Τετάρτη 16 Δεκεμβρίου 2020

Ιερώνυμος: Θα συμμετάσχουμε στις Ακολουθίες με προσοχή και εφαρμογή των μέτρων

 

«Ευτυχώς ο πρωθυπουργός είχε κατανόηση και με την προσπάθεια και την ενότητα όλων βρέθηκε λύση που φέρνει τη γαλήνη», δήλωσε ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος, κατόπιν ερώτησης δημοσιογράφου για το εάν βρέθηκε η «χρυσή τομή» στο ζήτημα της προσέλευσης των πιστών στις Εκκλησίες.

Αναλυτικότερα, ο προκαθήμενος της Ελλαδικής Εκκλησίας απάντησε: «Δεδομένων των δύσκολων υγειονομικών συνθηκών, νομίζω ναι! Θα είχε μάλιστα λυθεί το θέμα πολύ πιο νωρίς, αν δεν υπήρχαν άνθρωποι που »κολλάνε» και μεγαλοποιούν κάποια πράγματα. Ευτυχώς ο πρωθυπουργός είχε κατανόηση και με την προσπάθεια και την ενότητα όλων βρέθηκε λύση που φέρνει τη γαλήνη. Θα συμμετάσχουμε στις εκκλησιαστικές Ακολουθίες με προσοχή και εφαρμογή των μέτρων, ώστε να περάσει και αυτή η δυσκολία και ελπίζουμε ότι μπαίνουμε σε ένα καινούργιο χρόνο που δεν θα έχει τόσα προβλήματα».

 15minutes.gr

Στη δημοσιότητα η Κοινή Υπουργική Απόφαση για τα μέτρα εντός των εορτών.

 


Συμφώνα με ΦΕΚ  που δημοσιεύτηκε στην κυβέρνηση για ρεβεγιόν και ειδικά τις ημέρες 24-25-31/12/2020 και 1.1.2021 επιτρέπονται συναθροίσεις με ανώτατο όριο έως 9 ατόμων που προέρχονται από 2 οικογένειες.

Για τις εκκλησίες προβλέπεται η τέλεση λειτουργιών 25/12/2020, 1/1/2021  και 6/1/2021 με παρουσία πιστών. Ένα πιστός ανά 15τμ με μέγιστο αριθμό 25 πιστών για τους ιερούς ναούς και μέγιστο αριθμό 50 ατόμων για μητροπολιτικούς ναούς.

Για τα Θεοφάνεια απαγορεύεται η τέλεση αγιασμού των υδάτων σε υπαίθριους  χώρους. Επιτρέπεται μόνο έντος των ιερών ναών.

Ακόμη στο ΦΕΚ αναφέρεται, ότι  οι πιστοί που θέλουν να επισκεφθούν ναούς ώστε να προσευχηθούν για λίγο, θα έχουν την δυνατότητα να το πράξουν εφόσον βρίσκονται εκτός του σπιτιού τους για κάποιον από τους λόγους που ήδη προβλέπονται. Εαν για παράδειγμα κάποιος βγει για ψώνια ή ατομική άθληση θα μπορεί να πάει και στην ενορία του να ανάψει κερί και να προσευχηθεί.

1. Για το χρονικό διάστημα ισχύος της παρούσας αναστέλλεται η τέλεση, με την παρουσία φυσικών προσώπων και με την επιφύλαξη των παρ. 2 και 3, κάθε είδους λειτουργιών, λατρευτικών συνάξεων, ιεροπραξιών και πάσης φύσεως θρησκευτικών τελετών σε όλους ανεξαιρέτως τους χώρους θρησκευτικής λατρείας (κάθε είδους και κάθε νομικού, κανονικού και εν γένει θρησκευτικού καθεστώτος ναών και παρεκκλησίων, ευκτηρίων οίκων, τεμενών, συναγωγών κ.λπ.) κάθε δόγματος και θρησκείας, ανεξαρτήτως μεγέθους και χωρητικότητας τους, στο σύνολο της Επικράτειας, για προληπτικούς λόγους δημόσιας υγείας.

2. Σε περίπτωση τέλεσης λειτουργιών, λατρευτικών συνάξεων, ιεροπραξιών ή κάθε είδους θρησκευτικής τελετής, αυτές πραγματοποιούνται αποκλειστικά και μόνο από θρησκευτικό/θρησκευτικούς λειτουργό/λειτουργούς και το αναγκαίο βοηθητικό προσωπικό (όπως ιεροψάλτης, νεωκόρος), ο συνολικός αριθμός των οποίων δεν υπερβαίνει τους τέσσερις (4) για όλους τους χώρους λατρείας, εκτός των Ιερών Ναών στους οποίους χοροστατεί Μητροπολίτης όπου ο ανώτατος αριθμός ορίζεται σε έξι (6), και υπό την προϋπόθεση τήρησης: α) της αναλογίας ενός (1) ατόμου ανά δεκαπέντε (15) τ.μ. επιφανείας με ελάχιστη απόσταση τα δύο (2) μέτρα μεταξύ τους, καθώς και β) των θεσπισθέντων προληπτικών μέτρων υγιεινής για την αποφυγή μετάδοσης του κορωνοϊού COVID-19.

Οι θύρες εισόδου και εξόδου του χώρου λατρείας παραμένουν κλειστές και ο κατά νόμο θρησκευτικός λειτουργός είναι υπεύθυνος να λαμβάνει όλα τα μέτρα, ώστε να εξασφαλίζεται ότι κανένα πρόσωπο δεν εισέρχεται στον χώρο λατρείας κατά τη διάρκεια της τέλεσης λειτουργίας, λατρευτικής σύναξης, ιεροπραξίας και κάθε είδους θρησκευτικής τελετής.

Σε περίπτωση που η ως άνω λειτουργία, λατρευτική σύναξη, ιεροπραξία ή κάθε είδους θρησκευτική τελετή μεταδίδεται από εθνικής ή τοπικής εμβέλειας τηλεοπτικό ή ραδιοφωνικό μέσο ή μέσω διαδικτύου, επιτρέπεται η παρουσία του απολύτως αναγκαίου τεχνικού προσωπικού του μέσου, το οποίο δεν μπορεί να υπερβαίνει τα τέσσερα (4) άτομα.

3. Κατ’ εξαίρεση επιτρέπεται η τέλεση λειτουργιών, λατρευτικών συνάξεων, ιεροπραξιών ή κάθε είδους θρησκευτικής τελετής για 25.12.2020, 01.01.2021 και την 06.1.2021 σε όλους ανεξαιρέτως τους χώρους θρησκευτικής λατρείας (κάθε είδους και κάθε νομικού, κανονικού και εν γένει θρησκευτικού καθεστώτος ναών και παρεκκλησίων, ευκτηρίων οίκων, τεμενών, συναγωγών κ.λπ.) κάθε δόγματος και θρησκείας, ανεξαρτήτως μεγέθους και χωρητικότητάς τους, στο σύνολο της Επικράτειας.

Στις περιπτώσεις του προηγούμενου εδαφίου, τηρούνται τα ακόλουθα προληπτικά μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας:

α) Ο μέγιστος αριθμός ατόμων που επιτρέπεται να παρίσταται εντός του χώρου λατρείας προκύπτει από την τήρηση της αναλογίας ενός ατόμου ανά δεκαπέντε (15) τ.μ. επιφάνειας, με ελάχιστη απόσταση δύο (2) μέτρων μεταξύ τους προς όλες τις κατευθύνσεις και πάντως δεν υπερβαίνει τα είκοσι πέντε (25). Στον υπολογισμό του προηγούμενου εδαφίου περιλαμβάνεται αποκλειστικά και μόνο η επιφάνεια του κύριου/ωφέλιμου χώρου που εξυπηρετεί τις λατρευτικές ανάγκες και δεν συμπεριλαμβάνονται οι επιφάνειες τυχόν άλλων όμορων κυρίων χώρων του ακινήτου που εξυπηρετούν δραστηριότητες μη λατρευτικές (π.χ. χώροι σεμιναρίων και αναγνωστηρίων), τυχόν βοηθητικών χώρων (π.χ. γραφείων, αποθηκών), χώρων υγιεινής, κοινοχρήστων κ.λπ. Ο θρησκευτικός λειτουργός οφείλει να προχωρήσει στην εσωτερική διαμόρφωση του χώρου λατρείας, ώστε να είναι αμέσως διακριτές οι θέσεις που μπορούν να καταλάβουν οι προσερχόμενοι και να διατηρείται ο μέγιστος αριθμός τους εντός του ορίου της προαναφερθείσας αναλογίας, καθώς και η απόσταση των δύο (2) μέτρων μεταξύ τους προς όλες τις κατευθύνσεις.

β) Ειδικώς στην περίπτωση των Μητροπολιτικών Ναών, όπου αυτοί υφίστανται, ως μέγιστος αριθμός παρισταμένων στους χώρους λατρείας ορίζεται ο αριθμός πενήντα (50).

γ) Στις εισόδους των χώρων λατρείας υπάρχουν υποχρεωτικά δυο σταθμοί αντισηπτικών προς χρήση των προσερχόμενων. Η υγιεινή των χεριών με αντισηπτικό είναι υποχρεωτική κατά την είσοδο στο χώρο λατρείας.

δ) Στις εισόδους των χώρων λατρείας στους οποίους οι προσερχόμενοι δεν επιτρέπεται να εισέλθουν με τα υποδήματά τους, πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα πλύσης των ποδιών, με τήρηση της απόστασης των δύο (μέτρων) μέτρων ή χρήσης ποδοναρίων, τα οποία δεν θα επαναχρησιμοποιούνται. Τα υποδήματά τους πρέπει να τοποθετούνται από τους ίδιους εντός σακούλας, η οποία θα κλείνει ερμητικά.

Συνιστάται κάθε σακούλα υποδημάτων να τοποθετείται ξεχωριστά και χωρίς επαφή μεταξύ τους. Σε περίπτωση που το λατρευτικό τυπικό περιλαμβάνει τη χρήση χαλιού, συνιστάται οι προσερχόμενοι να φέρουν και να χρησιμοποιούν εντός του χώρου λατρείας το δικό τους χαλί προσευχής.

ε) Απαγορεύεται η χρήση πνευστών οργάνων, χορωδίας και η ομαδική υμνωδία/απαγγελία θρησκευτικών ύμνων.

στ) Καθ’ όλη τη διάρκεια παραμονής στον χώρο λατρείας είναι υποχρεωτική η χρήση προστατευτικής υφασμάτινης μάσκας από τους προσερχόμενους. Για την εξυπηρέτησή τους πρέπει, σε εμφανές σημείο κάθε χώρου λατρείας, να έχει ληφθεί πρόνοια για τον αναγκαίο εξοπλισμό υγιεινής (χαρτομάντηλα ή χάρτινες πετσέτες κ.λπ.).

ζ) Είναι απαραίτητος ο συχνός καθαρισμός και η τοπική απολύμανση των επιφανειών που αγγίζονται (π.χ. κουπαστές, χερούλια, διακόπτες) ή χρησιμοποιούνται για την εκδήλωση του θρησκευτικού φρονήματος από πολλά πρόσωπα.

η) Στις εξόδους των χώρων λατρείας τοποθετούνται υποχρεωτικά κάδοι για την απόρριψη του χρησιμοποιηθέντος εξοπλισμού υγιεινής (μάσκες, γάντια, χαρτομάντηλα, ποδονάρια κ.λπ.).

θ) Με ευθύνη του θρησκευτικού λειτουργού εφαρμόζεται σύστημα ελεγχόμενης εισόδου προσώπων στο χώρο λατρείας, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός και να τηρείται η απόσταση των δύο (2) μέτρων μεταξύ τους. Ο εφαρμόζων το σύστημα ελέγχου αναμονής στις εισόδους των χώρων λατρείας φέρει υποχρεωτικά όλα τα απαραίτητα μέσα προστασίας του (π.χ. μάσκα, γάντια).

ι) Ο φυσικός αερισμός των χώρων λατρείας είναι υποχρεωτικός καθ’ όλη την διάρκεια λειτουργίας τους. Σε περίπτωση χρήσης τεχνητού κλιματισμού, πρέπει να εξασφαλίζεται ταυτόχρονα και φυσικός αερισμός με ανοικτές πόρτες και παράθυρα.

ια) Εφόσον κάποιος παρουσιάσει συμπτώματα ασθένειας, θα πρέπει να απομακρύνεται με ευθύνη του κατά νόμο υπεύθυνου θρησκευτικού λειτουργού από τον χώρο λατρείας, τηρώντας τις απαραίτητες προφυλάξεις.

Εφόσον δεν είναι δυνατή η άμεση απομάκρυνσή του, πρέπει να απομονωθεί προσωρινά μέχρι την ασφαλή απομάκρυνσή του, αποφεύγοντας την επαφή με άλλα άτομα. Για τον σκοπό αυτό πρέπει να έχει προβλεφθεί ειδικός χώρος με εξαερισμό, μάσκες, χαρτομάντηλα, πλαστική σακούλα για απόρριψη αυτών και αντισηπτικό χεριών.

ιβ) Απαγορεύεται να παρευρίσκονται φυσικά πρόσωπα στο προαύλιο των χώρων λατρείας, καθώς και η χρήση εξωτερικών μεγαφώνων για τη μετάδοση των λειτουργιών, λατρευτικών συνάξεων, ιεροπραξιών ή κάθε είδους θρησκευτικών τελετών.

Οι διατάξεις της παρούσας εφαρμόζονται αναλογικά και στις περιπτώσεις προσέλευσης φυσικών προσώπων για κατ’ ιδίαν προσευχή και βραχεία παραμονή στον χώρο λατρείας, στο πλαίσιο των προβλεπόμενων λόγων μετακίνησης κατά τις διατάξεις της παρούσας.

4. Ο υπεύθυνος θρησκευτικός λειτουργός οφείλει να ενημερώνει με κάθε πρόσφορο τρόπο (ανάρτηση σε ιστοσελίδα, ανακοίνωση κ.λπ.) και σε κάθε περίπτωση να αναρτά σε εμφανές σημείο της εισόδου του χώρου λατρείας τον συνολικό αριθμό ατόμων που μπορούν να παρευρίσκονται ταυτοχρόνως στον χώρο λατρείας σύμφωνα με την αναλογία ένα (1) άτομο ανά δεκαπέντε (15) τ.μ., και πάντως όχι περισσότερα από είκοσι πέντε (25) άτομα, με απόσταση μεταξύ τους δύο (2) μέτρων και με την επιφύλαξη ότι ειδικώς στην περίπτωση Μητροπολιτικών Ναών, όπου αυτοί υφίστανται, ο μέγιστος αριθμός παρευρισκομένων δεν μπορεί να υπερβαίνει τους πενήντα (50).

5. Οι ως άνω απαγορεύσεις και υποχρεώσεις καταλαμβάνουν και τους χώρους λατρείας που βρίσκονται εντός δημοσίων, δημοτικών, φιλανθρωπικών, κοινωφελών ή άλλων υπηρεσιών, καταστημάτων και εγκαταστάσεων (π.χ. νοσοκομείων και ψυχιατρείων, γηροκομείων, οικοτροφείων, κοιμητηρίων, κατασκηνώσεων). Η κατ’ εξαίρεση τέλεση λειτουργιών, λατρευτικών συνάξεων, ιεροπραξιών ή κάθε είδους θρησκευτικών τελετών που προβλέπεται στις παρ. 2 και 3 δεν επιτρέπεται σε χώρους λατρείας που βρίσκονται εντός ιδιωτικών κτημάτων, κτιρίων και επιχειρήσεων (π.χ. συγκροτημάτων κατοικιών, κέντρων εκδηλώσεων, ξενοδοχείων).

6. Οι Ιερές Μονές, τα Μοναστήρια, τα Ησυχαστήρια και οι λοιποί χώροι εγκαταβίωσης του συνόλου της Επικράτειας, κατά το ως άνω χρονικό διάστημα ισχύος της παρούσας δεν δέχονται κοινό και πιστούς σε οργανωμένες ή ατομικές προσκυνηματικές επισκέψεις.

Η λατρευτική ζωή των Ιερών Μονών, των Μοναστηριών και των Ησυχαστηρίων μπορεί να συνεχίζεται, κατά την κρίση του Ηγουμένου ή της Ηγουμένης και κατόπιν έγκρισης του επιχώριου Μητροπολίτη, υπό την αυστηρή προϋπόθεση ότι δεν συμμετέχει κανένας άλλος πλην της μοναστικής αδελφότητας και με ανώτατο όριο τα δέκα (10) μέλη της μοναστικής αδελφότητας, τηρώντας τον κανόνα ενός ατόμου ανά δεκαπέντε (15) τ.μ. επιφανείας με ελάχιστη απόσταση δύο (2) μέτρων μεταξύ τους και εφόσον τηρούνται όλα τα μέτρα υγιεινής που έχουν θεσπίσει οι δημόσιες αρχές για την αποφυγή μετάδοσης του κορωνοϊού COVID-19.

Οι απαγορεύσεις επισκέψεων και όλα τα αναγκαία προληπτικά μέτρα που αφορούν στις Ιερές Μονές της Αθωνικής Πολιτείας, αποφασίζονται από τον Διοικητή του Αγίου Όρους, κατόπιν προηγούμενης ενημέρωσης της Ιεράς Κοινότητας σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στην παρούσα.

Με την ως άνω απόφαση απαγορεύεται η είσοδος όλων των επισκεπτών στη Χερσόνησο του Άθω ή παρατείνεται ισχύουσα απαγόρευση κατά το αναγκαίο χρονικό διάστημα. Ο Διοικητής εποπτεύει την ορθή τήρηση όλων των μέτρων προστασίας, είτε αυτά λαμβάνονται από τον ίδιο τοπικά είτε λαμβάνονται σε επίπεδο Επικράτειας.

7. Όσον αφορά στις κηδείες και τις σχετικές με αυτές θρησκευτικές λειτουργίες και λοιπές ιεροπραξίες και ταφικές εκδηλώσεις, στις οποίες, σύμφωνα με τα οικεία θρησκευτικά ήθη και πρακτικές, είθισται η συμμετοχή και η προσέλευση συγγενών, φιλικών προσώπων και κοινού, επιτρέπεται η συμμετοχή μόνο του θρησκευτικού λειτουργού, έως εννέα (9) ατόμων και των προσώπων που επιμελούνται της ταφής, τηρουμένων αυστηρώς των λοιπών προληπτικών μέτρων προστασίας και οδηγιών των υγειονομικών αρχών.

Οι αρχές που είναι υπεύθυνες για τη λειτουργία και διαχείριση των κοιμητηρίων επιβλέπουν την ορθή εφαρμογή του παρόντος και οφείλουν να αποτρέπουν την προσέλευση προσώπων, στα οποία δεν επιτρέπεται η συμμετοχή στην τελετή, σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο.

8. Αναστέλλεται η διεξαγωγή κάθε είδους θρησκευτικών τελετών, οποιασδήποτε θρησκείας ή δόγματος, που πραγματοποιούνται εκτός των χώρων θρησκευτικής λατρείας.

👇ΟΛΌΚΛΗΡΟ ΤΟ ΦΕΚ
 
www.stekiradio.gr – Anastasia Sarantidou

Τρίτη 15 Δεκεμβρίου 2020

Ο εκπρόσωπος της ΔΙΣ συμπληρωματικά

 

«Από σήμερα 15 Δεκεμβρίου μέχρι και τις 7 Ιανουαρίου θα επιτρέπεται η προσέλευση του κόσμου για ατομική προσευχή με καθορισμένο ωράριο από τον κάθε ναό το οποίο θα είναι αναρτημένο στην είσοδο του Ιερού Ναού», σημείωσε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιλίου κ. Αθηναγόρας έπειτα από σχετική ερώτηση μετά την ολοκλήρωση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Ακόμα ανέφερε ότι: «Επιτρέπονται οι κωδωνοκρουσίες ενώ απαγορεύονται τα μεγάφωνα.Τέλος, η Ακολουθία του Μεγάλου Αγιασμού θα γίνει εντός των Ιερών Ναών».

Ἡ Διαρκής Ἱερά Σύνοδος για το Άγιο Δωδεκαήμερο


Κατόπιν ἐκτενοῦς συζητήσεως  κατά τό Ἅγιο Δωδεκαήμερο, παρέχει οδηγίες μεταξύ άλλων όπως.

Οἱ Ἱεροί Ναοί θά παραμένουν ἀνοικτοί γιά τούς πιστούς τόσο γιά προσκύνηση καί κατ᾿ ἰδίαν προ-σευχή, ὅσο καί γιά προσέλευση κατά τίς κύριες Θεῖες Λειτουργίες τῶν τριῶν μεγάλων Ἑορτῶν τοῦ Ἁγίου Δωδεκαημέρου (Χριστούγεννα, Περιτομή τοῦ Χριστοῦ, Θεοφάνεια), τηρουμένων τῶν προβλεπομένων ἀποστάσεων καί μέτρων ἀποφυγῆς τοῦ συνωστισμοῦ (1 πρόσωπο ἀνά 15 τ.μ. ἐπιφανείας, μέ ἐλάχιστη ἀπόσταση 2 μέτρων μεταξύ τους καί μέ ὑποχρεωτική τήν χρήση μάσκας καθ᾿ ὅλη τήν διάρκεια τῶν ἱεροπραξιῶν), μέ ἐπιτρεπόμενο ἀριθμό πιστῶν σέ μικρούς Ναούς τόν ἀριθμό τῶν 25 προσώπων καί σέ κεντρικούς Ναούς τῶν 50 προσώπων. 

  Πρός τόν σκοπό ἀποφυγῆς τῆς παρουσίας πολλῶν προσώπων στόν ἴδιο χῶρο γιά πολλή ὥρα, οἱ Ἱερές Μητροπόλεις θά ρυθμίζουν τήν τέλεση περισσοτέρων Θείων Λειτουργιῶν ἐντός τῆς ἴδιας ἡμέρας, μέ λιτότητα καί ἁπλότητα, οἱ ὁποῖες προσφέρουν καί συντομία χρόνου.

 Κατά τήν Ἑορτή τῶν Θεοφανείων δέν θά πραγματοποιηθοῦν Λιτανεῖες ἐκτός τῶν Ἱερῶν Ναῶν καί ὁ Μέγας Ἁγιασμός μέ τόν καθαγιασμό τῶν ὑδάτων θά τελεσθεῖ ἐντός Αὐτῶν, τηρουμένων ἀσφαλῶς τῶν ἀνωτέρω μέτρων ὑγειονομικῆς προστασίας.

 Ολόκληρη η ανακοίνωση :

 http://www.ecclesia.gr/greek/holysynod/holysynod.asp?id=2808&what_sub=d_typou

“Ρήγμα” στην Ιερά Σύνοδο για τις λειτουργίες των εορτών- “Ανταρσία” με…ανυπακοή ζητούν οι σκληροί- Την Τρίτη οι αποφάσεις

 

Τρια σενάρια έχουν απέναντι τους οι ιεράρχες που αποτελούν τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος που θα συνεδριάσει την Τρίτη μέσω τηλεδιάσκεψης προκειμένου να καταλήξουν στον τρόπο με τον οποίο η Εκκλησία θα απαντήσει στις τελευταίες κυβερνητικές αποφάσεις εν όψει του εορτασμού των Χριστουγέννων.

Το πρώτο σενάριο δεν είναι άλλο από την τήρηση και αυτή τη φορά της κυβερνητικής οδηγίας ώστε να αποφευχθούν συγκρούσεις, εντάσσεις και φυσικά μια κατά μέτωπο αντιπαράθεση Εκκλησίας – Κυβέρνησης με διαστάσεις που κανείς δεν μπορεί να προβλέψει σήμερα.

Με βάση την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις τάξεις κληρικών και μεγάλης μερίδας των πιστών, θα θεωρηθεί θαύμα εάν μια τέτοια απόφαση ληφθεί και ακόμη μεγαλύτερο αν ληφθεί και υλοποιηθεί.

Tο δεύτερο σενάριο το οποίο δίνει στην Εκκλησία τον τρόπο να κοινοποιήσει την βαριά ενόχληση της για τα νέα μέτρα, θέλει την ΔΙΣ να μην τα αποδέχεται, καταγγέλλοντας την κυβέρνηση για την συμπεριφορά της και διατάσσοντας τους ιερείς να κρατήσουν κλειστούς του ναούς σε ένδειξη διαμαρτυρίας. Στην πρόταση αυτή προστίθενται από ορισμένους κι άλλες ιδέες όπως πένθιμες κωδωνοκρουσίες, μήνυμα του Αρχιεπισκόπου προς τον λαό και άλλες αντίστοιχου συμβολισμού ενέργειες οι οποίες θα εξωτερικεύσουν μεν την ενόχληση της Εκκλησίας, δεν θα την θέσουν δε σε πρακτικούς και νομικούς κινδύνους.

Το τρίτο και τελευταίο σενάριο που συζητιέται μέχρι ώρας και το οποίο αρκετοί εντός της Εκκλησίας βλέπουν με θετική ματιά, θέλει την ΔΙΣ να αρνείται την τήρηση των μέτρων, και να προχωρά στην τέλεση των ιερών ακολουθιών και λειτουργιών κανονικά με ανοικτές θύρες και αυτό-οργάνωση εντός των ναών με τήρηση μέτρων και δυνατότητα εισόδου ενός πιστού ανα 15τ.μ. ναού.

Μια τέτοια απόφαση βέβαια δημιουργεί ένα τεράστιο νομικό ζήτημα, φέρνει την Εκκλησία σε ευθεία σύγκρουση με το κράτος και φυσικά την εκθέτει στον κίνδυνο του να χρεωθεί σε ένα βαθμό τις όποιες αυξητικές τάσεις στην πορεία του ιού ακολουθήσουν μετά τις γιορτές.

Αυτή ουσιαστικά η παράμετρος είναι που θα κληθούν να “ζυγίσουν” την Τρίτη ο Αρχιεπίσκοπος και οι συνοδικοί ιεράρχες που θα πρέπει να αποφασίσουν αν τελικά θέλουν να συγκρουστούν με την Κυβέρνηση και εάν ναι, το βαθμό της σύγκρουσης αυτής και τις προεκτάσεις της.

Παρά το γεγονός πως στις σχέσεις Αρχιεπισκοπής και Μεγάρου Μαξίμου κυριαρχεί η καχυποψία, γίνονται σημαντικές προσπάθειες από τους λίγους εναπομείναντες και στις δυο πλευρές μετριοπαθείς ώστε να βρεθεί μια «χρυσή τομή» ώστε να αποτραπεί μια γενικευμένη σύγκρουση αλλά για την ώρα αυτοί που φαίνεται να ελέγχουν την κατάσταση είναι οι θιασώτες του “ξεκαθαρίσματος”.

Αντιδράσεις Ιεραρχών – Αναμονή για τις αποφάσεις της ΔΙΣ για τα Χριστούγεννα

Εν αναμονή της συνεδρίασης της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου την Τρίτη, οι Ιεράρχες εκφράζουν, είτε με μετριοπάθεια είτε κάποιοι άλλοι με περισσότερη θέρμη, τις αντιδράσεις τους στα μέτρα που ανακοίνωσε η Κυβέρνηση για τον εορτασμό των Χριστουγέννων.

Ο μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως, Άνθιμος, σχολιάζοντας την κυβερνητική απόφαση σημείωσε πως “δεν μας αναπαύει, δεν μας ευχαριστεί, αλλά και δεν τιμά τον πολιτισμό και την προσήλωση του λαού μας στα ιερά της πίστεως και της παραδόσεως μας”. Ο κ. Άνθιμος δήλωσε πως “θα περιμένουμε την απόφαση της ΔΙΣ για να απευθυνθούμε στους χριστιανούς σχετικά με το πρόγραμμα του δωδεκαημέρου.

Τόνισε ακόμη πως “δεν είναι καιρός να ερμηνεύσουμε, είναι καιρός να αντέξουμε και όταν περάσει η δοκιμασία τότε θα καταλάβουμε και θα εξηγήσουμε”, ενώ ξεκαθάρισε πως, ανεξάρτητα με το τι θα γίνει για τα Χριστούγεννα, οι ναοί κάθε μέρα μετά την θ. Λειτουργία θα είναι ανοιχτοί για να κοινωνούν οι πιστοί.

“Ψυχραιμια και νηφαλιοτητα” σύστησε από την πλευρά του ο μητροπολίτης Ναυπάκτου, Ιερόθεος. “Καλή είναι η επιθυμία μας για εκκλησιασμό και θεία Κοινωνία”, σημείωσε ο κ. Ιερόθεος, “αλλά είμαστε στο μέσο μιας πανδημίας και κάθε μέρα θρηνούμε νεκρούς”. Ξεκαθάρισε, βέβαια, ότι η διασπορά του ιού δεν προέρχεται από την εκκλησία και από όσους προσέρχονται τηρώντας τα μέτρα.

“Δεν μπορεί ο καθένας να κάνει και να λέει ό,τι θέλει”, τόνισε στη συνέχεια με νόημα, καθώς “έχουμε Σύνοδο στην οποία πρέπει να κάνουμε υπακοή”. Ομολόγησε πάντως πως “η Σύνοδος έχει πρόεδρο, τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών, ο οποίος αγωνίζεται προς την κατεύθυνση της αύξησης των πιστών που θα μπορούν να συμμετάσχουν στη χριστουγεννιάτικη λειτουργία”.

Για “αποφασεις ασεβείας και παραλογισμού” έκανε λόγο ο μητροπολίτης Μεσογαίας, Νικόλαος. Οι αποφάσεις αυτές, σύμφωνα με τον μητροπολίτη Μεσογαίας, “δεν μπορούν με κανέναν τρόπο να εφαρμοστούν”. Ο κ. Νικόλαος φάνηκε αισιόδοξος πως “θα υπάρχουν τρόποι – και θα φανούν τις επόμενες ημέρες – να ζήσουμε και με τα μέσα της Εκκλησίας και με τη μετοχή μας στη θεία Κοινωνία τη Γέννηση του Χριστού”.

Ο μητροπολίτης Κερκύρας, Νεκτάριος, μίλησε για “υποκριτικούς νόμους, οι οποίοι φράζουν την ελευθερία που δίνει το Σύνταγμα για να λατρεύουμε ελεύθερα τον Θεό”. Ο κ. Νεκτάριος θεωρεί πως είναι “υποκριτικός ακόμα και ο αριθμός 9”, καθώς αναρωτήθηκε “δεν μπορούσε, άραγε να πει έστω 10;”

Ο μητροπολίτης Χαλκίδος, Χρυσοστομος τόνισε ότι “μάλλον χάθηκε το μέτρο, το οποίο εξασφαλίζει την κοινωνική ισορροπία και συμβαδίζει με την ελευθερία”, ενώ πρόσθεσε ότι “στην πραγματικότητα δεν φαίνεται να άλλαξε κάτι για τις εκκλησίες τα Χριστούγεννα και τα Θεοφάνια, αφού ο αριθμός των πιστών που επιτρέπεται να εκκλησιασθούν τις δύο αυτές ημέρες μόνο και όχι τις άλλες του εορταστικού Δωδεκαημέρου είναι εννέα (9) και καλύπτεται αποκλειστικά και μόνο από τους Ιερείς και το προσωπικό εκάστου Ιερού Ναού”, κάνοντας λόγο για μια αναγγελία άνευ αντικειμένου.

Πηγή: orthodoxiainfo.gr

Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2020

Βαρθολομαίος: Ανυπόστατα τα περί «παπικών αξιώσεων» του Πατριαρχείου

Βαρθολομαίος

“Τελείως ανυπόστατα και υποβολιμαία είναι όσα διαδίδονται διά μέσου διαφόρων sites περί «παπικών αξιώσεων» του Οικουμενικού Πατριαρχείου και της ημών Μετριότητος.

Επαναλαμβάνομεν επ᾽ αυτού μόνον τα όσα λέγει ο μακαριστός Μητροπολίτης Καισαρείας Καλλίνικος Δελικάνης: «Η κηδεμονική πρόνοια και αντίληψις της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας παρεμβαινούσης – ποί μεν αυτεπαγγέλτως και ως εκ καθήκοντος, ποί δε κατ᾽ επίκλησιν των ενδιαφερομένων – και παρεχούσης την αποτελεσματικήν αυτής συμβολήν προς διαίτησιν και επίλυσιν διαφορών αναφυεισών μεταξύ των αγίων του Θεού Εκκλησιών … ουδέποτε και ουδαμού βραδύνει ή ελλείπει». Αυτή είναι η ευθύνη μας. Αυτή είναι η παρακαταθήκη μας. Το μαρτυρούν γεγονότα και έγγραφα. Δεν έχομεν δικαίωμα να την απαρνηθούμε! Πάντα τα περί άλλων προθέσεων και καταστάσεων θρυλούμενα είναι fake news”, τόνισε η Α.Θ. Παναγιότης ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος, στην ομιλία του, μετά την Θεία Λειτουργία, στην οποία χοροστάτησε, σήμερα, Δευτέρα, 14 Δεκεμβρίου 2020,  με την ευκαιρία της χθεσινής εορτής, με το Ιουλιανό ημερόλογιο, του Αγίου Αποστόλου Ανδρέου του Πρωτοκλήτου, στο φερώνυμο πανηγυρίζον Βατοπαιδινό Μετόχι στον Γαλατα, που έχει παραχωρηθεί για τις λειτουργικές ανάγκες της Σλαβόφωνης Κοινότητος της Πόλεως.

Στην ομιλία του ο Παναγιώτατος αναφέρθηκε ιδιαιτέρως στο ζήτημα της Ορθοδόξου Διασποράς, στο πλαίσιο και των αποφάσεων της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου.

“Το 2020 συμπληρώνονται 100 έτη από της επισήμου ιδρύσεως της ρωσσικής Διασποράς εις την δυτικήν Ευρώπην και την Βόρειον Αμερικήν. Η βιαία εγκαθίδρυσις του κομμουνιστικού καθεστώτος εις την Ρωσσίαν ωδήγησεν αναριθμήτους πολίτας εις την φυγήν, με αποτέλεσμα να αλλάξη η σύνθεσις της Ορθοδόξου Διασποράς εις την Δύσιν. Εις τους απλούς μετανάστας και πρόσφυγας προσετέθησαν πολλοί άνθρωποι με εξαιρετικήν μόρφωσιν και θεολογικήν παιδείαν, οι οποίοι ηδύναντο να παρουσιάσουν την Ορθόδοξον παράδοσιν και τον πολιτισμόν εις υψηλόν πνευματικόν και διανοητικόν επίπεδον. Κατά τας δύο δεκαετίας του Μεσοπολέμου, συνέβη μία πραγματική θεολογική αναγέννησις, χαρακτηριστικόν της οποίας ήτο η «επιστροφή εις τους Πατέρας» και η γόνιμος αντίδοσις με την δυτικήν σκέψιν. Τότε διεμορφώθη μία ρωμαλέα ταυτότης εις την Ορθόδοξον θεολογίαν, η οποία καρποφορεί μέχρι σήμερα. Τα ονόματα Σέργιος Μπουλγκάκοφ, Γεώργιος Φλωρόφσκυ, Νικόλαος Αφανάσιεφ, Αλέξανδρος Σμέμαν, και, φιλοσοφικώτερα, ο Νικόλαος Μπερντιάγιεφ, μεταξύ άλλων πολλών, μαρτυρούν περί της συντελεσθείσης προόδου.

Βεβαίως, η πορεία της Ορθοδόξου Διασποράς, κατά τον διαρρεύσαντα αιώνα, είχε και προσκόμματα, με κυριώτερον το ζήτημα των πολλαπλών δικαιοδοσιών και πλειόνων του ενός Ορθοδόξων επισκόπων εις τον αυτόν τόπον. Η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος της Ορθοδόξου Εκκλησίας (Κρήτη, 2016) ησχολήθη με το θέμα της Ορθοδόξου Διασποράς και απεφάσισε να διατηρηθούν αι «Επισκοπικαί Συνελεύσεις». Διεκηρύχθη δε ότι κοινή βούλησις των Ορθοδόξων Εκκλησιών είναι η επίλυσις του ζητήματος τούτου «το ταχύτερον δυνατόν», ώστε να εφαρμοσθή η «κανονική ακρίβεια» και να υπάρχη «εις μόνον επίσκοπος εις τον αυτόν τόπον». Αυτό απαιτεί η Ορθόδοξος εκκλησιολογία και η κανονική παράδοσις και πράξις της Εκκλησίας (βλ. το κείμενον της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου Η Ορθόδοξος Διασπορά)”.

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης, στη συνέχεια, τόνισε:

“Διά τα προβλήματα της Ορθοδόξου Διασποράς η μόνη λύσις είναι η «προσήλωσις εις το πνεύμα και τα πλαίσια του 28ου κανόνος της Δ’ Οικουμενικής Συνόδου», ο οποίος αποτελεί τον «χρυσούν γνώμονα» διά την «διάρθρωσιν και διευθέτησιν των ορθοδόξων πραγμάτων εν τη Διασπορά» (Μητροπολίτου Σάρδεων Μαξίμου, Το Οικουμενικόν Πατριαρχείον εν τη Ορθοδόξω Εκκλησία, Θεσσαλονίκη 1972, σ. 332). Εις την αδιάπτωτον μέριμναν του Οικουμενικού Πατριαρχείου διά την ευστάθειαν της Ορθοδοξίας, δεν ίσχυσαν και δεν εφηρμόσθησαν ποτέ αρχαί ξέναι προς την κανονικήν παράδοσιν της Εκκλησίας, την κατοχυρωθείσαν υπό των Οικουμενικών Συνόδων και καθηγιασμένην υπό της εκκλησιαστικής πρακτικής πολλών αιώνων. Εν τη εννοία ταύτη, ως έχει προσφυέστατα γραφή, «η πρωτεύουσα θέσις του Οικουμενικού Θρόνου εν τη ορθοδόξω ανατολή», αποτελεί «όχι μόνον παρωχημένον γεγονός του παρελθόντος», αλλά «ζώσαν και ενεργόν αρχήν» (ο.π., σ. 334)”.

Ο Παναγιώτατος εξέφρασε την Πατριαρχική ευαρέσκειά του προς τον ιερατικώς υπεύθυνο του Μετοχίου, Πανοσιολ. Μ. Ιεροκήρυκα κ. Πανάρετο, καθώς και προς τον νέο Αρχιμανδρίτη της Αγιωτάτης Αρχιεπισκοπής Κωνσταντινουπόλεως, π. Βίκτωρα, τον οποίο χειροθέτησε λίγο νωρίτερα,  “διά την εύορκον ιερατικήν και ποιμαντικήν τους διακονίαν”. Συνεχάρη δε όλους τους προθύμους συνεργάτες τους για την προσφορά τους και ευχαρίστησε όλους τους πιστούς που συμμετείχαν στην σημερινή πανήγυρη. “Όσοι Ορθόδοξοι πιστοί ζούν εις την Πόλιν και εις ολόκληρον την χώραν μας είναι πνευματικά τέκνα της Μητρός Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως, η οποία και τα περιβάλλει με περισσήν αγάπην”, τόνισε ο Πατριάρχης.

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του, ο Οικουμενικός Πατριάρχης καλωσόρισε και τα παριστάμενα μέλη της ομάδος χειροσφαιρίσεως (handball) «Ανόρθωσις», από την Κύπρο, καθώς και τους υπευθύνους της ομάδος, Εντιμ. κυρίους Κωνσταντίνο Φιλαρέτου και Ανδρέα Ανδρέου. “Συνηθίζομεν να λέγωμεν εις όσους Ορθοδόξους πιστούς έρχονται εις την Πόλιν μας, ότι δεν είναι απλοί επισκέπται, αλλά προσκυνηταί εις ένα τόπον όπου εγράφη με χρυσά γράμματα η ιστορία της Εκκλησίας και του Γένους, όπου και σήμερα συνεχίζει να κτυπά η καρδιά της Ορθοδοξίας. Σας παρακαλούμεν να μεταφέρετε εις τον Μακαριώτατον και προσφιλέστατον αδελφόν Αρχιεπίσκοπον Κύπρου κύριον Χρυσόστομον την αγάπην και τας εγκαρδίους ευχάς της Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως και ημών προσωπικώς. Περιβάλλομεν τον Μακαριώτατον με μεγάλην εκτίμησιν και τιμήν”, κατέληξε ο Παναγιώτατος.

 meaculpa.gr

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ προς τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας 277 Ορθοδόξων Χριστιανικών Σωματείων & Πολιτιστικών Φορέων με τα παραρτήματά τους

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΖΗΤΟΥΜΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ

ΑΝΟΙΞΤΕ ΤΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΜΕ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΝΑΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑΣ!



Με αυτό το σύνθημα 277 Ορθόδοξα Χριστιανικά Σωματεία & Πολιτιστικοί Φορείς – μαζί με τα Παραρτήματά τους – σε όλη την Ελλάδα προβαίνουν σε γενική διαμαρτυρία για την απόφαση του πρωθυπουργού να κρατήσει ουσιαστικά κλειστές τις Εκκλησίες τις ημέρες των Εορτών, ανακοινώνοντας συμμετοχή μόνο 9 πιστών τα Χριστούγεννα και τα Θεο­φά­νια.

Συγκεκριμένα με ανοιχτή επιστολή τους προς τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, την οποία κοινοποιούν στον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και σε όλους τους Σεβασμιωτάτους Ιεράρχες της ελλαδικής επικράτειας, διατυπώνουν έντονα το αίτημα χιλιάδων πιστών να ανοίξουν οι ιεροί Ναοί σύμφωνα με την αρχή της αναλογικότητας, σύμφωνα δηλαδή με τα μέτρα που τηρούνται και σε άλλους χώρους που είναι ήδη ανοιχτοί.

Τα Σωματεία διαμαρτύρονται για τον περιορισμό του συνταγματικώς κατοχυρωμένου δικαιώματος στην ελεύθερη έκφραση και λατρεία και εκφράζουν την αγανάκτηση του ελληνικού λαού.

Αναφέρουν χαρακτηριστικά ότι με τη στάση αυτή της Κυβέρνησης «δημιουργήθηκε η πεποίθηση σε όλους μας ότι η Ελληνική Πολιτεία μάς αντιμετώπισε με εμπαιγμό και περιφρόνηση: Περιφρόνηση πρωτίστως προς τους Ποιμένες μας, προς τον Αρχιεπίσκοπο, τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο και την εν γένει Ιεραρχία και, φυσικά, προς όλο τον πιστό λαό».

Τονίζουν ότι η απόφαση αυτή του πρωθυπουργού «παρέβλεψε κάθε έννοια ισονομίας και ισοπολιτείας καταστρατηγώντας τη βασική και θεμελιώδη για το δημοκρατικό μας πολίτευμα αρχή της αναλογικότητας» και την χαρακτηρίζουν «άδικη, μεροληπτική και χωρίς καμία λογική βάση».

Στη συνέχεια τα Σωματεία επισημαίνουν ότι αναγκάζονται πλέον «να σκεφθούν διαφορετικά» υπονοώντας έτσι εμμέσως ότι θα προβούν και σέ άλλες βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες ενέργειες.

Ζητούν άμεσα προσωπική παρέμβαση του Πρωθυπουργού για ελεύθερη λειτουργία των Ναών, σύμφωνα με τα μέτρα που τηρούνται και σε άλλους χώρους.





Ακολουθεί ολόκληρη η επιστολή:





ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ



Προς τον Εξοχώτατο

Πρωθυπουργό της Ελλάδας

κ. Κυριάκο Μητσοτάκη



Κοινοποίηση:

  1. Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών κ.κ. Ιερώνυμο, Πρόεδρο, και τους Σεβασμιωτάτους Αρχιερείς, μέλη της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος

  2. Σεβασμιώτατο Αρχιεπίσκοπο Κρήτης κ.κ. Ειρηναίο και τους Σεβασμιωτάτους Αρχιερείς της Ιεράς Επαρχιακής Συνόδου της Κρήτης

  3. Προς τους Σεβασμιωτάτους Αρχιερείς των Μητροπόλεων Δωδεκανήσου



Κύριε Πρωθυπουργέ,



Η απόφασή σας να κρατήσετε ουσιαστικά κλειστές τις Εκκλησίες τις ημέρες των Εορτών, ανακοινώνοντας συμμετοχή μόνο 9 πιστών τα Χριστούγεννα και τα Θεοφάνια, και να περιορίσετε έτσι το συνταγματικώς κατοχυρωμένο δικαίωμα στην ελεύθερη έκφραση και λατρεία, προκάλεσε στο σύνολο του Ορθόδοξου Ελληνικού λαού συναισθήματα βαθιάς θλίψης και αγανάκτησης. Δημιουργήθηκε η πεποίθηση σε όλους μας ότι η Ελληνική Πολιτεία μάς αντιμετώπισε με εμπαιγμό και περιφρόνηση: Περιφρόνηση πρωτίστως προς τους Ποιμένες μας, προς τον Αρχιεπίσκοπο, τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο και την εν γένει Ιεραρχία και, φυσικά, προς όλο τον πιστό λαό.

Η απόφασή σας αυτή παρέβλεψε κάθε έννοια ισονομίας και ισοπολιτείας καταστρατηγώντας τη βασική και θεμελιώδη για το δημοκρατικό μας πολίτευμα αρχή της αναλογικότητας. Δεδομένου, μάλιστα, ότι σ' όλη τη διάρκεια της πανδημίας και των «lockdowns», οι πιστοί Ορθόδοξοι Χριστιανοί επέδειξαν αξιομνημόνευτη πειθαρχία και αυτοπειθαρχία στην τήρηση των αναγκαίων μέτρων, αισθανόμαστε ότι η σχετική ανακοίνωση λειτουργεί αδικαιολόγητα τιμωρητικά εις βάρος μας.

Το διακύβευμα της δημόσιας υγείας δεν δικαιολογεί την απόφασή σας, αφού την ίδια ώρα προωθείτε εμπορικές δραστηριότητες και επιτρέπετε ταξίδια με πλήθος επιβατών.

Όλους αυτούς τους μήνες των περιορισμών στη Θεία Λατρεία, ακούστηκαν πολλά περί διωγμού. Δεν θέλαμε να τα πιστέψουμε. Θέλαμε να δεχθούμε, ότι όλα αυτά φανέρωναν φροντίδα για το κοινό αγαθό της υγείας μας. Η τελευταία όμως άδικη, μεροληπτική και χωρίς καμία λογική βάση απόφαση της Πολιτείας μάς αναγκάζει να σκεφθούμε διαφορετικά.

Παρ' όλα αυτά, παραμένει ζωντανή η ελπίδα μας να υπάρξει τις επόμενες ημέρες, με δική σας παρέμβαση, σχετική τροποποίηση των απαγορεύσεων που ανακοινώθηκαν και να επέλθει τουλάχιστον μια εξίσωση των μέτρων για ελεύθερη λειτουργία των Ιερών Ναών, σύμφωνα με τα μέτρα που τηρούνται και σε άλλους χώρους που κρίθηκε αναγκαίο να ανοίξουν για την εξυπηρέτηση των πολιτών. Αυτό το γεγονός οπωσδήποτε θα ανακουφίσει τις ψυχές των βαθύτατα απογοητευμένων Ελλήνων.

Περιμένουμε την άμεση και καθοριστική παρέμβασή σας, προκειμένου εν τέλει να μας επιτραπεί, τηρουμένων των υγειονομικών μέτρων, να εορτάσουμε τα κοσμοσωτήρια γεγονότα των επικείμενων μεγάλων Εορτών στους Ιερούς Ναούς μας.

Καλά Χριστούγεννα με υγεία και φωτισμό στο έργο σας.



Με τον προσήκοντα σεβασμό

Τα παρακάτω Ορθόδοξα Χριστιανικά Σωματεία και πολιτιστικοί φορείς



Αδελφότης Ορθοδόξου Εξωτερικής Ιεραποστολής Θεσσαλονίκης

Αδελφότης Ορθοδόξου Ιεραποστολής «Ο ΑΓΙΟΣ ΡΑΦΑΗΛ»

Αντιφωνητής Κομοτηνή

Ελληνορθόδοξος Σύνδεσμος «Οι Παναγιόφιλοι»

Ενωμένη Ρωμηοσύνη (Ε.ΡΩ. – με 55 παραρτήματα)

Ένωση Επιστημόνων Γυναικών

Εστία Πατερικών Μελετών

Ηθικοθρησκευτικός Σύλλογος Λαμίας «Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΛΟΥΚΑΣ»

Ιεραποστολικός Σύνδεσμος «ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ»

Κεντρικός Σύλλογος Πολυτέκνων Ν. Έβρου «ΧΡΙΣΤΟΣ ΣΩΤΗΡ»

Ορθόδοξο Μακεδονικό Παρατηρητήριο

Ορθόδοξος Αδελφότης «Η ΑΓΙΑ ΕΙΡΗΝΗ» Αθήνα

Ορθόδοξος Ιεραποστολικός Σύλλογος Ιωαννίνων «ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ»

Ορθόδοξος Ιεραποστολικός Σύλλογος «ΠΟΡΕΙΑ ΑΓΑΠΗΣ»

Ορθόδοξος Ιεραποστολικός Σύνδεσμος «ΚΥΡΙΑΚΗ» Κατερίνης

Ορθόδοξος Χριστιανική Αδελφότης «Η ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ» Γρεβενών

Ορθόδοξος Χριστιανική Αδελφότης «Η ΘΕΟΤΟΚΟΣ» Θεσσαλονίκη

Ορθόδοξος Χριστιανική Αδελφότης «ΟΣΙΑ ΞΕΝΗ»

Ορθόδοξος Χριστιανική Αδελφότης «ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΕΛΠΙΣ»

Ορθόδοξος Χριστιανική Αδελφότης «ΑΓΑΠΗ ΧΡΙΣΤΟΥ»

Ορθόδοξος Χριστιανική Αδελφότης «ΑΓΙΑ ΦΟΙΒΗ»

Ορθόδοξος Χριστιανική Αδελφότης Αδελφότης «ΑΠΟΛΥΤΡΩΣΙΣ»

Παγκόσμια Ακαδημία της Ρωμιοσύνης: Ιερός Σύνδεσμος (Π.Α.Τ.Ρ.Ι.Σ.)

Πανελλήνια Ένωση Γονέων «Η Χριστιανική Αγωγή» (Γ.Ε.Χ.Α. – με 57 τμήματα ανά την Ελλάδα)

Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων (Π.Ε.Θ.)

Πανελλήνια Ένωση Φίλων των Πολυτέκνων (Π.Ε.ΦΙ.Π.)

Πανελλήνια Ομοσπονδία Πολιτιστικών Συλλόγων Μακεδόνων (με 90 ΣΩΜΑΤΕΙΑ)

Πανελλήνιος Ορθόδοξος Ένωση (Π.Ο.Ε.)

Πανελλήνιος Σύλλογος Εξωτερικής Ιεραποστολής «ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ», Αγρίνιο

Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βορειοηπειρωτικού Αγώνα (ΠΑ.ΣΥ.Β.Α.)

ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗ (Πανελλήνιος Σύνδεσμος για την Ελληνορθόδοξη Παράδοση)

Πρωτοβουλία Γονέων Βορείου Ελλάδος

Πρωτοβουλία Πολιτών για την πνευματική Ελευθερία

Σύλλογος «Ο ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ»

Σύλλογος «Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ»

Σύλλογος «ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ» Νομού Ηρακλείου

Σύλλογος Διαφύλαξης και Ανάδειξης Αγιομετεωρίτικης Κληρονομιάς «ΜΕΤΕΩΡΩΝ ΛΙΘΟΠΟΛΙΣ»

Σύλλογος Ορθοδόξου Εξωτερικής Ιεραποστολής «Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΑΡΝΑΒΑΣ»

Σύλλογος Ορθοδόξου Ιεραποστολικής Δράσεως «Ο ΜΕΓΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ» (με 21 παραρτήματα)

Σύλλογος Πολύτεκνων Νόμου Θεσσαλονίκης «ΑΓΙΟΙ ΠΑΝΤΕΣ»

Σύλλογος Πολυτέκνων Λαρίσης και Περιχώρων

Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης

Σύλλογος Φίλων Αγίου Όρους «ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ», Αγρίνιο

Σύλλογος Φίλων Αγίου Όρους Λαμίας

Σύλλογος Φίλων Βυζαντινής Μουσικής (Κομοτηνή)

Σύλλογος Φίλων Ι.Μ. Παντοκράτορος Μελισσοχωρίου «ΑΓ. ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΠΑΛΑΜΑΣ»

Συντονιστική Φοιτητική Ένωση Βορειοηπειρωτικού Αγώνα (Σ.Φ.Ε.Β.Α.)

Φιλανθρωπικό Σωματείο (Λάρισας) «ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ»

Φιλανθρωπικό Σωματείο Μέριμνα Πτωχών

Χριστιανική Ένωση Αγρινίου (Χ.Ε.Α.)

Χριστιανική Ένωση Γονέων Θεσσαλονίκης

Χριστιανική Ένωση Γονέων Ορεστιάδος

Χριστιανική Ένωση  "Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ" Ηρακλείου Κρήτης

Χριστιανική Εστία Λάρισας «Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ»

Χριστιανική Εστία Πατρών

Χριστιανική Φοιτητική Δράση (Χ.Φ.Δ.)

Χριστιανική Φοιτητική Ένωση (Χ.Φ.Ε.)

Χριστιανικός Φιλανθρωπικός Σύλλογος Πτολεμαΐδας «Ο ΚΑΛΟΣ ΣΑΜΑΡΕΙΤΗΣ»





Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2020

Καταγγελίες για εκκλησίες που γίνονται στα τηλεφωνικά κέντρα της αστυνομίας


Aκολουθούν οι καταγγελίες που αφορούν τις Εκκλησίες και την παρουσία σε αυτές  πιστών παρά τα ισχύοντα. Εδώ τα τηλέφωνα έρχονται κυρίως από άτομα που διαμένουν πέριξ των εκκλησιών, ιδίως των συνοικιακών ή των χωριών  και οι καταγγελίες είναι του στυλ «μπήκαν μόλις επτά άτομα μέσα από την πίσω πόρτα και μάλιστα χωρίς μάσκες, ενώ ούτε ο παππάς φοράει μάσκα».

Από thetimes.gr

Διορθωτικές κινήσεις για την Εκκλησία εξετάζει η κυβέρνηση

Ποια μέτρα εξετάζονται. Ίσως ανακοινωθούν και αύριο, πριν την συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου την Τρίτη και την Τετάρτη. Ιδιαίτερα σκληρές οι αντιδράσεις Μητροπολιτών και πιστών, μεγάλη μάχη από τον κκ Ιερώνυμο, που αναμένεται να έχει επικοινωνία με τον πρωθυπουργό.

Διορθωτικές κινήσεις εξετάζει η κυβέρνηση για τη λειτουργία των ναών την περίοδο των εορτών, καθώς οι αντιδράσεις μεταξύ των πιστών, αλλά και των Ιεραρχών είναι ιδιαίτερα μεγάλες.

Ο Αρχιεπίσκοπος κκ Ιερώνυμος καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια και δεν αποκλείεται αύριο Δευτέρα να έχει επικοινωνία με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.

Την Τρίτη και την Τετάρτη, άλλωστε, συνεδριάζει η Ιερά Σύνοδο και εάν δεν υπάρξουν διορθωτικές κινήσεις για μεγαλύτερο άνοιγμα των ναών από την κυβέρνηση, οι αποφάσεις ενδέχεται να δυσκολέψουν πολύ τις σχέσεις πολιτείας - Εκκλησίας.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του iEidiseis.gr , μεταξύ των κινήσεων που εξετάζονται είναι το άνοιγμα των ναών και την Πρωτοχρονιά, το να παραμείνουν οι εκκλησίες ανοιχτές για ατομικό προσκύνημα από την παραμονή των Χριστουγέννων έως και τα Φώτα, αλλά και η αύξηση του αριθμού των πιστών από 9 που προβλέπεται σήμερα σε 35-40, αντί των 50 που αρχικά είχε συζητηθεί.

Οριστικές αποφάσεις από την πολιτεία, πάντως, θα ληφθούν το βράδυ της Κυριακής ή, το αργότερο, έως το μεσημέρι της Δευτέρας.

iEidiseis.gr

Στη Θεσσαλονίκη η μεγαλύτερη φάτνη της Ευρώπης (ΦΩΤΟ-ΒΙΝΤΕΟ)


Η Θεσσαλονίκη φιλοξενεί τη μεγαλύτερη φάτνη της Ευρώπης, πλαισιωμένη από το εντυπωσιακό παλάτι του βασιλιά Ηρώδη αλλά και τον αρχάγγελο Γαβριήλ που προσφέρει τον κρίνο στην Παναγία.

Εορτολόγιο

Λίστα ιστολογίων