Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου 2012

“Η ταπείνωση έχει μεγάλη δύναμη και διαλύει τον διάβολο

Η ταπείνωση διαλύει τον διάβολο”

“Η ταπείνωση έχει μεγάλη δύναμη και διαλύει τον διάβολο. Είναι το πιο δυνατό σόκ για τον διάβολο. Όπου υπάρχει ταπείνωση, δεν έχει θέση ο διάβολος. Και όπου δεν υπάρχει διάβολος, επόμενο είναι να μην υπάρχουν πειρασμοί.

Ό,τι και να κάνουμε, ταπείνωση-αγάπη-αρχοντιά χρειάζεται. Τα πράγματα είναι απλά. Εμείς τα κάνουμε δύσκολα. Όσο μπορούμε, να κάνουμε ό,τι είναι ...
δύσκολο στον διάβολο και εύκολο στον άνθρωπο. Η αγάπη και η ταπείνωση είναι δύσκολες στον διάβολο και εύκολες στον άνθρωπο. Και ένας φιλάσθενος που δεν μπορεί να κάνει άσκηση, μπορεί να νικήση τον διάβολο με την ταπείνωση. Σε ένα λεπτό μέσα μπορεί ο άνθρωπος να γίνη Άγγελος ή ταγκαλάκι. Πώς; Με την ταπείνωση ή την υπερηφάνεια. Τι, μήπως χρειάσθηκαν ώρες γι ανα γίνη ο Εωσφόρος από Άγγελος διάβολος; Μέσα σε δευτερόλεπτα έγινε. Ο ευκολώτερος τρόπος για να σωθούμε, είναι η αγάπη και η ταπείνωση. Γι΄αυτό από την αγάπη και την ταπείνωση να αρχίσουμε και μετά να προχωρήσουμε στα άλλα.

Να εύχεσθε να δίνουμε συνέχεια χαρά στον Χριστό και στενοχώρια στο ταγκαλάκι, μια που του αρέσει η κόλαση και δεν θέλει να μετανοήση”.

ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΙΣΙΟΣ
ΗΛΙΑΣ   ΧΑΙΝΤΟΥΤΗΣ   23 ΦΕΒ 2012 

για καθετί που σκέφτεσθε να κάνετε, να λέτε« αν θέλη ο Θεός

Και πάντα για καθετί που σκέφτεσθε να κάνετε, να λέτε
« αν θέλη ο Θεός »,
μην πάθετε κι εσείς ό,τι έπαθε κάποιος μια φορά. Είχε αποφασίσει να πάη στο αμπέλι του για δουλειά. « Αύριο πρωί-πρωί ,λέει στην γυναίκα του , θα πάω στο αμπέλι » .... « Αν θέλη ο Θεός ,θα πας » του λέει εκείνη. « Θέλει – δεν θέλει ο Θεός , λέει εκείνος, εγώ θα πάω » .
Την άλλη μέρα ξεκίνησε νύχτα. Στον δρόμο εν τω μεταξύ πιάνει τέτοιος κατακλυσμός, που αναγκάσθηκε να γυρίσει πίσω
. Δεν είχε φέξει ακόμη. Χτυπάει την πόρτα . « Ποιος είναι; » , ρωτάει η γυναίκα του.
« Αν θέλει ο Θεός, λέει εκείνος, ο άνδρας σου είμαι 
 





 ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΙΣΙΟΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΦΥΠΝΗΣΗ
ΗΛΙΑΣ  ΧΑΙΝΤΟΥΤΗΣ   24ΦΕΒ 2012

Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2012

Νά παίρνουμε κανένα τηλεφωνάκι στον ΚΥΡΙΟ και στην ΠΑΝΑΓΙΑ




Νά παίρνουμε κανένα τηλεφωνάκι στον ΚΥΡΙΟ και στην ΠΑΝΑΓΙΑ.Το ''Κύριε Ιησου χριστε ελεησον με " ειναι το νουμερο του χριστου ""Υπεραγια θεοτοκε ,βοηθησον με ""ειναι το νουμερο της Παναγιας Οταν την επικαλουμαστε ειναι σαν να μας λεη ΕΛΑ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΣΕ ΑΚΟΥΩ !!!!


ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΣΚΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΗΣΥΧΑΣΤΙΚΗ ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ 2011 ΣΕΛ 438

Από: ΗΛΙΑΣ    ΧΑΙΝΤΟΥΤΗΣ       23 φεβ  2012

Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2012

Κατάσκοποι με ράσα στον Αθω

http://www.tanea.gr/ellada/article/?aid=4696177

Βούλγαροι έδρασαν το ’70 και το ’80 στα μοναστήρια προσπαθώντας να αποσπάσουν ιστορικά κειμήλια

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ Γιώργος Αγγελόπουλος

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2012
Στις δεκαετίες του 1970 και του 1980, βούλγαροι μοναχοί είχαν σταλεί ως μυστικοί πράκτορες στα ορθόδοξα μοναστήρια του Αγίου Ορους. Ηταν η Επιχείρηση Ακρόπολη, που ονομάστηκε έτσι από τη βουλγαρική Μονή Ζωγράφου, που είναι χτισμένη σαν φρούριο στις πλαγιές του Αθωνος. Από τη δεκαετία του 1970, οι πράκτορες της Νταρζάβνα Σίγκουρνοστ (DS), της μυστικής υπηρεσίας της κομμουνιστικής Βουλγαρίας, έκαναν τα πάντα για να διεισδύσουν σε αυτό ώστε να βάλουν χέρι στα πλούτη του Αγίου Ορους: σπάνια βιβλία, εικονίσματα και άλλα θρησκευτικά και ιστορικά κειμήλια. «Τι δεν θα έδινα για να πάρω στα χέρια μου τον φάκελο αυτής της επιχείρησης», λέει ο Χρίστο Χρίστοφ, ένας από τους καλύτερους βούλγαρους ειδικούς για την DS, στον Αλεξάντρ Λεβί της γαλλικής «Λε Φιγκαρό», η οποία αφιερώνει μια σελίδα στο θέμα. Ωστόσο, ο αποχαρακτηρισμός αυτού του φακέλου αργεί, τροφοδοτώντας φήμες ότι μπορεί να έχει καταστραφεί.
Η επιχείρηση πραγματοποιήθηκε πράγματι, όπως φαίνεται από πολλούς φακέλους που αποχαρακτηρίστηκαν τον Ιανουάριο και αφορούν υψηλόβαθμους αξιωματούχους της Βουλγαρικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, που είχαν συνεργαστεί με την DS. «Για την Επιχείρηση Ακρόπολη θα έχουμε ανάγκη πολύ εξειδικευμένους πράκτορες, ικανούς να παραμείνουν για καιρό επιτόπου χωρίς να ξεσκεπαστούν», διαβάζει κανείς, για παράδειγμα, στην αρχή του φακέλου του μητροπολίτη Βάρνας Κύριλλου, γνωστότερου στους κόλπους της DS με το όνομα πράκτορας Κοβάτσεφ.
Ο μετέπειτα μητροπολίτης ήταν ένας από τους πράκτορες αυτούς, όπως και ένας άλλος νεαρός μοναχός, ο Ναθαναήλ. Η DS τους είχε επιλέξει από πολύ νέους και τους είχε στείλει να σπουδάσουν Θεολογία στην Αθήνα. Το 1976, εξοπλισμένος με μια ειδική φωτογραφική μηχανή, ο Κοβάτσεφ πήγε στο Αγιον Ορος με αποστολή να περάσει από κόσκινο την κληρονομιά των μοναστηριών και να πάρει τον σφυγμό της θρησκευτικής κοινότητας. Στη Μονή Ζωγράφου, ο Κοβάτσεφ περιέγραψε με λεπτομέρειες τις ίντριγκες της μικρής ομάδας των μοναχών, οι οποίοι συνωμοτούσαν, καβγάδιζαν για τα κλειδιά του ταμείου, έκλεβαν ζαχαρωτά από την τραπεζαρία και διακινούσαν λαθραία οινοπνευματώδη… Η DS έθεσε επιδέξια προς όφελός της αυτές τις διαιρέσεις και τις αδυναμίες.
Ο νεαρός μοναχός πήγε και σε άλλα μοναστήρια αναζητώντας βουλγαρικά κειμήλια. Οταν δεν μπορούσε να τα κλέψει, κρατούσε σημειώσεις και τα φωτογράφιζε. Η ελληνική υπηρεσία αντικατασκοπίας αύξησε την επαγρύπνησή της σε σχέση με αυτούς τους ξένους «μοναχούς με επωμίδες». Την πλήρωσε ο πράκτορας Κοβάτσεφ. Την άνοιξη του 1979, οι ελληνικές Αρχές έβαλαν αιφνιδίως τέλος στην παραμονή του στη χώρα, επισήμως επειδή «υπερέβη τα καθήκοντά του». Ωστόσο οι ιδιαίτερα εξευτελιστικές συνθήκες της εκδίωξής του από τον Αθωνα - τον τραβούσαν από τα μαλλιά, του έβγαλαν τα ράσα και τον έδεσαν πάνω σε ένα μουλάρι - δείχνουν πως η πραγματική φύση των δραστηριοτήτων του δεν διέφυγε της προσοχής αυτών που τον φιλοξενούσαν.
Στη συνέχεια η DS έστειλε στον Αθωνα τον Ναθαναήλ, ή πράκτορα Μπλαγκόεφ, ο οποίος από το 1976 έως το 1980 επισκέφθηκε επανειλημμένως το Αγιον Ορος. Από τις αναφορές του πληροφορείται κανείς πως υπήρχαν τουλάχιστον άλλοι δύο μοναχοί της Μονής Ζωγράφου που ήταν πράκτορες της DS, χωρίς να γνωρίζει ο ένας για τον άλλον. Ο πράκτορας Μπλαγκόεφ χρησίμευσε πολύ στις βουλγαρικές υπηρεσίες για να εντοπίσουν ακίνητα των μοναχών που ενδιαφέρουν πολύ το βουλγαρικό κράτος. Το 1980, κατά τη διάρκεια συνάντησης των υπουργών Εξωτερικών της Ελλάδας και της Βουλγαρίας, οι Βούλγαροι παρουσίασαν τη φωτοτυπία ενός εγγράφου του 1856 που φέρει τη σύγχρονη σφραγίδα της Μονής Ζωγράφου με κυριλλικούς χαρακτήρες, «γεγονός που έθεσε προσωρινά τέλος στις ελληνικές διεκδικήσεις» επί της μονής, γράφει ο ιστορικός Μόμτσιλ Μετόντιεφ. Οταν επέστρεψε στη Σόφια, ο Ναθαναήλ έγινε αρχιμανδρίτης κατόπιν πιέσεων των μυστικών υπηρεσιών. Η DS τον προόριζε για επόμενο ηγούμενο της Μονής Ζωγράφου, αλλά τελικά πήγε στο Ρέγκενσμπουργκ και μετά στο Λονδίνο προτού γίνει μητροπολίτης Νευροκοπίου Βουλγαρίας το 1994. «Εχει καταλάβει πόσο μπορούν να τον ωφελήσουν σε επαγγελματικό επίπεδο οι σχέσεις του με την υπηρεσία», σημείωνε ήδη από το 1980 ο αξιωματικός της DS που ήταν χειριστής του.

Τι σημαίνει ο λόγος του Κυρίου:«Μη βαττολογήσητε εν ταις προσευχαίς»;(Ματθ.στ΄7)

-Βαττολογία παιδί μου, αποκρίθηκε ο όσιος, είναι  το να στέκεσαι για προσευχή και να μη λες: «Αμάρτησα Κύριε, συγχώρεσέ με, ελέησέ με » κ.τ. ο., αλλά να λες:«Δώσε μου, Κύριε, να τρώω, να πίνω και να  πλουτίζω, για να ευφραίνομαι σ' αυτόν τον κόσμο και να απολαμβάνω κάθε υλική ηδονή». Αυτό είναι βαττολογία και ό,τι παρόμοιο.  Ο Θεός δεν θέλει να προσευχόμαστε έτσι. Θέλει πρώτα να ζητάμε τη βασιλεία και τη δικαιοσύνη του  και τότε θα μας δοθούν και όλα τ' άλλα.

Άγιος Ανδρέας ο δια Χριστόν σαλός.

Τι σημαίνει ο Ψαλμός - Ημέρα τη ημέρα ερεύγεται ρήμα, και νυξ νυκτί αναγελλεί γνώσιν;(Ψαλμ.ιη΄3)

Πλησίασε στον Ιορδάνη την ώρα που βαπτίζεται ο Χριστός και θα βρείς το ζητούμενο. «Ημέρα» να θεωρήσεις τον Πατέρα· «ημέρα », και τον Υιό. «Ρήμα» το άγιο Πνεύμα, που κάτέβηκε σαν περιστέρι  απο τον ουρανό και στάθηκε πάνω τον Υιό. «Νύκτα» να θεωρήσεις τον Πρόδρομο συγκρινόμενος με την Θεότητα· «νύκτα»  και τους  Ιουδαίους. « Γνώσι», τέλος , να θεωρήσεις την πίστη που κήρυττε ο Ιωάννης του Ιουδαίους.

Αγιος Ανδρέας ο δια Χριστόν σαλός.

Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2012

Κάνε τόν σταυρόσου καί, πρίν κάνης οτι...δήποτε, πές:Χριστέ µου, Παναγία µου, βοήθησε µε»

Ή εµπιστοσύνη στον Θεό έχει µητέρα την πίστη
Γέροντα, νιώθω µιά ανασφάλεια, εχω!!
Άσφαλίσου, βρέ παιδάκι µου, στον Θεό. Μόνον την ασφάλεια τού αυτοκινήτου ξέρεις; Τήν ασφάλεια τού Θεού δέν τήν ξέρεις; Κάνε τόν σταυρόσου καί, πρίν κάνης οτι...
δήποτε, πές:
«Χριστέ µου, Παναγία µου, βοήθησε µε»
.Υπάρχει µεγαλύτερη ασφάλεια άπό τήν εµπιστοσύνη στον Θεό; Όταν ό άνθρωπος εµπιστεύεται τόν εαυτό του στον Θεό, δέχεται συνέχεια άπό τόν Θεό βενζίνη «σούπερ» καί τό πνευµατικό του όχηµα δέν σταµατάει ποτέ- τρέχει συνέχεια. Όσο µπορείς, νά προσεχής, νά προσεύχεσαι καί νά εµπιστεύεσαι στο
Θεό, και
Εκείνος θά σε βοηθήση σέ κάθε σου δυσκολία.
Απλοποίησε την ζωή σου µε την απόλυτη εµπιστοσύνη στον Θεό, για να έλευθερωθής από το άγχος και την αγωνία.



ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΙΣΙΟΣ
 
 
ΗΛΙΑΣ  ΧΑΙΝΤΟΥΤΗΣ    20 ΦΕΒ  2012 

Η ανάμνηση των αμαρτιών κάνει κακό. Ζητήσαμε συγγνώμη; Τέλειωσε

Ας μη γυρίζουμε πίσω στις αμαρτίες που έχουμε εξομολογηθεί. Η ανάμνηση των αμαρτιών κάνει κακό. Ζητήσαμε συγγνώμη; Τέλειωσε. Ο Θεός όλα τα συγχωρεί με την εξομολόγηση

ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ


ΗΛΙΑΣ  ΧΑΙΝΤΟΥΤΗΣ    20 ΦΕΒ 2012 

Για την επιβουλή των άλλων λαών{ Γερ Παισιος }

Για την επιβουλή των άλλων λαών
Θα πρέπει να γνωρίζετε, είπε ο Γέροντας, ότι κα...
νείς από τους άλλους λαούς δεν μας αγαπά ως έθνος.
Όλοι μας επιβουλεύονται.
 Να ξέρετε ακόμη πως όποιοι λένε, ή θέλουν να δείχνουν ότι μας αγαπάνε λίγο, αυτοί θέλουν και επιδιώκουν να μας τσαλακώσουν πολύ.
Οι άλλοι, πάλι, που δεν μας αγαπούν, θέλουν να μας εξαφανίσουν σαν έθνος


ΓΕΡΟΝΤΑΣ      ΠΑΙΣΙΟΣ
 
Αποσπάσματα από το βιβλίο «Σκεύος εκλογής» του ιερομονάχου Χριστόδουλου Αγιορείτου

ΗΛΙΑΣ ΧΑΙΝΤΟΥΤΗΣ 20 ΦΕΒ 2012 

Εκείνος που ζητάει ταπείνωση από τον Θεό αλλά δεν δέχεται τον άνθρωπο που του στέλνει ο Θεός,

Εκείνος που ζητάει ταπείνωση από τον Θεό
αλλά δεν δέχεται τον άνθρωπο που του στέλνει ο Θεός

, για να τον ταπεινώσει, δεν ξέρει τι ζητάει,
διότι οι αρετές δεν αγοράζονται τα ψώνια στον μπακάλη (όσα κιλά θέλουμε),
αλλά μας στέλνει ο Θεός ανθρώπους να δοκιμαστούμε,

 να εργαστούμε, να την αποκτήσουμε και να στεφανωθούμε
ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΙΣΙΟΣ


ΗΛΙΑΣ ΧΑΙΝΤΟΥΤΗΣ   20 ΦΕΒ 2012

Παλιά και οι άρχοντες τού τόπου είχαν αρχές, πίστευαν

 
Παλιά και οι άρχοντες τού τόπου είχαν αρχές, πίστευαν
Ξέρετε τι είχε πει µία αρ...
χόντισσα σε κάποιον βουλευτή σε µία πόλη; Είχε πάει µε τον σύζυγο της την περίοδο της νηστείας τού ∆εκαπενταύγουστου σε ένα γεύµα και είχαν εκεί ψάρια, κρέατα... Αυτή δεν έτρωγε,γιατί νήστευε. Το πρόσεξε ό βουλευτής και της είπε: «Ασθενείς και οδοιπόροι νηστεία δεν κρατούν». «Ναι, οδοιπόροι µε ρόδες!», τού απάντησε εκείνη και δεν άγγιξε τίποτε από τα αρτύσιµα. Στο γεύµα εν τω µεταξύ ήταν και ένας κληρικόςπού τους προσφώνησε: «Μεγάλη µου τιµή πού βρίσκοµαι µαζί σας κ.λπ.», έλεγε-έλεγε ένα σωρό εγκώµια. Όποτε τον διέκοψε ό άνδρας της αρχόντισσας και τού είπε:
«Μη πεποίθατε έπ άρχοντας, επί νίούς ανθρώπων, οίς ουκ εστί σωτηρία!
Γιατί εκείνος πήγε να τους κολακεύσει
ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΙΣΙΟΣ
 

ΧΑΙΝΤΟΥΤΗΣ  ΗΛΙΑΣ  20 ΦΕΒ 2012

Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2012

Οι θλίψεις που μας προκαλούν οι άνθρωποι είναι πιο γλυκές από όλα τα σιρόπια που μας προσφέρουν όσοι μας αγαπούν

 
Κάθε θλίψη να την υπομένετε με χαρά.
Οι θλίψεις που μας προκαλούν οι άνθρωποι είναι πιο γλυκές από όλα τα σιρόπια που μας προσφέρουν όσοι μας αγαπούνΟι θλίψεις που μας προκαλούν οι άνθρωποι είναι πιο γλυκές από όλα τα σιρόπια που μας προσφέρουν όσοι μας αγαπούν. Βλέπεις, στους μακαρισμούς ο Χριστός δεν λέει: «μακάριοί εστε, όταν επαινέσωσιν υμάς», α...λλά «μακάριοί εστε, όταν ονειδίσωσιν υμάς»[15], και μάλιστα «ψευδόμενοι». Όταν ο ονειδισμός δεν είναι δίκαιος, αποταμιεύει κανείς. Ενώ, όταν είναι δίκαιος, ξοφλάει.

Γι’ αυτό, όχι μόνον πρέπει να υπομένουμε αγόγγυστα αυτόν που μας πειράζει, αλλά και να νιώθουμε ευγνωμοσύνη, γιατί μας δίνει την ευκαιρία να αγωνισθούμε στην αγάπη, στην ταπείνωση, στην υπομονή.

Οι συκοφάντες βέβαια εργάζονται συνεργαζόμενοι με το ταγκαλάκι. Αλλά ο δυνατός αέρας συνήθως σπάζει και ξερριζώνει τα ευαίσθητα δένδρα που δεν έχουν βαθειές ρίζες· ενώ όσα έχουν βαθειές ρίζες, τα βοηθάει να προχωρήσουν τις ρίζες τους πιο βαθιά.

Εμείς πρέπει να προσευχώμαστε για όλους που μας κακολογούν, και να ζητούμε από τον Θεό να τους δίνη μετάνοια, φωτισμό και υγεία και να μην αφήνουμε μέσα μας ούτε ίχνος μίσους γι’ αυτούς. Να κρατούμε μόνον την πείρα από τον πειρασμό, να πετούμε όλα τα φαρμάκια και να έχουμε υπ’ όψιν μας τα λόγια

ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΙΣΙΟΣ
ΧΑΙΝΤΟΥΤΗΣ  ΗΛΙΑΣ  18 ΦΕΡ 2012
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...