Τρώμε, γιατί είναι η πρώτη εντολή που έδωσε ο Θεός στον Αδάμ με τα εξής λόγια, « καὶ ἐνετείλατο Κύριος ὁ Θεὸς τῷ ᾿Αδὰμ λέγων· ἀπὸ παντὸς ξύλου τοῦ ἐν τῷ παραδείσῳ βρώσει φαγῇ,» (Γεν. β’, 16). Μάλιστα στη συνέχεια του είπε και ποιο δεν πρέπει να φάνε για να μη πεθάνουν. « ἀπὸ δὲ τοῦ ξύλου τοῦ γινώσκειν καλὸν καὶ πονηρόν, οὐ φάγεσθε ἀπ᾿ αὐτοῦ· ᾗ δ᾿ ἂν ἡμέρᾳ φάγητε ἀπ᾿ αὐτοῦ, θανάτῳ ἀποθανεῖσθε ». Πώς να μη τρώει λοιπόν ο άνθρωπος, αφού η εντολή του Θεού είναι να τρώει; Ο Ίδιος ο Κύριος έτρωγε σύμφωνα με τα λόγια Του, « ἐλήλυθεν ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ἐσθίων καὶ πίνων, καὶ λέγετε· ἰδοὺ ἄνθρωπος φάγος καὶ οἰνοπότης, φίλος τελωνῶν καὶ ἁμαρτωλῶν »( Λουκ. ζ’, 34). Έτσι, ένας είπε ότι τρώμε για να ζούμε. Άλλος είπε ότι ζούμε για να τρώμε. Μήπως πρέπει να πει και κάποιος ότι τρώμε επειδή ζούμε; Το φαγητό το δίνει ο Θεός στους ζωντανούς με πρώτους και καλλίτερους τον Αδάμ και την Εύα, όπως αναφέρθηκε παραπάνω. Αφού λοιπόν ζούμε, δεν είναι ανάγκη να δίνει κανείς εξηγήσεις γιατί τρώει, γιατί αναπνέει, γιατί εργάζεται, γιατί πονάει, αφού όλα αυτά και άλλα πολλά είναι γνωρίσματα των ζωντανών. Πάντως το φαγητό και ό, τι άλλο κάνει ο άνθρωπος είναι μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία για να ευχαριστεί και να δοξάζει το Θεό. Ο Απόστολος Παύλος παραγγέλλει σχετικά, « Είτε ουν εσθίετε είτε πίνετε είτε τι ποιείτε, πάντα εις δόξαν Θεού ποιείτε » (Α’ Κορ. ι’, 31). Άρα, αφού το λέει και ο Παύλος, ας προστεθεί στα παραπάνω και το ότι τρώμε ή μάλλον, όταν τρώμε, πρέπει να τρώμε « εις δόξαν Θεού ». Αμήν.
Ιωάννης Χ. Δήμος πτχ. Θεολ. & Φιλοσ. Πανεπιστημίου Αθηνών
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου