Τρίτη 3 Μαρτίου 2015

Υποχρέωση της Πολιτείας η μισθοδοσία των κληρικών


iereieΤο ίδιο ισχύει και για την χρηματοδότηση της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης λέει το υπ. Παιδείας
«Η μισθοδοσία του Ορθόδοξου Κλήρου, όπως και η χρηματοδότηση της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης αποτελεί υποχρέωση της Πολιτείας, την οποία η ίδια διακήρυξε στα κείμενα των Επαναστατικών Εθνοσυνελεύσεων των Αντιπροσώπων του Ελληνικού Λαού (1822, 1829), σε αντάλλαγμα της παραχώρησης της εκκλησιαστικής περιουσίας στο Δημόσιο».
Τα παραπάνω αναφέρονται μεταξύ των άλλων σε ανακοίνωση του ΓΓ Θρησκευμάτων κ. Καλαντζή σχετικά με ερωτήσεις και δημοσιεύματα αλλοδαπών μέσων ενημέρωσης που αφορούν την φορολόγηση της Εκκλησίας της Ελλάδος και τη μισθοδοσία των Κληρικών.
Ο κ. Καλαντζής προέβη στις ακόλουθες διευκρινίσεις για την κατάσταση ως έχει σήμερα:
Α. Φορολόγηση Εκκλησίας της Ελλάδος
1. Όλοι οι φορείς της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ελλάδος, της Εκκλησίας της Κρήτης και των Ιερών Μητροπόλεων της Δωδεκανήσου φορολογούνται για το εισόδημα, που τυχόν αποκτούν, σύμφωνα με όσα προβλέπονται για όλα τα νομικά πρόσωπα στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (Νόμος 4173/2014).
2. Οι φορείς της Εκκλησίας της Ελλάδος, της Εκκλησίας της Κρήτης και των Ιερών Μητροπόλεων της Δωδεκανήσου δεν έχουν καμία ειδική απαλλαγή από τον Φ.Π.Α. (Νόμος 2859/2000).
3. Οι φορείς της Εκκλησίας της Ελλάδος, της Εκκλησίας της Κρήτης και των Ιερών Μητροπόλεων της Δωδεκανήσου πληρώνουν κύριο και συμπληρωματικό ΕΝ.Φ.Ι.Α. για όλα τα ακίνητά τους (Νόμος 4223/2013) συμπεριλαμβανομένων χιλιάδων στρεμμάτων δασών και δασικών εκτάσεων των οποίων δεν είναι επιτρεπτή η αξιοποίησή τους. Απαλλάσσονται από τον ΕΝ.Φ.Ι.Α. μόνο οι λατρευτικοί χώροι (Ναοί και Μοναστήρια) και οι κοινωφελείς χώροι (π.χ. γηροκομεία, αίθουσες συσσιτίων) που ιδιοχρησιμοποιούν. Η συγκεκριμένη απαλλαγή ισχύει για όλες τις θρησκείες και δόγματα (θρησκευτικές κοινότητες) της χώρας, που διαθέτουν νόμιμα υφισταμένους λατρευτικούς χώρους ή χώρους με αντίστοιχη κοινωφελή χρήση, αλλά και για όλους τους μη κερδοσκοπικούς φορείς στην Ελλάδα για τα ακίνητά τους που εξυπηρετούν μορφωτικούς, εκπαιδευτικούς, πολιτιστικούς, αθλητικούς, θρησκευτικούς, φιλανθρωπικούς και κοινωφελείς σκοπούς.
4. Σχετικά με τις υποχρεώσεις παρακράτησης και απόδοσης φόρων, τελών και κρατήσεων ισχύουν για τους φορείς της Εκκλησίας της Ελλάδος, της Εκκλησίας της Κρήτης και των Ιερών Μητροπόλεων της Δωδεκανήσου, αυτά ακριβώς που ισχύουν για τα νομικά πρόσωπα γενικά.
5. Η Εκκλησία της Ελλάδος, η Εκκλησία της Κρήτης και οι Ιερές Μητροπόλεις της Δωδεκανήσου είναι νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου με θρησκευτικό χαρακτήρα και αυτοχρηματοδοτούμενα, δηλαδή η λειτουργία τους, η συντήρηση των κτηριακών υποδομών τους και η ευρύτατη κοινωφελής προσφορά τους βασίζεται στις εισφορές, τις δωρεές και την εθελοντική εργασία των Ορθοδόξων Χριστιανών, καθώς και στην αξιοποίηση τυχόν περιουσίας που διαθέτουν.
Β. Μισθοδοσία του Ιερού Κλήρου
Σχετικά με τη μισθοδοσία των Ορθόδοξων Κληρικών η Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων εξέδωσε στις 6/9/2012 δελτίο τύπου στο οποίο αναφέρονταν αναλυτικά οι αποδοχές του Ιερού Κλήρου και σημειωνόταν χαρακτηριστικά: «Ο Ιερός Κλήρος υπάγεται στο ενιαίο μισθολόγιο χωρίς καμία θετική ή αρνητική διάκριση. Ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος, οι Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες και ο Ιερός Κλήρος δεν έχουν εξαιρεθεί από καμία γενικότερη μισθολογική μείωση ούτε ζήτησαν να εξαιρεθούν». Αξίζει να συμπληρωθεί, επίσης, και ότι δεν έκαναν καμία κίνηση δικαστικού χαρακτήρα για να εξαιρεθούν.
Η μισθοδοσία του Ορθόδοξου Κλήρου, όπως και η χρηματοδότηση της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης αποτελεί υποχρέωση της Πολιτείας, την οποία η ίδια διακήρυξε στα κείμενα των Επαναστατικών Εθνοσυνελεύσεων των Αντιπροσώπων του Ελληνικού Λαού (1822, 1829), σε αντάλλαγμα της παραχώρησης της εκκλησιαστικής περιουσίας στο Δημόσιο. Η παραχώρηση πραγματοποιήθηκε σταδιακά (δημιουργία δημόσιων οργανισμών εκμετάλλευσης εκκλησιαστικής περιουσίας για την στήριξη της δημόσιας Παιδείας και τη βελτίωση της κατάστασης του Κλήρου στις 13/10/1834, στις 19/11/1909 και στις 10/5/1930, αφαίρεση μοναστηριακών ακινήτων για αποκατάσταση αγροτών και προσφύγων αμέσως μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή, Σύμβαση παραχώρησης των 4/5 αγροτολιβαδικής περιουσίας των Μονών στις 18/9/1952, Σύμβαση παραχώρησης δασικής και αγροτολιβαδικής περιουσίας των Μονών στις 11/5/1988). Η συζήτηση περί μισθοδοσίας του Ιερού Κλήρου συνδέεται με την συζήτηση περί επιστροφής της εκκλησιαστικής περιουσίας, η οποία μπορεί να οδηγήσει στην επιβάρυνση των Ελλήνων φορολογουμένων με ποσά απροσδιορίστου ύψους.
Πρέπει, επίσης, να είναι σαφές ότι η καταβολή της μισθοδοσίας των Κληρικών πραγματοποιείται απευθείας από το Δημόσιο προς τους ίδιους τους Κληρικούς. Δεν μεταβιβάζονται χρήματα του Δημοσίου στις Ιερές Μητροπόλεις για τον παραπάνω σκοπό ούτε προβλέπεται στον ετήσιο προϋπολογισμό εξόδων του Κράτους οποιαδήποτε τακτική επιχορήγηση προς τους φορείς της ορθόδοξης Εκκλησίας της Ελλάδος, της Εκκλησίας της Κρήτης ή των Ιερών Μητροπόλεων των Δωδεκανήσων. Συνεπώς, οι Ιερές Μητροπόλεις δεν διαχειρίζονται «δημόσιο χρήμα».


25 πράγματα με τα οποία εντυπωσιάζουμε χωρίς να το καταλαβαίνουμε


τα απλά και μικρά πράγματα είναι αυτά που έχουν μεγαλύτερη αξία.

Ένα από τα λάθη που κάνουμε όταν προσπαθούμε να εντυπωσιάσουμε κάποιον είναι πως πιστεύουμε ότι οι άνθρωποι δίνουν προσοχή στα σημαντικά και «μεγάλα» πράγματα που κάνουμε.

Η αλήθεια, όμως, είναι πως τα απλά και μικρά πράγματα είναι αυτά που έχουν μεγαλύτερη αξία. Είναι πράγματα που κάνουμε είτε σε καθημερινή βάση είτε όχι, τα οποία είναι απόλυτα συνυφασμένα με τον τρόπο ζωής μας και διαμορφώνουν την εικόνα μας προς τα έξω.

Η εικόνα που παρουσιάζουμε στον κόσμο προσδιορίζεται από τις πράξεις μας, τα σχόλια μας, τη στάση και τη συμπεριφορά μας, ακόμα κι από την εμφάνιση μας. Αυτά τα πράγματα μπορεί κανείς να τα παρατηρήσει από τα πρώτα λεπτά που θα συναντήσει κάποιον ή έστω στο μικρό χρονικό διάστημα που θα τον γνωρίζει.

Οπότε, πώς δείχνεις στους άλλους να ξέρουν ποιος πραγματικά είσαι; Αυτά τα 25 πράγματα ίσως είναι απλά, αλλά έχουν αντίκτυπο κι επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τη γνώμη κάποιου για εσένα.

1. Είσαι στην ώρα σου.
Όταν λες πως θα βρίσκεσαι στο σημείο που έχει οριστεί ένα ραντεβού μια συγκεκριμένη ώρα, τότε πρέπει να είσαι εκεί στην ώρα σου. Όταν καθυστερείς σ' ένα ραντεβού, δίνεις άμεσα το δικαίωμα σ' αυτόν που θα σε περιμένει να σε σχολιάσει και να σε κρίνει, χωρίς να βρίσκεσαι καν μπροστά.

Η αναμονή είναι πολλές φορές ενοχλητική, ενώ ταυτόχρονα έχει ως συνέπεια την απογοήτευση και την έλλειψη εμπιστοσύνης.

2. Κρατάς τις υποσχέσεις σου.
Υπάρχουν αρκετοί άνθρωποι που δίνουν υποσχέσεις, ενώ ξέρουν πως δεν μπορούν να τις τηρήσουν. Συνήθως, υπόσχονται για να κάνουν αυτόν που έχουν απέναντι τους να νιώσει καλύτερα τη δεδομένη στιγμή. Ωστόσο, το να μην τηρείς τις υποσχέσεις σου, μετατρέπει τη συμπάθεια που σου έχει το συγκεκριμένο άτομο σε απογοήτευση, θυμό και κάποιες φορές ...αντιπάθεια.

Εάν δεν μπορείς να κρατήσεις μια υποσχέση, τότε φρόντισε να μην τη δίνεις εξαρχής. Εάν τη δώσεις, τότε κάνε τα πάντα για να την τηρήσεις!

3. Σέβεσαι τους υπόλοιπους.
Σε αυτούς περιλαμβάνονται οι συμφοιτητές σου, οι ηλικιωμένοι, τα μέλη της οικογένειας σου, οι συνάδελφοι σου, κλπ. Το να σέβεσαι τους υπόλοιπους μπορεί να είναι μερικές φορές δύσκολο, όταν βρίσκεσαι με άτομα που έχουν διαφορετικές απόψεις από τις δικές σου ή που ενεργούν με ένα τρόπο που εσύ δεν θεωρείς σωστό.

Όμως, αυτό δεν σημαίνει πως δεν μπορείς να τους φέρεσαι με σεβασμό και να διατυπώνεις τη δική σου άποψη, χωρίς να τους προσβάλλεις. Ακόμα κι αν εκείνοι δεν το κάνουν, μπορείς να αποχωρήσεις από τη συζήτηση με αξιοπρέπεια!

4. Λες «Ευχαριστώ» και «Παρακαλώ» συχνά.
Εκφράζοντας την ευγνωμοσύνη σου στους ανθρώπους, ακόμα και για κάτι τυπικό, δείχνει πως έχεις καλοσύνη και αναγνωρίζεις το καλό στους ανθρώπους γύρω σου.

Επιπλέον, δηλώνει πως δίνεις προσοχή στα λόγια και τις πράξεις τους. Μην υποτιμάς αυτές τις δύο λέξεις, όσο μικρές κι αν είναι!

5. Χαμογελάς συχνά.
Το γέλιο είναι μεταδοτικό. Όταν ένας άγνωστος προχωρά στο δρόμο και σε κοιτάξει χαμογελώντας, η φυσική αντίδραση είναι να του ανταποδώσεις το χαμόγελο.

Το να βλέπεις κάποιον να χαμογελά, αυτόματα σε κάνει να σκέφτεσαι πράγματα για τα οποία είσαι ευγνώμων που έχεις, σε κάνει να σκέφτεσαι ότι η ζωή είναι όμορφη και διασκεδαστική!

6. Δεν χρησιμοποιείς συνέχεια το κινητό σου.
Φυσικά και τα smartphones είναι μια σπουδαία τεχνολογική ανακάλυψη. Κανείς δεν μπορεί να αμφιβάλλει γι' αυτό. Όμως, πολλές φορές αποσπούν την προσοχή μας σε τέτοιο βαθμό, ώστε να αδιαφορούμε γι' αυτούς που έχουμε δίπλα μας.

Όταν είσαι μαζί με κάποιον, δεν υπάρχει ανάμεσα σας χώρος και για το κινητό σου. Χρησιμοποίησέ το όταν είναι απαραίτητο. Δεν το χρειάζεσαι κάθε δευτερολέπτο της ημέρας! Έχεις φανταστεί πoτέ τι θα συνέβαινε αν σταματούσες να τσεκάρεις το Facebook σου συνεχώς;

7. Χρησιμοποιείς χιούμορ.
Το χιούμορ έχει την ικανότητα να ελαφρύνει καταστάσεις όταν το κλίμα είναι τεταμένο, να σπάει τον πάγο όταν υπάρχει αμηχανία ή απλά να φτιάξει τη μέρα κάποιου. Δεν εννοώ να γίνεσαι και κλόουν, αλλά ότα
ν ξέρεις ποια είναι η κατάλληλη στιγμή για να το χρησιμοποιήσεις, τότε απλά κάντο! Μην διστάζεις!

8. Μιλάς καθαρά και υπάρχει επαφή με τα μάτια.
Όταν μιλάς καθαρά και κοιτάζεις στα μάτια το συνομιλητή σου, του δίνεις να καταλάβει πως ασχολείσαι με τη συνομιλία σας και πως το θέμα που συζητάτε σε ενδιαφέρει. Μην μουρμουράς, μην μιλάς μέσα από τα δόντια σου ή μην κοιτάζεις γύρω σου. Απλά εστίασε στο συνομιλητή σου.

9. Δεν μασάς τσίχλα.
Αυτό είναι κάτι που εξαρτάται από την κατάσταση στην οποία βρίσκεσαι. Όταν είσαι με την οικογένεια σου ή βόλτα με τους φίλους σου, το να μασάς - διακριτικά - τσίχλα είναι οκ. Όταν βρίσκεσαι σε μια επαγγελματική υποχρέωση, η τσίχλα είναι απαγορευτική.

10. Χαιρετάς τους ανθρώπους με χειραψία ή αγκαλιά.
Κάτι που επίσης εξαρτάται από την καταστάση στην οποία βρίσκεσαι. Προφανώς και δεν θες να πας σε μια συνέντευξη και να αγκαλιάσεις το καινούριο αφεντικό σου, αλλά μπορείς να του δώσεις μια θερμή χειραψία.

Όμως, μια μεγάλη αγκαλιά στους κοντινούς σου φίλους και στα μέλη της οικογένειας σου φανερώνει το επίπεδο της οικειότητας που έχεις μαζί τους. Δείχνει ότι τους αγαπάς και τους νοιάζεσαι και με αυτό τον τρόπο το εκφράζεις μέσα από τη γλώσσα του σώματος.

11. Είσαι πιστός στον/στη σύντροφο σου.
Στις μέρες μας ακούμε συνεχώς ιστορίες και ιστορίες που έχουν ως κοινό την απιστία και το χωρισμό. Είναι παντού πλέον! Με το να είσαι ειλικρινής και αληθινός με τον/την σύντροφο σου, δείχνεις πως ξέρεις ποιες είναι οι προτεραιότητες σου και πως γνωρίζεις τι σημαίνει μια υγιής σχέση.

12. Είσαι ειλικρινής με τον εαυτό σου.
Ξέρεις τι είναι αυτό που θέλεις από τη ζωή σου και κάνεις ό,τι περνάει από το χέρι σου για να το πετύχεις.

13. Ακούς τους άλλους.
Όταν σου μιλάει κάποιος, οφείλεις να ακούς προσεκτικά αυτά που λέει. Μην σκέφτεσαι τι θα του απαντήσεις όταν ακόμα μιλάει, γιατί σίγουρα δεν θα ακούσεις ποτέ πως θα τελειώσει την κάθε φράση του.

14. Είσαι οργανωτικός.
Καθημερινά φτιάχνεις ένα πρόγραμμα με στόχο να το εκτελέσεις και πάντα ξέρεις τι σου συμβαίνει. Επιπλέον, ποτέ δεν καθυστερείς ψάχνοντας διάφορα πράγματα. Ξέρεις πάντα που είναι αυτό που ψάχνεις στο σπίτι, στο γραφείο, στο αυτοκίνητο, στη δουλειά.

15. Κάνεις κοπλιμέντα.
Όλοι ξέρουμε πως στο άκουσμα μιας φιλοφρόνησης το πρώτο πράγμα που κάνει ο καθένας μας είναι να χαμογελάσει. Ψάξε να βρεις κάτι καλό ή όμορφο στους ανθρώπους γύρω σου και αντάλλαξε θετικά σχόλια μ' ένα φίλο, μ' ένα συμφοιτητή, μ' ένα συνεργάτη, ακόμα και με κάποιον άγνωστο.

Σχολίασε για τα ρούχα τους, για τη δουλειά τους, για το νέο τους χτένισμα, για τις καθαρές σημειώσεις, για τη συμπεριφορά τους. Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείς να βρεις για να δείξεις στον καθένα ότι δεν σου είναι αδιάφορος.

16. Μοιράζεσαι γνώσεις και πληροφορίες με άλλους.
Όταν έχεις μια ξεχωριστή ικανότητα ή ένα ιδιαίτερο ταλέντο, είναι όμορφο να το μοιράζεσαι με τους υπόλοιπους.

Επιπλέον, από την στιγμή που έχεις παραπάνω γνώσεις ή πληροφορίες πάνω σε κάτι, έχεις και τη δυνατότητα να τις μεταβιβάσεις στους ανθρώπους γύρω σου, αλλά και να τους διδάξεις όσα έχεις μάθει, δίνοντας τους πολύτιμα εφόδια για τη ζωή.

17. Σκέφτεσαι θετικά.
Ίσως είναι κάτι δύσκολο, μιας και οι καιροί που διανύουμε είναι άσχημοι, άλλα δεν είναι αδύνατο. Όταν σκέφτεσαι θετικά, σταματάς να εστιάζεις στο πρόβλημα και ψάχνεις όλους τους πιθανούς τρόπους για να το λύσεις. Έτσι, γεμίζεις αισιοδοξία και τους ανθρώπους που βρίσκονται κοντά σου.

18. Βοηθάς τους συνανθρώπους σου.
Προσπάθησε να βοηθάς όταν και όποτε μπορείς κάποιον που σε έχει ανάγκη. Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι πιθανότητες να έχεις χρόνο για να βοηθήσεις κάποιον είναι λίγες ή η στιγμή δεν είναι η κατάλληλη.

Ωστόσο, θυσιάζοντας λίγο από το χρόνο σου για να βοηθήσεις κάποιον που βρίσκεται σε ανάγκη, σημαίνει πολλά για τον χαρακτήρα σου.

19. Νοιάζεσαι για τους ανθρώπους.
Αν κάποτε πληγώθηκες, δεν είναι απαραίτητο να χτίζεις «τείχη προστασίας» για να προφυλάξεις τα αισθήματα σου. Άφησε τον εαυτό σου ελεύθερο να αισθανθεί και να νοιαστεί για τους ανθρώπους.

20. Διατηρείς το αυτοκίνητο σου καθαρό.
Φρόντισε να πηγαίνεις το αυτοκίνητο σου στο πλυντήριο αυτοκινήτων ή έστω να το πλένεις μόνος σου όσο πιο συχνά μπορείς. Προσπάθησε να κρατάς το εσωτερικό του αυτοκινήτου όσο πιο καθαρό γίνεται.

Μην αφήνεις να μαζεύονται σκουπίδια, όπως μπουκάλια, ποτήρια καφέ και διαφημιστικά φυλλάδια. Ποτέ δεν ξέρεις πότε θα χρειαστεί να μεταφέρεις κάποιον!

21. Προσέχεις την προσωπική σου υγιεινή.
Χρησιμοποιήσε αποσμητικό, κάνε καθημερινά μπάνιο (τουλάχιστον μια φορά τη μέρα), βούρτσισε τα δόντια σου, φόρεσε καθαρά ρούχα. Είναι πράγματα που επιβάλλεται να τα κάνουμε καθημερινά, πράγματα ρουτίνας. Κι όμως υπάρχουν άνθρωποι που έχουν τσακωθεί με την προσωπική τους υγιεινή.

Το να μιλάς με κάποιον που έχει χάλια αναπνοή είναι όπως και να το κάνουμε απαίσιο. Προσπαθείς να αποφυγείς τις ερωτήσεις ώστε να μην σου απαντήσει και το μόνο πράγμα που σκέφτεσαι είναι να του προσφέρεις μια καραμέλα με γεύση μέντας για ...δροσερή αναπνοή.

Οφείλεις να προσέχεις την προσωπική σου υγιεινή αν θέλεις οι άνθρωποι να εστιάζουν σε αυτά που λες και κάνεις αντί να εστιάζουν στην ...άσχημη μυρωδιά σου!

22. Ντύνεσαι ανάλογα με την περίσταση.
Η εμφάνιση σου είναι το πρώτο πράγμα που κοιτάζουν οι άνθρωποι. Κοιτάζουν τα ρούχα σου, τα παπούτσια σου, τα μαλλιά σου, κλπ και κάνουν διάφορες υποθέσεις για εσένα, πρωτού ανοίξεις το στόμα σου για να μιλήσεις.

Εάν θέλεις να κάνεις καλή εντύπωση σε κάποιον, ντύσου αναλόγως με την περίσταση. Ιδίως τα πρωινά που δεν προλαβαίνεις να σκεφτείς τι θα βάλεις, ετοίμασε τα ρούχα σου από το προηγούμενο βράδυ.

23. Παραδέχεσαι τα λάθη σου.
Όταν κάνεις κάποιο λάθος, παραδέξου του, ζήτησε συγνώμη, προσπάθησε να το διορθώσεις και προχώρα μπροστά. Όλα τα υπόλοιπα είναι περιττά!

24. Ενημερώνεσαι / Γνωρίζεις τι συμβαίνει στον κόσμο.
Οφείλεις να είσαι ενημερωμένος και να πληροφορείσαι για τα πιο πρόσφατα εγχώρια και διεθνή νέα. Μεγαλώνοντας οι συζητήσεις που θα αναπτύσσεις με τους γύρω σου θα περιστρέφονται γύρω από αυτά, επομένως πώς θα εκφέρεις την άποψη σου, όταν δεν γνωρίζεις τι συμβαίνει στον κόσμο;!

25.Ταξιδεύεις.
Ό ποτε σου δίνεται η ευκαιρία να αποδράσεις από την καθημερινότητα και να ταξιδεύεις, πρέπει να την αρπάζεις. Ταξιδεύοντας γνωρίζεις νέους ανθρώπους, μαθαίνεις νέες κουλτούρες και πολιτισμούς, αποκτάς νέες εμπειρίες και όμορφες αναμνήσεις.

Επιπλέον, τα ταξίδια είναι ένα θέμα που δεν βαριέται κανείς
για να συζητήσει και να ακούσει διάφορες ιστορίες από αυτά. Κάποιος που ταξιδεύει δείχνει περισσότερο σοφός και αποτελεί έμπνευση για τους υπόλοιπους.

Οι άνθρωποι θυμούνται τις μικρές λεπτομέρειες, που για εσένα πιθανόν να φαίνονται ασήμαντες, εφόσον ανήκουν στην καθημερινή σου ρουτίνα. Δίνοντας έμφαση σε αυτές τις λεπτομέρειες, όμως, θα πετύχεις τη διαφορά που θέλεις να κάνεις στο μυαλό των υπόλοιπων!
πηγή : tsekouratoi.gr

Δευτέρα 2 Μαρτίου 2015

Εκκλησιαστικές επικαιρότητες -Εκδόσεις Χρυσοπηγή

Την Πέμπτη 5 Μαρτίου  στις 7.30μ.μ. μετά το πέρας του Μεγάλου Αποδείπνου και με την ευκαιρία της εβδομάδος της εξωτερικής ιεραποστολής, στον Σύνδεσμο Αγάπης "ο Ιερός Χρυσόστομος" που βρίσκεται στην οδό Πυργοτέλους 3α στο Παγκράτι  ,θα πραγματοποιηθεί η παρουσίαση της 3ης Αποστολής στην Ουγκάντα του Ιεραποστολικού κλιμακίου της Ιεράς Μονής Παναγίας Χρυσοπηγής Πολυδενδρίου Αττικής.Κατά τη διάρκεια της εκδηλώσεως θα παρουσιασθεί φωτογραφικό και κινηματογραφικό υλικό ενώ στο τέλος της εκδηλώσεως  θα διατεθούν είδη που η αγορά τους συμβάλλει στην ενίσχυση της Ιεραποστολής.Σας περιμένουμε όλους!!
 
 
 
 
Ένα παιδί που το έλεγαν Σπάρτα"
Η ομάδα κουκλοθέατρου των Κατηχητικών σχολείων της Ιεράς Μονής Παναγίας Χρυσοπηγής στο Πολυδένδρι Αττικής,παρουσιάζει στο πλαίσιο της εβδομάδος της εξωτερικής Ιεραποστολής, την πανέμορφη ιστορία: "Ένα παιδί που το έλεγαν Σπάρτα-το ξεκίνημα της Ορθόδοξης Ιεραποστολής στην Ουγκάντα".Η παράστασή μας που σκοπό έχει να ευαισθητοποιήσει μικρούς και μεγάλους πάνω στο θέμα της Ορθόδοξης Ιεραποστολής ,θα δοθεί την Κυριακή 8 Μαρτίου στο πνευματικό κέντρο της Μονής στις 10.15π.μ. μετά το τέλος της Θείας Λειτουργίας.Κατά τη διάρκεια της εκδηλώσεως θα πραγματοποιηθεί λαχειοφόρος μικρών παιχνιδιών αλλά και θα λειτουργεί Αφρικάνικο μικρό παζάρι με σκοπό να ενισχυθεί η προσπάθεια στο χωριό Λουγκουζί της Ουγκάντας που εδώ και τρία χρόνια δραστηριοποιείται η Μονή μας.Σας περιμένουμε όλους .Γονείς αλλά και παιδιά!!

Ομιλία π.Στεφάνου Αναγνωστόπουλου στο Π.Φάληρο

Α´ Κυριακή των νηστειών, Κυριακή της Ορθοδοξίας (1/3/2015).
Πρώτος Κατανυκτικός Εσπερινός
και πνευματική Ομιλία
από τον χαρισματικό π. Στέφανο Αναγνωστόπουλο.
Θέμα: "Από πόσες πλευρές μάς πολεμάει ο διάβολος", στον ιερό ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου Παλαιού Φαλήρου.
Μέσα από τη διδασκαλία πατέρων της εκκλησίας και σύγχρονες εμπειρίες και περιστατικά του πατρός Στεφάνου γνωρίσαμε, Τα πολύμορφα εμπόδια Που παρεμβάλλονται στο πνευματικό μας αγώνα και τον τρόπο αντιμετώπισης τους.
Στον κατάμεστο από πιστούς ναό η ωφέλεια και
η ευχαρίστηση ήταν εμφανής στα πρόσωπα.
Οι κατανυκτικοί Εσπερινοί και οι πνευματικές Ομιλίες
θα συνεχιστούν και τις επόμενες Κυριακές.

Κυριακή 1 Μαρτίου 2015

ΠΑΝΤΩΝ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙΣ ΑΓΑΘΗ


ENAΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΟΥΣ ΨΑΛΜΟΥΣ ΣΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ. ΨΑΛΛΕΙ Ο ΧΟΡΟΣ ΣΙΜΟΝΟΠΕΤΡΑΣ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ

Τις θεός μέγας ως ο Θεός ημών



Τις θεός μέγας ως ο Θεός ημών , συ εί ο Θεος ο ποιών θαυμάσια μόνο.(Ψαλμ. 76,14-15)

Ποιός θεός είναι τόσο μεγάλος όσο ο Θεός μας; Εσύ είσαι ο μόνος Θεός που κάνεις θαυμάσια

 Ψάλθηκε σήμερα το πρωι στις εκκλησιές κατά την περιφορά και την ανύψωση των ιερών εικονων από μικρούς και μεγάλους

Παναγία, η ωραιότερη γυναίκα του κόσμου


Γράφει ο Μοναχός Μωϋσής, αγιορείτης

Η Παναγία, κατά τον άγιο Ιωάννη τον Δαμασκηνό, τον μεγαλύτερο δογματικό πατέρα της Εκκλησίας μας, “κατέχει τα δευτερεία της Αγίας Τριάδος”.

Δηλαδή εμείς οι ορθόδοξοι χριστιανοί μετά την Αγία Τριάδα τιμάμε την Παναγία. Μεγάλη όντως τιμή. Στο πρόσωπο της Παναγίας τιμάται το γυναικείο φύλο. Ο πιστός ελληνικός λαός τιμά ιδιαίτερα κι ευλαβείται πολύ την Παναγία.
Αυτό φαίνεται και στο ότι από τις 30.000 εκκλησίες, παρεκκλήσια κι εξωκλήσια όλης της Ελλάδος οι 6.000 είναι αφιερωμένες σε εορτές της Παναγίας και οι περισσότερες στην Κοίμηση της Θεοτόκου. Μάλιστα από τα 1.000 μοναστήρια της Ελλάδος τα 300 τιμώνται σ’ εορτές της Παναγίας· Γέννηση, Ευαγγελισμός, Ζωοδόχος Πηγή, Τιμία Ζώνη, Κοίμηση. Τα στοιχεία αυτά λαμβάνουμε από τα επίσημα Δίπτυχα της Εκκλησίας της Ελλάδος του 2008.
Στο Άγιον Όρος, τα ωραία προσωνυμούμενο “Περιβόλι της Παναγίας”, από τον πολύπλαγκτο Σκοπελίτη Ξηροποταμηνό μοναχό Καισάριο Δαπόντε, ονομασία που επεκράτησε, η τιμή της Παναγίας πλησιάζει τα όρια της λατρείας. Από τις 20 μονές οι 5 τιμώνται στην Παναγία. Από τις 12 σκήτες οι 3 είναι αφιερωμένες στην Παναγία. Από τα 300 κελιά περίπου τα 50 πανηγυρίζουν σ’ εορτές της Παναγίας.
Κέντρο του θεομητορικού εορτασμού τον Αύγουστο στον ιερό Άθωνα είναι ο πάνσεπτος ναός του Πρωτάτου στις Καρυές. Αφιερωμένος στην Κοίμηση της Θεοτόκου. Η πολυπρόσωπη και κατανυκτική μεγάλη εικόνα του τέμπλου παρουσιάζει κατά τη βυζαντινή παράδοση τη σύνταξη των αποστόλων και πρώτων επισκόπων γύρω από τη νεκρική κλίνη της Θεοτόκου. Ο Χριστός ψηλά μετά αγγέλων να παραλαμβάνει την ψυχή της. Η ίδια εικόνα σε μικρό μέγεθος στο προσκυνητάρι. Μεγάλη και ωραιότατη ίδια παράσταση σε τοιχογραφία από τον χρωστήρα του Θεσσαλονικέως Πανσέληνου και της συνοδείας του στα τέλη του 13ου αιώνος.
Η θαυματουργή εικόνα του Άξιον Εστί δεσπόζει και λάμπει στο προσκυνητάρι της, με την κεντητή ποδιά, τα’ ασημένια καντήλια, τα άνθη, τα θυμιάματα, τα’ αφιερώματα, τις λαμπάδες, τις μετάνοιες, τους μύριους ασπασμούς. 15 Αυγούστου 2008 και όλο το Άγιον Όρος αγρυπνεί εκ βαθέων ψάλλοντας: “Και σε μεσίτριαν έχω προς τον φιλάνθρωπον Θεόν μη μου ελέγξη τας πράξεις ενώπιον των αγγέλων· παρακαλώ σε Παρθένε βοήθησόν μοι εν τάχει”.
Η θεοτοκοφιλία μοναχών και λαϊκών είναι δικαιολογημένη, δίκαιη, πηγαία, αυθόρμητη και ειλικρινής. Η Παναγία είναι το καλύτερο που είχε να δώσει όλη η ανθρωπότητα στη θεότητα. Είναι η ωραιότερη, σεμνότερη, ταπεινότερη και ιερότερη γυναίκα του κόσμου.

Offline οι 15 από τις 81 μητροπόλεις

Σε αντίθεση με τους περισσότερες ιεράρχες που «σερφάρουν» καθημερινά κάποιοι «ξορκίζουν» το Ιντερνετ


Offline οι 15 από τις 81 μητροπόλεις



Στην εποχή των «like» και του «chat», εκείνοι φαίνεται πως επιμένουν… παραδοσιακά. Πηγαίνοντας κόντρα στο ρεύμα της εποχής, οι 15 από τους 81 ιεράρχες της Ελλαδικής Εκκλησίας «ξορκίζουν» το Διαδίκτυο. Σε αντίθεση με τις περισσότερες μητροπόλεις που ακολουθούν τις σύγχρονες τάσεις και «σερφάρουν» καθημερινά, οι δικές τους δεν διαθέτουν ιστοσελίδες έτσι ώστε να προβάλλεται το έργο τους.
Στο σύνολό της η Εκκλησία -στα βήματα του Πάπα Φραγκίσκου, τον οποίο ακολουθούν στο twitter περισσότεροι από 12 εκατομμύρια πιστοί της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας και όχι μόνο- έχει εισβάλει δυναμικά στα social media, ωστόσο 15 μητροπόλεις παραμένουν… offline. Οι ιεράρχες τους προέρχονται τόσο από τη «συντηρητική» πτέρυγα, όπως π.χ. ο Λήμνου κ. Ιερόθεος, αλλά και από τη «νέα γενιά», όπως ο 47χρονος μητροπολίτης Ιωαννίνων κ. Μάξιμος και ο 38χρονος μητροπολίτης Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφείας κ. Γαβριήλ.

«Μετρημένες…»

«Οι μητροπόλεις που δεν έχουν δημιουργήσει σελίδες στο Διαδίκτυο είναι μετρημένες πλέον στα δάχτυλα του ενός χεριού», σχολιάζουν εκκλησιαστικοί κύκλοι, τονίζοντας παράλληλα ότι «το Ιντερνετ είναι ένα καλό εργαλείο, εάν και εφόσον γίνεται ορθή χρήση».
Ενθερμος υποστηρικτής των νέων τεχνολογιών είναι ο μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως κ. Ανθιμος, καθώς, όπως έχει δηλώσει, αποτελεί υποχρέωση της Εκκλησίας να κάνει προσβάσιμο το Ευαγγέλιο σε όλους και με όλους τους τρόπους. «Είναι ένα συγκλονιστικό περιβάλλον, στο οποίο οι νέες ιδέες και οι πάντα επίκαιρες αξίες του Ευαγγελίου μπορούν να βρουν γόνιμο έδαφος να ανθήσουν. Οταν με μερικά κλικ μέσα από το facebook μπορούμε να απευθυνθούμε στην “3η πολυανθρωπότερη χώρα του κόσμου”, αντιλαμβάνεστε γιατί η Αγία Γραφή σερφάρει ήδη στο Ιντερνετ», έχει πει ο κ. Ανθιμος.
Ενας από τους πλέον φανατικούς bloggers είναι και ο μητροπολίτης Καλαβρύτων κ. Αμβρόσιος. Εκτός από την ιστοσελίδα της μητρόπολης, εδώ και χρόνια ο κ. Αμβρόσιος «ανεβάζει» στο προσωπικό blog του τις απόψεις του, οι οποίες σε αρκετές περιπτώσεις έχουν προκαλέσει ποικίλα σχόλια στους κόλπους της Ιεραρχίας και όχι μόνο.
Σήμερα, εάν κάποιος πληκτρολογήσει στη διαδικτυακή μηχανή αναζήτησης Google τη λέξη «Εκκλησία», εμφανίζονται εκατοντάδες ιστοσελίδες. Από το επίσημο site του Οικουμενικού Πατριαρχείου, των λοιπών Ορθόδοξων Πατριαρχείων και της Αρχιεπισκοπής, τις μητροπόλεις, τις ενορίες και τα μοναστήρια έως και ιστοσελίδες χριστιανικών οργανώσεων.
Αρκετά καλά τρέχει και το online δίκτυο της Αρχιεπισκοπής Αθηνών για την εξυπηρέτηση πολιτών που θέλουν να ενωθούν με τα δεσμά του γάμου. Εξάλλου, από την πλευρά των πιστών υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για τις Ιερές Ακολουθίες και τα κηρύγματα από μητροπόλεις που έχουν δικά τους διαδικτυακά κανάλια στο YouTube, όπως οι Πειραιώς, Πατρών και Θεσσαλονίκης.

Χρήση με μέτρο…

Μπορεί η Εκκλησία να «ευλογεί» την ψηφιακή εποχή, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι αποδέχεται διάφορες «υπερβολές που αγγίζουν» -σύμφωνα με πρόσφατη εγκύκλιο- «τα όρια της γελοιότητας». Με την εγκύκλιο που απέστειλε σε όλες τις μητροπόλεις και τους ναούς, η Ιερά Σύνοδος βάζει φρένο στη χρήση του Διαδικτύου από κληρικούς και μοναχούς όταν «αναπτύσσονται διχαστικός λόγος», «προπαγανδισμός» ή προβάλλονται κομματικές παρατάξεις.
Παράλληλα, οι συνοδικοί ιεράρχες επικεντρώθηκαν σε ορισμένα blogs, οι διαχειριστές των οποίων δίνουν οδηγίες για το ξεμάτιασμα, καθώς και για πώς φτιάχνονται κομποσκοίνια και πρόσφορα. «Ενας τρόπος που μπορεί να αντικαταστήσει τους άλλους τρόπους προσευχής είναι με το κομποσκοίνι.
Σε κάθε κόμπο επικαλείσαι το όνομα του Κύριου Ιησού, λέγοντας τη σύντομη ευχή “Κύριε, Ιησού Χριστέ, Υιέ του Θεού, ελέησόν με” ή απλώς “Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με”. Θα αρχίσεις με το: “Δι’ ευχών των αγίων πατέρων ημών…” (…) Μια σύντομη αυτοσχέδια προσευχή μια φορά την ημέρα, με σύντομη δοξολογία, ευχαριστία, εξομολόγηση, αίτηση αφέσεως των αμαρτιών σου (…) και προσευχή με το κομποσκοίνι», σημειώνεται σε ιστολόγιο που δίνει οδηγίες προσευχής με το κομποσκοίνι.

Στην εγκύκλιό της η Ιερά Σύνοδος γνωστοποιεί ότι στο εξής οι ενοριακές ιστοσελίδες μπορούν να λειτουργούν μόνο όταν υπάρχει απόφαση του συμβουλίου της ενορίας, η οποία στη συνέχεια εγκρίνεται από το Μητροπολιτικό Συμβούλιο και μόνο όταν αποβλέπουν στην ενημέρωση των χρηστών για τη λειτουργική ζωή της Ενορίας (όπως συσσίτια, προγράμματα κατηχήσεως κ.ά.) ή για την ιστορία του οικείου ναού.

e-ξομολογήσεις…

Από την άλλη πλευρά, αρκετοί ιερείς καταφεύγουν σε ηλεκτρονικές λύσεις προκειμένου να διατηρήσουν την επαφή των πιστών με την Εκκλησία. Ο ιερέας που διαχειρίζεται το θρησκευτικό ιστολόγιο atheataperasmata.wordpress.com σημειώνει:
«Η ιστοσελίδα έγινε όχι για να εντυπωσιάσει κοσμικά ή για να αντικαταστήσει την επικοινωνία μας ή την εξομολόγηση, ούτε από πολυτέλεια χρόνου, αλλά ακριβώς για να καλύψει την έλλειψη χρόνου που όλοι έχουμε. Εγινε κυρίως γι’ αυτούς που εξομολογώ, μα υπάρχουν και ενότητες που αφορούν σε γνωστούς και φίλους που θέλουν να έρθουν σε μια Θεία Λειτουργία ή να βρουν μια παλαιότερη εκπομπή».

Ο ιερέας διευκρινίζει ότι το blog δεν έγινε για να αντικαταστήσει την εξομολόγηση και εξηγεί γιατί επέλεξε τον ψηφιακό κόσμο ώστε να επικοινωνεί με τους πιστούς: «Δεν βλεπόμαστε, δεν μιλιόμαστε συχνά, όσο σου αξίζει, όσο θέλεις, ώστε να ανοιχτείς, να πεις κάτι που θες, τον πόνο ή τη χαρά σου. Οι ρυθμοί τρελοί συμπαρασύρουν και το χρόνο της εξομολόγησης σ’ ένα ασφυκτικό τρίλεπτο που πρέπει να χωρέσει όσα έγιναν σ’ ένα… τρίμηνο μερικές φορές».

Τα ιερά… likes

Οι Προκαθήμενοι της Ορθοδοξίας έχουν και τους διαδικτυακούς υποστηρικτές τους. Στο facebook οι φίλοι του Οικουμενικού Πατριάρχη κκ. Βαρθολομαίου ξεπερνούν τους 3.000, του Αρχιεπισκόπου Αλβανίας κ. Αναστάσιου φτάνουν τους 8.000, ενώ η «ομάδα» του μακαριστού Χριστόδουλου φτάνει τα 15.000 μέλη.
Παρουσία στο facebook έχουν δεκάδες μοναστήρια και ναοί. Για παράδειγμα, ο Ιερός Ναός του Αιτωλού στη Νέα Φιλαδέλφεια έχει 3.500 φίλους. Επίσης, μεγάλη ανταπόκριση έχουν προσωπικότητες της Ορθοδοξίας που δεν βρίσκονται στη ζωή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το γκρουπ «Γέρων Παΐσιος - Elder Paisios», το οποίο αριθμεί πάνω από 220.000 μέλη.


Οι ιεράρχες που λένε «όχι» στο Ιντερνετ

1. Γρεβενών
2. Ελασσόνος
3. Θήρας, Αμοργού & Νήσων
4. Ιωαννίνων
5. Καρπενησίου
6. Λήμνου
7. Μεγάρων
8. Μηθύμνης
9. Νέας Ιωνίας & Φιλαδελφείας
10. Νέας Κρήνης & Καλαμαριάς
11. Νευροκοπίου & Ζιχνών
12. Νικαίας
13. Σισανίου & Σιατίστης
14. Τρίκκης & Σταγών
15. Τριφυλλίας

ΒΑΛΙΑ ΝΙΚΟΛΑΟΥ
vnikolaou@e-typos.com

Τη Υπερμάχω

Κοντάκιο Ακαθίστου Ύμνου σε ήχο πλ.δ΄

Ψάλει Βυζαντινή Χορωδία με τον Πέτρο Γαϊτάνο


Τη υπερμάχω στρατηγώ τα νικητήρια, Ως λυτρωθείσα των δεινών ευχαριστήρια.
Αναγράφω Σοι η πόλις Σου, Θεοτόκε.
Αλλ' ως έχουσα το κράτος απροσμάχητον, Εκ παντοίων με κινδύνων ελευθέρωσον ίνα κράζω Σοι· Χαίρε, Νύμφη Ανύμφευτε.

Aπό τα 5 σερφάρουν στο διαδύκτιο

Aπό τα 5 σερφάρουν στο διαδύκτιο
Από την ηλικία των πέντε ετών ξεκινούν την επαφή τους με το Διαδίκτυο τα Ελληνόπουλα, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.
Η έρευνα διενεργήθηκε σε δείγμα 524 μαθητών ηλικίας 10-14 ετών, οι οποίοι συμμετείχαν στο 4ο Συνέδριο Ασφαλούς Πλοήγησης της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, και πραγματοποιήθηκε στις 13 Φεβρουαρίου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Πλοήγησης στο Διαδίκτυο.

Από την έρευνα φάνηκε ότι αγόρια και κορίτσια «μπαίνουν» από πολύ νωρίς στο Διαδίκτυο. Από την ηλικία των 5 ετών αλλά και κάτω από αυτήν μπαίνει το 6,5% των παιδιών του νηπιαγωγείου και του δημοτικού, από την ηλικία των 6 ετών μπαίνει το 10,7%, ενώ από εκείνη των 7 το 12,9%. Η ηλικία των 8 είναι εκείνη κατά την οποία το μεγαλύτερο ποσοστό των παιδιών (24,6%) πρωτομπαίνουν στο Ιντερνετ.

Σχεδόν το 100% των παιδιών του δημοτικού χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο και έχουν λογαριασμό σε κάποια σελίδα κοινωνικής δικτύωσης. Κυρίως στο Facebook (το 36,7%) και στο Viber (36,7%), ενώ ακόμη και στο Snapchat (μέσο κοινωνικής δικτύωσης διά του οποίου είναι δυνατή η αποστολή σε αυστηρά επιλεγμένους χρήστες φωτογραφίας ή βίντεο, που σε λίγα δευτερόλεπτα διαγράφεται) είναι εγγεγραμμένο το 8,8% των παιδιών.

Ο κύριος λόγος χρήσης του Διαδικτύου είναι η διασκέδαση (ακούν μουσική, παίζουν παιχνίδια) και οι συζητήσεις με τους φίλους. Σε δεύτερη μοίρα έρχεται η χρήση του διαδικτύου για τα μαθήματά τους και για την παρακολούθηση κάποιας ταινίας. Ως πιο διασκεδαστική απασχόληση στο διαδίκτυο θεωρούν τη μουσική, τη συνομιλία με φίλους, τα βίντεο και τα παιχνίδια.

Οι γονείς σε ποσοστό 60% παρακολουθούν τις δραστηριότητες των παιδιών, είτε ελέγχοντας το ιστορικό περιήγησης είτε δίνοντας συμβουλές, όμως το ποσοστό παραμένει χαμηλό, δεδομένου του νεαρού της ηλικίας των παιδιών. Το 20,3% των γονιών είναι δίπλα τους και επιβλέπουν συνεχώς, το 29,9% παρακολουθούν περιοδικά, ανά τακτά χρονικά διαστήματα, το 20,6% ελέγχουν το ιστορικό περιήγησης και το προφίλ των παιδιών τους, ωστόσο μόνο ένα 4,2% μπλοκάρει συγκεκριμένες ιστοσελίδες με ειδικό λογισμικό.

Μόνο το 18% των παιδιών που σερφάρουν στο διαδίκτυο έχουν νιώσει κάποια απειλή ή φόβο. Η πλειονότητα των παιδιών που ένιωσαν άσχημα στο Διαδίκτυο (38,3%) ήταν λόγω κάποιας ψεύτικης φήμης που βγήκε είτε για τους ίδιους, είτε για τους φίλους τους, που δείχνει πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος που παίζει για τα παιδιά η εικόνα τους και η γνώμη των άλλων. Ενα ποσοστό 31,9% των παιδιών ένιωσε άσχημα λόγω ύβρεων ή απειλών και ένα 26,6% με αφορμή πονηρές εικόνες ή λόγια από αγνώστους. Θετικό είναι το γεγονός ότι η πλειονότητα των παιδιών που ένιωσαν κίνδυνο μίλησαν στους γονείς ή τους φίλους τους. Παράλληλα, όμως, υπάρχει κι ένα ποσοστό το οποίο δεν το έκανε, είτε γιατί αισθάνθηκε άσχημα είτε γιατί δεν το θεώρησε σημαντικό.

Ο χρόνος ημερησίως

Σημαντικός είναι ο χρόνος που αφιερώνουν καθημερινά τα παιδιά στο Διαδίκτυο. Η πλειονότητα (43,4%) αφιερώνει μία ώρα, ενώ ένα επίσης μεγάλο ποσοστό (38,8%) 2 έως 3 ώρες. Ενα καθόλου ασήμαντο ποσοστό (9,6%) αφιερώνει 4 ώρες, ενώ επί 5 και πάνω ώρες είναι καθημερινά συνδεδεμένο το 8,2% των παιδιών.

Την ανάγκη για μεγαλύτερο έλεγχο και ενημέρωση από γονείς και φορείς τονίζει η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.

Σάββατο 28 Φεβρουαρίου 2015

Τι γιορτάζουμε την Κυριακή της Ορθοδοξίας;


“Αὕτη ἡ πίστις τῶν Ἀποστόλων, αὕτη ἡ πίστις τῶν Πατέρων, 
αὕτη ἡ πίστις τῶν Ὀρθοδόξων, αὕτη ἡ πίστις τὴν Οἰκουμένην ἐστήριξεν.”
.
      Κατά την τάξιν της Ορθοδόξου Εκκλησίας,την Κυριακή Α΄των Νηστειών, γίνεται η Λιτάνευσις των ιερών εικόνων των εκκλησιών γύρω από τους ναούς και η ομολογία της πίστης μας στον Θεό, στον  Υιό Του τον Χριστό, σε όλους τους προφήτες, στην Παναγία μας και στην πλειάδα των οσίων, αγίων και μαρτύρων της Μίας Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας Του.       Και οι ιερείς εκφωνούν κατά την διάρκεια της Λιτανείας:

“Οἱ Προφῆται ὡς εἶδον, οἱ Ἀπόστολοι ὡς ἐδίδαξαν, ἡ Ἐκκλησία ὡς παρέλαβεν, οἱ Διδάσκαλοι ὡς ἐδογμάτισαν, ἡ Οἰκουμένη ὡς συμπεφώνηκεν, ἡ χάρις ὡς ἔλαμψεν, ἡ ἀλήθεια ὡς ἀποδέδεικται, τὸ ψεῦδος ὡς ἀπελήλαται, ἡ σοφία ὡς ἐπαρρησιάσατο, ὁ Χριστὸς ὡς ἑβράβευσεν, οὕτω φρονοῦμεν, οὕτω λαλοῦμεν, οὕτω κηρύσσομεν Χριστόν τὸν ἀληθινὸν Θεὸν ἡμῶν, καὶ τοὺς Αὐτοῦ Ἁγίους ἐν λόγοις τιμῶντες, ἐν συγγραφαῖς, ἐν νοήμασιν, ἐν θυσίαις, ἐν Ναοῖς, ἐν Εἰκονίσμασι, τὸν μὲν ὡς Θεὸν καὶ Δεσπότην προσκυνοῦντες καὶ σέβοντες, τοὺς δὲ διὸ τὸν κοινὸν Δεσπότην ὡς Αὐτοῦ γνησίους θεράποντας τιμῶντες καὶ τὴν κατὰ σχέσιν προσκύνησιν ἀπονέμονες”.    Και συνεχίζουν οι ιερείς μας: “Αὕτη ἡ πίστις τῶν Ἀποστόλων, αὕτη ἡ πίστις τῶν Πατέρων, αὕτη ἡ πίστις τῶν Ὀρθοδόξων, αὕτη ἡ πίστις τὴν Οἰκουμένην ἐστήριξεν. Ἐπὶ τούτοις τοὺς τῆς εὐσεβείας Κήρυκας ἀδελφικῶς τε καὶ πατροποθήτως εἰς δόξαν καὶ τιμὴν τῆς εὐσεβείας, ὑπὲρ ἧς ἀγωνίσαντο, ἀνευφημοῦμεν καὶ λέγομεν· Τῶν τῆς Ὀρθοδοξίας προμάχων εὐσεβῶν Βασιλέων, ἁγιωτάτων Πατριαρχῶν, Ἀρχιερέων, Διδασκάλων, Μαρτύρων, Ὁμολογητῶν, Αἰωνία ἡ μνήμη”.
 
   .
Λίγα λόγια για την εικονομαχία και την Αναστήλωση των εικόνων.
Υπήρξε μια σκοτεινή περίοδος της εκκλησιαστικής ιστορίας, όπου κάποιοι χριστιανοί, επηρεασμένοι από την ειδωλολατρική παράδοση και πρακτική, νόμιζαν πως οι εικόνες είναι σαν τα είδωλα. Έτσι, μερικοί από αυτούς τις λάτρευαν με έναν τρόπο παγανιστικό, ειδωλολατρικό, φτάνοντας μάλιστα στο σημείο να αντικαθιστούν την Θεία Κοινωνία με ξύσματα από τα υλικά των εικόνων που τα διέλυαν στο νερό. Κάποιοι άλλοι δε χριστιανοί, βλέποντας αυτές τις ακρότητες,.τις απέρριπταν εντελώς.
   .
Έτσι άρχισε η  περίοδος των εικομαχιών, που προσπάθησε να την  σταματήσει το 787 μ.Χ, η  Ζ΄Οικουμενική Σύνοδο στην Νίκαια της Βιθυνίας, που συγκλήθηκε από την ευσεβέστατη Αυτοκράτειρα Ειρήνη την Αθηναία, με την συμμετοχή 350 περίπου Επισκόπων, με προεδρεύοντα τον Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Ταράσιο, και πλήθους μοναχών. Η Εικονομαχία καταδικάστηκε ως αίρεση και αποφασίστηκε η αναστήλωση των Ιερών Εικόνων. Η τιμή και προσκύνηση των Εικόνων διαχωρίστηκε από αντίστοιχες εκδηλώσεις των ειδωλολατρών με την διευκρίνιση και τον λεπτομερή προσδιορισμό του τελικού αποδέκτη της προσκύνησης: προσκυνάμε βέβαια την εικόνα, όμως η προσκύνηση δεν αναφέρεται στην εικόνα αλλά στο εικονιζόμενο πρόσωπο.
.
    Έμελλε όμως η αίρεσις αυτή να ταλαιπωρήσει την Εκκλησία και την Αυτοκρατορία για πάνω από έναν αιώνα, μέχρι το 843μ.Χ. Κατά την διάρκεια αυτής της περιόδου πολλές εικόνες βεβηλώθηκαν και καταστράφηκαν με ποικίλους τρόπους, μοναστήρια διαλύθηκαν, μοναχοί εξορίστηκαν και βασανίστηκαν για την στάση τους υπέρ των εικόνων. Τελικά η αναστήλωση των εικόνων και η αποκατάσταση της τιμής τους πραγματοποιήθηκε από την Θεοδώρα και τον ανήλικο γιο της αυτοκράτορα Μιχαήλ τον Μάρτιο του 843. Από τότε, ο θρίαμβος της Ορθοδοξίας γιορτάζεται κάθε χρόνο την πρώτη Κυριακή της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, την Κυριακή της Ορθοδοξίας.
.
Του Αρχιμ. Χρυσοστόμου Τελίδη, από :http://www.katixitiko.gr

Απολυτίκιο Α΄ Κυριακή των Νηστειών - της Ορθοδοξίας


"ΤΗΝ ΑΧΡΑΝΤΟΝ ΕΙΚΟΝΑ ΣΟΥ"  ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΟΝ  ΗΧΟΣ Β΄ από takist
Ἀπολυτίκιον Ἦχος β'

Τὴν ἄχραντον Εἰκόνα σου προσκυνοῦμεν Ἀγαθέ, αἰτούμενοι συγχώρησιν τῶν πταισμάτων ἡμῶν, Χριστὲ ὁ Θεός· βουλήσει γὰρ ηὐδόκησας σαρκὶ ἀνελθεῖν ἐν τῷ Σταυρῷ, ἵνα ῥύσῃ οὓς ἔπλασας ἐκ τῆς δουλείας τοῦ ἐχθροῦ· ὅθεν εὐχαρίστως βοῶμέν σοι· Χαρᾶς ἐπλήρωσας τὰ πάντα, ὁ Σωτὴρ ἡμῶν, παραγενόμενος εἰς τὸ σῶσαι τὸν Κόσμον.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...