Κυριακή 1 Ιουνίου 2014

Ιερώνυμος: Χριστιανική υποχρέωση να βοηθήσουμε τους συνανθρώπους μας


Ανθρωπιστική βοήθεια, με τη συμμετοχή της «Αποστολής», στους πλημμυροπαθείς Σερβίας και Βοσνίας

Ξεπέρασαν τους 95 τόνους τα τρόφιμα, ρούχα και άλλα είδη πρώτης ανάγκης που συγκεντρώθηκαν το Σάββατο στα πλαίσια του προγράμματος «Όλοι μαζί μπορούμε» για τους πλημμυροπαθείς σε Σερβία, Κροατία και Βοσνία-Ερζεγοβίνη, με πρωτοβουλία του ΣΚΑΪ, της »ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ» της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών και των πρεσβειών της Σερβίας και της Βοσνίας Ερζεγοβίνης.

Ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος σε δηλώσεις του αναφέρθηκε στη συγκινητική συμμετοχή του κόσμου και τόνισε ότι: «είναι χριστιανική υποχρέωση να βοηθήσουμε τους συνανθρώπους μας που επλήγησαν από τις καταστροφικές πλημμύρες. Παρά την δύσκολη κατάσταση που και εμείς βιώνουμε, πρέπει να μοιραστούμε και αυτό το λίγο που έχουμε». Ο κ. Ιερώνυμος αναφέρθηκε στη συνεχή στήριξη που προσφέρει η «Αποστολή» στη περιοχή και υπογράμμισε ότι: «η Εκκλησία της Ελλάδος δεν σταμάτησε από την περίοδο του πολέμου να στηρίζει, στο μέτρο του δυνατού το Πατριαρχείο Σερβίας».

Η συλλογή της βοήθειας έγινε σε 5 σημεία του λεκανοπεδίου Αττικής και συγκεκριμένα στη Γλυφάδα, στον Ι.Ν. των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης, στο δημαρχείο Περιστερίου, στην εκκλησία της Αγίας Σοφίας στο Νέο Ψυχικό, στην Αγία Παρασκευή, μπροστά από την εκκλησία της Αγίας Παρασκευής και στο Μαρούσι, στην πλατεία ΗΣΑΠ.
Την ευγνωμοσύνη τους για τη συμμετοχή των Ελλήνων στην προσπάθεια εξέφρασαν οι διπλωματικές αντιπροσωπείες της Βοσνίας και της Σερβίας ενώ σε δηλώσεις του ο Γενικός Διευθυντής του Φιλανθρωπικού Οργανισμού «ΑΠΟΣΤΟΛΗ» της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών κ. Κωνσταντίνος Δήμτσας ανέφερε: « Με συνέπεια και διάρκεια στεκόμαστε στο πλευρό των πληγέντων αδελφών μας. Με το Πατριαρχείο της Σερβίας μας συνδέουν άρρηκτοι δεσμοί φιλίας και σεβασμού. Η « ΑΠΟΣΤΟΛΗ» δεν είναι η πρώτη φορά που απαλύνει τον πόνο και στηρίζει τις ανάγκες των αδελφών μας και με αγάπη, κατανόηση, διάθεση προσφοράς και αυτή τη φορά σε μία σύσσωμη προσπάθεια συμβάλλουμε στην ανακούφιση του συνανθρώπου μας».

Το σύνολο της βοήθειας παρεδόθη στον Ερυθρό Σταυρό και θα μεταφερθεί στις πληγείσες περιοχές με προσφορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.





http://www.newsbeast.gr/greece/arthro/687540/ieronumos-hristianiki-upohreosi-na-voithisoume-tous-sunanthropous-mas/

Κ’ ΠΑΥΛΕΙΑ

ΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ 
ΒΕΡΟΙΑΣ , ΝΑΟΥΣΗΣ & ΚΑΜΠΑΝΙΑΣ
Κ’ ΠΑΥΛΕΙΑ
>>>>«Βυζαντινός Πολιτισμός σήμερα»
Έκθεση των έργων των μαθητών της Σχολής Βυζαντινών Τεχνών της Ιεράς Μητροπόλεως
στο Παύλειο Πολιτιστικό Κέντρο
(όπισθεν Βήματος Απ. Παύλου)
΄
• Πέμπτη 5 Ιουνίου, 18:30, Εγκαίνια έκθεσης
Η έκθεση θα λειτουργεί καθημερινά ώρες 18:00 – 21:00 και τις Κυριακές 11:00 – 13:00, μέχρι το Σάββατο 21 Ιουνίου.

>>>>Α’ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
με θέμα
«Βυζαντινή Τέχνη και Τεχική»
Σάββατο 21 Ιουνίου 2014
Παύλειο Πολιτιστικό Κέντρο
(όπισθεν Βήματος Απ. Παύλου)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
• 18:00 Έναρξη – Χαιρετισμοί
• 18:30 «Η μετάβαση από την ελληνιστική στη χριστιανική ζωγραφική», Γεώργιος Φουστέρης, επίκουρος Καθηγητής Βυζαντινής Αρχαιολογίας Α.Ε.Α.Θ.
• 19:00 Συζήτηση
• 19:15 Διάλειμα
• 19:30 «Η συμβολή των θετικών επιστημών στη μελέτη και συντήρηση του βυζαντινού πολιτισμού. Η παλέτα των ζωγράφων της Κρητικής Σχολής», Ιωάννης Καραπαναγιώτης, Δρ. Χημικός Μηχανικός, επίκουρος Καθηγητής Α.Ε.Α.Θ.
• 20:00 Συζήτηση
• 20:15 Πορίσματα – απονομή Βεβαιώσεων

Εκοιμήθη ο Αγιορείτης μοναχός Μωυσής



Την εκδημία του γνωστού αγιορείτη μοναχού Μωυσή, ανακοίνωσε σήμερα η Μητρόπολη Καστορίας.

Ο 62χρονος μοναχός που αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα υγείας, ήταν φιλοξενούμενος του μητροπολίτη Καστορίας το τελευταίο εξάμηνο.

Όπως ανακοίνωσε η Μητρόπολη Καστοριάς, η σωρός του μακαριστού μοναχού θα μεταφερθεί αύριο Δευτέρα στο Άγιον Όρος, προκειμένου να ψαλλεί στις 13:00 η Εξόδιος Ακολουθία στο Κυριακό της Ιεράς Σκήτης του Αγίου Παντελεήμονος και ο ενταφιασμός του στο Κοιμητήριο της Σκήτης

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Ο μοναχός Μωυσής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1952. Έζησε στο Άγιον Όρος περίπου 35 χρόνια. Ασχολήθηκε με την αγιογραφία, την ποίηση, την κριτική και τη συγγραφή.Έχει εκδώσει 52 βιβλία κι έχει γράψει περισσότερα από χίλια άρθρα.

Έργα του έχουν μεταφρασθεί σε άλλες γλώσσες κι έχουν βραβευθεί. Έχει σειρά ομιλιών, κατόπιν προσκλήσεων μητροπόλεων, Πανεπιστημιών και συλλόγων, στην Ελλάδα και το Εξωτερικό. Έχει λάβει μέρος ως εισηγητής σε 80 συνέδρια.

Έχει διατελέσει αρχιγραμματεύς της Ιεράς Κοινότητος του Αγίου Όρους. Υπήρξε από εικοσαετίας αρχισυντάκτης του αγιορειτικού περιοδικού «Πρωτάτον» και μέλος επιφανών συλλόγων. Ήταν Γέροντας από 25ετίας της Καλύβης Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου της Ιεράς Σκήτης Αγίου Παντελεήμονος - Κουτλουμουσίου,της οποίας διετέλεσε Δικαίος. Θεωρήθηκε ο πολυγραφότερος σύγχρονος Αγιορείτης.
http://www.dogma.gr/default.php?pname=Article&art_id=6122&catid=6

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ



(Ἰω. 17, 1-13)
Ἑορτάζοντας σήμερα τήν ἱερή μνήμη τῶν ἅγιων καί θεοφόρων Πατέρων τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου, ἡ Ἐκκλησία ὅρισε νά διαβάζεται κατά τή θεία Λειτουργία ἡ εὐαγγελική περικοπή, πού εἶναι ἡ ἀρχή τῆς ἀρχιερατικῆς, ὅπως ὀνομάζεται, προσευχῆς τοῦ Κυρίου.
Γιά τέσσερα πράγματα, ἀγαπητοί μου ἀδελφοί, ὁ Ἰησοῦς Χριστός προσεύχεται πρός τόν οὐράνιο Πατέρα· γιά τήν ὥρα τοῦ Πάθους, γιά τή δόξα τοῦ Πάθους, γιά τήν παγκοσμιότητα τοῦ ἔργου του καί γιά τήν αἰώνια ζωή.

Ἡ ὥρα τοῦ Πάθους, γιά τό ὁποῖο ἦλθε στόν κόσμο, πλησιάζει. Καί τό Πάθος αὐτό δέν εἶναι μία δυσάρεστη καί μοιραία περιπέτεια, ἀλλά εἶναι ἡ δόξα τοῦ Πατέρα καί μαζί ἡ δόξα τοῦ Υἱοῦ. Ὁ Υἱός ἦλθε μέ ἐξουσία ἐπάνω σ’ ὅλους τους ἀνθρώπους. Κι ἡ ἐξουσία αὐτή δέν εἶναι ἐξουσία ὑποταγῆς, ἀλλά ἐξουσία λύτρωσης καί δωρεᾶς. Ὁ Ἰησοῦς Χριστός δέν ἦλθε γιά νά πάρει, ἀλλά γιά νά δώσει. Κι ἦλθε γιά νά δώσει ὄχι ὅσα εἶναι ὁ βίος, τά μέσα δηλαδή τῆς διαβίωσης τῶν ἀνθρώπων, ἀλλά ὅσα εἶναι ἡ ζωή· ἡ αἰώνια ζωή. 
 
Στή συνέχεια ὁ Ἰησοῦς Χριστός προσεύχεται γιά τήν Ἐκκλησία· γιά τήν ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας καί γιά τήν ἀσφάλεια καί τή σωτηρία τῶν ἀνθρώπων μέσα στήν Ἐκκλησία. Αὐτή ἡ ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας, τῆς Ἐκκλησίας ἐδῶ στή γῆ, εἶναι ἡ εἰκόνα τῆς ἑνότητας τῆς ἁγίας Τριάδας. Ὅπως ὁ Πατέρας, ὁ Υἱός καί τό ἅγιο Πνεῦμα εἶναι ὁ ἕνας Θεός, ἔτσι καί τά διάφορα πρόσωπα στήν Ἐκκλησία, εἴτε κληρικοί εἴτε λαϊκοί, εἴμαστε ἕνας λαός, ὁ λαός τοῦ Θεοῦ, τό σῶμα τοῦ Χριστοῦ. Ὄχι ὅπως τά νομικά πρόσωπα καί σώματα, ἀλλά μία κοινωνία φυσικῶν προσώπων, πού εἶναι ὑποστατικά ἑνωμένα μέ τό σῶμα καί τό αἷμα τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ. Μία ἁγία κοινωνία, ἡ Ἐκκλησία.
 
Στό τέλος τῆς εὐαγγελικῆς περικοπῆς ἡ προσευχή τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ πρός τόν Πατέρα γίνεται ἰδιαίτερα θερμή καί συγκινητική. Ἦλθε ἡ ὥρα νά φύγει ἀπό τόν κόσμο κι εἶναι σά νά μή θέλει νά χωρισθεῖ ἀπό τούς δικούς του. Καί πραγματικά δέ χωρίζεται. 
 
Ὁ Ἰησοῦς Χριστός εἶναι πάντοτε μαζί μας. Τό ψάλλουμε αὐτές τίς μέρες στό κοντάκιο τῆς ἑορτῆς τῆς Ἀναλήψεως: «…ἀνελήφθης ἐν δόξῃ Χριστέ ὁ Θεός ἡμῶν, οὐδαμόθεν χωριζόμενος…καί βοῶν τοῖς ἀγαπῶσι σέ· ἐγώ εἰμί μεθ’ ἡμῶν καί οὐδείς καθ’ ἡμῶν». Κάθεται στά δεξιά τοῦ Πατέρα καί «ἐντυγχάνει ὑπέρ ἠμῶν» (Ρωμ. 8, 34), μεσολαβεῖ γιά μᾶς. Καί δέ μᾶς ἀφήνει ὀρφανούς. Θά στείλει τό ἅγιο Πνεῦμα, παράκλητο, συνήγορο καί παρηγοριά μας, νά μᾶς ὁδηγεῖ στήν ἀλήθεια καί «ὅλον» νά «συγκροτεῖ τόν θεσμόν τῆς Ἐκκλησίας». Γιά νά μή χαθεῖ κανένας μας, ἐκτός ἀπό ἐκείνους πού ἀπό μόνοι τους πάνε στό χαμό, «οἱ υἱοί τῆς ἀπωλείας» (Ἰω. 17, 12). Γιά νά ἔχουμε χαρά, τή χαρά καί τήν εἰρήνη τοῦ Θεοῦ. Ἀμήν.
 
Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Σερβίων και Κοζάνης

O σπουδαιότερος Άνθρωπος στην ιστορία

O σπουδαιότερος Άνθρωπος στην ιστορία 
δεν είχε υπηρέτες αλλά Τον αποκαλούσαν Κύριο, 
δεν είχε πτυχία αλλά Τον αποκαλούσαν δάσκαλο, 
δεν ήταν γιατρός αλλά Τον θεωρούσαν θεραπευτή, 
δεν είχε στρατό αλλά ακόμα και οι βασιλείς Τον φοβόντουσαν, 
δεν κέρδισε καμμία στρατιωτική μάχη αλλά κατέκτησε τον κόσμο...
δεν διέπραξε κανένα έγκλημα αλλά παρ΄όλα αυτά τον σταύρωσαν.

Πέμπτη 29 Μαΐου 2014

ΟΡΟΣ ΤΩΝ ΕΛΑΙΩΝ-ΟΡΟΣ ΤΗΣ ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ



Σημερινές φωτογραφίες τραβηγμένες από την Αγία Γεθσημανή,
ενώ φεύγαμε .Ηταν πολύ ωραία.!!!
Η Βηθλεέμ στάθηκε ο πρώτος χώρος επαφής του ΧΡΙΣΤΟΥ μας με την γη,καιτο Ορος της Αναλήψεως,εδώ ψηλά, ο τελευταίος τόπος που μας άφησε ....για τους Ουρανούς.Από δω ψηλά μας χαιρέτισε......!!!
Αλλο ένα συγκλονιστικό σημείο ιδαίτερης χάρης και ευλογίας!!!
"ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ ΑΝΑΛΗΦΘΕΝΤΙ."
Pateras Ignatios.

Τετάρτη 28 Μαΐου 2014

Ο προσευχόμενος παιδαγωγός


Τούτο είναι το χαρακτηριστικό του αληθινού δασκάλου, όχι μόνο με συμβουλές, αλλά και με προσευχές να βοηθεί τους μαθητές του. Ο δάσκαλος, που αγαπάει τα παιδιά και τον Θεό, δεν παιδαγωγεί μόνο με τη διδασκαλία του, αλλά και με τις προσευχές του, παρέχοντας στους διδασκομένους και τη συμμαχία του Θεού.
Ιερός Χρυσόστομος

Ό άγιος Νεκτάριος και το μετόχι της Ανάληψης .Από τις ενθυμήσεις του γέροντα Χρύσανθου Αγιαννανίτου. 5




Όταν ήμουν μικρό παιδί εις τον Πειραιά, είχαν οι άνθρωποι από τους γονείς των τον φόβο του Θεού. Δεν υπήρχαν όμως ιερομόναχοι από το Άγιο Όρος, διότι ή Εκκλησία τής Ελλάδος μαζί με το κράτος κατεδίωκαν πάρα πολύ την καλογερική ζωή. Οι άνθρωποι ήσαν απελπισμένοι βλέποντες, ότι χάνεται από την ελληνική ψυχή ή καλογερική ζωή.
Και ενώ ήτο χαμένη τελείως ή διδαχή αυτής τής ζωής και όλοι οι άνθρωποι που είχαν φόβο Θεού πήγαιναν εις τον προφήτη Ελισαίο, μίαν ωραία πρωία ηκούσθη, ότι ήλθε ένας Δεσπότης από την Ανατολή (από την Αλεξάνδρεια) και το όνομά του ήταν Νεκτάριος. Χαράς Ευαγγέλια.
Τότε δεν υπήρχαν ούτε θέατρα, ούτε κινηματογράφοι και κάθε βράδυ άλλη συζήτησιν δεν έκαμναν παρά μόνον διά την καλογερική ζωή. Όλες οι αρχοντοπούλες, πού είχαν φόβο Θεού, τον πλησίασαν και δεν χωρίζοντο από αυτόν ακούοντας τας διδαχάς της καλογερικής ζωής. Μετά από λίγο χρονικό διάστημα πήγε ό Δεσπότης αυτός εις την Αίγινα με τριάντα γυναίκες, οι όποιες έγιναν όλες καλογριές.
Από αυτό το γεγονός άναψε ό πόθος τής καλογερικής ζωής, αλλά οι άνδρες δεν είχαν μέρος διά να μονάσουν. Το 1909 ήκουσε όλη ή νεολαία, ότι εις το Παγκράτι υπήρχε μία εκκλησία, ή Άνάληψις, εις την οποίαν είχαν έλθει Αγιορείτες και όλη ή νεολαία, ωσάν διψασμένα ελάφια, πήγανε και τους έβλεπαν και τους ρωτούσαν διά την καλογερική ζωή.
Εμένα με περιέπαιζαν όλοι, διότι ήθελα να γίνω καλόγερος, και δεν είχα παρηγοριά από πουθενά. Εκείνην την χρονιά πήγαινα εις τον προφήτη Ηλία του Χαϊδαρίου- ανεβαίνοντας γνώρισα κάποιον νέον Νικήταν (τον νυν παπά Παίσιον), συζητήσαμε και είδαμε ότι αι γνώμαι μας ήσαν ίδιαι.
Πηγαίναμε τακτικά εις την Ανάληψη με τας πόδια ξυπόλητοι, διότι είμεθα πτωχοί. Πηγαίνοντας εις την Ανάληψη, μας δίδασκαν και φώναζαν να προσευχώμεθα. Τον τρόπον όμως δεν τον έλεγαν, διότι ήσαν πολλοί νέοι και έπρεπε να φύγουν εις το τέλος τής Αγρυπνίας, επειδή το πρωί έπρεπε να είμεθα εις την δουλειά μας. Και Κυριακή να ήτο έργαζόμεθα.
Έξαφνα ακούγαμε από τον μακαρίτη τον Αλέξανδρο Μωραϊτίδην εις τον προφήτη Ελισαίο, ότι ό άνθρωπος όταν προσεύχεται πρέπει να κλαίει. Τον τρόπον όμως δεν τον έλεγε, διότι ήτο καθηγητής και έφοβείτο μη χάση την θέσιν του. Πλην εμού, όλοι οι νέοι κατάλαβαν τον τρόπον και έκλαιαν.
Έμαθε ό τότε Μητροπολίτης Αθηνών δια τους ιερομονάχους της Αναλήψεως, ότι διδάσκουν οι τοιούτοι εις την νεολαία το διάβασμα της «Αμαρτωλών Σωτηρίας» και τους έδιωξαν κακείν κακώς, φοβούμενοι μη επανέλθει ή καλογερική ζωή εις το έθνος.
Μετά από αυτούς ήλθεν ένας Πνευματικός Πανάρετος από τας Κατουνάκια του Άγιου Όρους και αυτός μας δίδαξε τον τρόπον της καρδιακής προσευχής.
Εγώ προσευχόμουν και μου έλεγε ή συνείδησης μου πρόσεχε, διότι ή προσευχή είναι ώσάν τον θώρακα που έχει ό άγιος Γεώργιος και ό άγιος Δημήτριος. Και όπως αυτούς δεν τους ενικά ό εχθρός με κανένα όπλον, έτσι και ό εχθρός της ψυχής δεν δύναται να μας καταβάλει και να μας νικήσει εις τίποτε.
Ό πατήρ Πανάρετος με δίδασκε να απέχω από τους ανθρώπους και να κλαίω απαρηγόρητα. Έφτασα δε να κρύβομαι εις διάφορα μέρη εκεί όπου εργαζόμουν και να κλαίω. Τότε είχε έλθει ό Βενιζέλος και εδιδάσκετο ή αθεΐα ελεύθερα. Και όταν με έβλεπαν να κλαίω, αυτοί οι άθεϊσταί, πού δουλεύαμε μαζί, γέμιζαν τας στουπιά πετρέλαιο και με περιέπαιζαν πετάγοντας αυτά εις το πρόσωπον μου.
Κάθε Κυριακή απόγευμα όμως μαζευόμεθα όλοι οι Πειραιώτες από όλες τις ενορίες και συζητούσαν οι μεγαλύτεροι μας το πώς να προσευχώμεθα και το πώς να υπομένουμε τας ύβρεις και τας λοιπά περιπαίγματα, όπου έκαμαν για την νηστεία και τας λοιπά μέσα της σωτηρίας τής ψυχής μας. Και επειδή οι κατοικούντες εις τον Πειραιά ήσαν ολίγοι, οι άνθρωποι αυτοί που είχαν φόβο Θεού, μας δίδασκαν να υποφέραμε φέροντες πολλά παραδείγματα πρόσφατα, όπου είχαν γίνει εις αυτούς τους ανθρώπους που απέθαναν με φόβο Θεού και ευσέβεια.
Αυτά έχοντες όλη την εβδομάδα προ οφθαλμών μας δεν στενοχωρούμουνα, δι' ότι μάς έκαμαν, αλλά' χαιρόμεθα.
Επειδή δε κάθε ενορία του Πειραιώς είχε πολλοίς νέους αγαπώντας τον δρόμο τής καλογερικής ζωής, συμφώνησαν να εργάζεται κάθε ενορία μόνη της. Εκεί όταν ήκουον, ότι πήγαιναν οι νέοι εις την Ανάληψιν, έλεγαν εις αυτούς να μη πάνε εις τας Μοναστήρια, αλλά να καθίσουν εις τον κόσμο να κάμουν καλές οικογένειες. Έτσι σιγά σιγά έσβησε ό έρωτας των νέων διά την καλογερική ζωή και έμεινε μόνον εις τας γυναίκας.
Ό τότε Πνευματικός τής Αναλήψεως πατήρ Παίσιος, ό οποίος ήτο πνευματική ευφυΐα, όταν πηγαίναμε εμείς που θα γινόμεθα καλόγεροι, μάς έβαλε κανόνα, όποιος πάει πέντε νέους να κοινωνάη κάθε οκτώ.
Κατ' αυτόν τον τρόπον πάλιν ό μοναχισμός των Ελλήνων, όχι άνθησεν, αλλά' έξήνθησεν και γέμισε το Αγιον Όρος από Παλαιοελλαδίτας.
Επίσης ως νέοι συζητούσαμε στον δρόμο μεγαλοφώνως, και οι γηραιοί μάς έλεγαν:
Προσέχετε, να μη ομιλείτε δυνατά, αλλά ταπεινά, διότι θα γίνετε καλόγεροι. Προσέχετε, να προσεύχεσθε πάντοτε και όταν προσεύχεσθε πρέπει ό νους σας να είναι εις το Πραιτώριον, και εκεί να βλέπετε τον Θεόν των απάντων να δικάζεται από το πλάσμα του και να εμπαίζεται από όλα τας έθνη, πλην των Ελλήνων, επειδή είναι ό μόνος λαός προορισμένος να Τον αγαπά καθώς και αγαπάται από Αυτόν.
Προσέχετε, όταν προσεύχεσθε, να μη επιτρέπετε εις την διάνοιά σας να σκέπτεται τίποτε παρά μόνον Αυτόν, ό όποιος με το θέλημα Του παρεδόθη εις τους Ρωμαίους στρατιώτες να εμπαίζεται από το ότι υπέφερε αναρίθμητα, μόνον και μόνον να μη κολασθεί κανένας άνθρωπος.
Προσέχετε, όταν συναναστρέφεσθε εις άλλο τίποτε να μη είναι ή συναναστροφή σας και ή συζήτησις σας παρά μόνον διά το κάλλος του θεανθρώπου Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, διότι μ' αυτήν την ενθύμηση θα γίνετε καλοί καλόγεροι.
ΒΙΒΛ. ΓΕΡΟΝΤΙΚΑΙ ΕΝΘΥΜΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΗΓΗΣΕΙΣ. ΤΟΜΟΣ Α ΙΕΡ. ΧΡΥΣΑΝΘΟΥ ΑΓΙΑΝΝΑΝΙΤΟΥ.

 http://agioritikesmnimes.blogspot.gr/2014/05/4822.html

Πέμπτη 22 Μαΐου 2014

Ο προορισμός του ανθρώπου.


Όσοι απιστούν στη θεότητα του Χριστού δεν απιστούν διότι δεν υπάρχουν αποδείξεις.

Οι λόγοι και οι αποδείξεις για τη θεότητα του Ιησού Χριστού είναι περισσότεροι και ισχυρότεροι από όσους χρειάζονται, για να πείσουν και βεβαιώσουν πλήρως και τον μεγαλύτερο άπιστο και τον μεγαλύτερο υλιστή.
Αλλ’ ίσως πει κάποιος: Αφού είναι τόσο πολλές και τόσο δυνατές οι αποδείξεις για τη θεότητα του Ιησού Χριστού , γιατί μένουν στην απιστία πολλοί και μάλιστα άνθρωποι που θεωρούνται μορφωμένοι και σοφοί;

Η απιστία τους δεν προέρχεται από το ότι υπάρχουν λόγοι και αποδείξεις για τη θεότητα του Ιησού Χριστού. Η Αιτία της απιστίας τους προέρχεται από αυτούς τους ίδιους, που δε θέλουν να κάνουν καλή χρήση της ελευθερίας τους, για να λύσουν και να τινάξουν από πάνω τους τα δεσμά , που τους κρατάνε στην απιστία.

Ποιες είναι οι αιτίες , για τις οποίες οι άπιστοι δε θέλουν να πιστέψουν.

Οι αιτίες αυτές είναι οι εξής:
1.Ο εγωισμός των ψυχών. Εξαιτίας αυτού, επειδή έχουν μεγάλη και υψηλή ιδέα για τον εαυτό τους, δε θέλουν να δώσουν προσοχή στο πρόσωπο του Ιησού Χριστού. Πολύ περισσότερο δε θέλουν να ακούσουν για ταπείνωση και υποταγή στο όνομά Του. Οι ψυχές τους, εξ’ αιτίας του εγωισμού, αισθάνονται μία αποστροφή προ το πρόσωπο του Ιησού Χριστού.
2. Άλλος δεσμός που τους κρατεί στην απιστία είναι η δόξα του κόσμου. Επειδή δηλαδή οι άνθρωποι που ζουν μακριά από τον Χριστό και το Ευαγγέλιο Του, ειρωνεύονται και περιφρονούν εκείνους , που πιστεύουν και υπακούουν στα λόγια του Χριστού και τους θεωρούν ανθρώπους με περιορισμένο μυαλό, φοβούμενοι και αυτοί μήπως θεωρηθούν τέτοιοι, δείχνουν αδιαφορία και περιφρόνηση στην πίστη και τη θρησκεία του Χριστού.
3. Άλλος δεσμός που δεν τους αφήνει να πιστέψουν , είναι οι σαρκικές ηδονές, η αμαρτία και τα πάθη της ψυχής. Όλα αυτά είναι δυνατά δεσμά, που υποδουλώνουν την ψυχή και την κάνουν αιχμάλωτη , ώστε να προτιμά να είναι δούλη σ’ αυτά, παρά να δώσει προσοχή στο πρόσωπο του Ιησού Χριστού και να ακολουθήσει την εγκρατή και ενάρετη ζωή του Ευαγγελίου
4. Μαζί με αυτά τα δεσμά, επειδή έχουν αδιαφορία προς τον Χριστό, ασκεί επίδραση και ο Σατανάς στις ψυχές τους απευθείας ο ίδιος, υποβάλλοντας διάφορους λογισμούς απιστίας. Επίσης δια μέσου ανθρώπων που, αισθανόμενοι αποστροφή προς την αλήθεια, μεταδίδουν το ψέμα, είτε με ομιλίες και τον προφορικό λόγο , είτε με συγγράμματα και λοιπά δημοσιεύματα.

Από το βιβλίο «Ο προορισμός του ανθρώπου»
Αρχιμανδρίτης Ευσέβιος Ματθόπουλος( 1849-1922)
Εκδόσεις «η ΖΩΗ»

www.talantoblog.blogspot.gr/

Τετάρτη 21 Μαΐου 2014

«Οσίου Πορφυρίου Θεραπευτική Παιδαγωγική»

«Οσίου Πορφυρίου Θεραπευτική Παιδαγωγική»
ΕΚΔΗΛΩΣΗ με ομιλητή τον κ.Κρουσταλάκη Γεώργιο
Παρασκευή 30 Μαϊου 2014 και ώρα 19:30
Στοά του βιβλίου


Ο Σύλλογος Καρκινοπαθών-Εθελοντών-Φίλων-Ιατρών «Κ.Ε.Φ.Ι.» Αθηνών και οι Εκδόσεις «Εν πλω», σας προσκαλούν στην εκδήλωση, η οποία θα διεξαχθεί την Παρασκευή 30 Μαϊου 2014 και ώρα 19:30, στη Στοά του Βιβλίου, με ομιλητή τον κ. Γεώργιο Κρουσταλάκη, Ομότιμο Καθηγητή Φιλοσοφικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών.

Θέμα Ομιλίας:
«Οσίου Πορφυρίου Θεραπευτική Παιδαγωγική»

"Ο όσιος γέροντας Πορφύριος ήταν σύμβουλος της οικογένειας, πνευματικός πατέρας των νέων ανθρώπων και κυρίως των ανθρώπων της οδύνης. Ακολούθησε την ψυχοπαιδαγωγική και θεραπευτική πορεία των μεγάλων της Εκκλησίας Πατέρων.
'Ετσι η ευλογημένη παρουσία του Αγίου λειτούργησε και λειτουργεί ως αύρα θεραπευτική που διαλύει τα σκοτεινά νέφη της παθολογίας και της παθογένειας των πονεμένων ανθρώπων της εποχής μας."

Σας περιμένουμε όλους με ιδιαίτερη χαρά.

Φιλικά
Μαρία Σούμπερτ / Cloud 7
6938255522

Δευτέρα 19 Μαΐου 2014

ΤΕΛΕΣΗ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ ΒΑΠΤΙΣΗΣ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΝΑΟ ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ ΜΕΞΙΚΟΥ



                                                                                             Μεξικό, 19 Μαίου 2014


Γραφείο Τύπου
Ιεράς Μητροπόλεως Μεξικού
Αθηνά Κρικέλη


ΔΕΛΤΟ ΤΥΠΟΥ

ΤΕΛΕΣΗ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ ΒΑΠΤΙΣΗΣ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΝΑΟ
ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ ΜΕΞΙΚΟΥ
           
To ιεραποστολικό έργο της Ιεράς Μητροπόλεως Μεξικού & Κεντρικής Αμερικής διαφαίνεται μέσα από την καθημερινή ζωή των πολιτών της κάθε χώρας που υπάγεται στην Μητρόπολη. Παρ όλες τις δυσκολίες γεωγραφικές, πολιτιστικές και οικονομικές, τόσο ο Αρχιεπίσκοπος κκ Αθηναγόρας όσο και όλοι οι Ιερείς των χωρών της Μητροπόλεως  τελούν εξαίρετο ιεραποστολικό έργο.

Όλο και περισσότεροι Χριστιανοί και μη , επισκέπτονται τον Ιερό Ναό και ζητούν να μάθουν για την Ορθή Δόξα.
Το περασμένο Σάββατο στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αγίας Σοφίας του Μεξικού τελέσθηκε το μυστήριο της βάφτισης μιας οικογένειας ως επί το πλείστων Καθολικής. Παράλληλα με την Βάπτιση ο Πατήρ Παύλος που τέλεση το Μυστήριο κατήχησε τους πιστούς στην τελετή αυτή της Ορθόδοξης Εκκλησίας  της λυτρωτικής χάρης του μυστηρίου του Βαπτίσματος

Με κατάνυξη και σεβασμό οι πιστοί παρακολούθησαν την βαπτισματική χάρη που εξέλαβε το νήπιο

“Εδώ εις το Μεξικό που είναι η έδρα της Μητροπόλεως μας, η παρουσία  της Ορθόδοξης Εκκλησίας είναι για τους ανθρώπους κάτι καινούργιο που δεν γνωρίζουν ακόμα καλά και βαθειά. Για αυτό πολλές φορές στην τελετή των Αγίων Μυστηρίων είναι πιο σημαντικό να κάνουμε κατήχηση , για να καταλαβαίνουν  έτσι ώστε να μπορούν να συμμετέχουν και να έχουν μια σωστή εμπειρία της Θείας Χάριτος και της παρουσίας του Θεού”. Είπε ο Ηγούμενος πατήρ Παύλος της Ιεράς Μονής ΕΙσόδεια της Θεοτόκου,  στην περιοχή Σαν Αντρες Γουεγιακατίτλα






Ἁγιογραφικῶς τό θέλημα τοῦ Θεοῦ περί ὁμοφυλοφιλίας!


Ἁγιογραφικῶς
 τό θέλημα τοῦ Θεοῦ περί ὁμοφυλοφιλίας!
 
http://pneumatika.gr/wp-content/uploads/bible1.jpg 


"Παρακαλῶ οὖν ὑμᾶς, ἀδελφοί, διὰ τῶν οἰκτιρμῶν τοῦ Θεοῦ, παραστῆσαι τὰ σώματα ὑμῶν θυσίαν ζῶσαν, ἁγίαν, εὐάρεστον τῷ Θεῷ, τὴν λογικὴν λατρείαν ὑμῶν, καὶ μὴ συσχηματίζεσθε τῷ αἰῶνι τούτῳ, ἀλλὰ μεταμορφοῦσθε τῇ ἀνακαινώσει τοῦ νοός ὑμῶν, εἰς τὸ δοκιμάζειν ὑμᾶς τί τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ τὸ ἀγαθὸν καὶ εὐάρεστον καὶ τέλειον".  
(Πρός Ρωμ. 12, 1-2)
Σέ αὐτούς τούς δύο στίχους στήν Πρός Ρωμαίους ἐπιστολή, ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός καί Θεός, διά στόματος Ἁγίου Ἀποστόλου Παύλου, μᾶς δείχνει τό θέλημα Του γιά τήν διαχείριση τοῦ σώματός μας. 
Ὑπογραμμίζουμε τέσσερα βασικά σημεῖα πού ἀπορρέουν ἀπό τούς δύο εὐαγγελικούς στίχους:
  1. Νά διαχειριζόμαστε τά σώματά μας ὡς θυσίᾳ τῷ Θεῷ ἁγίᾳ καί ὡς ζωντανή λατρεία σέ Αὐτόν. Δηλαδή νά Τόν δοξάζουμε καί μέ τό σῶμα μας κι ὄχι νά Τόν καταισχύνουμε!
  2. Νά μή συσχηματιζόμαστε μέ τήν "μόδα" καί τίς παροτρύνσεις τοῦ πρόσκαιρου αὐτοῦ κόσμου καί τῆς Νέας Ἐποχῆς (ἡ ὁμοφυλοφιλία εἰδικότερα πού εἶναι στό θέμα μας, ἔχει περάσει τόσο σάν μόδα, ὅσο καί σάν νόμος καί "δικαίωμα" στόν κόσμο πού ζοῦμε)!
  3. Νά διαχειριζόμαστε τά σώματά μας, μέ γνώμονα τά τοῦ πνεύματος κι ὄχι τά τῆς σαρκός. Κι ὅπως, ἄς μᾶς ἐπιτραπεῖ ἡ ἔκφρασις πρός βαθυτέρα κατανόησιν, ἕνα ἀφεντικό ἐλέγχει κι ὁδηγεῖ μέ τό λουρί στό λαιμό τό σκυλάκι του, ἔτσι καί τήν σάρκα μας πρέπει νά τήν ὑποτάσσουμε στό πνεῦμα μας κι ὄχι τό ἀντίθετο πού δέν εἶναι φυσιολογικό. Μήν ξεχνᾶμε πῶς ἀποκαλοῦν οἱ Ἅγιοι Πατέρες τόν ἀνθρώπινο νοῦ: "ὁ ἡγεμῶν νοῦς". Αὐτός εἶναι καί πρέπει νά εἶναι ὁ "ἀρχηγός" τῆς ὑπάρξεώς μας, αὐτός δίνει τίς διαταγές στό σῶμα γιά νά ἐνεργήσει καί ὄχι τό ἐκτελεστικό ὄργανο, δηλαδή τό σῶμα! Ὅταν τό σῶμα μας "μᾶς ἄγει καί μᾶς φέρει", ἐνεργοῦμε σέ παρά φύσιν κατάσταση, διότι κάναμε τόν ἀρχηγό δοῦλο καί τόν δοῦλο ἀρχηγό· «ᾧ γάρ τις ἥττηται, τούτῳ καί δεδούλωται» (Β' Πε 2,19).
  4. Νά ἀναζητοῦμε τό θέλημα τοῦ Θεοῦ γιά νά πορευόμαστε στήν ζωή μέ ἀσφάλεια καί γιά νά διαφυλάττουμε τήν ψυχή μας (καί τά δύο αὐτά, πάντα εἶναι μέσα στό ἀγαθόν καί εὐάρεστον καί τέλειον θέλημα τοῦ Θεοῦ πού "θέλει πᾶντας σωθῆναι καί εἰς ἐπίγνωσιν ἀληθείας ἐλθεῖν")!
Λαμβάνοντας λοιπόν ὑπόψιν τήν παραπάνω ἐπιθυμία καί ἐντολή τοῦ Θεοῦ, πού δίδεται σέ ἐμᾶς τούς ἀνθρώπους, ὄχι γιά νά μᾶς δυσκολεύει, ἀλλά ἀντίθετα γιά νά μᾶς ἐλευθερώσει ἀπό τίς δικές μας ἁμαρτωλές ἐπιθυμίες καί πάθη καί γιά νά ἐργαστεῖ στήν αἰώνιο σωτηρία μας, παραθέτουμε τό εἰδικόν θέλημα τοῦ Θεοῦ ὅσον ἀφορᾶ τήν ὁμοφυλοφιλία:
 
1.
«οκ οδατε τι δικοι βασιλεαν Θεο ο κληρονομσουσι; μ πλανσθε· οτε πρνοι, οτε εδωλολτραι, οτε μοιχοὶ, οτε μαλακοὶ, οτε ρσενοκοται,  οτε πλεονκται, οτε κλπται, οτε μθυσοι, ο λοδοροι, οχ ρπαγες βασιλεαν Θεο ο κληρονομσουσι».
( Α’ Κορινθ. κεφ.6, στίχ.9-10 )


Δέ γνωρίζετε ὅτι ἄδικοι δέν θά κληρονομήσουν Βασιλεία Θεοῦ; Μήν πλανᾶσθε! Οὔτε οἱ πόρνοι, οὔτε οἱ εἰδωλολάτρες, οὔτε οἱ μοιχοί, οὔτε οἱ ἐκθηλυμένοι, οὔτε οἱ ἀρσενοκοίτες ( δηλ. αὐτοί πού κοιμοῦνται με ἄντρες ), οὔτε οἱ πλεονέκτες, οὔτε οἱ κλέφτες, οὔτε οἱ μέθυσοι, οὔτε οἱ ὑβριστές, οὔτε οἱ ἅρπαγες δέν πρόκειται νά κληρονομήσουν τή βασιλεία τοῦ Θεοῦ.
( Α’ Κορινθ. κεφ.6, στίχ. 9-10 )

2.
«Καί ὅς ἄν κοιμηθῇ μετά ἄρσενος κοίτην γυναικός βδέλυγμα ἐποίησαν ἀμφότεροι».
( Λευϊτ. 20, 13)

«Καί ἐκεῖνος πού κοιμήθηκε μέ ἄνδρα ὅπως μέ γυναίκα, καί οἱ δύο διέπραξαν μισητή ἁμαρτία».
( Λευϊτ. 20, 13)

3.
«Διὰ τοῦτο παρέδωκεν αὐτοὺς ὁ Θεὸς εἰς πάθη ἀτιμίας. αἵ τε γὰρ θήλειαι αὐτῶν μετήλλαξαν τὴν φυσικὴν χρῆσιν εἰς τὴν παρὰ φύσιν, ὁμοίως δὲ καὶ οἱ ἄρσενες ἀφέντες τὴν φυσικὴν χρῆσιν τῆς θηλείας ἐξεκαύθησαν ἐν τῇ ὀρέξει αὐτῶν εἰς ἀλλήλους, ἄρσενες ἐν ἄρσεσι τὴν ἀσχημοσύνην κατεργαζόμενοι καὶ τὴν ἀντιμισθίαν ἣν ἔδει τῆς πλάνης αὐτῶν ἐν ἑαυτοῖς ἀπολαμβάνοντες».
( Ρωμ. 1, στίχ. 2627 )

«Γι’ αὐτόν τόν λόγο, λοιπόν, τούς παρέδωσε ὁ Θεός σέ ἐπαίσχυντα πάθη. Οἱ γυναῖκες ἀντικατέστησαν τίς φυσικές σχέσεις μέ ἀφύσικες· τό ἴδιο καί οἱ ἄνδρες· ἄφησαν τή φυσική σχέση μέ τήν γυναίκα καί φλογίσθηκαν  μέ σφοδρό πάθος ὁ ἕνας γιά τόν ἄλλο, διαπράττοντας ἀσχήμιες ἀρσενικοί μέ ἀρσενικούς καί πληρώνοντας ἔτσι  μέ τό ἴδιο τους τό σῶμα τό τίμημα πού ταίριαζε στήν πλάνη τους».
( Ρωμ. 1, 26-27 ).
4. 
Ὁ Θεός ἔδωσε τήν Εὔα γιά σύντροφο στόν Ἀδάμ!
"ὁ δὲ ἀποκριθεὶς εἶπεν αὐτοῖς· οὐκ ἀνέγνωτε ὅτι ὁ ποιήσας ἀπ᾿ ἀρχῆς ἄρσεν καὶ θῆλυ ἐποίησεν αὐτοὺς καὶ εἶπεν, ἕνεκεν τούτου καταλείψει ἄνθρωπος τὸν πατέρα αὐτοῦ καὶ τὴν μητέρα καὶ κολληθήσεται τῇ γυναικὶ αὐτοῦ, καὶ ἔσονται οἱ δύο εἰς σάρκα μίαν;".
(Ματθ.  19, 4-5).
 5. 
Ὁ Κύριος εὐλόγησε τόν ἄνδρα μέ τήν γυναῖκα στόν γάμο στήν Κανά! 

http://elafosdorkas.files.wordpress.com/2012/09/img_3491.jpg

"῎Η οὐκ οἴδατε ὅτι τὸ σῶμα ὑμῶν ναὸς τοῦ ἐν ὑμῖν ῾Αγίου Πνεύματός ἐστιν, οὗ ἔχετε ἀπὸ Θεοῦ, καὶ οὐκ ἐστὲ ἑαυτῶν;· Ἠγοράσθητε γὰρ τιμῆς· δοξάσατε δὴ τὸν Θεὸν ἐν τῷ σώματι ὑμῶν  καὶ ἐν τῷ πνεύματι ὑμῶν,  ἅτινά ἐστι τοῦ Θεοῦ" (Α' Κορ. 12, 20), μᾶς λέγει ὁ Κύριος. Τόσο σημαντικό εἶναι τό σῶμα μας νά εἶναι ἁγιασμένο! Ἄν καταστρέφουμε τό κτίριο μίας Ἐκκλησίας, δέν θά μπορέσουν νά τελεστοῦν τά Μυστήρια. Ἔτσι κι ἄν φθείρουμε τό σῶμα μας μέ αἰσχρές καί ἀντίθεες πράξεις, δέν θά μπορεῖ νά σταθεῖ μέσα του τό Ἅγιον Πνεῦμα!

Κλείνοντας, νά ὑπενθυμίσουμε ὅτι ὁ Κύριος μᾶς ἔπλασε ὡς εἰκόνες Του καί μέ τήν προοπτική νά γίνουμε ἅγιοι, νά θεωθοῦμε καί νά ζοῦμε στήν Οὐράνια Βασιλεία Του. Στήν Βασιλεία τοῦ Θεοῦ ὄχι μόνο ἡ ὀμοφυλοφιλία δέν θά ὑπάρχει, ἀλλά οὔτε καί αὐτές οἱ νόμιμες συζυγικές σαρκικές σχέσεις πρός ἀναπαραγωγήν. Θά ζοῦμε ὄλοι σάν ἀδέλφια καί ἀγγελικά! "ἐν γάρ τῇ ἀναστάσει οὔτε γαμοῦσιν οὔτε ἐκγαμίζονται, ἀλλ' ὡς ἄγγελοι Θεοῦ ἐν οὐρανῷ εἰσι" (Ματθ. 22, 30).  
Ὅσοι ἐπιθυμοῦν νά εἰσέλθουν στόν Παράδεισο καί ὄχι στήν κόλαση, 
θά πρέπει ἀπό τώρα νά προετοιμάζουν
ὄχι μόνο τήν ψυχή ἀλλά καί τό σῶμα τους
 γιά αὐτήν τήν οὐράνια κατάσταση!
Ἀμήν!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...