Σάββατο 11 Μαΐου 2013

Η αυτοκτονία στην αρχαία Ελλάδα

Στην αρχαία Ελλάδα υπήρχε νόμος σύμφωνα με τον όποιο οι αυτόχειρες δεν τύχαιναν της ίδιας ταφής όπως οι άλλοι, των όποιων η ζωή τελείωνε φυσιολογικά. Τους έθαβαν εκτός του κοινού νεκροταφείου και μάλιστα χωρίς το χέρι τους, το όποιο κράτησε το φονικό όργανο και επέφερε τα βίαια και θανάσιμα κτυπήματα και τελικά τον θάνατο τους, που το έθαβαν χωριστά από το άλλο σώμα. Και ακόμη, ο αυτόχειρας εθεωρείτο και ανάξιος να έχει σήμα (= ταφόπλακα) που να αναγράφει το όνομα του, ώστε κανένας να μη γνωρίζει ποιος βρίσκεται στον συγκεκριμένο τάφο. Και τούτο γιατί οι αρχαίοι Έλληνες θεωρούσαν μέγα παράπτωμα την αυτοκτονία και για λόγους θρησκευτικούς και για λόγους πολιτικούς (Πυθαγόρειοι, Πλάτων, Αριστοτέλης κ. α.).
Ανάλογη ήταν η στάση προς τους αυτοκτονούντες και των άλλων λαών της αρχαιότητας. Όταν όμως αμβλύνθηκαν οι ηθικές και οι πολιτικές ιδέες στην αρχαιότητα, οι Κυνικοί και αργότερα οι Στωικοί φιλόσοφοι άρχισαν να διδάσκουν πως " ἴδιον τοῦ σοφοῦ εἶναι ἡ πρός τήν ζωήν ἀδιαφορία, ὁ δέ θάνατος, ὅστις εἶναι ἁπλοῦς χωρισμός, εἶναι τό μέσον πρός σωτηρίαν τῆς ἀνεξαρτησίας τῆς ψυχῆς" Οι αντιλήψεις αυτές των αρχαίων σοφών, με διάφορες τροποποιήσεις έγιναν αποδεκτές και από μεταγενέστερους φιλοσόφους και εμφανίσθηκαν στη φιλοσοφική σκέψη των νεωτέρων χρόνων.
Την αυτοκτονία την καταδικάζουν όλες οι θρησκείες ως έγκλημα βαρύτατο. Η χριστιανική διδασκαλία θεωρεί την αυτοκτονία ως ένα από τα μεγαλύτερα αμαρτήματα. Η Ορθόδοξη Εκκλησία στηριζόμενη στην 'Αγια Γραφή και στην Ιερά Παράδοση θεωρεί την αυτοκτονία ως έγκλημα εναντίον της ιερότητας της ανθρώπινης ζωής και ως κλονισμό και απώλεια της πίστεως και της ελπίδας του αυτόχειρα προς τον Θεό. Κατά την Καινή Διαθήκη ο άνθρωπος τη ζωή δεν την έχει από τον εαυτό του, αλλά την έλαβε ως δώρο από τον Θεό και ως δώρο του Θεού οφείλει να την εκτιμά. Η ζωή, ως δώρο του Θεού, έχει συγκεκριμένο και υψηλό μάλιστα σκοπό.

http://www.prismanews.gr

11 Μαΐου- Μνήμη ἐγκαινίων τῆς Κωνσταντινουπόλεως



Στὶς 11 Μαΐου τοῦ 330 μ.Χ. τελέσθηκαν τὰ ἐγκαίνια τῆς Κωνσταντινουπόλεως, τῆς πόλεως τῆς Θεοτόκου, μία ποὺ κατὰ τὸ ἀρχαῖο ἔθος «τὰς πόλεις μετὰ τὴν κτίσιν καθαίρειν εἴθιστο». Ὁ ἑορτασμὸς τότε κράτησε ἐπὶ σαράντα ἡμέρες καὶ διασώθηκε μέχρι σήμερα στὸ Μηνολόγιο τῆς Ἐκκλησίας μας. Ἡ λιτὴ γιὰ τὴν γενέθλια ἡμέρα τῆς Πόλεως ξεκινοῦσε ἀπὸ τὴν περιοχὴ τοῦ Φόρου καὶ συνεχιζόταν μέχρι τὴν Μεγάλη Ἐκκλησία. Ἐπὶ τῆς βασιλείας τοῦ Μεγάλου Κωνσταντίνου ἄρχισε ἡ ἀνέγερση τοῦ ναοῦ τῆς Ἁγίας Σοφίας σὲ ρυθμὸ βασιλικῆς, ποὺ τότε, προφανῶς λόγω τοῦ μεγέθους του, ὀνομαζόταν Μεγάλη Ἐκκλησία. Τὰ ἐγκαίνια ὅμως τοῦ ναοῦ αὐτοῦ ἔγιναν μετὰ τὴν κοίμησή του, στὶς 15 Φεβρουαρίου τοῦ 360 μ.Χ., ὁπότε καὶ ἐπίσημα ὀνομάσθηκε Ἁγία Σοφία.
Τὰ ἔργα τῆς πρώτης φάσεως ἀνοικοδομήσεως τῆς Πόλεως ἐπὶ μεγάλου Κωνσταντίνου στοίχισαν, κατὰ τὸν Κωδινό, 60.000 λίτρες χρυσοῦ.
Ἡ συγκεκριμένη ἡμέρα τῆς τελέσεως τῶν ἐγκαινίων τῆς Κωνσταντινουπόλεως ἐπιλέχθηκε σκόπιμα, γιατί συνέπιπτε μὲ τὴν ἡμέρα τῆς μνήμης τοῦ μαρτυρίου τοῦ Ἁγίου Μωκίου, ὁ ὁποῖος ἦταν καὶ ὁ πολιοῦχος τοῦ Βυζαντίου.Μεταγενέστερες παραδόσεις, ποὺ καταγράφονται εἴτε σὲ χρονογραφήματα εἴτε σὲ ἁγιολογικὲς παραστάσεις, ἀλλὰ καὶ σὲ αὐτὴ ἀκόμα τὴν ὑμνολογία τῆς Ἐκκλησίας μας, θέλουν τὸν Μέγα Κωνσταντίνο νὰ προσφέρει τὴν πόλη του στὴν Ὑπεραγία Θεοτόκο.

http://www.synaxarion.gr/gr/sid/3100/sxsaintinfo.aspx

Παρασκευή 10 Μαΐου 2013

ΠΑΣΧΑ ΚΥΡΙΟΥ ΠΑΣΧΑ

Το όνομα τού Θεού πρέπει νά τό λέμε αδιαλείπτως


Το όνομα τού Θεού πρέπει νά τό λέμε αδιαλείπτως καί νά δήτε πώς θά μάς σκεπάσει ο Θεός. Νά μήν αργολογούμε, νά κυνηγούμε τήν "ευχή" (Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με). Αυτή θά μάς μάθει νά αγαπούμε τόν Χριστό. Όταν ο άνθρωπος έχει τόν νού του στόν Θεό καί στόν Παράδεισο καί δέν τόν έχει στά γήϊνα καί λατρεύει τόν Δεσπότη Χριστό, οί πειρασμοί καί λογισμοί παραμερίζονται καί λαμβάνει χαρά, αγαλλίαση καί υπομονή. Μέχρι νά πεθάνουμε, θά έχουμε αγώνα, επειδή τά πάθη είναι ζυμωμένα μέ τό αίμα μας καί πρέπει νά ξερριζωθούν. Όταν ο άνθρωπος έχει διαρκώς τόν νού του στόν Θεό λέει: "Γιατί νά συζητώ καί νά μήν έχω τόν νού μου στόν Θεό;". Όταν ο άνθρωπος κυνηγάει τόν Θεό, τήν "ευχή", δέν αγαπάει τά λόγια, τίς συζητήσεις. Τότε έρχεται ή Χάρις του Θεού, ή μακαριότητα καί ότι καί νά ακούει, φωνές κλπ., είναι σάν νά μή ακούει καί νομίζει ότι βρίσκεται σέ άλλο τόπο. Όταν λέμε τήν "ευχή", ο Χριστός γίνεται χειραγωγός καί μας λέει πώς νά βαδίζουμε, πώς νά τρώμε, πώς νά καθώμαστε. Όταν ο άνθρωπος δέν πιστεύει τόν λογισμό του καί ταπεινώνεται, έχει ειρήνη στήν ψυχή του. Τά πάθη δέν θά παύσουν νά μάς πολεμούν, αλλά καί εμείς νά τά πολεμούμε...
απο τό βιβλίο: "Γερόντισσα Μακρίνα, Λόγια Καρδιάς, Ι.Μονή Παναγίας Οδηγήτριας, Πορταριά Βόλου".

Σχέδιο δολοφονίας του Πατριάρχη Βαρθολομαίου

Ένα άτομο έχει προσαχθεί και άλλα δύο καταζητούνται από τις τουρκικές αρχές ύστερα από καταγγελίες ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος ήταν στόχος οργανωμένου σχεδίου δολοφονίας που θα ελάμβανε χώρα στις 29 Μαΐου, ανήμερα της 560ής επετείου από την Αλωση της Κωνσταντινούπολης. Την πληροφορία μετέδωσε το τουρκικό ιδιωτικό δίκτυο NTV. Με προσοχή παρακολουθεί την υπόθεση το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών.

Σχέδιο δολοφονίας του Πατριάρχη
Η έρευνα της υπόθεσης ξεκίνησε όταν εντοπίστηκε επιστολή, σταλείσα από την επαρχία Καϊσερί (Καισάρεια), η οποία ανέφερε ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης θα γίνει στόχος δολοφονικής επίθεσης την 29η Μαΐου, ημέρα της 560ης μαύρης επετείου από την Άλωση της Κωνσταντινούπολης, το 1453.
Το τουρκικό δίκτυο μετέδωσε ότι έχει προσαχθεί ένας ύποπτος, ο οποίος αναφέρεται ως «Σερντάρ Α.» ενώ αναζητούνται άλλοι δύο.
Οι ύποπτοι φέρονται να είχαν φτάσει πρόσφατα στην Κωνσταντινούπολη από το Καϊσερί για να προετοιμάσουν την επίθεση.
Ο Σερντάρ Α. αρνήθηκε τις κατηγορίες, τονίζοντας ότι βρέθηκε στην Κωνσταντινούπολη για να επισκεφθεί συγγενείς του και ότι δεν είχε καμία πρόθεση ή σχέδιο δολοφονίας του Βαρθολομαίου.
Ο φάκελος της υπόθεσης που άνοιξε από την εισαγγελία του Καϊσερί έχει διαβιβαστεί στον γενικό εισαγγελέα Άγκυρας.
Η έρευνα αποκάλυψε επίσης ότι μία άλλη επιστολή είχε σταλεί το 2008 στους εισαγγελείς και ανέφερε ότι ο προσαχθείς ύποπτος σχεδίαζε τη δολοφονία του Οικουμενικού Πατριάρχη.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Αθηναϊκού Πρακτορείου, οι διωκτικές αρχές εξετάζουν ενδεχόμενη σχέση του σχεδίου δολοφονίας του Οικουμενικού Πατριάρχη με τη δράση της παρακρατικής οργάνωσης Εργκενεκόν.

ethnos.gr

Την Κυριακή του Θωμά στην Πύλη Τρικάλων: «Οδοιπορικό στο Άγιον Όρος»


Ένα σπάνιο οπτικοακουστικό θέαμα για τις 20 Μονές του Αγίου Όρους, από τον ερευνητή κ. Γιώργο Ασημακόπουλο.

-Διοργανωτές της εκδήλωσης ο Εκπολιτιστικός-Μορφωτικός Σύλλογος Ροπωτού και η εφημερίδα «διάλογος»

-Στις 11.30π.μ. στο ξενοδοχείο «PILI» με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.

Την Κυριακή του Θωμά, 12 Μαΐου 2013, θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση αφιερωμένη στην Αθωνική Πολιτεία, με τίτλο «Οδοιπορικό στο Άγιον Όρος», στις 11.30π.μ. στο Ξενοδοχείο PILI στην Πόρτα Παναγιά Πύλης.

Η εκδήλωση θα περιλαμβάνει προβολή οπτικοακουστικού θεάματος και έκθεση φωτογραφίας από τον μελετητή του Αγίου Όρους, ζωγράφο κ. Γιώργο Ασημακόπουλο, ο οποίος μετά από πολλές επισκέψεις στο Άγιον Όρος συγκέντρωσε ένα πλούσιο οπτικό υλικό, που αποτελείται από μερικές χιλιάδες φωτογραφίες, διαφάνειες, αλλά και video, που τράβηξε ο ίδιος.

Με το υλικό αυτό δημιούργησε ένα θαυμάσιο οπτικοακουστικό θέαμα με τίτλο «Οδοιπορικό στο Άγιον Όρος», στο οποίο παρουσιάζονται όλες οι Μονές, καθώς και η πρωτεύουσα της Αθωνικής Πολιτείας οι Καρυές με τον ναό του Πρωτάτου με τις περίφημες τοιχογραφίες του Μανουήλ Πανσέληνου.


Πρόκειται για ένα οπτικοακουστικό θέαμα, που αποτελείται από 500 επιλεγμένες φωτογραφίες, εναέριες λήψεις και πλάνα από vιdeo, εμπλουτισμένο με αφήγηση, μουσική υπόκρουση (του Χ.Χάλαρη) ψαλμωδίες από τον χορό των ψαλτών της Σιμωνόπετρας και πολλά ηχητικά εφέ (καμπάνες, ξυλοσήμαντρα, αηδόνια, ήχοι της θάλασσας , ομιλίες μοναχών, προσευχές, κ.λ.π).

Με αυτόν τον εξαιρετικό συντονισμό εικόνας και ήχου παρουσιάζεται ανάγλυφα στον θεατή το «Περιβόλι της Παναγίας», όπως εύστοχα αποκαλείται η Αθωνική Μοναστική Πολιτεία, μια πολιτεία με τα δικά της μοναδικά χαρακτηριστικά, που μόνο ο ανδρικός πληθυσμός έχει το προνόμιο να μπορεί να επισκεφθεί και να βιώσει.

Το οπτικοακουστικό όμως αυτό θέαμα του Γιώργου Ασημακόπουλου έχει σκοπό να κάνει κοινωνούς αυτής της ξεχωριστής πολιτείας όλους, ακόμη και τις γυναίκες, για αυτό και ο ίδιος λέει: « Επιθυμώ να φέρω το Όρος κοντά στο κοινό και να προκαλέσω το ενδιαφέρον να το επισκεφτούν όσο το δυνατόν περισσότεροι και να τους δοθεί η ευκαιρία να βιώσουν τη Ζωή των Μοναχών, για να αισθανθούν αυτά που αισθάνεται ο επισκεπτόμενος το «Περιβόλι της Παναγίας» μας. Έτσι δίνεται η ευκαιρία και στις γυναίκες, λόγω του «Άβατου» του Αγίου Όρους, να το γνωρίσουν τουλάχιστον οπτικοακουστικά».

Η προβολή θα έχει διάρκεια μία ώρα και 15 λεπτά. Μπροστά στα μάτια των θεατών θα ξετυλιχθούν πανοραμικές εικόνες της χερσονήσου του Άθω με τις δασώδεις  πλαγιές και τις βραχώδεις ακτές, εξωτερικές και εσωτερικές απόψεις των Μονών, πολύτιμες φορητές εικόνες και τοιχογραφίες, τράπεζες. ολονυχτίες, διακονήματα, προσευχή, αλλά και η χλωρίδα και η πανίδα του Αγίου Όρους.

Την εκδήλωση θα πλαισιώνει έκθεση φωτογραφίας με αντίστοιχα θέματα από το Άγιον Όρος με τεκμηρίωση, ώστε οι θεατές να έχουν μια σταθερή εικόνα των θεμάτων με μεγαλύτερη άνεση και διάρκεια.

Μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί περισσότερες από 250 παρουσιάσεις του Οδοιπορικού με μεγάλη επιτυχία, σ’όλη την Ελλάδα.


Την παρουσίαση της εκδήλωσης θα έχει ο δημοσιογράφος- ερευνητής και συντονιστής της έρευνας για την έκδοση «Ταξιδεύοντας στη Θεσσαλία» κ. Μάκης Εξαρχόπουλος.

Η εκδήλωση τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Πύλης και διοργανώνεται από τον Εκπολιτιστικό- Μορφωτικό Σύλλογο Ροπωτού και την εφημερίδα «διάλογος» με την έκδοση «Ταξιδεύοντας στη Θεσσαλία».

Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

Ο Γιώργος Ασημακόπουλος γεννήθηκε στην Πάτρα το 1928. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Ζωγραφικής της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών και έργα του κοσμούν πολλά Αθηναϊκά σπίτια.

Εργάστηκε στη διαφήμιση και επιμελήθηκε τον σχεδιαστικό διάκοσμο πολλών βιβλίων, ενώ παράλληλα συνεργάστηκε με αρχαιολόγους και βυζαντινολόγους στην παραγωγή ειδικών εκδόσεων.

Το 1959 διορίστηκε στον ΕΟΕΧ(μετέπειτα ΕΟΜΜΕΧ), όπου υπήρξε ιδρυτικό μέλος και Διευθυντής Χειροτεχνικής Ανάπτυξης, θέση από την οποία και συνταξιοδοτήθηκε.

Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια της θητείας του στον ΕΟΜΜΕΧ δημιούργησε ένα αξιόλογο φωτογραφικό αρχείο, περίπου 30.000 έγχρωμων διαφανειών και αντίστοιχων ασπρόμαυρων φωτογραφιών με τα αρνητικά τους ,με θέμα «Ο παραδοσιακός μας πλούτος».

Σήμερα ασχολείται περισσότερο με την φωτογραφία και την φιλοτέχνηση ανάγλυφων, που είναι εμπνευσμένα από την λαϊκή μας παράδοση.

http://www.trikalaola.gr
 

Ιερά Μονή Θεμάτων


Με ιδιαίτερη παρακολουθούμε –λόγω και της εορτής του- εγκωμιαστικά σχόλια για το Μοναστήρι των θεμάτων της Πυλάρου. Αισθανόμαστε ανάγκη να συμμετέχουμε στην ψυχική ανάταση που προσφέρει στον επισκέπτη αυτή η εστία της πίστης και το στολίδι της φύσης.
Επιλέγουμε να πούμε λόγια αλήθειας, όπως τα ζούμε από κοντά, όπως τα μάθαμε από παιδιά.
Είναι γεγονός πως τα μοναστήρια της Κεφαλονιάς παρέχουν και περιέχουν εξαιρετική ομορφιά, πνευματικό πλούτο, θρησκευτική υποβολή και είναι δεμένα με τις παραδόσεις και τη ζωή της τοπικής κοινωνίας.
Για το μοναστήρι των Θεμάτων τι να πρωτοειπεί κανείς.
Ιδιαίτερη αναφορά οφείλεται πρωτίστως στον Ηγούμενο της Μονής Αρχιμανδρίτη Ιερόθεο Αμίτση, τον Παπά Γιάννη , για εμάς τους Πυλαρινούς .
Ακούραστος εργάτης, αφιέρωσε τη ζωή του στο Μοναστήρι και το μεταμόρφωσε τα τελευταία χρόνια σε τόπο κόσμιο, καθαρό, οργανωμένο , φιλόξενο , επισκέψιμο, υποβλητικό .
Με χρήματα της Μονής κατασκευάστηκε διώροφο κτήριο –Αρχονταρίκι στο ισόγειο και ξενώνας στο όροφο με 22 κρεβάτια .Στην βιβλιοθήκη φυλάσσονται ανεκτίμητα κείμενα και βιβλία. Οργάνωσε τους χώρους και προστάτεψε τα πολύτιμα άμφια ,σκεύη και ιερά αντικείμενα του χιλιόχρονου Μοναστηριού.
Φύτεψε αμπέλι –ρομπόλα στον περίβολο, και το κρασί του γεύονται οι επισκέπτες. Ανεξίτηλη παραμένει η εικόνα του, όπου με τα μαύρα ράσα, στον καυτό δεκαπενταύγουστο, πότιζε αυτό το αμπέλι, με κουβάδες και νερό από τις στέρνες.
Προστάτεψε την περιουσία του Μοναστηριού, εμπλούτισε την πανίδα της περιοχής με εξωτικά ζώα(ελάφια, Λάμα) αλλά και με κότες, γαλοπούλες και πρόβατα.
Είναι ο άνθρωπος, που εμπνέει εμπιστοσύνη και κερδίζει αβίαστα την συμπαράσταση και την βοήθεια στο έργο, που επιτελεί. Οι Πυλαρινοί ανταποκρίνονται πρόθυμα και βοηθούν το Μοναστήρι ποικιλοτρόπως. Δωρητές, επιστήμονες και τεχνίτες , με την ακούραστη και συνεχή παρουσία του Αρχιμανδρίτη, προσφέρουν και συμμετέχουν στην διαρκή αναβάθμιση ολόκληρης της περιοχής.

Παράλληλα το Ιστορικό Μοναστήρι δεν έπαψε ποτέ να είναι μέρος του κοινωνικού γίγνεσθαι της περιοχής. Φιλόξενο για τους τσοπάνηδες , που ξέμεναν στην ορεινή Αγία Δυνατή, με συμμετοχή στους εθνικούς αγώνες, με περιουσία που εξυπηρετούσε τις τοπικές ανάγκες, αποτέλεσε και αποτελεί στοιχείο της ταυτότητας της Πυλάρου και όχι μόνον.
Έζησαν στο Μοναστήρι ,υπηρέτησαν και προσέφεραν στην θρησκεία και τον τόπο ιστορικές προσωπικότητες, ιερείς και καλόγεροι, αξεπέραστα παραδείγματα πίστης ανθρωπιάς και εργασίας.
Αυτή τη σοβαρή χιλιετή υποθήκη ο Πανάξιος Αρχιμανδρίτης την σεβάστηκε, την ανέδειξε και την παραδίδει στο μέλλον με το κεφάλι ψηλά.

Σε μοναστήρι η κυβέρνηση της Ιταλίας

«Είναι ένας τρόπος για να γνωριστούμε, να δημιουργηθεί ένα πνεύμα συνεργασίας», ανέφερε ο νέος Ιταλός πρωθυπουργός.




Ο πρωθυπουργός της Ιταλίας Ενρίκο Λέτα ανακοίνωσε μέσω Twitter ότι την επόμενη Κυριακή πρόκειται να μεταβεί μαζί με τους 21 υπουργούς του σε ένα πρώην μοναστήρι της κεντρικής Ιταλίας, στην Τοσκάνη, όπου και θα περάσουν μαζί είκοσι τέσσερις ώρες, για να γνωριστούν καλύτερα και να συζητήσουν.«Είναι ένας τρόπος για να γνωριστούμε, να καθορίσουμε ένα πρόγραμμα, να δημιουργηθεί ένα πνεύμα συνεργασίας που θυμίζει εκείνο των αποδυτηρίων στον αθλητισμό», ανέφερε ο νέος Ιταλός πρωθυπουργός, μέσω του ιστοτόπου αυτού κοινωνικής δικτύωσης.
Ο Λέτα διευκρίνισε ότι «κάθε υπουργός θα πληρώσει τα έξοδα διαμονής του».
Κατά πληροφορίες μπορεί να επιλεγεί ένα πρώην αβαείο που βρίσκεται έξω από την πόλη Σιένα, το οποίο έχει μετατραπεί, πλέον, σε πολυτελές ξενοδοχείο.

http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_07/05/2013_497544

Αντάρτικο για τους φόρους στο Αγιον Ορος


Αντάρτικο για τους φόρους στο Αγιον Ορος

Οι Αγιορείτες μοναχοί απειλούν να αποκλείσουν τους πολιτικούς από τις εκδηλώσεις για τα 100 χρόνια από την ενσωμάτωση της Αθωνικής Πολιτείας τον ερχόμενο Οκτώβριο, αν δεν εξαιρεθούν από τη φορολόγηση τα ακίνητα των μονών που βρίσκονται εκτός Αγίου Ορους.
Το έθεσαν μάλιστα ως όρο και στην πρόσφατη συνάντησή τους με τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά στο Μαξίμου, αλλά η απαίτησή τους δεν δημοσιοποιήθηκε. Εδώ και τρεις μέρες στο Αγιον Ορος βρίσκεται ο γραμματέας της κυβέρνησης, Τάκης Μπαλτάκος, σε ρόλο... πυροσβέστη, επιχειρώντας να κατευνάσει τις αντιδράσεις. Επισήμως ο κ. Μπαλτάκος παρίσταται στις εκδηλώσεις για την πανήγυρη του Αγίου Γεωργίου στη Μονή Ξενοφώντος, από χθες ωστόσο είχε επαφές με εκπροσώπους ιερών μονών, προκειμένου να μην υλοποιήσουν τις απειλές τους.
«Εμείς το ξεκαθαρίσαμε και στον πρωθυπουργό, άσχετα που δεν το είπαν. Δεν θα δεχτούμε κανέναν πολιτικό στους εορτασμούς, αν δεν λυθεί άμεσα και μάλιστα με νομοθετική ρύθμιση που θα ισχύει για πάντα η φορολογική εκκρεμότητα», δήλωσε στο «Eθνος» εκπρόσωπος της αγιορείτικης κοινότητας και προσέθεσε: «Η συζήτηση με τον πρωθυπουργό ήταν γενική και αόριστη, εμάς όμως δεν μας ικανοποιεί αυτό. Θέλουμε συγκεκριμένες δεσμεύσεις και λύσεις που θα ισχύουν εσαεί.
Διαφορετικά δεν θα έρθουν πολιτικοί στις εκδηλώσεις για τα 100 χρόνια από την ενσωμάτωση της Αθωνικής Πολιτείας στον ελληνικό κορμό, στις οποίες παράλληλα θέλουμε να τονίσουμε το αυτοδιοίκητο του Αγίου Ορους».
Τον περασμένο Νοέμβριο στις εκδηλώσεις για τη συμπλήρωση 100 χρόνων από την απελευθέρωση της χερσονήσου του Αθω από τους Οθωμανούς. Στις Καρυές προσκλήθηκαν μόνο ο τότε αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, αντιναύαρχος Κοσμάς Χρηστίδης, και η ηγεσία του πολεμικού στόλου.

 http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=27686&subid=2&pubid=113039790

Πέμπτη 9 Μαΐου 2013

Ένα συνεχιζόμενο θαύμα: δέντρα που αιμορραγούν


Σήμερα στο μέρος αυτό, κοντά στο χωριό Βούναινα, μισή ώρα έξω από τη Λάρισα, υπάρχει νέος προσκυνηματικός Ναός, εντός του οποίου βρίσκεται και το κενοτάφιο του Οσιομάρτυρα, καθώς και τεμάχιο του ιερού λειψάνου. Ο Ναός αυτός κατασκευάστηκε το 1962 στην θέση παλαιότερου, που είχε οικοδομηθεί το 1883 και καταστράφηκε από φωτιά στις 22 Μαίου του 1962 από ζηλωτές. Στην ανατολική πλευρά του Ναού έχει κατασκευαστεί κτηριακό συγκρότημα με ξενώνες κουζίνα και τα λοιπά.
Το προσκύνημα ανήκει στην ιερά Μητρόπολη Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφερσάλων, όπου ο άξιος ποιμενάρχης της Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κ. Κύριλλος Β΄ έχει επιδείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την αναπαλαίωση και ανάδειξη του προσκυνήματος.Στον τόπο του μαρτυρίου του αγίου Νικολάου του Νέου, δηλαδή στο ιερό προσκύνημά του (στο χωριό Βούναινα, στο Βουνό Όρθρυς Θεσσαλίας), συμβαίνει ένα υπερθαυμαστό γεγονός, και κυρίως κατά την ετήσια μνήμη του Οσιομάρτυρα, τρέχει ένα πορφυρένιο υγρό, που μοιάζει με αίμα. Το υγρό τρέχει από τους κορμούς λίγων δένδρων φτελιάς, στα οποία σφαγιάστηκαν οι συνασκητές του αγίου Νικολάου και επίσης πλημμυρίζει τη ρίζα ενός κομμένου δένδρου, όπου, κατά την παράδοση, βασανίστηκε ο Οσιομάρτυρας. Στην περιοχή αυτή υπάρχουν και άλλα δένδρα, αλλά δεν «μετέχουν» σε αυτή την διαδικασία, με λίγα λόγια δεν παρουσιάζουν αντίστοιχη έκκριση κάποιας κόκκινης ρητίνης. Το «αίμα» είναι ρευστό και βαθύ σε υγρή κατάσταση και όχι σε ρητινώδη.
Το «αίμα» αρχίζει να τρέχει το απόγευμα της 8ης Μαΐου, παραμονή της μνήμης του και συνεχίζει τη θαυμαστή εμφάνισή του, μέχρι το πρωί της εορτής του, 9 Μαΐου. Ευλαβείς χριστιανοί που το γνωρίζουν, πηγαίνουν εκεί την παραμονή και συγκεντρώνουν μέσα σε μπουκάλια το άφθονο τρεχούμενο θαυμαστό «αίμα», για να το μοιράσουν σαν ευλογία στους γνωστούς τους. Το βράδυ, κάνουν αγρυπνία, για τη γιορτή του Αγίου. Πολλοί μάλιστα έχουν παρατηρήσει ότι στις 5 ώρα, το πρωί της μνήμης του, στο μέρος των δένδρων ακούγεται ένα θαυμαστό βουητό σε μια ακτίνα 10 μέτρων και για 10 λεπτά περίπου. Επίσης και το Αγίασμα της πηγής, δεν τρέχει πάντοτε, τρέχει όμως εκείνες τις ημέρες, όταν τρέχει και το «αίμα». Επίσης και το αγίασμα του Αγίου αναβλύζει και πάλι μόνο εκείνες τις ημέρες, γιατί είναι μια πηγούλα, που δεν έχει πάντα νερό.


 Τρείς νέοι μας, ο Σωτήριος Παναούλης,ο Παναγιώτης Αγοραστός(Ενορίτης ) και ο Στέφανος Σασλής επισκέφθηκαν την Δευτέρα 1η Οκτωβρίου 2012 το Ιερό Προσκύνημα του Αγίου Νικολάου του Νέου στα Βούνενα της Θεσσαλίας όπου ως γνωστόν βρίσκεται ο Τάφος του Οσιομάρτυρος καθώς και ο Τόπος του μαρτυρίου με το δένδρο της σφαγής  το οποίο ρέει το «Αίμα» του. 
     Αφού προσκύνησαν με ευλάβεια φρόντισαν και για την συλλογή ικανής ποσότητος Αίματος για τις ανάγκες του Ναού μας αφού δεν είναι λίγοι εκείνοι που μας ζητούν το ιαματικό ''Αίμα'' του Αγίου για να ωφεληθούν ειδικά σε δερματολογικές παθήσεις.

Αντιγραφή από: http://www.inagiounikolaoutouneou.gr

Τετάρτη 8 Μαΐου 2013

Η ζωή του Αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου


Η Ανθούσα διδάσκει εποπτικά την προσευχή στον Ιωάννη


Η εικοσάχρονη χήρα λούζεται καθημερινά στο δάκρυ. Η θλίψη οδηγεί τον άνθρωπο πολύ πολύ κοντά στον Θεό ή τον απομακρύνει τέλεια από κοντά Του. Η Ανθούσα βασανίζεται, υποφέρει, με τη βοήθεια όμως της πιστής διακόνισσας Σαβινιανής, με την πολυποίκιλη συμβολή του άγιου πνευματικού της Ιουλιανού (όχι του Παραβάτου! ) μετατρέπει το στεναγμό σε γλυκειά συνομιλία με τον ουρανό. Ώρες πολλές κατάμονη μέσα στο δωμάτιό της, όρθια ή γονατιστή, ικετεύει καθημερινά τον Ύψιστο για το παιδί της. Πρωί- βράδυ συμπροσεύχονται και οι τρεις ( Ανθούσα, Σαβινιανή, Χρυσόστομος ) . Δεν αρκείται η άριστη, υπέροχη δασκάλα μονάχα στην ατομική, σπιτική προσευχή. Θέλει να μάθει το παιδί της να προσεύχεται θερμά και μέσα στο σπίτι του Θεού, στο ναό. Τριγύρω από την Αντιόχεια υπάρχουν πολλά «μαρτύρια» (= μικρά εκκλησάκια) , αφιερωμένα σε τοπικούς άγιους. Μόλις λοιπόν τελειώνουν τα σχολικά μαθήματα, αργά το απόγευμα, λίγο πριν από τη δύση του ηλίου, η Ανθούσα παίρνει το μοναχοπαίδι της και επισκέπτονται κάποιο μικρό «μαρτύριο». Ο ήλιος σιγά- σιγά κοκκινίζει, πορφυρώνει τα σύννεφα. Οι δύο επισκέπτες ευλαβικά εισέρχονται σε κάποιο «ξωκκλήσι». Το υποβλητικό μισοσκόταδο ευνοεί αφάνταστα την προσευχή. Κερί και λιβάνι μοσχομυρίζουν στο μικρό χώρο. Η Ανθούσα ασπάζεται ευλαβικά τις εικόνες, ανάβει λίγα ξυλαράκια στο θυμιατό, τοποθετεί λίγο λιβάνι και θυμιατίζει όλες τις εικόνες. Προσωπικά βάζει λίγο λάδι στα καντηλάκια και τ’ ανάβει.
-      Έλα , τώρα, Ιωάννη! Έμπα μέσα στο ιερό και άναψε την ακοίμητη καντήλα.
Αρκετή ώρα παραμένουν μέσα στο μαρτύριο. Η Ανθούσα προσεύχεται πολύ, γιατί η σιγαλιά, τα θυμιάματα, το μισοσκόταδο, οι αδρές μορφές των αγίων, επηρεάζουν θετικά το παιδί της, ριζοβολούν μέσα του ιερά, άγια σκιρτήματα για καθολική αφιέρωση στο Θεό. Η άγια αυτή συνήθεια επηρεάζει βαθύτατα το σπλάχνο της. Ο λαός λέει «αγάλι αγάλι γίνεται η αγουρίδα μέλι». Αργά- αργά η Ανθούσα μεταγγίζει ευσέβεια, αρετές στο γυιό της!
(συνεχίζεται)




Από το βιβλίο «Η ΖΩΗ
ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗ
ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ»
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΒΓΟΝΤΖΑΣ
ΤΕΥΧΟΣ 1ΟΝ
Αθήνα

Νώτη Γεωργία

Ἄρατε πύλας, οἱ ἄρχοντες ὑμῶν

 Μετά το Χριστός Ανέστη το βράδυ της  Ανάστασης, ο ιερέας επιστρέφει στην κεντρική πύλη της Εκκλησίας, την προς Ανατολάς, όπου τη βρίσκει  κλεισμένη.  Πίσω από την θύρα βρίσκεται συνήθως αναγνώστης ή επίτροπος ή πιστός και ακολουθεί η εξής στιχομυθία.

ἱερεὺς: Ἄρατε πύλας, οἱ ἄρχοντες ὑμῶν, καὶ ἐπάρθητε, πύλαι αἰώνιοι, καὶ εἰσελεύσεται ὁ Βασιλεὺς τῆς δόξης.
ἀναγνώστης: Τίς (ποιός)ἐστιν οὗτος ὁ Βασιλεὺς τῆς δόξης;
ἱερεὺς: Κύριος κραταιὸς καὶ δυνατός, Κύριος δυνατὸς ἐν πολέμῳ. Ἄρατε πύλας, οἱ ἄρχοντες ὑμῶν, καὶ ἐπάρθητε, πύλαι αἰώνιοι, καὶ εἰσελεύσεται ὁ Βασιλεὺς τῆς δόξης.
ἀναγνώστης: Τίς ἐστιν οὗτος ὁ Βασιλεὺς τῆς δόξης;
ἱερεὺς: Κύριος τῶν δυνάμεων, αὐτός ἐστιν ὁ Βασιλεὺς τῆς δόξης.

Στη συνέχει ανοίγουν οι θύρες και εισέρχεται ο ιερέας με την ανάσταση και τους πιστούς για να τελέσει την Αναστάσιμη Θεία Λειτουργία.

Οι κλεισμένες θύρες που ανοίγουν, σε μερικές ενορίες με  βίαιη είσοδο από τον ιερέα, συμβολίζουν τις  πύλες του Άδη που συντρίφθηκαν με την Ανάσταση του Κυρίου όπως φαίνεται στην εικόνα της εις Αδου Κάθοδο.


Την έκφραση ο Βασιλεύς της Δόξης την βάζουμε εμείς ο Ορθόδοξοι στην εικόνα της Σταύρωσης του Κυρίου ως επιγραφή επάνω του σταυρού αντί της επιγραφή Ι.Ν.Β.Ι που χρησιμοποιουν οι Καθολικοί.

Τα παραπάνω λόγια είναι παρμένα από τον 23 ψαλμό του Δαβίδ τα οποία παραθέτουμε.

  
Του Κυρίου η γη και το πλήρωμα αυτής, η οικουμένη και πάντες οι κατοικούντες εν αυτή. Αυτός επί θαλασσών εθεμελίωσεν αυτήν και επί ποταμών ητοίμασεν αυτήν. Τίς αναβήσεται εις το όρος του Κυρίου, ή τίς στήσεται εν τόπω αγίω αυτού; Αθώος χερσί και καθαρός τη καρδία, ός ούκ έλαβεν επί ματαίω την ψυχήν αυτού και ούκ ώμοσεν επί δόλω τω πλησίον αυτού. Ούτος λήψεται ευλογίαν παρά Κυρίου και ελεημοσύνην παρά Θεού σωτήρος αυτού. Αύτη η γενεά ζητούντων τον Κύριον, ζητούντων το πρόσωπον του Θεού Ιακώβ. 'Αρατε πύλας οι άρχοντες υμών· και επάρθητε πύλαι αιώνιοι και εισελεύσεται ο βασιλεύς της δόξης. Τίς έστιν ούτος ο βασιλεύς της δόξης; Κύριος κραταιός και δυνατός, Κύριος δυνατός εν πολέμω. 'Αρατε πύλας οι άρχοντες υμών· και επάρθητε πύλαι αιώνιοι και εισελεύσεται ο βασιλεύς της δόξης. Τίς έστιν ούτος ο βασιλεύς της δόξης; Κύριος των δυνάμεων αυτός έστιν ο βασιλεύς της δόξης.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...