Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2020

Γιάννης Αντετοκούνμπο: Μοίρασε κούτες με τρόφιμα στα Σεπόλια

Σε μία σπουδαία κίνηση προχώρησε ο σούπερσταρ των Μιλγουόκι Μπακς, Γιάννης Αντετοκούνμπο, ο οποίος βρέθηκε στα Σεπόλια και την εκκλησία του Αγίου Μελετίου και μοίρασε κούτες με τρόφιμα σε μεγάλες ποσότητες. 

 Ο σούπερσταρ του NBA και των Μιλγουόκι Μπακς, Γιάννης Αντετοκούνμπο, έδειξε για ακόμη μία φορά το κοινωνικό του πρόσωπο.


Όπως αναφέρει το Sport24, ο Έλληνας φόργουορντ, μακριά από κάμερες, δημοσιογράφους και τα φώτα της δημοσιότητας γενικότερα, βρέθηκε το βράδυ της Δευτέρας στα Σεπόλια και την εκκλησία του Αγίου Μελετίου, μοιράζοντας κούτες με τρόφιμα για να διανεμηθούν σε ανθρώπους που το έχουν πραγματικά ανάγκη.

Μάλιστα, μία από τους παρευρισκόμενους έκανε ανάρτηση από το σημείο, ανεβάζοντας μία φωτογραφία με τον ίδιο και κάνοντας λόγο για "απίστευτες ποσότητες" τροφίμων.

Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 2020

Ότι Έχω στην Καρδιά μου, αυτό Δίνω στους Άλλους

 Δεν δίνω αυτό που νομίζω ότι έχω αλλά αυτό που πράγματι έχω.

Εγώ νομίζω ότι έχω Αγάπη και καλοσύνη.
Έτσι νομίζω ότι δίνω Αγάπη και καλοσύνη.
Εγώ νομίζω ότι θυσιάζομαι
Εγώ νομίζω ότι αδικούμαι.

Έτσι είναι όμως;

Γιατί οι άλλοι δεν συμφωνούν μαζί μου;
Αυτοί που κάθε μέρα με ζουν;
Γιατί παρ όλο που ξέρω ότι δεν συμφωνούν γιατί και αυτοί έτσι νομίζουν ότι είναι απέναντι μου, εν τούτοις επιμένω μέσα μου ότι έχω Αγάπη καλοσύνη εντιμότητα και άλλοι δεν με καταλαβαίνουν;

Η απάντηση είναι απλή:

Διότι οι άλλοι παίρνουν από μένα ό,τι πράγματι έχω και όχι ό,τι νομίζω ότι έχω!

Και τι έχουμε όλοι μέσα μας;

Φόβο από τα παιδικά μας χρόνια που γίνεται επιθετικότητα, παράπονο, απαίτηση, που γίνεται γκρίνια, θλίψη, οργή που γίνεται κατάκριση, μανία που γίνεται φόνος, ειρωνεία …… και τόσα άλλα που μόνο Αγάπη και καλοσύνη δεν είναι!

Όλα αυτά ο Χριστός τα περιγράφει με μια μικρή κουβέντα:

Από την καρδιά του Ανθρώπου εκπορεύεται κάθε κακία!

Δεν είναι τα εισερχόμενα που βλάπτουν τον Άνθρωπο αλλά τα εξερχόμενα! (Ματθ. Ιε 11).

Οι άλλοι βλάπτονται από μας διότι αυτά εμείς βγάζουμε στους άλλους. Βλάβη, που είναι η Αμαρτία που ζει στιβαγμένη μέσα μας!

Είναι πλάνη να θεωρούμε ότι βγάζουμε κάτι καλό.

Πλάνη η Αγάπη μας.
Πλάνη η καλοσύνη μας.
Πλάνη η θυσία μας!

Πλανούμε και βλάπτουμε τους άλλους διότι όλοι βλαμμένοι είμαστε μέσα μας από την κακία και την αμαρτία που και εμείς εισπράξαμε από μωρά μέχρι σήμερα, αφού όλοι βλάβη έχουμε και την μεταδίδουμε ο ένας στον άλλον!

Το περιγράφει ο Δαυίδ:

«Ιδού γαρ εν ανομίαις συνελήφθην και εν αμαρτίαις εκύσσησέ με η μήτηρ μου!» (50ος ψαλμός, στ. 7)

Η ανομία και η αμαρτία ζουν μέσα μου από τη Σύλληψη και τη Γέννα μου εις Άνθρωπο….

Αυτός που συνειδητοποίησε αυτά, έκλαψε και λευτερώθηκε για μια στιγμή και αν αγάπησε αυτή την μοναδική αλήθεια τότε μπήκε στο δρόμο της Αλήθειας! Την Μετάνοια που ελευθερώνει!

«Γνώσασθε την Αλήθεια και η Αλήθεια ελευθερώσει ημάς» (Ιω η,32), φωνάζει ο Χριστός στο Ευαγγέλιο και στην καρδιά μας!

Η Αλήθεια είναι ότι όλοι, επειδή βλαμμένοι γεννηθήκαμε και μεγαλώσαμε και βλάπτουμε ο ένας τον άλλον και αρχή διόρθωσης βάζει μόνο αυτός που το κατάλαβε αυτό, εγκαταλείποντας τη μεγαλύτερη πλάνη μας ότι μας βλάπτουν οι άλλοι πρώτα.

Μας βλάπτουν οι άλλοι σίγουρα αλλά η θεραπεία είναι γραμμένη στο Ευαγγέλιο ότι πρώτα θα βγάζουμε ο καθένας μας το δοκάρι μας, δηλαδή την βλάβη που κάνουμε κάθε μέρα στους άλλους και μετά θα βγαίνει εύκολα το καρφάκι, η βλάβη των άλλων προς εμάς.

«Υποκριτά έκβαλε πρώτον την δοκόν εκ του οφθαλμού σου, και τότε διαβλέψεις εκβαλείν το κάρφος εκ του οφθαλμού του αδελφού σου!»(Ματθ ζ,5) λέει ο Χριστός!

Αυτή είναι η Αλήθεια που μας ελευθερώνει, η διαρκής Μετάνοια που φέρνει την Άφεση αμαρτιών από τον Χριστό και την Εκκλησία! Και η Άφεση γεννά την Χαρά την Ειρήνη την Αγάπη διότι αν έτσι ζούμε ζει μέσα μας ο Χριστός!

Η Αλήθεια είναι ότι αυτό που πράγματι έχουμε αυτό δίνουμε στους άλλους, δηλαδή κακία. Διότι αυτό έχουμε.
Η γνώση αυτή είναι η Αλήθεια και μας ελευθερώνει διότι έρχεται μέσα μας ως Βαπτισμένοι και Χρισμένοι που είμαστε, η πηγή της Αλήθειας που είναι ο Χριστός και μας ελευθερώνει στο μέτρο που ζούμε την Μετάνοια την Εξομολόγηση την Θεία Κοινωνία.
Μας ελευθερώνει και μας ενώνει μαζί Του!

Ανδρέας Χριστοφόρου.

  https://www.pothosmetanoias.gr/2020/11/%CF%8C%CF%84%CE%B9-%CE%AD%CF%87%CF%89-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CF%81%CE%B4%CE%B9%CE%AC-%CE%BC%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CF%85%CF%84%CF%8C-%CE%B4%CE%AF%CE%BD%CF%89-%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82/

 

Ανακοινωθέντα της Ιεράς Συνόδου : Για την κοίμηση του μακαριστού Μητροπολίτου Λαγκαδά κυρού Ιωάννου (16/11/2020).

 

Με αφορμή την κοίμηση του μακαριστού Μητροπολίτου Λαγκαδά κυρού Ιωάννου ωρισμένοι δημοσιογράφοι ειρωνεύθηκαν με απολίτιστο τρόπο την εκδημία του και την μαρτυρία της πίστεώς του στην Θεία Κοινωνία, ως να είχαν στοιχεία για την αιτία μεταδόσεως της νόσου. Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος με θλίψη διαπιστώνει ότι ωρισμένα ΜΜΕ δεν παύουν ποτέ να στοχοποιούν τους ορθόδοξους χριστιανούς, κληρικούς και λαϊκούς, ως ιδεολογικό αντίπαλό τους.

Απέναντι στις διαστρεβλώσεις του λόγου της Εκκλησίας υπενθυμίζεται ότι η Εκκλησία της Ελλάδος με τις Εγκυκλίους και τις Ανακοινώσεις Της: α) πάντοτε συνιστά πειθαρχία στα υγειονομικά μέτρα μέσα και έξω από τους Ιερούς Ναούς, β) ουδέποτε υποστήριξε τους αρνητές της πανδημίας, γ) ουδέποτε διέδωσε παιδαριώδεις και ειδωλολατρικές απόψεις ότι οι ορθόδοξοι ιερείς ή γενικώς οι χριστιανοί δεν πρόκειται να νοσήσουν λόγω της ιδιότητάς τους. Αντιθέτως η Ιερά Σύνοδος από την αρχή της υγειονομικής κρίσεως συνεργάζεται με την Πολιτεία, και τα μέλη Της τηρούν τις υγειονομικές προβλέψεις, προτρέποντας τους κληρικούς και τον πιστό Λαό να τηρούν όσους περιορισμούς θεσμοθετούνται από το Κράτος και εισηγούνται οι επιστημονικοί σύμβουλοί του. Η Εκκλησία αυτονόητα αποδέχεται την σημασία και αποστολή της ιατρικής επιστήμης, όπως υπαγορεύεται από την Αγία Γραφή: «Τίμα τον ιατρό όπως του αρμόζει, έχοντας υπ' όψιν σου τις υπηρεσίες του στις ανάγκες σου, γιατί ο Κύριος τον έκτισε» (Σοφ. Σειράχ 38,1), τονίζοντας την καίρια παρουσία της πίστεως στον Θεό για την θεραπεία του πιστεύοντος ανθρώπου: «Συγχρόνως όμως παρακάλεσε και τον Κύριο• και αυτός θα σε θεραπεύσει» (Σοφ. Σειράχ 38,1).

Ωρισμένοι επίδοξοι καθοδηγητές της κοινής γνώμης επιμένουν με νευρωτικό τρόπο να ασχολούνται αποκλειστικά με την Θεία Κοινωνία και να επιβάλουν αντιεπιστημονικούς συσχετισμούς με τη διασπορά του κορωνοϊού, σε πείσμα των επιδημιολογικών στοιχείων και αποφαίνονται ακόμα και για ζητήματα πίστεως «δογματίζοντας» δίχως καμία θεολογική γνώση και αρμοδιότητα. Αφ' ης στιγμής η δημοκρατική Πολιτεία εγγυάται την θρησκευτική ελευθερία, δεν είναι δικαίωμά τους να ζητούν την κρατική απαγόρευσή της Θείας Κοινωνίας ως «ανθυγιεινής», επειδή δεν πιστεύουν οι ίδιοι. Και κυρίως δεν είναι δικαίωμά τους να επιχαίρουν και να χλευάζουν την κοίμηση ενός συνανθρώπου τους, επειδή ήταν κληρικός της Εκκλησίας, την οποία θεωρούν ως παράταξη και μάλιστα αντίθετη τους.

Απευθύνουμε προς όλους θερμότατη έκκληση να μην ενδώσουν στην καλλιέργεια κοινωνικού ρατσισμού, στην στοχοποίηση και ενοχοποίηση των αρρώστων και των νεκρών της πανδημίας του κορωνοϊού για οποιονδήποτε λόγο. Παρακαλούμε όλοι να παραμείνουν συγκρατημένοι, να σεβασθούν τους ασθενείς, τους ιατρούς, τους νοσηλευτές και όσους αγωνίζονται για την θεραπεία των ασθενών, ενώ ταυτόχρονα παρακαλούμε να δείξουν όλοι τον πρέποντα σεβασμό στον μακαριστό Μητροπολίτη Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης κυρό Ιωάννη, ο οποίος στα δέκα χρόνια της ποιμαντορίας του προσέφερε τα μέγιστα σε όλους τους τομείς της διακονίας του. Το ευσεβές πλήρωμα της Εκκλησίας της Ελλάδος μέσα στην πανδημία συνεχίζει να προσεύχεται για την υγεία και τη ζωή των ανθρώπων, ενώ και οι κληρικοί τελούν την Θεία Λειτουργία προσφέροντας αναίμακτη θυσία στον Κύριο «υπέρ των μισούντων και αγαπώντων ημάς» και «υπέρ της του κόσμου ζωής και σωτηρίας».


Εκ της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος



Σάββατο 14 Νοεμβρίου 2020

Α.Λινού | Δεν υπάρχει επιδημιολογική μελέτη οτι ο ιός μεταδίδεται με την κατάποση από το στόμα. Θα λάμβανε Θεία Κοινωνία με τον τρόπο της Εκκλησίας

 

 

 

H επιστολή της Ιεράς Συνόδου στον Κυριάκο Μητσοτάκη: «Δεν δεχόμαστε το κλείσιμο των ναών τα Χριστούγεννα»

 Η επιστολή της Ιεράς Συνόδου στον Κυριάκο Μητσοτάκη, με την οποία εκφράζουν την αντίθεσή τους στο κλείσιμο των εκκλησιών.

Την επιστολή που έφτασε στον Κυριάκο Μητσοτάκη μετά την ανακοίνωση του δεύτερου lockdown και το κλείσιμο των ναών, έφερε στην δημοσιότητα το «orthodoxia.info». Αυτή λοιπόν έχει την υπογραφή του Αρχιεπισκόπου ξεκαθαρίζει πως αδυνατεί να αποδεχθεί κλείσιμο των ναών τα Χριστούγεννα κάνοντας λόγο για έντονες αντιδράσεις στο εσωτερικό της.

Αναλυτικά το δημοσίευμα αναφέρει: «Εντός του πλαισίου αυτης της καλής διαθέσεως και αρίστης άχρι τούδε συνεργασίας υμών τε και ημών, αιτούμεθα όπως επανεξετάσητε τα αποφασισθέντα περί κλεισίματος ιερών ναών, εν όψει μάλιστα και των επικείμενων εορτών των Χριστουγέννων και του Δωδεκαημέρου, διότι εκ καθήκοντος αδυνατούμεν να αποδεχθώμεν κλείσιμον των ιερών ναών και απαγόρευσιν προσελεύσεως εις αυτούς των χριστιανων μας, πολλοί εκ των οποίων  μαζί με ιεράρχας και ιερείς από όλην την χώραν αποστέλλουν εις την Ιεράν Σύνοδον σχετικά ψηφίσματα διαμαρτυρίας» ξεκαθαρίζει η ΔΙΣ προς τον Πρωθυπουργό, στον οποίο υπενθυμίζει πως όχι μόνο συνεργάστηκε με τις Αρχές αλλά και διαχειρίστηκε με σύνεση τις φωνές εκείνες που αμφισβητούσαν την αναγκαιότητα των μέτρων.

ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ, ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ

Αυτό που φαίνεται πως έχει ενοχλήσει ιδιαίτερα την ΔΙΣ είναι οι καθημερινές επιθέσεις, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, οι οποίες διχάζουν την κοινωνία, σκορπούν μίσος και μετατρέπουν ένα θέμα δημόσιας υγείας σε θρησκευτικό.

«Εξ ετέρου όμως η Ιερά Σύνοδος υπομένει μέχρι σήμερον σωρείαν καθημερινών επιθέσεων εκ δημοσιογραφικών συγκροτημάτων, αλλά και δημοσίων παρεμβάσεων βουλευτών ή επιστημόνων, οι οποίοι διχάζουν την κοινωνίαν, ενσπείρουν μίσος, στοχοποιούν την λατρευτικήν πρακτικήν της Εκκλησίας μεμφόμενοι την Κυβέρνησιν δι’ ανοχήν και επιχειρούν να μετατρέψουν την προστασίαν της δημόσιας υγιείας, μεταξύ άλλων, και εις θρησκευτικό ζήτημα» αναφέρεται χαρακτηριστικά στην συνοδική επιστολή.  

Παρά το γεγονός πως η επιστολή είναι ιδιαίτερα ήπια και χαμηλών τόνων, η ΔΙΣ δεν διστάζει να θέσει στον πρωθυπουργό τον προβληματισμό της για τον τρόπο αντιμετώπισης της Εκκλησίας κάνοντας λόγο για «φοβική μεταχείριση των χώρων λατρείας» από πλευράς κράτους χαρακτηρίζοντας μάλιστα το πρόστιμο των 1.500€ που θα κληθούν να καταβάλλουν όσοι ιερείς δεν τηρήσουν τα μέτρα «υπέρογκο», αλλά ταυτόχρονα και αχρείαστο αφού όπως χαρακτηριστικά υποστηρίζουν οι Αρχιεπίσκοπος και οι συνοδικοί ιεράρχες, «ούτως ή άλλως δεν υπάρχει πρόθεσις παραβάσεως του νόμου».

Μάλιστα η Σύνοδος συγκρίνει τα όσα επιτρεπόντουσαν μέχρι τη μέρα εκείνη στα κέντρα διασκέδασης όπου υπήρχε δυνατότητα πληρότητας έως και 50% με φιλοξενία έως και 300 ατόμων στον ίδιο χώρο.

ΠΡΟΒΛΕΨΤΕ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΠΙΣΤΩΝ ΣΕ ΝΑΟΥΣ ΚΑΙ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΑ

Γνωρίζοντας πως η Κυβέρνηση θα ανακοίνωνε νέα σκληρά μέτρα εξαιτίας της αλματώδους αύξησης των κρουσμάτων πανελλαδικά η Ιερά Σύνοδος έσπευσε να προλάβει τις εξελίξεις οι οποίες όπως προέκυψε τελικά από τις αποφάσεις ήταν εντελώς διαφορετικές.

Ανάμεσα στα βασικά αιτήματα της Εκκλησίας, ήταν να επιτρέπεται στους πιστούς να εισέλθουν στους ναούς, κάνοντας μάλιστα λόγο για «συνταγματικώς κατοχυρωμένο δικαίωμα», ενώ κάλεσε την Κυβέρνηση να επιτρέψει την συμμετοχή στις ιερές ακολουθίες έως 50 ατόμων ανά ιερό ναό ανεξάρτητα από το επίπεδο επιτήρησης της κάθε περιοχής, σημειώνοντας πως οι αποφάσεις της ΔΙΣ έχουν στοχο «πλέον της αντιμετωπίσεως της πανδημίας, την διαφύλαξην  και διατήρησιν της κοινωνικής ειρήνης και την στήριξιν των λαϊκών μελών της Εκκλησίας, του Ορθοδόξου αυτής πληρώματος το οποίον διατηρεί ζώσαν σχέσιν με την Θείαν Λατρείαν, την Εκκλησίαν εν γένει και τους ποιμένας αυτής».

Όπως γράφουν χαρακτηριστικά στην επιστολή τους οι συνοδικοί μητροπολίτες το αίτημα της ΔΙΣ είναι να «Παραμένουν ανοικτοί καθ’ όλην την ημέραν και επιτρέπηται η προσέλευσις εις τους Ι. Ναούς ενός ατόμου ανά 10τμ και ως πεντήκοντα ατόμων ανεξαρτήτως επιπέδου επιτηρήσεως» εξηγώντας πως «Τούτο θα διευκολύνη τα μέγιστα την αγιαστικήν αποστολήν της ποιμαινούσης Εκκλησίας, η οποία οφείλει να δέηται και να προσεύχηται υπερ υγείας του λογικού αυτής ποιμνίου. Επιπροσθέτως θα συντελέση καθοριστικώς εις την διατήρησιν της τάξεως μεταξύ των λαϊκών μελών της Εκκλησίς διότι η αίσθησις ότι η Εκκλησία λειτουργει έστω και δίχως την ιδικήν των φυσικήν παρουσίαν αποτελεί πηγήν πνευματικής δυνάμεως και αισιοδοξίας ενώ έχομεν αποδείξει ότι μπορούμε να διαχειρισθούμετα ανακύπτοντα ζητήματα της υγειονομικής κρίσεως».

Ειδικά για το θέμα της «ατομικής προσευχής» όπως αναφέρεται τους τελευταίους μήνες η ΔΙΣ ζητά «…εν όψει του μέτρου περιορισμού κυκλοφορίας αιτούμεθα όπως προβλεφθή ρητως και η μετακίνησις πιστων προς τους ιερούς ναούς δια την επιτέλεσιν των συνταγματικώς κατοχυρωμένων θρησκευτικών καθηκόντων των και συγγενών εις τα κοιμητήρια δια την προσευχήν και φροντίδα των μνημάτων των κεκοιμημένων οικείων τους, καθ’ όσον πρόκειται για ανοικτούς χώρους». 

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται και στα μοναστήρια στα οποία η ΚΥΑ ζητά οι μοναχοί να εκκλησιάζονται κατά ομάδες. Γι αυτά η ΔΙΣ προτείνει να αρθεί αυτός ο περιορισμός σημειώνοντας πως ειδικά στα κοινόβια οι μοναχοί ζουν ούτως η άλλως μαζί και διαμαρτύρονται γιατί δεν μπορούν να κατανοήσουν για ποιο λόγο δεν τους επιτρέπεται να εκκλησιάζονται και μαζί.

ΤΑ ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΟΥΝ ΤΗΝ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

Ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον σημείο της επιστολής της Διαρκούς Iεράς Συνόδου προς τον Πρωθυπουργό, που αποκαλύπτει το orthodoxia.info είναι οι αναφορές στα επιδημιολογικά στοιχεία που σύμφωνα με τους συνοδικούς ιεράρχες, δεν δικαιολογούν την μεταχείριση της Εκκλησίας.

«Η ανωτέρω μεταχείρισις δεν φαίνεται να δικαιολογήται τουλάχιστον εκ των προς ώρας δημοσιευθέντων επιδημιολογικών στοιχείων, ούτε εκ του μέσου όρου ηλικίας των ασθενών, ούτε εν όψει του υψηλού βαθμού συμμορφώσεως των 8.500 κληρικών της Εκκλησίας της Ελλάδος καθώς δεν κατέστησαν γνωστά περιστατικά διασποράς του κορωνοϊού εντός των Ναών» σημειώνει η ΔΙΣ και συνεχίζει:

«Εξ άλλου το νέον κύμα της πανδημίας δεν ενέσκηψε κατόπιν πανδήμων εορτασμών μεγάλων χριστιανικών εορτών, αλλά έπεται των θερινών διακοπών και των μεγάλων συγκεντρώσεων εις τα αστικά κέντρα».

ΕΝΟΧΛΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ

Καλά πληροφορημένες πηγές του orthodoxia.info από την πλευρά της Κυβέρνησης σημειώνουν πως η επιστολή της ΔΙΣ όχι μόνο δεν ενίσχυσε τις θέσεις της Εκκλησίας αλλά μάλλον ενόχληση προκάλεσε, κάτι το οποίο φάνηκε από την στάση του Μεγάρου Μαξίμου που θύμισε την ανατροπή των όσων είχε αποφασίσει η Εκκλησία στο πρώτο lockdown μέσω ενός tweet του Πρωθυπουργού.

Οι δίαυλοι επικοινωνίας, μεταξύ Εκκλησίας και Κυβέρνησης, τα γνωστά back-channels στη γλώσσα της διπλωματίας, φαίνεται πως, αντί για λύσεις έχουν να επιδείξουν σειρά ατυχών χειρισμών με αποτέλεσμα  να έχει κερδίσει έδαφος η καχυποψία αλλά και οι φωνές που ζητούν «ξεκαθάρισμα ρόλων» αφού διαπιστώνεται έλλειψη κατανόησης και συνεργασίας.

Στη μέση βρίσκονται ο Πρωθυπουργός και ο Αρχιεπίσκοπος οι οποίοι εκτός από τις ιστορικές τους ευθύνες έχουν να διαχειριστούν -ο καθένας από την δική του πλευρά- την ανάγκη για εθνική ενότητα που όσο ενισχύεται ο ιός δοκιμάζεται όλο και πιο πολύ.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, αξιόπιστος συνομιλητής του Αρχιεπισκόπου, «ο Μακαριώτατος ήταν και είναι πάντα για όλους τους Πρωθυπουργούς συγκυρηναίος προς όφελος της πατρίδας».

Άλλωστε, όποτε ακολουθήθηκε η θεσμική οδός, δηλαδή οι απευθείας συνομιλίες μεταξύ Αρχιεπισκόπου, Πρωθυπουργού και Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, όχι μόνο αποφεύχθηκαν οδυνηρές εκπλήξεις ή αιφνιδιασμοί αλλά και όσα συμφωνήθηκαν τηρήθηκαν».

Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2020

ΙΣΚΕ προς Αρχιεπίσκοπο: Να διεκδικήσετε από την Πολιτεία, ισονομία και προστασία των δικαιωμάτων των πιστών


 

Διαβάστε ολόκληρη την επιστολή 

Επιστολή προς τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών Ιερώνυμο, απέστειλε ο Ιερός Σύνδεσμος Κληρικών Ελλάδος. Με την επιστολή ζητεί από τον Αρχιεπίσκοπο να διεκδικήσει από την Πολιτεία, ισονομία και προστασία των δικαιωμάτων των πιστών. «Εάν η Εκκλησία δεν είναι απλώς μια συνέλευση όπου συνωστίζονται θρησκευόμενοι άνθρωποι για να ικανοποιήσουν ορισμένες θρησκευτικές ανάγκες, αλλά είναι η ψυχή του κόσμου που ζωοποιεί και συνέχει την κοινωνία, όπως μας λέγει η προς Διόγνητον επιστολή, τότε είναι εξάπαντος απαράδεκτη η απόφαση της πρόσφατης ΚΥΑ που ορίζει τον τρόπο λειτουργίας των Ιερών Ναών όπου επιτρέπονται οι ιερές ακολουθίες άνευ όμως της φυσικής παρουσίας των πιστών για το διάστημα από 7 - 30 Νοεμβρίου 2020" -αναφέρει μεταξύ άλλων στην επίστολή του ο ΙΣΚΕ.

Ακολουθεί η επιστολή:

«Εάν η Εκκλησία δεν είναι απλώς μια συνέλευση όπου συνωστίζονται θρησκευόμενοι άνθρωποι για να ικανοποιήσουν ορισμένες θρησκευτικές ανάγκες, αλλά είναι η ψυχή
του κόσμου που ζωοποιεί και συνέχει την κοινωνία, όπως μας λέγει η προς Διόγνητον επιστολή, τότε είναι εξάπαντος απαράδεκτη η απόφαση της πρόσφατης ΚΥΑ πουορίζει τον τρόπο λειτουργίας των Ιερών Ναών όπου επιτρέπονται οι ιερές ακολουθίες άνευ όμως της φυσικής παρουσίας των πιστών για το διάστημα από 7 – 30 Νοεμβρίου
2020.

Ευχής έργον θα ήταν οι εξοχότατοι άρχοντες που ρυθμίζουν τα της πολιτείας και εκδίδουν τις ΚΥΑ να είχαν εκείνη την ευαισθησία, ώστε να κατανοήσουν τον σημαίνοντα ρόλο που κατέχει η εκκλησιαστική ζωή στην ψυχοσύνθεση του απλού Έλληνα πολίτη που εδώ και πολλούς μήνες ζει εντός του φόβου της πανδημίας, αλλά και υπό το βάρος άλλων προβλημάτων, όπως οικονομικών, οικογενειακών κ.α. και τα οποία είναι διηνεκή και για τα οποία ως ποιμένες είμαστε ενήμεροι. Εφόσον λοιπόν, δεν υπάρχει αυτή η ευαισθησία από την πλευρά της Πολιτείας, έχουμε την προσδοκία από τον εκάστοτε επίσκοπο, ο οποίος καλείται να ορθοτομεί τον λόγον της αληθείας και ειδικότερα από την Υμετέραν αγιότητα Μακαριώτατε, ως προέδρου της Ιεράς συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος και επικεφαλής της ελλαδικής Εκκλησίας να αντιπροτείνει, να αντικρούσει, να επισημάνει, να αντιπαρατεθεί και να πει τη φράση «οὐκ ἔξεστί σοι» στην πολιτική εξουσία, όπως ο άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος στην παρανομούσα πολιτική εξουσία της εποχής του (Μαρκ.6,18), όπως ο άγιος Αμβρόσιος Μεδιολάνων στον αυτοκράτορα Θεοδόσιο και ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος στην αυτοκράτειρα Ευδοξία.

Εάν δεν τολμήσουμε και εμείς, οι διάκονοι του λαού του Θεού, να πούμε αυτό το «οὐκ ἔξεστί σοι» στην πολιτική εξουσία η οποία στη συγκεκριμένη περίπτωση τοποθετεί την Εκκλησία στα επίπεδα ενός θρησκευτικού σωματείου, ενώ η ίδια αποτελεί εδώ και αιώνες κιβωτό του Έθνους καθώς δίνει στο λαό μας τη δύναμη και την υπομονή να υπερκεράσει όλες τις δυσκολίες, τότε αναπόφευκτα υπηρετούμε μια εκκοσμικευμένη Εκκλησία, μοναδική προοπτική της οποίας απλώς είναι να ικανοποιεί θρησκευτικές ανάγκες και οι οποίες μπορούν να αναστέλλονται όταν συντρέχουν λόγοι που επιβάλλουν περιορισμό της θρησκευτικής ελευθερίας, όπως συνέβη τόσο με το πρώτο όσο και με το δεύτερο κύμα της πανδημίας.

Ασφαλώς ορισμένοι θα μας κατηγορήσουν ότι δεν είμαστε ρεαλιστές ώστε να διαπιστώσουμε το μέγεθος της πανδημίας που απειλεί χιλιάδες ζωές. Τουναντίον, πάντοτε η Εκκλησία, καθ’ όλη την ιστορική της πορεία κινείται εντός των ορίων του ρεαλισμού, γι’ αυτό άλλωστε και διέσωσε το Γένος μας από τους ποικίλους κινδύνους. Αυτόν τον ρεαλισμό τον αποδείξαμε έμπρακτα κατά τη διάρκεια του πρώτου κύματος της πανδημίας του ιού Covid-19 που ενέσκηψε. Βιώσαμε ένα ιδιότυπο είδος εξορίας καθώς από τον Μάρτιο του 2020 μέχρι τον Μάιο οι ιεροί μας Ναοί έκλεισαν και σφραγίστηκαν. Απαγορεύτηκε η παρουσία των πιστών στη λατρεία. Αποξενωθήκαμε από την κοινή εκκλησιαστική λατρεία και ειδικότερα από την ευχαριστιακή σύναξη, την τέλεση της Θείας Ευχαριστίας. Στερηθήκαμε την πηγή της ζωής μας, τη Θεία Κοινωνία. Θρηνήσαμε αυτό το άδειασμα και την ερημία των Ναών όπως ο προφήτης Ιερεμίας θρήνησε για την ερημία της Ιερουσαλήμ μετά την καταστροφή της (Θρ. Ιερ.1,1).

Όμως παρόλη τη θλίψη μας δώσαμε τις «εξετάσεις» μας απέναντι στην κοινωνία και την κρατική εξουσία και απεδείξαμε ότι έχουμε τη δύναμη, την πειθώ και τη διάθεση να τηρήσουμε όλους τους υγειονομικούς κανόνες ακόμη και όταν υπήρξε χαλάρωση από άλλους φορείς, ακόμη και όταν η πλειονότητα των πολιτών συμπεριφερόταν κατά τη διάρκεια του περασμένου θέρους ωσάν να μην υπήρξε ποτέ πανδημία και απαγορευτικά μέτρα. Αντίθετα, η Εκκλησία, ο κλήρος και ο λαός συνέχισαν να τηρούν το γράμμα του νόμου εντός των λατρευτικών συνάξεων.

Αυτό το οποίο πρέπει να διεκδικήσετε από την Πολιτεία, Μακαριώτατε, δεν είναι μια ευνοϊκή μεταχείριση αλλά ισονομία και προστασία των δικαιωμάτων των πιστών διότι τα έκτακτα μέτρα, με τα οποία αναστέλλεται η ισχύς θεμελιωδών δικαιωμάτων, όπως η ελευθερία της κίνησης, της συνάθροισης, της θρησκευτικής λατρείας, πρέπει να είναι αναγκαία και πρόσφορα, δηλαδή να μην υπερβαίνουν το αναγκαίο μέτρο που απαιτείται για την αποτροπή του κινδύνου και ο κίνδυνος να μην μπορεί να αποτραπεί με άλλο, ηπιότερο μέτρο, να είναι χωρίς διακρίσεις, να τηρείται πάντοτε η αρχή της αναλογικότητας και να είναι περιορισμένης ισχύος.

Έχουμε την γνώμη ότι τα έκτακτα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν με την πρόσφατη ΚΥΑ δεν πληρούν τις ανωτέρω προϋποθέσεις και υπήρξε υπέρβαση του αναγκαίου μέτρου. Με την παντελή απαγόρευση της παρουσίας πιστών στις λατρευτικές συνάξεις καταστρατηγείται η αρχή της αναλογικότητας, σύμφωνα με την οποία η κρατική διοίκηση, για την πραγματοποίηση των σκοπών της, οφείλει να επιλέγει τα λιγότερο επαχθή για τον πολίτη μέτρα και ταυτόχρονα πρέπει να υπάρχει εύλογη σχέση μεταξύ του συγκεκριμένου διοικητικού μέτρου και του επιδιωκόμενου σκοπού και να μην είναι υπερβολικά. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ενώ κατά το πρώτο κύμα της πανδημίας αποδείξαμε ότι τηρούμε με ακρίβεια τα προστατευτικά μέτρα εντός των Ναών και θα έπρεπε η Πολιτεία να μας εμπιστευθεί ότι θα συνεχίσουμε αυτήν την συμπεριφορά επιτρέποντας την παρουσία ορισμένου αριθμού πιστών στις λατρευτικές ακολουθίες, ωστόσο όμως η συγκεκριμένη ΚΥΑ δείχνει έλλειψη εμπιστοσύνης προς τους εκπροσώπους της Εκκλησίας και προς τους πιστούς, οι οποίοι απέδειξαν τόσο κατά τη διάρκεια όσο και μετά το πρώτο κύμα της πανδημίας ότι διαθέτουν και συνείδηση και ενδιαφέρον να φροντίσουν και να προστατεύσουν την υγεία των συνανθρώπων τους και των εαυτών τους.

Ταυτόχρονα, με τη συγκεκριμένη ΚΥΑ εφαρμόζονται διακρίσεις και καταστρατηγείται η αρχή της ισότητας, διότι η κρατική διοίκηση υποχρεούται να αντιμετωπίζει όμοιες περιπτώσεις με τον ίδιο τρόπο και να τηρεί δίκαιες ισορροπίες στον περιορισμό του δικαιώματος της συνάθροισης. Π.χ., από τη μια δίνεται η δυνατότητα στον πολίτη να στείλει με μήνυμα τον κωδικό 6 στο 13033 για να λάβει άδεια για σωματική άθληση και καλώς πράττει, αλλά είναι δυνατόν να γίνει κατάχρηση και να υπάρξουν φαινόμενα συνωστισμού σε πάρκα και πλατείες, και από την άλλη δεν δίνεται η δυνατότητα για ικανοποίηση πνευματικών αναγκών και ψυχική στήριξη που μπορεί να προσφέρει η συμμετοχή στη Θεία Λατρεία. Εκτός από την σωματική άσκηση ο άνθρωπος έχει ανάγκη και την πνευματική άσκηση, εκτός από τα σωματικά προβλήματα υγείας όπως του Covid-19 υπάρχουν και τα πάσης φύσεως ψυχικά προβλήματα τα οποία είναι διηνεκή, και τα οποία υπήρχανπριν την εμφάνιση του Covid-19 και δυστυχώς θα συνεχίσουν να υφίστανται και μετά την πανδημία.

Μακαριώτατε, παρακαλούμε την Υμετέραν αγιότητα όπως και τη σεβαστή Ιεραρχία της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος να καλέσει την πολιτική εξουσία να σεβαστεί την αρχή της αναλογικότητας και της δίκαιης ισορροπίας στον περιορισμό του δικαιώματος της συνάθροισης και να εμπιστευθεί την Εκκλησία, η οποία εφάρμοσε με σχολαστική ακρίβεια τα μέτρα κατά το πρώτο κύμα της πανδημίας, επιτρέποντας τη φυσική παρουσία ορισμένου αριθμού πιστών εντός των λατρευτικών συνάξεων τηρουμένων όλων των υγειονομικών μέτρων». 

 https://www.protothema.gr/greece/article/1065096/iske-pros-arhiepiskopo-na-diekdikisete-apo-tin-politeia-isonomia-kai-prostasia-ton-dikaiomaton-ton-piston/

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...