Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013

Η εξομολόγηση θεραπεύει καρδιοπαθή!



Μια γυναίκα καρδιοπαθής διηγείται πώς θεραπεύτηκε από την αρρώστια της:
Όταν πήγαινα στην Πέμπτη Γυμνασίου, κάποιος νεαρός ένα βράδυ κατέστρεψε την τιμή μου, μ’ εβίασε έξω στα χωράφια. Έκρυψα απ’ όλους το πάθημά μου.
Αργότερα παντρεύτηκα ένα πολύ καλό παιδί. Μετά το γάμο μου, μου παρουσιάστηκαν σοβαρές, καρδιακές κρίσεις. Έτρεξα σε πολλούς καρδιολόγους. Καθένας μου ‘δινε οδηγίες και φάρμακα. Οι αρρυθμίες όμως δεν περνούσαν με τίποτε! Υπέφερα , βασανιζόμουνα μέρα-νύχτα! Δεν ήξερα τί να κάνω.
Κάποια μέρα, σκέφτηκα να πω στον πνευματικό μου, το παλιό, εφηβικό μου πάθημα. Ο πνευματικός έδειξε στοργή , αγάπη, κατανόηση. Εγώ βρήκα μεγάλη ανακούφιση! Αποφάσισα να μιλήσω στον άνδρα μου. Του είπα όλη την αλήθεια. Εκείνος μ’ άκουγε αμίλητος. Μόλις τελείωσα , διέκρινα  ένα δάκρυ στο μάγουλό του. Έσκυψε και με φίλησε με στοργή :
-     Μη στενοχωριέσαι καθόλου! Εσύ δεν φταις σε τίποτε! Περασμένα, ξεχασμένα!
-     Δηλαδή με συγχωρείς;
-     Αν σε συγχωρώ λέει; Και βέβαια , αγάπη μου! Εγώ να μη σε συγχωρήσω; Ο Θεός σε συγχώρησε!
Από τότε ηρέμησα, ησύχασα, γαλήνεψα! μου φάνηκε ότι κάποιος  μου χάρισε τη γη μ’ όλα τα λούλουδά της!
Από κείνη τη μέρα χάθηκαν όλα τα καρδιακά προβλήματα και κοιμόμουνα, σαν αρνάκι!
Ποιός μπορεί άραγε να βοηθήσει τον άνθρωπο στην πορεία του ανάμεσα στους αμμόλοφους των προβλημάτων;
Ποιός θα οδηγήσει τον σημερινό κουρασμένο οδοιπόρο της ζωής σε κάποια ολοπράσινη , ολόδροση όαση, που λέγεται εξομολόγηση;



Πηγή: «ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΩΦΕΛΙΜΑ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ
ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
ΘΕΙΑ ΜΕΤΑΛΗΨΗ»
ΤΕΥΧΟΣ 8ΟΝ
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΒΓΟΝΤΖΑΣ

Αθήνα

Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2013

Το ευαγγέλιο της Κυριακής με σύντομη ερμηνεία



Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2013

ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑΝ
Κεφ.  ζ´ ( 7 )
Στιχ:11 - 16
11 Κα γένετο ν τ ξς πορεύετο ες πόλιν καλουμένην Ναΐν· κα συνεπορεύοντο ατ ο μαθητα ατο κανο κα χλος πολύς.
12 ς δ γγισε τ πύλ τς πόλεως, κα δο ξεκομίζετο τεθνηκς υἱὸς μονογενς τ μητρ ατο, κα ατη ν χήρα, κα χλος τς πόλεως κανς ν σν ατ.
13 κα δν ατν Κύριος σπλαγχνίσθη πατ κα επεν ατ· Μ κλαε·
14 κα προσελθν ψατο τς σορο, ο δ βαστάζοντες στησαν, κα επε· Νεανίσκε, σο λέγω, γέρθητι.
15 κα νεκάθισεν νεκρς κα ρξατο λαλεν, κα δωκεν ατν τ μητρ ατο.
16 λαβε δ φόβος πάντας, κα δόξαζον τν Θεν, λέγοντες τι Προφήτης μέγας γήγερται ν μν, κα τι πεσκέψατο Θες τν λαν ατο.

Σύντομη ερμηνεία

11 Αργότερα, κάποια μέρα, ο Ιησούς πήγαινε σε κάποια πόλη που λεγόταν Ναΐν. Μαζί του βάδιζαν και οι μαθητές του, οι οποίοι ήταν αρκετοί, καθώς και πλήθος λαού πολύ.
12 Μόλις όμως πλησίασε στην πύλη της πόλεως, ιδού, έβγαζαν έξω ένα νεκρό, τον μονάκριβό γιο μιας μητέρας που ήταν χήρα και δεν είχε κανέναν άλλο προστάτη στον κόσμο. Και μαζί μ’ αυτήν ήταν και πολύς λαός απ’ την πόλη που συνόδευε και παρακολουθούσε με μεγάλη συμπόνια την κηδεία.
13 Όταν είδε τη χήρα ο Ιησούς, την σπλαχνίσθηκε, και γνωρίζοντας με βεβαιότητα ότι σε λίγο θα ανέσταινε το γιο της της είπε: Μην κλαις.
14 Τότε πλησίασε κι άγγιξε το φέρετρο. Κι εκείνοι που το σήκωναν στάθηκαν. Και είπε ο Ιησούς: Νέε μου, σε σένα μιλώ. Σήκω.
15  Τότε ο νεκρός ανασηκώθηκε και κάθισε ζωντανός πάνω στο φέρετρο κι άρχισε να μιλάει. Και ο Ιησούς τον παρέδωσε στη μητέρα του.
16 Όλους τους κυρίευσε φόβος, διότι αισθάνονταν την παρουσία θείας δυνάμεως μέσα στην αμαρτωλότητα και αναξιότητά τους. Και δόξαζαν τον Θεό και έλεγαν ότι μεγάλος προφήτης εμφανίστηκε ανάμεσά μας και ότι ο Θεός επισκέφθηκε το λαό του για να τον προστατεύσει.


Πηγή: «Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ
ΜΕ ΣΥΝΤΟΜΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ»
+ΠΑΝ. Ν . ΤΡΕΜΠΕΛΑ
ΑΔΕΛΦΟΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΩΝ «Ο ΣΩΤΗΡ»


ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ 6 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

15

(Λουκ. ζ´ 11-16)


Τω καιρώ εκείνω, επορεύετο ο ᾿Ιησούς εις πόλιν καλουμένην Ναίν· και συνεπορεύοντο αυτώ οι μαθηταί αυτού ικανοί και όχλος πολύς. ῾Ως δε ήγγισε τη πύλη της πόλεως, και ιδού εξεκομίζετο τεθνηκώς υιός μονογενής τη μητρί αυτού, και αύτη ην χήρα, και όχλος της πόλεως ικανός ην συν αυτή. Καί ιδών αυτήν ο Κύριος εσπλαγχνίσθη επ᾿ αυτή και είπεν αυτή·
Μη κλαίε· και προσελθών ήψατο της σορού, οι δε βαστάζοντες έστησαν, και είπε· Νεανίσκε, σοι λέγω, εγέρθητι. Καί ανεκάθισεν ο νεκρός και ήρξατο λαλείν, και έδωκεν αυτόν τη μητρί αυτού. ῎
Ελαβε δε φόβος πάντας και εδόξαζον τον Θεόν, λέγοντες ότι προφήτης μέγας εγήγερται εν ημίν, και ότι επεσκέψατο ο Θεός τον λαόν αυτού.


Απόδοση στη νεοελληνική:

Εκείνο τον καιρό, πήγε ο ᾿Ιησούς σε μια πόλη που λεγόταν Ναίν. Μαζί του ήταν αρκετοί μαθητές του και πολύ πλήθος. Την ώρα που πλησίαζαν στην πύλη της πόλης, έβγαζαν έναν νεκρό, τον μονάκριβο γιό μιάς μάνας, που μάλιστα ήταν χήρα. Κόσμος πολύς από την πόλη τη συνόδευε. ῞Οταν είδε τη χήρα ο Κύριος, τη σπλαχνίστηκε και της είπε· «Μην κλαίς».
῎Επειτα προχώρησε, ακούμπησε τη σορό, και αφού στο μεταξύ αυτοί που βαστούσαν το φέρετρο σταμάτησαν, είπε· «Νεαρέ, σε διατάζω να σηκω-θείς». ῾Ο νεκρός ανακάθισε κι άρχισε να μιλάει.
῾Ο ᾿Ιησούς τότε τον παρέδωσε στη μητέρα του. ῞Ολους τους κυρίεψε δέος και δόξαζαν τον Θεό· «Μεγάλος προφήτης», έλεγαν, «εμφανίστηκε ανάμεσά μας!» και· «῾Ο Θεός ήρθε να σώσει τον λαό του!».


http://ieramoninikisianis.blogspot.gr/2013/10/6.html

Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2013

Έχω βιώσει δύο φορές το θαύμα


Για την πίστη της στον Χριστό και το θαύμα που έχει βιώσει όχι μία, αλλά δύο φορές μίλησε στο περιοδικό «ΕΓΩ WEEKLY» η Ραλλία Χρηστίδου.

«Έχω βιώσει το θαύμα μέσα από ανθρώπους που έχουν βρεθεί στη ζωή μου, με έχουν αγαπήσει και τους έχω αγαπήσει, μέσα από διάφορα περιστατικά τα οποία δεν θεωρώ τυχαία. Έχω σωθεί δύο φορές από τροχαία ατυχήματα», είπε η τραγουδίστρια και περιέγραψε με κάθε λεπτομέρεια αυτό που έζησε.

«Το πρώτο σοβαρό τροχαίο συνέβη το 2005. Ήταν θυμάμαι Μεγάλο Σάββατο. Στο συνεργείο έκαναν ένα πολύ σοβαρό λάθος και μου έβαλαν λάστιχα χιονιού. Αυτά, όταν ξεπεράσεις την ταχύτητα των 90 χιλιομέτρων υπερθερμαίνονται και σκάνε. Ήμουν επί της Αττικής Οδού και έτρεχα προσπαθώντας να προλάβω την Ανάσταση. Κάποια στιγμή έσκασε το πίσω λάστιχο. Το αυτοκίνητο όσο και αν μείωνα την ταχύτητα, έκανε απότομες επικίνδυνες στροφές. Στην τρίτη πια, έκλεισα τα μάτια μου και είπα αυτό ήταν. Στο ραδιόφωνο άκουγα το La vie en rose. Ενώ το αμάξι πήγαινε με τόση φόρα, χτύπησε στο κράσπεδο γυρισμένο ανάποδα. Άνοιξα τα μάτια μου, έβγαλα τη ζώνη και συνειδητοποίησα ότι δεν είχα πάθει τίποτα. Βγήκα σοκαρισμένη, κάνοντας τον σταυρό μου. Πίστευα ότι πεθαίνω. Πέρασε όλη μου η ζωή μπροστά από τα μάτια μου σε λίγα δευτερόλεπτα», είπε.
Real.gr

Τι διαφθείρει την μετάνοια



Ο γεωργός , εάν μετά την σπορά δεν περιμένη τον θερισμό, ποτέ  δεν θα θερίση. Διότι ποιος θα προτιμούσε να κοπιάζη μάταια, εάν δεν ελπίζη , ότι θα κερδίση αγαθά από τους κόπους του; Έτσι λοιπόν και εκείνος που σπείρει λόγους και δάκρυα και εξομολόγησι, ένα δεν το κάνη  αυτό με καλή ελπίδα, δεν θα μπορέση να απομακρυνθή ούτε από του να αμαρτάνη, διότι θα κατέχεται ακόμη από το κακό της απογνώσεως , Αλλ’ όπως ο γεωργός εκείνος που έχει απελπισθή για την συγκομιδή των καρπών του, δεν θα εμποδίση τίποτε από όσα βλάπτουν την σπορά, έτσι και ο άνθρωπος που σπείρει την εξομολόγησι με δάκρυα χωρίς να περιμένη από αυτήν κανένα κέρδος, δεν θα μπορέση να ματαιώση των καταστρεπτική δύναμι εκείνων που καταστρέφουν την μετάνοια. Διαφθείρει δε  την μετάνοια το να πέση κανείς πάλι στα ίδια αμαρτήματα. Διότι λέγει∙ «Όταν ένας οικοδομή και άλλος γκρεμίζη, τι κέρδισαν πλέον εκτός από κόπο; Όταν κανείς καθαρίζεται από νεκρό και πάλι τον αγγίζη, τι ωφελήθηκε από το λουτρό του;» ( Σειρ. 43, 23-25 ). Το ίδιο συμβαίνει και με τον άνθρωπο που απέχει μεν από τις αμαρτίες του προς στιγμήν και έπειτα κάνει πάλιν τα ίδια∙ ποιος θα ακούση την προσευχή του; Και πάλι∙ «Όταν επιστρέψη κανείς από την αρετή στην αμαρτία, ο Κύριος θα του ετοιμάση ρομφαία» ( Σοφ. Σειρ. 26, 28 ) . Και ∙ «Όπως ο σκύλος , όταν επιστρέψη στον εμετό του και γίνη μισητός, τέτοιος είναι ο ανόητος , που επιστρέφει στην αμαρτία του» ( Παρ. 26, 11 )
Μη δημοσιεύης την αμαρτία σου με σκοπό μόνον να κατηγορήσης τον εαυτό σου, αλλά και με σκοπό να δικαιωθής με τον τρόπο της μετανοίας. Διότι έτσι θα μπορέσης να παρακινήσης την εξομολογούμενη ψυχή σου να αλλάξη τρόπο ζωής και να μην περιπέση πλέον στα ίδια σφάλματα. Το να καταδικάζη κανείς με δριμύτητα τον εαυτό του και να τον αποκαλή αμαρτωλό, είναι συνηθισμένο θα λέγαμε και στους απίστους. Διότι πολλοί από τους ανθρώπους του θεάτρου… ταλανίζουν τον εαυτό τους , αλλά χωρίς τον σκοπό που πρέπει.
(Προς Θεόδωρον Μοναχόν εκπεσόντα, ΕΠΕ 28, 852.
PG 47, 306 )


Από το βιβλίο: «ΜΕΤΑΝΟΙΑ , ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΙΣ, ΝΗΣΤΕΙΑ, ΘΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ»
ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
Χρυσοστομικός Άμβων
ΣΤ΄»
2η Έκδοσις
( Επηυξημένη και βελτιωμένη)
Έκδοσις: Συνοδία Σπυρίδωνος Ιερομονάχου
Νέα Σκήτη Αγ. Όρους
2008






Πέμπτη 3 Οκτωβρίου 2013

Η εικόνα της αδικίας



Αδικία είναι η συνήθεια να βλέπη κανείς τους νόμους με υπεροψία. Αδικία είναι η περιφρόνηση των νόμων, κη καταπάτηση του δικαίου. Αδικία είναι η εναντίωση στο θείο θέλημα. Είναι ενέργεια για να επικρατήσει το κακό, ο πόλεμος, η ταραχή, η κακοδαιμονία, η βασιλεία του πονηρού. Η αδικία είναι ανοσιούργημα κι αυτόν που την εργάζεται τον καθιστά ακάθαρτο μπροστά στον Θεό. Η αδικία είναι αποκρουστική στα μάτια του Θεού, καθώς προσβάλλει το πρώτο των θείων χαρακτηριστικών που είναι η θεία δικαιοσύνη. Είναι δε μητέρα κάθε κακίας, αφού μέσα στην αδικία κρύβεται διαμιάς η κακία.
Η αδικία είναι πράξη ψυχής που δεν συντάσσεται με τον Θεό αλλά με τον πονηρό. Η αδικία φανερώνει ψυχή που δεν έχει καμιά επαφή των συναισθημάτων με τη λογική, ούτε βέβαια μπορεί να κυριαρχήσει πάνω στα πάθη και τις επιθυμίες της. Η αδικία κρίνει προς το συμφέρον και όχι προς το δίκαιο. Αποδίδει το δίκαιο σ’ αυτούς που αδικούν και το αφαιρεί απ’ αυτούς που δικαιούνται να το λάβουν.
Η αδικία γεμίζει τη γη με θρήνους και ο στεναγμός των αδικημένων ανεβαίνει μέχρι τον ουρανό. Η αδικία, η οποία δεν έχει έλεος και οικτιρμούς, δεν δειλιάζει μπροστά σε τίποτα. Συνθλίβει τις καρδιές των αδικημένων και κάνει από τα μάτια τους να τρέχουν πηγές δακρύων. Δεν ελεεί τον ορφανό και δεν λυπάται την χήρα. Πάντοτε αδυσώπητη και ανελέητη, επιβάλλει τις θελήσεις της και εκτελεί τις αποφάσεις της. Η τυραννία της είναι σκληρή ∙ όπου δεν επικρατεί , κυριαρχεί ο στεναγμός και ο πόνος.
Η αδικία αρνείται τον Θεό και δεν υπολογίζει το κράτος της δύναμής Του. Η εικόνα της προκαλεί φρίκη και τρόμος καταλαμβάνει αυτούς που την αντικρύζουν. Είναι δύσμορφη και αποτρόπαιη και η όψη της μοιάζει με αρχαία ερινύα. Όπου κι αν εμφανισθεί , απομακρύνεται απ’ εκεί η ειρήνη, η χαρά και η ευθυμία. Η παρουσία της προμηνύει καταιγίδα και η φωνή της αναγγέλει την καταστροφή. Απ’ όπου κι αν περάσει, η ερήμωση γίνεται ολοκληρωτική.
Η αδικία είναι ο κακός δαίμονας που αφαιρεί την ευτυχία από τους ανθρώπους.


Πηγή: «Το γνώθι σαυτόν
ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑΣ»
ΑΓΙΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ ΠΕΝΤΑΠΟΛΕΩΣ
Γ΄ΕΚΔΟΣΗ
Απόδοση στη Νέα Ελληνική:
Ευανθία Χατζή
Επιμέλεια κειμένου- Επίμετρο:
Γιώργος Μπάρλας
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΘΩΣ
Αθήνα 2011


Η πρωινή προσευχή πρέπει να προηγήται της εργασίας



Να έρχεσθε εδώ με μεγάλη προθυμία και να αναπέμπετε στο Θεό των όλων τις πρωινές σας προσευχές και εξομολογήσεις , να Τον ευχαριστήτε για τα αγαθά  που σας έχει χαρίσει και να Τον παρακαλήτε να λάβετε μεγάλη βοήθεια για να μπορέσετε κατόπιν να τα διατηρήστε, και έτσι μετά την αναχώρησί σας από εδώ να αρχίζετε ο καθένας  την εργασία σας με κάθε ευλάβεια. Ο ένας ας πηγαίνη στην χειρωνακτική εργασία, ο άλλος στη στρατιωτική του υπηρεσία και ο άλλος στις πολιτικές του ασχολίες∙ ο καθένας με φόβο και αγωνία να αρχίζη την εργασία του και έτσι ας διανύη τον καιρό της ημέρας, σαν να οφείλη το εσπέρας να έρθη πάλι εδώ και να αποδώση λόγο στον Κύριο και να ζητήση συγνώμη για τα πταίσματά του. Διότι δεν είναι δυνατόν, και αν ακόμη πάρουμε αμέτρητα ασφαλιστικά μέτρα, να μην πέσουμε σε πολλά και διάφορα σφάλματα∙ ή θα κάνουμε απρεπείς σκέψεις στο νου μας, ή θα δούμε απρεπή θεάματα ή θα ξοδέψουμε τον καιρό μας άσκοπα και στα χαμένα και χωρίς καμμιά ωφέλεια.
Και γι’ αυτό πρέπει κάθε εσπέρα να ζητάμε συγγνώμη για όλα αυτά από τον Κύριο, να καταφεύγουμε στην φιλανθρωπία του Θεού και να Τον παρακαλούμε. Και αφού περάσουμε τη νύκτα με πολλή προσοχή , πάλι έτσι το πρωί να καταφεύγουμε σε εξομολόγησι, ώστε ρυθμίζοντας ο καθένας μας τη ζωή του με τον τρόπο αυτόν, να μπορέσουμε να περάσουμε ακίνδυνα το πέλαγος της παρούσας ζωής και ν’ αξιωθούμε της φιλανθρωπίας του Κυρίου. Και όταν μας καλή η ώρα της συνάξεως , να προτιμούμε από όλα τα άλλα τα πνευματικά και την εδώ σύναξί μας, για να τακτοποιήσουμε με ασφάλεια τα όσα έχουμε αποκτήσει.
( Κατήχησις Η΄, ΕΠΕ 30, 510-512 )


Από το βιβλίο: «ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
Χρυσοστομικός Άμβων
Ε΄
Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ
Τα νεύρα της ψυχής»
Έκδοσις
Συνοδία Σπυρίδωνος Ιερομονάχου
Νέα Σκήτη Αγ. Όρους


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...