Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2016

Επιμνημόσυνη δέηση για τον Μητροπολίτη Φωτικής (πρ. Σερβίων & Κοζάνης) Αμβρόσιο




Επιμνημόσυνη Δέηση υπέρ αναπαύσεως της ψυχής του μακαριστού Μητροπολίτου Φωτικής (πρώην Σερβίων & Κοζάνης) κυρού Αμβροσίου τελέσθηκε σήμερα στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Νικολάου Κοζάνης, ενώ πένθιμα χτυπούσαν  οι καμπάνες του Ναού.
Η εξόδιος ακολουθία και η ταφή τελέσθηκαν στο Aγιο Oρος, κατόπιν επιθυμίας του εκλιπόντος.
Ο μακαριστός Μητροπολίτης κυρός Αμβρόσιος (Γιακαλής) γεννήθηκε στο Κεράμιο Καλλονής Λέσβου το 1940. Χειροτονήθηκε Διάκονος το 1967 και Πρεσβύτερος το 1974. Hταν απόφοιτος της Θεολογικής Σχολής Αθηνών,  Διδάκτωρ Φιλοσοφίας (PhD) του Πανεπιστημίου του Κέμπριτζ (St. John’s College) και εργάσθηκε ερευνητικά στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης (Campion Hall, 1989-90).
Διετέλεσε Διευθυντής του Ελληνικού Σχολείου του Κέμπριτζ, Πανεπιστημιακός Εφημέριος των Ορθοδόξων Φοιτητών του Πανεπιστημίου του Eσσεξ (1984-88) και Διευθυντής του Ιδρύματος Νεότητος της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών (1991-1994). Υπηρέτησε από το 1991 ως Ιερατικώς Προϊστάμενος στον Ι. Ναό Παναγίας Φανερωμένης Χολαργού.
Μητροπολίτης Σερβίων και Κοζάνης χειροτονήθηκε στις 11 Οκτωβρίου 1998, ενθρονίσθηκε στην Κοζάνη στις 15 Νοεμβρίου 1998 και στις 4 Φεβρουαρίου 2004 υπέβαλε την παραίτησή του.

Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2016

Φοράει ράσο μαζί με πουλάδα των ειδικών δυνάμεων


Φοράει ράσο μαζί με πουλάδα των ειδικών δυνάμεων - Κεντρική Εικόνα
Ο Ευάγγελος Λιάπης είναι ταγματάρχης, στρατιωτικός ιερέας και...κομάντο!  

Ο νεαρός στρατιωτικός ιερεύς με τις «πουλάδες» των αλεξιπτωτιστών και το σήμα των αυτοδυτών της Διοικήσεως Υποβρυχίων Καταδρομών καρφιτσωμένες πάνω στο τιμημένο ράσο εντυπωσίασε τους πάντες κατά την προ ημερών κοπή της Βασιλόπιττας του Συνδέσμου Βατραχανθρώπων.
Τη φωτογραφία του την εντοπίσαμε σήμερα στην προσωπική σελίδα στο facebook του Νικόλα Παραγιού και αποτέλεσε το έναυσμα για να το … «ψάξουμε» λίγο περισσότερο το θέμα.
Πρόκειται λοιπόν για τον Ταγματάρχη του Θρησκευτικού Σώματος Ευάγγελο Λιάπη, ο οποίος υπηρετεί ως ιερεύς στο 401 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο Αθηνών και ο οποίος στο παρελθόν είχε υπηρετήσει και σε μονάδες των Ειδικών Δυνάμεων, πάντα ως Στρατιωτικός Ιερεύς. Ο ίδιος μάλιστα προ 10 ημερών μάλιστα πραγματοποίησε άλμα συντηρήσεως, μαζί με τον Διοικητή της 1ης Στρατιάς Αντιστράτηγο Γ.Ηλιόπουλο, τον Διευθυντή της Διευθύνσεως Ειδικών Δυνάμεων του ΓΕΣ αλλά και πλήθος άλλων στελεχών του Στρατού Ξηράς στη Ζώνη Ρίψεως της Πάχης Μεγάρων.
Όπως φαίνεται και από τη φωτογραφία ο ίδιος είναι κάτοχος πτερύγων («πουλάδας») αλεξιπτωτιστού ελευθέρας πτώσεως, πτερύγων αλεξιπτωτιστού σταθερού ιμάντος του Σώματος των Αμερικανών Πεζοναυτών, προφανώς από κάποια συνεκπαίδευση με αυτούς, αλλά και του διακριτικού του αυτοδύτου της ΔΥΚ.      
Και όλα αυτά δίπλα στον Σταυρό, που φέρει ως ιερεύς.
Εκεί όπου το Τιμημένο ράσο του ιερέως συναντά τους επίλεκτους των Ειδικών Δυνάμεων.  
  Λ.Σ.Μ.

ΡΩΜΙΟΣΥΝΗ

Φωτογραφία του χρήστη Bυζαντινών Ιστορικά.

Η Ρωμιοσύνη είναι ακριβώς η χειροπιαστή παρουσία σήμερα του Βυζαντινού κόσμου και κοινωνίας, η συνέχεια δηλαδή του ένδοξου μας βυζαντινισμού, όπως θα έλεγε ο Καβάφης. Αυτού που δεν αρκείται στα ελλαδικά σύνορα, αλλά θεμελιώνει τον μείζονα ελληνισμό.
Στέκομαι μια στιγμή ν’ αναλογισθώ τι κάνει τον Ελύτη να γράψει (αντιγράφω): «Κάθε φορά που μπαίνω σε μιαν από τις μισογκρεμισμένες και μισοζωγραφισμένες εκείνες μικρές εκκλησιές […] μου φαίνεται ότι έρχομαι σε άμεση, σε δερματική επαφή με το σόϊ μου, λες κι’ έχω αποδείξεις ότι αυτό κρατάει ολόισα από το Βυζάντιο»,
τον Παλαμά να πει: «Και των Ελλάδων μια η Ρωμιοσύνη», 
τον Ίωνα Δραγούμη να πιστεύει ότι «η Αγιασοφιά έχει μπει στο αίμα μας αιώνες τώρα», 
τον Καραγάτση να παρακαλεί να σμίξει η ελληνική ψυχή του σφιχτά με αυτή την ύλη (μιλά κι’ αυτός για την Αγιασοφιά) «την διαποτισμένη με δεκαπέντε αιώνων τραγικό μεγαλείο», 
τον Ανδρέα Καρκαβίτσα να λέει Έλληνες τους αυτοκράτορες που πήγαιναν να λειτουργηθούν στην Αγιασοφία, («ο Έλλεν Κωνσταντίνος», όπως λέει και ο ποντιακός θρήνος για την άλωση της Πόλης). 
Τι κάνει άραγε τον Μαρκορά να ονομάζει την Κωνσταντινούπολη γη του πόθου μας, 
τι οδηγεί τον Ρίτσο να τραγουδά την Ρωμιοσύνη
 και τι δικαιώνει τον Σεφέρη που λέει πανελλήνιο συναίσθημα τον καημό ακριβώς της Ρωμιοσύνης αυτής, 
που κατά τον Κύπριο ποιητή είναι αθάνατη,
 κάπως σαν τη Ρωμανία του ποντιακού τραγουδιού (το θυμίζω: «Ρωμανία κι’ αν πέρασε ανθεί και φέρει κι’ άλλο»).
 Πώς άραγε έφτασε να τραγουδήσει η αντίσταση «Ακρίτας είτε αρματωλός πάντα είναι ο ίδιος ο λαός»; 
Αυτό που διαλάλησε στην Ακρόπολη ως και ο Malraux όταν έλεγε (αντιγράφω): «το όχι του Προμηθέα και της Αντιγόνης είναι το ίδιο με το όχι που τραγουδήθηκε μεσ’ στην Αγιασοφιά και ειπώθηκε στις 28 του Οκτωβρίου του ΄40»,
 κι’ αυτά για να μην μιλήσω για τον Μαρμαρωμένο Βασιλιά του λαού και του πολέμου κι ένα σωρό αναρίθμητα άλλα….

Ελένη Γλύκατζη - Αρβελέρ

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΠΟΡΦΥΡΙΟ




          Ἡ πρωτοβουλία τῶν φοιτητῶν τῆς Θεσσαλονίκης, νά ὀργανώσουν ἡμερίδα πρός τιμήν τοῦ ἁγίου Πορφυρίου τοῦ Καυσοκαλυβίτου, μᾶς συγκίνησε, μᾶς χαροποίησε καί τόνωσε τίς ἐλπίδες μας γιά τά νέα παιδιά καί τό μέλλον τους. Βλέπουμε ὅτι τίς νεανικές ψυχές δέν τίς κερδίζουν μόνο τά εἰσαγώμενα ἀπό Δύση καί Ἀνατολή οὐμανιστικά ἰνδάλματα, ἀλλά καί τά ἁγιασμένα πρότυπα πού προβάλλει ἡ Ὀρθόδοξος Παράδοσις τοῦ εὐσεβοῦς Γένους μας. Καί αὐτό εἶναι πολύ παρήγορο.
          Ἡ δημόσια ζωή στήν πατρίδα μας ἀποχριστιανίζεται μέ νόμους πού φέρνουν τήν ἀποστασία, ἀλλά τίς καρδιές αὐτῶν τῶν φοιτητῶν κερδίζει ἡ ἀγάπη γιά τόν Χριστό καί τούς Ἁγίους Του.
          Ὁ ἅγιος Πορφύριος ἀγαπήθηκε ἀπό μεγάλους καί μικρούς, ἀπό μορφωμένους καί ἀπλοϊκούς, ἀπό κληρικούς καί λαϊκούς, ἀπό ὅλους τούς Ὀρθαοδόξους Χριστιανούς. Ἡ ζωή του, ὁ λόγος του, ἡ ποιμαντική του, ὁ θάνατός του, ὅλα μιλοῦσαν γιά τόν Χριστό. «Ὁ Χριστός εἶναι τό πᾶν», ἔλεγε. Τό ζοῦσε καί τό δίδασκε.
          Ὅπως ὅλοι οἱ Ἅγιοι τῆς Ἐκκλησίας μας, ἔτσι καί ὁ ἅγιος Πορφύριος, ἔγινε ἡ παρηγοριά μας, ἡ καταφυγή μας, ὁ πλοῦτος μας.
          Ἡ ἁγιότητα τῆς ζωῆς του καί τό πλῆθος τῶν χαρισμάτων του ἔγινε τώρα δικός μας πλοῦτος. Ἐκεῖνος ἀγωνίσθηκε καί ἔγινε θεός κατά χάριν. Ὁ ἀγώνας του ἔγινε δικό μας πρότυπο. Οἱ συμβουλές του ὁδηγός μας. Οἱ πρεσβεῖες του ἀπαντοχή μας. Καί τά χαρίσματά του ἔγιναν μαρτυρία, ὅτι ὁ Χριστός εἶναι «χθές καί σήμερον ὁ αὐτός, καί εἰς τούς αἰῶνας», δηλαδή Σωτήρας καί Λυτρωτής μας. Ἔγιναν μαρτυρία ὅτι στήν Ὀρθόδοξο Ἐκκλησία μας ἔχουμε ἀσφαλῆ καί βεβαία κοινωνία καί ἕνωσι μέ τόν Χριστό.
          Οἱ Ἅγιοι, καί ὅσο ζοῦν καί ὅταν πεθαίνουν, εἶναι ταπεινοί καί ἀνιδιοτελεῖς. Δέν προβάλλουν τόν ἑαυτό τους, ἀλλά μᾶς κατευθύνουν πρός τόν Χριστό. Καί ὁ ἅγιος Πορφύριος, καί ὅσο ζοῦσε μᾶς ὠδηγοῦσε, καί τώρα μᾶς ὁδηγεῖ στόν Χριστό, «ἐν ᾧ εἰσί πάντες οἱ θησαυροί τῆς σοφίας καί τῆς γνώσεως οἱ ἀπόκρυφοι» (Κολ. 2,3). Δηλαδή στόν θησαυρό τῆς κατά Χάριν Θεώσεως.
          Συγχαίρω τούς καλούς φοιτητάς. Συγχαίρω καί ὅσους ἀγκάλιασαν τήν πρωτοβουλία τους. Ἰδιαιτέρως ἐκφράζω τήν χαρά μου, διότι ἡ ἡμερίδα αὐτή γίνεται μέ τήν εὐλογία καί τήν πατρική στήριξη τοῦ Παναγιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ. κ. Ἀνθίμου.
          Εὔχομαι ἡ Χάρις τοῦ Ἁγίου Πνεύματος καί ἡ εὐχή τοῦ ἁγίου Πορφυρίου τοῦ Καυσοκαλυβίτου νά εὐοδώσουν τήν πραγματοποίησι τῆς ἡμερίδος πρός ὠφέλειαν ψυχῶν καί ἔπαινον τῆς ἁγίας μας Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, ἡ ὁποία μέχρι συντελείας τοῦ αἰῶνος θά εἶναι ἁγιοτόκος.
Ὁ Καθηγούμενος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ὁσίου Γρηγορίου Ἁγίου Ὄρους
+Ἀρχιμανδρίτης Χριστοφόρος

Τρίτη, 12 Ἰανουαρίου 2016
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...