Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2014

ΥΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΟΥ ΕΙΚΟΝΑΣ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΕΟΥΣΗΣ ΣΤΟΝ Ι.Ν. ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ.

Με ιδιαίτερη ευλάβεια, συγκίνηση και κατάνυξη ετοιμάζεται η Ενορία μας να υποδεχθεί   την θαυματουργό Εικόνα της Παναγίας της Ελεούσης η οποία θα μεταφερθεί από την Ιερά Μητρόπολη Εδέσσης προς ευλογία και αγιασμό του δοκιμαζόμενου λαού μας, καθώς επίσης και τεμάχιο Τιμίου Ξύλου πάλι από την Ιερά Μητρόπολη Εδέσσης. 
Η υποδοχή των ιερών σεβασμάτων θα γίνει το απόγευμα, στις 6.00μ.μ. στον Ιερό Ναό μας, από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Πειραιώς κ. Σεραφείμ.
Ταυτόχρονα με την έλευση της θαυματουργού Εικόνας ξεκινούν οι εορταστικές εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου Πειραιώς και οι οποίες θα λάβουν χώρα από 20-29 Οκτωβρίου, με αφορμή τον εορτασμό του προστάτου μας Αγίου Δημητρίου. 

Φέτος, για 16η χρονιά, ετοιμάσθηκαν οι εορταστικές εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου Πειραιώς και οι οποίες θα λάβουν χώρα από 20-29 Οκτωβρίου.
Σήμερα το απόγευμα μετά την υποδοχή της Ιεράς Εικόνας, θα τελεσθεί Μέγας πανηγυρικός Εσπερινός.
Το βράδυ στις 9.30μ.μ. θα ξεκινήσει Ιερά Αγρυπνία την οποία θα τελέσει ο Καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Παναγίας Αρτοκωστάς, Πανοσιολ. Αρχιμανδρίτης Σεραφείμ Στεργίου ο οποίος θα προσκομίσει στον Ιερό Ναό μας και τεμάχιο λειψάνου του Αγίου νεομάρτυρος Ιωάννου του Μονεμβασιώτου.

Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2014

Υπάρχει και για μένα συγχωρητική ευχή


Γέροντας Ἐφραίμ Κατουνακιώτης
Άλλη φορά ήρθε κάποιος εδώ πέρα και με την ομιλία προβήκαμε σε κατάκριση.
Έπειτα πάω να λειτουργήσω και δεν μπορώ να πώ τις ευχές. Βρε, τι έκανα; λέω. Μπρος! Ήρθε ο τάδε ο γείτονας και κατακρίναμε κάτι δεσποτάδες και το αυτό.
Απάνω στη Λειτουργία, λειτουργώντας, λέω: «Θεέ μου, συγχώρεσε με. Συγχώρεσε με, Θεέ μου.Έσφαλα, Θεέ μου. Για ποιόν είναι το “έσφαλα”, Θεέ μου; Υπάρχει και για μένα συγχωρητική ευχή», λέω. Ε, καλά, Θεέ μου, ευλόγησον». Και στο τέλος ειρήνευσα και λέω: «Άμα θέλεις άλλη φορά, κατάκρινε!»
Μεγάλο πράγμα είναι, μεγάλο κακό είναι η κατάκρισις. Ε, ως άνθρωποι θα σφάλλουμε, παιδί μου.
Αλλά τι; Και η έξομολόγησις είναι μυστήριο, παιδί μου.
*Γέροντας Εφραίμ Κατουνακιώτης, Έκδοση Ι. Ησυχαστηρίου «Άγιος Εφραίμ» Κατουνάκια Αγίου Όρους, Α’ έκδοση 2000

Σάββατο 18 Οκτωβρίου 2014

† Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2014 (Γ΄ Λουκά)


Ευαγγελική Περικοπή,

Ἐκ τοῦ κατά Λουκᾶν
Κεφ. ζ΄: 11-16

Τ
ῷ καιρῷ ἐκείνῳ, ἐπορεύετο ὁ ᾿Ιησοῦς εἰς πόλιν καλουμένην Ναΐν· καὶ συνεπορεύοντο αὐτῷ οἱ μαθηταὶ αὐτοῦ ἱκανοὶ, καὶ ὄχλος πολύς. Ὡς δὲ ἤγγισε τῇ πύλῃ τῆς πόλεως, καὶ ἰδοὺ ἐξεκομίζετο τεθνηκὼς υἱὸς μονογενὴς τῇ μητρὶ αὐτοῦ· καὶ αὕτη ἦν χήρα· καὶ ὄχλος τῆς πόλεως ἱκανὸς ἦν σὺν αὐτῇ. Καὶ ἰδὼν αὐτὴν ὁ Κύριος, ἐσπλαγχνίσθη ἐπ᾿ αὐτῇ, καὶ εἶπεν αὐτῇ· Μὴ κλαῖε. Καὶ προσελθὼν ἥψατο τῆς σοροῦ, οἱ δὲ βαστάζοντες ἔστησαν, καὶ εἶπε· Νεανίσκε, σοί λέγω, ἐγέρθητι. Καὶ ἀνεκάθισεν ὁ νεκρὸς καὶ ἤρξατο λαλεῖν, καὶ ἔδωκεν αὐτὸν τῇ μητρὶ αὐτοῦ. Ἔλαβε δὲ φόβος ἅπαντας, καὶ ἐδόξαζον τὸν Θεόν, λέγοντες· Ὅτι Προφήτης μέγας ἐγήγερται ἐν ἡμῖν· καὶ ὅτι ἐπεσκέψατο ὁ Θεὸς τὸν λαὸν αὐτοῦ.



Απόστολος,

Πρὸς Κορινθίους Β΄ Ἐπιστολῆς Παύλου τὸ Ἀναγνωσμα.
Κεφ. ια΄: 31 - ιβ΄: 9

δελφοί, ὁ Θεὸς καὶ πατὴρ τοῦ Κυρίου ἡμῶν ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ οἶδεν, ὁ ὢν εὐλογητὸς εἰς τοὺς αἰῶνας, ὅτι οὐ ψεύδομαι. Ἐν Δαμασκῷ ὁ ἐθνάρχης ᾿Αρέτα τοῦ βασιλέως ἐφρούρει τὴν Δαμασκηνῶν πόλιν πιάσαι με θέλων, καὶ διὰ θυρίδος ἐν σαργάνῃ ἐχαλάσθην διὰ τοῦ τείχους καὶ ἐξέφυγον τὰς χεῖρας αὐτοῦ. Καυχᾶσθαι δὴ οὐ συμφέρει μοι· ἐλεύσομαι γὰρ εἰς ὀπτασίας καὶ ἀποκαλύψεις Κυρίου. Οἶδα ἄνθρωπον ἐν Χριστῷ πρὸ ἐτῶν δεκατεσσάρων· εἴτε ἐν σώματι οὐκ οἶδα, εἴτε ἐκτὸς τοῦ σώματος οὐκ οἶδα, ὁ Θεὸς οἶδεν· ἁρπαγέντα τὸν τοιοῦτον ἕως τρίτου οὐρανοῦ. Καὶ οἶδα τὸν τοιοῦτον ἄνθρωπον· εἴτε ἐν σώματι εἴτε ἐκτὸς τοῦ σώματος οὐκ οἶδα, ὁ Θεὸς οἶδεν· ὅτι ἡρπάγη εἰς τὸν παράδεισον καὶ ἤκουσεν ἄρρητα ρήματα, ἃ οὐκ ἐξὸν ἀνθρώπῳ λαλῆσαι. Ὑπὲρ τοῦ τοιούτου καυχήσομαι, ὑπὲρ δὲ ἐμαυτοῦ οὐ καυχήσομαι εἰ μὴ ἐν ταῖς ἀσθενείαις μου. Ἐὰν γὰρ θελήσω καυχήσασθαι, οὐκ ἔσομαι ἄφρων· ἀλήθειαν γὰρ ἐρῶ· φείδομαι δὲ μή τις εἰς ἐμὲ λογίσηται ὑπὲρ ὃ βλέπει με ἢ ἀκούει τι ἐξ ἐμοῦ. Καὶ τῇ ὑπερβολῇ τῶν ἀποκαλύψεων ἵνα μὴ ὑπεραίρωμαι, ἐδόθη μοι σκόλοψ τῇ σαρκί, ἄγγελος σατᾶν, ἵνα με κολαφίζῃ ἵνα μὴ ὑπεραίρωμαι. Ὑπὲρ τούτου τρὶς τὸν Κύριον παρεκάλεσα ἵνα ἀποστῇ ἀπ᾿ ἐμοῦ· καὶ εἴρηκέ μοι· Ἀρκεῖ σοι ἡ χάρις μου· ἡ γὰρ δύναμίς μου ἐν ἀσθενείᾳ τελειοῦται. Ἥδιστα οὖν μᾶλλον καυχήσομαι ἐν ταῖς ἀσθενείαις μου, ἵνα ἐπισκηνώσῃ ἐπ᾿ ἐμὲ ἡ δύναμις τοῦ Χριστοῦ.



Εἰς τόν Ὄρθρον
Τὸ Η΄ Ἑωθινόν Εὐαγγέλιον

Ἐκ τοῦ κατά Ἰωάννην
Κεφ. κ΄: 11-18

Τ
ῷ καιρῷ ἐκείνῳ, Μαρία εἱστήκει πρὸς τὸ μνημεῖον κλαίουσα ἔξω· ὡς οὖν ἔκλαιε, παρέκυψεν εἰς τὸ μνημεῖον, καὶ θεωρεῖ δύο Ἀγγέλους ἐν λευκοῖς καθεζομένους, ἕνα πρὸς τῇ κεφαλῇ, καὶ ἕνα πρὸς τοῖς ποσίν, ὅπου ἔκειτο τὸ Σῶμα τοῦ ᾿Ιησοῦ. Καὶ λέγουσιν αὐτῇ ἐκεῖνοι· Γύναι, τί κλαίεις; Λέγει αὐτοῖς· Ὅτι ἦραν τὸν Κύριόν μου, καὶ οὐκ οἶδα ποῦ ἔθηκαν αὐτόν. Καὶ ταῦτα εἰποῦσα, ἐστράφη εἰς τὰ ὀπίσω, καὶ θεωρεῖ τὸν ᾿Ιησοῦν ἑστῶτα· καὶ οὐκ ᾔδει ὅτι ὁ ᾿Ιησοῦς ἐστι. Λέγει αὐτῇ ὁ ᾿Ιησοῦς· Γύναι, τί κλαίεις; τίνα ζητεῖς; Ἐκείνη, δοκοῦσα ὅτι ὁ κηπουρός ἐστι, λέγει αὐτῷ· Κύριε, εἰ σὺ ἐβάστασας αὐτόν, εἰπέ μοι ποῦ ἔθηκας αὐτόν, κἀγὼ αὐτὸν ἀρῶ. Λέγει αὐτῇ ὁ ᾿Ιησοῦς· Μαρία. Στραφεῖσα ἐκείνη λέγει αὐτῷ· Ῥαββουνί, ὃ λέγεται, Διδάσκαλε. Λέγει αὐτῇ ὁ ᾿Ιησοῦς· Μή μου ἅπτου· οὔπω γὰρ ἀναβέβηκα πρὸς τὸν Πατέρα μου· πορεύου δὲ πρὸς τοὺς Ἀδελφούς μου καὶ εἰπὲ αὐτοῖς· Ἀναβαίνω πρὸς τὸν Πατέρα μου καὶ Πατέρα ὑμῶν, καὶ Θεόν μου καὶ Θεὸν ὑμῶν. Ἔρχεται Μαρία ἡ Μαγδαληνὴ, ἀπαγγέλλουσα τοῖς Μαθηταῖς, ὅτι ἑώρακε τὸν Κύριον, καὶ ταῦτα εἶπεν αὐτῇ.

Εκπομπή Αθέατα Περάσματα του π.Ανδρέα Κονάνου


Ούτε υπάρχει, ούτε δεν υπάρχει. Είναι!


18 Οκτωβρίου 2014
Τελικά, φαίνεται πως συχνά η αναζήτηση του Θεού μοιάζει με μια μάταιη προσπάθεια να μπούμε στον χώρο Του από τον τοίχο και όχι από την πόρτα. Και επειδή δεν τα καταφέρνουμε, Τον αρνούμαστε. Αυτό προσπαθούν να κάνουν αυτά τα παιδιά.
Baby stars are forming near the eastern rim of the cosmic cloud Perseus, revealed in this infrared image from NASA's Spitzer Space Telescope.
Ο Θεός όμως δεν προσεγγίζεται από όπου και όπως υπεροπτικά θέλουμε. Ο χώρος του μυστηρίου Του έχει τις διόδους του από τις οποίες πρέπει διακριτικά και ταπεινά να μπεις. Είναι στενές οι προσβάσεις του. Και οι πόρτες του δεν ανοίγουν με χερούλι ούτε πολύ περισ­σότερο με λοστό. Ούτε με πείσμα ούτε με βία. Συνήθως ανοίγουν από μόνες τους, με… φωτοκύτταρο. Δεν είναι ανθρώπινο κατόρθωμα η συνάντηση του Θεού. Είναι επίσκεψή Του. Απλά, για να μπει και Αυτός, δεν πρέπει να έχει κανείς τις δικές του πόρτες κλειδωμένες. Και όχι μόνον. Πρέπει εμείς να Του ανοίξουμε. Ο Θεός δεν υπάρχει για να Τον υποτάσσουμε, για να υπηρετεί τις εφήμερες μυωπικές βλέψεις μας. Υπάρχει για να μας ελευθερώσει από τη μιζέρια μας
Σαν αρκετά να είχε περάσει η ώρα φιλοσοφώντας. Θα μπορούσαμε να χαλαρώσουμε λιγάκι. Δοκίμασα να αλλάξω τη συζήτηση. Να μου πούνε κάτι από τα δικά τους ενδιαφέροντα, μια που πιθανόν να τούς είχε παρα­σύρει η ιδιότητά μου. Δεν ήθελα να τους κουράσω. Σε τελική ανάλυση μπορεί να ήθελαν λιγότερο μια τέτοια συζήτηση και περισσότερο μια κοινωνική γνωριμία.
Το μάτι μου πέφτει στο τατουάζ του Θάνου. Είναι αποτυπωμένο στο δεξί του μπράτσο, μισοκαλυμμένο από το μανίκι. Για μια στιγμή τέντωσε το χέρι του και φάνηκε καθαρά. Μια μικρή διακριτική ζυγαριά με διχρωμία μπλε και πράσινου, που γέρνει προς το μέρος μιας σαύρας, που με την κόκκινη γλωσσίτσα της ακουμπάει τον ένα από τους δύο δίσκους. Στον άλλο δίσκο ένας σταυρός. Η ζυγαριά πιθανόν να συμβολίζει το Δίκαιο, που ως φοιτητής της Νομικής σπουδάζει. Δεν καταλαβαίνω τον ρόλο της σαύρας που τελικά κάνει τη ζημιά. Είναι ολοζώντανη. Θαρρείς πως όπου να ‘ναι θα γλιστρήσει και θα αφήσει τη ζυγαριά στην ησυχία της. Και γιατί τελικά ο σταυρός είναι πιο ανάλαφρος; Δεν το καταλαβαίνω αυτό καλά. Ούτε και ριψοκινδυνεύω αυθαίρετες ερμηνείες.
Δεν κάνω κανένα σχόλιο. Απλά, παρατηρώ και σκέφτομαι παράλληλα με τη συζήτηση. Και διερωτώ­μαι πώς δεν βαρέθηκαν και κάθονται μαζί μου τόση ώρα. Πρέπει να είμαι πολύ παράξενος γι’ αυτούς τους ανθρώπους. Τί άραγε κοινό μπορεί να έχουμε μεταξύ μας; Αυτοί νέα παιδιά κάνουν γήινα όνειρα· εγώ τα έχω απορρίψει προ πολλού, έπαυσα να επενδύω σε αυτόν τον κόσμο. Ο Θεός δεν τους πολυενδιαφέρει· εγώ Του αφιέρωσα τα πάντα, είναι η μόνη και μεγάλη μου σταθερά. Δεν πιστεύω σε τίποτα άλλο. Χωρίς Αυτόν δεν έχω ερμηνεία γι’ αυτόν τον κόσμο. Χωρίς την ύπαρξή Του καταργείται κάθε λόγος δίκης μου ύπαρξης. Χω­ρίς πίστη στον Θεό πνίγομαι, βουλιάζω, καταρρέω, χά­νομαι. Η πίστη σ’ Αυτόν με μεθάει, με ανασταίνει, μου δίνει ζωή, αίσθηση αιωνιότητος, όραμα ετερότητος.
Αυτοί αυτά δεν τα καταλαβαίνουν, κάπως αλλού κοι­τάζουν. Εγώ είμαι καμιά τριανταριά και πλέον χρόνια μεγαλύτερος, άσπρος με γένια και ράσα, αξύριστος και ακούρευτος εδώ και χρόνια, για ακατανόητο σ’ αυτούς λόγο, κακός εκπρόσωπος μιας παρηκμασμένης γενιάς, μιλάω και λίγο καθαρευουσιάνικα, γράφω πολυτονικό. Σε λίγο θα αρχίσουν να μου επιτίθενται οι διάφορες αρρώστιες. Αυτοί φρέσκοι άνθρωποι, σύγχρονοι, ούτε σκέφτονται την ασθένεια και τον θάνατο.
Αλλά και στη νοοτροπία υπάρχει χάσμα. Αυτοί θεω­ρούν ότι είναι γεννημένοι ελεύθεροι και ότι η ελευθερία τους ταυτίζεται με την αυτεξουσιότητα. Αντίθετα, εγώ νομίζω ότι είμαι γεννημένος αυτεξούσιος με προορισμό να γίνω ελεύθερος, πιστεύω σε μια ελευθερία που πρέπει να παλέψεις για να την αποκτήσεις. Γι’ αυτό στη ζωή μου ήμουν λίγο ακραίος· έζησα με τη μειοψηφία, πήγα κόντρα στο ρεύμα, δεν έχω πάει ποτέ μου κινηματογράφο, ποτέ δεν είχα τηλεόραση, αρνήθηκα για χρόνια να έχω κινητό, στερήθηκα ένα σωρό πράγματα που σχεδόν όλοι κάνουν. Και αυτό γιατί δεν θέλησα να χωθώ μόνος μου κάτω από τον οδοστρωτήρα της ισοπεδωτικής νοοτροπίας, να μιμηθώ μηχανικά και ανόητα, να με λειώσει το σύστημα. Ούτε και το εκκλησιαστικό.
Αυτοί μού φαίνεται πως ενώ αντιδρούν στο κατεστημένο της περασμένης γενιάς, συμμαχούν στη δημιουργία ενός χειρότερου κατεστημένου που κατασκευάζει η δική τους γενιά. Επίσης, υποθέτω πως θα με θεωρούν συν­τηρητικό. Εμένα πάλι μου φαίνονται ανελεύθεροι. Μου κάνουν ερωτήσεις που τις κάνουν όλοι. Τους έμαθε το σύστημα να έχουν τέτοιους προβληματισμούς.
Όλα αυτά που έχω μέσα μου είμαι σίγουρος πως αυτοί δεν τα προσέχουν. Αλλά κι εγώ μάλλον δεν τους καταλαβαίνω. Ίσως αυτό να το αντιλαμβάνονται. Τελι­κά, είμαστε τόσο διαφορετικοί και δεν θέλει κανείς μας να αλλάξει! Ούτε εκείνοι ούτε εγώ. Αλήθεια, τί δουλειά έχουν κοντά μου; Πώς δεν κουράστηκαν ακόμη; Πώς με υπομένουν; Το σκέπτομαι και συγκινούμαι. Με συγκινεί η ταπείνωση της ανοχής τους στο πρόσωπό μου. Μπο­ρεί εγώ να είμαι πιο σωστός, ποιός ξέρει; Αυτοί όμως είναι πιο ταπεινοί. Εδώ μάλλον κρύβεται το μυστικό.
(Νικολάου, Μητροπολίτου Μεσογαίας και Λαυρεωτικής, Αν υπάρχει ζωή, θέλω να ζήσω, σ. 52-56)

 http://www.pemptousia.gr/2014/10/oute-iparchi-oute-den-iparchi-ine/

Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2014

Πρόσκληση Μουσικολογικού Συνεδρίου στη Θεσ/νίκη


Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Η

Το Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας
το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ.
το Τμήμα Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας του Α.Π.Θ.
και η Ιερά Μεγίστη Μονή Βατοπαιδίου
σας προσκαλούν
στην έναρξη του Συνεδρίου
που θα γίνει την Πέμπτη 30 Οκτωβρίου 2014 και ώρα 6:30 μ.μ.
στο Βελλίδειο Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
• Κήρυξη έναρξης εργασιών του Συνεδρίου
από τον 
Παναγιώτατο Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης κ.κ. Άνθιμο
• Παρουσίαση του τόμου «Εισαγωγή Χουρμουζίου Χαρτοφύλακος»
από τον Εμμανουήλ Γιαννόπουλο, λέκτορα του Τ.Μ.Σ. του Α.Π.Θ.
• Ομιλία του Καθηγουμένου της Ι.Μ.Μ. Βατοπαιδίου Αρχιμανδρίτου Εφραίμ
«Η  ψαλτική τέχνη στην θεία Λατρεία»
 
• Συναυλία με μέλη των Τριών Διδασκάλων:
• Χορός Αγιορειτών Πατέρων
 (Γέρων Δανιήλ και Γέρων Στέφανος των Δανιηλαίων,
Γέρων Δαμασκηνός και Ιερομόναχος Θεοδόσιος από την Νέα Σκήτη)
• Σωματείο Ιεροψαλτών Θεσσαλονίκης «Ιωάννης ο Δαμασκηνός»
χοράρχης Χαρίλαος Ταλιαδώρος 
Άρχων Πρωτοψάλτης της Αγιωτάτης Αρχιεπισκοπής Κωνσταντινουπόλεως
Υπό την αιγίδα του Παναγιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ.κ. Ανθίμου 
Είσοδος ελεύθερη
                 Ιστοσελίδα Συνεδρίου:                          
                  www.neamethodos.gr                    Χορηγός επικοινωνίας:

Ομιλία για τον Άγιο Κοσμά τον Αιτωλό



ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ  ΣΕΡΒΙΩΝ  &  ΚΟΖΑΝΗΣ
ΙΕΡΟΣ  ΝΑΟΣ  ΠΑΝΑΓΙΑΣ  ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗΣ  ΚΟΖΑΝΗΣ
 

Κοζάνη, 15 Οκτωβρίου 2014

Ομιλία  για  τον  Άγιο  Κοσμά  τον  Αιτωλό

   
Ο Ιερός Ναός της Παναγίας Φανερωμένης Κοζάνης, στα πλαίσια του προγράμματος «Αύρα Λεπτή» για την ποιμαντική περίοδο 2014 – 2015, σας προσκαλεί στην εκδήλωση που διοργανώνει με αφορμή τα 300 χρόνια από τη γέννηση του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού.
Η εκδήλωση  θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2014 στις 7 το απόγευμα στην αίθουσα του Ναού, όπου θα μιλήσει ο Ελλογιμώτατος Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κ. Μιχαήλ Τρίτος με θέμα: «Οι κοινωνικές αντιλήψεις του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού».
Την εκδήλωση θα πλαισιώσει με ύμνους από την ακολουθία του Αγίου η χορωδία του Συλλόγου Ιεροψαλτών Κοζάνης «Οι Τρεις Ιεράρχαι».


Από τον Ιερό Ναό

ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΟ ΔΕΚΑΗΜΕΡΟ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

10ήμερο εορτασμών για την εορτή του Αγίου Δημητρίου στον Ναό μας.

Ο μήνας Οκτώβριος είναι ο μήνας της πανηγύρεως του προστάτου μας Αγίου Δημητρίου. 

Έτσι και φέτος, για 16η χρονιά, ετοιμάσθηκαν οι εορταστικές εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου Πειραιώς και οι οποίες θα λάβουν χώρα από 20-29 Οκτωβρίου.
Κατά τον φετινό εορτασμό στον Ναό μας θα υποδεχθούμε την θαυματουργό Εικόνα της Παναγίας της Ελεούσης η οποία θα μεταφερθεί από την Ιερά Μητρόπολη Εδέσσης προς ευλογία και αγιασμό του δοκιμαζόμενου λαού μας, καθώς επίσης και τεμάχιο Τιμίου Ξύλου πάλι από την Ιερά Μητρόπολη Εδέσσης.

Η υποδοχή των ιερών σεβασμάτων θα γίνει την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου, στις 6.00μ.μ. στον Ιερό Ναό μας ενώ πλούσιο είναι το υπόλοιπο πρόγραμμα των εκδηλώσεων και των πνευματικών ευκαιριών που θα λάβουν χώρα κατά το δεκαημέρο.
Συγκεκριμένα θα ομιλήσουν οι Καθηγούμενοι των Ιερών Μονών:
*Βατοπαιδίου Αγίου Όρους, ΗΓΟΥΜΕΝΟΣ Πανοσιολ. Αρχιμανδρίτης κ. ΕΦΡΑΙΜ,
*Κεχαριτωμένης Τροιζήνας, Πανοσιολ. Αρχιμανδρίτης κ. Σπυρίδων,
*ο Καθηγητής της Φιλοσοφικής Σχολής κ. Γεώργιος Κρουσταλλάκης,

*ο Πανοσιολ. Αρχιμανδρίτης Νήφων Βατοπεδινός,

*ο Πανοσιολ. Αρχιμανδρίτης Δανιήλ Ψωϊνος,
*ο Αιδεσιμολ. Πρωτοπρεσβύτερος Κωνσταντίνος Στρατηγόπουλος.
*Επίσης θα τελέσουν τις Ιερές Αγρυπνίες και θα ομιλήσουν οι Καθηγούμενοι,
*Ιεράς Μονής Παναγίας Αρτοκωστάς, Πανοσιολ. Αρχιμανδρ. Σεραφείμ Στεργίου (20/10),
*Ιεράς Μονής Παναγίας Χοζοβιωτίσσης, Πανοσιολ. Αρχιμανδρ. Σπυρίδων Δεναξάς (22/10).
ΔΕΙΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΕΟΡΤΑΣΜΩΝ


Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2014

ΦΩΣ ΤΕΧΝΗΣ ΑΝΕΣΠΕΡΟΝ ΕΚΘΕΣΗ ΕΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

ΦΩΣ ΤΕΧΝΗΣ ΑΝΕΣΠΕΡΟΝ ΕΚΘΕΣΗ ΕΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

19-20-21 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2014
ΖΑΠΠΕΙΟ - ΑΘΗΝΑ



Με τίτλο “ΦΩΣ ΤΕΧΝΗΣ ΑΝΕΣΠΕΡΟΝ” διοργανώνεται η ομαδική έκθεση Βυζαντινής Εικαστικής Τέχνης απο την Κυριακή 19 έως την Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2014 στην Αθήνα, στο Ζάππειο υπό την αιγίδα του Ομίλου για την UNESCO τεχνών λόγου και επιστημών Ελλάδος. Εικαστικοί καλλιτέχνες απο τους χώρους της Βυζαντινής Αγιογραφίας, Μικροτεχνίας, Χρυσοκεντητικής και Χαρακτικής παρουσιάζουν τις δημιουργίες τους με σκοπό την ανάδειξη και προβολή της Βυζαντινής Τέχνης και της Ορθόδοξης Πνευματικότητας.

Συμμετέχουν οι : Αθανασιάδου Ελένη, Ακάλεστος Μιχαήλ, Αλιμπέρτης Αλέξανδρος, Γαλανοπούλου Αναστασία, Γιαννής Ευστάθιος, Δελασούδα Ζακλίν, Διακοβασίλη Νίνα, Θεοχάρη Μαγδαληνή, Ιερά Μονή Αγ.Αρτεμίου, Καλουμένου Κατερίνα, Καμπουράκης Αντώνης, Καούκι Αλεξάνδρα, Κατσαμιρά Νικολέτα, Κατσούδα Κορωναίου Ελένη, Κιτσέλη Ελενα, Κουνάβη Ελένη, Κρεζία Διονυσία, Κρυστάλλη Ελένη, Λύτινας Στέλιος, Μαλεφιτσάκη Μαρία, Μοναχός Γρηγόριος Ελ Τζαμούς, Μπουρλάκη Ιωάννα, Ναυπλιώτης Ιωάννης, Παλάντζας Απόστολος, Παπαιωάννου Ευθύμιος, Πατρινός Θεόδωρος, Πεϊνήρης Λουκάς, Πελέλη Ελεονώρα, Σαντά Παναγιώτα, Σαρφατής Παύλος, Σιμιτζή Ντορέττα, Σταθοκώστας Κωνσταντίνος, Τζαγκαράκης Μιχάλης, Τσουκαλά Μαρία, Φουσέκης Γεώργιος, Χατζηχρυσοστόμου Γεώργιος, Pappas-Τσιώτα Ρούλα.

Επίτροπος της έκθεσης είναι ο Βυζαντινολόγος Καθηγητής κ.Θεοχάρης Προβατάκης.
Η όλη διοργάνωση λειτουργεί στα πλαίσια της 19ης Εκθεσης Εκκλησιαστικών Ειδών “OΡΘΟΔΟΞΙΑ”.

Για περισσότερες πληροφορίες: Γραμματεία διοργάνωσης 2109576100
& στο www.orthodoxia-expo.gr
 

ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ 19η ΕΚΘΕΣΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
19η  ΕΚΘΕΣΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
19-20-21 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2014
ΖΑΠΠΕΙΟ - ΑΘΗΝΑ


Από την Κυριακή 19 έως την Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2014 διοργανώνεται η 19η Εκθεση Εκκλησιαστικής Τέχνης - Ιερών Αντικειμένων και Χειροποίητων κατασκευών “ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ”.

Στην Αθήνα, στο Ζάππειο, οι επισκέπτες θα έχουν την δυνατότητα να θαυμάσουν όλες τι νέες και μοναδικές δημιουργίες βυζαντινής τέχνης και παράδοσης επιλεγμένων καλλιτεχνών όπως: Ασημένιες εικόνες, αγιογραφίες, βυζαντινή ζωγραφική, ψηφιδωτά, ξυλόγλυπτα,  μπρούτζινα, πολυελαίους, μανουάλια, ιερά σκεύη, ιερά άμφια, ιερατικά υφάσματα, χρυσοκεντήματα και άλλα απαραίτητα για την ευταξία και την λειτουργία των Ιερών Ναών. Θα έχουν επίσης την ευκαιρία να βρούν Ορθόδοξες Χριστιανικές Εκδόσεις επιλεγμένων εκδοτών και να ενημερωθούν για τις προσκυνηματικές περιηγήσεις που οργανώνονται.

Η Έκθεση “ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ” διατηρεί τη μοναδικότητά της, αποτελεί ένα μοναδικό Εκκλησιαστικό και πολιτιστικό γεγονός και σας προκαλεί να την επισκεφτείτε.

Για περισσότερες πληροφορίες : Γραμματεία διοργάνωσης στο 210 9576100 &
στο www.orthodoxia-expo.gr

Παρασκευή 10 Οκτωβρίου 2014

Ποιμαντικές δραστηριότητες «Αύρα Λεπτή» στον Ιερό Ναό Παναγίας Φανερωμένης Κοζάνης







Κοζάνη, 10 Οκτωβρίου 2014

 




Ο Ιερός Ναός της Παναγίας Φανερωμένης Κοζάνης, με αφορμή την έναρξη του Προγράμματος «Αύρα Λεπτή» για την ποιμαντική περίοδο 2014 – 2015, σας προσκαλεί στην εκδήλωση που διοργανώνει την  Κυριακή  12  Οκτωβρίου  στις 6.00 το απόγευμα στην αίθουσα του Ναού.
            Η εκδήλωση θα περιλαμβάνει Αγιασμό για την έναρξη της νέας ποιμαντικής περιόδου, τραγούδια από τη Χορωδία παραδοσιακής μουσικής της Φανερωμένης, παρουσίαση του Προγράμματος «Αύρα Λεπτή» και διανομή του έντυπου φυλλάδιου.


Από τον Ιερό Ναό
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...