Πέμπτη 26 Μαρτίου 2015

Μήν ἀμελοῦμε τήν ἐξομολόγηση


Μήν ἀμελοῦμε τήν ἐξομολόγηση
1. Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός
 http://4.bp.blogspot.com/-4UocuKvLbG4/T125fKiQNvI/AAAAAAAABUY/38RcZ0phGzs/s1600/agKosmas.jpg
  «Ὁ ἀνεξομολόγητος ἄνθρωπος εἶναι ὅμοιος μέ ἕναν ἀβάπτιστον καί εἶναι ἀδύνατον νά σωθῇ. Καί ἀνίσως ἕνας ὅπου ἀπέθανεν ἐάν μέν καί ἐπρόφθασε νά ἐξομολογηθῇ καί ἄς μή κοινώνησεν εἶναι ἐλπίδα εἰς αὐτόν. Ἐάν δέ καί δέν ἐξομολογηθῇ, ἄς κοινωνήσει ὅσες φορές θέλει, τίποτες δέν ὠφελεῖται, μάλιστα βλάπτεται, ἐπειδή καί κοινωνεῖ ἀνάξια καί ἀλλοίμονον εἰς αὐτόν. Πρῶτον πρέπει νά γίνεται ἡ ἐξομολόγησις, ἔπειτα ἡ Ἁγία Κοινωνία. Πρῶτον νά πλύνωμε καί νά καθαρίσωμεν τό ἀγγεῖον καί ὕστερα νά βάλωμεν τό πολύτιμον πρᾶγμα μέσα».
          https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgZK8JqhA9MyGmbCGGZZH2AzRRF61KP3xE9j6itNV518f2LsuSlGQ7vvY-gqawSY-0bHnl7ZFX94DMovC72frSQRGQTtDLyhXUYlikWwkj06BAfXsQkZbMh4ruCQQIKdDMPVACDy9VwLmM/s320/scan0002.jpghttp://www.colourbox.com/preview/2029136-736066-meadow-yellow-flower-on-a-white-background.jpg
2. Γέρων Πορφύριος
 http://www.porphyrios.net/wp-content/uploads/2011/08/osios-Porphyrios.jpg

Μο λεγε Παππούλης:
σο πι μακρι π τ Θε εναι νθρωπος, τόσο πι πολ στενοχωριέται κα ταλαιπωρεται π διάφορα πράγματα.  Πρέπει ν πηγαίνουμε στν πνευματικό μας ταν χουμε κάτι πο μς βασανίζει”.
“Ν ξομολογεσαι τακτικ κα καλά, γιατ κα Πατριάρχης ν εσαι, ν δν ξομολογεσαι, δν σώζεσαι”, μο επε μι λλη φορά.
λεγε ώς, μ τ μυστήριο τς ξομολογήσεως ,τι εναι πεσμένο χάμω νορθώνεται. Μς επε κάποτε τ συγκινητικ περίπτωση νς μοναχο, ποος εχε πάει μικρς στ γιο ρος κα εχε πολλ χαρίσματα, πο τν καμναν ν νιώθει τι ζοσε μέσα στν παράδεισο.
Μι μέρα δν κανε πακο σ κάτι, πο το επε Γέροντάς του, κα το φυγε τότε λη ατ χαριτωμένη κατάσταση. ταν γύρισε Γέροντάς του κι κανε ξομολόγηση κα διαβάστηκε συγχωρητικ εχή, μέσως πανλθε κατάσταση κείνη τς χάριτος, τν ποία εχε πολέσει.

Γέρων Πορφύριος τόνιζε πάντοτε τι, ταν εμαστε μέσα στν κκλησία, ταν συμμετέχουμε στ Μυστήρια τς κκλησίας, εμαστε μέσα στν παράδεισο. Κα τι, σο πι πολ συμμετέχουμε στ Μυστήρια, τόσο πι πολ εμαστε στν αώνια ζωή. Γι’ ατ κα πάντοτε μς θύμιζε τ ρήση το Κυρίου μας: 
πιστεύων ες τν Υἱὸν χει ζων αώνιον”.
 http://www.ecclesiaofperea.org/photos/Ioannis3-16sm.jpg

ΥΠΕΞ: Διεθνή συνδιάσκεψη για τις χριστιανικές κοινότητες σε Μ.Ανατολή και Β.Αφρική

«Αναγκαία η ανάληψη συντονισμένης δράσης»

ΥΠΕΞ: Διεθνή συνδιάσκεψη για τις χριστιανικές κοινότητες σε Μ.Ανατολή και Β.Αφρική
Αθήνα
Σε έγγραφο του υπουργού Εξωτερικών Νίκου Κοτζιά προαναγγέλλεται ότι τον προσεχή Μάιο θα λάβει χώρα εντός του Κοινοβουλίου διεθνή συνδιάσκεψη για τις χριστιανικές κοινότητες στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική. Το εν λόγω έγγραφο διαβιβάστηκε τη Πέμπτη στη Βουλή, μετά από σχετική ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ Νικήτα Κακλαμάνη.
«Η Ελληνική Κυβέρνηση παρακολουθεί με ιδιαίτερη προσοχή, την υπόθεση απαγωγής, από τον Απρίλιο του 2013, των δύο Αρχιερέων Χαλεπίου, του Ελληνορθόδοξου Μητροπολίτη του Πατριαρχείου Αντιοχείας κ. Παύλου και του Συρορθόδοξου Μητροπολίτη κ. Ιωάννη, ευρισκόμενη σε επαφή και στενή συνεργασία -μεταξύ άλλων- με το Πατριαρχείο Αντιοχείας, προς το οποίο έχει επανειλημμένως εκφράσει τη συνεχή και αμέριστη υποστήριξή της» σημειώνει ο κ. Κοτζιάς.
Όπως εξάλλου τονίζει ο υπουργός Εξωτερικών, σε ευρύτερο πλαίσιο το υπουργείο επιδεικνύει το μέγιστο δυνατό ενδιαφέρον για την κατάσταση των χριστιανικών κοινοτήτων στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική.
«Έχω επανειλημμένα τονίσει σε επαφές μου με θεσμικούς παράγοντες της ΕΕ, ομολόγους μου υπουργούς Εξωτερικών εντός και εκτός ΕΕ, την αναγκαιότητα ανάληψης συντονισμένης δράσης για την προστασία των χριστιανικών πληθυσμών», αναφέρει ο κ. Κοτζιάς και ενημερώνει ότι «στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο Εξωτερικών αναλαμβάνει, τον προσεχή Μάιο, την πραγματοποίηση Διεθνούς Συνδιάσκεψης, που θα θέσει στο επίκεντρο της προσοχής αυτούς τους πληθυσμούς, δίνοντας έμφαση στην πολυεθνικότητα, την πολυθρησκευτικότητα και την πολυπολιτισμικότητα που η Ελλάδα υποστηρίζει σε ό,τι αφορά αυτές τις περιοχές».
Πρόκειται για μια καταρχήν θετική πρωτοβουλία, αναφέρει σε δήλωσή του ο κ. Κακλαμάνης και προσθέτει, ότι θα περιμένει με ενδιαφέρον την πραγματοποίησή της και τα αποτελέσματα που θα προκύψουν στο μείζον αυτό ζήτημα.

 http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231395646

Ε΄ νηστειών ανακοίνωση ομιλίας, Κοιμ. Θεοτόκου Π.Φαλήρου



 Αρχιμανδρίτης π. Χριστοφόρος Νάνος:
«Νηστεία αληθής, η των παθών αλλοτρίωσις».
Ε΄ Κυριακή των νηστειών, μνήμη της οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας. Η Εκκλησία προβάλει τη μορφή της αγίας που απέδειξε τη μεγάλη ανατροπή που φέρνει στη ζωή του ανθρώπου η συνάντηση με τον Χριστό. Η οσία Μαρία μέσα από την ασκητική εγκράτεια, τη νηστεία και την αδιάλειπτη προσευχή, βρήκε νέο νόημα στη ζωή της και κατέκτησε την αγιότητα.
Την ημέρα αυτή ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Χριστοφόρος Νάνος, μάς καθοδηγεί στο νόημα της πραγματικής νηστείας. Δίνει πληροφορίες για τη σύνδεση της νηστείας των τροφών με την γενικότερη εγκράτεια που καλείται να ασκεί ο Χριστιανός. Επιπλέον, επισημαίνει τον τρόπο που αυτή η ασκητική πρακτική συνδέεται με τον φωτισμό της ψυχής και την έλευση πνευματικής ευλογίας και ενίσχυσης από τον Θεό.
Μέσα από παραδείγματα του βίου των πατέρων της Εκκλησίας μας, εμπλουτίζουμε τη γνώση μας και παραδειγματιζόμαστε από τη θέληση και την έντονη επιθυμία για την προσέγγιση της αγιότητας.
Ο π. Χριστοφόρος, μέσα από την πνευματική του εμπειρία, απαντά σε ερωτήματα που σχετίζονται με την αξία της νηστείας για το σύγχρονο άνθρωπο και τις παρεκκλίσεις από την ορθή χρήση της, που συχνά παρατηρούνται στις μέρες μας.
Η ομιλία θα πραγματοποιηθεί στο Ιερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου Παλαιού Φαλήρου, την Ε΄ Κυριακή των Νηστειών – Οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας (29 Μαρτίου), μετά την ιερά ακολουθία του Κατανυκτικού Εσπερινού.
Ώρα έναρξης Κατανυκτικού Εσπερινού: 6.00 μ.μ.
Ευχόμαστε καλό Πάσχα.
Ο Πρόεδρος του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου
Πρωτοπρεσβύτερος π. Ιωσήφ Ταγαράκης
Ιερός Ναός Κοιμήσεως Θεοτόκου Παλαιού Φαλήρου
www. koimisifalirou.gr - Email: koimisifalirou@yahoo.gr
FB: /koimisifalirou
Αχιλλέως 30, 175 62, Παλαιό Φάληρο, Τηλ. 210 98 12 234

Τετάρτη 25 Μαρτίου 2015

Η λύπη εξαντλεί τις ψυχικές και σωματικές μας δυνάμεις



Η λύπη εξαντλεί τις ψυχικές και σωματικές μας δυνάμεις

Γέροντα, συχνά μου πονάει το στομάχι και δυσκολεύομαι να ανταποκριθώ στα πνευματικά μου καθήκοντα.
-Εσύ κάθεσαι και συζητάς με τους λογισμούς σου, τα βλέπεις όλα μαύρα και βασανίζεσαι χωρίς λόγο έτσι τσακίζεσαι ψυχικά και σωματικά.
Έπειτα από ένα τέτοιο τσάκισμα πονάει και το στομάχι, και πού να βρεθή μετά κουράγιο για πνευματικά; Μπορεί να πάρης κάτι και να σου περάση το στομάχι, αλλά, αν δεν λείψη η στενοχώρια, πάλι θα πονέση.
Μη δέχεσαι τους λογισμούς που σε απογοητεύουν, για να μην αχρηστέψης τα δώρα που σου έχει δώση ο Θεός. Όσο θα τοποθετήσαι σωστά, τόσο θα γαληνεύης και θα ηρεμής, και τόσο η υγεία σου θα καλυτερεύη και δε θα έχης ανάγκη από φάρμακα.
Η στενοχώρια αφοπλίζει τον άνθρωπο. Του ρουφάει όλο το μεδούλι των ψυχικών και σωματικών του δυνάμεων και δεν τον αφήνει να κάνη τίποτε. Δηλητηριάζει την ψυχή και φέρνει ανωμαλίες και στο σώμα. Χτυπάει στα πιο ευαίσθητα μέρη του σώματος και εξασθενεί τον άνθρωπο με το άγχος που δημιουργεί.
Το δηλητηρίασμα από την πίκρα μπορεί να καταβάλη τελείως όχι μόνον έναν ευαίσθητο οργανισμό αλλά και γερούς οργανισμούς. Μια αδελφή εδώ ξέρετε τί δυνατότητες έχει; Μπορεί να κάνη πολύ καλή πνευματική εργασία, και στις δουλειές είναι σπίρτο!
Όλο το μοναστήρι μπορεί να το φέρη βόλτα, αλλά, επειδή την πιάνει αυτό το τσάκισμα από την στενοχώρια, δεν μπορεί να κάνη τίποτε χαραμίζεται. Κι έτσι αχρηστεύεται μια γερή μηχανή.

ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΙΣΙΟΣ

Προσευχές κατά τη διάρκεια της ημέρας


Ευχή προ του φαγητού
Χριστέ ο Θεός, ευλόγησον την βρώσιν και την πόσιν των δούλων σου ,ότι Άγιος ει πάντοτε , νυν και αεί και εις του αιώνας των αιώνων. Αμήν.

Μετά το φαγητό
Ευχαριστούμεν σοι, Χριστέ ο Θεός, ότι ενέπλησας ημάς των επιγείων  σου αγαθών. Μη αποστερήσης  μας και της επουρανίου σου βασιλείας.

Όταν φεύγουμε από το σπίτι για την εργασία μας
Γνώρισόν μοι,Κύρε, οδόν εν η πορεύσομαι, ότι προς σε ήρα την ψυχήν μου.

Όταν θυμιάζουμε το σπίτι
Κατευθυνθήτω η προσευχή μου ως θυμίαμα ενώπιόν σου· έπαρσις των χειρών μου θυσία εσπερινή, εισάκουσόν μου Κύριε.

Όταν πίνουμε αγισμόν
Κύριε, ποίησον αυτό και δι’ εμέ «Αφθαρσίας πηγήν, αγισμού δώρον, αμαρτημάτων λυτήριον, νοσημάτων αλεξιτήριον, δαιμόσιν ολέθριον, ταίς εναντίαις δυνάμεσιν απρόσιτον, αγγελικής ισχύος πεπληρωμένον»

 Όταν χρησιμοποιούμε  λάδι κανδήλας ή άλλο αγίασμα προς θεραπείαν ασθενειών
Πάτερ Άγιε ιατρέ των ψυχών και των σωμάτων, ο πέμψας τον μονογενή σου Υιόν,τον Κύριον ημών Ιησούν Χριστόν, πάσαν νόσον ιώμενον  και εκ θανάτου λυτρούμενον, ίασαι και τον δούλον σου (τον όνομα), εκ της περιεχούσης αυτόν σωματικής και ψυχικής ασθενείας, και ζωοποίησον αυτόν, δια της χάριτος του Χριστού σου.

Όταν ανάβουμε κανδήλι ή ένα κερί στο σπίτι μας
«Ούτω λαμψάτω το φώς ημών έμπροσθεν των ανθρώπων, όπως ίδωσιν ημών τα καλά έργα και δοξάσωσιν τον Πατέρα ημών τον εν τοις Ουρανοίς»

Όταν πλησιάζουμε στην Θεία Κοινωνία
Άρτος ζωής αιωνιζούσης γενέσθω μοι το Σώμα σου το άγιον , εύσπλαχνε Κύριε, και το τίμιον Αίμα , και νόσων πολυτρόπων αλεξιτήριον.

Όταν περνάμε απο ναό ή παρεκκλήσιο
Το απολυτίκιο του Ναού ή όταν είναι τούτο άγνωστο, το «Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με» (τρίς φορές) κάνοντας ευλαβικά το σημείο του Σταυρού.

Όταν πηγαίνουμε για ύπνο
Εν τη σκέπη των πτερύγων σου σκεπασθήσομαι και υπνώσω· ότι συ , Κύριε, κατά μόνας επ’ελπίδι κατώκησάς με.

Όταν ταξιδεύουμε 
Δέσποτα Κύριε, ο πολλάκις συμπλεύσας τοις αγίοις μαθηταίες και Αποστόλοις σου σύμπλευσον και ημίν τοις αναξίοις δούλοις σου, και πάντα εναντίον άνεμον καταπράϋνον, Κυβερνήτης συ ημών γενόμενος και την χάριν της σήν δωρούμενος πάσιν ημίν, Κύριε δόξα σοι.

Όταν αναμένεται σεισμός
«Ο επιβλέπων επί την γήν και ποιών αυτήν τρέμειν, ρύσαι ημάς της φοβεράς του σεισμού απειλής, Χριστέ ο Θεός, και κατάπεμψον ημίν πλούσια τα ελέη σου. Πρεσβείαις της Θεοτόκου μόνε Φιλάνθρωπε».

Σε κίνδυνο πολέμου
Ειρήνευσον τον κόσμον, ο εκ Παρθένου, καταδεξάμενος, Κύριε, σάρκα φορέσαι υπέρ δούλων, ινα συμφώνως, σε δοξολογώμεν, φιλάνθρωπε.

Αντιγραφή απο το
«Νέον Προσευχητάριο»
Εκδόσεις:Ο.Χ.Α «Λυδία»

ΣΑΡΑΚΟΣΤΙΑΝΑ με ΗΛΙΑ ΜΑΜΑΛΑΚΗ, Γ.ΚΟΦΙΝΑ & Μ.ΚΟΚΚΙΝΟΥ


porphyra books
 
Σάββατο, 28 Μαρτίου, στις 18:00
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Περιβάλλοντος & Πολιτισμού
(Τριπόδων 28, Πλάκα 105 58)
book image  
ΣΑΡΑΚΟΣΤΙΑΝΑ
Μαριγούλα Δ. Κοκκίνου – Γεωργία Σ. Κοφινά
Μεσογειακή, νηστήσιμη, χορτοφαγική κουζίνα
Φωτογραφίες: Θανάσης Ταμβακίδης,
Μετά από 78.000 αντίτυπα, τα Σαρακοστιανά με την πρακτική σπιράλ ράχη, επανακυκλοφορούν με νέες φωτογραφίες και 387 συνταγές που μυρίζουν Ελλάδα. Τα Σαρακοστιανά προβάλλουν πατροπαράδοτες διατροφικές συνήθειες και συνταιριάζουν τη διατροφή μας με το σημερινό τρόπο ζωής.
Οι συγγραφείς του βιβλίου Γεωργία Κοφινά και Μαριγούλα Κοκκίνου θα συναντήσουν τον Ηλία Μαμαλάκη και θα μας μιλήσουν για τα πολύτιμα μυστικά και φανερά της μεσογειακής διατροφής και την άρρηκτη σύνδεση της σωματικής και της πνευματικής υγείας.
Σας περιμένουμε σε ένα μοναδικό ταξίδι γνώσεων και γεύσεων!
book imagebook image
Μετά την εκδήλωση θα ακολουθήσει δείπνο με απολαυστικές συνταγές του βιβλίου!
Είσοδος ΔΩΡΕΑΝ. Συμμετοχή στο δείπνο: 12€

Πληροφορίες - Δηλώσεις Συμμετοχής: ΕΛΛΕΤ, τηλ. 210 3225245

Λαμπρός ο εορτασμός του Ευαγγελισμού της θεοτόκου στον Πειραιά








Πειραιώς Σεραφείμ: Μέσα στην αγνή κοιλία Της, τελεσιουργήθηκε ο υπερχρονικός γάμος του ακτίστου Θεού, με τον κτιστό άνθρωπο.
Του Σταμάτη Μιχαλακόπουλου, Φωτογραφίες: Χρήστος Τελχάι, Βαγγέλης Καρπαθάκης.
Με εκκλησιαστική μεγαλοπρέπεια και κατάνυξη, εορτάσθηκε ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου, στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό Ευαγγελιστρίας Πειραιώς. Την Τρίτη 24 Μαρτίου, παραμονή της εορτής, τελέσθηκε ο Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς κ. Σεραφείμ.
Ακολούθως, πραγματοποιήθηκε λιτάνευση της ιεράς εικόνος του Ευαγγελισμού καθώς και του Ιερού Λειψάνου του Αγίου Ιωάννου του Ελεήμονος, που φιλοξενείται στον Ναό και θα παραμείνει προς προσκύνηση και αγιασμό των πιστών, έως τις 29 Μαρτίου.
Στην αγρυπνία που ακολούθησε ιερούργησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Προικοννήσου κ. Ιωσήφ.
Την Τετάρτη 25 Μαρτίου, ημέρα της εορτής του Ευαγγελισμού, ο Σεβασμιώτατος χοροστάτησε στην ακολουθία του Όρθρου και προεξήρχε της πανηγυρικής Θ. Λειτουργίας στον εορτάζοντα Ιερό Ναό. Μετά το πέρας της Θ. Λειτουργίας, ο Σεβασμιώτατος τίμησε για την πολυετή προσφορά τους στην Ενορία της Ευαγγελίστριας, με ένα αντίγραφο της εικόνος του Ευαγγελισμού, τους επί 24 έτη απερχόμενους Εκκλησιαστικούς Συμβούλους του Ναού κ.κ. Ιωάννη Γερωνυμάκη, Ευάγγελο Τζανίνη και τον απόντα, λόγω ασθενείας, Νικόλαο Τσουκάτο.
Μετά το πέρας του Μεγάλου Εσπερινού, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ, στην ομιλία που απηύθυνε προς τους χιλιάδες πιστούς που συμμετείχαν και συνέρρεαν συνεχώς, χαρακτήρισε ως πανήγυρη μεγαλειώδη και υπεροχική, την εορτή της Αγίας μας Εκκλησίας σήμερα, αλλά και του ευσεβούς ημών Γένους. Πανηγυρίζουμε την απελευθέρωση μας από τα δεσμά της δουλείας του πνεύματος και από τα δεσμά της δουλείας του σώματος.
Τέσσερα μαύρα, ατέλειωτα, πικρά εκατόχρονα δουλείας και σκλαβιάς βίωσε το Γένος μας, χάνοντας την εθνική του υπόσταση, την κρατική του οντότητα και την ελευθερία της υπάρξεως του. Και σήμερα, οι πατέρες και οι μάρτυρες μας, με εκείνα τα σημαδεμένα από πληγές τίμια χέρια τους, μας χάρισαν αυτό το παμμέγιστο δώρο της ελευθερίας, της αυτοδιαθέσεως και της πνευματικής και εθνικής μας ιδιοπροσωπίας.
Αλλά η πλέον μεγαλειώδης και σπουδαία εορτή, τόνισε, είναι η της πνευματικής μας αναγεννήσεως υπό του Πανάγαθου Θεού. Εγκαινίαση της καινής διαθήκης, της νέας εποχής της Χάριτος, δια της ενσαρκώσεως του Θεού Λόγου.
Όπως είπε χαρακτηριστικά ο Σεβασμιώτατος:
«Ελύθησαν τα δεσμά αιώνων. Ο αναμενόμενος επιτέλους ήλθε και «εσκήνωσεν εν ημίν». Ο Πανάγιος Θεός, ο εις, εγένετο ως «εις εξ’ ημών» και εισήλθε στις σκληρές συντεταγμένες της φθοράς, το χώρο και το χρόνο. Αυτός ο οποίος δημιούργησε και το χώρο και το χρόνο. Για να αναλάβει την φύση την ανθρώπινη, την πεσμένη και να την αποθεώσει και αποκαθάρει.
Η Υπεραγία Θεοτόκος έχει Χάρη και Φως. Δεν είναι όμως δικά Της, αλλά είναι δώρα. Όταν επ’ Αυτήν, το Πνεύμα το Άγιο επεδήμησε, τότε την αποκάθαρε απ’ το προπατορικό αμάρτημα που είχε ως άνθρωπος και την πλημμύρισε με το Φως το άκτιστο της Θείας Χάριτος.»
Από τη στιγμή εκείνη, η Κυρία Θεοτόκος έπαυσε να είναι μόνη. Αδιαπτώτως, αιωνίως και αχρόνως πλέον, υπάρχει ενωμένη με τον Χριστό. Είναι η μητέρα του Κυρίου και η μητέρα του κόσμου. Ο Χριστός εισήλθε μέσα στην άχραντη και παρθενική Της γαστέρα και προσέλαβε τελεία ανθρωπίνη φύση και ψυχή, αναμαρτήτων όμως.
Η Υπεραγία Θεοτόκος, τόνισε ο Σεβασμιώτατος, δεν δάνεισε απλώς το σώμα Της στον Πανάγιο Θεό, γιατί μια μητέρα δεν δανείζει το σώμα της στο παιδί της. Αλλά χάρισε και δώρισε το αίμα Της το πανάσπιλο και πάναγνο και την σάρκα Της την ευλογημένη και κεχαριτωμένη. Είναι το πρόσωπο εκείνο που ένωσε τον ουρανό με τη γη.
Και γι’ αυτό η Εκκλησία, μιμούμενη τους αγίους αγγέλους και κυρίως τον αρχάγγελο Γαβριήλ, την προσφωνεί ως Κεχαριτωμένη. Ως Εκείνη την οποία ο Θεός αγίασε και χαρίτωσε, διότι Τον αγάπησε πολύ και αφιέρωσε όλη την ψυχοσωματική Της ενότητα και ολότητα, σ’ Εκείνον.
Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, η Παναγία είναι εκείνο το πρόσωπο προς το οποίο η στάση των ανθρώπων, χαρακτηρίζει και καταδεικνύει και την στάση τους απέναντι στον Κύριο. Εκείνοι που τιμούν ως Κεχαριτωμένη την Υπεραγία Θεοτόκο, όπως είναι το γένος των Ορθοδόξων, τιμούν αληθώς και ορθοδόξως και τον Υιό Της.
Και εκείνοι, συνέχισε, οι οποίοι μειώνουν ή αρνούνται ή υποβιβάζουν το άχραντο και πανάγιο πρόσωπο Της, την ίδια στιγμή μειώνουν, αρνούνται και υποβιβάζουν και το πρόσωπο του Υιού Της.
Ακολούθως ο Σεβασμιώτατος σημείωσε στον λόγο του:
«Η Υπεραγία Θεοτόκος χάρισε στον κόσμο τον Κύριο. Είναι το όχημα που μας φέρνει τον Χριστό στη ζωή μας. Αλλά αυτό συνέβη όχι χωρίς προσωπική θυσία. Στο μήνυμα του αρχαγγέλου, η Κόρη της Ναζαρέτ απήντησε μ’ εκείνο το υπερφυές «ιδού η δούλη Κυρίου…». Και με αυτόν τον λόγο απέδειξε την πλήρη και απόλυτη εμπιστοσύνη και πίστη Της στον Θεό.
Γιατί γνώριζε ότι την εποχή εκείνη και υπό τις διατάξεις του Μωσαϊκού Νόμου, μια ανύπανδρη κόρη που κυοφορούσε, ήταν πρόσωπο που αποβάλλονταν από τον κοινωνικό περίγυρο, καταδικαστέα που κινδύνευε με θάνατο δια λιθοβολισμού.
Εκείνη απήντησε με αυτόν τον τρόπο στο άγνωστο το οποίο της αποκάλυπτε ο αρχάγγελος, γιατί πίστευε απολύτως στο θείο θέλημα. Και μέσα σε αυτήν την πραγματικότητα, αναβλασταίνει η μαρτυρική διάθεση της Παναγίας, η οποία σωματικώς δεν μαρτύρησε, αλλά υπέστη το μαρτύριο της συνειδήσεως σε όλη την επίγεια ζωή Της.»
Μάρτυς της αληθείας του Θεού, η Κυρία Θεοτόκος, τόνισε στη συνέχεια. Και μέσα στην αγνή κοιλία Της, τελεσιουργήθηκε ο υπερχρονικός γάμος του ακτίστου Θεού, με τον κτιστό άνθρωπο. Ο Κύριος πέρασε όλα τα στάδια της ανθρωπίνης ζωής και υπάρξεως. Έγινε έμβρυο και βρέφος.
Στο σημείο αυτό ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ, έκανε μια παρένθεση για να αναφερθεί στο μεγάλο και τρομακτικό έγκλημα των αμβλώσεων, που συμβαίνει στον κόσμο μας. Να θεωρείται ο άνθρωπος που είναι έμβρυο, ως πράγμα και να πετιέται στο καλάθι των αχρήστων. Αλλά όπως απέδειξε ο Κύριος, το έμβρυο που κυοφορείται εντός της μητρικής κοιλίας, είναι άνθρωπος και η άμβλωση συνιστά δολοφονία.
Επανερχόμενος στο πρόσωπο της Παναγίας, τόνισε ότι μας χάρισε και κάτι ακόμα σπουδαίο και υπερχρονικό. Μας χάρισε το μυστήριο της θείας αγάπης που αγκαλιάζει όλη τη ζωή και την ύπαρξη, μέσω του λειτουργικού χρόνου της Εκκλησίας μας. Διότι ο Ευαγγελισμός και η Σάρκωση του Κυρίου μας, έγιναν τότε, αλλά προεκτείνονται και σήμερα και πάντα, αφού δι’ Αγίου Πνεύματος η Εκκλησία βιώνει το μυστήριο της θείας οικονομίας διαχρονικά.
Και κατέληξε ο Σεβασμιώτατος την ομιλία του:
«Εδώ βρίσκεται το δικό μας χρέος. Για να τιμήσουμε αυτήν την εορτή της σωτηρίας μας και την επανένταξη μας στην κοινωνία του Θεού, να βιώσουμε τον Ευαγγελισμό της Υπεραγίας Θεοτόκου στην προσωπική μας ζωή, ως προσωπικό μας γεγονός της θείας Χάριτος. Και να αξιωθούμε δια του προσωπικού μας αγιασμού και πνευματικού μας αγώνος, να σαρκωθεί εντός μας, ο Θεός μας.»
Να υπενθυμίσουμε ότι εκτός από το Ιερό Λείψανο του Αγίου Ιωάννου του Ελεήμονος, που μεταφέρθηκε από την Ιερά Μονή Προφήτου Ηλιού Θήρας, στον Ιερό Ναό Ευαγγελιστρίας Πειραιώς φιλοξενείται και θα παραμείνει επίσης μέχρι τις 29 Μαρτίου, η θαυματουργή ιερά Εικόνα της Παναγίας της Αρμενιώτισσας, από το χωριό Αρμένιο της Λάρισας. Τα δύο ιερά σεβάσματα, μεταφέρθηκαν στο Ναό με αφορμή τις εορταστικές εκδηλώσεις «Ευαγγελίστρια 2015».
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...