Τρίτη 31 Μαρτίου 2015

ΝΕΟΙ-ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ-ΕΚΚΛΗΣΙΑ Π. ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΟΝΑΝΟΣ


"Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΠΕΡΙΠΟΛΕΙ ΣΤΗ ΜΕΘΟΡΙΟ"
ΕΚΠΟΜΠΗ Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΔΙΔ/ΧΟΥ-ΟΡΕΣΤΙΑΔΟΣ & ΣΟΥΦΛΙΟΥ

Πρωτ. Πρόδρομος Κολτουκτσόγλου: Η μετάνοια είναι η απάντηση του ανθρώπου στην αγάπη του Θεού





Με το έλεος της θείας ευσπλαχνίας και την αληθινή μετάνοια εκ μέρους μας, η τραυματισμένη ψυχή μας δεν μένει πια αγιάτρευτη.

Του Σταμάτη Μιχαλακόπουλου
Στην 2η Θεία Λειτουργία που τελέσθηκε την Κυριακή 29 Μαρτίου, στον Ιερό Ναό Ευαγγελιστρίας Πειραιώς, ιερούργησε και μίλησε Πρωτοπρεσβύτερος π. Πρόδρομος Κολτουκτσόγλου, από την Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς. 
Με τη συμμετοχή του π. Προδρόμου, ολοκληρώθηκε ο κύκλος των ομιλιών που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια των λατρευτικών συνάξεων και των ενοριακών εκδηλώσεων, της εορταστικής περιόδου «Ευαγγελίστρια 2015». 
Η ομιλία του ήταν αφιερωμένη στην Ε΄ Κυριακή των νηστειών, ημέρα κατά την οποία τιμάται η μνήμη της Οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας. Η τιμωμένη Οσία εκοιμήθη την 4η Απριλίου, αλλά οι Πατέρες όρισαν για πνευματικούς μόνο λόγους να εορτάζεται την Ε΄ Κυριακή των Νηστειών. Το συναξάρι της Οσίας μας εξηγεί το λόγο  που αποφασίσθηκε να εορτάζεται λίγες μέρες πριν την είσοδο μας στην Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα.
Διαβάζουμε λοιπόν στο συναξάρι ότι αυτό αποφασίσθηκε, ώστε φθάνοντας στο τέλος της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, να διεγείρονται από τον βίο της Οσίας οι ράθυμοι και αμαρτωλοί και να τρέξουν «προς μετάνοιαν», έχοντας ως υπόδειγμα μετανοίας την Οσία. Η Εκκλησία μας λοιπόν, ως πνευματικό θεραπευτήριο, χρησιμοποιεί «δια τους κακώς έχοντας και πάσχοντας» από την αμαρτία, την παρουσία της αγίας μορφής της Μαρίας της Αιγυπτίας, λίγες μέρες πριν το Πάσχα. 
Και το κάνουν αυτό οι Πατέρες για δύο λόγους, συνέχισε. Κατά πρώτον για να καταδειχτεί η φιλάνθρωπος στάση του Θεού, ο οποίος έστειλε τον Υιόν Του με σκοπό, όποιος πιστεύει σε Αυτόν, στον Λόγο του Θεού δηλαδή, να μην χαθεί, να μην πεθάνει, αλλά να έχει ζωή αιώνιο. Και κατά δεύτερον, να μας διδάξουν να μην φοβόμαστε επειδή αμαρτάνουμε, να μην πτοούμεθα όταν παραβαίνουμε τις εντολές του Θεού, διότι ο Παράδεισος είναι και για τους αμαρτωλούς, οι οποίοι όταν εγκαταλείψουν την ράθυμο και αμαρτωλή ζωή τους και αποκτήσουν καρδιά συντετριμμένη και τεταπεινωμένη, θα γίνουν κληρονόμοι του Παραδείσου.
Όπως εξήγησε, η ραθυμία, η πνευματική τεμπελιά δηλαδή, θεωρείτε ψυχοφθόρος ασθένεια και ύπουλο νόσημα της πνευματικής ζωής. Η αμαρτωλή ζωή της Αγίας, αλλά και η μετάνοια της, έρχεται να μας διδάξει ότι ο άνθρωπος, όταν εγκαταλείψει τις αμαρτωλές κινήσεις του σώματος, που είναι απόρροια των αμαρτωλών σκέψεων, καθαρίζεται ψυχικά και σωματικά και ενώνεται πάλι με τον Θεό και δημιουργό Του.
Και συνέχισε ο π. Πρόδρομος:
«Η Οσία λοιπόν, λόγω της άσωτης ζωής της και της σαρκικής επιθυμίας που είχε, ακολούθησε και αυτή τους προσκυνητές οι οποίοι πήγαιναν στα Ιεροσόλυμα για να προσκυνήσουν τον Τίμιο Σταυρό. Και το έκανε αυτό όχι για να προσκυνήσει τον Τίμιο Σταυρό, αλλά για να γνωρίσει νέους και πολλούς εραστές που θα ήταν έτοιμοι να ικανοποιήσουν το σαρκικό πάθος της. 
Προσπαθώντας όμως να εισέλθει στο ναό κάποια δύναμη την εμπόδισε να προχωρήσει. Κάτι ένοιωσε εκείνη την στιγμή! Από κάτι συγκλονίστηκε! Ένοιωθε σαν κάποιος να της λέει ότι δεν είναι άξια να προσκυνήσει τον Τίμιο Σταυρό! Η αμαρτωλή ζωή της την εμπόδιζε να γευθεί την χαρά και την δύναμη του Τιμίου Σταυρού!
Και τι κάνει τότε η Αγία. Δεν γυρίζει την πλάτη της για να φύγει από το Ναό. Επιμένει, ποθεί πλέον όσο ποτέ άλλοτε ή καλύτερα για πρώτη φορά στη ζωή της, να μπει στο Ναό και να προσκυνήσει τον Τίμιο Σταυρό! Τρέχει λοιπόν η Οσία στην μητέρα του Θεού!»
Έτσι, πηγαίνει και στέκεται μπροστά στην εικόνα της Παναγίας. Τη νιώθει και δική της μητέρα και την παρακαλεί με δάκρυα να της επιτρέψει να μπει στο Ναό και να προσκυνήσει τον Σταυρό του Υιού Της, ο οποίος επάνω Του έχυσε το αίμα Του για την σωτηρία των αμαρτωλών. Ο βίος της μετετράπη, ευχαρίστησε την Θεοτόκο και μια φωνή την προτρέπει να πάει στην έρημο πέραν του Ιορδάνου, μακριά από επίγειους πειρασμούς, θάβοντας την αμαρτία και την φιλήδονη ζωή της.
Στο άκουσμα αυτής της φωνής και προτροπής, παίρνει τον δρόμο προς την έρημο, αφού προηγουμένως πέρασε από την Ιερά Μονή του Αγίου Ιωάννου του Βαπτιστού στον Ιορδάνη ποταμό, κοινώνησε των αχράντων μυστηρίων και ενωμένη με το Σώμα και το Αίμα του Χριστού, συνέχισε  τον δρόμο ο οποίος την οδήγησε στην τέλεια απομόνωση της ερήμου. 
Έκλαψε και πόνεσε πολλές φορές, είπε ο ομιλητής. Ένιωσε πολλές φορές αδύνατη στον πόλεμο με τους λογισμούς και τις επιθυμίες της, ουσιαστικά νίκησε τον διάβολο που την πολεμούσε με αναμνήσεις. Η ίδια ζούσε με τα άγρια ζώα και καθημερινά πολεμούσε τα πάθη και τις επιθυμίες της. Με την διαρκή άσκηση μεταμορφώθηκε – θεώθηκε το σώμα της. Και ο Θεός που δίνει πλούσια την Χάρι Του, λόγω της πνευματικής καταστάσεως της Οσίας, της έδωσε το διορατικό χάρισμα ώστε να γνωρίζει το όνομα του αββά Ζωσιμά.
Βλέπουμε, τόνισε ο π. Πρόδρομος, πως με την αμαρτωλή ζωή της ζούσε μια κατάσταση οδύνης. Γευόταν τις ομορφιές των σαρκικών απολαύσεων αλλά ζούσε μια ζωή στερημένη από την παρουσία του Θεού. Αλλά θέλει «αρετή και τόλμη» η μετάνοια.  Είναι ένα δύσκολο άθλημα. Θέλει πολλές θυσίες, θέλει πολλή προσπάθεια, επιζητά πολλά δάκρυα. Η μετάνοια είναι για ψυχές δυνατές και αποφασισμένες για να πετύχουν. 
Στην Οσία η θύρα της χάριτος ανοίγει με την είσοδο στο Ναό, με την μυστική επέμβαση της Θεοτόκου. Από εκείνη την στιγμή άρχισε η αντίστροφη πορεία της Οσίας και ξεκίνησε τον αγώνα τον πνευματικό. Με την μετάνοιά της ζει την πρώτη πραγματική ανάσταση από την αμαρτία και νιώθει για πρώτη φορά την πραγματική χαρά και την πληρότητα στη ζωή της. 
Και ολοκληρώνοντας τον λόγο του, είπε ο π. Πρόδρομος:
«Η ζωή της Οσίας Μαρίας έρχεται να διδάξει όλους μας να μην απελπιζόμαστε εξαιτίας της αμαρτωλότητος μας. Διότι με το έλεος της θείας ευσπλαχνίας και την αληθινή μετάνοια εκ μέρους μας, η τραυματισμένη ψυχή μας δεν μένει πια αγιάτρευτη. Την αναλαμβάνει ο ίδιος ο Ιατρός της ψυχής μας, ο Ιησούς Χριστός. Η μετάνοια είναι η νέα ενέργεια, την οποία χαρίζει ο Χριστός σε εμάς τους αμαρτωλούς. Μόνο με τον Χριστό λειτουργεί αποφασιστικά και σωστικά η μετάνοια.
Σήμερα, εδώ και τώρα, πρέπει να αποφασίσουμε και να μετανοήσουμε. Η μετάνοια είναι η απάντηση του ανθρώπου στην αγάπη του Θεού. Η μετάνοια είναι η ηρωική έξοδος από την αμαρτία. Είναι η ορμή να βγούμε από τον εαυτό μας, για να συναντήσουμε τον Θεό. Να βγούμε από την κόλαση μας, για να ζήσουμε τον Παράδεισο.»

https://www.youtube.com/watch?list=UUxsYeWC1YnYJti0vOE1kIFQ&v=BsA9jNycecM


Για τις 21 Απριλίου διεκόπη η δίκη για την υπόθεση της Μονής Βατοπαιδίου

ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΣΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΜΕΡΑ ΕΚΔΙΚΑΣΗΣ

Για τις 21 Απριλίου διεκόπη η δίκη για την υπόθεση της ανταλλαγής εκτάσεων του Δημοσίου και της Ι. Μ. Βατοπαιδίου, στο Εφετείο Αθηνών.


Για τις 21 Απριλίου διεκόπη η δίκη για την υπόθεση της Μονής Βατοπαιδίου
Στη σημερινή ημέρα εκδίκασης, κατά την οποία ήταν προγραμματισμένη η έναρξη των μαρτυρικών καταθέσεων, το δικαστήριο ασχολήθηκε με την επίδραση των αποφάσεων των πολιτικών δικαστηρίων σε δίκες μεταξύ του Δημοσίου και της Ι. Μονής Βατοπαιδίου και επιφυλάχθηκε να εξετάσει το σχετικό ζήτημα.
Ειδικότερα, μετά τη δευτερολογία του Δημοσίου και των συνηγόρων υπεράσπισης, ιδίως της Αικ. Πελέκη και της Ιεράς Μονής, προέκυψε προβληματισμός στην έδρα ως προς το νόμιμο της παραστάσεως του Δημοσίου από τη θέση του πολιτικώς ενάγοντος. Οι συνήγοροι της Μονής εκτιμούν ότι οι συνολικά 18 αποφάσεις των πολιτικών δικαστηρίων δικαιώνουν πλήρως τη Μονή στο ποινικό σκέλος της υπόθεσης και όχι μόνον στο αστικό, στο οποίο ως προς τη νομιμότητα των ανταλλαγών δικαιώθηκε η Μονή, με εξαίρεση πέντε περιπτώσεις ακινήτων, όπου, «για τυπικούς λόγους, οι ανταλλαγές δεν ισχύουν, και όπου και πάλι τα δικαστήρια φαίνεται ότι αναγνωρίζουν άγνοια της Μονής για τα τυπικά αυτά ελαττώματα».
Από τους συνηγόρους της Μονής τονίστηκε ότι «όλες οι αστικές αποφάσεις απορρίπτουν αγωγές αποζημίωσης του Δημοσίου κατά της Μονής, με το σκεπτικό ότι οι ενέργειες στις οποίες προέβησαν οι μοναχοί δεν συνιστούν παράνομες πράξεις».
Τέλος, η Ι. Μονή, δια των συνηγόρων της, ενέμεινε στην ένσταση της αποκλειστικής υπαιτιότητας του Δημοσίου (όχι αποβολής του, όπως ζητούν συνήγοροι άλλων κατηγορουμένων), για την όποια τυχόν ζημιά αυτό επικαλείται, δεδομένου ότι το 2008 του χορήγησε πληρεξουσιότητα να ανακτήσει τα ακίνητα και εκείνο αρνήθηκε.

 http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=64164613

ΑΛΗΘΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ : ΤΟ ΣΗΜΑΔΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Ηταν περασμένη η ώρα την Κυριακή το βράδυ όταν ο ιερέας του ναού αποφάσισε να τηλεφωνήσει στην πρεσβυτέρα του στο σπίτι για να της πει οτι σε λίγο θα κινήσει για το σπίτι. Αφησε το τηλέφωνο να χτυπήσει πολλές φορές αλλά εκείνη δεν απάντησε. Ο ιερέας παραξενεύτηκε αλλά αποφάσισε να τακτοποιήσει κάποιες τελευταίες εκρεμμότητες προτού ξανατηλεφωνήσει. Οταν το έκανε ύστερα από λίγα λεπτά, εκείνη απάντησε αμέσως.

«Γιατί δεν απάντησες τη πρώτη φορά;» τη ρώτησε

«Μα δεν χτύπησε άλλη φορά!» του είπε εκείνη.

Δεν έδωσαν παραπάνω σημασία στο γεγονός και ασχολήθηκαν με τα τρέχοντα θέματα της οικογένειας τους.

Την επόμενη μέρα ο ιερέας δέχτηκε ένα τηλεφώνημα στο ναό.

«Μου τηλεφωνήσατε χθες» ακούστηκε μια ανδρική φωνή από την άλλη άκρη του τηλεφώνου
«Εγώ;» ρώτησε ο ιερέας

«Ναι, χτύπησε πολλές φορές αλλά δεν το σήκωσα» απάντησε ο άνδρας

Αμέσως ήρθε στο νου του ιερέα το περιστατικό με τη τηλεφώνημα που έκανε στη πρεσβυτέρα του.
«Α! Ναι!» έκανε ο ιερέας. «Ηθελα να τηλεφωνήσω στη σύζυγό μου και κατα λάθος τηλεφώνησα σε σας!»

«Δεν πειράζει» τον καθησύχασε ο άγνωστος. «Μόνο θα ήθελα να σας πω με δυο λόγια την ιστορία μου. Χθες λοιπόν είχα αποφασίσει να δώσω τέλος στη ζωή μου. Δεν άντεχα να υποφέρω άλλο. Είχα κουραστεί. Δεν έχει σημασία το πως και το γιατί. 

Προτού όμως το κάνω αυτό είχα πει στο Θεό οτι αν δεν θέλει να αυτοκτονήσω, να μου στείλει ένα σημάδι. Τότε χτύπησε το τηλέφωνο. Κοίταξα την αναγνώριση κλήσης και έγραφε Αγία Τριάδα. 
Μόλις το είδα, μέσα στο πανικό μου και την ένταση της κατάστασης που βίωνα φοβήθηκα να απαντήσω.
 Κι έτσι το σημάδι που ζήτησα μου ήρθε μέσα από το τηλεφώνημα σας»!

Ο ιερέας χαμογέλασε και από μέσα του ευχαρίστησε το Θεό για τούτο το δώρο ζωής. Χάρηκε τόσο πολύ που ήταν εφημέριος του ιερού ναού της Αγίας Τριάδας και το τηλέφωνο της εκκλησίας ήταν καταχωρημένο στο τηλεφωνικό κατάλογο.

«Το οδοιπορικό του Πάθους», Μουσική Συναυλία.

Καθώς προετοιμαζόμαστε για να μπούμε στην Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα, για να κατανοήσουμε τα σωτήρια Πάθη του Κυρίου μας, η Ενορία του Αγίου Δημητρίου Πειραιώς, διοργανώνει την Τρίτη 31 Μαρτίου στις 7.00μ.μ., Μουσική Συναυλία με τίτλο «Το οδοιπορικό του Πάθους», υπό την διεύθυνση του πρωτοψάλτου του Ι. Ναού κ. Ηλία Γιουρούκου.
Θα παρουσιασθούν ύμνοι της Μεγάλης Εβδομάδος οι οποίοι θα ψαλλούν σύμφωνα με το ύφος που επιβάλλεται τις ημέρες αυτές. 

 Η Μουσική συναυλία «Το οδοιπορικό του Πάθους» θα μας εισαγάγει μέσα από την εκκλησιαστική ποίηση και την βυζαντινή μουσική στο Θείο Δράμα του Σταυρωθέντος Χριστού αλλά και στην ελπιδοφόρα Ανάσταση του Κυρίου μας. 
Στις μονωδίες συμμετέχει ο κ. Ηλίας Κλωναρίδης. 
Απαγγέλει η ηθοποιός Μαρία Τζανουκάκη. 
Αφήγηση η κ. Ευαγγελία Μπούρδου.
Την ευθύνη της εκδήλωσης αλλά και την διεύθυνση της χορωδίας έχει ο Πρωτοψάλτης του Ιερού μας Ναού κ. Ηλίας Γιουρούκος.

Δευτέρα 30 Μαρτίου 2015

Το Ψαλτήρι

Άραγε τι να σημαίνει το Ψαλτήρι στον αγώνα κατά των λογισμών; Οι Ψαλμοί του Δαβίδ μέσα στους αιώνες αποτέλεσαν το εκφραστικότερο βιβλίο προσευχών για κάθε περίσταση του ανθρώπου. Ο Μέγας Βασίλειος το ονόμασε ως «την γαλήνη των ψυχών». «Ψαλμοί γαλήνη ψυχών , βραβευτής ειρήνης, το θορυβούν και κυμαίνων των λογισμών καταστέλλων». Μέσα στους αιώνες οι προσευχές του Δαβίδ, που τις απηύθυνε σε δύσκολες και χαρούμενες περιστάσεις, είναι οι πιο ταιριαστές προσευχές της καρδιάς του ανθρώπου. Μέσα από το πρωτότυπο και εύχρηστο αυτό προσευχητάρι ανοίγει και εκφράζει και την δική του καρδιά ο κάθε άνθρωπος τον βοηθά με την προσευχητική χρήση του να ανοίξει την ψυχή του και να κλάψει και να εκζητήσει την βοήθεια και την αγάπη του Θεού και να απευθύνει στην πρόνοιά Του. Αυτή είναι η θεραπευτική πρακτική της Εκκλησίας μέσα στους αιώνες, με το να συστήνει στις δύσκολες καταστάσεις και στις ιδεοληψίες και καταθλίψεις το Ψαλτήρι σαν σε μία μόνιμη καταφυγή προσευχής και μελέτης. Ο Δαβίδ που το έγραψε ήταν ένας καρδιακώς προσευχόμενος και εν μετανοία άγιος, για τον οποίο έλεγε ο Θεός ότι βρήκα άνθρωπο «κατά την καρδίαν μου».
Στο προηγούμενο κεφάλαιο αναφέρθηκε το πρόσωπο του Σαούλ και η κατάθλιψη που τον είχε καταλάβει. Η Αγία Γραφή το περιγράφει σαν ένα αρρώστημα βαριάς λύπης, που τον καταλάμβανε και δεν μπορούσε να ησυχάσει. Το μόνο φάρμακο που τον συνέφερε, δεν ήταν κάποια βότανα των γιατρών της εποχής, αλλά το να φωνάζουν τον Δαβίδ να του παίζει το μουσικό όργανο του, το Ψαλτήρι και να του λέει εμμελώς τους Ψαλμούς του. Πνεύμα Θεού με τις προσευχές αυτές έπεφτε πάνω του και ηρεμούσε την καρδιά του, που έπασχε από την κατάθλιψη. Όταν έφευγε ο Δαβίδ, πάλι τον καταλάμβανε το πνεύμα της λύπης. Και μόνιμα καλούσε στο παλάτι του τον μικρόν αυτόν ποιητή και μουσικό για να του παίρνει τη θλίψη.
Για την κάθαρση του νου και την λύτρωση από τον καταιγισμό των λογισμών σωτήριο φάρμακο είναι η παρουσία των Ψαλτηρίου μονίμως στην τσέπη μας, ώστε ευκαίρως ακαίρως να καταφεύγει σ’ αυτό ο άνθρωπος σαν σε λιμάνι χαράς και ειρήνης. Σπουδαίο αντικαταθλιπτικό φάρμακο το βιβλίο τούτο των προσευχών του Δαβίδ, που ενσταλάζει την παράκληση και την ελπίδα και την εμπιστοσύνη και την χαρά του Θεού μέσα στο ανελέητο κυνηγητό των σκέψεων και της απελπισίας του εαυτού μας.

Αρχ. Σεβαστιανός Τοπάλης

Μετάνοια και ψυχική υγεία κατά τον Ιερό Χρυσόστομο

Γ΄. Η άμεση και πρακτική αντιμετώπιση των ψυχικών νοσημάτων από πνευματικής σκοπιάς
3. Το Ψαλτήρι

Έκδοσις Ιεράς Μητροπόλεως Φλωρίνης Πρεσπών και Εορδαίας.

Άγιος Παΐσιος Αγιορείτης - Ομιλία Μητροπολίτου Μόρφου Νεοφύτου


Ο Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος σκιαγραφεί την προσωπικότητα και την αγιότητα του Αγίου Παϊσίου του Αγιορείτου, όπως ο ίδιος τον γνώρισε. Η ομιλία πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα της Ενορίας Αποστόλου Βαρνάβα και Μακαρίου Δασούπολης σε εκδήλωση που διοργανώθηκε από την Ενορία Αποστόλου Ανδρέα Δασούπολης Λευκωσίας Κύπρου.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...