Τετάρτη 17 Απριλίου 2013

Πώς η πίστη σε ένα Θεό-Τιμωρό ευθύνεται για σοβαρές ψυχικές διαταραχές


Νέα έρευνα, η οποία δημοσιεύθηκε το 2013, αποκαλύπτει ότι εάν η αντίληψή σου περί Θεού είναι εκείνη ενός τσαντισμένου Θεού σπορέα ενοχών, αδίστακτου επιστάτη συνειδήσεων, τιμωρού και εκδικητή, τότε αυξάνονται δραματικά οι πιθανότητες να εμφανίσεις κάποια στιγμή στη ζωή σου ορισμένα είδη ψυχικών διαταραχών.
Αναλύοντας παλαιότερη στατιστική έρευνα, η οποία διεξήχθη το 2010, οι ερευνητές προσπάθησαν να προσδιορίσουν τον τρόπο με τον οποίο η αντίληψη που έχει ένα άτομο για το Θεό συνδέεται άρρηκτα με πέντε διαφορετικές συμπτωματολογίες ψυχιατρικής φύσης: γενικευμένη διαταραχή άγχους, κοινωνικό άγχος, παράνοια, εμμονοληψία και ιδεοψυχαναγκασμός.
Η ερευνητική ομάδα ψυχολόγων από το Marymount Manhattan College, η οποία ευθύνεται για τα πορίσματα της νέας μελέτης, κατέληξε στο ότι η πίστη σε ένα Θεό τιμωρό σχετίζεται στενά με την αύξηση και εντατικοποίηση των παραπάνω συμπτωμάτων.
Απεναντίας, η πίστη σε ένα καλόβουλο και αγαθό Θεό σχετίζεται με τη μείωση τεσσάρων εκ των πέντε συμπτωμάτων, ενώ η πίστη σε ένα αδιάφορο Θεό δεν σχετίζεται με κανένα σύμπτωμα.
Για το πλήρες κείμενο της έρευνας, μεταβείτε στην ακόλουθη διεύθυνση:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23572240?dopt=Abstract

Γέροντα, μερικοί λένε: « Ότι είναι γραμμένο από τον Θεό, αυτό θα γίνη. Τι να μας απασχολή; » .

Γέροντα, μερικοί λένε: « Ότι είναι γραμμένο από τον Θεό, αυτό θα γίνη. Τι να μας απασχολή; » .

-                    Ναι, το λένε, αλλά δεν είναι έτσι βρε παιδάκι μου! Και εγώ ακούω μερικούς να λένε: « Οι Εβραίοι δεν είναι τόσο κουτοί να προδοθούν με το 666, αφού το λέει ο Ευαγγελιστής Ιωάννης στην Αποκάλυψη. Αν ήταν, θα το έκαναν με πιο έξυπνο τρόπο , πιο κρυφά » . Ε, καλά  οι Γραμματείς και οι Φαρισαίοι δεν ήξεραν την Παλιά Διαθήκη; Ο Άννας και ο Καϊάφας δεν ήξεραν καλύτερα από όλους ότι έγραφε πώς για « τριάκοντα αργύρια » θα προδώσουν τον Χριστό; Γιατί δεν ζητούσαν τριάντα ένα ή είκοσι εννέα αργύρια και ζήτησαν « τριάκοντα » ; Αλλά ήταν τυφλωμένοι . Ήξερε ο Θεός ότι έτσι θα γίνουν. Ο Θεός προγνωρίζει, δεν προορίζει- μόνον οι Τούρκοι πιστεύουν στο γραμμένο, στο κισμέτ. Ο Θεός γνωρίζει ότι αυτό θα γίνη  έτσι, και ο άνθρωπος το κάνει από χαζομάρα. Δεν είναι ότι ο Θεός έβγαλε μια διαταγή , αλλά βλέπει την κακία των ανθρώπων πού θα φθάση και ότι η γνώμη τους δεν θα αλλάξη. Όχι ότι τα κανόνισε έτσι ο Θεός.
ΓΕΡΟΝΤΑΣ  ΠΑΙΣΙΟΣ
Γέροντα, μερικοί λένε: « Ότι είναι γραμμένο από τον Θεό, αυτό θα γίνη. Τι να μας απασχολή; » .

- Ναι, το λένε, αλλά δεν είναι έτσι βρε παιδάκι μου! Και εγώ ακούω μερικούς να λένε: « Οι Εβραίοι δεν είναι τόσο κουτοί να προδοθούν με το 666, αφού το λέει ο Ευαγγελιστής Ιωάννης στην Αποκάλυψη. Αν ήταν, θα το έκαναν με πιο έξυπνο τρόπο , πιο κρυφά » . Ε, καλά οι Γραμματείς και οι Φαρισαίοι δεν ήξεραν την Παλιά Διαθήκη; Ο Άννας και ο Καϊάφας δεν ήξεραν καλύτερα από όλους ότι έγραφε πώς για « τριάκοντα αργύρια » θα προδώσουν τον Χριστό; Γιατί δεν ζητούσαν τριάντα ένα ή είκοσι εννέα αργύρια και ζήτησαν « τριάκοντα » ; Αλλά ήταν τυφλωμένοι . Ήξερε ο Θεός ότι έτσι θα γίνουν. Ο Θεός προγνωρίζει, δεν προορίζει- μόνον οι Τούρκοι πιστεύουν στο γραμμένο, στο κισμέτ. Ο Θεός γνωρίζει ότι αυτό θα γίνη έτσι, και ο άνθρωπος το κάνει από χαζομάρα. Δεν είναι ότι ο Θεός έβγαλε μια διαταγή , αλλά βλέπει την κακία των ανθρώπων πού θα φθάση και ότι η γνώμη τους δεν θα αλλάξη. Όχι ότι τα κανόνισε έτσι ο Θεός.
ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΙΣΙΟΣ

Ἐμοῦ προσευχόμενου, σοῦ δὲ κοιμωμένου»



(Από το βιβλίο «Υπεύθυνοι για όλα» του π.Νεκταρίου Αντωνοπούλου)

Πολλοί άνθρωποι, άν και δεν προσεύχονται ιδιαίτερα, αναγνωρίζουν όμως τή δύναμη καί την άξια της προσευχής και σε πολύ δύσκολες στιγμές προστρέ­χουν στις εκκλησίες η στά μοναστήρια και παρακαλούν τους Ιερείς η τους μο­ναχούς νά προσευχηθούν γι' αυτούς. Δεν είναι άσχημο αυτό, αλλά μήπως η κίνηση αύτη σημαίνει πώς δεν θέλουν νά αναλάβουν οι ίδιοι την ευθύνη; Μή­πως δεν θέλουν νά μπουν στον κόπο της προσευχής; (Γιατί πράγματι η προ­σευχή είναι κόπος.) "Αν όμως μας πονάει κάτι, εμείς είμαστε οι καταλληλό­τεροι νά προσευχηθούμε. Τότε η προσευχή μας αποκτάει μία ιδιαίτερη θέρ­μη καί μπορεί νά εισακουστεί από τόν Θεό. Καί βέβαια η προσευχή μας αύτη θά πρέπει νά έχει αντίκρυσμα στη ζωή μας. Νά συνδυάζεται με εντονότερο πνευματικό αγώνα.
Κάποιος πατέρας επισκέφθηκε τόν π. Παίσιο. Με πολύ πόνο του είπε:
Γέροντα, προσευχήσου, κάνε κάτι. Τό παιδί μου είναι βαριά άρρωστο. Ό Γέροντας απάντησε:
Έγώ θά κάνω κάτι, αλλά εσυ τι θά κάνεις; Κάτι θά πρέπει νά κάνεις.
 ~ Τι νά κάνω, Γέροντα; Πέστε μου, ό,τι μου πείτε θά κάνω.
"Ε, νά κάνεις κάποιον αγώνα, κόψε 'ένα πάθος σου Καπνίζεις;
-Ναί, Γέροντα.
Τότε γιά την υγεία του παιδιού σου κόψε τό τσιγάρο.
Ό άνθρωπος έβγαλε αμέσως τό πακέτο με τά τσιγάρα καί τά άφησε εκεί λέγοντας:
    Γιά την υγεία του παιδιού μου, απ΄ αυτή τή στιγμή κόβω τό τσιγά­ρο!
Πράγματι τό παιδί θεραπεύτηκε.
'Άλλη μία φορά συνέβη παρόμοιο περιστατικό με διαφορετική κατάλη­ξη. Πάλι 'ένας πατέρας παρακάλεσε τόν Γέροντα γιά τό άρρωστο παιδί του. Ό Γέροντας τοΰ απάντησε με τά ίδια λόγια.
Έγώ θά κάνω κάτι, εσύ τι θά κάνεις;
Ό,τι μου πείς, Γέροντα! Γιά την υγεία του παιδιού μου, κι άν μου πεις νά πέσω από τόν έκτο όροφο της πολυκατοικίας πού μένω, θά τό κάνω.
"Ε, καλά, απάντησε ό Γέροντας, από τόν έκτο όροφο μην πέσεις. Κό­φε ένα πάθος σου. 'Άν καπνίζεις, κόψε τό τσιγάρο.
Ό πατέρας δεν συμφώνησε.
Γέροντα, απ΄ τον έκτο όροφο πέφτω, αλλά τό τσιγάρο δεν μπορώ να τό κόψω!
Και δυστυχώς τό παιδί του δεν θεραπεύτηκε. Ό πατέρας δέν θέλησε νά συμβάλει στην προσπάθεια και στην προσευχή του Γέροντα.
Επίσης παρακάλεσε κάποιος χριστιανός τόν π. Έπιφάνιο Θεοδωρόπουλο;
    Γέροντα, προσευχηθείτε γιά μένα.
Ό π. Έπιφάνιος του απάντησε πολύ σοφά:
    Παιδί μου, έμού προσευχόμενου, σου δε κοιμωμένου, ουδέν γίνεται.


Η ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΒΙΟΥ




Ο Κύριός μας να χαρίζει σε όλους σας ειρήνη και χαρά! Διότι είναι αλήθεια ότι η ειρήνη και η χαρά είναι ο μεγαλύτερος πλούτος για ένα χριστιανό, τόσο σ’ αυτό τον κόσμο όσο και στον επόμενο. Όλοι τις λαχταράμε. Μπορούμε να έχουμε πολλά υλικά πράγματα, μπορούμε να έχουμε ό,τι θέλουμε, αλλά είναι όλα εις μάτην, αν δεν έχουμε ειρήνη. Και η ειρήνη προέρχεται από την Πηγή της Ειρήνης, από τον Κύριο. Όταν εμφανίστηκε στους μαθητές Του, κεκλεισμένων των θυρών δια τον φόβο των Ιουδαίων, το πρώτο πράγμα που τους είπε ήταν, «Ειρήνη υμίν» ( Ιωάν. 20, 19 ). Έτσι κι εγώ εύχομαι να μας σκεπάζει όλους η ειρήνη αι η χαρά του Κυρίου. Ο Κύριος θα μας ανταμείψει με την ειρήνη Του, αν αλλάξουμε τον τρόπο που σκεφτόμαστε και στραφούμε προς την Απόλυτη Αγαθότητα. Απόλυτη Αγαθότητα είναι ο ίδιος ο Θεός. Και θέλει και τα παιδιά Του να έχουν αυτό το θείο ιδίωμα. Η τελειότητα της χριστιανικής ζωής συνίσταται στην απόλυτη ταπείνωση. Και η ταπείνωση είναι επίσης θειο ιδίωμα. Όπου βασιλεύει η ταπείνωση, είτε πρόκειται για μια οικογένεια είτε για μία ολόκληρη κοινωνία, εκεί ακτινοβολεί πάντοτε η θεία ειρήνη και χαρά.
Καθετί καλό ή κακό στη γη έχει τις ρίζες του στους λογισμούς μας. Αυτός είναι ο λόγος που πρέπει να αγωνιστούμε. Είμαστε μία μηχανή λογισμών που εκπορεύει λογισμούς , ακτινοβολεί λογισμούς δια των οποίων επηρεάζουμε τα πάντα: τους ανθρώπους, τα φυτά. Έχουν και τα φυτά επίσης νευρικό σύστημα. Περιμένουν από μας ειρήνη, παρηγοριά και αγάπη.
Η μετάνοια είναι μία αλλαγή βίου. Πρέπει κανείς να πάει σε έναν ιερέα και να εξομολογηθεί, ή  να πάει σε κάποιο φίλο του ή συγγενή και να του μιλήσει για κάτι που ενδεχομένως διαταράσσει τη συνείδησή του και διασκορπίζει την εσωτερική του ειρήνη. Μετά την εξομολόγηση , ένας άνθρωπος νιώθει συνήθως ελαφρύτερος. Ο Θεός μας έχει δημιουργήσει κατά τέτοιον τρόπο που επηρεάζουμε όλοι ο ένας τον άλλο. Όταν ένας γείτονας ή ένας φίλος νιώθει να συμπάσχει με τα παθήματά μας, αμέσως κι εμείς αισθανόμαστε παρηγοριά και δύναμη. Ομοίως και η μετάνοια είναι μια αλλαγή βίου. Πρέπει να αλλάξουμε τον τρόπο που σκεφτόμαστε, διότι η ζωή μας έχει δώσει πολλές κατραπακιές. Βλέπουμε ολόκληρο τον κόσμο- όχι μόνο το δικό μας έθνος- να υποφέρει εξ αυτού. Αν στραφούμε προς την Πηγή της Ζωής, τον Θεό, τότε Εκείνος θα μας δώσει τη δύναμη να ριζώσουμε σε καλούς λογισμούς, σε ήσυχους , ειρηνικούς και αγαθούς λογισμούς, γεμάτους αγάπη. Η ειλικρινής μας μετάνοια θα λάμψει, διότι οι αγαθοί λογισμοί, οι αγαθοί πόθοι και τα αισθήματα αγάπης ακτινοβολούν ειρήνη και δίνουν παρηγοριά σε κάθε ύπαρξη.
Καταλαβαίνετε τώρα με τί έχει να κάνει η μετάνοια. Μετάνοια είναι μια ολοκληρωτική στροφή της καρδιάς προς την απόλυτη αγαθότητα- και όχι μόνο της καρδιάς του αλλά και του νου του, των αισθημάτων του, του σώματός του και ολόκληρης της υπάρξεώς του. Μετάνοια είναι η άρρηκτη ενότητα αγάπης με τον Πατέρα και Δημιουργό μας. Κατά συνέπεια, πρέπει πάντοτε να προσευχόμαστε αδιάλειπτα και να ζητάμε  συνεχώς από την Υπεραγία Θεοτόκο να μας δώσει την δύναμη να Τον αγαπάμε όπως τον αγαπά κι η ίδια, όπως Τον αγαπούν οι Άγιοι και οι άγγελοι. Κατ’ αυτό τον τρόπο θα είμαστε ευλογημένοι τόσο σ’ αυτή τη ζωή όσο και στην αιωνιότητα. Διότι ο Θεός είναι αγάπη, ειρήνη και χαρά, ικανή να πληρώσει κάθε πλάσμα που Τον λαχταρά εκ βάθους καρδίας.
Κι έτσι , είναι σαφές ότι αν θέλουμε το καλό το δικό μας και των γύρω μας , πρέπει να αλλάξουμε. Οι λογισμοί μας επηρεάζουν όχι μονάχα εμάς, αλλά ο,τιδήποτε άλλο μας περιτριγυρίζει. Γι’ αυτό και πρέπει να εκπέμπουμε μόνο καλούς, ήσυχους και αγαθούς λογισμούς. Ο Κύριος μας δίνει την εντολή να αγαπάμε τους εχθρούς μας, όχι μόνο για δικό τους καλό αλλά επίσης και για δικό μας. Διότι, όσο βαλτώνουμε στην ανάμνηση μιας προσβολής που μας έγινε από κάποιο φίλο, γείτονα ή συγγενή, δεν πρόκειται ποτέ να έχουμε ειρήνη  ή ανάπαυση. Πρέπει να απελευθερωθούμε από τέτοιου είδους λογισμούς. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να συγχωρούμε με την καρδιά μας. Όλα πρέπει να συγχωρούνται. Η ειρήνη που νιώθουμε μετά φέρνει   μια αίσθηση ευεξίας, χαράς και παραμυθίας όχι μόνο σε μας αλλά και σε όλους όσοι μας περιστοιχίζουν. Όλοι θα νιώσουν τον αντίκτυπο των λογισμών μας, αν οι λογισμοί μας είναι αγαθοί και ειρηνικοί. Και το αντίθετο επίσης ισχύει. ..
(συνεχίζεται)


Από το βιβλίο : «ΟΙ ΛΟΓΙΣΜΟΙ ΚΑΘΟΡΙΖΟΥΝ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ
Βίος και διδαχές του γέροντα Θαδδαίου της Βιτόβνιτσα
Εκδόσεις : «Εν πλω»


Νώτη Γεωργία

Τρίτη 16 Απριλίου 2013

Ο Γέροντας Μάξιμος στον Άγιο Διονύσιο Βελβεντού (του παπαδάσκαλου Κωνσταντίνου Ι. Κώστα)



maximos1Με επιτυχία και καρποφόρα αποτελέσματα  πραγματοποιήθηκε η ομιλία του Γέροντα Μαξίμου, Ηγουμένου της Ιεράς Πατριαρχικής Μονής Αγίου Διονυσίου εν Ολύμπω με θέμα: ‘’Η αμαρτία κατά τους πατέρες’’, στον Ιερό Ναό Αγίου Διονυσίου εν Ολύμπω Βελβεντού (15-4-2013), στο ετήσιο εορταστικό πλαίσιο ‘’1963-2013: 50χρονα Ιερού Ναού’’.

Με λόγο καταπληκτικής διείσδυσης στους ακροατές, που απορρέει από την όντως μοναχική ιδιότητα και βιοτή του Μοναχού – Ηγουμένου μέσα από το κοινόβιο και τον ησυχασμό, ο Γέροντας Μάξιμος προσέγγισε και ανέλυσε το θέμα της ομιλίας του αναδεικνύοντας το πατερικό πνεύμα για την απαρχή της αμαρτίας, χαρακτηρίζοντάς την ως αστοχία και ως παρέκκλιση από τον αρχικό στόχο της ανθρώπινης ύπαρξης, μίλησε για την πρώτη προσέγγιση – εισβολή του διαβόλου στο χώρο του νου του ανθρώπου, διαβάλλοντας το Θεό και προτείνοντας στον άνθρωπο τη
δική του στόχευση ως τρόπο υπάρξεως και ανέλιξής του, όπου δοκιμάστηκε η δοσμένη από το Θεό ελευθερία στον άνθρωπο, που αποδέχτηκε τη δόλια πρόταση του διαβόλου, αποσυνδέοντας έτσι την μέσω της υπακοής, κοινωνία του με το Θεό – Πατέρα του και αιτία της ύπαρξής του, ώστε αντί ‘’να γίνει Θεός’’ κατά χάρη, κοινωνώντας με αυτόν και με τον συνάνθρωπό του, έχασε τη χάρη, διχάστηκε, σκότωσε, (σκοτώνει) πέθανε.
Ο άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής, είπε ο Γέροντας, θεωρεί πως η αμαρτία είναι αποτέλεσμα παρακοής. Η αμαρτία δημιουργήθηκε κατ’ αρχάς μέσα στο νου του ανθρώπου με την παρεμβολή του διαβόλου μέσα στην αδιάβλητη  γνώμη, με τη δική του γνώμη, ότι ‘’η θέωση δεν θα γίνει μέσω της υπακοής στο Θεό, αλλά μέσω της γνώμης που σας βάζω εγώ’’. Ο άνθρωπος παραπλανήθηκε από το διάβολο και ξεστράτισε σ


ε μια παρα- φύση πορεία. Φυτεύτηκε μέσα του το πάθος, το στοιχείο της εμπάθειας, διαστράφηκε η προαίρεση, με στροφή από το αγαθό στο κακό.
Στη β’ φάση της αμαρτίας έχουμε τον παρασυρμό όλης της κτίσης, όπου μπαίνει μέσα της η φθορά και φεύγει η χάρη της απάθειας του Θεού. Η δεξαμενή της ύπαρξης, είπε ο Γέροντας, γεμίζει μόνο από τις αισθήσεις και φαίνεται έτσι η ‘’πτωχεία’’ της, αφού η ψυχή δε χορταίνει, γιατί είναι, όπως είπε, απειροποιημένη. Εδώ γεννιέται η πλεονεξία για χάρη του σώματος, ενώ η ψυχή λιμοκτονεί, είπε, και τα συμπτώματα αυτής της πορείας είναι η ανθρωποφάγος αδικία, η οδύνη και ο θάνατος. Η ελευθερία ωστόσο, τόνισε ο Γέροντας, μένει ανέπαφη και μπορεί, όπως στο πρόσωπο της Παναγίας, να ανατρέψει το ποτάμι της φθοράς και να φέρει μια άλλη πορεία στο ανθρώπινο γένος…
π. Κωνσταντίνος Ι. Κώστας, παπαδάσκαλος, (16-4-2013)
Ακολούθησε ενδιαφέρουσα συζήτηση και δεξίωση στο Αρχονταρίκι.

ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΝΕΑΣ ΖΩΗΣ



«Και αναλαβόντες την πανοπλίαν
του Σταυρού, τω εχθρώ αντιμαχησώμεθα»
( Ύμνος της Εκκλησίας)

Θα πρέπει τώρα να τονίσουμε την αλήθεια, ότι η μετάνοια και η Εξομολόγηση εξαλείφει μεν τις αμαρτίες , αλλ’ όχι και την κλίση μας προς το κακό. Η άφεση, ενώ μας απαλλάσσει από το βάρος της ενοχής, δεν μας κάνει άτρωτους και στο μέλλον από «τ βέλη το πονηρο τ πεπυρωμένα». Ατονεί μεν κάπως τη δύναμη των παθών, μετά τη μετάνοια, αλλά θα χρειασθεί αγώνας και προσπάθεια εντατική, για να ξεριζωθούν οι κακίες να περιορισθούν τα πάθη, να λείψουν τα ελαττώματα.
Η ψυχή όταν είναι υποδουλωμένη, μάλιστα για μακρύ διάστημα, στην αμαρτία, εξασθενίζει επικίνδυνα, νοσεί βαριά. Και βέβαια συγχωρούνται με την Εξομολόγηση οι αμαρτίες οσονδήποτε μεγάλες και πολλές κι αν είναι, μένει όμως η καχεξία στην ψυχή και θα πρέπει να αναλάβει ο χριστιανός ηρωικό αγώνα, για να αποκτήσει και πάλι η ψυχή του την ευρωστία και την υγεία την πρώτη, και να σταθεροποιηθεί μέσα του η αρετή. Συμβαίνει, δηλαδή, και εδώ κάτι παρόμοιο με τις αρρώστιες του σώματος. Όταν αρρωστήσει βαρειά το σώμα και καθηλωθεί για πολύ καιρό στο κρεβάτι κάποιου νοσοκομείου και ταλαιπωρηθεί από πόνους δυνατούς και καταβληθεί από υψηλό πυρετό, έχει ανάγκη από ανάρρωση διαρκείας. Σταμάτησαν μεν τώρα οι πόνοι, έπεσε ο πυρετός, εξολοθρεύτηκαν με τα φάρμακα τα διάφορα μικρόβια. Παραμένει όμως αδύναμος και καχεκτικός ο οργανισμός. Και γι’ αυτό υπάρχει ανάγκη προσεκτικής δίαιτας , αποχής από κοπιαστική εργασία, τόνωσης με ενέσεις και καλής διατροφής και ανάπαυσης και προφυλάξεως από το ψύχος κ.λ.π. Κι αυτό μέχρι να δυναμώσει και πάλι το σώμα, να ανακτήσει τις δυνάμεις και την ευρωστία του και να κατορθώσει να ανταπεξέλθει στον αγώνα της ζωής.
Έτσι και η ψυχή. Βγαίνει, βέβαια, καθαρή, και «υπόπτερος» από το ιερό εξομολογητήριο. Παραμένει , όμως, μια καχεξία, μια αδυναμία, μια πνευματική ατονία μέσα της. Και θα χρειασθεί να προσέξει ο χριστιανός , να εφαρμόσει μια πνευματική δίαιτα, να αγωνισθεί για να διατηρήσει τη λευκότητα της ψυχής του και την καθαρότητα της καρδιάς του. Διαφορετικά, έπειτα από λίγο θα λερωθεί και πάλι, θα αμαρτήσει εκ νέου. Διότι θα παρασυρθεί σαν το «φτερό στον άνεμο» από τη δελεαστική βοή των σειρήνων της αμαρτίας. Όταν ο Κύριος θεράπευσε τον επί 38 έτη παράλυτο της Βηθεσδά, του είπε τα βαρυσήμαντα εκείνα λόγια: « δε γις γέγονας· μηκέτι μάρτανε, να μ χερόν σοί τι γένηται.» ( Ιω. 5,14 ). Δεν αρκεί, δηλαδή, να βγει κανείς λευκός και μεταμορφωμένος από το εξομολογητήριο. Πρέπει στη συνέχεια να αγωνισθεί για να διατηρήσει «άσπιλον και αμόλυντον» τον χιτώνα της ψυχής του, «καθαρόν από ρύπου», λευκό και εξαγνισμένο. Αλλά για να το κατορθώσει αυτό, κάθε αγωνιζόμενος χριστιανός θα πρέπει:


1. Να πάρει σταθερή απόφαση εκκοπής του κακού
Η επιτυχία στην περαιτέρω πνευματική ζωή εξαρτάται κατά πολύ από τη δύναμη απόφασης του μετανοήσαντος…
… Και η γραμμή αυτή μπορεί να συνοψισθεί στην ωραιότατη προτροπή του ψαλμού:  «κκλινον π κακο κα ποίησον γαθόν» ( 33, 15 ) , που συνθέτει το πνεύμα της αγωνιστικότητας και σημαίνει την απόφαση άρνησης της αμαρτίας και ολοκληρωτικής αφοσίωσης στα έργα της αρετής.
2. Να μισήσει το κακό και την αμαρτία
Θα πρέπει εκείνος που πήρε τη μεγάλη απόφαση να αντιδράσει στο κακό, στη συνέχεια να καλλιεργήσει μέσα του το μίσος και την απέχθεια προς κάθε τι αμαρτωλό …
Να μελετά για να πείθεται και να διαβάζει για να σιγουρεύεται πότε είναι θανατηφόρα η αμαρτία. Και υπάρχουν τόσα χωρία της Αγίας Γραφής για να τονίσουν μέσα μας την καταστρεπτική της  επίδραση στον ψυχικό και σωματικό μας οργανισμό…
3. Να προσέξει ιδιαίτερα τα ασθενή σημεία του χαρακτήρα του
Ο διάβολος εκμεταλλεύεται τις αδυναμίες μας και επιτίθεται στα πιο ευαίσθητα σημεία μας…
4. Να αποφεύγει αιτίες και αφορμές για αμαρτία.
Αφού θα αποκτήσει γνώση των ασθενών του σημείων, των αδυναμιών και των ελαττωμάτων του, θα πρέπει τώρα ο χριστιανός να προσπαθήσει, ώστε να αποφεύγει κάθε τι το οποίο θα ξυπνήσει τα πάθη στην ψυχή του. Να αποφεύγει κάθε αιτία και αφορμή που  θα μπορούσε να τον παρασύρει…
5. Να μην αφήνει τον εαυτό του χωρίς πνευματική τροφοδοσία.
 Ο θρησκευτικά αδιάφορος βίος δημιουργεί το κατάλληλο κλίμα για την ανάπτυξη της αμαρτωλής ζωής. Η έλλειψη μεταφυσικής σκέψης και πνευματικού ενδιαφέροντος ανοίγει διάπλατα την θύρα προς την απατηλή αμαρτία…
… Διαπράττουμε μέγιστο έγκλημα κατά του εαυτού μας , όταν αφήνουμε να πάθει πνευματική αβιταμίνωση. Δεν είναι νοητή χριστιανική ζωή χωρίς πνευματική τροφοδοσία. Θα χρειαστεί, λοιπόν, ο μετανοήσας, αλλά και κάθε χριστιανός που αγωνίζεται, να μελετά την Αγία Γραφή και άλλα οικοδομητικά βιβλία. Να συχνάζει σε κηρύγματα και χριστιανικές συγκεντρώσεις. Να παρακολουθεί ανελλιπώς της ιερές Ακολουθίες. Να μετέχει στα χαριτόβρυτα Μυστήρια της Εκκλησίας και μάλιστα στη θεία Κοινωνία και να συναναστρέφεται πνευματικούς και καταρτισμένους ανθρώπους.
Ακόμη δε να προσεύχεται θερμά προς τον Κύριο, τον μόνο Δυνατό. Ο πιστός με τη  προσευχή γίνεται δυνατός, διότι  , διότι συνδέεται με τον Παντοδύναμο Κύριο. Εκείνος που προσεύχεται συχνά με πίστη και ζέση πνεύματος, έχει τη βοήθεια του Θεού κι αυτά που στους άλλους φαίνονται ακατόρθωτα , τα πετυχαίνει εύκολα, εφόσον έχει τον Θεό σύμμαχό του.
Μόνο μέσα σε μια τέτοια ανώτερη ζωή είναι δυνατή η αναγέννηση τη καρδιάς, η εκρίζωση των κακιών και η απαλλαγή από τα δόλια δίχτυα της αμαρτίας. Κάθε άλλη μέθοδος θα αποτύχει και θα οδηγήσει σε νέες πτώσεις και νέα ναυάγια.
Πρόσεξε , λοιπόν, αδελφέ τα σημεία που ιδιαίτερα σου τονίσαμε. Εφάρμοσέ τα. Αγωνίσου τον καλό αγώνα. Τον αγώνα της ηθικής σου ανύψωσης. Και μην επαναπαυθείς στους καρπούς της αφέσεως. Αν με αγωνιστική διάθεση θελήσεις να πολεμήσεις το κακό, που χρόνια τώρα έχει ριζώσει βαθιά μέσα σου, τότε να είσαι βέβαιος ότι θα γίνεις μακάριος , ευτυχής και ευδαίμων. Θα νιώσεις το  νόημα της πραγματικής ελευθερίας μέσα σου, της εν Χριστώ ελευθερίας. Θα γίνεις ο κύριος του εαυτού σου. Ο νικητής της ζωής. Και ο Πνευματικός με τις συμβουλές του ή και με τον κανόνα, που δυνατόν θα σου βάλλει, θα σε βοηθήσει στην  ανάπτυξη της πνευματικής σου ζωής. Αλλά κι εσύ πρέπει να τον βοηθήσεις αν αγωνίζεσαι συνεχώς για να βελτιώσεις τον εαυτό σου. Αν προσέξεις ό,τι σου είπε και το εφαρμόσεις με θρησκευτική ευλάβεια και ακρίβεια, τότε λαμπρό ανοίγεται ενώπιον σου το στάδιο της πνευματικής σου καρποφορίας. Διότι, μη το λησμονείς ποτέ: Η καρποφορία βρίσκεται πάντοτε στο τέρμα μιας σκληρής και εντατικής περιόδου εκχέρσωσης, σποράς και συστηματικής καλλιέργειας.



Από το βιβλίο: «ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ»
Μητροπολίτου πρ. Πειραιώς ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΥ ΚΑΡΟΥΣΟΥ
ΑΘΗΝΑ 2012
Εκδόσεις: “ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ




Νώτη Γεωργία



Το Αγιον Ορος μπαίνει... στη μάχη της Ιερισσού


ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ ΤΑ ΜΠΛΟΚΑ ΣΤΙΣ ΕΙΣΟΔΟΥΣ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ


Εκπρόσωπος της Ιεράς Επιστασίας στη συνέλευση των συντονιστικών επιτροπών χθες στην Ιερισσό. Εστειλε μήνυμα κατά της επένδυσης στις Σκουριές
Το Αγιον Ορος «μπαίνει» στον αγώνα των κατοίκων της ΒΑ Χαλκιδικής κατά της εξόρυξης του χρυσού. Το μήνυμα κόμισε χθες στην Ιερισσό και στη συνέλευση των συντονιστικών επιτροπών, με κάθε επισημότητα, ο πατέρας Νικόδημος, ο οποίος εμφανίστηκε και μίλησε ως εκπρόσωπος της Ιεράς Επιστασίας του Αγίου Ορους.
Επί 24ώρου βάσεως θα φυλάγονται οι είσοδοι στο χωριό της ΙερισσούΕπί 24ώρου βάσεως θα φυλάγονται οι είσοδοι στο χωριό της ΙερισσούΗταν η πρώτη φορά που εκπρόσωπος του Αγίου Ορους εμφανίζεται σε συνέλευση για την εξόρυξη της Σκουριές και η πρώτη φορά που η Ιερά Επιστασία του Αγίου Ορους παίρνει θέση στο θέμα.
Στον πρωθυπουργό
Ο π. Νικόδημος ανακοίνωσε στη συνέλευση ότι μεταβαίνει άμεσα στην Αθήνα και στον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, για να του επιδώσει επιστολή της Ιεράς Επιστασίας, με την οποία ζητείται η άμεση απελευθέρωση των δύο προφυλακισμένων στις φυλακές Διαβατών για τον εμπρησμό στις Σκουριές τον περασμένο Φεβρουάριο και στην οποία η απόφαση της προφυλάκισης χαρακτηρίζεται «όχι δικαστική, αλλά τρομοκρατική και πολιτική». Στην επιστολή, η Ιερά Επιστασία του Αγίου Ορους εγγυάται για το ήθος των δύο συλληφθέντων, τους οποίους οι μοναχοί γνωρίζουν καθώς έχουν εργαστεί στον Αθω, και υπογραμμίζεται ότι πρόκειται για άτομα υπεράνω υποψίας.
Επίσης, ανέφερε ότι οι μοναχοί θα αντιδράσουν φανερά και σφόδρα. Ξεκαθάρισε, ακόμη, ότι δεν υπάρχει περίπτωση καμία Ιερά Μονή του Αγίου Ορους να παραχωρήσει, πουλήσει, διαθέσει ή επιτρέψει απαλλοτρίωση δασικής έκτασης που της ανήκει στο δάσος των Σκουριών για να χτιστεί φράγμα από την «Ελληνικός Χρυσός», σύμφωνα με το σχεδιασμό της εταιρείας.
Στο μεταξύ, οι Ιερισσιώτες ανοίγουν από σήμερα τα μπλόκα στις εισόδους του χωριού, αλλά εγκαθιστούν φυλάκια επί 24ώρου βάσεως. Ανοίγεται μόνο η μία λωρίδα κυκλοφορίας των δρόμων που οδηγούν στο χωριό, αλλά οι κάτοικοι θα φυλούν σκοπιά όλη τη μέρα με βάρδιες, ώστε να μην επαναληφθεί αιφνιδιαστική εισβολή της Αστυνομίας.
Οι κάτοικοι, που αντιδρούν στην εξόρυξη στις Σκουριές, βρίσκονται σε επικοινωνία με μπλογκ στον Καναδά, το οποίο αναδημοσιεύει στα αγγλικά και διανέμει τις ανακοινώσεις τους, ενώ θα χρησιμοποιήσουν και το όπλο της πτώσης της μετοχής της «Eldorado Gold» στο χρηματιστήριο του Τορόντο.
Επίσης, ύστερα από αίτημα καναδικού χρηματιστηριακού εντύπου, θα φιλοξενήσουν στην Ιερισσό απεσταλμένο δημοσιογράφο του, ο οποίος θα ενημερώνει με τις ανταποκρίσεις του για το πώς διαμορφώνεται η κατάσταση με τις αντιδράσεις στην επένδυση της «Eldorado Gold» στις Σκουριές.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...