Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου 2012

«ας το βρη από τον Θεό»;είναι σωστό να λέη κανείς γι'; αυτόν που τον αδικεί: ...

ευγενική κατάρα
- Γέροντα, είναι σωστό να λέη κανείς γι'; αυτόν που τον αδικεί: ...

«ας το βρη από τον Θεό»;
Όποιος το λέει αυτό κοροϊδεύεται από τον πονηρό και δεν καταλαβαίνει ότι με αυτόν τον τρόπο καταριέται με ευγένεια. Είναι μερικοί που λένε ότι είναι ευαίσθητοι και έχουν αγάπη και λεπτότητα και ανέχονται μεν τις αδικίες που τους κάνουν οι άνθρωποι, αλλά λένε: «Ας το βρουν από τον Θεό». Σ'; αυτήν την ζωή όλοι οι άνθρωποι δίνουμε εξετάσεις, για να περάσουμε στην άλλη την αιώνια, στον παράδεισο. Μου λέει ο λογισμός ότι αυτή η ευγενική κατάρα είναι κάτω από την πνευματική βάση και δεν επιτρέπεται σε Χριστιανό, γιατί ο Χριστός δεν μας δίδαξε τέτοιου είδους αγάπη, αλλά το
«Πάτερ, άφες αυτοίς, ου γαρ οίδασι τι ποιούσι »
. Όπως επίσης καλύτερη ευχή από όλες είναι, όταν μας καταριούνται άδικα και το δεχώμαστε σιωπηλά με καλωσύνη.


Όταν συκοφαντηθούμε ή αδικηθούμε είτε από επιπόλαιους είτε από πονηρούς ανθρώπους, που έχουν κακότητα και διαστρέφουν και την αλήθεια, εάν μπορούμε, καλά είναι να μη θέλουμε να δικαιωθούμε, όταν η αδικία αφορά μόνον το άτομό μας. Ούτε και να πούμε: «Να το βρουν από τον Θεό», γιατί και αυτό είναι κατάρα. Καλά είναι να τους συγχωρέσουμε με όλη την καρδιά μας και να παρακαλέσουμε τον Θεό να μας δυναμώση, να μπορέσουμε να σηκώσουμε το βάρος της συκοφαντίας και να συνεχίζουμε την πνευματική ζωή (στην αφάνεια, όσο μπορούμε)

. Ας συνεχίζουν οι άνθρωποι που έχουν ως τυπικό να κρίνουν και να κατακρίνουν, να μας αδικούν, γιατί συνέχεια με τον τρόπο τους αυτόν μας ετοιμάζουν χρυσά στεφάνια για την αληθινή ζωή. Φυσικά, όσοι είναι κοντά στον Θεό ποτέ δεν καταριούνται, γιατί δεν έχουν κακότητα αλλά όλο καλωσύνη και ό,τι κακό κι αν πετάξη κανείς σ'; αυτούς τους αγιασμένους ανθρώπους αγιάζεται, και αισθάνονται μεγάλη, κρυφή χαρά.





Από το βιβλίο «Με πόνο και αγάπη για τον σύγχρονο άνθρωπο»
Γέροντος Παϊσίου Αγιορείτου
 
ΗΛΙΑΣ   ΧΑΙΝΤΟΥΤΗΣ  25 ΦΕΒ 2012 
 
 
 

Δυστυχώς σήμερα, ακόμα και τις καιρικές συνθήκες έχει αλλάξει ο άνθρωπος, με αυτά που κάνει.ΓΕΡ ΠΑΙΣΙΟΣ

Πάμε χωρίς θεό σήμερα.
Έτσι όμως φέρνουμε, την οργή του θεού.
Δυστυχώς σήμερα, ακόμα και τις καιρικές συνθήκες έχει αλλάξει ο άνθρωπος, με αυτά που κάνει.
Ας κάνουμε λοιπόν προσευχή, ο θεός να λυπηθεί τον κόσμο, να ρίχνει καμιά βροχή πού κ
...αι που γιατί αν συνεχίσουν οι ανομβρίες, σιγά-σιγά, θα ξεραθούν και τα φύλλα από τα δέντρα, και δεν θα βλέπουμε, ούτε πράσινο φύλλο. Ζούμε σε χρόνια, αποκαλύψεως.
Για τον θεό, δεν υπάρχει, ούτε δύσκολο θέμα, ούτε δύσκολη λύση.
Όλα είναι απλά, για τον θεό
.
Το κυριότερο είναι, ο άνθρωπος, να γαντζωθεί στον θεό.
Και ο θεός να μας λυπηθεί, και να μας δίνει μετάνοια.
Να παρακαλούμε να δίνει ο θεός, μετάνοια στον κόσμο, για να αποφύγουμε, την δίκαιη οργή του.
Γιατί η μέλλουσα οργή του θεού, δεν μπορεί να αντιμετωπισθεί διαφορετικά, παρά μόνο, με μετάνοια, και τήρηση των εντολών του.

Γέροντος Παϊσίου
ΗΛΙΑΣ  ΧΑΙΝΤΟΥΤΗΣ  12 ΦΕΒ  2012

Ο Θεός από εμάς θέλει την προαίρεσή μας, την αγαθή μας διάθεση , που θα την εκδηλώνουμε με τον έστω και λίγο φιλότιμο αγώνα

ευεργεσίες του Θεού ραγίζουν την καρδιά.

Γέροντα, τι θέλει από εμάς ο Θεός;- Ο Θεός από εμάς θέλει την προαίρεσή μας, την αγαθή μας διάθεση , που θα την εκδηλώνουμε με τον έστω και λίγο φιλότιμο αγώνα ...
μας ,
και την συναίσθηση της αμαρτωλότητός μας.
Όλα τα άλλα τα δίνει Εκείνος.

!!!!Δεν χρειάζονται μπράτσα στην πνευματική ζωή.!!!

Να αγωνιζώμαστε ταπεινά, να ζητούμε το έλεος του Θεού και να Τον ευγνωμονούμε για όλα. Αυτός που εγκαταλείπεται στα χέρια του Θεού, χωρίς κανένα δικό του σχέδιο, περνά στο σχέδιο του Θεού. Όσο ο άνθρωπος είναι γαντζωμένος στον εαυτό του, μένει πίσω. Δεν προχωράει πνευματικά , γιατί εμποδίζει το έλεος του Θεού.
Για να προκόψη, χρειάζεται πολλή εμπιστοσύνη στον Θεό.

Ο Θεός κάθε στιγμή χαϊδεύει με την αγάπη Του τις καρδιές όλων των ανθρώπων ,αλλά εμείς δεν το καταλαβαίνουμε ,γιατί οι καρδιές μας έχουν πιάσει πουρί. Όταν καθαρίση την καρδιά του ο άνθρωπος, συγκινείται, διαλύεται, τρελλαίνεται, γιατί βλέπει τις ευεργεσίες ,τις καλωσύνες του Θεού , που όλους τους αγαπά το ίδιο

ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΙΣΙΟΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΦΥΠΝΗΣΗ
 
 
 
ΗΛΙΑΣ  ΧΑΙΝΤΟΥΤΗΣ    24 ΦΕΒ 2012 

Δεν χρειάζονται μπράτσα στην πνευματική ζωή.!!!Γερ Παισιος!!!

!!!!Δεν χρειάζονται μπράτσα στην πνευματική ζωή.!!!Γερ  Παισιος!!!

!!!!!!!Να αγωνιζώμαστε ταπεινά, να ζητούμε το έλεος του Θεού και να Τον ευγνωμονούμε για όλα !!!!!!
!!!!!!!!ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΙΣΙΟΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΦΥΠΝΗΣΗ !!!
!


!!!!!!ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΤΟΥ ΕΥΧΗ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΟΛΟΙ !!!!!!!!!

!!!!!!!!!! ΗΛΙΑΣ   ΧΑΙΝΤΟΥΤΗΣ  24 ΦΕΒ   2012!!!!!!!!!!

Ξέρεις πόσο μεγάλη αμαρτία είναι να κρίνεις τον πλησίον

Ξέρεις πόσο μεγάλη αμαρτία είναι να κρίνεις τον πλησίον; Παραγματικά, τι μπορεί να είναι βαρύτερο απ’ αυτό; Τι άλλο μισεί τόσο πολύ και αποστρέφεται ο Θεός σαν την κατάκριση; Όπως ακριβώς είπαν οι Πατέρες, δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα απ’ αυτήν.
Και όμως λένε ότι από αυτά τα μικροπράγματα φτάνει κανείς σ’ αυτό το τόσο μεγάλο κακό. Από το να δεχτεί μιά μικρή υποψία για τον πλησίον, από το να λέει: « Τι σημασία έχει αν ακούσω τι λέει αυτός ο αδελφός; Τι σημασία έχει αν πω και εγώ αυτόν τον λόγο; Τι σημασία έχει αν δω που πάει αυτός ο αδελφός ή τι πάει να κάνει αυτός ο ξένος»; Αρχίζει… ο νους να αφήνει τις δικές του αμαρτίες και ν’ απασχολείται με τη ζωή του πλησίον. Από εκεί φτάνει κανείς στην κατάκριση, στην καταλαλιά, στην εξουδένωση. Από εκεί πέφτει σ’ όσα κατακρίνει. Επειδή δεν φροντίζει για τις δικές του κακίες, επειδή δεν κλαίει, όπως είπαν οι Πατέρες, τον πεθαμένο εαυτόν του, δεν μπορεί σε τίποτα απολύτως να διορθώσει τον εαυτόν του, αλλά πάντοτε απασχολείται με τον πλησίον. Και τίποτα δεν παροργίζει τόσο το Θεό, τίποτα δεν ξεγυμνώνει τόσο τον άνθρωπο και δεν τον οδηγεί στην εγκατάλειψη, όσο η καταλαλιά, η κατάκριση και η εξουδένωση του πλησίον.

Να βάζετε καρδιά είτε πρόκειται για αίτημα είτε για ευχαριστία{ Γερ Παισιος }

Να βάζετε καρδιά είτε πρόκειται για αίτημα είτε για ευχαριστία
Με το κεράκι λέω:«Θεέ μου, Σού ζητάω με όλη μου την καρδιά να μου κάνεις μια χάρη».
Και με το θυμίαμα λέω: .
 «Σε ευχαριστώ, Θεέ μου, με όλη μου την καρδιά για όλες τις δωρεές Σου.>>

Σ' ευχαριστώ πού συγχωρείς τις δικές μου τις πολλές αμαρτίες και την αχαριστία όλου τού κόσμου και την δική μου την αχαριστία την πολλή».

ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΙΣΙΟΣ


ΗΛΙΑΣ   ΧΑΙΝΤΟΥΤΗΣ   24 ΦΕΡ  2012

Τα χρόνια που περνούμε είναι πολύ δύσκολα και πολύ επικίνδυνα, αλλά τελικά θα νικήσει ο Χριστός



Τα χρόνια που περνούμε είναι πολύ δύσκολα και πολύ επικίνδυνα, αλλά τελικά θα νι...κήσει ο Χριστός. Θα δήτε πως θα εκτιμήσουν την εκκλησία. αρκεί εμείς να είμαστε σωστοί. θα καταλάβουν ότι αλλιώς δεν γίνεται χωριό. και οι πολιτικοί έχουν πλέον καταλάβει ότι, αν κάποιοι μπορούν να βοηθήσουν τώρα σ'αυτό το τρελλοκομείο που έχει γίνει ο κόσμος, αυτοί είναι οι άνθρωποι της Εκκλησίας. Μη σας φαίνεται παράξενο! Να πολιτικοί μας σήκωσαν τα χέρια.

ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΙΣΙΟΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΦΥΠΝΗΣΗ !!
ΗΛΙΑΣ  ΧΑΙΝΤΟΥΤΗΣ   24 ΦΕΒ 2012



Αν πιστεύης στην δύναμη του Θεού, θα γιατρευθής »

Ο Χριστός ζητούσε πρώτα την πίστη στην δύναμη του Θεού και ύστερα έκανε το θαύμα.
« Αν πιστεύης στην δύναμη του Θεού, θα γιατρευθής » , έλεγε.
Όχι όπως λένε λανθασμένα μερικοί σήμερα: « Ο άνθρωπος έχει δυνάμεις , και αν πιστεύη στις δυνάμ...
εις του , μπορεί να κάνη τα πάντα.
« Να πιστεύης » δεν λέει και το Ευαγγέλιο; Συμφωνούμε επομένως ».
Ναι, και ο Χριστός έλεγε « πιστεύεις ; » ,αλλά εννοούσε: « Πιστεύεις στον Θεό;
Πιστεύεις ότι μπορεί ο Θεός; » .
Ζητούσε την διαβεβαίωση του ανθρώπου ότι πιστεύει στον Θεό, και τότε βοηθούσε. Πουθενά το Ευαγγέλιο δεν λέει να πιστεύω στον εγωισμό μου, αλλά να πιστεύω στον Θεό, ότι μπορεί ο Θεός να με βοηθήση, να με θεραπεύση. Αυτοί όμως τα παίρνουν ανάποδα και λένε: « Ο άνθρωπος έχει δυνάμεις και πρέπει να πιστεύη στον εαυτό του » . Το να πιστεύη κανείς στον εαυτό του έχει ή εγωισμό ή δαιμονισμό.
Γέροντα, αυτοί οι άνθρωποι, όταν γίνεται ένα θαύμα, λένε ότι αυτό συνέβη, επειδή πίστευε ο άνθρωπος ότι θα γίνη.
Πίσω από αυτήν την εγωιστική τοποθέτηση κρύβεται η ενέργεια του διαβόλου. Μπλέκουν αυτό που είπε ο Χριστός « πιστεύεις ; » με το δικό τους « πιστεύω » . Από εκεί ξεκινάει όλος αυτός ο δαιμονισμός που υπάρχει στον κόσμο. Σου λένε μετά « να μη σέβεσαι ούτε μεγάλο, ούτε μικρό, για να αποκτήσης προσωπικότητα » . Για αυτό ακούς κάτι συνθήματα
: « Πάτησέ τους , σύντριψέ τους, για να πετύχης » . Ο σεβασμός θεωρείται κατεστημένο και ο διάβολος θριαμβεύει
. Εδώ ένα παιδί, λίγο αν μιλήση με αναίδεια στους γονείς ή στους μεγαλυτέρους, το εγκαταλείπει η Χάρις του Θεού και δέχεται επιδράσεις δαιμονικές, πόσο μάλλον να το κάνη « τυπικό » αυτό ο άνθρωπος!

ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΙΣΙΟΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΦΥΠΝΗΣΗ
ΗΛΙΑΣ   ΧΑΙΝΤΟΥΤΗΣ  24 Β Φ3Β 2012 

“Η ταπείνωση έχει μεγάλη δύναμη και διαλύει τον διάβολο

Η ταπείνωση διαλύει τον διάβολο”

“Η ταπείνωση έχει μεγάλη δύναμη και διαλύει τον διάβολο. Είναι το πιο δυνατό σόκ για τον διάβολο. Όπου υπάρχει ταπείνωση, δεν έχει θέση ο διάβολος. Και όπου δεν υπάρχει διάβολος, επόμενο είναι να μην υπάρχουν πειρασμοί.

Ό,τι και να κάνουμε, ταπείνωση-αγάπη-αρχοντιά χρειάζεται. Τα πράγματα είναι απλά. Εμείς τα κάνουμε δύσκολα. Όσο μπορούμε, να κάνουμε ό,τι είναι ...
δύσκολο στον διάβολο και εύκολο στον άνθρωπο. Η αγάπη και η ταπείνωση είναι δύσκολες στον διάβολο και εύκολες στον άνθρωπο. Και ένας φιλάσθενος που δεν μπορεί να κάνει άσκηση, μπορεί να νικήση τον διάβολο με την ταπείνωση. Σε ένα λεπτό μέσα μπορεί ο άνθρωπος να γίνη Άγγελος ή ταγκαλάκι. Πώς; Με την ταπείνωση ή την υπερηφάνεια. Τι, μήπως χρειάσθηκαν ώρες γι ανα γίνη ο Εωσφόρος από Άγγελος διάβολος; Μέσα σε δευτερόλεπτα έγινε. Ο ευκολώτερος τρόπος για να σωθούμε, είναι η αγάπη και η ταπείνωση. Γι΄αυτό από την αγάπη και την ταπείνωση να αρχίσουμε και μετά να προχωρήσουμε στα άλλα.

Να εύχεσθε να δίνουμε συνέχεια χαρά στον Χριστό και στενοχώρια στο ταγκαλάκι, μια που του αρέσει η κόλαση και δεν θέλει να μετανοήση”.

ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΙΣΙΟΣ
ΗΛΙΑΣ   ΧΑΙΝΤΟΥΤΗΣ   23 ΦΕΒ 2012 

για καθετί που σκέφτεσθε να κάνετε, να λέτε« αν θέλη ο Θεός

Και πάντα για καθετί που σκέφτεσθε να κάνετε, να λέτε
« αν θέλη ο Θεός »,
μην πάθετε κι εσείς ό,τι έπαθε κάποιος μια φορά. Είχε αποφασίσει να πάη στο αμπέλι του για δουλειά. « Αύριο πρωί-πρωί ,λέει στην γυναίκα του , θα πάω στο αμπέλι » .... « Αν θέλη ο Θεός ,θα πας » του λέει εκείνη. « Θέλει – δεν θέλει ο Θεός , λέει εκείνος, εγώ θα πάω » .
Την άλλη μέρα ξεκίνησε νύχτα. Στον δρόμο εν τω μεταξύ πιάνει τέτοιος κατακλυσμός, που αναγκάσθηκε να γυρίσει πίσω
. Δεν είχε φέξει ακόμη. Χτυπάει την πόρτα . « Ποιος είναι; » , ρωτάει η γυναίκα του.
« Αν θέλει ο Θεός, λέει εκείνος, ο άνδρας σου είμαι 
 





 ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΙΣΙΟΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΦΥΠΝΗΣΗ
ΗΛΙΑΣ  ΧΑΙΝΤΟΥΤΗΣ   24ΦΕΒ 2012

Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2012

Νά παίρνουμε κανένα τηλεφωνάκι στον ΚΥΡΙΟ και στην ΠΑΝΑΓΙΑ




Νά παίρνουμε κανένα τηλεφωνάκι στον ΚΥΡΙΟ και στην ΠΑΝΑΓΙΑ.Το ''Κύριε Ιησου χριστε ελεησον με " ειναι το νουμερο του χριστου ""Υπεραγια θεοτοκε ,βοηθησον με ""ειναι το νουμερο της Παναγιας Οταν την επικαλουμαστε ειναι σαν να μας λεη ΕΛΑ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΣΕ ΑΚΟΥΩ !!!!


ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΣΚΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΗΣΥΧΑΣΤΙΚΗ ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ 2011 ΣΕΛ 438

Από: ΗΛΙΑΣ    ΧΑΙΝΤΟΥΤΗΣ       23 φεβ  2012

Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2012

Κατάσκοποι με ράσα στον Αθω

http://www.tanea.gr/ellada/article/?aid=4696177

Βούλγαροι έδρασαν το ’70 και το ’80 στα μοναστήρια προσπαθώντας να αποσπάσουν ιστορικά κειμήλια

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ Γιώργος Αγγελόπουλος

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2012
Στις δεκαετίες του 1970 και του 1980, βούλγαροι μοναχοί είχαν σταλεί ως μυστικοί πράκτορες στα ορθόδοξα μοναστήρια του Αγίου Ορους. Ηταν η Επιχείρηση Ακρόπολη, που ονομάστηκε έτσι από τη βουλγαρική Μονή Ζωγράφου, που είναι χτισμένη σαν φρούριο στις πλαγιές του Αθωνος. Από τη δεκαετία του 1970, οι πράκτορες της Νταρζάβνα Σίγκουρνοστ (DS), της μυστικής υπηρεσίας της κομμουνιστικής Βουλγαρίας, έκαναν τα πάντα για να διεισδύσουν σε αυτό ώστε να βάλουν χέρι στα πλούτη του Αγίου Ορους: σπάνια βιβλία, εικονίσματα και άλλα θρησκευτικά και ιστορικά κειμήλια. «Τι δεν θα έδινα για να πάρω στα χέρια μου τον φάκελο αυτής της επιχείρησης», λέει ο Χρίστο Χρίστοφ, ένας από τους καλύτερους βούλγαρους ειδικούς για την DS, στον Αλεξάντρ Λεβί της γαλλικής «Λε Φιγκαρό», η οποία αφιερώνει μια σελίδα στο θέμα. Ωστόσο, ο αποχαρακτηρισμός αυτού του φακέλου αργεί, τροφοδοτώντας φήμες ότι μπορεί να έχει καταστραφεί.
Η επιχείρηση πραγματοποιήθηκε πράγματι, όπως φαίνεται από πολλούς φακέλους που αποχαρακτηρίστηκαν τον Ιανουάριο και αφορούν υψηλόβαθμους αξιωματούχους της Βουλγαρικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, που είχαν συνεργαστεί με την DS. «Για την Επιχείρηση Ακρόπολη θα έχουμε ανάγκη πολύ εξειδικευμένους πράκτορες, ικανούς να παραμείνουν για καιρό επιτόπου χωρίς να ξεσκεπαστούν», διαβάζει κανείς, για παράδειγμα, στην αρχή του φακέλου του μητροπολίτη Βάρνας Κύριλλου, γνωστότερου στους κόλπους της DS με το όνομα πράκτορας Κοβάτσεφ.
Ο μετέπειτα μητροπολίτης ήταν ένας από τους πράκτορες αυτούς, όπως και ένας άλλος νεαρός μοναχός, ο Ναθαναήλ. Η DS τους είχε επιλέξει από πολύ νέους και τους είχε στείλει να σπουδάσουν Θεολογία στην Αθήνα. Το 1976, εξοπλισμένος με μια ειδική φωτογραφική μηχανή, ο Κοβάτσεφ πήγε στο Αγιον Ορος με αποστολή να περάσει από κόσκινο την κληρονομιά των μοναστηριών και να πάρει τον σφυγμό της θρησκευτικής κοινότητας. Στη Μονή Ζωγράφου, ο Κοβάτσεφ περιέγραψε με λεπτομέρειες τις ίντριγκες της μικρής ομάδας των μοναχών, οι οποίοι συνωμοτούσαν, καβγάδιζαν για τα κλειδιά του ταμείου, έκλεβαν ζαχαρωτά από την τραπεζαρία και διακινούσαν λαθραία οινοπνευματώδη… Η DS έθεσε επιδέξια προς όφελός της αυτές τις διαιρέσεις και τις αδυναμίες.
Ο νεαρός μοναχός πήγε και σε άλλα μοναστήρια αναζητώντας βουλγαρικά κειμήλια. Οταν δεν μπορούσε να τα κλέψει, κρατούσε σημειώσεις και τα φωτογράφιζε. Η ελληνική υπηρεσία αντικατασκοπίας αύξησε την επαγρύπνησή της σε σχέση με αυτούς τους ξένους «μοναχούς με επωμίδες». Την πλήρωσε ο πράκτορας Κοβάτσεφ. Την άνοιξη του 1979, οι ελληνικές Αρχές έβαλαν αιφνιδίως τέλος στην παραμονή του στη χώρα, επισήμως επειδή «υπερέβη τα καθήκοντά του». Ωστόσο οι ιδιαίτερα εξευτελιστικές συνθήκες της εκδίωξής του από τον Αθωνα - τον τραβούσαν από τα μαλλιά, του έβγαλαν τα ράσα και τον έδεσαν πάνω σε ένα μουλάρι - δείχνουν πως η πραγματική φύση των δραστηριοτήτων του δεν διέφυγε της προσοχής αυτών που τον φιλοξενούσαν.
Στη συνέχεια η DS έστειλε στον Αθωνα τον Ναθαναήλ, ή πράκτορα Μπλαγκόεφ, ο οποίος από το 1976 έως το 1980 επισκέφθηκε επανειλημμένως το Αγιον Ορος. Από τις αναφορές του πληροφορείται κανείς πως υπήρχαν τουλάχιστον άλλοι δύο μοναχοί της Μονής Ζωγράφου που ήταν πράκτορες της DS, χωρίς να γνωρίζει ο ένας για τον άλλον. Ο πράκτορας Μπλαγκόεφ χρησίμευσε πολύ στις βουλγαρικές υπηρεσίες για να εντοπίσουν ακίνητα των μοναχών που ενδιαφέρουν πολύ το βουλγαρικό κράτος. Το 1980, κατά τη διάρκεια συνάντησης των υπουργών Εξωτερικών της Ελλάδας και της Βουλγαρίας, οι Βούλγαροι παρουσίασαν τη φωτοτυπία ενός εγγράφου του 1856 που φέρει τη σύγχρονη σφραγίδα της Μονής Ζωγράφου με κυριλλικούς χαρακτήρες, «γεγονός που έθεσε προσωρινά τέλος στις ελληνικές διεκδικήσεις» επί της μονής, γράφει ο ιστορικός Μόμτσιλ Μετόντιεφ. Οταν επέστρεψε στη Σόφια, ο Ναθαναήλ έγινε αρχιμανδρίτης κατόπιν πιέσεων των μυστικών υπηρεσιών. Η DS τον προόριζε για επόμενο ηγούμενο της Μονής Ζωγράφου, αλλά τελικά πήγε στο Ρέγκενσμπουργκ και μετά στο Λονδίνο προτού γίνει μητροπολίτης Νευροκοπίου Βουλγαρίας το 1994. «Εχει καταλάβει πόσο μπορούν να τον ωφελήσουν σε επαγγελματικό επίπεδο οι σχέσεις του με την υπηρεσία», σημείωνε ήδη από το 1980 ο αξιωματικός της DS που ήταν χειριστής του.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...