Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου 2015

Το Άγιον Όρος όπως δεν το έχουμε ξαναδεί

725068_TOP-D-09-JUL-106 Ο Στράτος Καλαφάτης μιλά στο LIFO.gr για το μεγάλο πολυετές πρότζεκτ του που παρουσιάζεται αυτές τις μέρες στην Θεσσαλονίκη 
Για την ολοκλήρωση αυτής της εργασίας χρειάστηκαν πέντε χρόνια και είκοσι έξι συνολικά ταξίδια στην Αθωνική Πολιτεία. Σε αυτό το διάστημα επισκέφτηκα και φωτογράφησα σχεδόν στο σύνολο της την Επικράτεια του Αγίου Όρους. Υπάρχουν φωτογραφίες από κάθε γωνιά. Μέσα από μονές, κελιά, σκήτες, σπηλιές και ησυχαστήρια.
Από την ΑΛΚΗΣΤΗ ΓΕΩΡΓΙΟΥ
Πριν από μερικές μέρες εγκαινιάστηκε στην Θεσσαλονίκη μία από τις πιο ενδιαφέρουσες εκθέσεις φωτογραφίας των τελευταίων μηνών. Το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης παρουσιάζει το μεγάλο πρότζεκτ του αναγνωρισμένου Έλληνα φωτογράφου Στράτου Καλαφάτη, με τίτλο “Άθως- Τα χρώματα της πίστης”. Περισσότερες από εκατό φωτογραφίες από κάθε γωνιά της Αθωνικής Πολιτείας παρουσιάζονται για πρώτη φορά, μετά από χρόνια ενδελεχούς καταγραφής και δεκάδες επισκέψεις του καλλιτέχνη στο Άγιο Όρος. Ο κύκλος του πολυετούς πρότζεκτ κλείνει με την έκδοση του ομότιτλου λευκώματος από τις εκδόσεις Άγρα (142 φωτογραφίες σε περισσότερες από 200 σελίδες), ενώ η ίδια η έκθεση θα ταξιδέψει και στην υπόλοιπη Ελλάδα, αλλά κυριότερα στο εξωτερικό.ΛΕΥΚΟΜΑ
O φωτογράφος Στράτος Καλαφάτης Who is who: Ο Στράτος Καλαφάτης γεννήθηκε στην Καβάλα το 1966. Πρώτος του έρωτας ήταν ο κλασικός αθλητισμός, ο οποίος και τον οδήγησε στην Εθνική Ομάδα Στίβου και στο Τμήμα Φυσικής Αγωγής του ΑΠΘ. Μετά το τέλος των σπουδών του, και αναζητώντας την τύχη του ως φωτογράφος, ξεκίνησε ένα ταξίδι στην Ευρώπη και στην συνέχεια στο Art Institute of Philadelphia (USA) όπου και παρακολούθησε μαθήματα φωτογραφίας. Επέστρεψε στην Ελλάδα το 1992 και μέχρι και σήμερα ασχολείται με την ανάπτυξη και υλοποίηση μακροχρόνιων φωτογραφικών πρότζεκτ όπως οι “Αρχέτυπες Εικόνες”, η “Ομόνοια 2000 Ταξίδι στον Ομφαλό της Αθήνας”, το “Ημερολόγιο 1998 -2002″ η “Saga”, το “Αρχιπέλαγος”, ο ” Άθως – Τα χρώματα της πίστης”, κ.α Όλες οι παραπάνω εργασίες έχουν κυκλοφορήσει σε βιβλία από τις εκδόσεις ΑΓΡΑ και έχουν παρουσιαστεί σε πολλές σημαντικές εκθέσεις στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. Τα τελευταία χρόνια έχει δημιουργήσει μαζί με την Λία Ναλμπαντίδου το STUDIOTESERA, ένα χώρο που ασχολείται με την εφαρμοσμένη φωτογραφία και την εκπαίδευση νέων φωτογράφων μέσα από πολύπλευρες εκπαιδευτικές δράσεις. Άθως – Τα χρώματα της Πίστης Πώς ξεκίνησε η σχέση σας με την φωτογραφία;
H σχέση μου με την φωτογραφία ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 1980. Φοιτητής στο Τμήμα Φυσικής Αγωγής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο παρακολούθησα από κοντά τις πρώτες οργανωμένες φωτογραφικές δράσεις στην πόλη μας. Ήταν η εποχή που ξεκινούσε η Φωτογραφική Συγκυρία και οι πρώτες προσπάθειες της δημιουργίας ενός φωτογραφικού μουσείου. Πολλές εκθέσεις, νέοι φωτογράφοι, και ομάδες, δημιουργούσαν ένα σκηνικό γόνιμο για την ανάπτυξη της φωτογραφικής τέχνης. Άθως – Τα χρώματα της Πίστης Άθως – Τα χρώματα της Πίστης Και ποια ήταν εκείνη η στιγμή που καταλάβατε ότι αυτό θα ήταν το επάγγελμά σας; Αυτό έγινε σταδιακά, μέσα από την πορεία που ακολούθησα μετά τις σπουδές μου στην Θεσσαλονίκη, και μετά τα εκπαιδευτικά ταξίδια στην Ευρώπη και στην Αμερική.
725070_ATHOS-004
Επιστρέφοντας από την Φιλαδέλφεια στην πόλη μας το 1992 δημιουργήσαμε με τον Πλάτωνα Ριβέλλη τον Φωτογραφικό Κύκλο Θεσσαλονίκης, ένα χώρο αποκλειστικά για την καλλιτεχνική φωτογραφία. Άθως – Τα χρώματα της Πίστης Άθως – Τα χρώματα της Πίστης Πριν λίγες μέρες εγκαινιάστηκε στην Θεσσαλονίκη η τελευταία σας έκθεση “Άθως, Τα Χρώματα της Πίστης”. Μιλήστε μας για το πρότζεκτ. Η έκθεση “Άθως, Τα Χρώματα της Πίστης” πραγματεύεται το μοναδικό τόπο του Αγίου Όρους περιγράφοντας το τοπίο, την αρχιτεκτονική, λεπτομέρειες της καθημερινότητας αλλά κυριότερα τους ανθρώπους που ζούνε εκεί. Για την ολοκλήρωση αυτής της εργασίας χρειάστηκαν πέντε χρόνια και είκοσι έξι συνολικά ταξίδια στην Αθωνική Πολιτεία. Σε αυτό το διάστημα επισκέφτηκα και φωτογράφησα σχεδόν στο σύνολο της την Επικράτεια του Αγίου Όρους. Υπάρχουν φωτογραφίες από κάθε γωνιά του Αγίου Όρους. Μέσα από μονές, κελιά, σκήτες, σπηλιές και ησυχαστήρια. Η όλη ιδέα ξεκίνησε από ένα ταξίδι με τον φίλο και συνεργάτη μου Αρσένιο Τοπτσίδη, που σκοπό του είχε να φωτογραφήσουμε τους μαθητές της Αθωνιάδος Ακαδημίας. Τα ενθαρρυντικά αποτελέσματα αυτής της πρώτης φωτογράφησης δημιούργησαν τις συνθήκες για τη συνέχεια.
Άθως – Τα χρώματα της Πίστης Άθως – Τα χρώματα της Πίστης Άθως – Τα χρώματα της Πίστης Αλήθεια, ποια είναι η δική σας σχέση με το Άγιο Όρος; Επισκέπτομαι το Άγιο Όρος από μαθητής, αλλά ήταν η πρώτη φορά που επιχείρησα να το αντιμετωπίσω ως φωτογράφος.725067_TOP-D-08-JUN-0334

Η χιλιόχρονη ιστορία του και η βραδύτητα του χρόνου που επικρατεί στην Αθωνική Πολιτεία είναι τα πράγματα που με εντυπωσιάζουν περισσότερο σ’ αυτό. Προσεγγίζετε και απαθανατίζετε το Άγιο Όρος όπως ποτέ δεν το έχουμε δει ως τώρα, ή έστω όπως δεν συνηθίζεται τις περισσότερες φορές. Ποια είναι κατά τη γνώμη σας τα χαρακτηριστικά εκείνα που κάνουν την σειρά αυτή τόσο ιδιαίτερη; Το άγιο όρος έχει μια βαριά ιστορία, μια βαθιά θρησκευτικότητα, και μια δική του λογική. Αυτά δεν μπορεί να τα αγνοήσει κανείς. Σαν φωτογράφος κινήθηκα με απόλυτο σεβασμό προς τους ανθρώπους και τον τόπο ενώ την ίδια στιγμή έμεινα πιστός στις φωτογραφικές μου πεποιθήσεις. Το αποτέλεσμα που προκύπτει περιγράφει ένα Άγιο Όρος προσωπικό, που δεν αγνοεί και δεν απορρίπτει.

Άθως – Τα χρώματα της Πίστης Άθως – Τα χρώματα της Πίστης Άθως – Τα χρώματα της Πίστης Είχατε κάποιους περιορισμούς σχετικά με το τι μπορούσατε ή όχι να φωτογραφίσετε; Το Άγιο Όρος ήταν και είναι από τα πιο πολυφωτογραφημένα μέρη στον κόσμο. Σήμερα πιστεύω ότι υπάρχουν περισσότερες απαγορεύσεις και περιορισμοί στις σύγχρονες κοινωνίες. Όλα είναι θέμα προσέγγισης και ευθύτητας σε σχέση με τις προθέσεις σου. Άθως – Τα χρώματα της Πίστης Άθως – Τα χρώματα της Πίστης Υπάρχουν στερεότυπα όσον αφορά το τι περιμένει κανείς να δει όταν ακούει για μια έκθεση φωτογραφίας για το Άγιον Όρος; Υπάρχει μια έντονη στερεοτυπική εικόνα του Αγίου Όρους, πράγματι, που προκύπτει από τις προηγούμενες φωτογραφικές εργασίες που έχουμε δει, και οι οποίες χρησιμοποιούν συνήθως την γλώσσα του φωτορεπορτάζ. Ποιες ήταν οι μεγαλύτερες προκλήσεις ή και δυσκολίες της ενδελεχούς αυτής φωτογραφικής καταγραφής; Να κατανοήσω και να πλησιάσω. Άθως – Τα χρώματα της Πίστης Άθως – Τα χρώματα της Πίστης Πού θα ταξιδέψει το πρότζεκτ μετά την Θεσσαλονίκη;
KAL_CN_15080_11_08 001

Με την έκθεση αυτή και το βιβλίο των εκδόσεων ΑΓΡΑ κλείνει και ο κύκλος του πρότζεκτ. Υπάρχει ένας μακρύς προγραμματισμός για την παρουσίαση τους στην υπόλοιπη Ελλάδα, αλλά κυρίως στο εξωτερικό. Ο αμέσως επόμενος σταθμός είναι το Βερολίνο όπου το πρότζεκτ θα παρουσιαστεί στο Ελληνικό Κέντρο Πολιτισμού, στις 11 Δεκεμβρίου 2014. Άθως – Τα χρώματα της Πίστης Άθως – Τα χρώματα της Πίστης Κάτι τελευταίο κύριε Καλαφάτη; Θα ήθελα να επισημάνω ότι για αυτή τη μακροχρόνια και μεγάλη σε όγκο εργασία, εργάστηκαν μαζί μου πολλοί φίλοι και συνεργάτες που πρόσφεραν τις υπηρεσίες τους ο καθένας με τον τρόπο του. Τους ευχαριστώ όλους από καρδιάς. Άθως – Τα χρώματα της Πίστης Άθως – Τα χρώματα της Πίστης Άθως – Τα χρώματα της Πίστης – Η Μονή Εσφιγμένου φωτογραφημένη από το ταχύπλοο της γραμμής. Άθως – Τα χρώματα της Πίστης Άθως – Τα χρώματα της Πίστης Άθως – Τα χρώματα της Πίστης Άθως – Τα χρώματα της Πίστης Άθως – Τα χρώματα της Πίστης Άθως – Τα χρώματα της Πίστης: To λεύκωμα της έκθεσης από τις εκδόσεις Αγρα Stratos Kalafatis ________________________________________
KAL_CN_16748_02_08 001
KAL_CN_17022_03_08 001
KAL_CN_17018_03_08 001
KAL_CN_16056_11_08 001
KAL_CN_17027_11_08 001
KAL_CN_18046_12_08 001
KAL_CN_18051_10_08 001
KAL_CN_18071_07_09 001
KAL_CN_1904108_09 001
KAL_CN_2007206_09 001
KAL_CN_2109208_10 002
KAL_CN_2303403_10 001
KAL_CN_2405907_11 001
KAL.CN 2501409_11 001
KAL.CN 2501505_11 001
KAL_CN_2511102_11 001
KAL.CN.2600102_11 001
KAL CN 2603603_11 001
KAL_CN2609310_12 001
KAL.CN_2701911_12 001
KAL_CN_2706805_12 001
KAL_CN_2305606_10 001
*Info ΑΘΩΣ / ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΗΣ Πού: Πολιτιστικό Κέντρο Θεσσαλονίκης του ΜΙΕΤ, στη Βίλα Καπαντζή – Λεωφ. Βασ. Όλγας 108, τηλ.: 2310 295 170-1 Διάρκεια: Μέχρι τις 24 Οκτωβρίου 2014 Ωράριο λειτουργίας: Τρίτη: 9.00-16.00 Τετάρτη & Πέμπτη: 14.00-21.00 Παρασκευή, Σάββατο & Κυριακή: 10.00-18.00 Δευτέρα: κλειστά
  lifo.gr

Η ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ



1.ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ
2.ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΧΡΟΝΙΑ
3. ΣΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ
4. ΣΤΗ ΧΙΟ
5. ΠΡΟΣΟΜΟΙΟ ΑΙΝΩΝ
6.ΣΤΗΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ
7.ΤΡΟΠΑΡΙΟ ΠΑΡΑΚΛΗΣΕΩΣ
8 ΠΙΣΩ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
9.Η ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΒΟΙΑ
10. ΠΡΟΣΟΜΟΙΟ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ
11.ΣΤΗ ΛΑΜΙΑ
12.ΣΤΗ ΡΙΖΑΡΙΟ ΣΥΝΕΧΕΙΑ
15.ΣΤΗΝ ΑΙΓΙΝΑ
16.ΑΓΝΗ ΠΑΡΘΕΝΕ
17.ΣΤΗΝ ΑΙΓΙΝΑ ΣΥΝΕΧΕΙΑ.
18.ΚΟΙΜΗΣΗ ΚΑΙ ΕΝΤΑΦΙΑΣΜΟΣ
19. ΜΕΓΑΛΥΝΑΡΙΟ ΑΓΙΟΥ

ΠΟΙΗΣΗ ΑΦΗΓΗΣΗ ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΑ ΚΑΛΥΨΩ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗ
ΨΑΛΛΕΙ Ο ΠΑΤΗΡ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ
ΤΗΛ.ΦΑΧ210.5015.426

Δράση ενημέρωσης για το Alzheimer – Δωρεάν εξέταση

Δελτίο Τύπου

Ολοκληρώθηκε σήμερα η δράση ευαισθητοποίησης της κοινότητας, από το «Καρέλλειο – Ολοκληρωμένη Μονάδα Alzheimer και συναφών παθήσεων» της ΜΚΟ Αποστολή της Ι.Α.Α., με σκοπό την ενημέρωση και την πρόληψη σχετικά με τη νόσο Alzheimer.
Στην κεντρική πλατεία του Χαλανδρίου εκατοντάδες δημοτών ενημερώθηκαν από τους επαγγελματίες υγείας της Μονάδας, για τις υπηρεσίες που προσφέρονται στο «Καρέλλειο». Παράλληλα, άτομα ηλικίας άνω των 60 ετών  εξετάσθηκαν δωρεάν από την επιστημονική ομάδα του Κέντρου, η οποία τους χορήγησε νευροψυχολογικά τεστ.
Πολύ σημαντική ήταν η συνεισφορά της ομάδας εθελοντών του «Καρελλείου» στην άψογη υλοποίηση της δράσης .
Ιδιαίτερες ευχαριστίες πρέπει να δοθούν στον Ι.Ν. Αγ. Νικολάου Χαλανδρίου για την δωρεάν παραχώρηση της αίθουσας, στο Δήμο Χαλανδρίου για τη παραχώρηση του χώρου, στο ρ/σ της Ιεράς Μητρόπολης Σύρου για τη ραδιοφωνική κάλυψη της δράσης, καθώς και το κατάστημα Häagen-Dazs Χαλανδρίου για την προσφορά ροφημάτων.


Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου 2015

Ερέτρια: Μαθητές του Λυκείου ζήτησαν από τον μητροπολίτη να τελέσει θεία λειτουργία


Ερέτρια: Μαθητές του Λυκείου ζήτησαν από τον μητροπολίτη να τελέσει θεία λειτουργία
Σήμερα το πρωί, ημέρα μνήμης της αγίας Οσιομάρτυρος Φιλοθέης της Αθηναίας, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Χαλκίδος κ. Χρυσόστομος μετέβη στον Ι. Ναό Αγίου Νικολάου Ερετρίας, όπου τέλεσε την Θεία Λειτουργία, κατόπιν αιτήματος του Λυκείου Ερετρίας και του θεολόγου του κ. Αντωνίου Χαϊδούτη, στα πλαίσια του μαθήματος των Θρησκευτικών.
Μάλιστα, μετά την είσοδο των μαθητών στον Ιερό Ναό, ο Σεβασμιώτατος, ενδεδυμένος την αρχιερατική του στολή και πλαισιωμένος από τον εφημέριο της Ενορίας Πρωτοπρεσβύτερο Θεοφάνη Παπαγεωργίου και το Διάκονο Νεκτάριο Ευγενικό, τους καλωσόρισε μαζί με τους συνοδούς καθηγητές και προχώρησε σε εισαγωγικές επεξηγήσεις σχετικά με την ακολουθία της Προθέσεως και την Θεία Λειτουργία. Αμέσως μετά τέλεσε την ακολουθία της Προθέσεως κατ’ ενώπιον των μαθητών και εν συνεχεία τη Θεία Λειτουργία.
Μετά την ανάγνωση της διατεταγμένης Ευαγγελικής Περικοπής, ο Σεβασμιώτατος διευκρίνισε στους μαθητές τον διαχωρισμό μεταξύ λειτουργίας του λόγου και λειτουργίας – ιερουργίας του μυστηρίου της θείας ευχαριστίας και ανέλυσε το περιεχόμενο του Αποστολικού και Ευαγγελικού αναγνώσματος.
Λίγο πριν το τέλος της Θείας Λειτουργίας, κατά τη διάρκεια της οποίας, κατόπιν κατάλληλης προετοιμασίας, μετέλαβαν των Αχράντων Μυστηρίων όλοι οι μαθητές και συμπαρέστησαν η Δήμαρχος Ερετρίας κ. Αμφιτρίτη Αλημπατέ και ο Λιμενάρχης Ερετρίας, ο Σεβασμιώτατος ευχαρίστησε για την προσοχή και την τάξη όλους και βεβαίωσε πως είναι πρόθυμος να ανταποκριθεί σε κάθε παρόμοια πρόσκληση από κάθε Σχολείο της Ιεράς Μητροπόλεως.
Κατά τη διανομή του Αντιδώρου, εδόθησαν σε όλους εικόνες της Παναγίας και παρετέθη πρωινό γεύμα στο παρακείμενο Ενοριακό Πνευματικό Κέντρο, όπου ο καθηγητής κ. Χαϊδούτης ευχαρίστησε, εκ μέρους του Σχολείου, τον Σεβασμιώτατο.

Διά της νηστείας

Ο Μωϋσής διά της νηστείας παρέλαβε τον Νόμο. Ο Ηλίας ο νηστευτής απέκλεισε τους ουρανούς και έδωσε σημεία και τέρατα εν τω λαώ. Έπειτα ανελήφθη σαν ουράνιος άνθρωπος και ένσαρκος άγγελος. Ο προφήτης Δανιήλ φίμωσε τα στόματα των θηρίων,οι τρείς παιδες νίκησαν το καμίνι της φωτιάς.Ο Πρόδρομος είδε το Άγιον Πνεύμα καταβαίνον επί τον Χριστόν. Ο ίδιος ο Κύριος διά της νηστείας έδωσε το υπόδειγμα μιας καινής ζωής,χωρίς εξαρτήσεις και με θριάμβους κατά των πειρασμών. Αλλά και νηστεύοντας στην έρημο, προσείλκυσε την διακονία των Αγγέλων και την διατριβή την ειρηνική προκάλεσε μετά των θηρίων, όπως μας πληροφορεί ο θεηγόρος Μάρκος.Αυτό πού έχασε ο Αδάμ και έγινε ξένος όχι μόνον προς τον Πλάστη του, αλλά και προς την κτίση, το επανάφερε ο ίδιος ο Χριστός. Μια αποκατάσταση αρμονίας με τον Δημιουργό και την δημιουργία, για λογαριασμό του ανθρώπου.
"Ο Μωϋσής διά της νηστείας παρέλαβε τον Νόμο. Ο Ηλίας ο νηστευτής απέκλεισε τους ουρανούς και έδωσε σημεία και τέρατα εν τω λαώ. Έπειτα ανελήφθη σαν ουράνιος άνθρωπος και ένσαρκος άγγελος. Ο προφήτης Δανιήλ φίμωσε τα στόματα των θηρίων,οι τρείς παιδες νίκησαν το καμίνι της φωτιάς.Ο Πρόδρομος είδε το Άγιον Πνεύμα καταβαίνον επί τον Χριστόν. Ο ίδιος ο Κύριος διά της νηστείας έδωσε το υπόδειγμα μιας καινής ζωής,χωρίς εξαρτήσεις και με θριάμβους κατά των πειρασμών. Αλλά και νηστεύοντας στην έρημο, προσείλκυσε την διακονία των Αγγέλων και την διατριβή την ειρηνική προκάλεσε μετά των θηρίων, όπως μας πληροφορεί ο θεηγόρος Μάρκος.Αυτό πού έχασε ο Αδάμ και έγινε ξένος όχι μόνον προς τον Πλάστη του, αλλά και προς την κτίση, το επανάφερε ο ίδιος ο Χριστός. Μια αποκατάσταση αρμονίας με τον Δημιουργό και την δημιουργία, για λογαριασμό του ανθρώπου."

Γέροντα, ποιά σημασία έχει το κομποσχοίνι;

Φωτογραφία του ηλιας χαιντουτης.
Φωτογραφία του ηλιας χαιντουτης.

- Το κομποσχοίνι είναι μια κληρονομιά, μια ευλογία, που μας έχουν αφήσει οι Άγιοι Πατέρες μας. Και μόνο γι’ αυτό έχει μεγάλη αξία. Βλέπεις, σε κάποιον αφήνει ο παππούς του μια κληρονομιά ένα ασήμαντο πράγμα και το έχει μετά σαν φυλαχτό, πόσο μάλλον το κομποσχοίνι που μας το άφησαν κληρονομιά οι Άγιοι Πατέρες!
Παλιά, που δεν υπήρχαν ρολόγια, οι μοναχοί μετρούσαν την ώρα της προσευχής με το κομποσχοίνι, αλλά οι κόμποι του κομποσχοινιού ήταν απλοί. Κάποτε ένας ασκητής έκανε πολύ αγώνα, πολλές μετάνοιες κ.λπ., και ο διάβολος πήγαινε και έλυνε τους κόμπους του κομποσχοινιού του. Έκανε – έκανε μετάνοιες ο καημένος και απέκαμε, γιατί δεν μπορούσε να τις μετρά, αφού ο διάβολος του έλυνε συνέχεια τους κόμπους. Τότε παρουσιάσθηκε Άγγελος Κυρίου και του δίδαξε πώς να πλέκη τους κόμπους, ώστε σε κάθε κόμπο να σχηματίζωνται εννέα σταυροί. Ο διάβολος μετά, ο οποίος τρέμει τον σταυρό, δεν μπορούσε να τους λύση. Έτσι κάθε κόμπος του κομποσχοινιού έχει εννέα σταυρούς, που συμβολίζουν τα εννέα τάγματα των Αγγέλων.
- Γέροντα, τι σημαίνουν οι τριάντα τρεις, οι πενήντα, οι εκατό και οι τριακόσιοι κόμποι που έχουν τα κομποσχοίνια;
- Μόνον ο αριθμός τριάντα τρία είναι συμβολικός συμβολίζει τα τριάντα τρία χρόνια που έζησε ο Χριστός επάνω στην γη. Οι άλλοι αριθμοί απλώς μας βοηθούν να μετράμε τις μετάνοιες που κάνουμε ή πόσες φορές θα πούμε την ευχή.
Αγίου Παϊσίου Αγιορείτου !!!!

Ιστολόγιο Τάλαντο : ΥΠΟΔΟΧΗ ΤΙΜΙΟΥ ΞΥΛΟΥ (ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ)-ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ...

Ιστολόγιο Τάλαντο : ΥΠΟΔΟΧΗ ΤΙΜΙΟΥ ΞΥΛΟΥ (ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ)-ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ...: ΕΛΛΗΝΙΚΗ   ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ι Ε Ρ Α  Μ Η Τ Ρ Ο Π Ο Λ Ι Σ Κ Α Ι Σ Α Ρ Ι Α Ν Η Σ   Β Υ Ρ Ω Ν Ο Σ   Κ Α Ι   Υ Μ Η Τ Τ Ο Υ Ι Ε Ρ Ο Σ     Ν Α Ο ...

Σπιτικός νηστίσιμος σιμιγδαλένιος χαλβάς με αμύγδαλα

Υλικά
1 φλιτζάνι σιμιγδάλι χονδρό
½ φλιτζάνι ελαιόλαδο
1 ποτήρι ζάχαρη

2 ποτήρια νερό
Χυμό από 1 λεμόνι
1 φλιτζάνι αμύγδαλα ασπρισμένα
Κανέλλα για πασπάλισμα



Εκτέλεση
Σε μια κατσαρόλα ζεσταίνουμε το ελαιόλαδο και προσθέτουμε το σιμιγδάλι ανακατεύοντας με μια ξύλινη κουτάλα συνεχώς, μέχρι να γίνει ελαφρώς πιο σκούρο. Εν τω μεταξύ έχουμε βράσει σε μια άλλη κατσαρόλα για 7 λεπτά το νερό, τη ζάχαρη και το χυμό από το λεμόνι. Ρίχνουμε το σιρόπι στην κατσαρόλα με το σιμιγδάλι και τα αμύγδαλα και ανακατεύουμε μέχρι να πήξει. Αποσύρουμε από τη φωτιά και αφήνουμε το χαλβά στην κατσαρόλα μέχρι να κρυώσει. Γεμίζουμε μια φόρμα ή μικρά φορμάκια και τα βάζουμε στο ψυγείο. Όταν έχει παγώσει καλά ξεφορμάρουμε και πασπαλίζουμε με αρκετή κανέλλα.

http://www.neadiatrofis.gr/2015/02/spitikos-nistisimos-simigdalenios-xalvas-me-amygdala.html

ΕΦΕΤ: Τα σωστά κριτήρια για την αγορά των σαρακοστιανών

Ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ), με αφορμή τις ημέρες της Σαρακοστής, δίνει χρήσιμες συμβουλές στους καταναλωτές, ώστε να επιλέξουν με σωστά κριτήρια τα σαρακοστιανά τρόφιμα και να μην θέσουν σε κίνδυνο την υγεία τους. Στο πλαίσιο αυτό, ο ΕΦΕΤ ανακοίνωσε ότι εντατικοποιεί τους ελέγχους στην αγορά των τροφίμων κατά την περίοδο της Σαρακοστής, με κύριο γνώμονα τη διασφάλιση της υγείας των καταναλωτών, αλλά και τη διασφάλιση των συμφερόντων τους από πρακτικές υπονόμευσης.

ΕΦΕΤ: Τα σωστά κριτήρια για την αγορά των σαρακοστιανών
«Κατά την περίοδο της Σαρακοστής, οι παραδοσιακές διατροφικές συνήθειες μας οδηγούν συνήθως στην αγορά και κατανάλωση συγκεκριμένων τροφίμων. Η σωστή επιλογή τους, η μεταφορά στο σπίτι των τροφίμων που χρειάζονται ψυγείο, όσο το δυνατόν συντομότερα, αλλά και η προσεκτική χρήση τους στο σπίτι (π.χ. συντήρηση στην κατάλληλη θερμοκρασία, σχολαστικό μαγείρεμα) είναι απαραίτητα, όχι μόνο για τη διατήρηση των πλεονεκτημάτων της ελληνικής διατροφής, αλλά και για την αποφυγή αρνητικών επιπτώσεων στην υγεία», επισημαίνει ο ΕΦΕΤ.
Ακολουθούν ορισμένες χρήσιμες πληροφορίες για την επιλογή τροφίμων που καταναλώνονται την περίοδο αυτή:

Κεφαλόποδα (π.χ. χταπόδια, καλαμάρια, σουπιές, θράψαλα)

Υπάρχουν στην αγορά είτε ως νωπά είτε ως κατεψυγμένα είτε ως αποψυγμένα.

Τα αποψυγμένα αλιεύματα που διατίθενται στην αγορά, μπορούν να παράγονται μόνο εντός εγκεκριμένων εγκαταστάσεων, δηλαδή απαγορεύεται η απόψυξη των αλιευμάτων στο λιανεμπόριο και κατά την πώλησή τους πρέπει υποχρεωτικά να φέρουν εμφανώς την ένδειξη της αποψυγμένης κατάστασής τους τόσο στην ενδεικτική πινακίδα πώλησης όσο και στις ενδείξεις επί της συσκευασίας τους, ώστε να ενημερώνεται ο καταναλωτής.

Για τα νωπά ως καταναλωτές πρέπει να προσέχουν:

- Την οσμή η οποία πρέπει να είναι η οσμή της θάλασσας και όχι δυσάρεστη ή οσμή αμμωνίας ή οποιαδήποτε άλλη οσμή, ξένη προς το προϊόν.

- Την επιφάνεια του σώματος να είναι υγρή και γυαλιστερή.

- Τα πλοκάμια και οι βεντούζες να αντέχουν σε ελαφρύ τράβηγμα και να μην αποκολλώνται εύκολα.

- Τη σάρκα να είναι συμπαγής, ελαστική και γυαλιστερή.

- Τα μάτια να είναι γυαλιστερά, ζωηρά χωρίς κηλίδες.

Για τα κατεψυγμένα οι καταναλωτές πρέπει να γνωρίζουν ότι αυτά πωλούνται συσκευασμένα χωρίς παραμορφώσεις του περιεχομένου και συνήθως με στρώμα πάγου επάνω τους (επίπαγος). Όταν γίνεται η απόψυξη, το περιεχόμενο πρέπει να φέρει το χρώμα και την οσμή των νωπών.

Δίθυρα Οστρακοειδή (π.χ. μύδια, κυδώνια, γυαλιστερές, στρείδια, αχιβάδες, χτένια)

Εφόσον πωλούνται με κέλυφος, θα πρέπει να είναι ζωντανά και αυτό φαίνεται από:

- Τα κελύφη τα οποία πρέπει να είναι κλειστά και να ανοίγουν πολύ δύσκολα ή, αν είναι μερικώς ανοιχτά, με την ελάχιστη πίεση πάνω στο κέλυφός τους να κλείνουν μόνα τους ερμητικά.

- Το περιεχόμενο που πρέπει να είναι υγρό, καθαρό και άοσμο.

- Τη σάρκα που πρέπει να είναι υγρή, γερά προσκολλημένη στο κέλυφος (με τσίμπημα καρφίτσας ή με λίγες σταγόνες λεμονιού να προκαλείται συστολή του σώματος).

Όσον αφορά τα αποφλοιωμένα μύδια που πωλούνται πάνω σε πάγο, θα πρέπει η σάρκα τους να είναι γυαλιστερή, συνεκτική και να έχει μυρωδιά θάλασσας.

Τα μύδια πωλούνται, επίσης και κατεψυγμένα με ένα κέλυφος ή χωρίς κελύφη. Τα αποκελυφωμένα συσκευάζονται μέσα σε πλαστικές σακούλες, με μία ποσότητα πόσιμου νερού. Επάνω στη συσκευασία πρέπει να υπάρχει το σήμα αναγνώρισης της εγκατάστασης.

Μαλακόστρακα (π.χ. γαρίδες, καραβίδες, αστακοί, καβούρια)

Υπάρχουν στην αγορά είτε ως νωπά ή είτε ως κατεψυγμένα είτε ως αποψυγμένα.

Για τα νωπά πρέπει:

- Η οσμή να είναι ευχάριστη (σαν την οσμή της θάλασσας).

- Τα πόδια τους να είναι στερεά κολλημένα στο σώμα και σκληρά.

- Η μεμβράνη του θώρακα να είναι τεντωμένη, ανθεκτική και διαφανής.

- Το κεφάλι και ο θώρακας να είναι ανοιχτόχρωμα, όχι μελανού χρώματος και να μην έχουν μαύρες κηλίδες.

- Να έχουν αντανακλαστικές κινήσεις στα μάτια, στις κεραίες και στα πόδια, όταν είναι ζωντανά.

Γενικά, οι καταναλωτές πρέπει να γνωρίζουν ότι οι φρέσκες γαρίδες γλιστρούν εύκολα από το χέρι και δεν παρουσιάζουν δυσάρεστη οσμή.

Αχινοί

Οι αχινοί πρέπει κατά την αγορά τους να είναι ζωντανοί, γεγονός που φαίνεται από την κίνηση των αγκαθιών τους.

Όταν επιλέγουν κονσέρβες ιχθυηρών που διατηρούνται στο ψυγείο ή εκτός ψυγείου, οι καταναλωτές θα πρέπει να προσέχουν να μην είναι διογκωμένες, να μην παρουσιάζουν εξωτερική σκουριά, να μην υπάρχει διαρροή του υγρού περιεχομένου. Επίσης, είναι προς όφελος των καταναλωτών να διαβάζουν προσεκτικά τις ενδείξεις στη συσκευασία, ιδιαίτερα την ημερομηνία λήξης και να παρατηρούν, εάν υπάρχει η επωνυμία του παρασκευαστή και ο αριθμός έγκρισης Ε.Ε. της επιχείρησης.

Θα πρέπει, επίσης, να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στο κανονικό χρώμα του περιεχομένου της τυποποιημένης συσκευασίας ή της κονσέρβας και, μετά το άνοιγμα, στο κανονικό χρώμα των εσωτερικών τοιχωμάτων της κονσέρβας και στη μυρωδιά του περιεχομένου.

Άλλα σαρακοστιανά εδέσματα

Ο ταραμάς πρέπει να έχει χρώμα ομοιόμορφο, σύσταση μαλθακή και όχι πικρή ή όξινη γεύση.

Πιθανή αλλοίωση στον ταραμά διαπιστώνεται από την εμφάνιση μούχλας, την ξηρότητα ή την τάγγιση.

Το τουρσί θα πρέπει να καταναλώνεται με φειδώ από άτομα με ευαισθησία στο στομάχι.

Τέλος, ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να επιδεικνύουν οι καταναλωτές που πάσχουν από αλλεργίες στην επισήμανση του χαλβά, προκειμένου να μην καταναλώσουν χαλβά που περιέχει αλλεργιογόνα συστατικά.

Τέλος, ο ΕΦΕΤ υπενθυμίζει την ειδική γραμμή επικοινωνίας, 11717, η οποία είναι στη διάθεση όλων των καταναλωτών, όπου μπορούν να αναφέρουν ή να καταγγείλουν οποιαδήποτε μη συμμόρφωση–παράβαση της νομοθεσίας υποπέσει στην αντίληψή τους.



http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=64143378

Real.gr - Πολιτική - Σε θερμό κλίμα η συνάντηση του πρωθυπουργού με τον Πατριάρχη Αλεξανδρείας

Real.gr - Πολιτική - Σε θερμό κλίμα η συνάντηση του πρωθυπουργού με τον Πατριάρχη Αλεξανδρείας

Στην απομόνωση.

 

Τους έσπρωξαν μέσα με δύναμη. Έπεσαν κι οι δύο σαν τα σακιά στο πάτωμα.
Η πόρτα…η αμπάρα…οι φωνές…τα βήματα… κι έπειτα ησυχία.
Ο π. Αρσένιος και ο Αλέξιος έμεναν μόνοι στο σκοτάδι. Το λιγοστό φεγγαρόφωτο, που έμπαινε μέσ’ από το στενό παραθυράκι με τα σιδερένια κάγκελα, μόλις που τους επέτρεπε να διακρίνουν τις σιλουέτες τους.
Ο π. Αρσένιος σηκώθηκε αργά.
-Να, λοιπόν , Αλέξιε, που ο Κύριος μας έφερε εδώ, να μείνουμε μόνοι , οι δυο μας… Κάνει κρύο…Κρύο, Αλέξιε!
-Θα παγώσουμε, π. Αρσένιε! Θα παγώσουμε! Μας περιμένει ο θάνατος! Πρέπει να πηδάμε, να πηδάμε συνέχεια. Αλλά δεν έχω δυνάμεις…Και είναι τόσο στενά εδώ…Μας περιμένει ο θάνατος…Δεν είναι άνθρωποι αυτοί, π. Αρσένιε! Οι άνθρωποι δεν κάνουν τέτοια πράγματα…Καλύτερα είναι ο τουφεκισμός!
Ο π. Αρσένος σώπαινε.
-Γιατί δεν μιλάτε; Γιατί , π. Αρσένιε;
Ο Αλέξιος σχεδόν φώναζε. Η απάντηση ακούστηκε σαν να ερχόταν από μακριά , πολύ μακριά.
-Προσεύχομαι Αλέξιε!
-Μα για ποιο πράγμα να προσευχηθούμε εδώ μέσα, όταν πια παγώνουμε;’
-Είμαστε μόνοι. Για σαράντα οχτώ ώρες δεν θα μας ενοχλήσει κανείς. Θα προσευχηθούμε, λοιπόν , Αλιόσα! Θα μπορέσουμε να μιλήσουμε στον Κύριο ελεύθερα, απερίσπαστα, φωναχτά-για πρώτη και ίσως μοναδική φορά μέσα σε τούτο το στρατόπεδο. Ας μη χάσουμε την ευκαιρία! Ας προσευχηθούμε…και έχει ο Θεός…
Ο π. Αρσένιος είχε αρχίσει να χάνει τα λογικά του – αυτή ήταν η μοναδική εξήγηση που μπορούσε να δώσει ο Αλέξιος. Τον έβλεπε μέσα στο αμυδρό φώς του φεγγαριού, που εισχωρούσε από το παραθυράκι, να στέκεται όρθιος, να σταυροκοπιέται ακατάπαυστα και κάτι να ψιθυρίζει.

Το μόνο που απασχολούσε τον Αλέξιο ήταν ότι πάγωνε. Πάγωνε!... Τα χέρια και τα πόδια του είχαν κιόλας ξυλιάσει. Δεν τα ένιωθε. Δύναμη για να κινηθεί δεν είχε καμιά. Το καταλάβαινε, σιγοπαίθενε. Όλα πια του ήταν αδιάφορα…

Ξάφνου άκουσε ολοκάθαρα τα λόγια της προσευχής που έλεγε, δυνατά τώρα, ο π. Αρσένιος. Κάτι σκίρτησε μέσα του. Στην εκκλησία είχε πάει μόνο μια φορά στη ζωή του, κι αυτή από περιέργεια. Η γιαγιά του, πάντως , τον είχε βαπτίσει. Η οικογένεια του ήταν έθεη, ή μάλλον εντελώς αδιάφορη για θρησκευτικά ζητήματα. Ο ίδιος ήταν κομσομόλος. Τι σχέση μπορούσε να έχει με την πίστη;
Μέσα στους πόνους και το μάργωμα, μέσα στον τρόμο από το φρικιαστικό άγγιγμα του θανάτου, ο Αλέξιος αφουγκραζόταν…
-…Κύριε και Θεέ μου! Ελέησέ μας, τους αμαρτωλούς! Πανάγαθε και πολυέλεε Ιησού! Η άπειρη αγάπη Σου για μας Σε κατέβασε από τους ουρανούς. Ήρθες στη γη και σαρκώθηκες για να μας σώσεις. Λύτρωσέ μας και τώρα , κατά το μέγα έλεός Σου, από τον σκληρό τούτο θάνατο. Βοήθησέ μας, Εσύ, που είσαι ο Πλάστης και Ευεργέτης και Σωτήρας μας…

Κάθε λέξη που έβγαινε από το στόμα του π. Αρσένιου ήταν ποτισμένη με την αγάπη, την ελπίδα και την ασάλευτη πίστη στο Θεό.
Στην αρχή ο Αλέξιος δεν μπορούσε να κατανοήσει όλα όσα άκουγε. Οι έννοιες της προσευχής του ήταν άγνωστες, και γι’ αυτό τώρα τις έβρισκε παράξενες, δυσνόητες. Μα όσο περνούσε η ώρα, όσο το σώμα του πάγωνε, τόσο καλύτερα καταλάβαινε τη σημασία των λέξεων και των φράσεων. Στην ψυχή του απλώθηκε μια γλυκειά γαλήνη. Ο φόβος εξαφανίστηκε. Η καρδιά του ακολουθούσε σαν μαγνητισμένη τα λόγια της προσευχή του π .Αρσένιου, ακόμα κι εκείνα που δεν πολυκαταλάβαινε.
-…Κύριε Ιησού Χριστέ! Εσύ , με τα πανάχραντα χείλη Σου, μας βεβαίωσες: «Εάν δύο υμών συμφωνήσουν επί της γής περί παντός πράγματος ού εάν αιτήσωνται, ( Μάτθ. 18:19-20)
Ο Αλέξιος επαναλάμβανε τις λέξεις:
-«… γενήσεται αυτοίς παρά του πατρός μου του εν ουρανοίς∙ ου γάρ εισί δύο ή τρείς συνηγμένοι εις το εμόν όνομα, εκεί ειμί εν μέσω αυτών»
Ολόκληρο το σώμα του είχε πια παγώσει. Κι έξαφνα, μέσα σε μια στιγμή, μέσα σε μια μονάχα στιγμή τα πάντα άλλαξαν. Το σκοτάδι, το κρύο, το μούδιασμα, οι πόνοι, ο φόβος, όλα εξαφανίστηκαν. Το χώρο γέμιζε η φωνή του π.Αρσενίου.
-«…εκεί ειμί εν μέσω αυτών»
Ποιος άλλος θα μπορούσε να είν’ εκεί, ανάμεσά τους; Ποιος;…
Ο Αλέξιος στράφηκε στον π. Αρσένιο. Και δεν πίστευε στα μάτια του. Τι ήταν εκείνο που έβλεπε;
‘’Μου σάλεψε έχω παραισθήσεις! Ήρθε το τέλος. Πεθαίνω…’’ συλλογίστηκε.
Το κρατητήριο είχε γίνει ευρύχωρο και φωτεινό, πολύ φωτεινό, σαν εκκλησία. Ο π. Αρσένιος ήταν ντυμένος με μια λαμπρή ιερατική στολή και προσευχόταν μεγαλόφωνα με τα χέρια υψωμένα. Τα λόγια του ήταν τώρα απόλυτα κατανοητά και οικεία στον Αλέξιο. Εισχωρούσαν μέσα στην ψυχή του κι έδιωχναν την αγωνία και τη θλίψη.
Αλλά να, πράγματι, κάποιος ήταν εκεί, δίπλα τους. Δεν τον έβλεπε, ένιωθε όμως ολοκάθαρα την παρουσία του.
Και οι άλλοι δύο πάλι, οι φωτόμοφροι νεαροί με τις αστραφτερές φορεσιές, που στέκονταν στα δεξιά και στ’ αριστερά του π. Αρσενίου, από πού ξεπρόβαλαν;…
Η προσευχή συνεπήρε τον Αλέξιο, πλημμύρισε όλη του την ύπαρξη. Σηκώθηκε και στάθηκε δίπλα στον π. Αρσένιο. Το κορμί του ζεστάθηκε. Η ανάσα του έγινε ελαφριά. Ένα αίσθημα χαράς φτέρωνε την καρδιά του.
Προσευχόταν ο π. Αρσένος. Προσευχόταν κι ο Αλέξιος μαζί του, με την αίσθηση της παρουσίας του Θεού. Ναι, ο Θεός ήταν εκεί, μαζί τους, ζωντανός! Τον έβλεπε με τα μάτια της ψυχής του, όπως έβλεπε κι εκείνους τους δύο απεσταλμένους Του, που τους συμπαραστέκονταν.
Μία δυο φορές του ήρθε η σκέψη , ότι τόσο ο ίδιος όσο και ο π.Αρσένιος είχαν ήδη πεθάνει- ή ότι πέθαιναν και βρίσκονται σε παραλήρημα. Όλα όμως του έδειχναν ότι ζούσε μια πραγματικότητα.
Πόση ώρα πέρασε έτσι δεν μπορούσε να προσδιορίσει. Σε μια στιγμή, πάντως ο π. Αρσένιος στράφηκε και του είπε:
-Πήγανε , Αλιόσα! Κουράστηκες, πήγαινε να ξαπλώσεις. Εγώ θα προσεύχομαι κι εσύ θα μ’ ακούς.
Ο Αλέξιος ξάπλωσε στο πάτωμα, έκλεισε τα μάτια και συνέχισε να προσεύχεται.
«…Περί παντός πράγματος ου εάν αιτήσωνται γεννήσεται αυτοίς παρά του πατρός μου του εν ουρανοίς».
Σαν παναρμόνια μελωδία αντήχησαν μές στην καρδιά του τα θεία λόγια.
«…Συνηγμένοι εις το εμόν όνομα…»

-Ναι ! Ναι! Δεν είμαστε μόνοι!...
Ήταν ήσυχα, ζεστά, ευχάριστα.
Ξάφνου πρόβαλε από κάπου η μητέρα του.
Ήρθε κοντά του και τον σκέπασε στοργικά- έτσι έκανε πάντα, ως τον περασμένο χρόνο, που τον συνέλαβαν. Ύστερα έπιασε απαλά το κεφάλι του με τα δυο της χέρια και το έσφιξε στο στήθος της.
Ήθελε να της πει:
-Μητέρα, ακούς πως προσεύχεται ο π. Αρσένιος; Γνώρισα το Θεό! Πιστεύω!...
Το είπε; Δεν το είπε;…Ωστόσο εκείνη σαν ν’ αποκρίθηκε:
-Αλιόσα, όταν σε πήρανε, βρήκα κι εγώ το Θεό! Εκείνος μου έδωσε το κουράγιο να ζώ!...

Τώρα πια ο Αλιόσα δεν ζητούσε τίποτα από τον Κύριο. Μόνο Τον δόξαζε και Τον ευχαριστούσε.
Πόσο κράτησαν όλα τούτα; Δεν ήξερε. Στην μνήμη του έμειναν μόνο τα λόγια της προσευχής , η γλυκιά θαλπωρή , το άπλετο φώς, ο λαμπροφορεμένος π. Αρσένιος, οι δύο φωτόμορφοι νέοι, το αίσθημα της ανέκφραστης εσωτερικής χαράς και ανακαινιστικής θέρμης…

Ακούστηκαν φωνες. Μετά χτυπήματα. Έβγαζαν την αμπάρα.
Ο Αλέξιος άνοιξε τα μάτια. Ο π. Αρσένιος ακόμα προσευχόταν. Οι δύο νέοι τους ευλόγησαν και εξαφανίστηκαν. Το φως σιγά σιγά μειώθηκε και ο χώρος στένεψε. Να, ξαναβρέθηκαν μέσα στο σκοτεινό και παγωμένο κρατητήριο..
-Σήκω Αλέξιε! Ήρθαν!...

π.Αρσένιος
Ο κατάδικος «ΖΕΚ- 18376»
ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΥ
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...