Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2025

Γιατί ο Χριστός είπε από το Σταυρό, διψώ;

 

Αν αυτή η ερώτηση γινόταν για οποιονδήποτέ  άλλον  άνθρωπο, η απάντηση  θα ήταν, επειδή διψούσε.

 Όμως, αφού αναφέρεται στο Χριστό, σχετικά είναι τα παρακάτω:

Κείμενο:
«Μετὰ τοῦτο εἰδὼς ὁ Ἰησοῦς ὅτι πάντα ἤδη τετέλεσται, ἵνα τελειωθῇ ἡ γραφή, λέγει· Διψῶ. σκεῦος οὖν ἔκειτο ὄξους μεστόν· οἱ δὲ πλήσαντες σπόγγον ὄξους καὶ ὑσσώπῳ περιθέντες προσήνεγκαν αὐτοῦ τῷ στόματι.  ὅτε οὖν ἔλαβε τὸ ὄξος ὁ Ἰησοῦς εἶπε· Τετέλεσται, καὶ κλίνας τὴν κεφαλὴν παρέδωκε τὸ πνεῦμα.»( Ιω. ιθ’, 28-30).

Πρώτον:  Επειδή ως ο Υιός του ανθρώπου που ήταν, λόγω των απερίγραπτων ταλαιπωριών που είχε υποστεί, και στην κατάσταση στην οποία βρισκόταν, αισθάνθηκε  έντονη δίψα και κατά συνέπεια είπε διψώ.

Είναι λάθος να πει κανείς ότι δε διψούσε αλλά με το διψώ, άλλο εννοούσε. Αν εννοούσε άλλο, θα το έλεγε και δεν είναι ανάγκη κάποιος άλλος να  πει  ότι εννοούσε κάτι  άλλο,  « τίς γὰρ ἔγνω νοῦν Κυρίου, …»( Α’ Κορ. β’, 16);  

Δεύτερον: Για να εκπληρωθεί η προφητεία περί Αυτού,  « καὶ ἔδωκαν εἰς τὸ βρῶμά μου χολὴν καὶ εἰς τὴν δίψαν μου ἐπότισάν με ὄξος »( Ψ. 68, 22).

Αφού η προφητεία λέει, « εἰς τὴν δίψαν μου   ἐπότισάν με ὄξος  », προφανώς με το διψώ δηλώνει την πραγματική έντονη δίψα και όχι κάτι άλλο. Αν ήταν κάτι άλλο, δε θα έλεγε η προφητεία,  « καὶ εἰς τὴν δίψαν μου ἐπότισάν με ὄξος » αλλά θα έλεγε τι έκαναν γι΄ αυτό το κάτι άλλο.    

 Όταν άλλη προφητεία λέει, « …..καὶ ἔλαβον τὰ τριάκοντα ἀργύρια, τὴν τιμὴν τοῦ τετιμημένου….»( Ματ. κζ’, 9), ποιος θα πει ότι δεν  πρόκειται για αργύρια αλλά για κάτι άλλο;

 

Τρίτον: Αυτό το  κάτι άλλο είναι άλλο θέμα, όταν δηλαδή γίνεται λόγος  για το ότι ο Χριστός με το διψώ διψούσε τη σωτηρία των ανθρώπων. Μπορεί να έχει λεχθεί και αυτό.

Το έργο   της  σωτηρίας,  πριν από λίγο είχε πει στον Πατέρα Του ότι το τελείωσε.  « ἐγώ σε ἐδόξασα ἐπὶ τῆς γῆς, τὸ ἔργον ἐτελειώσα ὃ δέδωκάς μοι ἵνα ποιήσω·» (Ιω. ιζ’,4).

Το ότι ο Χριστός θέλει τη σωτηρία των ανθρώπων ή τέλος πάντων τη διψάει, το έδειξε με το όλο απολυτρωτικό Του έργο και δεν έχει πει  προφορικά, διψώ τη σωτηρία σας.

Στο πηγάδι του Ιακώβ,  « Ἐν δὲ τῷ μεταξὺ ἠρώτων αὐτὸν οἱ μαθηταὶ λέγοντες· Ραββί, φάγε. ὁ δὲ εἶπεν αὐτοῖς· Ἐγὼ βρῶσιν ἔχω φαγεῖν, ἣν ὑμεῖς οὐκ οἴδατε... ἔλεγον οὖν οἱ μαθηταὶ πρὸς ἀλλήλους· Μή τις ἤνεγκεν αὐτῷ φαγεῖν; λέγει αὐτοῖς ὁ Ἰησοῦς· Ἐμὸν βρῶμά ἐστιν ἵνα ποιῶ τὸ θέλημα τοῦ πέμψαντός με καὶ τελειώσω αὐτοῦ τὸ ἔργον. » ( Ιω. δ’, 31-34).

Δεν τους είπε, διψώ τη σωτηρία σας. Το έργο όμως  του Πατέρα Του που ήθελε να τελειώσει ήταν για τη σωτηρία τους.

 Ύστερα από αυτά,  είναι λάθος και δεν είναι ανάγκη να προσθέτει κανείς στα λόγια του Κυρίου  άλλες   λέξεις που δεν υπάρχουν στο παραπάνω κείμενο και να τροποποιεί έτσι ακόμα και την  παραπάνω προφητεία. 

Ιωάννης Χ. Δήμος  πτχ. Θεολ. & Φιλοσ. Πανεπιστημίου Αθηνών. 

 

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου