας είμαι μόνο
ένα μικρό παιδί, Αυτός που είδα να Τον χτυπούν, να Τον κοροϊδεύουν και να Τον
σταυρώνουν σαν τον χειρότερο ληστή, Αυτός που συγχώρησε όλους τους εχθρούς Του
πάνω από τον σταυρό, Αυτός που Τον είδα νεκρό στον τάφο, είχε αναστηθεί. Εγώ ο
ίδιος Τον είδα και Τον άκουσα και είμαι μάρτυρας πως όλα όσα σας διηγήθηκα
είναι η αλήθεια. Ο Ιησούς είναι στ’ αλήθεια ο Υιός του Θεού, που ήρθε στον
κόσμο και έγινε άνθρωπος για να μας σώσει. Όχι από τους εχθρούς εδώ, αλλά από
την κακία και την αμαρτία. Και είναι και πάλι και για πάντα ζωντανός».
Για περισσότερες πληροφορίες: http://www.stamoulis.gr/Το-πρώτο-Πάσχα_p-405632.aspx
Δευτέρα 13 Μαρτίου 2017
«Μοναξιά – Άγχος. Υπάρχει απάντηση;»
Β΄ Κυριακή Νηστειών – Γρηγορίου του
Παλαμά.
Κατανυκτικός Εσπερινός και ομιλία,
του Αιδ. Πρωτοπρ. π. Μιχαήλ Χαλά,
με θέμα:
«Μοναξιά – Άγχος. Υπάρχει απάντηση;»
Με κατάνυξη και με την
παρουσία πλήθους πιστών τελέσθηκε το απόγευμα της Β’ Κυριακής των
Νηστειών (Γρηγορίου του Παλαμά), ο Κατανυκτικός Εσπερινός της Μεγάλης
Τεσσαρακοστής, στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως
Θεοτόκου Παλαιού Φαλήρου.
Μετά το πέρας του Εσπερινού,
ο Αιδεσιμολογιώτατος Πρωτοπρεσβύτερος π. Μιχαήλ Χαλάς, Θεολόγος και
Προϊστάμενος του Ιερού Ναού Κοιμήσεως Θεοτόκου Αργυρουπόλεως και γνωστός από
τις τακτικές εκπομπές του στο Ραδιοφωνικό Σταθμό της «Πειραϊκής Εκκλησίας»,
μίλησε με θέμα: «Μοναξιά – Άγχος. Υπάρχει απάντηση;».
Ο ομιλητής με λόγο περιεκτικό
και σύγχρονο, αναφέρθηκε στα δύο αυτά μεγάλα εμπόδια, τα οποία επιβαρύνουν το
νου και την καρδιά πολλών από εμας. Υπογράμμισε τη θεραπευτική επίδραση της
λατρευτικής ζωής και την ανακούφιση, τον
φωτισμό που επέρχεται με την τακτική και συστηματική συμμετοχή στα ζωογόνα Ιερά
μυστήρια της μετάνοιας-εξομολόγησης και της Θείας Κοινωνίας.
Έδωσε απάντηση στο ερώτημα σχετικά με τον
τρόπο που άγιοι γέροντες παλαιότερα, αλλά και στην εποχή μας, μπόρεσαν να
ζήσουν ειρηνικά και γαλήνια. Μας παρότρυνε να δοκιμάσουμε την οδό της
εμπιστοσύνης και της λατρείας του Θεού, ως γεγονός προσωπικής επιλογής και
προσπάθειας. Επεσήμανε τέλος πως όσοι ακολουθούν την ασκητική πορεία που
προτείνει η Ορθόδοξη Παράδοση, ιδιαίτερα την περίοδο της Μεγάλης Τεσσαρακοστής,
οπωσδήποτε διαπιστώνουν την καταλαγή των ενοχλήσεων από τις καθημερινές αγωνίες
και την απομόνωση.
Ο Προϊστάμενος του Ιερού Ναού
Ιερός
Ναός Κοιμήσεως Θεοτόκου Παλαιού Φαλήρου
www.
koimisifalirou.gr
Email:
koimisifalirou@yahoo.gr
FB: /koimisifalirou
Αχιλλέως 30, 175 62, Παλαιό Φάληρο
Τηλ. 210 98 12 234
|
Παρασκευή 10 Μαρτίου 2017
Β' Χαιρετισμοί
Ακάθιστος Ύμνος - Β' Στάσις
Σχετικές συνδέσεις
Παραπομπές
ΠΗΓΗ: http://www.saint.gr/186/saint.aspx
Ἤκουσαν oἱ ποιμένες,
τῶν Ἀγγέλων ὑμνούντων,
τὴν ἔνσαρκον Χριστοῦ παρουσίαν·
καὶ δραμόντες ὡς πρὸς ποιμένα,
θεωροῦσι τοῦτον ὡς ἀμνὸν ἄμωμον,
ἐν γαστρὶ τῆς Μαρίας βοσκηθέντα,
ἥν ὑμνοῦντες εἶπον·
Χαῖρε, Ἀμνοῦ καὶ Ποιμένος Μῆτερ,
χαῖρε, αὐλὴ λογικῶν προβάτων.
Χαῖρε, ἀοράτων ἐχθρῶν ἀμυντήριον,
χαῖρε, Παραδείσου θυρῶν ἀνοικτήριον.
Χαῖρε, ὅτι τὰ οὐράνια συναγάλλεται τῇ γῇ,
χαῖρε, ὅτι τὰ ἐπίγεια συγχορεύει οὐρανοῖς.
Χαῖρε, τῶν Ἀποστόλων τὸ ἀσίγητον στόμα,
χαῖρε, τῶν Ἀθλοφόρων τὸ ἀνίκητον θάρσος.
Χαῖρε, στερρὸν τῆς πίστεως ἔρεισμα,
χαῖρε, λαμπρὸν τῆς Χάριτος γνώρισμα.
Χαῖρε, δι' ἧς ἐγυμνώθη ὁ Ἅδης,
χαῖρε, δι' ἧς ἐνεδύθημεν δόξαν.
Χαῖρε, Νύμφη ἀνύμφευτε.
Θεοδρόμον ἀστέρα,
θεωρήσαντες Μάγοι,
τῇ τούτου ἠκολούθησαν αἴγλῃ·
καὶ ὡς λύχνον κρατοῦντες αὐτόν,
δι' αὐτοῦ ἠρεύνων κραταιὸν Ἄνακτα,
καὶ φθάσαντες τὸν ἄφθαστον,
ἐχάρησαν αὐτῷ βοῶντες·
Ἀλληλούια.
Ἴδον παῖδες Χαλδαίων,
ἐν χερσὶ τῆς Παρθένου,
τὸν πλάσαντα χειρὶ τοὺς ἀνθρώπους·
καὶ Δεσπότην νοοῦντες αὐτόν,
εἰ καὶ δούλου μορφὴν ἔλαβεν,
ἔσπευσαν τοῖς δώροις θεραπεῦσαι,
καὶ βοῆσαι τῇ Εὐλογημένῃ·
Χαῖρε, ἀστέρος ἀδύτου Μήτηρ,
χαῖρε, αὐγὴ μυστικῆς ἡμέρας.
Χαῖρε, τῆς ἀπάτης τὴν κάμινον σβέσασα,
χαῖρε, τῆς Τριάδος τοὺς μύστας φωτίζουσα.
Χαῖρε, τύραννον ἀπάνθρωπον ἐκβαλοῦσα τῆς ἀρχῆς,
χαῖρε, Κύριον φιλάνθρωπον ἐπιδείξασα Χριστόν.
Χαῖρε, ἡ τῆς βαρβάρου λυτρουμένη θρησκείας,
χαῖρε, ἢ τοῦ βορβόρου ρυομένη τῶν ἔργων.
Χαῖρε πυρὸς προσκύνησιν παύσασα,
χαῖρε, φλογὸς παθῶν ἀπαλλάττουσα.
Χαῖρε, πιστῶν ὁδηγὲ σωφροσύνης,
χαῖρε, πασῶν γενεῶν εὐφροσύνη.
Χαῖρε, Νύμφη ἀνύμφευτε.
Κήρυκες θεοφόροι,
γεγονότες οἱ Μάγοι,
ὑπέστρεψαν εἰς τὴν Βαβυλῶνα,
ἐκτελέσαντές σου τὸν χρησμόν,
καὶ κηρύξαντές σε τὸν Χριστὸν ἅπασιν,
ἀφέντες τὸν Ἡρώδην ὡς ληρώδη,
μὴ εἰδότα ψάλλειν·
Ἀλληλούια.
Λάμψας ἐν τῇ Αἰγύπτῳ,
φωτισμὸν ἀληθείας ἐδίωξας,
τοῦ ψεύδους τὸ σκότος·
τὰ γὰρ εἴδωλα ταύτης Σωτήρ,
μὴ ἐνέγκαντά σου τὴν ἰσχὺν πέπτωκεν,
οἱ τούτων δὲ ρυσθέντες,
ἐβόων πρὸς τὴν Θεοτόκον·
Χαῖρε, ἀνόρθωσις τῶν ἀνθρώπων,
χαῖρε, κατάπτωσις τῶν δαιμόνων.
Χαῖρε, τὴν ἀπάτης τὴν πλάνην πατήσασα,
χαῖρε, τῶν εἰδώλων τὴν δόξαν ἐλεγξασα.
Χαῖρε, θάλασσα ποντίσασα Φαραὼ τὸν νοητόν,
χαῖρε, πέτρα ἡ ποτίσασα τοὺς διψῶντας τὴν ζωὴν.
Χαῖρε, πύρινε στῦλε ὁδηγῶν τοὺς ἐν σκότει,
χαῖρε, σκέπη τοῦ κόσμου πλατυτέρα νεφέλης.
Χαῖρε, τροφὴ τοῦ μάνα διάδοχε,
χαῖρε, τρυφῆς ἁγίας διάκονε.
Χαῖρε, ἡ γῆ τῆς ἐπαγγελίας,
χαῖρε, ἐξ ἧς ρέει μέλι καὶ γάλα.
Χαῖρε, Νύμφη ἀνύμφευτε.
Μέλλοντος Συμεῶνος,
τοῦ παρόντος αἰῶνος,
μεθίστασθαι τοῦ ἀπατεῶνος,
ἐπεδόθης ὡς βρέφος αὐτῷ,
ἀλλ' ἐγνώσθης τούτω καὶ Θεὸς τέλειος·
διόπερ ἐξεπλάγη σου τὴν ἄρρητον σοφίαν,
κράζων·
Ἀλληλούια.
τῶν Ἀγγέλων ὑμνούντων,
τὴν ἔνσαρκον Χριστοῦ παρουσίαν·
καὶ δραμόντες ὡς πρὸς ποιμένα,
θεωροῦσι τοῦτον ὡς ἀμνὸν ἄμωμον,
ἐν γαστρὶ τῆς Μαρίας βοσκηθέντα,
ἥν ὑμνοῦντες εἶπον·
Χαῖρε, Ἀμνοῦ καὶ Ποιμένος Μῆτερ,
χαῖρε, αὐλὴ λογικῶν προβάτων.
Χαῖρε, ἀοράτων ἐχθρῶν ἀμυντήριον,
χαῖρε, Παραδείσου θυρῶν ἀνοικτήριον.
Χαῖρε, ὅτι τὰ οὐράνια συναγάλλεται τῇ γῇ,
χαῖρε, ὅτι τὰ ἐπίγεια συγχορεύει οὐρανοῖς.
Χαῖρε, τῶν Ἀποστόλων τὸ ἀσίγητον στόμα,
χαῖρε, τῶν Ἀθλοφόρων τὸ ἀνίκητον θάρσος.
Χαῖρε, στερρὸν τῆς πίστεως ἔρεισμα,
χαῖρε, λαμπρὸν τῆς Χάριτος γνώρισμα.
Χαῖρε, δι' ἧς ἐγυμνώθη ὁ Ἅδης,
χαῖρε, δι' ἧς ἐνεδύθημεν δόξαν.
Χαῖρε, Νύμφη ἀνύμφευτε.
Θεοδρόμον ἀστέρα,
θεωρήσαντες Μάγοι,
τῇ τούτου ἠκολούθησαν αἴγλῃ·
καὶ ὡς λύχνον κρατοῦντες αὐτόν,
δι' αὐτοῦ ἠρεύνων κραταιὸν Ἄνακτα,
καὶ φθάσαντες τὸν ἄφθαστον,
ἐχάρησαν αὐτῷ βοῶντες·
Ἀλληλούια.
Ἴδον παῖδες Χαλδαίων,
ἐν χερσὶ τῆς Παρθένου,
τὸν πλάσαντα χειρὶ τοὺς ἀνθρώπους·
καὶ Δεσπότην νοοῦντες αὐτόν,
εἰ καὶ δούλου μορφὴν ἔλαβεν,
ἔσπευσαν τοῖς δώροις θεραπεῦσαι,
καὶ βοῆσαι τῇ Εὐλογημένῃ·
Χαῖρε, ἀστέρος ἀδύτου Μήτηρ,
χαῖρε, αὐγὴ μυστικῆς ἡμέρας.
Χαῖρε, τῆς ἀπάτης τὴν κάμινον σβέσασα,
χαῖρε, τῆς Τριάδος τοὺς μύστας φωτίζουσα.
Χαῖρε, τύραννον ἀπάνθρωπον ἐκβαλοῦσα τῆς ἀρχῆς,
χαῖρε, Κύριον φιλάνθρωπον ἐπιδείξασα Χριστόν.
Χαῖρε, ἡ τῆς βαρβάρου λυτρουμένη θρησκείας,
χαῖρε, ἢ τοῦ βορβόρου ρυομένη τῶν ἔργων.
Χαῖρε πυρὸς προσκύνησιν παύσασα,
χαῖρε, φλογὸς παθῶν ἀπαλλάττουσα.
Χαῖρε, πιστῶν ὁδηγὲ σωφροσύνης,
χαῖρε, πασῶν γενεῶν εὐφροσύνη.
Χαῖρε, Νύμφη ἀνύμφευτε.
Κήρυκες θεοφόροι,
γεγονότες οἱ Μάγοι,
ὑπέστρεψαν εἰς τὴν Βαβυλῶνα,
ἐκτελέσαντές σου τὸν χρησμόν,
καὶ κηρύξαντές σε τὸν Χριστὸν ἅπασιν,
ἀφέντες τὸν Ἡρώδην ὡς ληρώδη,
μὴ εἰδότα ψάλλειν·
Ἀλληλούια.
Λάμψας ἐν τῇ Αἰγύπτῳ,
φωτισμὸν ἀληθείας ἐδίωξας,
τοῦ ψεύδους τὸ σκότος·
τὰ γὰρ εἴδωλα ταύτης Σωτήρ,
μὴ ἐνέγκαντά σου τὴν ἰσχὺν πέπτωκεν,
οἱ τούτων δὲ ρυσθέντες,
ἐβόων πρὸς τὴν Θεοτόκον·
Χαῖρε, ἀνόρθωσις τῶν ἀνθρώπων,
χαῖρε, κατάπτωσις τῶν δαιμόνων.
Χαῖρε, τὴν ἀπάτης τὴν πλάνην πατήσασα,
χαῖρε, τῶν εἰδώλων τὴν δόξαν ἐλεγξασα.
Χαῖρε, θάλασσα ποντίσασα Φαραὼ τὸν νοητόν,
χαῖρε, πέτρα ἡ ποτίσασα τοὺς διψῶντας τὴν ζωὴν.
Χαῖρε, πύρινε στῦλε ὁδηγῶν τοὺς ἐν σκότει,
χαῖρε, σκέπη τοῦ κόσμου πλατυτέρα νεφέλης.
Χαῖρε, τροφὴ τοῦ μάνα διάδοχε,
χαῖρε, τρυφῆς ἁγίας διάκονε.
Χαῖρε, ἡ γῆ τῆς ἐπαγγελίας,
χαῖρε, ἐξ ἧς ρέει μέλι καὶ γάλα.
Χαῖρε, Νύμφη ἀνύμφευτε.
Μέλλοντος Συμεῶνος,
τοῦ παρόντος αἰῶνος,
μεθίστασθαι τοῦ ἀπατεῶνος,
ἐπεδόθης ὡς βρέφος αὐτῷ,
ἀλλ' ἐγνώσθης τούτω καὶ Θεὸς τέλειος·
διόπερ ἐξεπλάγη σου τὴν ἄρρητον σοφίαν,
κράζων·
Ἀλληλούια.
Σχετικές συνδέσεις
Παραπομπές
ΠΗΓΗ: http://www.saint.gr/186/saint.aspx
Πέμπτη 9 Μαρτίου 2017
Μνήμη της εκ Σερβίων Οσίας Θεοδώρας & Ιερές Ακολουθίες της Μεγάλης Τεσσαρακοστής
1. Ανακοινώνεται στους ευσεβείς
χριστιανούς, ότι το Σάββατο 11
Μαρτίου 2017,
εορτάζεται η μνήμη της Οσίας Θεοδώρας, της καταγόμενης από τα Σέρβια Βασίλισσας
της Άρτας. Οι ιερές ακολουθίες θα τελεσθούν στον Ιερό Καθεδρικό Ναό της
Αγίας Κυριακής Σερβίων, όπου θα εκτίθεται προς προσκύνηση και τίμιο λείψανο της
Οσίας Θεοδώρας.
- Παρασκευή 10
Μαρτίου, ώρα 7.00 μ.μ.: Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός μετ’ αρτοκλασίας και Β΄
στάση Χαιρετισμών της Υπεραγίας Θεοτόκου.
- Σάββατο 11
Μαρτίου, ώρα 7.30 π.μ.: Όρθρος & Πανηγυρική Θεία Λειτουργία
ιερουργούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου κ. Παύλου.
2. Προς εξυπηρέτηση των
λατρευτικών αναγκών των πιστών, κατά την περίοδο της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, θα
τελούνται στον Ιερό Καθεδρικό και Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Νικολάου Κοζάνης δύο
Ακολουθίες των Χαιρετισμών της Υπεραγίας Θεοτόκου. Η πρώτη Ακολουθία
αρχίζει στις 6.30 μ.μ. και η δεύτερη στις 8.30 μ.μ.
3. Ο γ΄
Κατανυκτικός Εσπερινός θα τελεστεί την Κυριακή Β΄ Νηστειών (Γρηγορίου
του Παλαμά), 12 Μαρτίου 2017, στον Ιερό Ναό του Αγίου Δημητρίου Κοζάνης
στις 6.00
μ.μ., χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ. Παύλου. Τον
θείο λόγο θα κηρύξει ο Αιδεσιμολογιώτατος Πρωτοπρεσβύτερος κ. Μιχαήλ Κρανιώτης,
μέ θέμα «Ο λατρευτικός πλούτος της Μεγάλης
Τεσσαρακοστής».
Από την Ιερά
Μητρόπολη
Τετάρτη 8 Μαρτίου 2017
Δευτέρα 6 Μαρτίου 2017
«Ψυχή μου, ψυχή μου, ανάστα»-Γέρ. Θωμάς Μικραγιαννανίτης
«Ψυχή μου ψυχή μου, ανάστα, τί καθεύδεις;
τό τέλος εγγίζει, καί μέλλεις θορυβείσθαι,
ανάνηψον ούν, ίνα φείσηταί σου
Χριστός ο Θεός, ο πανταχού παρών, καί τά πάντα πληρών».
τό τέλος εγγίζει, καί μέλλεις θορυβείσθαι,
ανάνηψον ούν, ίνα φείσηταί σου
Χριστός ο Θεός, ο πανταχού παρών, καί τά πάντα πληρών».
ΚΙ ΑΝ ΑΜΑΡΤΗΣΕΣ, ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΕΤΑΝΟΗΣΕΣ;ημερίδα για τη μετάνοια στη Θεσσαλονίκη
ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΙ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ
ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΣΧΟΛΩΝ Α.Π.Θ.
Θεσσαλονίκη, 6-3-2017
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΚΙ ΑΝ ΑΜΑΡΤΗΣΕΣ, ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΕΤΑΝΟΗΣΕΣ;
ημερίδα για τη μετάνοια στη Θεσσαλονίκη
«Η
ζωή είναι γεμάτη μεταβολές. Κι αν δεν μπορούμε να γίνουμε κύριοι των
πραγμάτων, ας γίνουμε κύριοι της αρετής", λέει ο θείος Χρυσόστομος. Ο
ίδιος, λέει, ότι πολλοί είναι οι τρόποι και οι δρόμοι της μετάνοιας.
Είναι το να αναγνωρίσουμε ότι αμαρτάνουμε, το να μην μνησικακούμε με
τους εχθρούς, το να συγκρατούμε την οργή μας, το να συγχωρούμε τα
αμαρτήματα ο ένας του άλλους, το να προσεύχεται κανείς με θέρμη και με
ακρίβεια, το να κάνει ελεημοσύνη και να έχει ταπεινοφροσύνη. Ο δε Ιωσήφ ο
Βρυέννιος λέει: "Τέσσερα πράγματα υπάρχουν, που αν ένα απ΄ αυτά έχει ο
άνθρωπος, ούτε να μετανοήσει μπορεί, ούτε ο Θεός να δεχθεί την προσευχή
του είναι δυνατόν: α) αν υπερηφανεύεται, β) αν δεν έχει αγάπη, γ) αν κρίνει τον αμαρτωλό, δ) αν μνησικακεί εναντίον κάποιου Κόκκος πάνω στην πέτρα είναι η προσευχή του μνησίκακου (Λόγος θ΄ περί Τριάδος)»[1].
Τη Δευτέρα 13 Μαρτίου 2017 και ώρα 6 το απόγευμα, στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιηθεί Ημερίδα με θέμα «Το μεγαλείο της μετάνοιας στη ζωή του ανθρώπου».
Η ημερίδα τελεί υπό την αιγίδα του Παναγιωτάτου Μητροπολίτη
Θεσσαλονίκης κ.κ. Ανθίμου και συνδιοργανώνεται από τον Ιερό Ναό Αγίου
Δημητρίου Θεσσαλονίκης και Πτυχιούχους της Θεολογικής Σχολής και άλλων
Σχολών του Α.Π.Θ..
Την εκδήλωση θα ανοίξουν με τροπάρια οι Φοιτητές του Συλλόγου Ορθοδόξου Ιεραποστολικής Δράσης «Μέγας Βασίλειος», ενώ καθ' όλη τη διάρκεια αυτής θα προεδρεύσει ο ελλογιμώτατος καθηγητής της Θεολογικής Σχολής κ. Δημήτριος Τσελεγγίδης.
Κατόπιν χαιρετισμού του Προϊσταμένου του Ιερού Ναού και Προέδρου της Οργανωτικής Επιτροπής αρχιμ. π. Ιάκωβου Αθανασίου και του Παναγιωτάτου Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης κ.κ. Ανθίμου θα μιλήσει ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Γόρτυνος και Μεγαλουπόλεως κ.κ. Ιερεμίας με θέμα: «Η μετάνοια κατά την Παλαιά Διαθήκη».
Ακολουθούν, ο αρχιμ. π. Γερβάσιος Ραπτόπουλος, Ιεροκήρυκας και Πνευματικός Προϊστάμενος της αδελφότητας «Οσία Ξένη» με θέμα: «Εμπειρίες μετανοίας από την κοινωνία των κρατουμένων», ο κ. Λυκούργος Μαρκούδης, διευθυντής προγράμματος της «Πειραϊκής Εκκλησίας», με θέμα: «Η μετάνοια στα χρόνια της κρίσης» και ο κ. Ανδρέας Χριστοφόρου, Νομικός, με θέμα: «Η μετάνοια και η αιώνιος ζωή, όπως την έμαθα από του σύγχρονους Αγίους και Πατέρες».
Εν συνεχεία και μετά από το χρόνο που θα αφιερωθεί σε συζήτηση των ομιλητών με το κοινό, το λόγο θα λάβει η κα Αθηνά Σιδέρη, κοινωνική λειτουργός και πνευματικό τέκνο του Αγίου Πορφυρίου, για να μιλήσει με θέμα: «Το μυστήριο της μετανοίας κατά τον Όσιο Πορφύριο».
Τέλος, να σημειωθεί ότι θα λειτουργήσει μικρή έκθεση ορθόδοξου χριστιανικού βιβλίου από τις εκδόσεις ΕΝ ΠΛΩ.
Κυριακή 5 Μαρτίου 2017
Αρχιμ. Ανδρέας Κονάνος «Ευαγγελίστρια 2017»
Η ομιλία που πραγματοποίησε ο Αρχιμανδρίτης Ανδρέας Κονάνος κατά τη διάρκεια της αγρυπνίας το Σάββατο 4 Μαρτίου 2017, στο πλαίσιο του προγράμματος «Ευαγγελίστρια 2017» του Ιερού Ναού Ευαγγελιστρίας Πειραιώς.
Σάββατο 4 Μαρτίου 2017
Ο Απόστολος της Κυριακής 5 Μαρτίου – Της Ορθοδοξίας
(῾Εβρ. ια´ 24-26, 32-40)
Αδελφοί, πίστει Μωϋσῆς μέγας γενόμενος ἠρνήσατο λέγεσθαι υἱὸς
θυγατρὸς Φαραώ, μᾶλλον ἑλόμενος συγκακουχεῖσθαι τῷ λαῷ τοῦ Θεοῦ ἢ
πρόσκαιρον ἔχειν ἁμαρτίας ἀπόλαυσιν, μείζονα πλοῦτον ἡγησάμενος τῶν
Αἰγύπτου θησαυρῶν τὸν ὀνειδισμὸν τοῦ Χριστοῦ· ἀπέβλεπε γὰρ εἰς τὴν
μισθαποδοσίαν. Καὶ τί ἔτι λέγω; ᾿Επιλείψει γάρ με διηγούμενον ὁ χρόνος
περὶ Γεδεών, Βαράκ τε καὶ Σαμψὼν καὶ ᾿Ιεφθάε, Δαυΐδ τε καὶ Σαμουὴλ καὶ
τῶν προφητῶν, οἳ διὰ πίστεως κατηγωνίσαντο βασιλείας, εἰργάσαντο
δικαιοσύνην, ἐπέτυχον ἐπαγγελιῶν, ἔφραξαν στόματα λεόντων, ἔσβεσαν
δύναμιν πυρός, ἔφυγον στόματα μαχαίρας, ἐνεδυναμώθησαν ἀπὸ ἀσθενείας,
ἐγενήθησαν ἰσχυροὶ ἐν πολέμῳ, παρεμβολὰς ἔκλιναν ἀλλοτρίων· ἔλαβον
γυναῖκες ἐξ ἀναστάσεως τοὺς νεκροὺς αὐτῶν· ἄλλοι δὲ ἐτυμπανίσθησαν, οὐ
προσδεξάμενοι τὴν ἀπολύτρωσιν, ἵνα κρείττονος ἀναστάσεως τύχωσιν· ἕτεροι
δὲ ἐμπαιγμῶν καὶ μαστίγων πεῖραν ἔλαβον, ἔτι δὲ δεσμῶν καὶ φυλακῆς·
ἐλιθάσθησαν, ἐπρίσθησαν, ἐπειράσθησαν, ἐν φόνῳ μαχαίρας ἀπέθανον,
περιῆ-λθον ἐν μηλωταῖς, ἐν αἰγείοις δέρμασιν, ὑστερούμενοι, θλιβόμενοι,
κακουχούμενοι, ὧν οὐκ ἦν ἄξιος ὁ κόσμος, ἐν ἐρημίαις πλανώμενοι καὶ
ὄρεσι καὶ σπηλαίοις καὶ ταῖς ὀπαῖς τῆς γῆς.
Καὶ οὗτοι πάντες μαρτυρηθέντες διὰ τῆς πίστεως οὐκ ἐκομίσαντο τὴν
ἐπαγγελίαν, τοῦ Θεοῦ περὶ ἡμῶν κρεῖττόν τι προβλεψαμένου, ἵνα μὴ χωρὶς
ἡμῶν τελειωθῶσι.
Ἀπόδοση σέ ἁπλή γλώσσα
Αδελφοί, μὲ τὴν πίστη ὁ Μωυσῆς, ὅταν πιὰ μεγάλωσε, ἀρνήθηκε νὰ
ὀνομάζεται γιὸς τῆς κόρης τοῦ Φαραώ· προτίμησε νὰ ὑποφέρει μαζὶ μὲ τὸν
λαὸ τοῦ Θεοῦ, παρὰ ν’ ἀπολαμβάνει τὴν πρόσκαιρη ἁμαρτωλὴ ζωή. Θεώρησε
μεγαλύτερο πλοῦτο ἀπὸ τοὺς θησαυροὺς τῆς Αἰγύπτου τὸν ἐξευτελισμό, σὰν
ἐκεῖνον ποὺ ὑπέφερε ὁ Χριστός, γιατὶ ἀπέβλεπε στὴν ἀνταπόδοση.
Χρειάζεται νὰ συνεχίσω; Δὲν θὰ μὲ πάρει ὁ χρόνος νὰ διηγηθῶ γιὰ τὸν
Γεδεών, τὸν Βαράκ, τὸν Σαμψών, τὸν ᾿Ιεφθάε, τὸν Δαβίδ, τὸν Σαμουὴλ καὶ
τοὺς προφῆτες. Μὲ τὴν πίστη κατατρόπωσαν βασίλεια, ἐπέβαλαν τὸ δίκαιο,
πέτυχαν τὴν πραγματοποίηση τῶν ὑποσχέσεων τοῦ Θεοῦ, ἔφραξαν στόματα
λεόντων· ἔσβησαν τὴ δύναμη τῆς φωτιᾶς, διέφυγαν τὴ σφαγή, ἔγιναν ἀπὸ
ἀδύνατοι ἰσχυροί, ἀναδείχτηκαν ἥρωες στὸν πόλεμο, ἔτρεψαν σὲ φυγὴ
ἐχθρικὰ στρατεύματα· γυναῖκες ξαναπῆραν πίσω στὴ ζωὴ τοὺς ἀνθρώπους
τους, κι ἄλλοι βασανίστηκαν ὣς τὸν θάνατο, χωρὶς νὰ δεχτοῦν τὴν
ἀπελευθέρωσή τους, γιατὶ πίστευαν ὅτι μποροῦσαν ν’ ἀναστηθοῦν σὲ μιὰ
καλύτερη ζωή. ῎Αλλοι δοκίμασαν ἐξευτελισμοὺς καὶ μαστιγώσεις, ἀκόμη καὶ
δεσμὰ καὶ φυλακίσεις. Λιθοβολήθηκαν, πριονίστηκαν, πέρασαν δοκιμασίες,
θανατώθηκαν μὲ μαχαίρι, περιπλανήθηκαν ντυμένοι μὲ προβιὲς καὶ
κατσικίσια δέρματα, ἔζησαν μὲ στερήσεις, ὑπέφεραν καταπιέσεις, θλίψεις
καὶ κακουχίες – ὁ κόσμος δὲν ἦταν ἄξιος νά ᾿χει τέτοιους ἀνθρώπους –
πλανήθηκαν σὲ ἐρημιὲς καὶ βουνά, σὲ σπηλιὲς καὶ σὲ τρύπες τῆς γῆς.
῞Ολοι οἱ παραπάνω, παρὰ τὴν καλὴ μαρτυρία τῆς πίστης τους, δὲν πῆραν
ὅ,τι τοὺς ὑποσχέθηκε ὁ Θεός. Αὐτὸς εἶχε προβλέψει κάτι καλύτερο γιὰ μᾶς,
ἔτσι ὥστε νὰ μὴ φτάσουν ἐκεῖνοι στὴν τελειότητα χωρὶς ἐμᾶς.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)