Πέμπτη 23 Μαΐου 2013

Το 2013 είναι αφιερωμένο στους Αγίους Κύριλλο και Μεθόδιο 23.05.2013



Αποκαλυπτήρια μνημείου στην Θεσσαλονίκη από τον δήμαρχο Γιάννη Μπουτάρη


Εργαστήρια βυζαντινής γραφής, από την συγγραφέα Μαρία Ντε Κάστρο 
και το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Κύριλλος και Μεθόδιος, από τη βυζαντινή γραφή, 
στη γραφή των Σλάβων»  


Οι Άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος τιμούνται με εθνική αργία στις σλαβικές χώρες και την γειτονική Βουλγαρία ενώ στην Θεσσαλονίκη γίνονται πολλά γεγονότα που αξίζει όποιος ενδιαφέρεται να τα παρακολουθήσει. Οι Άγιοι γεννήθηκαν στη Θεσσαλονίκη, σπούδασαν στην Κωνσταντινούπολη και περάτωσαν το βίο τους στη Δυτική Ευρώπη, επιτελώντας το ιεραποστολικό έργο που τους είχε αναθέσει ο βυζαντινός αυτοκράτορας και ο οικουμενικός πατριάρχης. Σε αυτούς οφείλουν την πνευματική και πολιτιστική τους ανέλιξη οι Σλάβοι. Για όλους τους σλαβικούς λαούς και για τον ελληνικό, οι άγιοι Kύριλλος και Mεθόδιος παραμένουν πάντοτε ορόσημα ανεξάντλητης πνευματικής ακτινοβολίας και προσφοράς, διότι είναι εκείνοι οι οποίοι με το έργο τους ενέταξαν τους Σλάβους στο βυζαντινό πολιτισμό διδάσκοντας την ελληνορθόδοξη παιδεία.



ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ ΑΠΘ

Διεθνές συνέδριο Σλαβολόγων καθηγητών για τα ίχνη της Κυριλλομεθοδιανής διαδρομής

Τους Θεσσαλονικείς αγίους αδελφούς Κύριλλο και Μεθόδιο, φωτιστές των Σλάβων, τιμά το Τμήμα Θεολογίας του Α.Π.Θ από κοινού με την Ένωση Ελλήνων Σλαβολόγων, με τριήμερες εκδηλώσεις, από προχθές  που περιλαμβάνουν διεθνές συνέδριο διακεκριμένων Σλαβολόγων ερευνητών, οι οποίοι θα ψηλαφήσουν τα ίχνη της Κυριλλομεθοδιανής ιεραποστολικής διαδρομής, ημερίδα Σλάβων φοιτητών του τμήματος, με θέμα τη βίωση της Κυριλλομεθοδιανής παράδοσης και διεθνή επιστημονική ημερίδα, που θα μελετήσει τη σύγχρονη πρόσληψή της. 
Οι εκδηλώσεις θα γίνουν στο κτήριο της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ, σύμφωνα με το πρόγραμμα  και αποτελούν συνέχεια της συμμετοχής του Τμήματος Θεολογίας στις πανηγυρικές εκδηλώσεις για τα 1150 χρόνια από την αποστολή των ιεραποστόλων Αγίων στη Μεγάλη Μοραβία, μετά την ένταξή του στο πρόγραμμα του Συμβουλίου της Ευρώπης, «Άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος» Πολιτιστικός Δρόμος της Ευρώπης»(Council of Europe, «St Cyrill and Methodius»  Cultural Routes of Europe).

Σε Τσεχία και Σλοβακία για τις εορταστικές εκδηλώσεις, ο Οικουμενικός πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως

Ανακοινώθηκε από το πατριαρχείο Κων/πόλεως ότι ο οικουμενικός πατριάρχης, αναχώρησε χθες  22  Μαΐου και θα επιστρέψει στις 27 τρέχοντος για Τσεχίαν καί Σλοβακίαν προκειμένου να παραστεί στις εορταστικές εκδηλώσεις με την  συμπλήρωση χιλίων καί εκατόν πεντήκονταετών από την  αποστολής από την Μητέρα εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως των Θεσσαλονικέων αυταδέλφων Αγίων Κυρίλλου καί Μεθοδίου στην Μεγάλη Μοραβία προς ευαγγελισμόν των λαών της ευρύτερης περιοχής στη χριστιανική πίστη. Τον πατριάρχη συνοδεύουν  οι  Μητροπολίται Winnipeg κ. Yurij καί Μύρων κ. Χρυσόστομος, οἱ πανοσιολ. Μ. Αρχιδιάκονος Μάξιμος Βγενόπουλος καί αρχιμανδρίτης Ἀμβρόσιος Χοροζίδης, καί οι Νικόλαος Μαγγίνας, δημοσιογράφος-φωτογράφος, και Συμεών Φραντζελᾶς, αρχικλητήρας.



Στο Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης, την Παρασκευή 17 ΜαΐουΕργαστήρια βυζαντινής γραφής

Θα τα παρακολουθήσουν σχολικοί σύμβουλοι της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, καθώς και μια ομάδα παιδιών της Ε΄ και Στ΄ δημοτικού που έχουν επιλεγεί από σχολεία της αντίστοιχης διεύθυνσης.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα είχε τον τίτλο: «Κύριλλος και Μεθόδιος: από τη βυζαντινή γραφή στη γραφή των Σλάβων» και είχε προσελκύσει ήδη το ενδιαφέρον σχολείων. Για την Θεσσαλονίκη το συγκεκριμένο πρόγραμμα  έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς συμπίπτει με την εορτή των Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου και τη συμπλήρωση 1150 χρόνων από το 963 μ.Χ. και την έναρξη του ιεραποστολικού έργου τους.
Το πρόγραμμα απευθυνόταν σε μαθητές της Ε΄- ΣΤ΄ δημοτικού και θα τους δόθηκε η ευκαιρία να προσεγγίσουν το θέμα της βυζαντινής γραφής, αλλά και να προβληματιστούν για την πολιτισμική αξία της γραφής.
Κατ’ αρχάς τα θέματα που τους απασχόλησαν  ήταν πώς έγραφαν οι Βυζαντινοί, τα αλφάβητα που χρησιμοποιούσαν, τα υλικά της γραφής, τη διακόσμηση των βιβλίων τους. Παράλληλα συζήτησαν για την ιστορία  του Κύριλλου και του Μεθόδιου, των μοναχών που ανέλαβαν να δημιουργήσουν το αλφάβητο των Σλάβων, για την αξία της γραφής ως μέσου επικοινωνίας και πολιτισμού.
Επίσης, στο Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης την Παρασκευή 17 Μαΐου και ώρα 19.00 θα πραγματοποιηθεί το δεύτερο εκπαιδευτικό εργαστήριο της κας Ντεκάστρο με το ίδιο θέμα. Το εργαστήριο αυτό έχουν κληθεί να παρακολουθήσουν οι σχολικοί σύμβουλοι της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, καθώς και μια ομάδα παιδιών της Ε΄και Στ΄δημοτικού (συνολικά 15 παιδιά), που έχουν επιλεγεί από σχολεία της αντίστοιχης διεύθυνσης.



ΑΥΡΙΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΤΗΝ ΣΥΜΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ 
Αποκαλυπτήρια του μνημείου των Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου από το Γιάννη Μπουτάρη 
Επιτροπή μετέβη στην Ρώμη όπου τα λείψανα των Αγίων
Επιτροπή του Δήμου Θεσσαλονίκης θα μεταβεί στη Ρώμη και θα επισκεφθεί τα μέρη που βρίσκονται τα λείψανα των Θεσσαλονικέων Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου, ανακοίνωσε ο δήμαρχος, Γιάννης Μπουτάρης, με αφορμή τα αποκαλυπτήρια του μνημείου για τους δύο Αγίους, τα οποία θα γίνουν την Παρασκευή στη Θεσσαλονίκη, έξω απόν ιερό ναό που είναι αφιερωμένος στον Κύριλλο και τον Μεθόδιο. Όπως είπε ο δήμαρχος, ήδη αντιπροσωπεία από τα Σκόπια έχει επισκεφθεί τους εν λόγω χώρους κι έχει τοποθετήσει πλάκα στη μνήμη των δύο Αγίων στη σλαβομακεδονική γλώσσα. Ενδεχομένως να γίνει ανάλογη κίνηση και από την πλευρά του Δήμου Θεσσαλονίκης.


Λίγα λόγια για την 
Μαρία Ντε Κάστρο

Γεννήθηκε στην Αθήνα.  Από το 1973 μέχρι το 1982 σπούδασε στη Σορβόννη Παιδαγωγικά και Λογοτεχνία για παιδιά και νέους. 
Από το 1982 εργάζεται στην ιδιωτική εκπαίδευση σαν παιδαγωγός με ειδικότητα τα Εκπαιδευτικά Προγράμματα σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία. Έχει γράψει πολλά βιβλία για παιδιά, πάνω σε θέματα ιστορίας και τέχνης και έχει μεταφράσει παιδική λογοτεχνία. Συνεργάστηκε με το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου σε θέματα φιλαναγνωσίας. Από το 1998 γράφει κριτική παιδικού και εφηβικού βιβλίου στις εφημερίδες ΤΟ ΒΗΜΑ, ΤΑ ΝΕΑ, στα περιοδικά ΔΙΑΒΑΖΩ και στο ηλεκτρονικό περιοδικό Ο ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ.Το 2006 τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Βιβλίου Γνώσεων για το βιβλίο «Μικρές ιστορίες του μουσείου», εκδ. Κάστωρ, που έγραψε μαζί με τον Πάνο Βαλαβάνη και το 2012 με το Βραβείο Βιβλίου Γνώσεων από τον Κύκλο του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου για το βιβλίο «Περπατώντας τις εποχές του Βυζαντίου», εκδ. Μεταίχμιο. Το έτος 2013 είναι αφιερωμένο στους Αγίους Κύριλλο και Μεθόδιο και τέτοιου είδους εργαστήρια και εκδηλώσεις τιμούν και αναδεικνύουν την παγκοσμιότητα του έργου και την πολιτισμική προσφορά των δύο μεγάλων ισαποστόλων.

ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ









Άξιον και Δίκαιον
Κώστας Γ. Ζουράρις,
έργο και βίος (1940-1990)

Όλη η φιλοσοφία και η διαλεκτική του Κ. Ζουράρι ανθολογημένα, σε ένα τόμο, μαζί με τον βίο του από το 1940 μέχρι το 1990



Τη Δευτέρα 27 Μαΐου η παρουσίαση στη Θεσσαλονίκη
του βιβλίου για το έργο και τη ζωή του Κώστα Ζουράρι

«Άξιον και Δίκαιον», είναι ο τίτλος του βιβλίου που αναφέρεται στο έργο και στον βίο του Κώστα Ζουράρι, το οποίο κυκλοφορεί σε όλη την Ελλάδα από τις εκδόσεις ΞΥΡΑΦΙ. Η σχετική βιβλιοπαρουσίαση θα γίνει τη Δευτέρα 27 Μαΐου στις 9 το βράδυ, στο Πολιτιστικό Κέντρο Αλέξανδρος (δίπλα στη Λέσχη Αξιωματικών) στη Θεσσαλονίκη.

Στο βιβλίο αυτό, η σκέψη ενός φιλοσόφου συμβαδίζει με τη δράση του μέσα στη ζωή, πράγμα που δεν συμβαίνει όμως συχνά παγκοσμίως. Μέσα από το έργο του Κώστα Ζουράρι, στο βιβλίο αυτό αναλύεται, το πώς και το γιατί ο καθηγητής, ο φιλόσοφος, ο διανοούμενος, ο Κώστας Ζουράρις, κατατάσσεται ως ένας από τους σκυταλοδρόμους στην ομάδα, η οποία διαχρονικά, -με πρώτο τον Όμηρο-, διαμόρφωσε και μεταφέρει την ταυτότητα του Ελληνικού πολιτισμού, καθώς και τον τρόπο σκέψης και δράσης της δικής μας Ανατολής.

Ο Κώστας Ζουράρις, υποστηρίζει ο συγγραφέας του έργου και προσωπικός φίλος του φιλοσόφου, Γιώργος Καλεάδης, έχει εντοπίσει ένα χρόνιο κενό στην ελληνική παιδεία και γραμματεία, το οποίο, ελάχιστοι διανοούμενοι, έως τότε, προσπάθησαν να το καλύψουν. Σε αυτή την κατεύθυνση είναι ταγμένο όλο το φιλοσοφικό έργο του και η ανάλωση της προσπάθειάς του, εντός αυτού. Η προσφορά του στις επόμενες γενιές Ελλήνων αποτελεί μια ανεκτίμητη παρακαταθήκη.


Γράφει ο ίδιος ο δάσκαλος στο εισαγωγικό του σημείωμα:

- Σύντροφοι, έχω ξαναδώσει πλαστά πιστοποιητικά. Αυτή τη φορά όμως υπάρχει πρόβλημα. Μας ζητούν βεβαίωση εγγραφής για τα 1966. Το Πανεπιστήμιό μου όμως, το «Παρίσι 8» ιδρύθηκε το 1968! Άρα;
Ναι, την έδωσα τη βεβαίωση εγγραφής σε πανεπιστήμιο που δεν είχε ιδρυθεί… Οι σύντροφοι, βλέπεις, έκαναν «καριέρα»… Και αντίσταση… Κι εγώ, επί μήνες περίμενα με την ψυχή στο στόμα, να αποκαλυφθεί ή απάτη και να με απολύσουν από το Πανεπιστήμιο οι Γάλλοι…


Κι όταν με καταδικάζει, ερήμην, ένα χουντοστρατοδικείο της Καβάλας, εγώ, τριάντα τόσα κι άλλα τόσα χρόνια, να διακονώ την ερωτοτροπία μου στα ηγαπημένα, αξιέραστα γαλλικά του Σαιν – Τζων – Περς και του Ρενέ Σαρ και να σπουδάζω πολιτική θεωρία με τα λογιογάληνα ελληνικά του Αγίου Μαξίμου του Ομολογητού.
Αα… πριν να σβήσει το φως, πρέπει να γράψω τον Ολυμπιόνικον, Εγκώμιον Ακάθιστον για την Βούλα Πατουλίδου.
Τον έγραψα: με τα ελληνικά του Ομήρου, του Πινδάρου, του Ρωμανού του Μελωδού και της μαντινάδας. Κι είναι λυπημένα τα γαλλικά μου, γιατί ο Ολυμπιόνικος δεν μπορεί να μεταγραφεί μέσα τους. Μεταφράζεται σε άλλη γλώσσα το απροσαύδητον  μέλισμα της ελληνικής πνοής; Κι ας έγραψε εκείνος ο Γάλλος τεχνοκρίτης, ότι δίπλα στη γαλλική μου ποίηση των «Alpha vers», τα γαλλικά του Μαλλαρμέ δείχνουν άξεστα… Η φάτις αυτοίσιν μαρτυρεί
… Και ’μίλιε τση Χαρόντισσας, κάτω στα Τάρταρα της γης, τα κρυοπαγωμένα…
Έχει επιστημονικώς καταδειχθεί, ότι μια εργοβιογραφία, «έργα και ημέραι», είναι ο πρόναος του Παραδείσου. Αλλά για ποιόν, δεν το γνωρίζουμε ακόμη: για τον εργοβιογραφηθέντα ή για τον εργοβιογράψαντα;
Αλλά κι αν μια εργοβιογραφία είναι ο νάρθηξ επίσης για τα Τάρταρα, κατά το καθ’ ημάς Συναμφότερον, αυτό, η μεν χύδην επιστήμη το αγνοεί, τον δε άριστον εικαστήν Θουκυδίδη, δεν τον απασχολεί.
Άλλως τε, η κάθε εργοβιογραφία είναι μία λειψανοθήκη. Και τα λείψανα, τα εντός της λειψανοθήκης είναι πάντοτε η ιερά ή ανίερα. Ή και ιεροανίερα, κατά το Συναμφότερον.
- Βρε σκύλε, σκύλε Κωνσταντή, θεριόν οπού ’φοβήθης…



Δύο λόγια για το συγγραφέα

Ο Γιώργος Καλεάδης γεννήθηκε στην Καβάλα. Είναι οικονομολόγος (Οικονομικό Τμήμα νυν Πανεπιστημίου Μακεδονίας) συγγραφέας και σύμβουλος επιχειρήσεων. Από το 1981 ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη.
Επιμορφώθηκε με μακροχρόνια σεμινάρια στην επιχειρησιακή έρευνα και στο marketing. Έχει συνεργασθεί με ιδιωτικές σχολές, κολλέγια, δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ, φοιτητικά και μαθητικά φροντιστήρια και με πολλές επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα.
Ταυτοχρόνως, υπήρξε εισηγητής σε συνέδρια και  forums.
Εργα του:
Παραδόσεις Διοίκησης Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων
Παραδόσεις Πολιτικής Οικονομίας
Θέματα Management
Η Δυναμική των πωλήσεων
Πατρός Παϊσίου, Αγίου Βίος
Αλβερτίνη



* Μπορείτε να δείτε το πρώτο δελτίο τύπου καθώς και το εξώφυλλο του βιβλίου σε υψηλή ανάλυση εδώ.


Διάθεση/διανομή:

εκδόσεις ΞΥΡΑΦΙ
Ελλ. Δημοκρατίας 5, Καβάλα | t. 2510837373 | f. 2510833024 | e-mail. info@xirafi.gr

Τηλέφωνο επικοινωνίας του συγγραφέα για συνεντεύξεις: 6945127425

Ελληνική συμμετοχή στην «Μεγάλη Νύχτα των Εκκλησιών» στην Βιέννη


Ελληνική συμμετοχή στην «Μεγάλη Νύχτα των Εκκλησιών» στην Βιέννη
Οι δύο ελληνοορθόδοξοι ναοί στην ιστορική Συνοικία των Ελλήνων στο κέντρο της Βιέννης - ο καθεδρικός ναός της Αγίας Τριάδας και ο ναός του Αγίου Γεωργίου - θα συμμετάσχουν μεθαύριο Παρασκευή στις εκδηλώσεις με γενικό τίτλο «Η μεγάλη νύχτα των εκκλησιών» που πραγματοποιούνται φέτος για ένατη στη σειρά χρονιά στην αυστριακή πρωτεύουσα.

Στο πλαίσιο αυτό, 188 ναοί στην αυστριακή πρωτεύουσα, περιλαμβανομένων και των δύο ελληνοορθοδόξων, και συνολικά 730 ναοί σε αυστριακές πόλεις, θα παραμείνουν ανοικτοί για τους πιστούς και το κοινό, από το απόγευμα της Παρασκευής και μέχρι τις πρωινές ώρες του Σαββάτου, προσφέροντας πάνω από 3.000 εκδηλώσεις, κυρίως θρησκευτικού περιεχομένου.

Στη «Μεγάλη νύχτα των εκκλησιών» συμμετέχουν φέτος και οι επισκοπές της γειτονικής Τσεχίας και της Σλοβακίας στις οποίες, όπως και στην Αυστρία, οι εκατοντάδες συμμετέχοντες ναοί, συνολικά 1.400, θα είναι συντονισμένοι να ηχήσουν με τις καμπάνες τους την έναρξη των εκδηλώσεων στις 17.50 ώρα Βιέννης.
     
Τις περσινές εκδηλώσεις είχαν επισκεφθεί σε όλη την Αυστρία σχεδόν 400.000 κάτοικοί της και ξένοι τουρίστες, ενώ οι φετινές εκδηλώσεις θα προσφέρουν από συναυλίες εκκλησιαστικής μουσικής και χορωδιών, μέχρι διαλέξεις, εκθέσεις, ξεναγήσεις, θεατρικά έργα και ειδικές παραστάσεις για παιδιά και εφήβους.

Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων στους δύο ελληνοορθόδοξους ναούς της Βιέννης περιλαμβάνει παρουσίαση ιστορικών εκθεμάτων-κειμηλίων και μεγάλο εσπερινό αργά το βράδυ, στο ναό του Αγίου Γεωργίου, ενώ στον Καθεδρικό της Αγίας Τριάδας, όπου και το κτίριο της Μητρόπολης - στο οποίο στεγάζεται και η Ελληνική Εθνική Σχολή Βιέννης, το αρχαιότερο ελληνικό σχολείο στο εξωτερικό - θα υπάρχουν ξεναγήσεις και συναυλία εκκλησιαστικής μουσικής.

Οι δύο ελληνοορθόδοξοι ναοί αποτελούν την κύρια μαρτυρία της ένδοξης παρουσίας του Ελληνισμού στη Βιέννη ήδη από το Μεσαίωνα, ο ναός του Αγίου Γεωργίου ανεγέρθηκε το 1802 και εκείνος της Αγίας Τριάδας το 1836, σε σχέδια του ξακουστού αρχιτέκτονα Θεοφίλου Χάνσεν, του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 200 χρόνια από τη γέννησή του. 

http://www.tanea.gr/news/world/article/5019060/ellhnikh-symmetoxh-sthn-megalh-nyxta-twn-ekklhsiwn-sthn-biennh/

Πανήγυρη ἱεράς Καλύβης Ἁγ. Ἀκακίου τῆς Σκήτης Καυσοκαλυβίων.

Κυριακή τῶν Μυροφόρων 2013. Μνήμη τοῦ ὁσίου Ἀκακίου τοῦ Καυσοκαλυβίτου.



Μέ κατάνυξη καί πάνδημη συμμετοχή ἑορτάσθηκε καί ἐφέτος, κατά τήν Κυριακή  τῶν Μυροφόρων 2013, ἡ μνήμη τῆς κοιμήσεως τοῦ ὁσίου καί θεοφόρου πατρός Ἀκακίου τοῦ Καυσοκαλυβίτου. Στήν πανήγυρη τῆς καλύβης τοῦ Ἁγίου Ἀκακίου, προεξῆρχε ὁ καθηγούμενος τῆς Μεγίστης Λαύρας ἀρχιμανδρίτης Πρόδρομος, συνοδευόμενος ἀπό τούς Λαυριώτες πατέρες, γέροντα Σάββα καί μοναχό Φανούριο, οἱ ὁποῖοι καί ἔψαλλαν μέ λαμπρότητα καί κατάνυξη κατά τήν ὁλονύκτια ἀγρυπνία συνοδευόμενοι ἀπό τόν γέροντα Δαμασκηνό Νεοσκητιώτη καί τή συνοδία του, Καυσοκαλυβίτες πατέρες, ἀλλά καί ἐκλεκτή χορεία ἁγιορειτῶν πατέρων ἀπό τίς ἱερές μονές Χιλανδαρίου, Ξενοφῶντος, Φιλοθέου καί τίς σκῆτες Ἁγ. Ἄννα καί Νέα Σκήτη ἀπό ἄλλα ἀθωνικά καθιδρύματα ἀλλά καί ἡγουμέ νους ἱερῶν μονῶν καί ἱερεῖς ἐκτός Ἁγίου Ὄρους. Πολυπληθής ὁμάδα λαϊκῶν φίλων τῆς Καλύβης τοῦ Ἁγ. Ἀκακίου συμπανηγύρισαν τόν κτήτορα τῆς Καλύβης καί ἱδρυτή τῆς Σκήτης τῶν Καυσοκαλυβίων.

Στή συνέχεια παρατίθενται φωτογραφικά στιγμιότυπα ἀπό τήν Πανήγυρη.


 





Ο Πατριάρχης της Ορθόδοξης Γεωργιανής Εκκλησίας έχει βοηθήσει να αυξηθεί το ποσοστό γεννήσεων στην Γεωργία


Φωτογραφία για Ο Πατριάρχης της Ορθόδοξης Γεωργιανής Εκκλησίας έχει βοηθήσει να αυξηθεί το ποσοστό γεννήσεων στην Γεωργία
Στον Πατριάρχη Ηλία Β΄ πιστώνεται ένα εκπληκτικά επιτυχημένο κίνητρο για την αντιμετώπιση της κατακόρυφης πτώσης της γεννητικότητας της χώρας με την υπόσχεση να γίνεται ο νονός των μωρών που γεννιούνται σε Ορθόδοξες Χριστιανικές οικογένειες που ήδη έχουν δύο ή περισσότερα παιδιά. Από τότε που άρχισε να εκπληρώνει την υπόσχεσή του με μαζικές βαπτίσεις το 2008, έχει καταφέρει σχεδόν 11.000 βαφτιστήρια.

Ο Γεωργιανός πρόεδρος Μιχαήλ Σαακασβίλι δήλωσε δημόσια ότι στον Πατριάρχη οφείλεται ένα μεγάλο μέρος της αύξησης της γεννητικότητας, η οποία ήταν 25 τοις εκατό υψηλότερη το 2010 από ό, τι ήταν το 2005, και το οποίο δήλωσε ο Σαακασβίλι βοηθά την κυβέρνηση να επιτύχει το πενταετές σχέδιο της αύξησης του πληθυσμού του έθνους από 4,5 εκατομμύρια έως 5 εκατομμύρια μέχρι το 2015.

Ενώ η Γεωργία ήταν υπό την κυριαρχία της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, η Ορθόδοξη θρησκεία, αλλά σε πλήρη καταστολή στη χώρα. Αλλά τώρα, σύμφωνα με το Πατριαρχικό Ίδρυμα(http://patriarch.ge/eng), ένα κίνημα που έχει συσταθεί για την προώθηση των συμφερόντων της Εκκλησίας, η Ορθόδοξη Εκκλησία και οι κληρικοί διαδραματίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στη γεωργιανή κοινωνία, και πολλοί βλέπουν το Πατριάρχη ως την εγκυρότερη μορφή στη ζωή τους.


«Η πίστη γίνεται όλο και ισχυρότερη», δήλωσε ο εκπρόσωπος του Ηρακλή Kadagishvili. "Ο Πατριάρχης δεν θεωρείται μόνο ως θρησκευτική προσωπικότητα, αλλά και ως εθνική αρχή. Όταν είδε την ανάγκη να αυξηθεί το ποσοστό γεννήσεων είχε μόνο σκοπό να δώσει ένα κίνητρο. Ήταν το μόνο ερέθισμα που οι περισσότεροι γονείς ζητούσαν εφόσον ήδη σκέφτονταν να αποκτήσουν περισσότερα παιδιά. "

Η Lamara Georgadze, της οποίας το τέταρτο παιδί βαφτίστηκε από τον Πατριάρχη Ηλία Β, είπε ότι αυτή και ο σύζυγός της ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του Πατριάρχη για να κάνουν περισσότερα παιδιά.

"Ο Άγιος Πατέρας υπενθύμισε σε όλους μας τη σημασία της αύξησης του ποσοστού των γεννήσεων," είπε σε άρθρο του AP που περιγράφει τις 400 βαπτίσεις από τον Πατριάρχη Ηλία Β στον καθεδρικό Ναό της Τιφλίδας στις 6 Μαΐου. "Είμαστε πολύ λίγοι εμείς οι Γεωργιανών και επομένως αυτό είναι πολύ σημαντικό."

"Αυτή είναι μια θαυμάσια ημέρα για την οικογένειά μου", δήλωσε ο Tamar Kapanadze, 33χρονος πατέρας τεσσάρων παιδιών. «Ο τέταρτος γιος μας, ο Lashko, βαφτίστηκε από τον ίδιο τον Πατριάρχη, και πριν από αυτό βάφτισε την κόρη μας Liziko. Αυτός είναι ο λόγος που αποφασίσαμε να έχουμε ένα τέταρτο παιδί.

Η γεωργιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε νωρίτερα φέτος ότι στους γονείς θα πρέπει να δοθεί μια εφάπαξ καταβολή 1000 γεωργιανών Lari (περίπου $ 600) για το τρίτο παιδί και το διπλάσιο ποσό για το τέταρτο παιδί.

"Αυτό θα συμβάλει στην αύξηση του ποσοστού των γεννήσεων", δήλωσε ο Σαακασβίλι. "Ο Πατριάρχης έχει ήδη λάβει μέτρα προς αυτή την κατεύθυνση. Θα πρέπει να του είμαστε ευγνώμονες για τη συνεχή υπενθύμιση που κάνει στον γεωργιανό λαό ότι πρέπει να πολλαπλασιαστεί. "

Στατιστικές της κυβέρνησης δείχνουν ότι ο αριθμός των αμβλώσεων έχει μειωθεί σχεδόν κατά 50 τοις εκατό μεταξύ του 2005 και του 2010.


Σχ. ΚΟ: Η σύγκριση με την πατρίδα μας είναι θλιβερή. Την ώρα που ο ελληνικός πληθυσμός συρρικνώνεται συνεχώς (υπογεννητικότητα, αναβολή ή υποτίμηση γάμου, αμβλώσεις, μετανάστευση χιλιάδων νέων κυρίως Ελλήνων), το «μέγα θέμα» που έχουν σε πρώτη θέση στην ατζέντα τους πολλά κόμματα, που ζητούν την ψήφο του ελληνικού λαού, δεν είναι η ενίσχυση του ελληνικού πληθυσμού που πνέει τα λοίσθια, αλλά είναι η... νομιμοποίηση όσο γίνεται περισσοτέρων μεταναστών και η απόδοση σε πολλούς από αυτούς της ελληνικής ιθαγένειας!... Έχω την εντύπωση, αν όχι την βεβαιότητα, ότι όλοι αυτοί επενδύουν σε μελλοντικούςψηφοφόρους τους, όταν ο ελληνικός λαός θα έχει συρρικνωθεί τόσο που θα τους είναι άχρηστος.... Την ίδια ώρα δυστυχώς, κάποιοι μεγαλόσχημοι εκκλησιαστικοί ηγέτες μοιάζουν να προβάλλουν τα πνευματικά τους διαπιστευτήρια ασχολούμενοι με το πως θα μοιράσουν φαγητό σε όσο γίνεται περισσότερους λαθρομετανάστες.

pentapostagma.gr

Γέροντας Παΐσιος: Αν καλοπερνάς δεν σε κάνει καρδιά και... να πεθάνεις!


Φωτογραφία για 3153 - Γέροντας Παΐσιος: Αν καλοπερνάς δεν σε κάνει καρδιά και... να πεθάνεις!


Για την Romfea.gr, π. Νεκτάριος Σαββίδης (Βέροια)

Διονυσιάτης ιερομόναχος επισκέφτηκε τον  π. Παΐσιο, όταν πλέον η ασθένεια του Γέροντα βρισκόταν στο αποκορύφωμά της για να τον παροτρύνει να πάει σε γιατρό.

Μην ξεχνάμε πως η άσκηση και ο πόνος συνόδευαν ισοβίως τον Γέροντα. Υπέφερε, πονούσε, λοιπόν, πολύ ο Γέροντας και ο ιερομόναχος τον ρώτησε :

-Γέροντα εσείς είπατε πως όταν χρειάζεται να καταφεύγουμε στους γιατρούς. Τώρα εσείς γιατί δεν πηγαίνετε σε γιατρό;

-Καλά, του λέει ο Γέροντας, δεν είπα  και ανάθεμα αν δεν πάει κάποιος σε γιατρό!

Βρε ευλογημένε, σκέψου: πώς θα πάω εκεί επάνω-εννοώντας την Βασιλεία του Θεού- χωρίς να πονέσω, να δοκιμαστώ, να κακοπαθήσω;

Θα είμαι τελείως άγνωστος εκεί, γιατί εκεί κανείς δεν θα είναι που να μην πόνεσε, είτε με ασθένεια , είτε με εκούσια άσκηση.

Πρέπει να ζούμε με τέτοια κακοπάθεια που να προτιμούμε να φύγουμε απ΄αυτήν την ζωή, γιατί αλλιώς-εδώ που τα λέμε παπά μου μεταξύ μας -αν καλοπερνάς, μετά δεν σε κάνει καρδιά και να πεθάνεις(!), συνέχισε ο Γέροντας!


Αμέσως μετά λέει στον Ιερομόναχο:  Είπα και εγώ παπά μου τι θα μου πεις. Για σκέψου: πόσος πόνος και θλίψεις, πόσες δοκιμασίες και πειρασμούς έχουν οι άνθρωποι που έρχονται εδώ, πόσο κόπο και έξοδα κάνουν φτωχοί άνθρωποι για φτάσουν μέχρι εδώ και να βρουν το καλύβι μου κλειστό, γιατί έχω πάει εγώ να φροντίσω τον εαυτό μου;….

Ο Γέροντας (όπως αναφέρουν και τα πνευματικά του τέκνα) το μόνο που ζητούσε με ένταση από τον Θεό ήταν να βοηθά τους τούς  πάσχοντες αδελφούς που δεν σταματούσαν να προσέρχονται ζητώντας βοήθεια.

Πώς να μην συγκινηθεί μετά ο καλός Θεός και να μην εισακούει τις προσευχές του; Αλήθεια, αγαπητοί αναγνώστες,  πόσο  πρέπει να μας παραδειγματίζει και εμάς η θυσία αγάπης και προσφοράς του Γέροντα για τους αδελφούς Αναρωτηθήκαμε αν εμείς  με την σειρά μας θυσιάζουμε κάτι από το χρόνο μας, από την καλοπέρασή μας, για την αγάπη των αδελφών μας και πόσο προστρέχουμε στις ανάγκες τους;

Μακάρι να το πράττουμε για την δόξα του Θεού και τη δική μας σωτηρία.

http://www.romfea.gr
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...