Σάββατο 8 Δεκεμβρίου 2012

“Συγκλονιστικές εμπειρίες στο Κοσμοδρόμιο της Ρωσίας” (VIDEO) Όλη η εκδήλωση και των υλικό των Ρώσων Αστροναυτών (Шокирующий опыт в России в Байконуре)



DSC 9911 resize
Τράπεζα Ιδεών :   Μέσα σε ασφυκτικά γεμάτες αίθουσες και κλίμα συγκίνησης και θαυμασμού πραγματοποιήθηκαν οι εκδηλώσεις με θέμα: «Συγκλονιστικές εμπειρίες στο Κοσμοδρόμιο της Ρωσίας» που διοργανώθηκαν από τον Τομέα Επιστημόνων του Συλλόγου Ορθοδόξου Ιεραποστολικής Δράσεως "Ο Μέγας Βασίλειος" το Σάββατο 24/11/12 στη Θεσσαλονίκη και την Κυριακή 25/11/2012, στην Αθήνα.
Ομιλητές ήταν:  1.  Ο Πνευματικός πατέρας των αστροναυτών του Κοσμοδρομίου του Μπαϊκονούρ Αρχιμανδρίτης π. Ιώβ Τάλατς  και  2. Ο  Ρώσσος Κοσμοναύτης, Στρατηγός  Βαλερί Κόρζουν, που  συνοδευόταν  από την Καθηγήτρια της Ελληνικής φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο της Μόσχας δρ. Ναταλία Νικολάου, η οποία συνεισέφερε τα μέγιστα με την διερμηνεία και τις επεξηγήσεις που έκανε στο κοινό. 
 Η εκδήλωση ξεκίνησε με την ομιλία του  π. Ιώβ Τάλατς, ο οποίος  εξήγησε στο ακροατήριο το διαστημικό πρόγραμμα των Ρώσων και τη σχέση του με την Ορθόδοξη Εκκλησία , αποσαφηνίζοντας την ανυπαρξία διαμάχης μεταξύ επιστήμης και θρησκείας μέσα στην Ορθοδοξία, καθώς αυτά τα δύο αλληλοσυμπληρώνονται :  η επιστήμη μιλά για το πώς λειτουργεί το σύμπαν και η Ορθοδοξία αποκαλύπτει τον σκοπό των ενεργειών του Θεού.
DSC 9946 resizeΣτη συνέχεια διηγήθηκε πώς έγινε ο Πνευματικός πατέρας των κοσμοναυτών, πώς μέσα στην Αστερούπολη έκτισαν τον περικαλλή ναό της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος, και πώς η πλειοψηφία των αστροναυτών είναι ιδιαίτερα πιστοί, όχι μόνο σήμερα, αλλά και επί του Σοβιετικού Αθεϊστικού καθεστώτος, με έμφαση στους δυο Σοβιετικούς αστροναύτες Γιούρι Γκαγκάριν και Αλεξέι Λεόνωφ.
  Στη συνέχεια έλαβε το λόγο ο Στρατηγός κ. Βαλερί Κόρζουν, αστροναύτης και εκπαιδευτής. Ξεκίνησε την ομιλία του με τίτλο "Κοσμοναύτες και Ορθοδοξία" (το πρωτότυπο υλικό που χρησιμοποίησε βρίσκεται στην "Τράπεζα Ιδεών"  στο σύνδεσμο εδώ : pptx ) παρουσιάζοντας εικόνες της Γης ληφθείσες από το δορυφόρο. Παρουσιάστηκαν πλάνα της Γης κατά τη διάρκεια της νυκτός κατάφωτη από τα τεχνητά φώτα των πόλεων, είδαμε την  Ελλάδα από ύψος 400 χλμ., τους απέραντους ωκεανούς, τη δύση της Σελήνης και το εκθαμβωτικό Βόρειο σέλας.
DSC 9945 resize‘Έπειτα περιέγραψε τη δύσκολη και σκληρή εκπαίδευση, σωματική και πνευματική, των αστροναυτών αλλά και τη συμπαράσταση της Εκκλησίας με τη λατρευτική ζωή, καθώς και το πνεύμα αγάπης και συνεργασίας μεταξύ των διάφορων εθνικοτήτων αστροναυτών. Τόνισε ότι πολλοί αστροναύτες μεταστράφηκαν από την αθεΐα στην Ορθοδοξία, όπως πριν λίγα χρόνια πίστεψε και ο ίδιος συνειδητά στην Όρθόδοξη πίστη. Επίσης ανέφερε ότι Ρώσοι αστροναύτες μεταφέρουν μαζί τους εικονίσματα, λείψανα αγίων και Σταυρό με τεμάχιο του Τιμίου Ξύλου και παραμένει στον διαστημικό σταθμόISS ως σημείο νίκης και προστασίας του Χριστού για τους κοσμοναύτες και την γη, πάνω από την οποία περιστρέφεται 16 φορές την ημέρα.
Με το πέρας της ομιλίας ακολούθησε διάλογος και ερωτήσεις από το κοινό, δεδομένου ότι, σχεδόν όλοι οι  ακροατές για πρώτη φορά στη ζωή τους είχαν την ευκαιρία να ρωτήσουν ζωντανά τους αστροναύτες επί πλήθους θεμάτων.  
DSC 9924 resize Εμείς αφού ευχαριστήσουμε θερμά τους φιλοξενουμένους μας για τον κόπο που έκαναν να έλθουν και για το υλικό που μας παραχώρησαν, τους  ευχόμαστε   επιτυχημένα διαστημικά ταξείδια , μαζί με την ευχή και την παράκλησή μας, να προσεύχονται και για τον λαό μας και να μας δίνουν ελπίδα με την θαρραλέα ομολογία της πίστης τους. Μπορείτε να κατεβάστε το πρωτότυπο υλικό που παρουσιάστηκε και να το χρησιμοποιήσετε  για εκπαιδευτικούς ή άλλους επιστημονικούς σκοπούς, αφού γίνει αναφορά των δημιουργών και της Τράπεζας Ιδεών ως πηγής του :   
  • Περίπατος στον αέρα- video σε πραγματικό χρόνο (Прогулка по воздуху ) σε μορφή wmv  
  • Φωτογραφίες (Фото-космос) σε μορφή zip
  • Κοσμοναύτες και Ορθοδοξία- Εισήγηση κ. Βαλερί Κόρζουν (Космонавты и Православие) σε μορφή pptx
 Επίσης μπορουν να σας φανούν χρήσιμα για μελέτες ή εκδηλώσεις σας και τα συναφή άρθρα:
Τράπεζα Ιδεών
Για την ενημέρωση των ομοδόξους Ρώσους αδελφούς μας αναφέρουμε τα παρακάτω :
Tideon.org -  Банк идей для православия и эллинизма :
"Шокирующий опыт в России в Байконуре" (Греция, Афины, 25-11-2012): Мероприятие Православного Клуба Миссионерской Деятельности Союза ученных «Мегас Василиос» ,с докладчиком  Игумен Иов Талац, котороый является  духовным отцом  космонавтоми  города  Звезда России и генерал Валери Kорзун , космонавт. Святой Крест идет по всему миру 16 раз в день с космической станцией ISS ! 
Просмотрите прожекции:  Прогулка по воздуху wmv . Космонавты и Православие pptx .
генерал Валери Kорзун , космонавт : 
"Вашему вниманию я хочу представить те события моей жизни и жизни моих коллег космонавтов, которые связаны с нашей работой и верой в Бога. Духовное делание каждого человека должно быть открыто духовнику и скрыто от посторонних глаз, как говорили старцы. Однако, каждого человека видно по делам его и которые видны всем.
 Существует мало информации о космонавтах первого отряда космонавтов о последующих наборах о том, что они брали в полет , как готовили себя духовно перед полетом. Однако известно, что первые космонавты посещали Троице-Сергиеву Лавру. Я пришел в Отряд в 1987 году и в те годы космонавты уже брали в полет « предметы культа»: Миниатюрные Евангелия, иконы, молитвословы, нательные кресты. Один космонавт взял по благословению святую воду и по прибытии на станцию «МИР», окропил святой водой все модули.
Сейчас, когда Звездный городок и Центр подготовки космонавтов, по Благословению Святейшего Патриарха АлексияII, а затем и Святейшего Патриарха Кирилла находится под духовным окормлением Троице-Сергиевой Лавры, православные традиции все больше входят в нашу жизнь. Космонавты чаще посещают наш Храм в Звездном городке, который создан не без их усилий и трудов, крестятся дети, венчаются супруги, стараются получить благословение на важные и ответственные дела. Экипажи перед отправкой на космодром Байконур посещают Преподобного Сергия, прося его Благословения, участвуют в Молебне, исповедуются, причащаются.
По благословению игумена Иова, духовника космонавтов, многие экипажи увозят в на орбиту Земли частицы Святых и другие православные святыни. После полета Святыни возвращаются и хранятся в нашем Храме Преображения Господня в Звездном городке или передаются в другие храмы и монастыри.
На космодроме Байконур, благодаря трудам благочестивых руководителей и протоирея Отца Сергия, настоятеля Храма Георгия Победоносца в городе Байконур, освящается ракета «Союз» вместе с пилотируемым кораблем.
При отъезде экипажа на старт, Отец Сергий благословляет и окропляет Святой водой космонавтов и благословляет отъезд автобусов.
 Свято-Троицкая Сергиева Лавра- духовный центр русского православия. Основана преподобным Сергием Радонежским в 1337 году, мощи которого хранятся в Троицком соборе Лавры
Троицкий собор с приделом преподобного Никона Радонежского.
Свято-Троицкая Сергиева Лавра. Вид с северо-запада.
Церковь в честь рождества святого Иоанна Предтечи.
Успенский собор. Памятный обелиск. Сень над Крестом. Надкладезная часовня.
 По благословению отца Петра ( Василенко), настоятеля Свято-Алексеевской пустыни, что под городом Переславль-Залесском, Сергей Залетин доставил на МКС и спустил на Землю Икону Святителя Спиридона Тримифунтского. В организации доставки Иконы в Космос принимал активное участие Зеленщиков Николай Иванович, Первый заместитель Главного конструктора, который дал разрешение на размещение большой иконы в спускаемом аппарате космического корабля.
После полета Икона была торжественно передана в Свято-Алексеевскую пустынь и хранится в домовом Храме 3-х Святителей у входа на хоры. Иван Рыжиков, сын космонавта Сергея Николаевича Рыжикова, является кадетом гимназии, которая создана в пустыни.
Благодаря трудам отца Мефодия, руководителя Просветительского центра на о. Валаам, Мухина, вице-президента Федерации космонавтики, Александрова Александра Павловича, летчика- космонавта СССР, Дважды Героя Советского Союза, на грузовом космическом корабле «Прогресс» на МКС была доставлена Икона Божией Матери «Валаамская». Сергей Крикалев возвратил Ее на Землю и торжественно передал на Валаам. Икона была благоговейно встречена, был отслужен Молебен и проведен Крестный ход.
 По благословению Патриарха Московского и Всея Руси Алексия II, Виноградов П.В. доставил на МКС позолоченное Распятие, с пребыванием на станции до конца полета. После службы Святейшего Патриарха в Храме Христа Спасителя Распятие было торжественно передано руководителю Роскосмоса Перминову А. Н., который передал Его на космодром Байконур экипажу.
По благословению Митрополита Екатеринбургского и Верхотурского Викентия, Виноградов доставил на МКС Икону Святых мучеников Страстотерпцев, которая была спущена на Землю Михаилом Тюриным 21 апреля 2007 года. Икона будет передана новому митрополиту Кириллу, который возглавил епархию.
По благословению игумена Иова, настоятеля Храма Преображения Господня в Звездном городке, командир отряда космонавтов Юрий Лончаков брал в полет Мощи Преподобного Сергия, которые летали вокруг Земли 178 суток. Юрий выполнил два выхода в открытый космос с мощевиком на груди. После полета Мощи был передан в Троице-Сергиеву Лавру.
Юрий Лончаков доставил на МКС и спустил на Землю 4 иконы Святителя Николая, Евангелие и Библию. После посадки Икона и Библия были подарены Святейшему Патриарху Московскому и Всея Руси Кириллу. Митрополиту Киевскому и Всея Украины Владимиру, игумену Иову были преподнесены иконы Святителя.
 30 сентября 2009 года транспортным космическим кораблем «Союз ТМА-16» была доставлена чтимая икона Божией Матери «Знамение» на борт Международной космической станции.
Она находилась в космическом полете 12 дней. Вернулась же на землю в составе 19-й экспедиции МКС 11 октября 2009 года. За время нахождения на орбите иконы (в Российском сегменте МКС) станция выполнила 176 обо
ротов вокруг Земли. Проект был реализован по инициативе Учебно-делового центра «Галактика» в рамках Всероссийской программы «Православная экспедиция».
Побывавшая в космосе икона Пресвятой Богородицы «Знамение» была представлена как на международных, так и российских православных выставках, организаторами которых являлась компания МФВК-ВВЦ под руководством ее президента Андрея Трушина и директора Юлии Одинец. Число посетителей, посетивших сам стенд, посвященный полету иконы в космос, составило порядка полутора миллионов. Среди них более двух третей были молодые люди в возрасте от 18 до 35 лет, многие из которых задавали вопросы не только о состоявшемся полете, но и вопросы общего плана – о вере, Православии, воцерковлении…
Максим Сураев, по благословению игумена Иова, брал в космос мощевик с частицей Креста Животворящего. После полета мощевик был вставлен в Распятие, которое установлено в Храме Преображения Господня в Звездном городке.

По благословению игумена Иова, Федор Юрчихин брал в полет мощи Великомучеников Феодора Стратилата и Феодора Тирона. После полета мощи переданы в Храм Преображения Господня в Звездном городке и хранится на иконе Великомучеников.
Tideon.org -  Банк идей для православия и эллинизма

 http://www.tideon.org/index.php/2012-02-11-18-49-10/2012-02-11-19-10-56/3785-2012-12-06-22-03-09

Περήφανη απάντηση του Αρχιεπισκόπου:Δεν ξεπουλάμε την αξιοπρέπειά μας!..Ο Γερμανός δεν μπορεί να γίνει Έλληνας..ούτε ο Έλληνας Γερμανός..


Απάντηση εθνικής αξιοπρέπειας έδωσε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος κατά τη συνάντησή του με τον Γερμανό υφυπουργό Εργασίας και εντεταλμένο για την Ελλάδα Γιοακίμ Φούχτελ.

«Δεχόμαστε τη συνεργασία, θέλουμε τη βοήθεια των εταίρων μας όμως υπό έναν απαράβατο όρο: να διατηρήσουμε την αξιοπρέπεια μας. Έχουμε την ιστορία και τον πολιτισμό μας και όλα αυτά δε μπορούμε να τα ξεπουλήσουμε», τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Ιερώνυμος. Συνεχίζοντας ο προκαθήμενος της ελλαδικής εκκλησίας υπογράμμισε «το ερώτημα όμως και η αγωνία μας, "είναι ποια Ευρώπη θέλουμε: μία Ευρώπη γερμανική ή μία Γερμανία ευρωπαϊκή; Θέλουμε μια Ευρώπη, στην οποία ο καθένας θα αναζητά να ηγεμονεύσει ή την Ευρώπη που όλοι ονειρευτήκαμε; Αυτός είναι ο προβληματισμός μου. Μία από τις θεμελιώδης αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι ο σεβασμός στην ιδιαιτερότητα του άλλου. Ούτε οι Γερμανοί μπορούν να γίνουν Έλληνες, ούτε οι Έλληνες Γερμανοί» σημείωσε. «Είστε σεισμογράφος και καταγράφετε τον παλμό της χώρας και του ελληνικού λαού», είπε στον Αρχιεπίσκοπο ο κ. Φούχτελ για να λάβει την εξής απάντηση: «Εγώ είμαι ένας παπάς και θέλω να χρησιμοποιώ τη γλώσσα της αλήθειας, όπως τη νιώθω. Δεν χρησιμοποιώ τη γλώσσα της διπλωματίας».                                                                                       pentapostagma.gr/

Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου 2012

Φωτορεπορτάζ από τα Μύρα της Λυκίας και τη λειτουργία του Αγίου Νικολάου

myra http://olympia.gr/

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος στα Μύρα της Λυκίας στον τόπο που έζησε και εποίμανε o Άγιος των θαλασσών, τελέστηκε η Θεία Λειτουργία ανήμερα της εορτής του.
Ο Μύρων Χρυσόστομος, o Προικονήσου Ιωσήφ και o Πισιδίας Σωτήριος λειτούργησαν, μαζί με ιερείς από την Πόλη, το Άγιο Όρος, την Ελλάδα, την Ρωσία.
Πλήθος κόσμου, από την Πόλη, την Ρόδο, την Αθήνα και άλλες περιοχές λειτουργήθηκαν.  Επίσης βρέθηκαν Ορθόδοξοι από την Ρωσία, την Ουκρανία και την Γεωργία που ζουν μόνιμα στην περιοχή της ευρύτερης Ατάλλειας …
Ευχαριστούμε, τον φίλο που βρέθηκε εκεί, και μας παραχώρησε τις φωτογραφίες. Antexoume. Ag.Nikolaos3Ag.Nikolaos4Ag.Nikolaos5Ag.Nikolaos6Ag.Nikolaos7Ag.Nikolaos8
Ag.Nikolaos2Ag.Nikolaos1

Με εκείνους που μας πικραίνουν ή μας φθονούν, που καυχώνται εις βάρος μας, δεν

Φωτογραφία: Λέγει ο άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης: «Με εκείνους που μας πικραίνουν ή μας φθονούν, που καυχώνται εις βάρος μας, δεν πρέπει αντίστοιχα να πικραινόμαστε, να οργιζόμαστε, να υπερηφανευόμαστε, όπως συνήθως ταιριάζει στη διεφθαρμένη φύση μας,
αλλά πρέπει να τους συμπονούμε σαν να κρατιούνται στη φλόγα του Άδη και στον πνευματικό θάνατο και να προσευχόμαστε γι’ αυτούς εκ βάθους καρδίας για να φωτίσει ο Κύριος το σκοτάδι της ψυχής τους και να λάμψει μέσα στην καρδιά τους με το φως της χάριτός Του!!

ο άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης:Λέγει ο άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης: «Με εκείνους που μας πικραίνουν ή μας φθονούν, που καυχώνται εις βάρος μας, δεν πρέπει αντίστοιχα να πικραινόμαστε, να οργιζόμαστε, να υπερηφανευόμαστε, όπως συνήθως ταιριάζει στη διεφθαρμένη φύση μας,
αλλά πρέπει να τους συμπονούμε σαν να κρατιούνται στη φλόγα του Άδη και στον πνευματικό θάνατο και να προσευχόμαστε γι’ αυτούς εκ βάθους καρδίας για να φωτίσει ο Κύριος το σκοτάδι της ψυχής τους και να λάμψει μέσα στην καρδιά τους με το φως της χάριτός Του!!
ο άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης:
 
 ΗΛΙΑΣ  ΧΑΙΝΤΟΥΤΗΣ   7ΔΕΚ  2012

Το μόνιμο θαύμα της προφητείας στη Βίβλο

      
 Εκεί όμως που ζει κανείς το μεγαλείο του θαύματος  είναι στο θεόπνευστο βιβλίο  της Αγίας Γραφής. Πιάνοντας στα χέρια μας την Βίβλο διαπιστώνουμε ότι μέσα εκεί ενυπάρχει ένα ζωντανό και μόνιμο θαύμα , ορατό σ’ όλους πέρα από το αν πιστεύει ή όχι κανείς. Η ιστορική γνώση δεν μπορεί να εθελοτυφλεί. Είναι το θαύμα της προφητείας το οποίο μοναδικά στον κόσμο και στην θρησκευτική φιλολογία υπάρχει στην Βίβλο των χριστιανών . Η Βίβλος της Παλαιάς περιέχει το Νόμο και τους Προφήτες. Οι προφήτες έζησαν   σε διάφορες εποχές χρονολογικά και σε διάφορους τόπους και ως φωτισμένοι και «βλέποντες» του Θεού είχαν ως έργο τους το κήρυγμα της μετανοίας στον λαό και το να προφητεύουν  το μέλλον γενέσθαι. Μέσα στις προφητείες των ομιλούν για το εγγύς και το απώτερο μέλλον και τα συμπλέκουν μεταξύ τους. Οι προφητείες για το εγγύς εκπληρώνονται άμεσα στις μέρες των και γίνονται εγγύηση και για το απώτερο μέλλον. Βλέπουμε το θαυμαστό ότι όλες οι προφητείες της Π.Δ εστιάζονται σε ένα και μοναδικό πρόσωπο , τον Χριστό του Κυρίου. Ο κάθε προφήτης στην εποχή του και στον τόπο του μιλά και Τον περιγράφει με την δική του λεπτομέρεια. Εκεί που εκπλήσσεται κανείς είναι το βιβλίο του προφήτου Ησαϊα, που ονομάζεται ο πέμπτος ευαγγελιστής. Περιγράφει προφητικά το πάθος του «πάσχοντος δούλου» με όλη την ακρίβεια των διηγήσεων των αυτοπτών μαθητών του Κυρίου. Ο κάθε προφήτης συμπληρώνει τον άλλο, άσχετα αν έζησε αλλού και σ’ άλλη εποχή. Όλες μαζί οι προφητείες μέσα στον χρόνο χτίζουν και σμιλεύουν άρτια το πρόσωπο του Χριστού με μια άριστη ακρίβεια. Ένας παλαιός σοφος Ιεροκήρυκας, ο Κωνσταντίνος Καλλίνικος, περιέγραφε πολύ επιτυχημένα το θαύμα της προφητείας ως εξής: «έχετε ενώπιόν σας άγαλμα τεράστιον, το οποίον δεν λαξεύεται υφ’ενός και διά μίας, αλλ’ υπό πολλών και κατά διαφόρους χρόνους. Ο εις τεχνίτης ζει εις την Βαβυλώνα· ο άλλος εις την Αίγυπτον· ο τρίτος εις την Ιερούσαλήμ· ο τέταρτος εις την Μεσοποταμίαν και άλλοι αλλαχού, ο πρώτος κτασκευάζει την κεφαλήν του αγάλματος· ο δεύτερος λαξεύει τους βραχίονας· ο άλλος την κοιλίαν ο έτερος τους πόδας.  Ο πρώτος έζησεν 800 έτη προ Χριστού, ο δεύτερος 1.200, ο τρίτος 1.000 και ο άλλος 500, ούτως ώστε ουδέποτε τα διάφορα τεμάχια , τα κατά διαφόρους τόπους και χρόνους… και –ω του θαύματος!-συγκολληθέντα και προσαρμοσθέντα θαυμασίως, απετέλεσαν την εικόνα του Χριστού! Τις θ’ αποδώσει το μοναδικόν τούτο θαύμα εις σύμπτωσιν; Τις δεν θα διακρίνει ενταύθα επιστατούν το πανάγιον Πνεύμα και τους προφήτας υπό σχέδιον  ενιαίον εμπνέον;».

Το θαύμα της προφητείας είναι ένα γεγονός αναντίρρητο, ένα μόνιμο θαύμα, που δεν μπορεί να αμφισβητηθεί ως ένα προκατασκευασμένο ψέμα. Η μεγαλύτερη ανακάλυψη του 20ου  αιώνος είναι τα χειρόγραφα του Qumran, τα οποία χρονολογούνται από το 280 π.χ., περιέχουν τα βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης και αποτελούν την μεγαλύτερη απόδειξη για την προ Χριστού προέλευσή της. Και οι «λίθοι  κεκράξονται». Όντως, τα αρχαιολογικά ευρήματα μιλούν για την γνησιότητα της προφητείας.  

Σαν μία απλή απόδειξη του θαύματος της προφητείας μπορούμε να δούμε κάποιες απ’ αυτές.

1. Προφητεύτηκε ο τόπος όπου θα γεννηθεί από τον Μιχαία το 800 π.χ. «και συ, Βηθλεέμ, οίκος Εφραθά, ολιγοστός ει του είναι εν χιλιάσιν Ιούδα· εκ σου μοι εξελεύσεται του είναι εις άρχοντα εν τω Ισραήλ, και αι έξοδοι αυτού απ’ αρχής εξ ημερών αιώνος»(Μιχ. 5,1)

2. Προφητεύτηκε ότι θα γεννηθεί από γυναίκα Παρθένο από τον Ησαϊα, το 800π.χ «διά τούτο δώσει Κύριος αυτός υμίν σημείον·ιδού η παρθένος εν γαστρί έξει, και τέξεται υιόν , και καλέσεις το όνομα αυτού Εμμανουήλ»(Ησ.7,14).

3. Ο Δαβίδ το 1050π.Χ. βλέπει τους Mάγους να έρχονται και να φέρουν δώρα στον Βασιλιά Χριστό, «βασιλείς  Θαρσίς και νήσοι δώρα προσοίσουσι, βασιλείς Αράβων και Σαβά δώρα προσάξουσι. Και προσκυνήσουσι αυτώ πάντες οι βασιλείς της γης, πάντα τα έθνη δουλεύσουσιν αυτώ»(Ψαλμ. 70,10-11). Για το ίδιο γεγονός και ο Ησαΐας αναφέρει , «και ήξουσί σοι αγέλαι καμήλων , και καλύψουσί σε κάμηλοι Μαδιάμ και Γαιφά· πάντες εκ Σαβά ήξουσι φέροντες χρυσίον και λίβανον οίσουσι και λίθον τίμιον και το σωτήριον Κυρίου αγγελιούνται»(Ησ.60,6).

4. Η πιο συνταρακτική προφητεία είναι του προφήτου Δανιήλ που έζησε το 500 π.Χ και προφήτευσε τον ακριβή χρόνο της παρουσίας του Χριστού Μεσσία πάνω στην γη. Γράφει την προφητεία τον καιρό που οι Ισραηλίτες ήταν αιχμάλωτοι στην Βαβυλώνα. Λέγει ξεκάθαρα ότι από τον καιρό που θα βγει το διάταγμα για να ανοικοδομηθεί η πόλη των Ιεροσολύμων θα περάσουν 69 εβδομάδες ετών (69Χ7=483) και θα εμφανιστεί ο Μεσσίας. Μελετώντας την Ιστορία βλέπουμε ότι το διάταγμα αυτό βγήκε από τον βασιλιά της Περσίας  Αρταξέρξη Α΄τον Μακρόχειρα το 7ο έτος της βασιλείας του, δηλ. το 457π.Χ.. Αν τώρα προσθέσουμε τα 483 έτη και μία ολυμπιάδα που χάθηκε στο μέτρημα του ιστορικού χρόνου, φτάνουμε στο έτος που σύμφωνα με τους Ευαγγελιστές ο Κύριος Ιησούς Χριστός έκανε την εμφάνισή του σαν Διδάσκαλος στον Ισραηλιτικό λαό.  »και γνώση και συνήσεις·από εξόδου λόγου του αποκριθήναι και του οικοδομήσαι Ιερουσαλήμ έως χριστού ηγουμένου εβδομάδες επτά και εβδομάδες εξηκονταδύο· και επιστρέψει και οικοδομηθήσεται πλατεία και τείχος, και εκκενωθήσονται οι καιροί. και μετά τας εβδομάδας τας εξηκονταδύο εξολοθρευθήσεται χρίσμα, και κρίμα ούκ έστιν εν αυτώ» (Δαν. 9,25-26)

Επιπλέον έχει προφητευθεί:
Η σφαγή των νηπίων(Ιερ.38,15), η φυγή στην Αίγυπτο(Ωσ.11,1), ο Πρόδρομος Του(Μαλ.3,1), τα θαύματά του (Ησ. 35,5-6),η προδοσία του Ιούδα(Ψαλμ. 40,8-10), τα Πάθη Του(Ησ.50,6), η Ανάστασή Του( Ψαλμ. 15,10,11), η Ανάληψή Του(Ψαλμ. 109,1), η Επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος (Ιωήλ 3,1-5) και τόσες άλλες προφητείες.   

Αρχιμανδρίου Σεβαστιανού Τοπάλη
"Εις Επίγνωσιν Αληθείας"
Κείμενα πνευματικής επίγνωσης

Να μην αφήνουμε την ημέρα να περνάη χωρίς καθόλου προσευχή

Να μην κόβουμε το σχοινί


Γέροντα, μετά την επικοινωνία σας με τόσο κόσμο, ενώ το βράδυ φαίνεσθε πολύ ταλαιπωρημένος, το πρωί δεν υπάρχει στο πρόσωπό σας ίχνος από την ταλαιπωρία αυτήν, αλλά είστε φωτεινός. Πώς γίνεται αυτό;
- Εμ, δεν κόβω το σχοινί.
- Μερικές φορές , Γέροντα, όταν λόγω διακονίας δεν πάω στο Απόδειπνο και είμαι πολύ κουρασμένη, λέω: « θα ξαπλώσω και θα λέω την ευχή», αλλά τελικά με παίρνει ο ύπνος και δεν κάνω τίποτε.
- Όχι, ευλογημένη, ακόμη και όταν είσαι πολύ κουρασμένη, να μην πέφτης στο κρεββάτι, χωρίς να κάνης καθόλου προσευχή. Να λες ένα «Τρισάγιο» και τον 50ο Ψαλμό, να ασπάζεσαι την εικόνα του Χριστού και της Παναγίας, να σταυρώνης το μαξιλάρι σου και μετά να ξαπλώνης. Να βάζης και το ρολόι μια ώρα πριν από την Ακολουθία, για να σηκωθής να κάνεις τον κανόνα σου. Χρειάζεται βία, αλλά να νιώσης την βία ως ανάγκη, να το κάνης με την καρδιά σου . «λαρν γρ δότην γαπ Θεός» . Και όταν, Γέροντα, δεν έχω καθόλου κουράγιο;
- Να βιάσης τον εαυτό σου να κάνη κάτι πνευματικό. Να φροντίζης κάθε μέρα να κάνης έστω και λίγη μελέτη και λίγη προσευχή. Η μελέτη, η προσευχή, η ψαλμωδία είναι βιταμίνες που χρειάζεται κάθε μέρα η ψυχή.
Να μην αφήνουμε την ημέρα να περνάη χωρίς καθόλου προσευχή . Θυμάμαι στον πόλεμο, όταν περνούσαν οι μέρες χωρίς να κάνουμε επίθεση, ρίχναμε και καμμιά τουφεκιά. Αλλιώς θα έλεγαν οι εχθροί: «αυτοί κοιμούνται» και θα μας έκαναν αιφνιδιασμό. Το ίδιο να κάνουμε και στον πνευματικό αγώνα. Όταν καμμιά φορά νιώθουμε εξάντληση και δεν μπορούμε να κάνουμε όλα τα πνευματικά μας καθήκοντα, να μην κόβουμε το σχοινί, την επικοινωνία με τον Θεό∙ να κάνουμε λίγες μετάνοιες , κανένα κομποσχοίνι. Να ρίχνουμε δηλαδή κανα-δυό ριπές, για να μην μας αιχμαλωτίση το ταγκαλάκι. Και , μόλις συνέλθουμε, να αρχίζουμε πάλι κανονικά τον αγώνα μας.
Όταν κανείς αφήνη τα πνευματικά, αν δεν κάνη έστω και λίγες μετάνοιες, κανένα κομποσχοίνι, μετά αγριεύει. Δουλειές μπορεί να κάνη, προσευχή όμως όχι. Βλέπω μοναχούς που κάνουν συνέχεια δουλειές και αφήνουν την μελέτη και την προσευχή. «Ας κάνω και αυτό, λένε ας κάνω και το άλλο», και η προσευχή μένει, και τελικά αγριεύουν , γίνονται σαν κοσμικοί. Έχω δει εργάτες που μπορεί να πελεκάνε πέτρες μέσα στον ήλιο ή να κόβουν ξύλα όλη μέρα, αλλά τριπλό μεροκάματο να τους δώσης, μισή ώρα στην εκκλησία δεν μπορούν να σταθούν∙ βγαίνουν έξω και καπνίζουν. Το έχω παρατηρήσει αυτό.
Όταν ο άνθρωπος δεν προσεύχεται, απομακρύνεται από τον Θεό και γίνεται σαν το βόδι∙ δουλεύει, τρώει, κοιμάται. Και όσο απομακρύνεται από τον Θεό, τόσο πιο δύσκολα γίνονται τα πράγματα. Ψυχραίνεται η καρδιά του, και ύστερα δεν μπορεί καθόλου να προσευχηθή. Για να συνέλθη, πρέπει να μαλακώσει η καρδιά του , να πάρη στροφή μετανοίας, να συγκλονισθή.



Από το βιβλίο: « ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ
ΛΟΓΟΙ    ζ΄ΠΕΡΙ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ» ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ «ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ»    ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
 
ΗΛΙΑΣ  ΧΑΙΝΤΟΥΤΗΣ  7 ΔΕΚ 2012 

Όλο το μυστικό είναι να διατηρούμε την ειρήνη της καρδιάς μας. Αυτό γίνεται με το να παραδέχεσαι τα λάθη της καθημερινότητας.

Φωτογραφία: Η αντιμετώπιση των λαθών 
ΘΕΡΑΠΕΥΕΙΣ ΤΟΝ ΑΛΛΟ αφήνοντάς τον να παίρνει από εσένα αυτό που θέλει. Τον βοηθάς σιγά σιγά να αποκτά αυτογνωσία και να διορθώσει το πάθος του. ας πούμε για παράδειγμα ότι σου χαλάει το αμάξι αλλά εκείνος ταραγμένος φωνάζει. Εγώ τότε ήσυχα λέγω: «Δεν πειράζει». Έτσι τον θεραπεύεις. Αν για παράδειγμα ρωτήσεις : «Ποιός το χάλασε;» ή «Ποιός το πήρε;» ή «Ποιος έσπασε τα ποτήρια;» δεν τον θεραπεύεις. Θα προκαλέσεις ταραχή στην ψυχή του. Γιατί δεν λέει μόνος του ότι «εγώ το έκανα»; Επειδή έχει εγωισμό.
Κάποτε στα Καυσοκαλύβια μου χάλασε ένα καινούριο καλάμι ψαρέματος. Η πίκρα μου ήταν μεγάλη για την ατυχία αυτή, διότι δεν ήμουν έτοιμος να το φανερώσω με ταπεινότητα και συντριβή καρδίας. Έστω και αν ήταν μικρό το γεγονός. Τα μικρά δηλώνουν και τα μεγάλα. Ξεκίνησα λοιπόν να ανηφορίζω από τη θάλασσα για την καλύβα, βαρύς και ασήκωτος. Έλεγα μέσα μου: «Μέρα νύχτα να δίνουμε πίκρα στον Γέροντα;» Στην πορεία αποφάσισα να το ομολογήσω στον Γέροντα με ειλικρίνεια και να αναλάβω εξ ολοκλήρου την ευθύνη. Τότε ήρθε μέσα μου γαλήνη και ειρήνη. Όταν πήγα στο κελί του Γέροντα, του είπα: «Γέροντα, το καλάμι έπιασε κόκκο και έπαθε ζημιά». Μου είπε ήρεμα: «Δεν πειράζει, να τα λες να ταπεινώνεσαι».
Όλο το μυστικό είναι να διατηρούμε την ειρήνη της καρδιάς μας. Αυτό γίνεται με το να παραδέχεσαι τα λάθη της καθημερινότητας. Όταν κλοτσάς το άτυχο γεγονός, φανερώνει εγωισμό. Άπαξ και συνεχίσεις το άλλο δευτερόλεπτο να σκέφτεσαι το ποτήρι που έσπασε, έχασες την ειρήνη της καρδιάς. Πρέπει το άτυχο γεγονός να το κόβεις αμέσως. Να σε πονάει και αμέσως να το ξεχνάς. Χρειάζεται να παίξεις μέχρι το τέλος. Ενώ μπορεί για παράδειγμα να έχεις φάει πέντε γκολ, να συνεχίζεις να παίζεις σαν να μην έχεις φάει κανένα γκολ. Για να μην πέσει το ηθικό σου.


Από το βιβλίο: «ΑΡΧΙΜ. ΑΡΣΕΝΙΟΣ ΚΩΤΣΟΠΟΥΛΟΣ
Από το χάος στο φως
Στα ίχνη ενός σπουδαίου ανθρώπου του Θεού»
ΑΘΗΝΑ 2012
Η αντιμετώπιση των λαθών
ΘΕΡΑΠΕΥΕΙΣ ΤΟΝ ΑΛΛΟ αφήνοντάς τον να παίρνει από εσένα αυτό που θέλει. Τον βοηθάς σιγά σιγά να αποκτά αυτογνωσία και να διορθώσει το πάθος του. ας πούμε για παράδειγμα ότι σου χαλάει το αμάξι αλλά εκείνος ταραγμένο
ς φωνάζει. Εγώ τότε ήσυχα λέγω: «Δεν πειράζει». Έτσι τον θεραπεύεις. Αν για παράδειγμα ρωτήσεις : «Ποιός το χάλασε;» ή «Ποιός το πήρε;» ή «Ποιος έσπασε τα ποτήρια;» δεν τον θεραπεύεις. Θα προκαλέσεις ταραχή στην ψυχή του. Γιατί δεν λέει μόνος του ότι «εγώ το έκανα»; Επειδή έχει εγωισμό.
Κάποτε στα Καυσοκαλύβια μου χάλασε ένα καινούριο καλάμι ψαρέματος. Η πίκρα μου ήταν μεγάλη για την ατυχία αυτή, διότι δεν ήμουν έτοιμος να το φανερώσω με ταπεινότητα και συντριβή καρδίας. Έστω και αν ήταν μικρό το γεγονός. Τα μικρά δηλώνουν και τα μεγάλα. Ξεκίνησα λοιπόν να ανηφορίζω από τη θάλασσα για την καλύβα, βαρύς και ασήκωτος. Έλεγα μέσα μου: «Μέρα νύχτα να δίνουμε πίκρα στον Γέροντα;» Στην πορεία αποφάσισα να το ομολογήσω στον Γέροντα με ειλικρίνεια και να αναλάβω εξ ολοκλήρου την ευθύνη. Τότε ήρθε μέσα μου γαλήνη και ειρήνη. Όταν πήγα στο κελί του Γέροντα, του είπα: «Γέροντα, το καλάμι έπιασε κόκκο και έπαθε ζημιά». Μου είπε ήρεμα: «Δεν πειράζει, να τα λες να ταπεινώνεσαι».
Όλο το μυστικό είναι να διατηρούμε την ειρήνη της καρδιάς μας. Αυτό γίνεται με το να παραδέχεσαι τα λάθη της καθημερινότητας. Όταν κλοτσάς το άτυχο γεγονός, φανερώνει εγωισμό. Άπαξ και συνεχίσεις το άλλο δευτερόλεπτο να σκέφτεσαι το ποτήρι που έσπασε, έχασες την ειρήνη της καρδιάς. Πρέπει το άτυχο γεγονός να το κόβεις αμέσως. Να σε πονάει και αμέσως να το ξεχνάς. Χρειάζεται να παίξεις μέχρι το τέλος. Ενώ μπορεί για παράδειγμα να έχεις φάει πέντε γκολ, να συνεχίζεις να παίζεις σαν να μην έχεις φάει κανένα γκολ. Για να μην πέσει το ηθικό σου.

Από το βιβλίο: «ΑΡΧΙΜ. ΑΡΣΕΝΙΟΣ ΚΩΤΣΟΠΟΥΛΟΣ
Από το χάος στο φως
Στα ίχνη ενός σπουδαίου ανθρώπου του Θεού»
ΑΘΗΝΑ 2012
 
ΗΛΙΑΣ  ΧΑΙΝΤΟΥΤΗΣ  8 ΔΕΚ 2012 

Προσευχή για τον πνευματικό μας αγώνα

- Γέροντα, ο Αββάς Ισαάκ γράφει: «Πώς ζητάς να αγαπήσης τον Θεό, ενώ δεν έχεις καθαρισθή από τα πάθη;». Αν κάποιος δεν έχη καθαρισθή από τα πάθη του και έχει πόθο να αγαπήση τον Θεό, μπορεί αυτό να έχη μέσα αναίδεια;
- Όχι, γιατί να έχη αναίδεια; Αγωνίζεται κανείς να καθαρισθή από τα πάθη και συγχρόνως θέλει να αγαπήση τον Θεό. Παράλληλα γίνονται και τα δύο. Αν όμως κάποιος αδιαφορή για τα πάθη του και ζητά στην προσευχή του να αγαπήση τον Θεό, αυτός έχει αναίδεια.
- Γέροντα, διάβασα κάπου ότι το δώρημα στην προσευχή είναι ανάλογο με την πίστη και με την θερμότητα της καρδιάς.
- Εσύ τι ζητάς από τον Θεό;
- Να με απαλλάξη, Γέροντα, από την σκληρότητα και να μαλακώση την καρδιά μου, όταν προσεύχωμαι.
- «Ζητείτε και θα λάβετε», είπε ο Χριστός. Αν αυτό που ζητάς είναι καθαρό και για το συμφέρον σου, θα το λάβης. Αν ζητάς από το Θεό δύναμη, για να προσεύχεσαι να συγχωρήση τις αμαρτίες σου και να βοηθήση τους άλλους, αυτό είναι καλό και θα σου το δώση. Αν όμως ζητάς να σου δοθή το χάρισμα της προσευχής, για να νιώσης ευχαρίστηση, χαρά στην προσευχή, πώς να σου το δώση;
- Γέροντα, μερικές φορές εύχομαι να μου δώση ο Θεός θείο φωτισμό˙ είναι σωστό το αίτημά μου;
- Να προσπαθήσης πρώτα κι εσύ και μετά να ζητάς και από τον Θεό τον θείο φωτισμό, γιατί ο Θεός θέλει πρώτα την δική μας προσπάθεια και ύστερα δίνει ό,τι Του ζητάμε. Να σκέφτεσαι, να προσεύχεσαι, να προσέχης και να ενεργής με σύνεση, και μετά θα έρθη ο θείος φωτισμός. Όταν, ας υποθέσουμε , σε ρωτούν για ένα θέμα, να μη βιάζεσαι να απαντήσης, αλλά να ζητάς από τον Θεό να σε φωτίση . «Θεέ μου, να λες, φώτισέ με να πω αυτό που πρέπει», και ο Θεός θα σου δίνη λόγο ανάλογα με την περίπτωση. Η βιαστική απάντηση είναι του μυαλού˙ ενώ η απάντηση που περνά μέσα από την προσευχή , είναι του Θεού.
- Γέροντα, η έλλειψη εγρηγόρσεως με κάνει να φοβάμαι να ζητήσω από τον Θεό να με βοηθήση σε κάποια προσπάθειά μου, γιατί βλέπω ότι δεν τα αξιοποιώ τις ευκαιρίες που μου δίνει.
- Να ζητάς την βοήθεια του Θεού και συγχρόνως να Τον παρακαλάς να σου δίνη και εγρήγορση, για να μπορέσης να αξιοποιήσης την ευκαιρία που θα σου δώση.
- Είναι σωστό, Γέροντα, να παρακαλούμε τον Θεό να πάμε στον παράδεισο;
- Εγώ δεν παρακαλώ τον Θεό να πάω στον Παράδεισο. Τον παρακαλώ να με βοηθήση να μην Τον στενοχωρώ με την συμπεριφορά μου. Όμως, αν πάω στην κόλαση, δεν θα λυπήσω τον Θεό; Επομένως, ούτε αυτό θα γίνη, αφού Τον παρακαλώ να με βοηθήση να μην Τον στενοχωρώ.



Από το βιβλίο: « ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΛΟΓΟΙ  ζ
΄
ΠΕΡΙ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ» ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ «ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ»
ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΗΛΙΑΣ  ΧΑΙΝΤΟΥΤΗΣ  7 ΝΟΕ 2012
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...