Κυριακή 7 Νοεμβρίου 2021

Κορωνοϊός: Ήθελε να εμβολιαστεί ο μοναχός που κατέληξε λόγω Covid στο Άγιο Όρος και δεν τον άφηναν

 

Με τη ζωή τους παλεύουν και άλλοι τρεις μοναχοί, οι οποίοι νόσησαν με κορωνοϊό και είναι επίσης ανεμβολίαστοι

Ανεμβολίαστοι ήταν και οι δύο μοναχοί από το Άγιο Όρος που  έχασαν τη ζωή τους λόγω Covidοι οποίοι είχαν νοσήσει βαριά και είχαν διασωληνωθεί.

 Σήμερα, Κυριακή, έγινε γνωστός ο θάνατος του 59χρονου μοναχού, λίγες ημέρες μετά τον θάνατο ενός άλλου μοναχού από τη Σκήτη της Αγίας Άννας.

 

Όπως μετέδωσε το MEGA, ο μοναχός από τη Σκήτη της Αγίας Άννας στο Άγιο Όρος είχε εκφράσει την επιθυμία του να εμβολιαστεί, όμως δεν τον άφηνε ο γέροντάς του.

Παράλληλα, στο Άγιο Όρος, παλεύουν με τη ζωή τους και άλλοι τρεις μοναχοί, οι οποίοι νόσησαν με κορωνοϊό και είναι επίσης ανεμβολίαστοι.

Πώς ξέφυγε ο κορωνοϊός και πάλι στο Άγιο Όρος

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις και πληροφορίες, οι αρχές κάνουν λόγο για πολλούς προσκυνητές από τα Βαλκάνια, κυρίως από τη Ρουμανία, οι οποίοι μπαίνουν με πλαστά πιστοποιητικά εμβολιασμού στο Άγιο Όρος και έτσι εξαπλώθηκε και πάλι ο κορωνοϊός, ο οποίος έχει κάνει νέο χτύπημα, με δύο μοναχούς νεκρούς και τρεις διασωληνωμένους.

 https://www.protothema.gr/koronoios-live/article/1179196/koronoios-ithele-na-emvoliastei-o-monahos-pou-katelixe-logo-covid-sto-agio-oros-kai-den-ton-afinan/

Άγιο Όρος: Πέθανε από κορωνοϊό 59χρονος μοναχός – Ο δεύτερος σε λίγες ημέρες


Το περασμένο Σάββατο, 30 Οκτωβρίου, το Άγιο Όρος φιγουράριζε στην πρώτη θέση πανελλαδικά των περιοχών με τα περισσότερα κρούσματα σε αναλογία πληθυσμού, με 8 κρούσματα, που αντιστοιχούσαν σε 441,74 ανά 100.000 κατοίκους.


Στο πένθος «βυθίστηκε» το Άγιος Όρος. Κατέληξε ο π. Παντελεήμων μοναχός από την Ιερά Καλύβη Κοιμήσεως Θεοτόκου (μικρά Αγία Άννα) σε ηλικία 59 ετών που είχε διασωληνωθεί λόγω κορωνοϊού, σύμφωνα με το thesstoday.

Εκτός από τον π. Παντελεήνων, πριν από μερικές ημέρες έφυγε από τη ζωή και ο πατήρ Διονύσιος από τη Σκήτη της Αγίας Άννας, ο οποίος, μάλιστα, ήταν το πρώτο θύμα του τέταρτου κύματος του κορωνοϊού στο Άγιο Όρος και το 8ο συνολικά από την αρχή της πανδημίας. Μετά και τον θάνατο του π. Παντελεήμων, ο αριθμός αυξήθηκε στους 9.

Το περασμένο Σάββατο, 30 Οκτωβρίου, το Άγιο Όρος φιγουράριζε στην πρώτη θέση πανελλαδικά των περιοχών με τα περισσότερα κρούσματα σε αναλογία πληθυσμού, με 8 κρούσματα, που αντιστοιχούσαν σε 441,74 ανά 100.000 κατοίκους.

Πηγή: Thess Today

Πηγή: skai.gr/

Πέμπτη 21 Οκτωβρίου 2021

Σοπενχάουερ: «Για να καταλάβουμε πόσο μικρή είναι η ζωή, πρέπει να έχουμε χρόνια στην πλάτη μας..»

Όταν είμαστε νέοι, ό,τι και να μας λένε οι άλλοι θεωρούμε πως η ζωή είναι ατέλειωτη και χρησιμοποιούμε το χρόνο μας απερίσκεπτα. 

 Όσο μεγαλώνουμε όμως, αρχίζουμε να κάνουμε οικονομία. 

 Γιατί προς τα τέλη της ζωής μας, κάθε μέρα που ζούμε μας προκαλεί μια αίσθηση που μοιάζει μ’ αυτήν που έχει σε κάθε του βήμα ο εγκληματίας, όταν τον πάνε στο ικρίωμα. 

 Από τη σκοπιά της νιότης, η ζωή φαίνεται να εκτείνεται στο άπειρο μέλλον. 

 Απ’ τη σκοπιά των γηρατειών όμως, φαίνεται ότι δεν είναι παρά ένα σύντομο παρελθόν. 

 Άρα στην αρχή η ζωή μάς δίνει την εντύπωση ότι τα πράγματα είναι πολύ μακριά, σαν να κοιτάζουμε τον κόσμο ανάποδα μέσα από τον αντικειμενικό φακό του τηλεσκοπίου, ενώ προς το τέλος της ζωής είναι σαν να την κοιτάζουμε απ’ τον προσοφθάλμιο. 

 Για να καταλάβουμε πόσο μικρή είναι η ζωή, πρέπει να έχουμε χρόνια στην πλάτη μας, πρέπει δηλαδή να έχουμε ζήσει πολύ. 

 Όταν είμαστε νέοι, ο ίδιος ο χρόνος φαίνεται να κυλάει πολύ πιο αργά, γι’ αυτό και το πρώτο τέταρτο της ζωής μας δεν είναι μόνο το ευτυχέστερο αλλά και το πιο παρατεταμένο. Αφήνει πίσω του πιο πολλές αναμνήσεις. 

 Κάθε άνθρωπος έχει να σου πει πολύ περισσότερα πράγματα για το πρώτο τέταρτο της ζωής του παρά για τις δύο επόμενες περιόδους μαζί.

 Μάλιστα, όπως συμβαίνει στην άνοιξη του έτους, έτσι και στην άνοιξη της ζωής, οι μέρες είναι κουραστικά μεγάλες.

 Το φθινόπωρο όμως, είτε του έτους είτε της ζωής, αν και οι μέρες είναι μικρές, είναι πιο χαρούμενες και πιο ομοιόμορφες. 

 Όταν η ζωή φτάσει στο τέλος της, δεν ξέρουμε καν πού έχουμε μείνει.

Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2021

Τα γυρίσματα του James Bond στα Μετέωρα εξόργισαν τους καλόγερους: Απειλούσαν να τον κάψουν

 


Το 1980 η Ελλάδα είχε την τιμητική της, καθώς οι παραγωγοί της ταινίας «James Bond: Για τα μάτια σου μόνο» επέλεξαν τη χώρα μας για κάποια γυρίσματα. Το συνεργείο ξεκίνησε τα γυρίσματα από την Κέρκυρα. Εκεί οι κάτοικοι του νησιού υποδέχτηκαν θερμά όσους συμμετείχαν στην παραγωγή της ταινίας. Κάτι που δεν συνέβη για τον Ρότζερ Μουρ και τους υπόλοιπους συντελεστές της ταινίας όταν βρέθηκαν στα Μετέωρα.

Στις 20 Οκτωβρίου, το σενάριο της ταινίας ήθελε τον Τζέιμς Μποντ, να σκαρφαλώνει σε ένα από τα έξι εναπομείναντα μοναστήρια, εκείνο του Αγίου Βαρλαάμ. Το μοναστήρι μετατράπηκε στο καταφύγιο του «κακού» Κριστάτου για τις ανάγκες της ταινίας. Ωστόσο, οι μοναχοί εξοργίστηκαν και προκειμένου να προστατέψουν τα κτίρια από την ιερόσυλη κάμερα των Άγγλων τεχνικών, τα κάλυψαν με αδιαφανές πλαστικό.



Μάλιστα, οχυρώθηκαν στα μοναστήρια και απειλούσαν ότι θα κάψουν ζωντανό τον πρωταγωνιστή, ενώ απαγόρευσαν την είσοδο σε οποιονδήποτε προσπαθούσε να τους προσεγγίσει. Δεν επέτρεπαν την πρόσβαση ούτε σε εκατοντάδες τουρίστες που κατέφθαναν στα Μετέωρα για να επισκεφθούν τα μοναστήρια.

Η εταιρεία παραγωγής είχε ήδη εξασφαλίσει, από το υπουργείο Πολιτισμού, άδεια κινηματογράφησης εντός και εκτός του χώρου των μοναστηριών, αυτό όμως, όπως αποδείχθηκε στην πράξη δεν ήταν αρκετό. «Το κλείσιμο των μοναστηριών αποφασίστηκε χθες από όλους τους καλόγερους και γίνεται σε ένδειξη διαμαρτυρίας, γιατί το υπουργείο Πολιτισμού έδωσε άδεια να γυρισθεί στο χώρο των Μετεώρων, η ταινία ‘Για τα μάτια σου μόνο’, στην οποία όπως τονίζουν οι καλόγεροι, περιλαμβάνονται σκηνές ληστείας, βίας, σεξ κλπ., που προσβάλλουν βάναυσα την ιερότητα των Μετεώρων», αναφέρει σχετικό δημοσίευμα της εποχής.

Θέση για την όλη κατάσταση πήρε ο Ρότζερ Μουρ, ο οποίος λόγω της παρουσίας του στην τηλεοπτική σειρά «Ο Άγιος» είχε αποκτήσει και το αντίστοιχο προσωνύμιο. Ο πρωταγωνιστής με αρκετή δόση χιούμορ είχε πει: «Δεν θα ξέρουνε φυσικά ότι εκτός από ‘Τζέιμς Μποντ’ είμαι και ‘Άγιος’ και ότι σαν τέτοιο θα έπρεπε να με αντιμετωπίσουνε και να με υποδεχτούνε μ’ ανοιχτές αγκάλες…».

Ο Μουρ πάντως πρόσθεσε ότι «η υπόθεση δημιουργεί απρόβλεπτες δυσκολίες στο κινηματογραφικό συνεργεί – και στο επιτελείο που δουλεύει για να τελειώσει στην ώρα του το φιλμ», αλλά και πως ως «επαγγελματίας δεν μου πέφτει λόγος για την κατάσταση που δημιουργήθηκε χωρίς να φταίμε σε τίποτα. Προσωπικά δε θα ήθελα να αναμιχθώ παρά μόνο στο ρόλο που μου έχουνε αναθέσει. Δηλαδή να στέκομαι μπροστά στη μηχανή και ν’ αφήνω τους μπελάδες αυτού του είδους για τους άλλους».

Ο χρόνος κυλούσε και η παραγωγή της ταινίας έπρεπε να ολοκληρώσει τα γυρίσματα της. Όταν αντιλήφθηκαν ότι κανένα επίσημο υπουργικό χαρτί αλλά και καμία πρόταση οικονομικής στήριξης δεν θα έπειθε τους μοναχούς και τις μοναχές να ανοίξουν τα μοναστήρια, οι σκηνογράφοι και οι τεχνικοί της ταινίας ακολούθησαν το plan b κι έφτιαξαν μια δικιά τους μονή μπροστά από τα ήδη υπάρχοντα.

Ακόμα και το ομοίωμα του μοναστηρίου όμως, προκάλεσε τις αντιδράσεις των μοναχών, οι οποίοι απείλησαν ότι θα το κάψουν. Παράλληλα, κρέμασαν ναϋλον σακούλες έξω από τις Μονές τους για να «χαλάσουν» το φόντο και τα πλάνα του σκηνοθέτη. Δεν εμπόδιζαν τα γυρίσματα μόνο στους χώρους των μοναστηριών αλλά και στα Μετέωρα. Αφού απέτυχαν μετά την παρέμβαση της Χωροφυλακής, κάλυψαν τα παράθυρα με λάβαρα κίτρινα με δικέφαλους, ενώ παράλληλα άπλωναν την μπουγάδα με τα εσώρουχα τους για να μην περάσει καμία σκηνή μοναστικής ζωής στην ταινία.

Οι μοναχοί θεωρούσαν αδύνατον να επιτρέψουν να εισέλθουν οι κάμερες στα μοναστήρια. Στην προσπάθεια βρήκαν συμμέτοχους λίγους πολίτες της περιοχής. Οι περισσότεροι κάτοικοι των Μετεώρων πήραν το μέρος της παραγωγής. Αντιλήφθηκαν το συμφέρον για την περιοχή, την αναγνωρισιμότητα και τα κέρδη που μπορούσαν και οι ίδιοι να έχουν. Εκείνη την περίοδο 240 άνθρωποι έμειναν 45 μέρες στα Μετέωρα και οι κάτοικοι του Καστρακίου και των γύρω κοινοτήτων συνειδητοποίησαν τα οικονομικά οφέλη για την περιοχή. Έτσι οργάνωσαν συλλαλητήριο στην Καλαμπάκα. Αποδοκίμασαν την στάση των μοναχών και προειδοποίησαν ότι θα καταλάβουν τα μοναστήρια αν δεν αποσύρουν οι καλόγεροι την άρνηση τους.

Παρ’ όλες τις αντιδράσεις, τις επεμβάσεις και τις μηνύσεις, η ταινία ολοκληρώθηκε και αποτέλεσε τεράστια εμπορική επιτυχία. Η σκηνή αναρρίχησης γυρίστηκε κανονικά και προσφέρει δέκα λεπτά μεγάλης αγωνίας, αφού ο «Πράκτορας 007» χάνει τέσσερις φορές την ισορροπία του.

 https://www.gazzetta.gr/plus/2052813/ta-gyrismata-toy-james-bond-sta-meteora-exorgisan-toys-kalogeroys-apeiloysan-na-ton

Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2021

Οι ενοχές είναι ένα εγωιστικό τέχνασμα που δεν μας αφήνει να αλλάξουμε

 

Όπως δεν πρέπει να κρίνουμε κακόβουλα τους άλλους, έτσι δεν πρέπει να καταδικάζουμε και τον εαυτό μας με απογοήτευση και ενοχές.

Οι ενοχές είναι κάτι το εγωιστικό. Βασίζονται στην αίσθηση ότι είμαστε ανώτεροι και δεν μας ταιριάζουν καθόλου οι αδυναμίες. Προέρχονται από ένα είδος αλαζονικής τελειομανίας.

Καλό είναι να μάθουμε να ζούμε με τα ελαττώματά μας, να συνηθίσουμε στη σκέψη ότι είμαστε συνηθισμένοι άνθρωποι με αδυναμίες και όχι "ευγενείς" που πρέπει να είναι τέλειοι. Έτσι μπορούμε να αποδεχόμαστε τα λάθη μας, να τα αντικρίζουμε κατά πρόσωπο, χωρίς φόβους, ντροπές και ενοχές και να εργαζόμαστε για την αντιμετώπισή τους.

Οι ενοχές είναι ένα τέχνασμα που δεν μας αφήνει να αλλάξουμε. Ντρεπόμαστε γι' αυτό που είμαστε και εξαντλούμε τη φυσική επιθυμία αυτοβελτίωσης σε στείρα κριτική για τον εαυτό μας. Νομίζουμε ότι κάτι κάνουμε, όμως απλώς αισθανόμαστε άσχημα και λύσεις δεν δίνουμε. Οι ενοχές διαιωνίζονται, γιατί διαιωνίζονται και τα λάθη μας, και αρχίζουμε να αποφεύγουμε από ντροπή ανθρώπους και καταστάσεις.

Η δυναμική της ψυχής μας βασίζεται στην αντίστροφη σχέση συνείδησης (απλής αλήθειας από την άμεση παρατήρηση) και του υποσυνείδητου (ψέματα προς τον εαυτό μας). Είναι υπεραπλούστευση, αλλά λειτουργεί αυτό το σκεπτικό.

Είμαστε ειλικρινείς προς τον εαυτό μας; Αν ναι, αυξάνεται το επίπεδο της συνειδητότητάς μας και γινόμαστε ο εαυτός μας. Λέμε ψέματα στον εαυτό μας; Τότε δημιουργούμε προσωπείο, πίσω από το οποίο κρύβουμε όποια αδυναμία δεν συμφέρει το εγώ μας και συρρικνώνεται η συνείδησή μας.

users.spark.net.gr/~thalis
 
 www.aytepignosi.com


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...