Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2013

Λόγοι πνευματικοί: Πνευματική ομιλία για φοιτητές και νέους από τον Η...

Λόγοι πνευματικοί: Πνευματική ομιλία για φοιτητές και νέους από τον Η...: Πνευματική ομιλία για φοιτητές και νέους από τον Ηγούμενο της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου Γέροντα Εφραίμ, θα πραγματοποιηθεί στην Θεσσαλονίκ...

Η ΘΡΑΚΙΩΤΙΚΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΘΙΜΟ ΤΗΣ ¨ΒΑΡΒΑΡΑΣ¨

 Στους Χριστιανούς η παρασκευή της "Βαρβάρας" καθιερώθηκε από το εξής περιστατικό : Ο σατανικός νους του Διόσκουρου, είχε συλλάβει ένα αποτρόπαιο σχέδιο για την εξόντωση των Χριστιανών της περιοχής του. Κάλεσε όλους τους αρτοποιούς της περιοχής του και τους έδωσε εντολή να βάλουν δηλητήριο στο ψωμί που θα παρασκεύαζαν και οι πωλητές τροφίμων στα τρόφιμα που θα πουλούσαν. Το μυστικό αυτό το έμαθε η κόρη του η Βαρβάρα και ειδοποίησε τους χριστιανούς να μην αγοράσουν ψωμί και τρόφιμα και να πορευτούν με τα υπολείμματα που είχαν στα σπίτια τους. Έτσι κάθε χριστιανική οικογένεια μαγείρεψε ότι πρόχειρο της βρέθηκε στο σπίτι. Επειδή όμως τα τρόφιμα που τους είχαν απομείνει ήταν πολύ λίγα και κάθε είδος από μόνο του δεν έφτανε για μια σωστή μαγειριά, έβαλαν στην κατσαρόλα λίγο από όλα. Δηλαδή λίγο σιτάρι, μερικά φασόλια, κουκιά, σταφίδες και ότι άλλο σχετικό είχαν κι όλα μαζί τα μαγείρεψαν. Έτσι χάρη στη Βαρβάρα σώθηκαν και από τότε σε ανάμνηση αυτού του περιστατικού καθιερώθηκε στη γιορτή της να μαγειρεύουν το παρασκεύασμα αυτό που είναι γλυκό και φαγητό μαζί. ¨ΒΑΡΒΑΡΑ¨ ΥΛΙΚΑ Μισό κιλό σιτάρι 2.5 λίτρα ζεστό νερό 1 κούπα ζάχαρη 4 κουταλιές αλεύρι καβουρντισμένο ή νισεστέ 200γρ σταφίδες ξανθές 300γρ σουσάμι 300γρ καρύδια 300γρ αμύγδαλα λευκά ΕΚΤΕΛΕΣΗ Πλένετε το σιτάρι και το βάζετε από βραδύς σε ζεστό νερό να φουσκώσει. Την επόμενη το βράζετε με το ίδιο νερό μέχρι να σκάσει το σιτάρι και να χυλώσει το ζουμί. Το στραγγίζετε και μετράτε τον χυλό. Πρέπει να είναι 7 κούπες. Ρίχνετε και 1 κούπα βρασμένο σιτάρι και το αφήνετε να πάρει μια βράση. Καβουρντίζετε το αλεύρι στο τηγάνι και αφού κρυώσει το διαλύετε σε λίγο νερό και το ρίχνετε στο χυλό. Προσθέτετε την ζάχαρη, σπάτε στο γουδί το σουσάμι, χοντροκόβετε τα καρύδια και τα αμύγδαλα και τα ρίχνετε στο χυλό και ανακατεύετε να πάρουν μια βράση. Ο χυλός να μην είναι ούτε πολύ πηχτός, ούτε πολύ αραιός. Σερβίρετε σε μπολάκια και πασπαλίζετε με σουσάμι, καρύδια και κανέλα

Επιστολή του μητροπολίτη Σεραφείμ στον Βενιζέλο για το σύμφωνο συμβίωσης

Επιστολή του μητροπολίτη Σεραφείμ στον Βενιζέλο για το σύμφωνο συμβίωσης

Επιστολή στον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και υπουργό Εξωτερικών, Ευάγγελο Βενιζέλο, απέστειλε ο μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ, με την οποία ζητά να μην προχωρήσει η επέκταση του συμφώνου ελεύθερης συμβίωσης και στα ομόφυλα ζευγάρια, το οποίο χαρακτηρίζει ύβρη προς τον Θεό.

Στην επιστολή του, μάλιστα, ο κ.Σεραφείμ αναφέρει μεταξύ άλλων ότι για το σύνολο των Άγιων Πατέρων «η ομοφυλοφιλία είναι σιχαμερό και ακάθαρτο αμάρτημα», ενώ τονίζει ότι ανέγνωσε στον Τύπο με βαθύτατο αποτροπιασμό την είδηση ότι το ΠΑΣΟΚ κατέθεσε τροπολογία στον αντιρατσιστικό νόμο για την επέκταση του συμφώνου συμβίωσης στα ομόφυλα ζευγάρια.
«Σας παρακαλούμε θερμώς να μη προχωρήσετε για προφανείς μικροκομματικούς λόγους στην υλοποίηση αυτής της ύβρεως κατά του Θεού και των ανθρώπων διότι θα φυγαδεύσετε, θα αποδιώξετε και θα αποστερηθείτε de facto ως πρόσωπα την χάρη και την ευλογία του Δικαιοκρίτου Κυρίου, την βοήθεια και την σκέπη του οποίου έχουμε καθημερινώς ανάγκη τόσον προσωπικώς όσο και εθνικώς ιδιαίτερα τώρα κατά τις κρίσιμες στιγμές που διανύει ο τόπος μας», αναφέρει στην επιστολή του ο μητροπολίτης.
Απευθυνόμενος στον κ.Βενιζέλο, συμπληρώνει τα εξής: «Η πνευματικής σας υποδομή και η οικογενειακή σας παράδοση εκ του αγίου λευΐτου πάππου σας μακαριστού παπά-Ευάγγελου Βενιζέλου αυτό επιτάσσει». Και κλείνει την επιστολή του λέγοντας «θέλω να πιστεύω ότι τα ανωτέρω δεν αποτελούν έκφραση "ταλιμπανισμού και μισαλλοδοξίας" αλλά ταπεινή υπόμνηση ευθύνης και χρέους.

 http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22767&subid=2&pubid=63928248

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΟΜΠΟΣΚΟΙΝΙ- Γ. ΕΦΡΑΙΜ

Απήγαγαν 12 Ελληνορθόδοξες μοναχές στη Συρία

 
ΜΑΑΛΟΥΛΑ | Αγωνία επικρατεί για την τύχη 12 ελληνορθόδοξων μοναχών οι οποίες απήχθησαν στη Συρία, από τη Μονή Αγίας Θέκλας, στη χριστιανική πόλη Μααλούλα, την οποία κατέλαβαν Σύριοι αντάρτες.
Δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν ότι πρόκειται για μοναχές από τη Συρία και το Λίβανο.
Σημειώνεται ότι στη μονή ζούσαν 40 αδελφές και πολλά ορφανά παιδιά. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι οι αντάρτες, μεταξύ των οποίων και τζιχαντιστές της οργάνωσης Αλ Νόσρα, μπήκαν στην ελληνορθόδοξη μονή της Αγίας Θέκλας, τη νύχτα της Κυριακής προς την Δευτέρα, όπως μετέδωσε και το Ραδιόφωνο του Βατικανού.
 Η Μααλούλα, σε απόσταση 55 χιλιομέτρων βορείως της Δαμασκού, έχει πολλές εκκλησίες και μοναστήρια. Οι περισσότεροι από τους κατοίκους της είναι ελληνορθόδοξοι χριστιανοί και μιλούν αραμαϊκά, τη γλώσσα που μιλούσε ο Χριστός.
Ο  πρεσβευτής της Αγίας Έδρας στη Συρία, Μάριο Ζενάρι, δήλωσε ότι πρόκειται για “δώδεκα αδελφές από τη Συρία και τον Λίβανο”.
“Φαίνεται ότι οι τζιχαντιστές αντάρτες τις οδήγησαν στα βόρεια, προς το Γιάμπρουντ. Δεν γνωρίζουμε ακόμη τα κίνητρα των ανταρτών: εάν πρόκειται για απαγωγή ή για να έχουν τον έλεγχο του μοναστηριού ώστε να δρουν ελεύθερα στη Μααλούλα”,τόνισε.
Την είδηση επιβεβαίωσε και το Ελληνορθόδοξο Πατριαρχείο Αντιοχείας.

Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 2013

Αγιοκατάταξη Γέροντος Πορφυρίου - Τι έλεγε ο Γέροντας Παΐσιος για τον Γέροντα Πορφύριο

Γέρων Πορφύριος
Η Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου προχώρησε σήμερα στην επίσημη αγιοκατάταξη του Γέροντος Πορφυρίου ο οποίος εκοιμήθη το 1991.
Σύμφωνα με το σχετικό Ανακοινωθέν του Οικουμενικού Πατραιαρχείου "Συνῆλθεν, ὑπό τήν προεδρίαν τῆς Α. Θ. Παναγιότητος, ἡ Ἁγία καί Ἱερά Σύνοδος εἰς τήν τακτικήν συνεδρίαν αὐτῆς σήμερον, Τετάρτην, 27ην Νοεμβρίου 2013 πρός ἐξέτασιν τῶν ἐν τῇ ἡμερησίᾳ διατάξει ἀναγεγραμμένων θεμάτων. Κατ' αὐτήν, ἡ Ἁγία καί Ἱερά Σύνοδος ἀποδεχθεῖσα εἰσήγησιν τῆς Κανονικῆς Ἐπιτροπῆς ἀνέγραψεν εἰς τό Ἁγιολόγιον τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τούς Ἱερομόναχον Πορφύριον, τόν Καυσοκαλυβίτην, καί Ἱερομόναχον Μελέτιον τόν ἐν Ὑψενῇ Ρόδου..."
Είναι χαρακτηριστικά όσα έλεγε ο Γέροντας Παΐσιος για το Γέροντα Πορφύριο:
"Απόλαυση ήταν να βλέπει κανείς το πώς ο Γέροντας Παΐσιος και ο Γέροντας Πορφύριος σκεφτόντουσαν ο ένας για τον άλλο.
- Γέροντα, είπε κάποιος αδελφός στον Γέροντα Παΐσιο, θέλω να σας δω για κάποιο μου πρόβλημα που το συζήτησα και με τον Γέροντα Πορφύριο.
- Αν το συζήτησες με τον Γέροντα Πορφύριο δεν χρειάζεται και μ' εμένα, γιατί εκείνος είναι έγχρωμη δορυφορική τηλεόραση, ενώ εγώ είμαι ασπρόμαυρη.
Έτσι ταπεινά φρονούσε ο Γέροντας. 
Ο δε Γέροντας Πορφύριος μάς έλεγε:
Η Χάρη που έχει ο Γέροντας Παΐσιος έχει μεγαλύτερη αξία από τη δική μου, γιατί αυτή την απέκτησε μετά από κόπο και ασκητικούς ιδρώτες, ενώ εμένα ο Θεός μού την έδωσε εντελώς δωρεάν όταν ήμουν πολύ μικρός, μόνο και μόνο για να βοηθηθούν οι αδελφοί".
Ιερομονάχου Χριστοδούλου, Σκέυος εκλογής, 1996, σελ. 379.

Ο Γέρων Πορφύριος και ο ταξιτζής

Κάποια φορά ο Γέρων Πορφύριος ξεκίνησε μαζί με τρία πνευματικά τέκνα του να πάνε σ' ένα μοναστήρι, για να τελέσουν έναν Εσπερινό.

Αρχικά, είπαν να πάνε με τα πόδια. Αφού, όμως, περπάτησαν κάποια απόσταση κι επειδή ο Γέρων Πορφύριος ήταν κουρασμένος, σκέφτηκαν, μια καί το μοναστήρι εκείνο ήταν κάπως μακριά, να βρουν ένα μεταφορικό μέσον, αντί να πάνε με τα πόδια.

Εκείνη την ώρα φάνηκε από μακριά ένα ταξί. Είπαν τότε στο Γέροντα οι συνοδοί του -καί οι τρεις λαϊκοί, όχι κληρικοί- να κάνουν ένα νεύμα στο ταξί να σταματήσει, για να ρωτήσουν τον οδηγό αν μπορούσε να τους μεταφέρει στο μοναστήρι. «Μη φοβάστε», τους είπε, «θα σταματήσει μόνος του ο οδηγός του ταξί. Αλλά, όταν θα μπούμε στο ταξί, να μη μιλήσει κανένας σας στον οδηγό• μόνο εγώ θα του μιλήσω». Έτσι κι έγινε. Σταμάτησε ο οδηγός του ταξί, χωρίς αυτοί να του κάνουν νεύμα, μπήκαν μέσα καί ο πατήρ Πορφύριος είπε στον οδηγό τον προορισμό τους.

Μόλις ξεκίνησαν, ο οδηγός του ταξί άρχισε να καταφέρεται εναντίον των

κληρικών καί να τους κατηγορεί για χίλια δυο πράγματα. Καί κάθε φορά, πού έλεγε κάτι, απευθυνόταν στους τρεις λαϊκούς, οι ποίοι κάθονταν στο πίσω μέρος του ταξί καί τους ρωτούσε: «Έτσι δεν είναι, βρε παιδιά; Τι λέτε κι εσείς;» Εκείνοι, όμως, τσιμουδιά' δεν λέγανε τίποτε, κατά την εντολή του Γέροντος.

Αφού είδε κι απόειδε ο οδηγός ότι δεν του απαντούσαν οι άλλοι, στράφηκε στο Γέροντα Πορφύριο καί του είπε: «Έτσι δεν είναι, παππούλη; Τί λες κι εσύ; Δεν είναι αλήθεια αυτά τα πράγματα, πού τα γράφουν κι οι εφημερίδες;»

Του λέει τότε ο Γέρων Πορφύριος: «Παιδί μου, θα σου πω μια μικρή ιστορία, θα σου την πω μια φορά• δεν θα χρειαστεί δεύτερη». Κι άρχισε να του αφηγείται: 

«Ήταν ένας άνθρωπος από το τάδε μέρος (ο Γέροντας το ανέφερε), που είχε ένα ηλικιωμένο γείτονα, ο οποίος είχε ένα μεγάλο κτήμα. Μια νύκτα τον σκότωσε καί τον έθαψε. Στή συνέχεια, με διάφορα πλαστά χαρτιά, πήρε το κτήμα του γείτονά του καί το πούλησε. Καί ξέρεις τί αγόρασε με τα χρήματα, τα οποία πήρε πουλώντας αυτό το κτήμα; Αγόρασε ένα ταξί».

Μόλις άκουσε αυτή την αφήγηση ο οδηγός του ταξί, τόσο πολύ συγκλονίστηκε, πού σταμάτησε το αυτοκίνητο στην άκρη του δρόμου καί φώναξε: «Μη πεις τίποτε, παππούλη• μόνο εγώ το ξέρω αυτό κι εσύ».

«Το ξέρει κι ο Θεός», του απάντησε ο Γέρων Πορφύριος. «Εκείνος μου το είπε, για να σου το πω. Καί να φροντίσεις απ’ εδώ κι εμπρός ν' αλλάξεις ζωή».

Από το βιβλίο του Κλείτου Ιωαννίδη «Ο Γέρων Πορφύριος – Μαρτυρίες και εμπειρίες». Αφήγηση του Παναγιώτη Σωτήρχου (δημοσιογράφου, συγγραφέως)

Το ευαγγέλιο της Κυριακής

Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 2013
Το ευαγγέλιο της Κυριακής
ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑΝ
Κεφ. ιη΄( 18 )
Στιχ. 36-43. Η θεραπεία του τυφλού στην Ιεριχώ.

᾿Εγνετο δ ν τ γγζειν ατν ες Ιεριχ τυφλς τις κθητο παρ τν δν προσαιτν·
 36 κοσας δ χλου διαπορευομνου πυνθνετο τ εη τατα.
 37 πγγειλαν δ ατ τι ᾿Ιησος Ναζωραος παρρχεται. 
38 κα βησε λγων· ᾿Ιησο υἱὲ Δαυδ, λησν με·
 39 κα ο προγοντες πετμων ατ να σιωπσ· ατς δ πολλ μλλον κραζεν· υἱὲ Δαυδ, λησν με.
 40 σταθες δ ᾿Ιησος κλευσεν ατν χθναι πρς ατν. γγσαντος δ ατο πηρτησεν ατν 
41 λγων· τ σοι θλεις ποισω; δ επε· Κριε, να ναβλψω. 
42 κα ᾿Ιησος επεν ατ· νβλεψον· πστις σου σσωκ σε. 
43 κα παραχρμα νβλεψε, κα κολοθει ατ δοξζων τν Θεν· κα πς λας δν δωκεν ανον τ Θε.  

Σύντομη ερμηνεία

35 Καθώς ο Κύριος πλησίαζε στην Ιεριχώ, κάποιος τυφλός καθόταν  κοντά στο δρόμο και ζητιάνευε.
36 Όταν όμως άκουσε το θόρυβο του πλήθους που περνούσε, ρώτησε να μάθει τί να ήταν αυτά που άκουγε.
37 Του είπαν ότι ο Ιησούς ο Ναζωραίος περνάει από εκεί.
38 Τότε εκείνος άρχισε να φωνάζει δυνατά: Ιησού, ένδοξε απόγονε του Δαβίδ που σε προανήγγειλαν οι προφήτες, σπλαχνίσου με, ελέησέ με.
39 Τότε αυτοί που προπορεύονταν τον μάλωναν και τον ανάγκαζαν να σωπάσει, νομίζοντας ότι με τις φωνές του θα ενοχλούνταν ο Ιησούς. Αυτός όμως φώναζε πολύ περισσότερο: Απόγονε του Δαβίδ, ελέησέ με.
40 Ο Ιησούς τότε διέκοψε την πορεία του και διέταξε να τον φέρουν κοντά του. Κι όταν αυτός πλησίασε, ο Κύριος τον ρώτησε
41 και του είπε: Τί θέλεις να σου κάνω; Τότε ο τυφλός απάντησε: Κύριε, θέλω να αποκτήσω και πάλι το φως μου.
42 Και ο Ιησούς του είπε: Απόκτησε το φως σου ! Η πίστη που έχεις ότι είμαι ο απόγονος του Δαβίδ και ότι έχω τη δύναμη να σου δώσω την υγεία των ματιών σου, σε έσωσε από την αθεράπευτη τύφλωσή σου.
43 Και την ίδια στιγμή ο τυφλός απέκτησε και πάλι το φως του και ακολουθούσε τον Ιησού δοξάζοντας τον Θεό που τον θεράπευσε διαμέσου του Ιησού. Και όλο το πλήθος του λαού, όταν είδε το θαύμα, δοξολόγησε και ανύμνησε τον Θεό.


Πηγή: «Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ
ΜΕ ΣΥΝΤΟΜΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ»
+ΠΑΝ. Ν . ΤΡΕΜΠΕΛΑ

ΑΔΕΛΦΟΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΩΝ «Ο ΣΩΤΗΡ»

Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2013

Γέροντας Πορφύριος - Για το Απόλλων 13 στο διάστημα


Ο Μητροπολίτης Λεμεσού Αθανάσιος μας αφηγείται τα λόγια του Γέροντα Πορφύριου για το Απόλλων 13 και τη λύση του προβλήματος που έδωσε σε έναν πιστό.

ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ - Γέρων Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης


π. Γεώργιος Πολυκαρπίδης Συνάξεις νέων 18-11-2013


π. Γεώργιος Πολυκαρπίδης
Συνάξεις νέων, πνευματικό κέντρο Ι.Ν.Αγίου Δημητρίου Χαλκίδος
18-11-2013

Τουρκία- δημοσκόπηση: Το 61% των νέων δεν πιστεύουν σε καμία θρησκεία

Τουρκία- δημοσκόπηση: Το 61% των νέων δεν πιστεύουν σε καμία θρησκεία
Ερευνα για την θρησκεία έκανε εταιρεία δημοσκοπήσεων στη νεολαία της Τουρκίας, η οποία έδειξε ότι οι νέοι Τούρκοι αντιμετωπίζουν προβλήματα ταυτότητας και προσδοκιών.
Η δημοσκόπηση διενεργήθηκε σε 81 επαρχίες και 352 οικισμούς σε ένα ηλικιακό εύρος από 15 ως 28 ετών που είχε την ονομασία « Έκθεση για την τουρκική νεολαία-χαρακτηριστικά νεότητας, προβλήματα, ταυτότητες και προοπτικές».
Η έρευνα καθορίζεται ως «πολύ-επίπεδη με τυχαία δειγματοληψία» στην οποία συμμετείχαν 5.541 άτομα.
Το ερευνητικό έργο έγινε από ένα επιτελείο αναγνωρισμένων καθηγητών (στο πρωτότυπο αναφέρονται τα ονόματα των Τούρκων καθηγητών).
Σύμφωνα με την έρευνα, από τους ερωτηθέντες, τελείως άθεοι ήταν 160 άτομα, ενώ ένα ποσοστό 61 τοις εκατό δήλωσε δήλωσαν άθεοι, αλλά ότι, συγχρόνως, πιστεύουν στη δημιουργία του κόσμου από το Θεό, αλλά δεν πιστεύουν στον Ισλαμισμό.
Συγκεκριμένα 61% πιστεύουν στην ύπαρξη ενός Θεού, αλλά όχι σε θρησκείες, το 18 τοις εκατό είπε απλά ότι πιστεύει κάπου, το 13 τοις εκατό ότι έχει αμφιβολίες και το 9 τοις εκατό ότι έχει τη δυνατότητα της επιλογής.
Στους συμμετέχοντες στην έρευνα ετέθη το ερώτημα «ποιο είναι το θεσμικό όργανο που εμπιστεύεστε;»
Το 31,2 τοις εκατό των νέων δήλωσε ο Στρατός, ως πρώτη επιλογή, η Βουλή 21,4 τοις εκατό, η κυβέρνηση 18,4 τοις εκατό, η προεδρία 7,3 τοις εκατό και 5,7 τοις εκατό οι μη κυβερνητικές οργανώσεις και ακολουθούν η ισλαμική θρησκεία με 4,3 τοις εκατό και τα πολιτικά κόμμα στο χαμηλότερο σημείο με 2,9 τοις εκατό.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...