Σάββατο 5 Νοεμβρίου 2011

«Πού βρίσκονται οι ψυχές των αμαρτωλών που πέθαναν αμετανόητοι και ασυγχώρητοι;»



Αμέσως μετά το σωματικό θάνατο του ανθρώπου, είτε ενάρετου είτε αμαρτωλού, η ψυχή του υφίσταται τη λεγόμενη μερική-ατομική κρίση. Κρίνεται, δηλαδή, σε μια πρώτη φάση από το Θεό και στη συνέχεια τοποθετείται σ’ έναν υπεραισθητό χώρο, όπου, περιμένοντας την τελική και καθολική Κρίση, προγεύεται είτε την ευφροσύνη του παραδείσου, αν ήταν δίκαιη, είτε το βασανισμό της κολάσεως, αν ήταν αμαρτωλή και δεν μετανόησε ως την ώρα της εξόδου της από το σώμα. Περιορισμένες, λοιπόν, σ’ αυτόν το χώρο, τον καθορισμένο από τον Κύριο και γνωστό μόνο σ’ Αυτόν, οι ψυχές των αμετανόητων αμαρτωλών περιμένουν με τρόμο, φρίκη και οδύνη τη στιγμή της οριστικής τους καταδίκης.

Η στάση μας απέναντι στη ζωή και το θάνατο.
Η επιθυμία σας να ζήσετε είναι φυσική και δεν έχει τίποτε το εφάμαρτο. Ωστόσο η χριστιανική στάση απέναντι στη ζωή και το θάνατο είναι: «Το θέλημα του Κυρίου γινέσθω» (Πράξ. 21:14). Γιατί, όπως λέει ο απόστολος Παύλος, κανένας μας δεν ζει για τον εαυτό του και κανένας μας δεν πεθαίνει για τον εαυτό του. Όταν ζούμε, ζούμε για τον Κύριο. Και όταν πεθαίνουμε, πεθαίνουμε για τον Κύριο. Είτε, λοιπόν, ζούμε είτε πεθαίνουμε, σ’ Εκείνον ανήκουμε (Ρωμ. 14:7-8). Αυτή τη διάθεση πρέπει να καλλιεργήσουμε μέσα μας, διώχνοντας κάθε φόβο και κάθε ανησυχία. «Πώς να παρουσιαστώ στον Κύριο, όταν πεθάνω;», αναρωτιέστε. Να παρουσιαστείτε έχοντας καθαριστεί από τις αμαρτίες σας με τη μετάνοια και την Εξομολόγηση, έχοντας λάβει το εφόδιο της αιώνιας ζωής, τα άχραντα Μυστήρια του Χρίστου, έχοντας στο νου σας αγαθούς λογισμούς και στην καρδιά σας άγια αισθήματα -πίστη, ελπίδα, ταπείνωση, φόβο Θεού… Τα αισθήματα αυτά αντικαθιστούν όλα τα καλά έργα, που η αρρώστια δεν σας επιτρέπει να κάνετε. (Οσίου Θεοφάνους του Εγκλείστου, «Χειραγωγία στην πνευματική ζωή», Ι. Μ. Παρακλήτου)
http://leimwnas.blogspot.com/2011/09/blog-post_8590.html
http://pneumatikixara.blogspot.com/2011/11/blog-post_6370.html

Λόγοι παρηγοριάς

Η απελπισία και η απογοήτευση είναι το χειρότερο πράγμα. Είναι παγίδα του σατανά, για να κάνει τον άνθρωπο να χάσει την προθυμία του στα πνευματικά και να τον φέρει σε απελπισία. Όλες σχεδόν οι αρρώστιες προέρχονται από έλλειψη εμπιστοσύνης στον Θεό και αυτό δημιουργεί άγχος. Το άγχος το δημιουργεί η κατάργηση του θρησκευτικού αισθήματος. (ΓΕΡ. ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ).

Ο άνθρωπος που έχει μεγάλη εμπιστοσύνη στον Θεό χαίρεται τα πάντα. Είτε είναι άρρωστος ,είτε μένει νηστικός, είτε τον αδικούν, είτε…, είτε…, πιστεύει ότι ο Θεός τα έχει επιτρέψει ,ελπίζει στον Θεό και είναι πάντα ασφαλισμένος στο λιμάνι της ελπίδος του Θεού.("γερ.παϊσιος)

«Οι Εθνικές Εκκλησίες και ο Εθνοφυλετισμός υπό το πρίσμα των Ιερών Κανόνων»


του Φίλιππου Τακόπουλου,
Υπ. Δρ Κανονικού Δικαίου του Τμήματος Θεολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών
Η νεώτερη δυτική Ευρωπαϊκή διανόηση και ιδιαίτερα η Γαλλική Επανάσταση με το ψήφισμα της 27ης Αυγούστου του 1789 της Συντακτικής Συνέλευσης διακήρυξε ότι «αρχή πάσης κυριαρχίας εναπόκειται ουσιωδώς εις το έθνος, ουδεμία συσσωμάτωσις, ουδέν άτομον δύναται να ασκήση εξουσίαν μη διατασσομένης ρητώς υπό του έθνους». Έτσι το έθνος = nation κατά τον Abbè Sieriès εκπροσωπείται από την τρίτη τάξη . Ορίστηκε δε το έθνος ως πολιτική ενότητα = Staatsnation . Αλλά και στον Ελλαδικό χώρο όλα τα Συντάγματα αναγράφουν ως θεμελιώδη αρχή της συντάξεως του Ελληνικού Πολιτεύματος ότι «όλες οι εξουσίες πηγάζουν από το έθνος» . Οι ιδέες αυτές του Ευρωπαϊκού διαφωτισμού εισπήδησαν και στον Ανατολικό Χριστιανισμό αποσυνδέοντας το έθνος από την αρμονική σύνδεση με την Χριστιανική πίστη μέσα στην εμπειρία του πνευματικού βίου της Εκκλησίας. Αναπτύχθηκε η τάση της εθνικής αυτοσυνειδησίας με υπερτονισμό των ιδιαιτεροτήτων έναντι των άλλων εθνοτήτων μέσα από την ανάπτυξη μιας υπερτροφικής κρατικής αυθεντίας. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την διαμόρφωση στα νεώτερα χρόνια μιας Γεωπολιτικής της Ορθοδοξίας, όπως διαμορφώθηκε διαχρονικά στη μεταβυζαντινή ιστορία, κατά τον François Thual. Το μοντέλο αυτό καρποφόρησε στα νεότερα Ορθόδοξα κράτη- έθνη, υιοθετήθηκε και κατέστη κριτήριο για τον επανακαθορισμό της σχέσεως Εκκλησίας- Έθνους.
Η ανάπτυξη ενός ιδιότυπου εθνικισμού , υπό την επίδραση του Διαφωτισμού, έθρεψε την ιδέα

Τρίτη 1 Νοεμβρίου 2011

KAΛO KAI EYΛOΓHMENO MHNA,ΝΑ ΕΧΕΤΕ!!!



ΔΟΞΑ ΣΟΙ ΚΥΡΙΕ!!!
ΔΟΞΑ ΣΟΙ!!!




ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟ ΜΗΝΑ!!!
ΧΑΡΑ ΘΕΟΥ ΝΑ ΕΧΕΤΕ!!!

ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΟ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ

AΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Παρουσίαση βιβλίου


Ἱερά Μονή Καρακάλλου τοῦ Ἁγίου Ὄρους
μέ ἀφορμή τήν συμπλήρωση χιλίων χρόνων ἀπό τῆς ἱδρύσεώς της προέβη στήν ἔκδοση πολυτελοῦς τόμου ἀφιερωμένου στήν συλλογή τῶν φορητῶν εἰκόνων της. Εἶναι ἡ πρώτη φορά πού ἕνα τμῆμα τοῦ πολύτιμου κειμηλιακοῦ πλούτου τῆς Μονῆς γίνεται εὐρύτερα γνωστό καί παραδίδεται στό φιλότεχνο, ἐπιστημονικό καί εὐσεβές κοινό. Πρόκειται γιά ἕνα μέχρι τώρα ἄγνωστο κομμάτι τῆς Ἁγιορείτικης κληρονομιᾶς.

Ἀνάμεσα σέ ἑκατοντάδες ἱερῶν εἰκόνων – καρποῦ εὐλάβειας καί καλλιτεχνικῆς εὐαισθησίας 10 αἰώνων – ἐπιλέχθησαν προσεκτικά γιά τήν παρούσα ἔκδοση 152 καί ἀναπαρήχθησαν μέ ἐξαιρετική μέριμνα καί πιστότητα. Οἱ εἰκόνες καλύπτουν μία περίοδο πού ἐκτείνεται ἀπό τόν 14ο μέχρι τόν 19ο αἰῶνα.

Μεταξύ ἄλλων, ὁ τόμος περιλαμβάνει τήν μεγαλύτερη συλλογή ἔργων τοῦ περίφημου ἁγιογράφου Διονυσίου ἱερομονάχου ἐκ Φουρνᾶ Εὐρυτανίας (18ος αἰώνας).

Τό ἔργο συνιστᾶ κορυφαία συμβολή στήν σπουδή τῶν εἰκόνων τῆς Μεταβυζαντινῆς περιόδου στό Ἅγιον Ὄρος, προσδοκώντας νά ἀποτελέσει ἐργαλεῖο πολύτιμο τόσο γιά τούς ἐρευνητές ὅσο καί γιά τό φιλότεχνο κοινό. Παράλληλα, ἡ πλούσια καί ἐξαιρετικῆς ποιότητας εἰκονογράφηση παρέχει πολύτιμο ὑλικό (πρότυπα) σέ ὅσους ἀσκοῦν τήν τέχνη τῆς ἁγιογραφίας, άλλά καί μία μοναδική ὀπτική ἐμπειρία στούς ἁπλούς λάτρεις τῆς βυζαντινῆς τέχνης.

Ὁ τόμος ἀποτελείται ἀπό 552 σελίδες μεγάλου σχήματος (23×32 ἑκ.), οἱ ὁποῖες φιλοξενοῦν συνολικά 241 ἀναπαραγωγές εἰκόνων (πλῆρες μέγεθος καί λεπτομέρειες), στήν πλειονότητά τους ὁλοσέλιδες. Ὅλες οἱ λεζάντες τῶν εἰκόνων εἶναι δίγλωσσες (ἑλληνικά-ἀγγλικά), καθιστώντας τήν περιήγηση ἱκανή γιά τόν μή ἑλληνόφωνο ἀναγνώστη, ἐνῶ ἕνα πλῆρες κεφάλαιο στήν ἀγγλική συνοψίζει τά σημαντικότερα σημεῖα.

“Πολιτιστική κληρονομιά παγκοσμίου ἐμβέλειας πού καταγράφεται γιά πρώτη φορά σέ ἕνα ἐξαίσιο τόμο, κόσμημα ἀληθινό…” Στύλος Ὀρθοδοξίας, φ.123, Μάϊος 2011

http://iconskarakallou.gr/

Κυριακή 30 Οκτωβρίου 2011

ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ!!!


Συ,
Ο ποιήσας το σκότος εις φως...
ο τιθείς τα μέτρα της γης...
ο ειπών τη θαλάσση:
" μέχρι τούτου ελεύση και ουχ υπερβήση"

Συ,
ο ετοιμάσας κόρακι βοράν...
ο πατήρ του υετού...
ο αριθμών πλήθη άστρων...

Συ,
ο παρέχων τράπεζαν εν τη ερήμω...
ο ιώμενος τους συντετριμμένους την καρδίαν...
ο ανορθών πάντας τους κατερραγμένους...

Θεός μου ει Συ.
Επιστηριώ επί Σε τους οφθαλμούς μου.
Ποίησον έλεος μετ' εμού.
Εξάγαγέ με εις πλατυσμόν
και διηγήσομαι όσα εποίησας τη ψυχή μου.

ΠΗΓΗ:ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ "Η ΔΡΑΣΙΣ"

Oδοιπορικό στο Άγιον Όρος -Σκήτη Καυσοκαλυβίων

Μόδα της αμαρτίας

   ...Σήμερα την αμαρτία την έκαναν μόδα. Βλέπεις, ορθόδοξο έθνος εμείς και πώς είμαστε! Πόσο μάλλον οι άλλοι! Και το κακό είναι που οι σημερινοί άνθρωποι, επειδή η αμαρτία έχει γίνει μόδα, αν δουν έναν να μην ακολουθή το ρεύμα της εποχής, να μην αμαρτάνη, να είναι λίγο ευλαβείς, τον λένε καθυστερημένο, οπισθοδρομικό. Αυτοί οι άνθρωποι το να μην αμαρτάνουν το θεωρούν προσβολή και την αμαρτία την θεωρούν πρόοδο. Αυτό είναι το χειρότερο από όλα. Αν οι σημερινοί άνθρωποι που ζουν στην αμαρτία τουλάχιστον το αναγνώριζαν, θα τους ελεούσε ο Θεός, Αλλά δικαιολογούν τα αδικαιολόγητα και εγκωμιάζουν την αμαρτία. Αυτό είναι και η μεγαλύτερη βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος, την αμαρτία να την θεωρούν πρόοδο και το ηθικό να το λένε κατεστημένο. Γι’ αυτό έχουν μεγάλο μισθό, μεγάλη αξία, αυτοί που αγωνίζονται στον κόσμο και διατηρούν καθαρή ζωή.
Γεροντας Παΐσιος

Σάββατο 29 Οκτωβρίου 2011

Τι κάνεις για τους ανθρώπους

Πές μου τι λόγο  θα δώσεις  στο Θεό εσύ που ντύνεις τους τοίχους και όχι τους ανθρώπους; Εσύ που  στολίζεις  ένα ζώο και αδιαφορείς για τα κουρέλια  που φοράει ο συνάνθρωπός σου; Εσύ που σου σαπίζουν τα φαγητά και δε δίνει σ' αυτούς που πεινάνε;
Μ.Βασίλειος.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...