Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων "ΕΝΟΡΙΑ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ 2016" και στο "Ενοριακό Αρχονταρίκι" την Δευτέρα 3 Οκτωβρίου, 7.30 μ.μ.
• ο Παναγιώτης Χαρατζόπουλος, πρόεδρος του ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ ΠΕΙΡΑΙΩΣ θα συζητήσει: • Με τον Σεβ. Μητροπολίτη Χίου κ. Μάρκο καί • τον Παναγιώτη Μητροπέτρο, φιλόλογο, νομικό. "Γιατί χρειάζονται τά Ἀρχαῖα Ἑλληνικά;" Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα συνεδρίων της ενορίας ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑΣ (Βούλγαρη 50, όπισθεν Ιερού Ναού) ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ |
Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2016
"Γιατί χρειάζονται τά Ἀρχαῖα Ἑλληνικά;"
Ιεραποστολή: τόσο σημαντική όσο το νερό
Την Κυριακή 2 Οκτωβρίου στις 10.15.π.μ. στην Ιερά Μονή Παναγίας
Χρυσοπηγής στο Πολυδένδρι Αττικής μετά το τέλος της Θείας Λειτουργίας ,θα
πραγματοποιηθεί η παρουσίαση της 4ης αποστολής στην Ουγκάντα με τίτλο :" Ιεραποστολή
: τόσο σημαντική όσο το νερό-Παρουσίαση της 5ης αποστολής μας στην
Ουγκάντα..Στην εκδήλωση αυτή οι εθελοντές της 4ης αποστολής θα καταθέσουν τις
προσωπικές τους εμπειρίες και μαρτυρίες
από την Ουγκάντα,ενώ θα παρουσιαστεί πλούσιο φωτογραφικό και
κινηματογραφικό υλικό από την 5η αποστολή.
Στο τέλος της εκδηλώσεως
θα πραγματοποιηθεί φιλανθρωπικό Αφρικάνικο παζάρι με είδη που δημιουργούν οι
Ορθόδοξοι αδελφοί μας από την
Ουγκάντα,με σκοπό την ενίσχυση της Ιεραποστολής ενώ στο τέλος της εκδηλώσεως θα διατεθούν
και κουμπαράδες της Ιεραποστολής
για όσους θα ήθελαν να βοηθήσουν την Ιεραποστολή και με αυτόν τον τρόπο.
Οι κουμπαράδες θα μαζευτούν τον Ιούνιο του 2017 ,όταν πρώτα ο Θεός η Ιερά Μονή
Παναγίας Χρυσοπηγής θα πραγματοποιήσει την 6η αποστολή στην
Ουγκάντα.Σας περιμένουμε με χαρά!!
ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΙΕΡΑΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ Ε΄ ΣΤΗΝ Ι. ΜΟΝΗ ΑΓΙΑΣ ΛΑΥΡΑΣ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ.
ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΚΑΛΑΒΡΥΤΙΝΩΝ
ΠΕΙΡΑΙΑ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ
ΕΠΙΤΙΜΟΥ
ΓΕΝΙΚΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ.
Κατά την ακολουθία του Εσπερινού
την Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου του 2016, ο Σύλλογός
Καλαβρυτινών Πειραιά, μέσα από την εθνικοθρησκευτική του δράση, πρόσφερε
στην ιστορική για το γένος μας Μονή της Αγίας Λαύρας Καλαβρύτων, περίτεχνη ιερά
εικόνα του εθνομάρτυρα Αγίου Γρηγορίου του Ε΄.
Η ιερά εικόνα αφιερώθηκε σύμφωνα με την
εγχάρακτη επιγραφή που φέρει, στη μνήμην του ιερέως Νικολάου Πέττα και της
πρεσβυτέρας του Ανθής, που νιώθουμε ότι νοητά παρίστανται αυτή την στιγμή. Η
εικόνα κατασκευάστηκε δι’ εξόδων των οικείων του ευλογημένου οσιομαρτυρικού
ιερατικού ζεύγους (έχω την έμφυτη ευλάβεια να τους αποκαλώ οσιομάρτυρες). Φέρει
ένθετο εγκόλπιο που περικλείει ως ευλογία, λείψανο του πελοποννησιακής
καταγωγής Αγίου Γρηγορίου του Ε΄, ο οποίος, διετέλεσε Οικουμενικός Πατριάρχης
Κωνσταντινουπόλεως.
Η εικόνα παραδόθηκε, από μέλη του
Συλλόγου μας στα τίμια χέρια του καθηγουμένου
της Ιεράς Μονής, πανοσιολογιοτάτου αρχιμανδρίτη κ. Ευσεβίου Σπανού,
παρουσία της οσιωτάτης συνοδείας του. Τοποθετήθηκε, από
τους Πατέρες της Μονής στο Κειμηλιαρχείο της, πλησίον των ιερών σιγιλίων του
Πατριάρχου Γρηγορίου του Ε΄, εκεί δίπλα όπου υπάρχει και το σύμβολο της φυλής
μας, το Ιερό Λάβαρο της Επαναστάσεως του 1821.
Ευχαριστούμε τον οικείο Ποιμενάρχη, Σεβασμιότατο Μητροπολίτη κ.
Αμβρόσιο για την φιλοξενία, καθώς και τους παραβρισκόμενους. Προς καθιέρωση της
σεβάσμιας εικόνας αναφέρω τα εξής :
«Μέσα στην πολυδιάστατη δράση και
προσφορά του Συλλόγου μας, συμπεριλαμβάνει τον αγώνα μου ως προέδρου, να
κατασκευάσουμε και να προσφέρουμε στην Μονή Αγίας Λαύρας τον ανδριάντα του
Εθνεγέρτη Παλαιών Πατρών Γερμανού, ο οποίος κοσμεί το προαύλιο της. Σήμερα,
ευλογία Θεού και με τις ευχές των Οσιομαρτύρων, φέραμε την ιερά αυτή εικόνα στο
φυσικό της χώρο, αφού η Μονή Αγίας Λαύρας, πρωτοστάτησε στον αγώνα της Μεγάλης
στιγμής του ξεσηκωμού των προγόνων μας το ΄21, ενάντια στον μακρόχρονο Οθωμανό
κατακτητή.
Τοποθετήσαμε, αυτόν τον
πνευματικό θησαυρό και νοητά ταξιδέψαμε στο κέντρο της Ορθοδοξίας, το
Οικουμενικό Πατριαρχείο στο μαρτυρικό Φανάρι, όπου εδώ και 195 χρόνια είναι
σφραγισμένη η κεντρική πύλη, εις ένδειξη θρήνου για το κρέμασμα του αγίου
Πατριάρχου Γρηγορίου του Ε΄. Στοιχώντας στο κήρυγμα του π. Νικολάου Πέττα: «Αναπολούμε στην Πόλη των Πόλεων, την
Κωνσταντινούπολη, η οποία παραμένει η πρωτεύουσα της καρδιάς μας. Την μορφή της
οποίας ατενίζουμε στην σεπτή μορφή του εσταυρωμένου γενάρχη μας, του Οικουμενικού
Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου!». Αυτές οι ιερές πεποιθήσεις μαζί με την
πρεσβυτέρα του Ανθή, τις μεταλαμπάδευσαν όχι μόνο στα πολλά κατά σάρκα τέκνα
τους, αλλά και σε όσους συστρέφονταν όσο ζούσαν.
Ο Γρηγόριος ο Ε', ο φλογερός
αυτός Ιεράρχης, ακολούθησε τον δρόμο του μαρτυρίου του Μεγάλου Αρχιερέα Χριστού.
Σάρκωσε ολόκληρο το υπόδουλο Γένος. Επωμίσθηκε το σταυρό του, ανέβηκε το
Γολγοθά του. Δέχθηκε ραπίσματα, χλευασμούς, εμπτυσμούς και τέλος τον θάνατο με
απαγχονισμό από Οθωμανούς και Ιουδαίους στην πύλη του Πατριαρχείου, την 10η Απριλίου του 1821 ανήμερα του Πάσχα.
Είκοσι ημέρες μετά την έκρηξη της Επαναστάσεως εδώ στο Μέγα Μοναστήρι, από τον
ανιψιό του Δεσπότη Παλαιών Πατρών Γερμανού. Αδιάψευστα στοιχεία για την
αποφασιστική συμμετοχή της Εκκλησίας και των δύο προαναφερθέντων στην έναρξη
του αγώνα εδώ στην Αγία Λαύρα.
Στο έγγραφο της καταδίκης του
(τουρκιστί «γιαφτάς»), αναφέρεται η
αιτία του απαγχονισμού του Αγίου Πατριάρχη αναφέρει μεταξύ άλλων: «Ἀλλ’ ὁ ἄπιστος πατριάρχης τῶν Ἑλλήνων… ἐξ
αἰτίας τῆς διαφθορᾶς τῆς καρδίας του, ὄχι μόνον δὲν εἰδοποίησεν οὐδ’ ἐπαίδευσε
τοὺς ἀπατηθέντας, ἀλλὰ καθ’ ὅλα τὰ φαινόμενα ἦτο καὶ αὐτός, ὡς ἀρχηγός,
μυστικὸς συμμέτοχος τῆς Ἐπαναστάσεως… ἀντὶ νὰ δαμάσῃ τοὺς ἀποστάτας καὶ δώση
πρῶτος τὸ παράδειγμα τῆς εἰς τὰ καθήκοντα ἐπιστροφῆς τῶν, ὁ ἄπιστος οὗτος
ἔγινεν ὁ πρωταίτιος ὅλων τῶν ἀνεφυεισῶν ταραχῶν. Εἴμεθα πληροφορημένοι ὅτι ἐγεννήθη
ἐν Πελοποννήσῳ καὶ ὅτι εἶναι συνένοχος ὅλων τῶν ἀταξιῶν, ὄσας οἱ ἀποπλανηθέντες
ραγιάδες ἔπραξαν κατὰ τὴν ἐπαρχίαν Καλαβρύτων… Ἐπειδὴ πανταχόθεν ἐβεβαιώθημεν
περὶ τῆς προδοσίας του ὄχι μόνος εἰς βλάβην τῆς ὑψηλῆς Πύλης, ἀλλὰ καὶ εἰς
ὄλεθρον αὐτοῦ τοῦ ἔθνους του, ἀνάγκη ἦτο νὰ λείψη ὁ ἄνθρωπος οὗτος ἀπὸ τοῦ
προσώπου τῆς γῆς καὶ διὰ τοῦτο ἐκρεμάσθη πρὸς σωφρονισμὸ τῶν ἄλλων».
Η Ιερά Εικόνα του Μεγάλου αυτού
Ρωμιού, θα παραμείνει δια παντός στην Ιερά Μονή προς αγιασμών των ενθάδε
ασκούμενων Πατέρων. Εμείς με τις ευλογίες της Μητέρας Εκκλησίας θα τοποθετούμε
εικόνες του Εθνομάρτυρα Ιεράρχη Γρηγορίου, εις πείσμα ορισμένων που
ενοχλούνται, όπως όταν τοποθετήθηκε η εικόνα
του στην κλειστή Πύλη το 1907 επί σουλτάνου Αβδούλ Χαμίτ, ο οποίος απαίτησε εκνευρισμένος
να την κατεβάσουν.
Το εικονιζόμενο πρόσωπο, ο Πατριάρχης μας, θα
βροντοφωνάζει μαζί με τον Βαλαωρίτη σε εμάς τους λήσμονες νεοέλληνες: «Χτυπάτε, πολέμαρχοι! Μη λησμονείτε το
σχοινί, παιδιά, του πατριάρχη!». Μας έρχεται στην σκέψη αυτό που διαλαλούσε
ο οσιομάρτυς π. Νικόλαος Πέττας: «Και να
μας αφανίσουν τους ρωμιούς, και μια μπουκιά να μας αφήσουν, αυτή η μαγιά είναι
ικανή να ξαναδημιουργήσει το αθάνατο χριστιανικό γένος μας». Ο Πατριάρχης
Γρηγόριος μαζί με τον κατά σάρκα ανιψιό
του Παλαιών Πατρών Γερμανό, ως Εθνεγέρτες της φυλής μας θα μας δείχνουν τον
δρόμο της κατά Θεόν ελευθερίας!
«Ἐπικαλούμενοι δὲ τὸν Κύριον τοῦ οὐρανοῦ καὶ τῆς γῆς ἵνα διὰ τῶν ἱκεσιῶν
καὶ τῶν πρεσβειῶν τοῦ ἱερομάρτυρος Γρηγορίου, οὗ τὸ ἱερὸν Λείψανον ἀπήλαυσεν
ἤδη ἡ Ἑλλάς, σκέπῃ καὶ διαφυλάττῃ ἅπαν τὸ Ἑλληνικὸν γένος ὅπως δυνηθῇ
ἐκπληρῶσαι τὴν ὑπὸ τῆς Θείας Προνοίας ἐπιβεβλημένην αὐτῇ ἀποστολήν, διατελοῦμεν
εὐπειθέστατοι».
Την ευχή σας άγιοι πατέρες και
καλό και ευλογημένο εκκλησιαστικό έτος, αυτός ο μήνας Σεπτέμβριος είναι ο
πρώτος μήνας του εκκλησιαστικού εορτολογίου!».
Ἀπολυτίκιον. Ἦχος α’. Τῆς ἐρήμου πολίτης.
Δημητσάνης τὸν γόνον βυζαντίου
τὸν πρόεδρον, καὶ τῆς Ἐκκλησίας ἁπάσης, γέρας θεῖον καὶ καύχημα. Γρηγόριον
τιμήσωμεν πιστοί, ὡς Μάρτυρα Χριστοῦ πανευκλεῆ, ἶνα λάβωμεν πταισμάτων τὸν
ἱλασμόν, παρὰ Θεοῦ κραυγάζοντες. Δόξα τῷ δεδωκότι σου ἰσχύν, δόξα τῷ σὲ
στεφανώσαντι, δόξα τῷ ἐν εὐκλείᾳ οὐρανῶν, δοξασαντᾶ σε Ἅγιε.
Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2016
Συγκίνηση στην ενθρόνιση του Μητροπολίτη Σμύρνης -Πρώτη φορά μετά τη Μικρασιατική καταστροφή [εικόνες & βίντεο]
Λαμπρή μέρα ήταν η χθεσινή για τη Σμύρνη, τον Ελληνισμό και την Ορθοδοξία.
Στον ανακαινισμένο από το δήμο του ιστορικού κέντρου της τουρκικής μεγαλούπολης ναό του Αγίου Βουκόλου, στο μόνο σωσμένο από την Καταστροφή της Σμύρνης το 1922 Ορθόδοξο ναό, έγινε η ενθρόνιση από τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο του νέου Μητροπολίτη Σμύρνης κ. Βαρθολομαίου. Του πρώτου Μητροπολίτη της Σμύρνης μετά το Χρυσόστομο που μαρτύρησε στις 14 Σεπτεμβρίου 1922 στη διάρκεια των τραγικών γεγονότων εκείνων των ημερών.
(politischios.gr)
Παρόντες στο ιστορικό γεγονός εκατοντάδες Έλληνες απόγονοι Μικρασιατών προσφύγων που ταξίδεψαν στη Σμύρνη από όλη την Ελλάδα αλλά και από άλλες γωνιές του πλανήτη. Αλλά και κληρικοί και φυσικά ορθόδοξοι από όλη την Τουρκία. Παρούσα και η Κοινότητα των Ορθοδόξων της Σμύρνης, στην οποία εκτός από Έλληνες συμμετέχουν και ορθόδοξοι κάτοικοι της πόλης άλλων εθνικοτήτων.
Ο νέος Μητροπολίτης Σμύρνης έγινε δεκτός με επιφωνήματα χαράς και την προσφώνηση «Άξιος» υπό τους ήχους της καμπάνας του ναού.
(politischios.gr)
Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και εν αναμονή της άφιξης του Οικουμενικού πατριάρχη ο κ. Βαρθολομαίος σημείωσε: «Πρόκειται για μια ευλογημένη και συγκινητική στιγμή, καθώς ο Θεός με αξιώνει με απόφαση του Οικουμενικού Πατριάρχου και της Αγίας Ιεράς Συνόδου του Οικουμενικού Πατριαρχείου, να έρθω εδώ στη Σμύρνη και παράλληλα προς τα καθήκοντά μου τα οποία θα ασκώ στην Κωνσταντινούπολη, να ασχοληθώ με τις πνευματικές ανάγκες των ορθοδόξων Χριστιανών οι οποίοι διαβιούν σήμερα στη Σμύρνη. Στην ιστορική αυτή πόλη, στην κοιτίδα αυτή του πολιτισμού, του ελληνικού γένους και της Ορθοδόξου εκκλησίας και εν γένει του Χριστιανισμού. Προσεύχομαι ο Άγιος Θεός με τις πρεσβείες των πολιούχων της Σμύρνης του Αγίου Βουκόλου, του Αγίου Πολυκάρπου, της Αγίας Φωτεινής να με στηρίξουν στο έργο μου αυτό».
(politischios.gr)
Μιλώντας για το συμβολισμό της διαδοχής ενός μάρτυρα στο θρόνο της Σμύρνης 94 χρόνια μετά ο κ. Βαρθολομαίος δήλωσε «πολύ συγκινημένος». Ενώ απευθυνόμενος στους Σμυρνιούς όπου γης απηύθυνε χαιρετισμό αγάπης. «Τους διαβεβαιώ ότι θα προσεύχομαι γι’ αυτούς και ότι είμαι ανοιχτός σε κάθε ευχή, σε κάθε προσπάθεια που θα βοηθήσει τους ορθοδόξους εδώ στη Σμύρνη».
(politischios.gr)
Η ενθρόνιση χθες το απόγευμα του νέου Μητροπολίτη Σμύρνης
Βαρθολομαίου επισφραγίστηκε με την παράδοση σε αυτόν δύο ιστορικών και
ανεκτίμητης σημασίας κειμηλίων του Ιερομάρτυρος Χρυσοστόμου.
Το πρώτο δωρίθηκε στον κ. Βαρθολομαίο από τον Οικουμενικό Πατριάρχη και είναι αντίγραφο της χειρόγραφης εναισίμου διατριβής (υποβάλλεται σε κάποιο πανεπιστήμιο, προκειμένου να γίνει ο συντάκτης διδάκτορας) του Χρυσοστόμου στην Ιερά Θεολογική της Χάλκης, στην οποία ο Ιερομάρτυρας σπούδασε την ιερά επιστήμη της Θεολογίας. Το πρωτότυπο της διατριβής σώζεται στην βιβλιοθήκη της Χάλκης. Θέμα της είναι: «Θέσις Θεολογική περί του ότι Μόνη των τριών μεγάλων Εκκλησιών η Ορθόδοξος Ανατολική έστι η αληθής».
(ΑΠΕ-ΜΠΕ)
Στον νέο Μητροπολίτη ο Οικουμενικός Πατριάρχης προσέφερε και ένα αργυρό Άγιο Ποτήριο.
Το δεύτερο σημαντικό κειμήλιο προσφέρθηκε από τον καθηγητή Θεολογίας, σύμβουλο των αοιδίμων Πατριαρχών Αθηναγόρου, Δημητρίου και του σημερινού πατριάρχη Βαρθολομαίου, και άρχοντα Μεγάλο Ιερομνήμονα του Οικουμενικού Πατριαρχείου, κ. Αριστείδη Πανώτη.
(ΑΠΕ-ΜΠΕ)
Ο αρχαιότερος των αξιωματούχων του Οικουμενικού Πατριαρχείου, Αριστείδης Πανώτης, δώρισε στον Μητροπολίτη Βαρθολομαίο έγγραφο του Ιερομάρτυρα Χρυσοστόμου, με την υπογραφή του. Το έγγραφο κατέληξε στον κ. Πανώτη από τον ιδιαίτερο γραμματέα του Ιερομάρτυρος Σμύρνης Χρυσοστόμου, Λεωνίδα Φιλιππίδη, μετέπειτα καθηγητή της Θεολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.
(ΑΠΕ-ΜΠΕ)
Στον ανακαινισμένο από το δήμο του ιστορικού κέντρου της τουρκικής μεγαλούπολης ναό του Αγίου Βουκόλου, στο μόνο σωσμένο από την Καταστροφή της Σμύρνης το 1922 Ορθόδοξο ναό, έγινε η ενθρόνιση από τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο του νέου Μητροπολίτη Σμύρνης κ. Βαρθολομαίου. Του πρώτου Μητροπολίτη της Σμύρνης μετά το Χρυσόστομο που μαρτύρησε στις 14 Σεπτεμβρίου 1922 στη διάρκεια των τραγικών γεγονότων εκείνων των ημερών.
(politischios.gr)
Παρόντες στο ιστορικό γεγονός εκατοντάδες Έλληνες απόγονοι Μικρασιατών προσφύγων που ταξίδεψαν στη Σμύρνη από όλη την Ελλάδα αλλά και από άλλες γωνιές του πλανήτη. Αλλά και κληρικοί και φυσικά ορθόδοξοι από όλη την Τουρκία. Παρούσα και η Κοινότητα των Ορθοδόξων της Σμύρνης, στην οποία εκτός από Έλληνες συμμετέχουν και ορθόδοξοι κάτοικοι της πόλης άλλων εθνικοτήτων.
Ο νέος Μητροπολίτης Σμύρνης έγινε δεκτός με επιφωνήματα χαράς και την προσφώνηση «Άξιος» υπό τους ήχους της καμπάνας του ναού.
(politischios.gr)
Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και εν αναμονή της άφιξης του Οικουμενικού πατριάρχη ο κ. Βαρθολομαίος σημείωσε: «Πρόκειται για μια ευλογημένη και συγκινητική στιγμή, καθώς ο Θεός με αξιώνει με απόφαση του Οικουμενικού Πατριάρχου και της Αγίας Ιεράς Συνόδου του Οικουμενικού Πατριαρχείου, να έρθω εδώ στη Σμύρνη και παράλληλα προς τα καθήκοντά μου τα οποία θα ασκώ στην Κωνσταντινούπολη, να ασχοληθώ με τις πνευματικές ανάγκες των ορθοδόξων Χριστιανών οι οποίοι διαβιούν σήμερα στη Σμύρνη. Στην ιστορική αυτή πόλη, στην κοιτίδα αυτή του πολιτισμού, του ελληνικού γένους και της Ορθοδόξου εκκλησίας και εν γένει του Χριστιανισμού. Προσεύχομαι ο Άγιος Θεός με τις πρεσβείες των πολιούχων της Σμύρνης του Αγίου Βουκόλου, του Αγίου Πολυκάρπου, της Αγίας Φωτεινής να με στηρίξουν στο έργο μου αυτό».
(politischios.gr)
Μιλώντας για το συμβολισμό της διαδοχής ενός μάρτυρα στο θρόνο της Σμύρνης 94 χρόνια μετά ο κ. Βαρθολομαίος δήλωσε «πολύ συγκινημένος». Ενώ απευθυνόμενος στους Σμυρνιούς όπου γης απηύθυνε χαιρετισμό αγάπης. «Τους διαβεβαιώ ότι θα προσεύχομαι γι’ αυτούς και ότι είμαι ανοιχτός σε κάθε ευχή, σε κάθε προσπάθεια που θα βοηθήσει τους ορθοδόξους εδώ στη Σμύρνη».
(politischios.gr)
Λαμπρή μέρα ήταν η χθεσινή για τη Σμύρνη, τον Ελληνισμό και την Ορθοδοξία.
Στον ανακαινισμένο από το δήμο του ιστορικού κέντρου της τουρκικής μεγαλούπολης ναό του Αγίου Βουκόλου, στο μόνο σωσμένο από την Καταστροφή της Σμύρνης το 1922 Ορθόδοξο ναό, έγινε η ενθρόνιση από τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο του νέου Μητροπολίτη Σμύρνης κ. Βαρθολομαίου. Του πρώτου Μητροπολίτη της Σμύρνης μετά το Χρυσόστομο που μαρτύρησε στις 14 Σεπτεμβρίου 1922 στη διάρκεια των τραγικών γεγονότων εκείνων των ημερών.
(politischios.gr)
Παρόντες στο ιστορικό γεγονός εκατοντάδες Έλληνες απόγονοι Μικρασιατών προσφύγων που ταξίδεψαν στη Σμύρνη από όλη την Ελλάδα αλλά και από άλλες γωνιές του πλανήτη. Αλλά και κληρικοί και φυσικά ορθόδοξοι από όλη την Τουρκία. Παρούσα και η Κοινότητα των Ορθοδόξων της Σμύρνης, στην οποία εκτός από Έλληνες συμμετέχουν και ορθόδοξοι κάτοικοι της πόλης άλλων εθνικοτήτων.
Ο νέος Μητροπολίτης Σμύρνης έγινε δεκτός με επιφωνήματα χαράς και την προσφώνηση «Άξιος» υπό τους ήχους της καμπάνας του ναού.
(politischios.gr)
Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και εν αναμονή της άφιξης του Οικουμενικού πατριάρχη ο κ. Βαρθολομαίος σημείωσε: «Πρόκειται για μια ευλογημένη και συγκινητική στιγμή, καθώς ο Θεός με αξιώνει με απόφαση του Οικουμενικού Πατριάρχου και της Αγίας Ιεράς Συνόδου του Οικουμενικού Πατριαρχείου, να έρθω εδώ στη Σμύρνη και παράλληλα προς τα καθήκοντά μου τα οποία θα ασκώ στην Κωνσταντινούπολη, να ασχοληθώ με τις πνευματικές ανάγκες των ορθοδόξων Χριστιανών οι οποίοι διαβιούν σήμερα στη Σμύρνη. Στην ιστορική αυτή πόλη, στην κοιτίδα αυτή του πολιτισμού, του ελληνικού γένους και της Ορθοδόξου εκκλησίας και εν γένει του Χριστιανισμού. Προσεύχομαι ο Άγιος Θεός με τις πρεσβείες των πολιούχων της Σμύρνης του Αγίου Βουκόλου, του Αγίου Πολυκάρπου, της Αγίας Φωτεινής να με στηρίξουν στο έργο μου αυτό».
(politischios.gr)
Μιλώντας για το συμβολισμό της διαδοχής ενός μάρτυρα στο θρόνο της Σμύρνης 94 χρόνια μετά ο κ. Βαρθολομαίος δήλωσε «πολύ συγκινημένος». Ενώ απευθυνόμενος στους Σμυρνιούς όπου γης απηύθυνε χαιρετισμό αγάπης. «Τους διαβεβαιώ ότι θα προσεύχομαι γι’ αυτούς και ότι είμαι ανοιχτός σε κάθε ευχή, σε κάθε προσπάθεια που θα βοηθήσει τους ορθοδόξους εδώ στη Σμύρνη».
(politischios.gr)
Η ενθρόνιση χθες το απόγευμα του νέου Μητροπολίτη Σμύρνης
Βαρθολομαίου επισφραγίστηκε με την παράδοση σε αυτόν δύο ιστορικών και
ανεκτίμητης σημασίας κειμηλίων του Ιερομάρτυρος Χρυσοστόμου.
Το πρώτο δωρίθηκε στον κ. Βαρθολομαίο από τον Οικουμενικό Πατριάρχη και είναι αντίγραφο της χειρόγραφης εναισίμου διατριβής (υποβάλλεται σε κάποιο πανεπιστήμιο, προκειμένου να γίνει ο συντάκτης διδάκτορας) του Χρυσοστόμου στην Ιερά Θεολογική της Χάλκης, στην οποία ο Ιερομάρτυρας σπούδασε την ιερά επιστήμη της Θεολογίας. Το πρωτότυπο της διατριβής σώζεται στην βιβλιοθήκη της Χάλκης. Θέμα της είναι: «Θέσις Θεολογική περί του ότι Μόνη των τριών μεγάλων Εκκλησιών η Ορθόδοξος Ανατολική έστι η αληθής».
(ΑΠΕ-ΜΠΕ)
Στον νέο Μητροπολίτη ο Οικουμενικός Πατριάρχης προσέφερε και ένα αργυρό Άγιο Ποτήριο.
Το δεύτερο σημαντικό κειμήλιο προσφέρθηκε από τον καθηγητή Θεολογίας, σύμβουλο των αοιδίμων Πατριαρχών Αθηναγόρου, Δημητρίου και του σημερινού πατριάρχη Βαρθολομαίου, και άρχοντα Μεγάλο Ιερομνήμονα του Οικουμενικού Πατριαρχείου, κ. Αριστείδη Πανώτη.
(ΑΠΕ-ΜΠΕ)
Ο αρχαιότερος των αξιωματούχων του Οικουμενικού Πατριαρχείου, Αριστείδης Πανώτης, δώρισε στον Μητροπολίτη Βαρθολομαίο έγγραφο του Ιερομάρτυρα Χρυσοστόμου, με την υπογραφή του. Το έγγραφο κατέληξε στον κ. Πανώτη από τον ιδιαίτερο γραμματέα του Ιερομάρτυρος Σμύρνης Χρυσοστόμου, Λεωνίδα Φιλιππίδη, μετέπειτα καθηγητή της Θεολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.
(ΑΠΕ-ΜΠΕ)
Στον ανακαινισμένο από το δήμο του ιστορικού κέντρου της τουρκικής μεγαλούπολης ναό του Αγίου Βουκόλου, στο μόνο σωσμένο από την Καταστροφή της Σμύρνης το 1922 Ορθόδοξο ναό, έγινε η ενθρόνιση από τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο του νέου Μητροπολίτη Σμύρνης κ. Βαρθολομαίου. Του πρώτου Μητροπολίτη της Σμύρνης μετά το Χρυσόστομο που μαρτύρησε στις 14 Σεπτεμβρίου 1922 στη διάρκεια των τραγικών γεγονότων εκείνων των ημερών.
(politischios.gr)
Παρόντες στο ιστορικό γεγονός εκατοντάδες Έλληνες απόγονοι Μικρασιατών προσφύγων που ταξίδεψαν στη Σμύρνη από όλη την Ελλάδα αλλά και από άλλες γωνιές του πλανήτη. Αλλά και κληρικοί και φυσικά ορθόδοξοι από όλη την Τουρκία. Παρούσα και η Κοινότητα των Ορθοδόξων της Σμύρνης, στην οποία εκτός από Έλληνες συμμετέχουν και ορθόδοξοι κάτοικοι της πόλης άλλων εθνικοτήτων.
Ο νέος Μητροπολίτης Σμύρνης έγινε δεκτός με επιφωνήματα χαράς και την προσφώνηση «Άξιος» υπό τους ήχους της καμπάνας του ναού.
(politischios.gr)
Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και εν αναμονή της άφιξης του Οικουμενικού πατριάρχη ο κ. Βαρθολομαίος σημείωσε: «Πρόκειται για μια ευλογημένη και συγκινητική στιγμή, καθώς ο Θεός με αξιώνει με απόφαση του Οικουμενικού Πατριάρχου και της Αγίας Ιεράς Συνόδου του Οικουμενικού Πατριαρχείου, να έρθω εδώ στη Σμύρνη και παράλληλα προς τα καθήκοντά μου τα οποία θα ασκώ στην Κωνσταντινούπολη, να ασχοληθώ με τις πνευματικές ανάγκες των ορθοδόξων Χριστιανών οι οποίοι διαβιούν σήμερα στη Σμύρνη. Στην ιστορική αυτή πόλη, στην κοιτίδα αυτή του πολιτισμού, του ελληνικού γένους και της Ορθοδόξου εκκλησίας και εν γένει του Χριστιανισμού. Προσεύχομαι ο Άγιος Θεός με τις πρεσβείες των πολιούχων της Σμύρνης του Αγίου Βουκόλου, του Αγίου Πολυκάρπου, της Αγίας Φωτεινής να με στηρίξουν στο έργο μου αυτό».
(politischios.gr)
Μιλώντας για το συμβολισμό της διαδοχής ενός μάρτυρα στο θρόνο της Σμύρνης 94 χρόνια μετά ο κ. Βαρθολομαίος δήλωσε «πολύ συγκινημένος». Ενώ απευθυνόμενος στους Σμυρνιούς όπου γης απηύθυνε χαιρετισμό αγάπης. «Τους διαβεβαιώ ότι θα προσεύχομαι γι’ αυτούς και ότι είμαι ανοιχτός σε κάθε ευχή, σε κάθε προσπάθεια που θα βοηθήσει τους ορθοδόξους εδώ στη Σμύρνη».
(politischios.gr)
Το πρώτο δωρίθηκε στον κ. Βαρθολομαίο από τον Οικουμενικό Πατριάρχη και είναι αντίγραφο της χειρόγραφης εναισίμου διατριβής (υποβάλλεται σε κάποιο πανεπιστήμιο, προκειμένου να γίνει ο συντάκτης διδάκτορας) του Χρυσοστόμου στην Ιερά Θεολογική της Χάλκης, στην οποία ο Ιερομάρτυρας σπούδασε την ιερά επιστήμη της Θεολογίας. Το πρωτότυπο της διατριβής σώζεται στην βιβλιοθήκη της Χάλκης. Θέμα της είναι: «Θέσις Θεολογική περί του ότι Μόνη των τριών μεγάλων Εκκλησιών η Ορθόδοξος Ανατολική έστι η αληθής».
(ΑΠΕ-ΜΠΕ)
Στον νέο Μητροπολίτη ο Οικουμενικός Πατριάρχης προσέφερε και ένα αργυρό Άγιο Ποτήριο.
Το δεύτερο σημαντικό κειμήλιο προσφέρθηκε από τον καθηγητή Θεολογίας, σύμβουλο των αοιδίμων Πατριαρχών Αθηναγόρου, Δημητρίου και του σημερινού πατριάρχη Βαρθολομαίου, και άρχοντα Μεγάλο Ιερομνήμονα του Οικουμενικού Πατριαρχείου, κ. Αριστείδη Πανώτη.
(ΑΠΕ-ΜΠΕ)
Ο αρχαιότερος των αξιωματούχων του Οικουμενικού Πατριαρχείου, Αριστείδης Πανώτης, δώρισε στον Μητροπολίτη Βαρθολομαίο έγγραφο του Ιερομάρτυρα Χρυσοστόμου, με την υπογραφή του. Το έγγραφο κατέληξε στον κ. Πανώτη από τον ιδιαίτερο γραμματέα του Ιερομάρτυρος Σμύρνης Χρυσοστόμου, Λεωνίδα Φιλιππίδη, μετέπειτα καθηγητή της Θεολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.
(ΑΠΕ-ΜΠΕ)
Το πρώτο δωρίθηκε στον κ. Βαρθολομαίο από τον Οικουμενικό Πατριάρχη και είναι αντίγραφο της χειρόγραφης εναισίμου διατριβής (υποβάλλεται σε κάποιο πανεπιστήμιο, προκειμένου να γίνει ο συντάκτης διδάκτορας) του Χρυσοστόμου στην Ιερά Θεολογική της Χάλκης, στην οποία ο Ιερομάρτυρας σπούδασε την ιερά επιστήμη της Θεολογίας. Το πρωτότυπο της διατριβής σώζεται στην βιβλιοθήκη της Χάλκης. Θέμα της είναι: «Θέσις Θεολογική περί του ότι Μόνη των τριών μεγάλων Εκκλησιών η Ορθόδοξος Ανατολική έστι η αληθής».
(ΑΠΕ-ΜΠΕ)
Στον νέο Μητροπολίτη ο Οικουμενικός Πατριάρχης προσέφερε και ένα αργυρό Άγιο Ποτήριο.
Το δεύτερο σημαντικό κειμήλιο προσφέρθηκε από τον καθηγητή Θεολογίας, σύμβουλο των αοιδίμων Πατριαρχών Αθηναγόρου, Δημητρίου και του σημερινού πατριάρχη Βαρθολομαίου, και άρχοντα Μεγάλο Ιερομνήμονα του Οικουμενικού Πατριαρχείου, κ. Αριστείδη Πανώτη.
(ΑΠΕ-ΜΠΕ)
Ο αρχαιότερος των αξιωματούχων του Οικουμενικού Πατριαρχείου, Αριστείδης Πανώτης, δώρισε στον Μητροπολίτη Βαρθολομαίο έγγραφο του Ιερομάρτυρα Χρυσοστόμου, με την υπογραφή του. Το έγγραφο κατέληξε στον κ. Πανώτη από τον ιδιαίτερο γραμματέα του Ιερομάρτυρος Σμύρνης Χρυσοστόμου, Λεωνίδα Φιλιππίδη, μετέπειτα καθηγητή της Θεολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.
(ΑΠΕ-ΜΠΕ)
ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ Α’ Ο ΦΙΛΑΓΙΟΣ
Γράφει ο Θεολόγος- Εκκλησιαστικός Ιστορικός-Νομικός Ιωάννης Ελ. Σιδηράς
ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ Α’
Ο ΦΙΛΑΓΙΟΣ
• Επέτειος εικοσιπενταετούς (1991-2016)
ευκλεούς και τετιμημένης Πατριαρχίας του Παναγιωτάτου Οικουμενικού
Πατριάρχου Βαρθολομαίου στον μαρτυρικό Αποστολικό, Πατριαρχικό και
Οικουμενικό θρόνο της Μητρός Αγίας Μεγάλης του Χριστού
Κωνσταντινουπολίτιδος Εκκλησίας.
• Η Επετηρίδα (Ημερολόγιον) του
Οικουμενικού Πατριαρχείου για το σωτήριον έτος 2016 είναι αφιερωμένη
στους κατά την τελευταία εικοσιπενταετία (1991-2016) αγιοκαταταγέντας
στις Αγιολογικές Δέλτους της Ορθοδόξου Εκκλησίας θεοφιλώς αθλήσαντες
Αγίους και Οσίους.
Διαβάστε ολόκληρο το κείμενο στη συνέχεια
http://fanarion.blogspot.gr/2016/08/blog-post_31.html
Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2016
ΚΥΡΙΑΚΗ Α΄ ΛΟΥΚΑ – 25 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2016
Ιερά Μητρόπολις Σερβίων και Κοζάνης
ΚΥΡΙΑΚΗ Α´ ΛΟΥΚΑ
(Λκ. ε΄ 1-11)
Ἡ σημερινὴ εὐαγγελικὴ περικοπή, ἀδελφοί,
ἔχει ὡς θέμα της τὴν κλήση τοῦ Πέτρου, τοῦ Ἰακώβου καὶ τοῦ Ἰωάννη, στὰ
πρῶτα στάδια τῆς δημόσιας δράσης τοῦ Χριστοῦ στὴ Γαλιλαία. Τὰ πλήθη,
ὁπουδήποτε μιλοῦσε ὁ Χριστός, στὶς συναγωγὲς ἢ στὸ ὕπαιθρο, συνωθοῦνταν
γιὰ νὰ τὸν ἀκούσουν. Σὲ μία ἀπὸ τὶς πολλὲς ἐξόδους του, καὶ
ἀκολουθούμενος ἀπὸ μεγάλο πλῆθος, βρέθηκε στὴ λίμνη Γεννησαρέτ.
Τὸ πλῆθος ποὺ εἶχε ἔρθει νὰ τὸν ἀκούσει
ἦταν τόσο μεγάλο, ποὺ τὸν εἶχε περικυκλώσει καὶ τὸν πίεζε, καθὼς ἐκεῖνος
στεκόταν στὴν ἄκρη τῆς λίμνης. Ἐκεῖ πρόσεξε δύο ψαράδικα, ποὺ εἶχαν
ἀράξει στὴν ὄχθη καὶ τοὺς ψαράδες νὰ πλένουν τὰ δίχτυά τους. Ἦταν τὰ
πλοῖα τοῦ Πέτρου καὶ τῶν ἀδελφῶν Ζεβεδαίου. Αὐτή, καθὼς φαίνεται, δὲν
πρέπει νὰ ἦταν ἡ πρώτη φορὰ ποὺ ὁ Χριστὸς συναντοῦσε τὰ συγκεκριμένα
αὐτὰ πρόσωπα, ποὺ ἔμελλαν νὰ γίνουν μαθητές του.
Ἀφοῦ ἀνέβηκε ὁ Κύριος στὸ πλοῖο τοῦ
Πέτρου, τοῦ ζήτησε νὰ ἀπομακρύνει λίγο τὸ πλοῖο ἀπὸ τὴν ὄχθη τῆς λίμνης,
γιὰ νὰ μπορέσει νὰ μιλήσει στὸ πλῆθος ἀπὸ κάποια ἀπόσταση, ποὺ θὰ τοῦ
ἐπέτρεπε νὰ γίνει περισσότερο ἀκουστός. Μέχρι ἐδῶ ἡ ἱστορία, ὅπως τὴ
διηγεῖται ὁ Εὐαγγελιστής, χρησιμεύει ὡς σκηνικὸ γιὰ ὅσα ἀκολουθοῦν καὶ
στὰ ὁποῖα βρίσκεται τὸ κέντρο βάρους τῆς ὅλης περικοπῆς.
Μόλις τελειώνει τὸ λόγο του ὁ Χριστὸς
ἀπευθύνεται στὸν Σίμωνα καὶ τὸν προστάζει νὰ ξανοιχτεῖ στὰ βαθιά τῆς
λίμνης καὶ νὰ ρίξει ξανὰ τὰ δίχτυα γιὰ ψάρεμα. Ὁ Πέτρος –κι αὐτὸ εἶναι
θαυμαστὸ ἀπὸ τὴν πλευρὰ του– παρόλο ποὺ γνωρίζει ὅτι αὐτὸ εἶναι ἀντίθετο
πρὸς τοὺς νόμους τῆς
ἁλιευτικῆς τέχνης, ὄχι μόνο δὲν φέρνει
ἀντίρρηση, ἀλλὰ κάνει ἀκριβῶς αὐτὸ ποὺ τοῦ ζητᾶ ὁ Κύριος. «Ἐπιστάτα, ἐπὶ
δὲ τῷ ρήματί σου χαλάσω τὰ δίκτυα». Δάσκαλε, ἐπειδὴ ὅμως τὸ λὲς ἐσύ,
ἐγὼ θὰ ρίξω τὸ δίχτυ. Ἡ προσφώνηση «ἐπιστάτα», χωρὶς νὰ ταυτίζεται,
ἀντιστοιχεῖ στὸ «ραββὶ» (=δάσκαλε). Ὁ Πέτρος εἶχε ἀποδεχτεῖ καὶ εἶχε ἤδη
ἀναγνωρίσει τὸ Χριστὸ ὡς «δάσκαλο», ὅπως ἄλλωστε καὶ πολλοὶ ἄλλοι
συμπατριῶτες του.
Ἡ ὁλοπρόθυμη διάθεση τοῦ Σίμωνα νὰ
ἐκτελέσει ἀμέσως τὴν ἀπαίτηση τοῦ Χριστοῦ δὲν ἐκπορεύεται καθόλου ἀπὸ
τὴν ὅποια φιλικὴ διάθεση ἀπέναντί του. Δὲν τὸ ἔκανε ἁπλῶς καὶ μόνο γιὰ
νὰ μὴν τοῦ χαλάσει τὸ χατίρι. Ἦταν ἡ εὐκαιρία ποὺ περίμενε, γιὰ νὰ
δείξει ἔμπρακτα τὴν ἀναγνώρισή του καὶ κυρίως τὴν ἐμπιστοσύνη του στὸ
πρόσωπό του.
Ἀλλά, καὶ πάλι, ἀπὸ τὴν προσφώνηση
«ἐπιστάτα» ἕως τὴν προσφώνηση «Κύριε», ποὺ θὰ ἀναφωνήσει ἀργότερα ὁ
Πέτρος, ἡ ἀπόσταση ἐξακολουθεῖ πάντα νὰ εἶναι πολὺ μεγάλη. Ὁ Ἰησοῦς δὲν
ἦταν ἕνας πλανόδιος ὁμιλητής, φιλόσοφος ἢ δάσκαλος τοῦ Μωσαϊκοῦ Νόμου,
ἀνάμεσα στοὺς ἄλλους συγχρόνους του. Ὁ Ἰησοῦς ἦταν ὁ Χριστός, ὁ Υἱὸς τοῦ
Θεοῦ, ἑπομένως ὁ μόνος Κύριος, ὅπως ἀναφωνοῦμε κάθε φορά στὴ Θεία
Λειτουργία: «Εἰς ἅγιος, εἰς Κύριος, Ἰησοῦς Χριστός, εἰς δόξαν Θεοῦ
Πατρός». Ἕνας εἶναι ἅγιος καὶ Κύριος, ὁ Ἰησοῦς Χριστός, γιὰ τὴ δόξα τοῦ
Θεοῦ Πατέρα.
Ἡ ἀπόφαση τοῦ Πέτρου νὰ ἐμπιστευτεῖ τὸν
Ἰησοῦ δικαιώθηκε κατὰ τρόπο θαυμαστό, πέρα ἀπὸ κάθε προηγούμενο. Γέμισαν
τὰ δίχτυα ψάρια τόσο ποὺ ἄρχισαν νὰ σχίζονται. Φώναξαν καὶ τὸ διπλανὸ
ἁλιευτικό, ποὺ κι ἐκεῖνο γέμισε. Λίγο ἔλειψε νὰ προκαλέσουν ναυάγιο ἀπὸ
τὸ πολὺ βάρος.
Ὁ Πέτρος κατάλαβε ὅτι αὐτὸ ποὺ εἶχε
συντελεστεῖ δὲν ἦταν κάτι τὸ συνηθισμένο. Ἦταν ἕνα ἔκτακτο καὶ μοναδικὸ
γεγονός. Ἦταν ἕνα σημεῖο τῆς ἐξουσίας καὶ τῆς δύναμης μὲ τὴν ὁποία ὁ
Ἰησοῦς κάνει νὰ γεμίζουν τὰ δίχτυα ψάρια, ὅπως ἀλλοῦ μὲ τὴν ἴδια ἐξουσία
καὶ δύναμη «ἐπιτάσσει τοῖς ἀκαθάρτοις πνεύμασι, καὶ ἐξέρχονται» (Λκ. 4,
36). Ἦταν ἕνα θαῦμα, μία πρόσκληση τοῦ Χριστοῦ στὸν Πέτρο, τὸν Ἰάκωβο
καὶ τὸν Ἰωάννη, ποὺ δὲν ἔμεινε ἀναπάντητη.
Ἡ ἀπάντησή τους, μὲ τὸ στόμα τοῦ Πέτρου,
δείχνει ὅτι ἔχουν πλήρη συναίσθηση τῆς κρισιμότητας τῆς κατάστασης.
«Ἔξελθε ἀπ’ ἐμοῦ, ὅτι ἀνὴρ ἁμαρτωλὸς ἐμοί, Κύριε», φώναξε ὁ Πέτρος,
περνώντας ἀπὸ τὸ «ἐπιστάτα» στὴν ὁμολογία πίστεως, «Κύριε».
Ὁ Ἰησοῦς, τὸ διαπιστώνουν, εἶναι φορέας
τῆς δύναμης τοῦ Θεοῦ καὶ ταυτόχρονα συναισθάνονται τὴν ἁμαρτωλότητά τους
μπροστὰ στὸν Κύριο. Ὅσο τὸ μέτρο θὰ εἶναι ὁ ἐαυτός μας, δὲν θὰ
ἀντιλαμβανόμαστε ποτὲ σὲ τί κατάσταση βρισκόμαστε.
Μὴ φοβᾶσαι, ἀπὸ τώρα θὰ ψαρεύεις
ἀνθρώπους, τοῦ λέει ἁπλὰ ὁ Ἰησοῦς. Ἡ πρόσκληση ἦταν σαφής. Ἀλλὰ καὶ ἡ
ἀνταπόκριση τῶν μαθητῶν ἄμεση καὶ χαρακτηριστική: «ἀφέντες πάντα
ἠκολούθησαν αὐτῶ». Πιὸ εὔγλωττη βραχυλογία αὐτοπροσφορᾶς δὲν θὰ μποροῦσε
νὰ ὑπάρξει. Σ’ Αὐτὸν ἡ δόξα καὶ τὸ κράτος στοὺς αἰῶνες. Ἀμήν.
π. Κ.Ι.Κ.
Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως
http://imsk.gr/?p=3060#more-3060
Ο Απόστολος της Κυριακής 25 Σεπτεμβρίου 2016
(Β´ Κορ. α´ 21- β´ 4)
Αδελφοί, ὁ βεβαιῶν ἡμᾶς σὺν ὑμῖν εἰς Χριστὸν καὶ χρίσας ἡμᾶς Θεός, ὁ
καὶ σφραγισάμενος ἡμᾶς καὶ δοὺς τὸν ἀρραβῶνα τοῦ Πνεύματος ἐν ταῖς
καρδίαις ἡμῶν. ᾿Εγὼ δὲ μάρτυρα τὸν Θεὸν ἐπικαλοῦμαι ἐπὶ τὴν ἐμὴν ψυχήν,
ὅτι φειδόμενος ὑμῶν οὐκέτι ἦλθον εἰς Κόρινθον. Οὐχ ὅτι κυριεύομεν ὑμῶν
τῆς πίστεως, ἀλλὰ συνεργοί ἐσμεν τῆς χαρᾶς ὑμῶν· τῇ γὰρ πίστει ἑστήκατε.
῎Εκρινα δὲ ἐμαυτῷ τοῦτο, τὸ μὴ πάλιν ἐν λύπῃ ἐλθεῖν πρὸς ὑμᾶς. Εἰ γὰρ
ἐγὼ λυπῶ ὑμᾶς, καὶ τίς ἐστιν ὁ εὐφραίνων με εἰ μὴ ὁ λυπούμενος ἐξ ἐμοῦ;
Καὶ ἔγραψα ὑμῖν τοῦτο αὐτό, ἵνα μὴ ἐλθὼν λύπην ἔχω ἀφ᾿ ὧν ἔδει με
χαίρειν, πεποιθὼς ἐπὶ πάντας ὑμᾶς ὅτι ἡ ἐμὴ χαρὰ πάντων ὑμῶν ἐστιν. ᾿Εκ
γὰρ πολλῆς θλίψεως καὶ συνοχῆς καρδίας ἔγραψα ὑμῖν διὰ πολλῶν δακρύων,
οὐχ ἵνα λυπηθῆτε, ἀλλὰ τὴν ἀγάπην ἵνα γνῶτε ἣν ἔχω περισσοτέρως εἰς
ὑμᾶς.
Απόδοση σε απλή γλώσσα
Αδελφοί, ὁ Θεός, ποὺ στερεώνει κι ἐμᾶς κι ἐσᾶς στὸν Χριστὸ καὶ μᾶς
ἔχρισε λαό του, εἶναι ὁ ἴδιος ποὺ μὲ τὴ σφραγίδα του μᾶς ἐγγυᾶται τὸ
μέλλον καὶ σὰν πρόγευσή του δίνει μέσα στὶς καρδιές μας τὸ Πνεῦμα.
Μάρτυς μου ὁ Θεός, ποὺ γνωρίζει τὰ βάθη τῆς ψυχῆς μου ὅτι δὲν λέω
ψέματα. Δὲν ξανάρθα στὴν Κόρινθο, γιὰ νὰ μὴ σᾶς λυπήσω. Αὐτὸ δὲν
σημαίνει πὼς θέλω νὰ σᾶς ἐπιβληθῶ σὲ ζητήματα τῆς πίστεως, γιατὶ σ’ αὐτὴ
μένετε σταθεροί. ᾿Επειδὴ ὅμως θέλω νὰ συμβάλω στὴ χαρά σας, γι’ αὐτὸ
ἔκρινα σωστὸ νὰ μὴ σᾶς φέρω λύπη, ὅταν θὰ ᾿ρθῶ ξανὰ κοντά σας. Γιατί, ἂν
ἐγὼ σᾶς προκαλῶ λύπη, τότε θὰ πρέπει νὰ παίρνω χαρὰ ἀπὸ κείνους ποὺ
στενοχωρῶ. Γι’ αὐτὸ σᾶς ἔγραψα ὅπως σᾶς ἔγραψα, ὥστε ὅταν ἔρθω, νὰ μὴ
δοκιμάσω λύπη ἀπὸ κείνους ποὺ ἔπρεπε νὰ μοῦ δώσουν χαρά. Εἶμαι ἀπόλυτα
βέβαιος πὼς ὅλοι σας πιστεύετε ὅτι ἡ δική μου χαρὰ εἶναι καὶ χαρὰ ὅλων
σας. Σᾶς ἔγραψα μὲ πολλὴ ὀδύνη, μὲ πόνο στὴν καρδιὰ καὶ μὲ πολλὰ δάκρυα,
ὄχι γιὰ νὰ σᾶς στενοχωρήσω, ἀλλὰ γιὰ νὰ γνωρίσετε τὴν περίσσια ἀγάπη
ποὺ ἔχω γιὰ σᾶς.
http://synodoiporia.gr
Το Ευαγγέλιο της Κυριακής 25 Σεπτεμβρίου 2016 – Α´ Λουκά
(Λουκ. ε´ 1-11)
Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ, ἑστὼς ὁ ᾿Ιησοῦς παρὰ τὴν λίμνην Γεννησαρέτ, εἶδε δύο
πλοῖα ἑστῶτα παρὰ τὴν λίμνην· οἱ δὲ ἁλιεῖς ἀποβάντες ἀπ᾿ αὐτῶν
ἀπέπλυναν τὰ δίκτυα. ᾿Εμβὰς δὲ εἰς ἓν τῶν πλοίων, ὃ ἦν τοῦ Σίμωνος,
ἠρώτησεν αὐτὸν ἀπὸ τῆς γῆς ἐπαναγαγεῖν ὀλίγον· καὶ καθίσας ἐδίδασκεν ἐκ
τοῦ πλοίου τοὺς ὄχλους. ῾Ως δὲ ἐπαύσατο λαλῶν, εἶπε πρὸς τὸν Σίμωνα·
᾿Επανάγαγε εἰς τὸ βάθος καὶ χαλάσατε τὰ δίκτυα ὑμῶν εἰς ἄγραν. Καὶ
ἀποκριθεὶς ὁ Σίμων εἶπεν αὐτῷ· ᾿Επιστάτα, δι᾿ ὅλης τῆς νυκτὸς
κοπιάσαντες οὐδὲν ἐλάβομεν· ἐπὶ δὲ τῷ ῥήματί σου χαλάσω τὸ δίκτυον. Καὶ
τοῦτο ποιήσαντες συνέκλεισαν πλῆθος ἰχθύων πολύ· διερρήγνυτο δὲ τὸ
δίκτυον αὐτῶν. Καὶ κατένευσαν τοῖς μετόχοις τοῖς ἐν τῷ ἑτέρῳ πλοίῳ τοῦ
ἐλθόντας συλλαβέσθαι αὐτοῖς· καὶ ἦλθον καὶ ἔπλησαν ἀμφότερα τὰ πλοῖα,
ὥστε βυθίζεσθαι αὐτά. ᾿Ιδὼν δὲ Σίμων Πέτρος προσέπεσε τοῖς γόνασιν
᾿Ιησοῦ λέγων· ῎Εξελθε ἀπ᾿ ἐμοῦ, ὅτι ἀνὴρ ἁμαρτωλός εἰμι, Κύριε· θάμβος
γὰρ περιέσχεν αὐτὸν καὶ πάντας τοὺς σὺν αὐτῷ ἐπὶ τῇ ἄγρᾳ τῶν ἰχθύων ᾗ
συνέλαβον, ὁμοίως δὲ καὶ ᾿Ιάκωβον καὶ ᾿Ιωάννην, υἱοὺς Ζεβεδαίου, οἳ ἦσαν
κοινωνοὶ τῷ Σίμωνι. Καὶ εἶπε πρὸς τὸν Σίμωνα ὁ ᾿Ιησοῦς· Μὴ φοβοῦ· ἀπὸ
τοῦ νῦν ἀνθρώπους ἔσῃ ζωγρῶν. Καὶ καταγαγόντες τὰ πλοῖα ἐπὶ τὴν γῆν,
ἀφέντες ἅπαντα ἠκολούθησαν αὐτῷ.
Απόδοση σε απλή γλώσσα
Εκεῖνο τὸν καιρό, καθὼς στεκόταν ὁ ᾿Ιησοῦς στὴν ὄχθη τῆς λίμνης
Γεννησαρέτ, εἶδε δύο ψαροκάικα στὴν ἄκρη τῆς λίμνης. Οἱ ψαράδες εἶχαν
κατεβεῖ ἀπ’ αὐτὰ καὶ ἔπλεναν τὰ δίχτυα. ᾿Εκεῖνος ἀνέβηκε σ’ ἕνα ἀπὸ τὰ
ψαροκάικα, σ’ αὐτὸ ποὺ ἦταν τοῦ Σίμωνα, καὶ τὸν παρακάλεσε νὰ τραβηχτεῖ
λίγο ἀπὸ τὴν ξηρά. Κάθισε στὸ ψαροκάικο καὶ ἀπ’ αὐτὸ δίδασκε τὰ πλήθη.
῞Οταν τελείωσε τὴν ὁμιλία του, εἶπε στὸν Σίμωνα· «Πήγαινε στὰ βαθιὰ καὶ
ρίξτε τὰ δίχτυα σας γιὰ ψάρεμα». ῾Ο Σίμων τοῦ ἀποκρίθηκε· «Διδάσκαλε,
ὅλη τὴ νύχτα παιδευόμασταν καὶ δὲν πιάσαμε τίποτε· ἐπειδὴ ὅμως τὸ λὲς
ἐσύ, θὰ ρίξω τὸ δίχτυ». Τὸ ἔριξαν κι ἔπιασαν πάρα πολλὰ ψάρια, τόσα ποὺ
τὸ δίχτυ τους ἄρχισε νὰ σκίζεται. Μὲ νεύματα εἰδοποίησαν τοὺς
συνεταίρους τους, ποὺ ἦταν στὸ ἄλλο πλοῖο νὰ ἔρθουν νὰ τοὺς βοηθήσουν.
᾿Εκεῖνοι ἦρθαν καὶ γέμισαν καὶ τὰ δύο ψαροκάικα σὲ σημεῖο ποὺ νὰ
κινδυνεύουν νὰ βυθιστοῦν. ῞Οταν ὁ Σίμων Πέτρος εἶδε τί ἔγινε, ἔπεσε στὰ
γόνατα τοῦ ᾿Ιησοῦ καὶ τοῦ εἶπε· «Βγὲς ἀπὸ τὸ καΐκι μου, Κύριε, γιατὶ
εἶμαι ἄνθρωπος ἁμαρτωλός». Αὐτὰ τὰ εἶπε γιατὶ εἶχε κυριευτεῖ ἀπὸ δέος,
αὐτὸς καὶ ὅλοι ὅσοι ἦταν μαζί του, γιὰ τὰ πολλὰ ψάρια ποὺ εἶχαν πιάσει.
Τὸ ἴδιο συνέβη καὶ μὲ τὰ παιδιὰ τοῦ Ζεβεδαίου, τὸν ᾿Ιάκωβο καὶ τὸν
᾿Ιωάννη, ποὺ ἦταν συνεργάτες τοῦ Σίμωνα. ῾Ο ᾿Ιησοῦς τότε εἶπε στὸν
Σίμωνα· . ῞Υστερα, ἀφοῦ τράβηξαν τὰ ψαροκάικα στὴ στεριά, ἄφησαν τὰ
πάντα καὶ τὸν ἀκολούθησαν.
http://synodoiporia.gr/
Πέθανε η Γαλάτεια Γρηγοριάδου - Σουρέλη
Γεννήθηκε στην Καβάλα το 1930. Σπούδασε στη Σχολή Γενικών Σπουδών στη Σχολή Κοινωνικών Λειτουργών και στη Σχολή Δημοσιογραφίας της Πανεπιστήμιο της Δαμασκού. Έχει γράψει πολλά βιβλία, όχι μόνο για παιδιά ή νέους... αλλά και για ενήλικες! Είναι μέλος της Εθνικής Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών, του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου και της Γυναικείας Λογοτεχνικής Συντροφιάς. Βραβεύτηκε το 1964 από τη Γυναικεία Λογοτεχνική Συντροφιά και τρεις φορές από τον Κύκλο του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου, καθώς και από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο της Πάδουας. Το όνομα της Γρηγοριάδου-Σουρέλη έχει αναγραφεί στον τιμητικό πίνακα του Διεθνούς Βραβείου Άντερσεν. Το 1980, η Ακαδημία Αθηνών, της απένειμε βραβείο για την προσφορά της, με το έργο της, στην παιδική και εφηβική λογοτεχνία. Απεβίωσε στις 23 Σεπτεμβρίου 2016.
Εργογραφία
- Ο μικρός μπουρλοτιέρης (Βιβλιοπωλείον της Εστίας, 1989)
- Ο Αλέξης με το ξύλινο άλογο (Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος, 1989)
- Το δαχτυλίδι του αυτοκράτορα (Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος, 1992)
- Ρήγας Φεραίος (Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος, 1992)
- Φουρφουρής ο κότσυφας (Εκδόσεις Πατάκη, 1995)
- Τα σκυλιά του Αγίου Βερνάρδου (Εκδόσεις Πατάκη, 1995)
- Αθάνατη ιδέα (Συλλογικό έργο, Άγκυρα, 1996)
- Εμένα με νοιάζει (Εκδόσεις Πατάκη, 1996)
- Ο αγέρας παίζει φλογέρα (Εκδόσεις Πατάκη, 1996)
- Οι μάγοι της κασέτας (Άγκυρα, 1996)
- Πριν από το τέρμα (Εκδόσεις Πατάκη, 1996)
- Στο γαλαξία της ενωμένης Ευρώπης (Συλλογικό έργο, Άγκυρα, 1996)
- Συντροφιά με τον άνεμο (Εκδόσεις Πατάκη, 1996)
- Χορεύοντας στο δάσος (Εκδόσεις Πατάκη, 1997)
- Τρελοβάπορο χωρίς τιμόνι (Εκδόσεις Πατάκη, 1998)
- Σκύλος με σπίτι (Εκδόσεις Πατάκη, 1998)
- Κατερίνα (Εκδόσεις Πατάκη, 1999)
- Καπετάν-Κώττας (Ψυχογιός, 1999)
- Ο μεγάλος αποχαιρετισμός (Ψυχογιός, 2000)
- Το φεγγάρι, το γραμματόσημο κι εγώ (Εκδόσεις Πατάκη, 2001)
- Τέλος δεν έχει η αγάπη (Εκδόσεις Πατάκη, 2001)
- Ο σπουργίτης με το κόκκινο γιλέκο (Ψυχογιός, 2001)
- Ντο-ρε-μι κι ένα σκυλί (Ψυχογιός, 2001)
- Τα δώδεκα φεγγάρια (Εκδόσεις Πατάκη, 2002)
- Αθάνατο Ολυμπιακό Πνεύμα (Συλλογικό έργο, Ψυχογιός, 2003)
- Στις ρίζες της λευτεριάς (Εκδόσεις Πατάκη, 2004)
- Μιλήστε μου για τα Χριστούγεννα (Ψυχογιός, 2005)
- Κομπιουτεράκι αγάπη μου (Ψυχογιός, 2005)
- Αν κατάλαβες... τρελά πράγματα (Εκδόσεις Πατάκη, 2006)
- Τα παραμύθια της Γαλάτειας (Ψυχογιός, 2007)
- Σόλων και Κροίσος (Εκδόσεις Πατάκη, 2007)
- Ιστορίες της μιας νύχτας (Εκδόσεις Πατάκη, 2007)
- Από τον Άργο στη Λάικα (Εκδόσεις Πατάκη, 2007)
- Οι μύθοι του Λα Φοντέν (Ψυχογιός, 2008)
- Δωσ' μου το χέρι σου (Εκδόσεις Πατάκη, 2010)
- Μιά ευχή στον ουρανό (Ψυχογιός, 2011)
- Ελάτε να διαβάσουμε παραμύθια (Ψυχογιός, 2012)
- Αγκαλιά με παραμύθια (Ψυχογιός, 2013)
- Δρόμο παίρνω...δρόμο αφήνω (Πατάκης, 2015)
- Σήμερα είναι Κυριακή (Ουρανός, 2015)
Διανομή τροφίμων από τη Μητρόπολη Μαρωνείας και Κομοτηνής
Στο πλαίσιο του προγράμματος της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών «ΑΠΟΣΤΟΛΗ»
Πηγή: http://www.paratiritis-news.gr/......
Δέματα τροφίμων
διανεμήθηκαν το πρωί της Παρασκευής, 23 Σεπτεμβρίου, στα πλαίσια του
προγράμματος παροχής συσκευασμένων τροφίμων σε επωφελουμένους των Ιερών
Μητροπόλεων Θράκης και Βορείου Αιγαίου της Μ.Κ.Ο. της Ιεράς
Αρχιεπισκοπής Αθηνών «ΑΠΟΣΤΟΛΗ».
Τα προβλεπόμενα δέματα διανεμήθηκαν στους δικαιούχους με την ευλογία του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Μαρωνείας και Κομοτηνής κ. Παντελεήμονος και την παρουσία εκπροσώπου της Μ.Κ.Ο. και τη συνδρομή Κληρικών και Λαϊκών στελεχών της Ιεράς Μητροπόλεως, προς τους οποίους ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κ. Παντελεήμων απηύθυνε ευχαριστίες, καθώς και λόγους συμπαραστάσεως προς τους οικονομικά αδύναμους συμπολίτες μας. Κ.Μ.
Τα προβλεπόμενα δέματα διανεμήθηκαν στους δικαιούχους με την ευλογία του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Μαρωνείας και Κομοτηνής κ. Παντελεήμονος και την παρουσία εκπροσώπου της Μ.Κ.Ο. και τη συνδρομή Κληρικών και Λαϊκών στελεχών της Ιεράς Μητροπόλεως, προς τους οποίους ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κ. Παντελεήμων απηύθυνε ευχαριστίες, καθώς και λόγους συμπαραστάσεως προς τους οικονομικά αδύναμους συμπολίτες μας. Κ.Μ.
Βιβλίο για την δράση της Εκκλησίας το 1940 και την Κατοχή απέστειλε ο αρχιεπίσκοπος στον πρόεδρο της Βουλής Νίκο Βούτση
Βιβλίο για την δράση της Εκκλησίας το 1940 και την Κατοχή απέστειλε ο
αρχιεπίσκοπος στον πρόεδρο της Βουλής Νίκο Βούτση, απαντώντας έμμεσα
αλλά ηχηρά στα σχόλια για την στάση της Εκκλησίας στην Κατοχή και στην
δικτατορία που έγιναν από τον υπουργό Παιδείας Ν.Φίλη. «Μέσα
από χρόνο ο λόγος της αλήθειας υπερισχύει πάντα στη συλλογική μνήμη
αλλά και στη χάραξη της πορείας του Έθνους μας έναντι των ανιστόρητων,
συμπλεγματικών και προσβλητικών εν τέλει για την ίδια την κοινωνία μας
απόψεων που μάλλον χωρίς συναίσθηση ατυχώς εκφέρονται», εκτιμά ο
αρχιεπίσκοπος ζητώντας από τον πρόεδρο της Βουλής να ενημερώσει τους
βουλευτές για την έκδοση του 2001, η οποία, όπως σημειώνει, «αποτυπώνει
με ακρίβεια όλα όσα τα Αξιότιμα Μέλη του Κοινοβουλίου μας είναι ωφέλιμο
να γνωρίζουν».
«Αναφέρθηκα σε δύο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας, την Κατοχή και τη χούντα, και στον αρνητικό ρόλο που διαδραμάτισαν κορυφαίοι παράγοντες της επίσημης Εκκλησίας. Τα γεγονότα έχουν καταγραφεί, στην ιστορία και τη λαϊκή συνείδηση. Δεν χρειάζεται να αναλωθούμε σε μια ιδεολογική αντιπαράθεση για το παρελθόν» αναφέρει σε δήλωσή του ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης.
” Το ζητούμενο είναι να βρούμε σημεία συνεννόησης για να βγει η χώρα από την κρίση, να βελτιωθεί στο σύνολό της η εκπαίδευση και να αναμορφωθεί το μάθημα των Θρησκευτικών, ανταποκρινόμενο στις σύγχρονες κοινωνικές και παιδαγωγικές προκλήσεις. Χωρίς κινήσεις αντιπερισπασμού, που ενισχύουν τον αναχρονισμό».
«Ο τόμος περιέχει συγκλονιστικά στοιχεία για την Αντίσταση της Εκκλησίας μας την περίοδο της Κατοχής της πατρίδας μας και την προσφορά Αυτής προς το Έθνος και τον Λαό μας. Αφιερώνεται δε στη μνήμη των εθνομαρτύρων Κληρικών που έδωσαν το αίμα τους για την Ιερή Πίστη και τα ιδανικά των Ελλήνων και την Ελλάδα μας» αναφέρει ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος. Τίτλος του βιβλίου. «Μνήμες και μαρτυρίες από το ’40 και την Κατοχή».
http://www.bankwars.gr
«Αναφέρθηκα σε δύο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας, την Κατοχή και τη χούντα, και στον αρνητικό ρόλο που διαδραμάτισαν κορυφαίοι παράγοντες της επίσημης Εκκλησίας. Τα γεγονότα έχουν καταγραφεί, στην ιστορία και τη λαϊκή συνείδηση. Δεν χρειάζεται να αναλωθούμε σε μια ιδεολογική αντιπαράθεση για το παρελθόν» αναφέρει σε δήλωσή του ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης.
” Το ζητούμενο είναι να βρούμε σημεία συνεννόησης για να βγει η χώρα από την κρίση, να βελτιωθεί στο σύνολό της η εκπαίδευση και να αναμορφωθεί το μάθημα των Θρησκευτικών, ανταποκρινόμενο στις σύγχρονες κοινωνικές και παιδαγωγικές προκλήσεις. Χωρίς κινήσεις αντιπερισπασμού, που ενισχύουν τον αναχρονισμό».
«Ο τόμος περιέχει συγκλονιστικά στοιχεία για την Αντίσταση της Εκκλησίας μας την περίοδο της Κατοχής της πατρίδας μας και την προσφορά Αυτής προς το Έθνος και τον Λαό μας. Αφιερώνεται δε στη μνήμη των εθνομαρτύρων Κληρικών που έδωσαν το αίμα τους για την Ιερή Πίστη και τα ιδανικά των Ελλήνων και την Ελλάδα μας» αναφέρει ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος. Τίτλος του βιβλίου. «Μνήμες και μαρτυρίες από το ’40 και την Κατοχή».
http://www.bankwars.gr
Ο Αρχιεπίσκοπος βάζει στη θέση του τον Ν. Φίλη
Του Αιμίλιου Πολυγένη romfea.gr
«Η υπόθεση της Εκκλησίας είναι υπόθεση του λαού και όχι ενός υπουργού» προειδοποιεί ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος σε επιστολή που απευθύνει στον υπουργό Παιδείας κ. Ν. Φίλη.
Αφήνοντας πίσω προσχήματα και… διπλωματικές ευγένειες ο Αρχιεπίσκοπος με πολύ σκληρή γλώσσα βάζει στη θέση του τον Ν. Φίλη για τις απόψεις που εξέφρασε σχετικά με το ρόλο της Εκκλησίας την περίοδο της επταετίας.
«Η ὑπόθεση τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ὑπόθεση ἑνός Λαοῦ καί ὄχι βεβαίως ἑνός ‘Υπουργοῦ, ὅταν μάλιστα παραθεωροῦνται θεμελιώδεις συνταγματικές διατάξεις (ἄρθρο 13) καί διατάξεις τοῦ ἐκτελεστικοῦ νόμου τοῦ ἰσχύοντος Συντάγματος (ἄρθρο 2, ν. 590/1977)» επισημαίνει.
«Ὁ ἐπίσημος ρόλος τῆς Ἐκκλησίας στήν περίοδο τῆς Δικτατορίας ἦταν συνεπής καί ἀδιάβλητος γιά τήν ἀποστολή της, γι’ αὐτό ἀποκλείει πλήρως τίς ὁποιεσδήποτε ἰδεοληπτικές ἑρμηνεῖες τῶν ὁποιωνδήποτε ἐπικριτῶν ἤ πολεμίων της» σημειώνει ο Αρχιεπίσκοπος.
Ο Αρχιεπίσκοπος σημειώνει πως αν οι πλασματικές επικρίσεις που θεωρούν ότι η Εκκλησία συνεργάστηκε με τη δικτατορία τότε:
1. γιατί ἐκθρονίστηκε αὐθαιρέτως, παρανόμως καί ἀντικανονικῶς ὁ σθεναρῶς ἀρνηθείς νά παραιτηθῇ γηραιός Ἀρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος;
2. γιατί ἀπαγορεύθηκε ἡ συνέλευση τῆς Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος καί γιατί συγκροτήθηκε μία ὀλιγομελής «ἀριστίνδην» Σύνοδος ἐκλεκτῶν της Ἀρχιερέων τόσο γιά τήν ἐκλογή νέου Ἀρχιεπισκόπου, ὅσο καί γιά τή διοίκηση τῆς Ἐκκλησίας, ἀντί τῆς Ἱεραρχίας;
3. γιατί ἐκδιδόταν ἀνά ἑξάμηνο μία νέα νομοθετική παράταση γιά τήν ἀπαγόρευση τῆς συνελεύσεως τῆς Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας μέχρι τό 1970;
4. γιατί σέ ὁλόκληρη τήν ἑπταετία ἀπαγορεύθηκε ὁποιοσδήποτε διορισμός ἔστω καί ἑνός θεολόγου στή Μέση Ἐκπαίδευση;
5. γιατί δέν συνδέθηκε τό πλασματικό σύνθημα «Ἑλλάς Ἑλλήνων Χριστιανῶν» μέ τίς θεσμικές ἐκφράσεις μιᾶς πρόθυμης σέ συνεργασία, ὅπως ὑποστηρίζουν σκοπίμως οἱ ἐπικριτές της, ἐκκλησιαστικῆς ἡγεσίας;».
Διαβάστε παρακάτω την επιστολή του Αρχιεπισκόπου:
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)