Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2015

Ο κίνδυνος του εγωισμού


Στο χτύπημα της θύρας του Παραδείσου βαριά αντήχησε η ερώτηση:
- Ποιος είναι; ρώτησε από μέσα ο Χριστός.
- Εγώ, απάντησε ο ασκητής.
Η πόρτα έμεινε κλειστή. Καμιά φωνή από πουθενά. Έφυγε πάλι για την έρημο. Υποβλήθηκε σε νέες πνευματικές ασκήσεις και ξαναγύρισε. Χτύπησε την πόρτα και στο ερώτημα «ποιος είναι» αυτή τη φορά απάντησε «Εσύ». .. Άνοιξε διάπλατα η θύρα. Γιατί είχε τώρα πια ανακαλύψει ποιό ήταν, εκείνο, που την κρατούσε κλειστή. Ήταν το «εγώ» του εγωιστή ανθρώπου, που έπρεπε να αντικατασταθεί με το «εσύ» του Χριστού.

*********
Θεέ μου,
Κάνε με να βλέπω τον εαυτό μου, όχι με τα μάτια τα δικά μου, αλλά με τα μάτια των φίλων μου, για να τον διορθώνω.
Με τα μάτια των εχθρών μου, για να τον προστατεύω.
Με τα μάτια τα δικά Σου, τον οφθαλμόν «ως τα πανθ’ ορά», για να τον ανυψώνω.

*********
Τον καταψήφισαν στις εκλογές και έπρεπε να παραδώσει την δημαρχία στον αντίπαλο του. Πριν όμως φύγει, θέλησε να τον παγιδεύσει. Ήξερε τις αδυναμίες του, το πόσο εγωιστής ήταν και το πόσο εύκολα φόρτωνε τα λάθη του στους άλλους. Του άφησε λοιπόν τρείς φακέλους με ένα σημείωμα: Αν ποτέ δυσκολευτείς, άνοιξε τους έναν – έναν με τη σειρά τους. Κάθε φορά θα βρίσκεις μέσα μια χρήσιμη συμβουλή. Δεν πέρασε καιρός και άρχισαν τα λάθη του. Έτσι από περιέργεια άνοιξε τον πρώτο φάκελο.
- Ρίξ’ τα σε μένα έγραφε! Του άρεσε η ιδέα και άρχισε να κατηγορεί για όλα τον προκάτοχο του.
Με τον καιρό ήρθαν και νέες γκάφες οπότε αναγκάστηκε να ανοίξει τον δεύτερο φάκελο.
- Ριξ΄τα στους άλλους! Έγραφε. Ξανάπεσε στην παγίδα και άρχισε να φορτώνει όλα του τα λάθη σε όλους τους άλλους πλην αυτού.
Δεν άργησε έτσι να γίνουν τα πράγματα απελπιστικά οπότε χρειάστηκε και τον τρίτο φάκελο. Τον άνοιξε και διάβασε:
- Τώρα ετοίμασε εσύ τους δικούς σου φακέλους!

*********
Ένας νεαρός Αθηναίος, από αριστοκρατική οικογένεια, αλλά άσωτος και μωρός, περιφρονούσε τον συνομιλητή του Κλεάνθη για την άσημη καταγωγή του. Ο Κλεάνθης όμως, που έγινε ονομαστός φιλόσοφος, είπε στον ανάξιο εκείνο: «Με μένα θα αρχίσει η δόξα της γενιάς μου. Με σένα θα τελειώσει».

Δεν μπορούμε να είμαστε αδιάφοροι για την σωτηρία της ψυχής μας.


Πρέπει να μας απασχολή συνέχεια πώς θα σωθούμε. Αν δεν μας απασχολή αυτό, θα μένουμε δεμένοι με τα γήινα και θα είμαστε συνέχεια βραχυκυκλωμένοι.
Όταν δεν ξεχνούμε ότι ο σκοπός μας εδώ στην γη είναι η απόκτηση της Βασιλείας του Θεού, τότε μπαίνει μέσα μας η καλή ανησυχία.
Αυτή η ανησυχία αργά ή γρήγορα θα μεταφέρη την ψυχή μας στον πνευματικό χώρο, όπου θα βρη άφθονο οξυγόνο, θα ζωντανέψη και θα πετάξη ψηλά.
Ο Θεός δεν έδωσε το μυαλό στον άνθρωπο, για να καταγίνεται συνέχεια με το πώς να βρη ταχύτερο μέσο να πηγαίνη από την μια χώρα στην άλλη, αλλά, για να καταγίνεται πρώτα με το κυριώτερο: πώς να φθάση στον προορισμό του, κοντά στον Θεό, στην αληθινή χώρα, στον Παράδεισο.
Αγ. Παϊσίου Αγιορείτου: ΛΟΓΟΙ Ε’ «Πάθη και Αρετές»

Δια να γίνωμεν τέκνα Θεού και Θεοί κατά χάριν πρέπει πάντοτε να προσευχώμεθα.

Δια να γίνωμεν τέκνα Θεού και Θεοί κατά χάριν πρέπει πάντοτε να προσευχώμεθα. Πάσα γαρ δόσις αγαθή και παν δώρημα τέλειον άνωθεν εστί καταβαίνον εκ του Πατρός των φώτων. Εάν θέλωμεν λοιπόν να γίνωμεν τέκνα Θεού ας τον παρακαλώμεν συνεχώς και αδιαλείπτως να μας αξιώσει της τοιαύτης χάριτος.
Ας κοληθή η ψυχή μας, οπίσω αυτού, ως λέγει ο Δαβίδ, "εκολήθη η ψυχή μου οπίσω σου, εμού δε αντελάβετο η δεξιά Σου" και ο Θεολόγος Γρηγόριος λέγει: "Νους Θεώ συναπτόμενος και αυτώ εγχρονίζων δια προσευχής και αγάπης σοφός γίνεται και αγαθός και δυνατός και φιλάνθρωπος και ελεήμων και μακρόθυμος, και απλώς ειπείν πάντα σχεδόν τα θεία ιδιώματα εν εαυτώ περιφέρει..." Ας αγαπήσωμεν λοιπόν τον Θεό εξ όλης της δυνάμεως μας και τον πλησίον μας ως εαυτόν μας δια να γίνωμεν τέκνα Θεού και Θεοί κατά χάριν. Αμήν.
Γέροντος Φιλόθεου Ζερβάκου

Μία νέα πρόταση! Ιεραποστολικά τετράδια για την ενίσχυση της προσπάθειάς μας στην Ουγκάντα




Με τη χάρη και την ευλογία του Θεού η Ιεραποστολική μας δράση συνεχίζει και επεκτείνεται.Με το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς ετοιμάσαμε για το σκοπό αυτό Ιεραποστολικά τετράδια με πανέμορφο  πολύχρωμο εξώφυλλο  με φωτογραφίες αλλά και σχέδια από τα πιο όμορφα χαμόγελα της Ουγκάντας : τα παιδιά, και απευθύνονται σε άλλα παιδιά που ξεκινούν τώρα την σχολική τους διαδρομή. Κάθε τετράδιο διατίθεται στην τιμή των  2 ευρώ από την Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής προκειμένου να ενισχυθεί η προσπάθεια μας  για τη δημιουργία Δημοτικού Σχολείου και γυμνασίου στα χωριά Λουγκουζί και Μπουσούγκιου.Τα σπυράλ αυτά τετράδια θυμίζουν από το εξώφυλλό τους ακόμα πως «Άλλη χαρά δεν είναι πιο μεγάλη από τη χαρά που δίνεις»

Θα τα βρείτε στη δωροέκθεση «από καρδιάς» της Ιεράς Μονής Παναγίας Χρυσοπηγής.Τηλέφωνο επικοινωνίας 2295022228
 
 
Γιορτάζουμε σήμερα 7 Σεπτεμβρίου, ημέρα μνήμης του Αγίου Σώζοντος.

Ο Άγιος Σώζων έζησε στα τέλη του 3ου αιώνα μ.Χ. Πατρίδα του ήταν η Λυκαονία και σαν εθνικός ονομαζόταν Ταράσιος. 
Όταν βαπτίσθηκε χριστιανός, ονομάσθηκε Σώζων. Βοσκός στο επάγγελμα, προσπαθούσε να μιμείται την ημερότητα των προβάτων, που θαύμαζε πολύ.
Πολλές φορές τον ενοχλούσαν και τον αδικούσαν οι άλλοι βοσκοί, αλλά αυτός πάντοτε στάθηκε πράος απέναντι τους. «Μου είναι ντροπή», έλεγε, «να γίνω κατώτερος από τα πρόβατα που βόσκουν». Μελετούσε με επιμέλεια την Αγία Γραφή, και όταν στην εξοχή συναντούσε ειδωλολάτρη, προσπαθούσε να τον κατηχήσει στο Χριστό.
Κάποτε ο Σώζων πήγε στην Πομπηϊούπολη της Κιλικίας, όπου υπήρχε ένα χρυσό ειδωλολατρικό άγαλμα. Μόλις το είδε, η ψυχή του πράου Σώζοντα παροργίστηκε. Τότε, με θάρρος πολύ έσπασε το δεξί χέρι του χρυσού αγάλματος, το πούλησε και τα έσοδα διαμοίρασε στους φτωχούς.
Ο έπαρχος Μαξιμιανός αναστατώθηκε και φυλάκισε πολλούς ανεύθυνους. Όταν το έμαθε αυτό ο Σώζων, παρουσιάστηκε στον έπαρχο και στις απειλές του με ήρεμο ύφος απάντησε ότι μέσα στο ναό το άγαλμα ήταν άχρηστο, ενώ έτσι ωφέλησε και κάποιους φτωχούς.
Αμέσως τότε, αφού τον βασάνισαν φρικτά, τον έριξαν στη φωτιά, όπου ο πράος και ζηλωτής βοσκός απήλθε προς τον Κύριο.
Απολυτίκιο:
Ήχος α’. Της ερήμου πολίτης.
Δι' όμφης ουρανίου πιστωθείς προς τα κρείττονα, τους της ευσέβειας αγώνας, άπτοητως διέδραμες· και ώφθης του Σωτήρος κοινωνός, αθλήσας Μάρτυς Σώζων άνδρικως· διά τούτο διασώζεις εκ πειρασμών, τους πίστει προσιόντας σοι. Δόξα τω παρασχόντι σοι ίσχυν, δόξα τω σε στεφανώσαντι, δόξα τω ένεργουντι διά σού πάσιν ιάματα.
 

Κυριακή 6 Σεπτεμβρίου 2015

Η Ιερά Σύνοδος για την τοποθέτηση του Υπουργού κ. Νίκου Χριστοδουλάκη 6.9.2015

Σε χθεσινή ομιλία του στην Θεσσαλονίκη ο Υπουργός Οικονομίας κ. Νίκος Χριστοδουλάκης, απαντώντας στην ερώτηση του επιχώριου Σεβ. Μητροπολίτη κ. Ανθίμου «πού πάνε οι φόροι που εισπράττει το κράτος», φέρεται να προέβη, αντί απαντήσεως επί της ουσίας, σε μια ad hominem υπόδειξη προς τον Σεβ. Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης ότι δεν χρειάζεται να ανησυχεί, γιατί μέχρι τώρα καμία κυβέρνηση δεν τόλμησε να φορολογήσει την Εκκλησία. Κατ' αρχάς προκαλεί απορία η αναπαραγωγή του αστικού μύθου ότι «η ορθόδοξη Εκκλησία δεν φορολογείται ή έχει φορολογικά προνόμια» από τον ίδιο τον Υπουργό Οικονομίας της χώρας. Επειδή ίσως ο κ. Υπουργός δεν έχει προλάβει να ενημερωθεί για τις νομοθετικές αλλαγές στην φορολόγηση της Εκκλησίας της Ελλάδος από την τελευταία του θητεία ως Υπουργού Οικονομίας – Οικονομικών (2001-2004) και μέχρι σήμερα, επαναλαμβάνουμε ότι προβλέπεται και καταβάλλεται από τα νομικά πρόσωπα της Εκκλησίας της Ελλάδος :

α. Φόρος Εισοδήματος με συντελεστή 26% για τα έσοδά τους, τα οποία μάλιστα θεωρούνται κατά νόμον ως «έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα», και προκαταβολή Φόρου Εισοδήματος επομένου έτους με συντελεστή 55% (άρθρα 44, 45 περ. γ΄, 47 παρ. 2, 58, 71 παρ. 1 του Ν. 4172/2013).

β. Φόρος Δωρεών και Κληρονομιών με συντελεστή 0,5%, όπως προβλέπεται για τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου και τους Ο.Τ.Α. (άρθρα 25 παρ. 3, 29 παρ. 5 43 Κεφ. Β΄ περ. α΄ Ν. 2960/2001, 25 παρ. 9, 14, 16 Ν. 3842/2010).

γ. Φόρος Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) με τους ίδιους συντελεστές, οι οποίοι γενικώς ισχύουν για παραδόσεις αγαθών και παροχή υπηρεσιών, που αποτελούν εμπορική δραστηριότητα (Ν. 2859/2000).

δ. Ενιαίος Φόρος Ακίνητης Ιδιοκτησίας (ΕΝ.Φ.Ι.Α.), κύριος και συμπληρωματικός, για όλα τα ακίνητά τους (άρθρα 5 παρ. 3 Ν. 4223/2013, δέκατο όγδοο παρ. 1.β Ν. 4286/2014). Απαλλάσσονται μόνο οι λατρευτικοί χώροι και οι κοινωφελείς χώροι (π.χ. γηροκομεία, αίθουσες συσσιτίων) που ιδιοχρησιμοποιούνται. Η εν λόγω απαλλαγή ισχύει όχι μόνο για την Εκκλησία της Ελλάδος, αλλά και για όλους τους νόμιμα υφισταμένους λατρευτικούς χώρους ή ακίνητα κοινωφελούς χρήσεως που χρησιμοποιούνται από όλες τις γνωστές θρησκείες και όλα τα μη κερδοσκοπικά νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου (σωματεία, ιδρύματα κ.λπ.) (άρθρο 3 παρ. 1 περ. δ΄, ε΄, στ΄.α) Ν. 4223/2013).

Επιπλέον παρακρατούνται και αποδίδονται από τα εκκλησιαστικά νομικά πρόσωπα φόροι για παροχή μισθωτών ή ανεξάρτητων υπηρεσιών (άρθρο 61, 62, 64 παρ. 1δ Ν. 4172/2013) και καταβάλλονται τέλη χαρτοσήμου (κωδ. Π.Δ. της 28.7.1931) και όλες οι κρατήσεις (π.χ. ΟΓΑ) επί της αξίας συναλλαγών, που ισχύουν γενικώς για τα υπόλοιπα νομικά πρόσωπα.

Τέλος, η οποιαδήποτε ανησυχία της Εκκλησίας, την οποία διασκέδασε ο κ. Υπουργός κατά τον ανωτέρω ατυχή τρόπο, σε σχέση με την υπερφορολόγηση των πολιτών και την αποτελεσματική διαχείριση από το Κράτος των φορολογικών εσόδων, προέρχεται από την ζωντανή εμπειρία μέσα από τις Ενορίες, τα εκκλησιαστικά ιδρύματα και τα φιλόπτωχα ταμεία, που παρέχουν ηθική και υλική συμπαράσταση στη διαρκώς αυξανόμενη ανθρώπινη ανάγκη, φτωχοποίηση και έλλειψη ελπίδας των κατοίκων αυτής της χώρας, γεγονός που συνεπάγεται ότι η Εκκλησία δικαιούται και υποχρεούται «δια να ομιλεί» για τα θέματα αυτά, ελευθέρως και ακωλύτως, στην πολιτική ηγεσία της Πατρίδας. 

Σάββατο 5 Σεπτεμβρίου 2015

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΔ΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ – 6 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2015

Ιερά Μητόπολις Σερβίων και Κοζάνης
ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΔ´ ΜΑΤΘΑΙΟΥ
(Ματθ. κβ΄ 2-14)
Πολύς κόσμος, ἀγαπητοί μου ἀδελφοί, αἰσθάνεται χαρά καί εὐχαρίστηση ὅταν συμβεῖ νά λάβουν χαιρετισμό ἤ αὐτόγραφο σημείωμα ἀπό ἀξιωματούχους ἀνθρώπους. Ὅμως, ὅπως εἶναι γνωστό, οἱ τιμές αὐτές εἶναι ἐφήμερες, προσωρινές καί φευγαλέες. Ὅλα τά ἐπίγεια, ὅσο ἐλκυστικά καί ἄν παρουσιάζονται, εἶναι ἀνίκανα νά ἱκανοποιήσουν μόνιμα τούς πόθους τοῦ ἀνθρώπου. Προσκλήσεις, δεξιώσεις, συμπόσια, τιμή καί δόξα παρέρχονται ὅπως οἱ σκιές.
Τό μόνο αἰώνιο καί ἀμετάβλητο εἶναι ὁ ζωηφόρος λόγος καί τό θέλημα τοῦ Θεοῦ, ὁ ὁποῖος ἔχοντας τήν ἐπιθυμία νά μᾶς χορηγήσει τή μόνιμη χαρά, μᾶς ἐπιτρέπει νά τόν συναναστρεφόμαστε, μᾶς δίνει τή χάρη του, μᾶς καθαρίζει ἀπό τά στίγματα τῆς ἁμαρτίας καί καθημερινά μᾶς παραθέτει τράπεζα, ὅπου προσφέρεται ὁ Ἀμνός τοῦ Θεοῦ, «ὁ αἴρων τήν ἁμαρτία τοῦ κόσμου».
Τό μέγεθος ὅμως τῆς γενναιοδωρίας τοῦ οἰκοδεσπότη μαρτυρεῖ τό ἐπουράνιο συμπόσιο, πού εἶναι ἤδη στρωμένο γιά τούς γάμους τοῦ Υἱοῦ Του, στό ὁποῖο εἶναι πολλοί καλεσμένοι ἀπό κάθε φυλή, γλῶσσα καί τάξη, τούς ὁποίους ὁ οἰκοδεσπότης Θεός περιμένει νά ἀνταποκριθοῦν στήν πρόσκλησή Του.
Δικαίωμα εἰσόδου στούς γάμους ἔχουν ὅλοι πού συμμορφώνονται πρός τό θέλημα τοῦ Κυρίου, δηλαδή οἱ πράοι, εἰρηνοποιοί, καθαρά καρδίᾳ, πεινῶντες καί διψῶντες τήν δικαιοσύνη καί ὅλοι οἱ ἐφοδιασμένοι μέ τό λευκό ἔνδυμα τοῦ γάμου. Εὐτυχισμένοι ὅσοι εἰσέλθουν στό γάμο ἐκεῖνο, τοῦ ὁποίου ἡ πανηγυρική ἀτμόσφαιρα εἶναι ἀνέκφραστος καί στόν ὁποῖο ἐπικρατεῖ ἡ μόνιμη χαρά καί ἡ ἀνυπόκριτη συναδέλφωση. Οἱ συνδαιτημόνες τοῦ συμποσίου μετέχουν ὡς πρωτότοκοι γραμμένοι στούς οὐρανούς, ὡς συμπολίτες τῶν ἁγίων, ὡς κληρονόμοι Θεοῦ καί συγκληρονόμοι Ἰησοῦ Χριστοῦ.
Στό σημεῖο αὐτό πρέπει νά προσέξουν πολύ οἱ ἄνθρωποι τῆς ἐποχῆς μας, οἱ ὁποῖοι δίνουν προβάδισμα στά πρόσκαιρα καί περιφρονοῦν τά αἰώνια. Μάχονται γιά νά συμμετάσχουν σέ μιά ἐπίγειο δεξίωση, ἐνῶ ἀδιαφοροῦν γιά τά οὐράνια καί σέ καμιά ἑτοιμασία δένπροβαίνουν γιά τό πανηγύρι τῆς Βασιλείας τῶν Οὐρανῶν.
Ἡ πρόσκληση βρίσκεται στά χέρια ὅλων τῶν βαπτισμένων καί ἡ θύρα τοῦ συμποσίου εἶναι ἀκόμη ἀνοιχτή. Εὐτυχισμένοι ὅσοι εἰσέλθουν καί συμμετάσχουν σ’ αὐτό, γιατί πρόκειται γιά τούς γάμους τοῦ Υἱοῦ τοῦ Βασιλέως Θεοῦ.
Ὅπως ὅμως εἶναι γνωστό, ἐκτός τῆς ἐνδυμασίας τοῦ σώματος ὑπάρχει καί ἡ ἐνδυμασία τῆς ψυχῆς, ἡ ὁποῖα μολονότι εἶναι πνευματική καί ἀόρατη, εἶναι πραγματική καί ἔχει μεγαλύτερη ἀξία καί σπουδαιότητα. Τήν στολή αὐτή παίρνει ὁ χριστιανός τήν ὥρα τοῦ βαπτίσματος, ὁπότε ψάλλεται ὁ ὕμνος «ὅσοι ἐν Χριστῷ ἐβαπτίσθητε, Χριστόν ἐνεδύσασθε».
Ὅπως ἡ ἐνδυμασία τοῦ σώματος ὑπόκειται σέ ἀλλοίωση καί φθορά κατά παρόμοιο τρόπο καί ἡ στολή τῆς ψυχῆς ὑπόκειται σέ φθορά καί ἐπιφέρει ντροπή στόν κάτοχό της.
Καί ὅπως δέν τολμάει ὁ ἄνθρωπος νά συμμετάσχει σέ γάμο ἤ πανηγυρική ἐκδήλωση χωρίς τό ἀπαιτούμενο ἔνδυμα, κατά παρόμοιο τρόπο δέν θά βρεῖ τό θάρρος νά συμμετάσχει στό πανηγύρι τοῦ οὐρανοῦ χωρίς τήν ἀνάλογη καί καθαρή στολή τῆς ψυχῆς.
Γι’ αὐτό ὅσοι ἐνδιαφέρονται γιά τή σωτηρία τους ἄς φροντίσουν νά διατηρήσουν καθαρή τή στολή τῆς ψυχῆς τους, ἡ ὁποῖα ἐφασφαλίζεται ὄχι μόνο μέ τήν ἀποφυγή τῆς ἁμαρτίας, ἀλλά καί μέ τή μετάνοια, τήν ἀγαθοεργία καί τή μόνιμη ὑπακοή στό θέλημα τοῦ Θεοῦ.
Ἀγαπητοί ἀδελφοί, μακάριοι οἱ ἀκούοντες τόν λόγο τοῦ Θεοῦ καί φυλάσοντες αὐτόν. Αὐτοί θά μετατρέψουν τόν ἀρραβώνα τοῦ βαπτίσματος σέ μόνιμο γάμο, στόν ὁποῖο θά συμμετάσχουν μέ ὅλους τούς ἁγίους ὡς μέλη Χριστοῦ, κληρονόμοι τῶν αἰωνίων ἀγαθῶν, τά ὁποῖα εἶναι ἀσύλληπτα ἀπό τόν ἄνθρωπο. Ἀμήν.
Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...