Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2012

Ο κόσμος δεν καταλαβαίνει την βοήθεια του Θεού”{Γ.Παισιος }

                                                              Ο κόσμος δεν καταλαβαίνει την βοήθεια του Θεού

 “Στην κατάσταση πού είναι σήμερα οι άνθρωποι, ό,τι τους λέει ο λογισμός κάνουν. Άλλοι είναι με χάπια, άλλοι παίρνουν ναρκωτικά… Κάθε τόσο τρεις – τέσσερις ξεκινούν να κάνουν μια καινούρια θρησκεία. Ανάλογα, λίγα γίνονται, εγκλήματα, δυστυχήματα κ.λ.π. Βοηθάει ο Θεός. Ήρθε ένας στο Καλύβι και μου λέει: “Έχεις καμμιά κιθάρα;” Πίνει χασίς, έχει όρεξη να μιλάη – δεν σε ρωτάει αν έχης εσύ όρεξη – θέλει και μια κιθάρα!! Άλλοι βαρέθηκαν την ζωή τους και θέλουν να αυτοκτονήσουν ή να κάνουν κανένα κακό, για να γίνει σαματάς. Δεν είναι ότι τους περνάει αυτό σαν βλάσφημος λογισμός και τον διώχνουν. Βαρέθηκαν την ζωή τους και δεν ξέρουν τι να κάνουν. Μου είπε ένας: “Θέλω να με γράψουν οι εφημερίδες ότι είμαι ήρωας”. Οι άλλοι χρησιμοποιούν μερικούς τέτοιους και κάνουν την δουλειά τους. Πάλι καλά, ανάλογα, λίγα γίνονται.
Το καλό είναι πού δεν μας εγκαταλείπει ο Θεός. Ο Καλός Θεός τον σημερινό κόσμο τον φυλάει με τα δυό Του χέρια, παλιότερα μόνο με το ένα. Σήμερα, μέσα στους τόσους κινδύνουν πού ζη ο άνθρωπος, ο Θεός τον φυλάει όπως η μάνα το μικρό παιδί, όταν αρχίζη να περπατάη. Τώρα μας βοηθούν πιο πολύ ο Χριστός, η Παναγία, οι Άγιοι, αλλά δεν το καταλαβαίνουμε.

Ψαλμός ΡΙΖ΄΄ (117)

Αλληλούϊα.


 ΕΞΟΜΟΛΟΓΕΙΣΘΕ τῷ Κυρίῳ, ὅτι ἀγαθός, ὅτι εἰς τὸν αἰῶνα τὸ ἔλεος αὐτοῦ.
2 εἰπάτω δὴ οἶκος ᾿Ισραὴλ ὅτι ἀγαθός, ὅτι εἰς τὸν αἰῶνα τὸ ἔλεος αὐτοῦ· 
3 εἰπάτω δὴ οἶκος ᾿Ααρὼν ὅτι ἀγαθός, ὅτι εἰς τὸν αἰῶνα τὸ ἔλεος αὐτοῦ·
4 εἰπάτωσαν δὴ πάντες οἱ φοβούμενοι τὸν Κύριον ὅτι ἀγαθός, ὅτι εἰς τὸν αἰῶνα τὸ ἔλεος αὐτοῦ. 
5 ἐκ θλίψεως ἐπεκαλεσάμην τὸν Κύριον, καὶ ἐπήκουσέ μου εἰς πλατυσμόν. 
6 Κύριος ἐμοὶ βοηθός, καὶ οὐ φοβηθήσομαι τί ποιήσει μοι ἄνθρωπος. 
7 Κύριος ἐμοὶ βοηθός, κἀγὼ ἐπόψομαι τοὺς ἐχθρούς μου. 
8 ἀγαθὸν πεποιθέναι ἐπὶ Κύριον ἢ πεποιθέναι ἐπ᾿ ἄνθρωπον· 
9 ἀγαθὸν ἐλπίζειν ἐπὶ Κύριον ἢ ἐλπίζειν ἐπ᾿ ἄρχουσι. 
10 πάντα τὰ ἔθνη ἐκύκλωσάν με, καὶ τῷ ὀνόματι Κυρίου ἠμυνάμην αὐτούς·
11 κυκλώσαντες ἐκύκλωσάν με, καὶ τῷ ὀνόματι Κυρίου ἠμυνάμην αὐτούς. 
12 ἐκύκλωσάν με ὡσεὶ μέλισσαι κηρίον καὶ ἐξεκαύθησαν ὡς πῦρ ἐν ἀκάνθαις, καὶ τῷ ὀνόματι Κυρίου ἠμυνάμην αὐτούς.
13 ὠσθεὶς ἀνετράπην τοῦ πεσεῖν, καὶ ὁ Κύριος ἀντελάβετό μου.
14 ἰσχύς μου καὶ ὕμνησίς μου ὁ Κύριος καὶ ἐγένετό μοι εἰς σωτηρίαν.
15 φωνὴ ἀγαλλιάσεως καὶ σωτηρίας ἐν σκηναῖς δικαίων· δεξιὰ Κυρίου ἐποίησε δύναμιν, 
16 δεξιὰ Κυρίου ὕψωσέ με, δεξιὰ Κυρίου ἐποίησε δύναμιν. 
17 οὐκ ἀποθανοῦμαι, ἀλλὰ ζήσομαι καὶ διηγήσομαι τὰ ἔργα Κυρίου.
18 παιδεύων ἐπαίδευσέ με ὁ Κύριος καὶ τῷ θανάτῳ οὐ παρέδωκέ με. 
19 ἀνοίξατέ μοι πύλας δικαιοσύνης· εἰσελθὼν ἐν αὐταῖς ἐξομολογήσομαι τῷ Κυρίῳ. 
20 αὕτη ἡ πύλη τοῦ Κυρίου, δίκαιοι εἰσελεύσονται ἐν αὐτῇ. 
21 ἐξομολογήσομαί σοι, ὅτι ἐπήκουσάς μου καὶ ἐγένου μοι εἰς σωτηρίαν. 
22 λίθον, ὃν ἀπεδοκίμασαν οἱ οἰκοδομοῦντες, οὗτος ἐγενήθη εἰς κεφαλὴν γωνίας· 
23 παρὰ Κυρίου ἐγένετο αὕτη καὶ ἔστι θαυμαστὴ ἐν ὀφθαλμοῖς ἡμῶν. 
24 αὕτη ἡ ἡμέρα, ἣν ἐποίησεν ὁ Κύριος· ἀγαλλιασώμεθα καὶ εὐφρανθῶμεν ἐν αὐτῇ. 
25 ὦ Κύριε, σῶσον δή, ὦ Κύριε, εὐόδωσον δή. 
26 εὐλογημένος ὁ ἐρχόμενος ἐν ὀνόματι Κυρίου· εὐλογήκαμεν ὑμᾶς ἐξ οἴκου Κυρίου. 
27 Θεὸς Κύριος καὶ ἐπέφανεν ἡμῖν· συστήσασθε ἑορτὴν ἐν τοῖς πυκάζουσιν ἕως τῶν κεράτων τοῦ θυσιαστηρίου. 
28 Θεός μου εἶ σύ, καὶ ἐξομολογήσομαί σοι· Θεός μου εἶ σύ, καὶ ὑψώσω σε· ἐξομολογήσομαί σοι, ὅτι ἐπήκουσάς μου καὶ ἐγένου μοι εἰς σωτηρίαν. 
29 ἐξομολογεῖσθε τῷ Κυρίῳ, ὅτι ἀγαθός, ὅτι εἰς τὸν αἰῶνα τὸ ἔλεος αὐτοῦ.

Τριάντα χρόνια κοινωνικής προσφοράς

http://www.real.gr

Ο Σύλλογος Συμπαραστάσεως Κρατουμένων «Ο Ονήσιμος», μια σημαντική οργάνωση για την ανακούφιση κρατουμένων και των οικογενειών τους, στηρίζεται στον εθελοντισμό και στην κοινωνική προσφορά και χρειάζεται την βοήθεια όλων μας για να συνεχίσει τη δράση του.

Ο Σύλλογος που πήρε το όνομα του από τον μαθητή του αποστόλου Παύλου, τον Άγιο Ονήσιμο, ιδρύθηκε το 1982, συμπληρώνοντας τριάντα χρόνια κοινωνικής παρουσίας. Τα χρόνια αυτά δίνει βοηθήματα και καλύπτει τις ανάγκες των κρατουμένων και των οικογενειών τους, φροντίζει για την αποφυλάκιση ατόμων με αυστηρά κριτήρια (όπως για παράδειγμα να είναι άποροι, να μην είναι υπότροποι κ.λ.π.), ενώ παρέχει και νομική υποστήριξη σε κατηγορούμενους, κρατουμένους και αποφυλακισμένους.

Επίσης, παρέχει φιλοξενία σε ξενοδοχείο για λίγο καιρό μετά την αποφυλάκιση όσων έχουν πρόβλημα στέγης, ενισχύει οικονομικά τα φιλόπτωχα ταμεία των Κοινωνικών Υπηρεσιών των Φυλακών, παρέχει δωρεάν νομική κάλυψη σε άπορους κρατούμενους και φροντίζει για την επαγγελματική αποκατάσταση των αποφυλακισμένων.

Στο μεταξύ, το Τμήμα Γυναικών του Συλλόγου οργανώνει σειρά επισκέψεων σε Γυναικείες Φυλακές ανά την επικράτεια, δίνοντας προτεραιότητα στις φυλακισμένες μητέρες με μικρά παιδιά, ενώ τακτικές είναι και οι επισκέψεις στο Τμήμα Αλλοδαπών Κρατουμένων Αττικής και στο Τμήμα Κρατουμένων του Ψυχιατρικού Νοσοκομείου Αθηνών.

Καθημερινά περνούν αποφυλακισμένοι και μέλη οικογενειών φυλακισμένων από τα γραφεία του Συλλόγου για στήριξη και βοήθεια – ωστόσο στήριξη και βοήθεια χρειάζεται και ο ίδιος ο σύλλογος για να συνεχίσει την κοινωφελή του δράση.



«Πιστεύω ότι δεν αρκεί μόνο να επισκεπτόμαστε τους φυλακισμένους. Το πρόβλημα μας ως κοινωνία είναι να μην γεμίζουν οι φυλακές...», αναφέρει ο Πρόεδρος του Συλλόγου, κ. Γιάννης Παπασαραντόπουλος.

«Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο αποφυλακισμένος είναι πολλά: Αποδομημένη προσωπικότητα και έλλειψη αυτοπεποίθησης, κοινωνική απομόνωση και επιφυλακτικότητα, πιθανή μειωμένη διάθεση απασχόλησης, «ιδρυματισμός» ιδίως μετά από μακροχρόνια κράτηση, έλλειψη πειθαρχίας και επιθετικότητα. Όπως είναι φυσικό όλα αυτά αντανακλώνται και στην αγορά εργασίας με αποτέλεσμα τη δύσκολη έως αδύνατη πολλές φορές επανένταξη του αποφυλακισμένου».

Ελλείψεις – μπορείτε να βοηθήσετε;

Το έργο του «Ονήσιμου» στηρίζεται στον εθελοντισμό και στην κοινωνική προσφορά. Παραθέτουμε ένα κατάλογο με τις ανάγκες και τις ελλείψεις του Συλλόγου:

1.Πάντα υπάρχει μεγάλη ανάγκη χρημάτων για την κάλυψη των ποικίλων αναγκών του Συλλόγου, κυρίως για τις αποφυλακίσεις απόρων κρατουμένων με αυστηρά κριτήρια, κυρίως για τις αποφυλακίσεις απόρων κρατουμένων καταβολή των δικαστικών τους εξόδων και βοήθεια των οικογενειών τους.
2. Εθελοντική εργασία για τη στήριξη του έργου μας.
3. Είδη τροφίμων, καθαριότητας, Πρώτων Βοηθειών.
4. Γραμματόσημα και Τηλεκάρτες.
5. Ιματισμός, κλινοσκεπάσματα, αθλητικά είδη, κ.ά.
6. Είδη γυμναστικής, επιτραπέζια παιχνίδια κ.ά.
7. Βιβλία διάφορα, λεξικά, περιοδικά, κ.ά.
8. Συστήματα εκμάθησης ξένων γλωσσών, μουσικά όργανα.
9. Υλικά και είδη επαγγελματικής κατάρτισης.
10. Ραδιοκασετόφωνα, βίντεο και βίντεο-ταινίες με κατάλληλο περιεχόμενο.

Όσοι ενδιαφέρονται να βοηθήσουν μπορούν να απευθύνονται στο www.onisimos.gr.

Nα μην αναγράφεται το θρήσκευμα στους απολυτήριους τίτλους σπουδών που παρέχουν τα γυμνάσια και τα λύκεια ζητά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Nα μην αναγράφεται το θρήσκευμα στους απολυτήριους τίτλους σπουδών που παρέχουν τα γυμνάσια και τα λύκεια ζητά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και θα προτείνει στην Ελλάδα να κάνει τις σχετικές αλλαγές.
Nα μην αναγράφεται το θρήσκευμα στους απολυτήριους τίτλους σπουδών που παρέχουν τα γυμνάσια και τα λύκεια ζητά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και θα προτείνει στην Ελλάδα να κάνει τις σχετικές αλλαγές. Η απάντηση της Κομισιόν δόθηκε σε σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Χουντή.
Οπως αναφέρει ο ίδιος, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα ζητήσει από την Ελλάδα να αλλάξει την πρακτική της αναγραφής του θρησκεύματος στους απολυτήριους τίτλους σπουδών, αφού κάτι τέτοιο έρχεται σε αντίθεση όχι μόνο με τη Χάρτα Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ενωσης, αλλά και με τις διατάξεις της Οδηγίας 95/46/ΕΚ της Ευρωπαϊκής Ενωσης «για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα».

Στην ερώτησή του ο Νίκος Χουντής γνωστοποιούσε ότι «στους απολυτήριους τίτλους που απονέμουν τα Γυμνάσια και Λύκεια περιλαμβάνεται υποχρεωτικά και η αναγραφή του θρησκεύματος του μαθητή ή της μαθήτριας» σημειώνοντας παράλληλα τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας και ανεξάρτητων αρχών στην Ελλάδα.
Με αφορμή την απάντηση της Κομισιόν, ο Νίκος Χουντής δήλωσε ότι «η απάντηση της Επιτρόπου είναι σαφής και κατηγορηματική», έσπευσε ωστόσο να επιτεθεί κατά της υπουργού Παιδείας, Α. Διαμαντοπούλου, η οποία όπως υποστηρίζει «αν και υπήρξε Επίτροπος της ΕΕ, ?ξεχνά? να εφαρμόσει την Κοινοτική Νομοθεσία, προφανώς για να μην προκαλέσει τη 'θεία οργή' της εκκλησίας».

ΝΙΚΟΛ. ΤΡΙΓΚΑ
ΕΘΝΟΣ

Ιερώνυμος: "Τα αποθέματα της Εκκλησίας, δεν επαρκούν για να πληρωθούν υποχρεώσεις μέχρι τον ερχόμενο Ιανουάριο"

http://www.briefingnews.gr/orthodoxy/item/14017-ier%CE%BFnumos-ta-apothemata-tis-ekkliias-nten-eparkoun-gia-na-plir%CE%BFthoun-upochre%CE%BFeis-mechri-ton-erchomeno-ianouario


Ιερώνυμος: "Τα αποθέματα της Εκκλησίας, δεν επαρκούν για να πληρωθούν υποχρεώσεις μέχρι τον ερχόμενο Ιανουάριο"
Το  «κώδωνα του κινδύνου» χτυπά ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος. «Τα αποθέματα της Εκκλησίας δεν θα φτάσουν να πληρωθούν οι υποχρεώσεις μας μέχρι τον έρχομενο Ιανουάριο», εξηγεί.
«Ακούγεται τελευταία: αμύθητη η περιουσία της Εκκλησίας. Αυτοί οι θησαυροί που είναι χαιρέκακα κλεισμένοι στα ντουλάπια και δεν ανοίγουν τα ντουλάπια αυτά να δοθεί στο λαό. Κι αυτοί οι κληρικοί γιατί να πληρώνονται από το Δημόσιο; Είναι ένα ερώτημα που απασχολεί πολύ κόσμο και αποφεύγουμε να το αντιμετωπίσουμε φανερά», είπε ο Μακαριώτατος  κατά τον χαιρετισμό του στην κοπή της Πρωτοχρονιάτικης Βασιλόπιτας του Συλλόγου Επιστημόνων Μεγάρων.

«Άραγε υπάρχει αυτός ο πλούτος, υπάρχει αυτή η περιουσία στην Εκκλησία; Κι από την άλλη την πλευρά η Εκκλησία λέγει ότι δεν μπορώ να αντιμετωπίσω τα προβλήματα τα καθημερινά» υπογράμμισε.

Στην κοπή της Πρωτοχρονιάτικης Βασιλόπιτας του Συλλόγου Επιστημόνων Μεγάρων, βρέθηκε χθες το απόγευμα ο Μακαριώτατος. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μεγάρων κ. Βαρθολομαίος, ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Σαλαμίνος κ. Δωρόθεος, ο Δήμαρχος Μεγάρων κ. Ιωάννης Μαρινάκης, η Αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Αττικής κυρία  Σταυρούλα Δήμου και βουλευτές της περιοχής.

Ο Μακαριώτατος, κάνοντας μια αναδρομή στο θέμα της περιουσίας της Εκκλησίας, αναφέρθηκε στους Πατέρες της Εκκλησίας του 4ου αιώνα, τον Μέγα Βασίλειο, τον Γρηγόριο Νύσσης, τον Γρηγόριο τον Θεολόγο, τον Ιωάννη τον Χρυσόστομο, που μίλησαν για την υποχρέωση των χριστιανών για φιλανθρωπία.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στα χρόνια της Τουρκοκρατίας, όπου οι μοναχοί αναγκάζονταν σε πολλές περιπτώσεις να αγοράζουν οι ίδιοι τα κτήματα των Μοναστηριών τους για να έχουν τίτλους ιδιοκτησίας. Ο Μακαριώτατος, αφού θύμισε την προσφορά των εκκλησιαστικών σκευών για τις ανάγκες του Αγώνα, στην Επανάσταση του 1821, αναφέρθηκε στην ιστορία του ζητήματος της εκκλησιαστικής περιουσίας στα χρόνια της Βαυαροκρατίας αλλά και μετέπειτα.

Υπενθύμισε ότι το 96% αυτής της περιουσίας αυτής έχει δοθεί στο Κράτος και το υπόλοιπο 4% που απομένει, παραμένει αναγκαστικά αναξιοποίητο. Πρότεινε, τέλος, τη δημιουργία Ταμείου Πρόνοιας από την εκμετάλλευση αυτού του 4% της περιουσίας της που εξακολουθεί να έχει η Εκκλησία. «Αλλά τα χρήματα να μην πάνε ούτε σε τρύπες, ούτε σε μετοχές της Εκκλησίας», όπως είπε χαρακτηριστικά. «Αυτό το κεφάλαιο να καλύψει τις δαπάνες των ανθρώπων που έχουν ανάγκες» σημείωσε.

Πρότεινε επίσης «το Κράτος και η Εκκλησία να συγκροτήσουν μια Επιτροπή και κάτω από διαφάνεια και με όρους τιμιότητος να ανοίξουν όλα τα σεντούκια της Εκκλησίας, δηλαδή το ταμείο της και να φανεί στον κόσμο ποια είναι αυτά που έχει, επιτέλους.

Και επισήμως να δεχτεί ότι αυτή είναι η κατάσταση της εκκλησιαστικής περιουσίας για να μην αιωρείται αυτό το παραμύθι, ότι υπάρχει μια αμύθητη περιουσία, που κρατείται βάναυσα και δεν δίδεται στους ανθρώπους που πεινούν". "Να γίνει και παράδειγμα αυτό. Και χαίρομαι που το λέει πρώτα η Εκκλησία», τόνισε ο Μακαριώτατος, ενώ ζήτησε «περισσότερο φως και στα άλλα. Και στις άλλες διαχειρίσεις και στις άλλες εκμεταλλεύσεις και παντού. Και ύστερα, αφού όλα έρθουν στο φως, θα προχωρήσουμε και θα νικήσουμε»
«Χρειαζόμαστε περισσότερο φως πάνω σ’ αυτά τα πράγματα κι όσο τα μαθαίνουμε καλύτερα, είναι καλύτερα για όλους μας», κατέληξε ο Μακαριώτατος.

«Για όσα έχουν σχέση με την Εκκλησία είμαι έτοιμος να ζητήσω περισσότερο φως. Ακούω αυτές τις ημέρες σε συνθήματα, να δώσουμε τα αποθέματα. Λοιπόν, θα ήθελα να σας πω υπευθύνως: Τα αποθέματα της Εκκλησίας, δηλαδή του Κεντρικού Οργανισμού, δεν θα φτάσουν να πληρώσουμε τις υποχρεώσεις μας μέχρι τον ερχόμενο Ιανουάριο», είπε χαρακτηριστικά.

«Σε μια τέτοια δύσκολη στιγμή για τη χώρα μας, ο τομέας της επιστήμης μπορεί να διευκολύνει στο μέγιστο τις προσπάθειες όλων μας για έξοδο από την κρίση», είπε, μεταξύ άλλων, κατά την ομιλία της, η πρόεδρος του Συλλόγου κυρία Κατερίνα Πιπιλή. «Εκκλησία και επιστήμη συνυπάρχουν και μπορούν να συνεχίσουν κατ’ αυτόν τον τρόπο παραδίδοντας εξαιρετικά αποτελέσματα», πρόσθεσε η κυρία Πιπιλή.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης βραβεύτηκαν 14 από τα 25 ιδρυτικά μέλη του Συλλόγου, το οποίο σήμερα αριθμεί 420 μέλη. Εκκλησιαστικούς ύμνους έψαλε η Βυζαντινή Χορωδία του Συλλόγου Φίλων Βυζαντινής και Παραδοσιακής Μουσικής Μεγάρων, υπό τη διεύθυνση του Ζήσιμου Πατέλη. Παραδοσιακούς χορούς των Μεγάρων χόρεψε η ομάδα του Λυκείου Ελληνίδων Μεγάρων.


Πληροφορίες από ραδιόφωνο εκκλησίας Ελλάδος

Μέτρα για τη στήριξη των φτωχών εξήγγειλε η Εκκλησία


Αθήνα
Προνοιακά μέτρα για τη στήριξη όσων πλήττονται από τη φτώχεια εξήγγειλε ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών, Ιερώνυμος, κατά την πρώτη για το 2012 συνεδρίαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου.

Στην ανακοίνωσή της η Ιερά Σύνοδος επισημαίνει ότι «στη σύσκεψη με θέμα Δράσεις Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης, αποφασίσθηκε να ληφθούν μέτρα σχετικά με την ανάπτυξη κοινωνικών και προνοιακών δομών για την αντιμετώπιση της φτώχειας που πλήττει μεγάλο μέρος των Ελλήνων πολιτών».

Αναφέρεται, επίσης, ότι επίκειται συνάντηση συνοδικών αρχιερέων με τον πρωθυπουργό, Λουκά Παπαδήμου, όπου θα συζητηθούν, μεταξύ άλλων, θέματα που αφορούν την Εκκλησία και την Πολιτεία, καθώς και το κοινωνικό και φιλανθρωπικό έργο και τις προνοιακές δομές της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Επίσης, στη συνάντηση η Εκκλησία αναμένεται να εκφράσει τον έντονο προβληματισμό της για την οικονομική κατάσταση της ελληνικής οικογένειας, όπως αυτή διαμορφώνεται με τις μειώσεις των εσόδων της και τις συνεχείς αυξήσεις των φόρων.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τὰ βιβλία γιὰ τοὺς γέροντες Παΐσιο-Πορφύριο ἀπὸ τὰ πρῶτα σὲ ἀνάγνωση στὶς φυλακές!


Ἀκοῦστε τὸ τραγούδι ποὺ περιγράφει τὴν πορεία ἑνὸς ἀνθρώπου ποὺ ὕστερα ἀπὸ μία ἄσωτη ζωὴ μακρυὰ ἀπὸ τὸ Θεὸ καταλήγει στὶς φυλακές…
«...ὥσπου μία μέρα κολλάει στὸ ἐξώφυλλο ἑνὸς βιβλίου ἦταν τὸ "Πάθη κι Ἀρετὲς" τοῦ πατρὸς Παϊσίου ἔρχεται σὲ ἐπαφὴ μὲ τὴν ἀλήθεια ποὺ ἐλευθερώνει νιώθει ἐλεύθερος παρ' ὅλο ποὺ ‘ναι στὴν φυλακὴ ἀκόμη...»
Συζητώντας μὲ ἐκδότη βιβλίων γιὰ τοὺς γέροντες Παΐσιο - Πορφύριό μου ἀνέφερε ὅτι ἡ ζήτηση ποὺ ἔχει γιὰ τὰ βιβλία του ἀπὸ φυλακὲς εἶναι χωρὶς προηγούμενο! Ἐπίσης, τελευταῖες πληροφορίες ἀναφέρουν ὅτι ὁ γέροντας Ἐφραὶμ ἐξομολογεῖ ἀκαταπόνητα ἀπὸ τοὺς φύλακες τῆς φυλακῆς ὅπου κρατεῖται μέχρι καί συγκρατούμενούς του...






http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2012/01/blog-post_6187.html

Πώς φθάνουμε στην κατάκριση{΄Γερ Παισιος }

Πώς φθάνουμε στην κατάκριση
- Γέροντα, γιατί πέφτω συχνά στην κατάκριση; - Επει...δή ασχολείσαι πολύ με τους άλλους. Περιεργάζεσαι τις αδελφές και θέλεις από περιέργεια να μαθαίνεις τι κάνει η μια, τι κάνει η άλλη. Έτσι μαζεύεις υλικό, για να έχει το ταγκαλάκι να εργάζεται και να σε ρίχνει στη κατάκριση.
- Γιατί, Γέροντα, ενώ πρώτα δεν έβλεπα τα ελαττώματα των άλλων, τώρα τα βλέπω και κατακρίνω;

- Τώρα βλέπεις τα ελαττώματα των άλλων, γιατί δεν βλέπεις τα δικά σου.

- Από πού προέρχονται, Γέροντα, οι λογισμοί κατακρίσεως;

- Από την ιδέα που έχουμε για τον εαυτό μας- δηλαδή από την υπερηφάνεια- και από την τάση να
δικαιολογούμε τον εαυτό μας.

- Γέροντα, η κατάκριση έχει έλλειψη αγάπης;

Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2012

«Πάτερ εσύ μ’ έκανες Χριστιανό»

Διηγήθηκε ο διακο-Διονύσιος ο Φιρφιρής: « Κάποτε βρέθηκα για δουλειά έξω στη Θεσσαλονίκη. Πήγα σ’ ένα εστιατόριο να φάω. Έκανα την προσευχή μου και κάθισα να φάω. Παραδίπλα ήταν μια παρέα. Μου λέει κάποιος λαϊκός:
- Λοιπόν τί μας παριστάνεις τώρα; Τι θέλεις να μας δείξεις;
- Για να μη μου σταθεί κανένα κόκκαλο στο λαιμό, βρε αδελφέ, απάντησα λίγο οργισμένα.

Διακο-Διονύσιος Φιρφιρής
-  Με γνωρίζεις πάτερ;
-  Όχι, απαντώ.
-  Δεν με θυμάσαι; Εσύ με έκανες Χριστιανό.
-  Δεν σε θυμάμαι.
-  Θυμάσαι κάποτε σ’ ένα εστιατόριο που έτρωγες και κάποιος σου είπε αυτό και αυτό;
-   Ναι, κάτι θυμάμαι.
-   Ε, εγώ ήμουν. Βλέπεις εδώ; Μου στάθηκε ένα κόκκαλο στο λαιμό και με έκαναν εγχείρηση για να το βγάλουν, ενώ συγχρόνως μου έδειχνε το λαιμό του με το σημάδι της τομής. Μετά απ’ αυτό και στην εκκλησία πηγαίνω και εξομολογούμαι και προσευχή κάνω. Σ’ ευχαριστώ, Πάτερ, εσύ μ’ έσωσες».
(Διήγηση από το βιβλίο “Από την ασκητική και ησυχαστική αγιορείτικη παράδοση”)

Οἱ ψυχικὲς ἀσθένειες εἶναι οἱ πιὸ εὔκολες νὰ θεραπευθοῦν”, ἔλεγε ὁ{Γερ Πορφυριος}

Οἱ ψυχικὲς ἀσθένειες εἶναι οἱ πιὸ εὔκολες νὰ θεραπευθοῦν”, ἔλεγε ὁ γέροντας

Ἂν ὅλα τὰ συναισθήματά σου τὰ στρέψεις πρὸς τὸ Ἅγιο Πνεῦμα, ἁγιάζονται. Μὲ τὴν ἴδια δύναμη ὁ ἅγιος θεραπεύει καὶ ὁ κακὸς σκοτώνει. Κατάλαβες; Γι’ αὐτὰ μιλᾶνε κι αὐτοὶ οἱ θεόσοφοι. Λένε: ”Ἅμα θέλεις, τὸ κάνεις. Δυνάμωσε τὴ θέληση”. Μιλᾶνε ὅμως ἀνθρώπινα, στηρίζονται στὶς ἀνθρώπινες δυνάμεις. Δυναμώνουν τὴ θέληση, φορτσάρονται καὶ κάποια στιγμὴ σπάζουν καὶ ἀνισορροποῦν. Ἐνῶ ἐδῶ, ὁ τρόπος ποὺ διδάσκει ἡ πίστη μας νὰ ἐξαγιάζεται εἶναι ὁ φυσικὸς, ἔτσι ὅπως ταιριάζει στὸν ἄνθρωπο, κατὰ τὴ φύση του.

Εἶναι ὅλα γραμμένα στὴν Ἁγία Γραφή, ἀλλὰ δὲν τὰ καταλαβαίνουμε. Πρέπει νὰ μάθουμε νὰ καταλαβαίνουμε τὴν Ἁγία Γραφή. Οἱ ψυχικὲς ἀσθένειες θεραπεύονται μὲ τὸ θρησκευτικὸ συναίσθημα. Οἱ περισσότεροι σοῦ λένε: “Κανεὶς δὲ μὲ θέλει, εἶμαι ἄχρηστος. Δὲ μὲ καταλαβαίνουν, δὲ μ’ ἀγαποῦν”. Αὐτὰ εἶναι ἀπὸ τὸν ἐγωισμό τους. Ὅταν ὅμως στραφεῖς πρὸς τὸν Χριστό -πραγματικὰ καὶ ὄχι μὲ τὰ λόγια- δὲν ζητᾶς τίποτα, δὲν εἶσαι ὁ ἀνικανοποίητος ἄνθρωπος. Εἶσαι μὲ ὅλα καὶ μὲ ὅλους εὐχαριστημένος. Ἀγαπᾶς τοὺς ἄλλους καὶ εἶσαι εὐχάριστος”.[Σ Συναξη τ.41 [1992]






(Ἀνθολόγιο Συμβουλῶν Γέροντος Πορφυρίου, ΣΕΛ, 452


                      Ηλιας 9 ΙΑΝ 2012

Επέβαλαν (και θα επιβάλλουν) στη χώρα μας ένα πολύ μεγάλο εξωτερικό δημόσιο χρέος{ Γερ Παισιος }

Διαβάστε τα λόγια του γέροντα Παϊσίου και θαυμάστε με τί εκπληκτική ακρίβεια αυτός ο Άγιος άνθρωπος είχε προβλέψει όλα όσα ζούμε σήμερα

«Επέβαλαν (και θα επιβάλλουν) στη χώρα μας ένα πολύ μεγάλο εξωτερικό δημόσιο χρέος, τόσο μεγάλο που, όχι μόνον να μην μπορούμε να το ξεχρεώσουμε, αλλά ούτε τους τόκους αυτού του δανείου να μην προλαβαίνουμε· με αυτό καταφέρνουν με εύλογη δικαιολογία να επιβάλλο...υν στον λαό ένα οικονομικό πρόγραμμα εξόντωσης, έως εσχάτων. Θα επιβάλλουν συνεχώς νέα οικονομικά μέτρα, δυσβάστακτα, φόρους ασήκωτους και πάρα πολλά άλλα μέτρα, έτσι ώστε να κάνουν τον λαό να αγανακτήσει.
Και τί θα πετύχουν με αυτό; Ακούστε: Ο λαός καταπιεζόμενος από τα δυσβάστακτα οικονομικά μέτρα θα ζητάει κάποια στιγμή να ξανασάνει, αλλά αυτήν την στιγμή δεν πρόκειται να του τη χαρίσουν ποτέ, παρά μόνον έως ότου σκύψει το κεφάλι του εντελώς στο έδαφος, δηλώνοντας τέλεια υποταγή στο καινούργιο τους σύστημα
.
Θα λένε: Έχετε δίκιο που διαμαρτύρεσθε, όμως έχετε μεγάλο εξωτερικό χρέος και αυτοί που έχουν πολλά λεφτά φοροδιαφεύγουν· για να μην σας επιβάλλουμε άδικα μεγάλους φόρους κ.τ.λ. πρέπει να αποδεχθείτε το τέλειο σύστημα ηλεκτρονικού οικονομικού ελέγχου. Έτσι ώστε να βλέπουμε ποιοί είναι οι νομοταγείς πολίτες και ποιοί οι φοροφυγάδες. Ταυτοχρονα θα παρέχουν μέσω του ηλεκτρονικού οικονομικού συστήματος πολλές διευκολύνσεις.»


thesecretrealtruth.blogspot.com/2011/12/blog-post_7160.html#ixzz1hTkmiA8n


anti-neotaksites.blogspot.com



Αναρτήθηκε από epanastasi-gr στις Κυριακή, Δεκέμβριος 25, 2011
                        ΗΛΙΑΣ  9 ΙΑΝ 2012

Η ψύχρανση του πνευματικού ζήλου και οι αιτίες της. Τι πρέπει να κάνουμε σε τέτοια περίπτωση.



ΦΟΒΑΣΑΙ. Αμφιβάλεις αν θα καταφέρεις να ολοκληρώσεις την προσπάθειά σου, μολονότι έκανες μια φιλότιμη αρχή. Ναι, πρέπει να το φοβάσαι αυτό, γιατί ,καθώς είμαστε συχνά άστατοι, προκαλούμε βλάβη στον εαυτό μας. Μη στηρίζεσαι στις; δυνάμεις σου. Απόθεσε κάθε ελπίδα σου στον Θεό. Από την ανησυχία και το φόβο της αποτυχίας όχι μόνο δεν θα ζημιωθείς, αλλ’ απεναντίας και θα ωφεληθείς, αν ,πρώτον, δεν απελπιστείς και, δεύτερον, ακουμπήσεις και στηριχθείς στον παντοδύναμο Κύριο. Διατήρησε αυτή την καλή ανησυχία. Να φοβάσαι μήπως λυπήσεις τον αγαπημένο σου Κύριο. Και να σκέφτεσαι πως αύριο έρχεται ο θάνατος. Αργότερα, την ανησυχία θα την αντικαταστήσει η στέρεη ελπίδα της σωτηρίας. Προς το παρόν όμως, μην την αποδιώξεις. Σου χρειάζεται . Θα πυροδοτεί τον ενθουσιασμό σου, θα σε απομακρύνει από επιβλαβείς αδυναμίες και θα σε παρακινεί σε ακατάπαυστη καρδιακή ικεσία: « Κύριε, βοηθησέ με! Κύριε σώσε με! Και σώσε με, την ανάξια, με τον τρόπο που Εσύ ξέρεις!». Αυτή είναι η έμπονη συντριβή της καρδιάς ενώπιον του Κυρίου. Οι εχθροί, τόσο οι εσωτερικοί όσο και εξωτερικοί, είναι ισχυροί. Δεν ξέρεις τι θύελλες θα ξεσπάσουν απ’ έξω και μέσα σου. Κάθε στιγμή μπορεί να παραπατήσεις και να πέσεις. Γι’ αυτό μη σταματάς, να κραυγάζεις, «Κύριε, σώσε με!», με καρδιά συντριμμένη και ταπεινωμένη, όπως λέει ο προφήτης Δαβίδ ( Ψαλμ.50:19 )˙ γιατί μια τέτοια καρδιά ο Θεός ποτέ δεν την περιφρονεί. Μην το ξεχάσεις: Όποιος έχει αμετάπτωτο το βίωμα της έμπονης συντριβής ενώπιον του Κυρίου, βίωμα που προέρχεται από την επίγνωση των κινδύνων και των δυσκολιών της πνευματικής ζωής, αυτός βρίσκεται στον σωστό δρόμο.
“Να δώσει ο Θεός”, γράφεις, “ ώστε ο τωρινός πνευματικός μου ζήλος να μην καταπέσει αργότερα”. Να δώσει ο Θεός, ναι, ώστε ο πνευματικός σου ζήλος να μην καταπέσει όχι αργότερα, αλλά ποτέ! Όταν υπάρχει αυτός ο ζήλος , υπάρχει πνευματική ζωή˙ όταν δεν υπάρχει ο ζήλος, ούτε πνευματική ζωή υπάρχει. Η εξάτμιση του πνευματικού ζήλου συνεπάγεται διακοπή της πνευματικής αναπνοής και ανακοπή της πνευματικής καρδιάς. Το πνεύμα είτε πεθαίνει είτε αδρανεί. Γι’ αυτό, το πρώτο μέλημα του ανθρώπου που μπαίνει στο δρόμο του Θεού, πρέπει να είναι η διατήρηση με κάθε δυνατό τρόπο  του ζήλου, της προθυμίας , της φιλοτιμίας και της φιλοπονίας. Ο πνευματικός ζήλος και η έμπονη συντριβή ενώπιον του Κυρίου, για την οποία έγραψα πιο πάνω, είναι τα θεμέλια της πνευματικής ζωής, η ασπίδα της και ο προμαχώνας της. Αντίθετα, ο μεγαλύτερος εχθρός της είναι η ψύχρανση του ζήλου. Φοβερό πράγμα! Πρέπει να ξέρεις, ωστόσο, πως η ψύχρανση αυτή δεν είναι σε κάθε περίπτωση οριστική ούτε αυτόχρημα καταστροφική. Πολλές φορές ακολουθεί είτε μιάν αλόγιστη υπερένταση των δυνάμεων της ψυχής είτε μιάν ασθένεια του σώματος. Σε τέτοιες περιπτώσεις δεν πρόκειται για κατάσταση μόνιμη και επιβλαβή, όπως, απεναντίας, συμβαίνει, όταν η ψύχρανση ακολουθεί την εκούσια απόρριψη της ευσέβειας και την ενσυνείδητη επιλογή της ασέβειας, παρά την αντίθεση και την διαμαρτυρία της συνειδήσεως. Τότε είναι που το πνεύμα νεκρώνεται και η πνευματική ζωή τερματίζεται. Αυτό το ενδεχόμενο να φοβάσαι πάνω απ’ όλα, να το φοβάσαι σαν τη φωτιά και σαν το θάνατο. Και να θυμάσαι πως είναι το πρώτο ολέθριο επακόλουθο της απώλειας, πρώτον, της προσοχής και, δεύτερον ,του θείου φόβου. Αν λοιπόν, πάντοτε προσέχεις τον εαυτό σου και φοβάσαι τον Θεό, θα διατηρήσεις ζωντανό και θερμό τον πνευματικό σου ζήλο. Όσο για τις ακούσιες και φευγαλέες ψυχράνσεις του ζήλου, που οφείλονται σε ψυχική κόπωση η σωματική ασθένεια, υπάρχει ένας κανόνας: Να υπομένεις και να εκτελείς με συνέπεια τα έργα του Θεού έστω και τυπικά μόνο, δίχως ψυχική συμμετοχή. Χάρη στην καρτερία και την εμμονή σου, σύντομα η ψυχρότητα θα ξαναδώσει τη θέση της στην θέρμη…


«Από το βιβλίο: «ΟΣΙΟΥ ΘΕΟΦΑΝΟΥΣ ΤΟΥ ΕΓΚΛΕΙΣΤΟΥ
Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ
γράμματα σε μια ψυχή»
ΕΚΔΟΣΗ ΤΕΤΑΡΤΗ
ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΥ
ΩΡΩΠΟΣ ΑΤΙΙΚΗΣ 2000
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...