Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2016
«Ό,τι βγήκε δεν είναι αυτό που συμφωνήθηκε»: Ο Μεσογαίας & Λαυρεωτικής Νικόλαος στο ΣΚΑΪ (10/10/16)
«Ό,τι βγήκε για τη συνάντηση στο Μαξίμου δεν είναι αυτό που συμφωνήθηκε»
«Έχουμε μία κυβερνητική πολιτική αντίληψη που έχει σφραγίδα αντιεκκλησιαστική»
Ο Μητροπολίτης Μεσογαίας & Λαυρεωτικής Νικόλαος για τη συνάντηση για τα θρησκευτικά στο Μέγαρο Μαξίμου, τις σχέσεις κυβέρνησης - Εκκλησίας, την ευθανασία, με αφορμή την περίπτωση Βέλιου, κλπ. στους "Αταίριαστους" του ΣΚΑΪ (10/10/2016)
Καμμένος: Θα έριχνα την κυβέρνηση αν αγνοούσε την Εκκλησία
Το δημοσίευμα της RealNews, σύμφωνα με το οποίο ο Πάνος Καμμένος κατά την διάρκεια της συνάντησης με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο του διαμήνυσε πως αν του ζητήσει να ρίξει την κυβέρνηση θα το κάνει, επιβεβαίωσε ο πρόεδρος των Ανεξάρτητων Ελλήνων μιλώντας στον ΑΝΤ1. «Αν επέμενε η κυβέρνηση κι έλεγε ότι αγνοούμε την Εκκλησία, και αν άλλαζαν τα πάντα στα θρησκευτικά, με την έννοια της αποπομπής της Ορθοδοξίας, δεν θα στήριζα την κυβέρνηση και αυτό το είπα ευθέως μπροστά στον πρωθυπουργό και τον αρχιεπίσκοπο».
«Η συνάντηση του πρωθυπουργού με τον αρχιεπίσκοπο έδωσε λύση, γιατί μία σύγκρουση της Εκκλησίας με την Πολιτεία θα ήταν καταστροφική για την Ελλάδα» υποστήριξε ο υπουργός Εθνικής 'Αμυνας Πάνος Καμμένος, μιλώντας στον ΑΝΤ1.
Αναφορικά με τα ειδικά μισθολόγια των σωμάτων ασφαλείας ο κ. Καμμένος είπε ότι «δεν πρόκειται να μειωθούν ούτε ένα ευρώ».
«Το θέμα είναι να εφαρμόσουμε την απόφαση του ΣτΕ. Εμείς σαν Υπουργείο Άμυνας τους πόρους τους έχουμε βρει, αρκεί να βρεθούν οι πόροι και από τα άλλα υπουργεία» τόνισε.
«Το οικονομικό πρόβλημα της Ελλάδας θα είχε λυθεί αν είχε καταπολεμηθεί η διαφθορά» είπε ο Πάνος Καμμένος ερωτηθείς για τη χθεσινή συζήτηση στη Βουλή. «Είμαστε για πρώτη φορά στη διαδικασία να αρχίσουμε να εισπράττουμε από ζημιές που προξένησαν υποθέσεις δωροδοκίας» πρόσθεσε.
Για τα κόκκινα δάνεια είπε ότι αυτή τη στιγμή «επεξεργαζόμαστε με τον κ. Σταθάκη και το Υπουργείο Οικονομικών τρόπους με τον οποίο θα περάσουμε τροπολογία».
Αρχίζει η κατασκευή του τεμένους στο Βοτανικό
Τις επόμενες ημέρες ξεκινά η ανέγερση μουσουλμανικού τεμένους στην περιοχή του Βοτανικού, με τη μετασκευή παλαιού κτηρίου το οποίο έχει παραχωρηθεί από το Πολεμικό Ναυτικό.
Οι εργασίες για την κατασκευή αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί μέσα σε έξι μήνες. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 887 χιλιάδες ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
Τη Δευτέρα υπεγράφη συμφωνητικό μεταξύ της Διεύθυνσης Κτιριακών Υποδομών του υπουργείου Υποδομών και της αναδόχου κοινοπραξίας, στην οποία συμμετέχουν ορισμένες από τις μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρείες.
Αν και ο διαγωνισμός για την ανέγερση του τεμένους είχε ολοκληρωθεί από το 2014, εκκρεμούσε νομοθετική ρύθμιση από το υπουργείο περιβάλλοντος που αφορούσε πολεοδομικές διατάξεις , η οποία ψηφίστηκε από τη Βουλή στις 4 Αυγούστου.
Υπενθυμίζεται ότι κατά την ονομαστική ψηφοφορία στη Βουλή που διεξήχθη τον περασμένο Αύγουστο, τη διάταξη για το τζαμί καταψήφισαν οι Ανεξάρτητοι Έλληνες και η Χρυσή Αυγή.
Σχέδιο άλωσης της Ιστορίας από ΜΚΟ
«Πειραγμένα» σχολικά βιβλία σε όλα τα Βαλκάνια από οργάνωση που είχε πρόεδρο τον Μάθιου Νίμιτς
Ρεπορτάζ
Φανή Χαρίση
Κριτική για τα βιβλία Ιστορίας που γράφει το Κέντρο για τη Δημοκρατία και τη Συμφιλίωση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη (CDRSEE), που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη, ασκούν Ελληνες ιστορικοί.
Το Κέντρο είναι μια ΜΚΟ που ιδρύθηκε το 1996 στην Ολλανδία με τον διαμελισμό της Γιουγκοσλαβίας και το 2000 εγκαινιάστηκαν τα γραφεία της στη Θεσσαλονίκη. Πρόεδρός της υπήρξε για αρκετά χρόνια ο γνωστός διαπραγματευτής του ΟΗΕ για το Σκοπιανό Μάθιου Νίμιτς, επιστήθιος φίλος του επιχειρηματία Νίκου Ευθυμιάδη, ο οποίος σήμερα είναι αντιπρόεδρος του Κέντρου.
Σύμφωνα με το Κέντρο, ο στόχος του είναι η συμφιλίωση των χωρών της πρώην Γιουγκοσλαβίας και η πορεία τους στην Ευρώπη. Η κυριότερη δραστηριότητά του είναι η εκπαίδευση και έχουν εκδοθεί τέσσερα βιβλία Ιστορίας. Σύντομα θα κυκλοφορήσουν δύο νέα βιβλία που αφορούν την περίοδο από το 1945 έως το 2008, όπου γίνεται αναφορά και στο Σκοπιανό, χωρίς όμως να ανακοινώνεται τι ακριβώς θα γράφουν για την προκλητική στάση των Σκοπίων στο θέμα του ονόματος και της Ιστορίας.
Τα συγκεκριμένα βιβλία διδάσκονται σε έξι χώρες. Σε Κόσοβο, Αλβανία, Σερβία, Κροατία, Μαυροβούνιο και Βοσνία, ενώ περισσότεροι από 2.000 εκπαιδευτικοί έχουν παρακολουθήσει τα ειδικά σεμινάρια που διοργανώνει το Κέντρο. Στην Ελλάδα, παρότι τα βιβλία είχαν εγκριθεί από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, τελικά κόπηκαν. Ομως είναι αξιοσημείωτο ότι σεμινάρια έχουν πραγματοποιηθεί στην Κύπρο!
Ωστόσο, πολλές είναι οι κριτικές για τα συγκεκριμένα βιβλία και τους σκοπούς που εξυπηρετούν. Μία από αυτές «Η "άλωση" της ελληνικής Ιστορίας» του Γιάννη Κορωναίου αναφέρει χαρακτηριστικά: «Την Ιστορία του ελληνικού έθνους ξαναγράφουν κέντρα και ερευνητικές ομάδες που χρηματοδοτούνται από το Στέιτ Ντιπάρτμεντ, το γερμανικό υπουργείο Εξωτερικών και διεθνή ιδρύματα και φόρουμ επιρροής Τζορτζ Σόρος. Σε αυτή την ιστορία αποσιωπάται ο ρόλος της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας και του Ελληνισμού διαχρονικά, θεωρείται ως αφετηρία της Νεοελληνικής Ιστορίας η... Οθωμανική Αυτοκρατορία, ενώ αμφισβητείται η ελληνική εθνοπολιτιστική διάσταση και η Ιστορία της Μακεδονίας».
Εξάλλου, όπως δήλωσε στη «δημοκρατία» ο κ. Ευθυμιάδης, το Κέντρο δεν χρηματοδοτείται από το ελληνικό κράτος, αλλά «από μεγάλες εταιρίες όπως η Coca Cola, τράπεζες, η Ευρωπαϊκή Ενωση κ.ά.».
http://www.dimokratianews.gr/content/67505/shedio-alosis-tis-istorias-apo-mko
Ρεπορτάζ
10.10.2016
Κριτική για τα βιβλία Ιστορίας που γράφει το Κέντρο για τη Δημοκρατία και τη Συμφιλίωση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη (CDRSEE), που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη, ασκούν Ελληνες ιστορικοί.
Το Κέντρο είναι μια ΜΚΟ που ιδρύθηκε το 1996 στην Ολλανδία με τον διαμελισμό της Γιουγκοσλαβίας και το 2000 εγκαινιάστηκαν τα γραφεία της στη Θεσσαλονίκη. Πρόεδρός της υπήρξε για αρκετά χρόνια ο γνωστός διαπραγματευτής του ΟΗΕ για το Σκοπιανό Μάθιου Νίμιτς, επιστήθιος φίλος του επιχειρηματία Νίκου Ευθυμιάδη, ο οποίος σήμερα είναι αντιπρόεδρος του Κέντρου.
Σύμφωνα με το Κέντρο, ο στόχος του είναι η συμφιλίωση των χωρών της πρώην Γιουγκοσλαβίας και η πορεία τους στην Ευρώπη. Η κυριότερη δραστηριότητά του είναι η εκπαίδευση και έχουν εκδοθεί τέσσερα βιβλία Ιστορίας. Σύντομα θα κυκλοφορήσουν δύο νέα βιβλία που αφορούν την περίοδο από το 1945 έως το 2008, όπου γίνεται αναφορά και στο Σκοπιανό, χωρίς όμως να ανακοινώνεται τι ακριβώς θα γράφουν για την προκλητική στάση των Σκοπίων στο θέμα του ονόματος και της Ιστορίας.
Τα συγκεκριμένα βιβλία διδάσκονται σε έξι χώρες. Σε Κόσοβο, Αλβανία, Σερβία, Κροατία, Μαυροβούνιο και Βοσνία, ενώ περισσότεροι από 2.000 εκπαιδευτικοί έχουν παρακολουθήσει τα ειδικά σεμινάρια που διοργανώνει το Κέντρο. Στην Ελλάδα, παρότι τα βιβλία είχαν εγκριθεί από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, τελικά κόπηκαν. Ομως είναι αξιοσημείωτο ότι σεμινάρια έχουν πραγματοποιηθεί στην Κύπρο!
Ωστόσο, πολλές είναι οι κριτικές για τα συγκεκριμένα βιβλία και τους σκοπούς που εξυπηρετούν. Μία από αυτές «Η "άλωση" της ελληνικής Ιστορίας» του Γιάννη Κορωναίου αναφέρει χαρακτηριστικά: «Την Ιστορία του ελληνικού έθνους ξαναγράφουν κέντρα και ερευνητικές ομάδες που χρηματοδοτούνται από το Στέιτ Ντιπάρτμεντ, το γερμανικό υπουργείο Εξωτερικών και διεθνή ιδρύματα και φόρουμ επιρροής Τζορτζ Σόρος. Σε αυτή την ιστορία αποσιωπάται ο ρόλος της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας και του Ελληνισμού διαχρονικά, θεωρείται ως αφετηρία της Νεοελληνικής Ιστορίας η... Οθωμανική Αυτοκρατορία, ενώ αμφισβητείται η ελληνική εθνοπολιτιστική διάσταση και η Ιστορία της Μακεδονίας».
Εξάλλου, όπως δήλωσε στη «δημοκρατία» ο κ. Ευθυμιάδης, το Κέντρο δεν χρηματοδοτείται από το ελληνικό κράτος, αλλά «από μεγάλες εταιρίες όπως η Coca Cola, τράπεζες, η Ευρωπαϊκή Ενωση κ.ά.».
http://www.dimokratianews.gr/content/67505/shedio-alosis-tis-istorias-apo-mko
Κοζάνη: Τούρκοι χάκερ, χάκαραν την ιστοσελίδα της Ιερής Μητρόπολης Σερβίων και Κοζάνης
Την ιστοσελίδα της Ιεράς Μητρόπολης Σερβίων και Κοζάνης χάκαραν τις
πρώτες πρωινές ώρες πιθανότατα τούρκοι χάκερ. Στην θέση της ιστοσελίδας
της Μητροπόλεως εμφανίζεται η εικόνα από ένα μικρό διαβολάκι, ενώ
ακούγεται μουσική τούρκικης ραπ.
ΕΡΤ Κοζάνης Σύνταξη Κώστας Δαβάνης
ΕΡΤ Κοζάνης Σύνταξη Κώστας Δαβάνης
Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2016
Η ανάγκη για εξομολόγηση
- Γέροντα, όταν δεν αισθάνωνται την ανάγκη για εξομολόγηση, τι φταίει;
- Μήπως δεν παρακολουθείς τον εαυτό σου; Η εξομολόγηση είναι μυστήριο.
Να πηγαίνης και απλά να λες τις αμαρτίες σου. Γιατί, τι νομίζεις; Πείσμα δεν έχεις;
Εγωισμό δεν έχεις; Δεν πληγώνεις την αδελφή; Δεν κατακρίνεις; Μήπως εγώ τι πηγαίνω και λέω;
«Θύμωσα, κατέκρινα…» και μου διαβάζει ο πνευματικός την συγχωρητική ευχή. Αλλά και οι μικρές αμαρτίες έχουν και αυτές βάρος.
Όταν πήγαιναν στον Παπα-Τύχωνα να εξομολογηθώ, δεν είχα τίποτα σοβαρό να πω και μου έλεγε: «Αμμούδα, παιδάκι μου, αμμούδα»! Οι μικρές αμαρτίες μαζεύονται και κάνουν ένα σωρό αμμούδα, που είναι όμως βαρύτερη από μια μεγάλη πέτρα. Ο άλλος που έχει κάνει ένα αμάρτημα μεγάλο, το σκέφτεται συνέχεια, μετανοεί και ταπεινώνεται. Εσύ έχεις πολλά μικρά. Εάν όμως εξετάσης τις συνθήκες με τις οποίες εσύ μεγάλωσες και τις συνθήκες με τις οποίες μεγάλωσε ο άλλος, θα δης ότι είσαι χειρότερη από εκείνον. Να προσπαθής επίσης να είσαι συγκεκριμένη στην εξομολόγησή σου. Δεν φθάνει να πη κανείς λ.χ. «ζηλεύω, θυμώνω κ.λπ.», αλλά πρέπει να πη τις συγκεκριμένες πτώσεις του, για να βοηθηθή. Και, όταν πρόκειται για κάτι βαρύ, όπως η πονηριά, πρέπει να πη και πως σκέφθηκε και πως ενήργησε· αλλιώς κοροϊδεύει τον Χριστό.
Αν ο άνθρωπος δεν ομολογή την αλήθεια στον πνευματικό, δεν του αποκαλύπτη το σφάλμα του, για να μπορέση να τον βοηθήση, παθαίνει ζημιά, όπως και ο άρρωστος κάνει μεγάλο κακό στην υγεία του, όταν κρύβη την πάθησή του από τον γιατρό. Ενώ, όταν εκθέτη τον εαυτό του όπως ακριβώς είναι, τότε ο πνευματικός μπορεί να τον γνωρίση καλύτερα και να τον βοηθήση πιο θετικά.
Ύστερα, όταν κανείς αδικήση ή πληγώση με την συμπεριφορά του έναν άνθρωπο, πρέπει πρώτα να πάη να του ζητήση ταπεινά συγχώρηση, να συμφιλιωθή μαζί του, και έπειτα να εξομολογηθή την πτώση του στον πνευματικό, για να λάβη την άφεση. Έτσι έρχεται η Χάρις του Θεού.
Αν πη το σφάλμα του στον πνευματικό, χωρίς προηγουμένως να ζητήση συγχώρηση από τον άνθρωπο που πλήγωσε, δεν είναι δυνατόν να ειρηνεύση η ψυχή του, γιατί δεν ταπεινώνεται. Εκτός αν ο άνθρωπος που πλήγωσε έχη πεθάνει ή δεν μπορή να τον βρη, γιατί άλλαξε κατοικία και δεν έχει την διεύθυνσή του, για να του ζητήση, έστω και γραπτώς, συγγνώμην, αλλά έχη διάθεση να το κάνη, τότε ο Θεός τον συγχωρεί, γιατί βλέπει την διάθεσή του.
Αγίου Παϊσίου Αγιορείτου .!!!
Mητροπολίτης Ιγνάτιος: «Ο Αρχιεπίσκοπος οδηγεί το σκάφος της Εκκλησίας με εξαιρετικό τρόπο»
Την πεποίθηση ότι οι σχέσεις κράτους και Εκκλησίας είναι και θα
παραμείνουν αρραγείς, διατυπώνει ο μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος,
ο οποίος επισημαίνει παράλληλα ότι έχει ανοίξει διάλογος για το ζήτημα
των θρησκευτικών.
Μιλώντας στον «Ταχυδρόμο», ο κ. Ιγνάτιος τονίζει ότι παραμένουν αδιατάρακτοι οι δεσμοί με τον μητροπολίτη Πειραιώς κ. Σεραφείμ, μετά την ένταση που προκλήθηκε με αφορμή άρθρο του διευθυντή της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών Βόλου, ενώ προσθέτει ότι, μετά τις διευκρινίσεις που δόθηκαν, δεν θα υπάρξει συνέχεια στο θέμα.
Ο μητροπολίτης Δημητριάδος, ο οποίος είναι παράλληλα εκπρόσωπος Τύπου της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου και της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, καθιστά σαφές ότι σε κλίμα ενότητας και διαλόγου οι ιεράρχες αντιμετωπίζουν όλα τα προβλήματα. Παράλληλα, εκφράζει τη βεβαιότητα ότι η επένδυση στις Νηές είναι η μόνη ελπίδα για ανάκαμψη στη Μαγνησία.
-Έντονες αντιδράσεις προκαλεί το ζήτημα των θρησκευτικών, με την ένταση να κορυφώνεται μετά το άρθρο του διευθυντή της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών του Βόλου και τον μητροπολίτη Πειραιώς να εξαπολύει επίθεση εναντίον σας. Πώς αντιμετωπίσατε το συγκεκριμένο θέμα, ως ιεράρχης, δεδομένου ότι προέρχεστε και ο ίδιος από τη Μητρόπολη Πειραιώς;
«Αυτό που εμφανίζεται ως ένταση στα δημόσια μέσα, δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα. Με τον μητροπολίτη Πειραιώς μάς συνδέει μια φιλία και ένας δεσμός από τα μαθητικά μας χρόνια, ο οποίος συνεχίζεται και δεν υπάρχει περίπτωση να αλλάξει. Ήμασταν στη συνεδρίαση της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, είναι αλήθεια ότι ήρθε στη γνώση του το κείμενο του κ. Παντελή Καλαϊτζίδη, το οποίο είχε από μέρες κυκλοφορήσει, απλώς έφτασε στα δικά του χέρια κάπως καθυστερημένα και υπήρξε στην αρχή μια δυσαναγνωσία. Δηλαδή το κείμενο που του έδωσαν δεν ήταν καθαρό, με αποτέλεσμα να θεωρήσει ότι του προσάπτει τις κατηγορίες για εξύμνηση της χούντας και της ακροδεξιάς. Αυτό διευκρινίστηκε, διότι στο κείμενο δεν αναφέρεται το συγκεκριμένο γεγονός για τον μητροπολίτη Πειραιώς. Αυτό έγινε κατανοητό και πιστεύω ότι η δική του επιστολή γράφτηκε έχοντας κατά νου την πρώτη ανάγνωση. Στη συνέχεια συζητήσαμε και έχει κατανοήσει, τουλάχιστον σε ό,τι με αφορά και σε ό,τι αφορά την Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών, ότι το κείμενο αυτό δεν εκπροσωπεί την Ακαδημία, ούτε εμένα προσωπικά. Είναι ένα καθαρά προσωπικό κείμενο του κ. Καλαϊτζίδη και σε ό,τι αφορά τη θέση του μητροπολίτη Πειραιώς απέναντι στα δύο παραπάνω θέματα είμαι ο ίδιος μάρτυρας, διότι ήμασταν συμμαθητές και σχεδόν συμφοιτητές εκείνη την περίοδο και σε ό,τι αφορά την ακροδεξιά, έχει πει τα χειρότερα όλων μας. Είναι γνωστές οι θέσεις του και μπορώ να το επιβεβαιώσω».
-Πώς διαμορφώνονται, πλέον, οι σχέσεις σας με τον μητροπολίτη Πειραιώς και τον Παντελή Καλαϊτζίδη, στην κατεύθυνση του διαλόγου, της καταλλαγής ή της ρήξης;
«Με τον μητροπολίτη Πειραιώς παραμένουμε αρχιερείς της Εκκλησίας της Ελλάδος, με αδελφικές σχέσεις, είμαστε μαζί στην Ιερά Σύνοδο και είμαι βέβαιος ότι με τον ίδιο τρόπο που μέχρι τώρα συνεργαζόμαστε, θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε. Μην ξεχνάτε ότι μέσα στην Εκκλησία υπάρχει πάντοτε ένα κλίμα ελευθερίας, όπου μπορεί κανείς να διαμορφώνει τις προσωπικές του σκέψεις, να τις διατυπώνει, αλλά τελικά ομονοούμε και με αποφασιστικότητα στηρίζουμε την ενότητα της Εκκλησίας μας.
»Δεν εκπροσωπώ τον κ. Καλαϊτζίδη και επιτρέψτε μου να πω ότι δεν νιώθω ότι είμαι μέντοράς του. Συμβαίνει να είναι απλώς διευθυντής της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών, την οποία διοικεί διοικητικό συμβούλιο με μέλη πανεπιστημιακούς από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Άρα, ο κ. Καλαϊτζίδης μίλησε σε ό,τι τον αφορά προσωπικά και φυσικά στο κείμενο αυτό, δεν εκπροσωπεί ούτε την Ακαδημία ούτε εμένα. Πιστεύω ότι μετά τις διευκρινίσεις που δόθηκαν στον μητροπολίτη Πειραιώς, δεν θα υπάρξει συνέχεια στο θέμα».
-Οι εντάσεις που προκαλούνται «πληγώνουν», άραγε, την Εκκλησία και τον ευρύτερο κοινωνικό ρόλο που καλείται να διαδραματίσει;
«Η Εκκλησία έχει πορευθεί πάντοτε μέσα από κλυδωνισμούς, εντάσεις, πολλές φορές διαστρεβλώσεις, κι άλλοτε παρεξηγήσεις. Τελικά, όμως, μέσα από το πνεύμα του διαλόγου και της καταλλαγής πάντοτε υπάρχει η αλήθεια και σε ό,τι αφορά το μάθημα των θρησκευτικών πιστεύω ότι τελικά θα φτάσουμε σε ένα αίσιο αποτέλεσμα που θα είναι προς ωφέλεια όλων».
-Το θέμα των θρησκευτικών, στο οποίο αναφερθήκατε, είναι το φλέγον ζήτημα των ημερών και προκαλεί ποικίλες αντιδράσεις, ενώ τέθηκε στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης της Ιεράς Συνόδου. Ποιο είναι το συμπέρασμα που εξήχθη;
«Από εκεί ξεκίνησαν όλα, διότι διαπιστώθηκε ότι το πρόγραμμα σπουδών που ξεκίνησε ίσως, επιτρέψτε μου να πω, βιαστικά, χωρίς τη σχετική επιμόρφωση των καθηγητών, χωρίς την πλήρη ενημέρωση όλων των παραγόντων, χωρίς τη συνέργεια, φυσικά όπως διεφάνη, με κατανόηση της Εκκλησίας, οδήγησε σε μια ένταση μετά από τη γνωστή επιστολή του Μακαριοτάτου προς τον πρωθυπουργό και τους υπόλοιπους αρχηγούς των κομμάτων. Αυτό έφερε τη συζήτηση με ένταση και στην Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος, αποφασίστηκε, όμως, πριν από οποιαδήποτε άλλη ενέργεια, να υπάρξει η συνάντηση κορυφής, που ήταν η συνάντηση του Αρχιεπισκόπου με τον πρωθυπουργό. Είναι γνωστά τα γεγονότα, εκεί δόθηκαν διευκρινίσεις και καθορίστηκε μια πορεία, η οποία αφορά πρώτον τα ισχύοντα τα βιβλία που έχουν ήδη δοθεί στα παιδιά και τα οποία είναι αυτά που προϋπήρχαν. Το πρόγραμμα σπουδών, πλέον, θα τεθεί σε διάλογο Εκκλησίας και Πολιτείας με ειδήμονες, με ανθρώπους δηλαδή που γνωρίζουν πολύ καλά το αντικείμενο, αλλά και τις μεθόδους και θα αξιολογηθεί στο τέλος της χρονιάς, με κοινή προσπάθεια να υπάρξουν βοηθήματα βιβλίων που θα ικανοποιούν και τις δύο πλευρές και κυρίως θα συμβάλουν στην πραγματική θρησκευτική αγωγή και στην ορθόδοξη παράδοση και στον πολιτισμό της πατρίδας μας, για τα παιδιά μας».
-Πιστεύετε ότι υπάρχει, τελικά, πεδίο διαλόγου και κοινής συνισταμένης μεταξύ Πολιτείας και Εκκλησίας;
«Τουλάχιστον, υπάρχει καλή διάθεση, όπως διαφαίνεται σε επίπεδο ηγεσίας. Εμείς οι ιεράρχες θέλουμε να εμπιστευόμαστε, θέλουμε να πιστεύουμε τους ανθρώπους και αυτήν τη στιγμή θα φανεί, πλέον, από την περαιτέρω εξέλιξη τόσο του διαλόγου για το μάθημα των θρησκευτικών, όσο και από άλλα ζητήματα που βρίσκονται μπροστά μας, όπως είναι π.χ. η συνταγματική αναθεώρηση και άλλα θέματα. Πάντως, από την πλευρά μας, το πρώτο που θέλω να τονίσω, είναι ότι παραμένει αμιγώς ενωμένη η ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος και δεν υπάρχει κανένας που θα διακυβεύσει αυτήν την ενότητα. Ο Αρχιεπίσκοπος ξέρει να οδηγεί το σκάφος της Εκκλησίας με εξαιρετικό τρόπο και ελπίζουμε ότι και από την άλλη πλευρά υπάρχει αξιοπιστία και ότι θα φανούν αντάξιοι των περιστάσεων οι σημερινοί ηγέτες της Ελλάδος, προκειμένου ό,τι κι αν συμβεί, να είναι πάντοτε για το καλό του ελληνικού λαού. Και κυρίως για την απάντηση στην κρίση που περνάμε».
- Αίσθηση προκάλεσε, ωστόσο, η πρόταση του Μακαριότατου για δημοψήφισμα σχετικά με τον διαχωρισμό Κράτους και Εκκλησίας. Ποια είναι η θέση σας πάνω στο συγκεκριμένο θέμα;
«Δεν υπήρξε τέτοια πρόταση, δεν ακούστηκε καθόλου η λέξη δημοψήφισμα, δεν αφορούσε και δεν αφορά τις σχέσεις Κράτους και Εκκλησίας και είναι κάτι που φυσικά δεν πρόκειται ποτέ να συμβεί. Άρα, υπήρξε και εκεί παρανόηση και δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα».
-Στο μεταξύ, πληθαίνουν οι φωνές που αναφέρονται στην εκκλησιαστική περιουσία, ζητώντας επιτακτικά την αξιοποίησή της, προκειμένου να βοηθηθεί μεγαλύτερος αριθμός αναξιοπαθούντων, σε μια εποχή κατά την οποία αυξάνονται διαρκώς τα αιτήματα…
«Το μεγαλύτερο μέρος της ομιλίας του Αρχιεπισκόπου που διασώθηκε και στα Μέσα, αφορά ακριβώς το θέμα της εκκλησιαστικής περιουσίας, γύρω από την οποία υπάρχει ένας μύθος, ο οποίος δεν είναι πραγματικότητα. Από την άλλη, όμως, η πρόταση της Εκκλησίας για την προς αξιοποίηση περιουσία, αυτή τη στιγμή, είναι «ελάτε μαζί, να τη διαχειριστούμε και να ξεπεράσουμε τη γραφειοκρατία και τις αγκυλώσεις» και βεβαίως να γίνει ωφέλιμο κοινωνικό έργο για το λαό μας, αλλά θα γίνει σε απόλυτη συνεργασία με την Εκκλησία, η οποία δεν διακυβεύει, πλέον, να εμπιστευτεί και πάλι την περιουσία, διότι την εμπιστεύτηκε στο Ελληνικό κράτος κατά το 96% και αυτή η περιουσία χάθηκε ή είναι στα χέρια, πλέον, των δανειστών. Η περιουσία που τους δώσαμε από το 1821 μέχρι σήμερα και είναι το 96% της συνολικής περιουσίας της Εκκλησίας, ουσιαστικά σήμερα βρίσκεται στα χέρια των δανειστών».
-Έχετε δεχθεί προσωπικές επιθέσεις για το θέμα της επένδυσης στις Νηές και σφοδρές αντιδράσεις. Υπάρχει, τελικά, πεδίο υλοποίησης του στόχου;
«Αυτό είναι αλήθεια, αλλά δεν είναι, πλέον, η σημερινή πραγματικότητα. Σήμερα αντιλαμβάνομαι ότι όλοι θέλουν, επιτέλους, να υπάρξει ένα επενδυτικό πρόγραμμα που θα δώσει θέσεις εργασίας, που θα ανοίξει μια ελπίδα να μη φεύγουν τα παιδιά μας στο εξωτερικό και θα συμβάλει στην ευρύτερη ανάπτυξη ολόκληρης της περιοχής. Προϋποθέσεις υπάρχουν, οι άνθρωποι παραμένουν πιστοί σε ό,τι έχουν υποσχεθεί και ελπίζουμε τελικά και το κράτος να αντιληφθεί ότι πρέπει να φύγουν από τις αγκυλώσεις, να φύγουν από τις προκαταλήψεις και επιτέλους να προχωρήσουμε. Νομίζω ότι πλέον είναι η μόνη ελπίδα που υπάρχει στον τόπο, σε ό,τι αφορά την οικονομική του ανάπτυξη. Να αρχίσει μια επένδυση που θα δώσει ελπίδα και θα συμβάλει να έρθουν και άλλες επενδύσεις, να τολμήσουν και άλλοι άνθρωποι να επενδύσουν τα χρήματά τους, προκειμένου και πάλι να ξαναβρούμε αυτό που πρέπει, να έχουμε ουσιαστικά, εργασία για όλους τους ανθρώπους στον τόπο μας».
-Με ποιες σκέψεις στρέφετε το βλέμμα στα προβλήματα που ταλανίζουν τη σύγχρονη κοινωνία;
«Θέλω να πιστεύω ότι πάντοτε μέσα από τον διάλογο και βεβαίως με την ενότητα που έχουμε οι ιεράρχες, θα αντιμετωπίσουμε όλα τα προβλήματα».
http://www.zougla.gr/greece/article/mitropolitis-ignatios-o-arxiepiskopos-odigi-to-skafos-tis-eklisias-me-ekseretiko-tropo
Μιλώντας στον «Ταχυδρόμο», ο κ. Ιγνάτιος τονίζει ότι παραμένουν αδιατάρακτοι οι δεσμοί με τον μητροπολίτη Πειραιώς κ. Σεραφείμ, μετά την ένταση που προκλήθηκε με αφορμή άρθρο του διευθυντή της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών Βόλου, ενώ προσθέτει ότι, μετά τις διευκρινίσεις που δόθηκαν, δεν θα υπάρξει συνέχεια στο θέμα.
Ο μητροπολίτης Δημητριάδος, ο οποίος είναι παράλληλα εκπρόσωπος Τύπου της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου και της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, καθιστά σαφές ότι σε κλίμα ενότητας και διαλόγου οι ιεράρχες αντιμετωπίζουν όλα τα προβλήματα. Παράλληλα, εκφράζει τη βεβαιότητα ότι η επένδυση στις Νηές είναι η μόνη ελπίδα για ανάκαμψη στη Μαγνησία.
-Έντονες αντιδράσεις προκαλεί το ζήτημα των θρησκευτικών, με την ένταση να κορυφώνεται μετά το άρθρο του διευθυντή της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών του Βόλου και τον μητροπολίτη Πειραιώς να εξαπολύει επίθεση εναντίον σας. Πώς αντιμετωπίσατε το συγκεκριμένο θέμα, ως ιεράρχης, δεδομένου ότι προέρχεστε και ο ίδιος από τη Μητρόπολη Πειραιώς;
«Αυτό που εμφανίζεται ως ένταση στα δημόσια μέσα, δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα. Με τον μητροπολίτη Πειραιώς μάς συνδέει μια φιλία και ένας δεσμός από τα μαθητικά μας χρόνια, ο οποίος συνεχίζεται και δεν υπάρχει περίπτωση να αλλάξει. Ήμασταν στη συνεδρίαση της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, είναι αλήθεια ότι ήρθε στη γνώση του το κείμενο του κ. Παντελή Καλαϊτζίδη, το οποίο είχε από μέρες κυκλοφορήσει, απλώς έφτασε στα δικά του χέρια κάπως καθυστερημένα και υπήρξε στην αρχή μια δυσαναγνωσία. Δηλαδή το κείμενο που του έδωσαν δεν ήταν καθαρό, με αποτέλεσμα να θεωρήσει ότι του προσάπτει τις κατηγορίες για εξύμνηση της χούντας και της ακροδεξιάς. Αυτό διευκρινίστηκε, διότι στο κείμενο δεν αναφέρεται το συγκεκριμένο γεγονός για τον μητροπολίτη Πειραιώς. Αυτό έγινε κατανοητό και πιστεύω ότι η δική του επιστολή γράφτηκε έχοντας κατά νου την πρώτη ανάγνωση. Στη συνέχεια συζητήσαμε και έχει κατανοήσει, τουλάχιστον σε ό,τι με αφορά και σε ό,τι αφορά την Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών, ότι το κείμενο αυτό δεν εκπροσωπεί την Ακαδημία, ούτε εμένα προσωπικά. Είναι ένα καθαρά προσωπικό κείμενο του κ. Καλαϊτζίδη και σε ό,τι αφορά τη θέση του μητροπολίτη Πειραιώς απέναντι στα δύο παραπάνω θέματα είμαι ο ίδιος μάρτυρας, διότι ήμασταν συμμαθητές και σχεδόν συμφοιτητές εκείνη την περίοδο και σε ό,τι αφορά την ακροδεξιά, έχει πει τα χειρότερα όλων μας. Είναι γνωστές οι θέσεις του και μπορώ να το επιβεβαιώσω».
-Πώς διαμορφώνονται, πλέον, οι σχέσεις σας με τον μητροπολίτη Πειραιώς και τον Παντελή Καλαϊτζίδη, στην κατεύθυνση του διαλόγου, της καταλλαγής ή της ρήξης;
«Με τον μητροπολίτη Πειραιώς παραμένουμε αρχιερείς της Εκκλησίας της Ελλάδος, με αδελφικές σχέσεις, είμαστε μαζί στην Ιερά Σύνοδο και είμαι βέβαιος ότι με τον ίδιο τρόπο που μέχρι τώρα συνεργαζόμαστε, θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε. Μην ξεχνάτε ότι μέσα στην Εκκλησία υπάρχει πάντοτε ένα κλίμα ελευθερίας, όπου μπορεί κανείς να διαμορφώνει τις προσωπικές του σκέψεις, να τις διατυπώνει, αλλά τελικά ομονοούμε και με αποφασιστικότητα στηρίζουμε την ενότητα της Εκκλησίας μας.
»Δεν εκπροσωπώ τον κ. Καλαϊτζίδη και επιτρέψτε μου να πω ότι δεν νιώθω ότι είμαι μέντοράς του. Συμβαίνει να είναι απλώς διευθυντής της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών, την οποία διοικεί διοικητικό συμβούλιο με μέλη πανεπιστημιακούς από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Άρα, ο κ. Καλαϊτζίδης μίλησε σε ό,τι τον αφορά προσωπικά και φυσικά στο κείμενο αυτό, δεν εκπροσωπεί ούτε την Ακαδημία ούτε εμένα. Πιστεύω ότι μετά τις διευκρινίσεις που δόθηκαν στον μητροπολίτη Πειραιώς, δεν θα υπάρξει συνέχεια στο θέμα».
-Οι εντάσεις που προκαλούνται «πληγώνουν», άραγε, την Εκκλησία και τον ευρύτερο κοινωνικό ρόλο που καλείται να διαδραματίσει;
«Η Εκκλησία έχει πορευθεί πάντοτε μέσα από κλυδωνισμούς, εντάσεις, πολλές φορές διαστρεβλώσεις, κι άλλοτε παρεξηγήσεις. Τελικά, όμως, μέσα από το πνεύμα του διαλόγου και της καταλλαγής πάντοτε υπάρχει η αλήθεια και σε ό,τι αφορά το μάθημα των θρησκευτικών πιστεύω ότι τελικά θα φτάσουμε σε ένα αίσιο αποτέλεσμα που θα είναι προς ωφέλεια όλων».
-Το θέμα των θρησκευτικών, στο οποίο αναφερθήκατε, είναι το φλέγον ζήτημα των ημερών και προκαλεί ποικίλες αντιδράσεις, ενώ τέθηκε στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης της Ιεράς Συνόδου. Ποιο είναι το συμπέρασμα που εξήχθη;
«Από εκεί ξεκίνησαν όλα, διότι διαπιστώθηκε ότι το πρόγραμμα σπουδών που ξεκίνησε ίσως, επιτρέψτε μου να πω, βιαστικά, χωρίς τη σχετική επιμόρφωση των καθηγητών, χωρίς την πλήρη ενημέρωση όλων των παραγόντων, χωρίς τη συνέργεια, φυσικά όπως διεφάνη, με κατανόηση της Εκκλησίας, οδήγησε σε μια ένταση μετά από τη γνωστή επιστολή του Μακαριοτάτου προς τον πρωθυπουργό και τους υπόλοιπους αρχηγούς των κομμάτων. Αυτό έφερε τη συζήτηση με ένταση και στην Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος, αποφασίστηκε, όμως, πριν από οποιαδήποτε άλλη ενέργεια, να υπάρξει η συνάντηση κορυφής, που ήταν η συνάντηση του Αρχιεπισκόπου με τον πρωθυπουργό. Είναι γνωστά τα γεγονότα, εκεί δόθηκαν διευκρινίσεις και καθορίστηκε μια πορεία, η οποία αφορά πρώτον τα ισχύοντα τα βιβλία που έχουν ήδη δοθεί στα παιδιά και τα οποία είναι αυτά που προϋπήρχαν. Το πρόγραμμα σπουδών, πλέον, θα τεθεί σε διάλογο Εκκλησίας και Πολιτείας με ειδήμονες, με ανθρώπους δηλαδή που γνωρίζουν πολύ καλά το αντικείμενο, αλλά και τις μεθόδους και θα αξιολογηθεί στο τέλος της χρονιάς, με κοινή προσπάθεια να υπάρξουν βοηθήματα βιβλίων που θα ικανοποιούν και τις δύο πλευρές και κυρίως θα συμβάλουν στην πραγματική θρησκευτική αγωγή και στην ορθόδοξη παράδοση και στον πολιτισμό της πατρίδας μας, για τα παιδιά μας».
-Πιστεύετε ότι υπάρχει, τελικά, πεδίο διαλόγου και κοινής συνισταμένης μεταξύ Πολιτείας και Εκκλησίας;
«Τουλάχιστον, υπάρχει καλή διάθεση, όπως διαφαίνεται σε επίπεδο ηγεσίας. Εμείς οι ιεράρχες θέλουμε να εμπιστευόμαστε, θέλουμε να πιστεύουμε τους ανθρώπους και αυτήν τη στιγμή θα φανεί, πλέον, από την περαιτέρω εξέλιξη τόσο του διαλόγου για το μάθημα των θρησκευτικών, όσο και από άλλα ζητήματα που βρίσκονται μπροστά μας, όπως είναι π.χ. η συνταγματική αναθεώρηση και άλλα θέματα. Πάντως, από την πλευρά μας, το πρώτο που θέλω να τονίσω, είναι ότι παραμένει αμιγώς ενωμένη η ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος και δεν υπάρχει κανένας που θα διακυβεύσει αυτήν την ενότητα. Ο Αρχιεπίσκοπος ξέρει να οδηγεί το σκάφος της Εκκλησίας με εξαιρετικό τρόπο και ελπίζουμε ότι και από την άλλη πλευρά υπάρχει αξιοπιστία και ότι θα φανούν αντάξιοι των περιστάσεων οι σημερινοί ηγέτες της Ελλάδος, προκειμένου ό,τι κι αν συμβεί, να είναι πάντοτε για το καλό του ελληνικού λαού. Και κυρίως για την απάντηση στην κρίση που περνάμε».
- Αίσθηση προκάλεσε, ωστόσο, η πρόταση του Μακαριότατου για δημοψήφισμα σχετικά με τον διαχωρισμό Κράτους και Εκκλησίας. Ποια είναι η θέση σας πάνω στο συγκεκριμένο θέμα;
«Δεν υπήρξε τέτοια πρόταση, δεν ακούστηκε καθόλου η λέξη δημοψήφισμα, δεν αφορούσε και δεν αφορά τις σχέσεις Κράτους και Εκκλησίας και είναι κάτι που φυσικά δεν πρόκειται ποτέ να συμβεί. Άρα, υπήρξε και εκεί παρανόηση και δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα».
-Στο μεταξύ, πληθαίνουν οι φωνές που αναφέρονται στην εκκλησιαστική περιουσία, ζητώντας επιτακτικά την αξιοποίησή της, προκειμένου να βοηθηθεί μεγαλύτερος αριθμός αναξιοπαθούντων, σε μια εποχή κατά την οποία αυξάνονται διαρκώς τα αιτήματα…
«Το μεγαλύτερο μέρος της ομιλίας του Αρχιεπισκόπου που διασώθηκε και στα Μέσα, αφορά ακριβώς το θέμα της εκκλησιαστικής περιουσίας, γύρω από την οποία υπάρχει ένας μύθος, ο οποίος δεν είναι πραγματικότητα. Από την άλλη, όμως, η πρόταση της Εκκλησίας για την προς αξιοποίηση περιουσία, αυτή τη στιγμή, είναι «ελάτε μαζί, να τη διαχειριστούμε και να ξεπεράσουμε τη γραφειοκρατία και τις αγκυλώσεις» και βεβαίως να γίνει ωφέλιμο κοινωνικό έργο για το λαό μας, αλλά θα γίνει σε απόλυτη συνεργασία με την Εκκλησία, η οποία δεν διακυβεύει, πλέον, να εμπιστευτεί και πάλι την περιουσία, διότι την εμπιστεύτηκε στο Ελληνικό κράτος κατά το 96% και αυτή η περιουσία χάθηκε ή είναι στα χέρια, πλέον, των δανειστών. Η περιουσία που τους δώσαμε από το 1821 μέχρι σήμερα και είναι το 96% της συνολικής περιουσίας της Εκκλησίας, ουσιαστικά σήμερα βρίσκεται στα χέρια των δανειστών».
-Έχετε δεχθεί προσωπικές επιθέσεις για το θέμα της επένδυσης στις Νηές και σφοδρές αντιδράσεις. Υπάρχει, τελικά, πεδίο υλοποίησης του στόχου;
«Αυτό είναι αλήθεια, αλλά δεν είναι, πλέον, η σημερινή πραγματικότητα. Σήμερα αντιλαμβάνομαι ότι όλοι θέλουν, επιτέλους, να υπάρξει ένα επενδυτικό πρόγραμμα που θα δώσει θέσεις εργασίας, που θα ανοίξει μια ελπίδα να μη φεύγουν τα παιδιά μας στο εξωτερικό και θα συμβάλει στην ευρύτερη ανάπτυξη ολόκληρης της περιοχής. Προϋποθέσεις υπάρχουν, οι άνθρωποι παραμένουν πιστοί σε ό,τι έχουν υποσχεθεί και ελπίζουμε τελικά και το κράτος να αντιληφθεί ότι πρέπει να φύγουν από τις αγκυλώσεις, να φύγουν από τις προκαταλήψεις και επιτέλους να προχωρήσουμε. Νομίζω ότι πλέον είναι η μόνη ελπίδα που υπάρχει στον τόπο, σε ό,τι αφορά την οικονομική του ανάπτυξη. Να αρχίσει μια επένδυση που θα δώσει ελπίδα και θα συμβάλει να έρθουν και άλλες επενδύσεις, να τολμήσουν και άλλοι άνθρωποι να επενδύσουν τα χρήματά τους, προκειμένου και πάλι να ξαναβρούμε αυτό που πρέπει, να έχουμε ουσιαστικά, εργασία για όλους τους ανθρώπους στον τόπο μας».
-Με ποιες σκέψεις στρέφετε το βλέμμα στα προβλήματα που ταλανίζουν τη σύγχρονη κοινωνία;
«Θέλω να πιστεύω ότι πάντοτε μέσα από τον διάλογο και βεβαίως με την ενότητα που έχουμε οι ιεράρχες, θα αντιμετωπίσουμε όλα τα προβλήματα».
http://www.zougla.gr/greece/article/mitropolitis-ignatios-o-arxiepiskopos-odigi-to-skafos-tis-eklisias-me-ekseretiko-tropo
Κρήτη: Σήκωσαν τα ράσα... και έτρεξαν στον Ημιμαραθώνιο! [εικόνες]
Δύο ιερείς αποτέλεσαν την έκπληξη του Ημιμαραθωνίου Κρήτης την
προηγούμενη εβδομάδα, στο Αρκαλοχώρι όταν σήκωσαν τα ράσα τους και πήραν
μέρος με μεγάλη χαρά,στον αγώνα των 5.000 μέτρων!
Πρόκειται για τον εφημέριο του Ι.Ν. Αγίου Αντωνίου Πατσίδερου, Εμμανουήλ Κοσιδεκάκη και τον ιερέα της Μητρόπολης Αρκαλοχωρίου, Μιχαήλ Παπαιωάννου. Ο πατήρ Εμμανουήλ Κοσιδεκάκης, συμμετείχε και προπέρυσι στο Arkalochori street run.
Η παρουσία τους αποτέλεσε πηγή θαυμασμού από τους υπόλοιπους συμμετέχοντες, με αποτέλεσμα να εισπράξουν και οι δύο τους πολλά χειροκροτήματα στη λήξη της διαδρομής. Οι ίδιοι πήραν μέρος για να περάσουν το μήνυμα ότι όλοι μπορούν, ενώ ο πατέρας Κοσιδεκάκης μιλώντας στο ekriti.gr πέρασε το μήνυμα ότι «ο αθλητισμός είναι υγεία και ο καθένας να φθάνει μέχρι εκεί που μπορεί».
Πρόκειται για τον εφημέριο του Ι.Ν. Αγίου Αντωνίου Πατσίδερου, Εμμανουήλ Κοσιδεκάκη και τον ιερέα της Μητρόπολης Αρκαλοχωρίου, Μιχαήλ Παπαιωάννου. Ο πατήρ Εμμανουήλ Κοσιδεκάκης, συμμετείχε και προπέρυσι στο Arkalochori street run.
Η παρουσία τους αποτέλεσε πηγή θαυμασμού από τους υπόλοιπους συμμετέχοντες, με αποτέλεσμα να εισπράξουν και οι δύο τους πολλά χειροκροτήματα στη λήξη της διαδρομής. Οι ίδιοι πήραν μέρος για να περάσουν το μήνυμα ότι όλοι μπορούν, ενώ ο πατέρας Κοσιδεκάκης μιλώντας στο ekriti.gr πέρασε το μήνυμα ότι «ο αθλητισμός είναι υγεία και ο καθένας να φθάνει μέχρι εκεί που μπορεί».
Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2016
Η Μόσχα κέρδισε τους Ουκρανούς στη μάχη της μονής ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΖΙΜΑΣ
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Η λαϊκή παροιμία «η νύχτα βγάζει
επίσκοπο και η αυγή μητροπολίτη» επιβεβαιώθηκε στην εκλογή, την
περασμένη εβδομάδα, νέου ηγουμένου στην Ιερά Μονή Παντελεήμονος ή αλλιώς
Ρωσικό μοναστήρι, στο Αγιον Ορος. Η αριθμητική υπεροχή των Ουκρανών δεν
στάθηκε ικανή να αναδείξει στην κορυφή της πυραμίδας τον συμπατριώτη
τους και θεωρούμενο ως απόλυτο φαβορί, ενώ η Μόσχα δείχνει να κερδίζει,
σε αυτήν τη φάση, τον ακήρυχτο «ιερό πόλεμο» που μαίνεται με τους
Ουκρανούς τα τελευταία χρόνια για την κυριαρχία στην ιστορική μονή.
Η «αγία κάλπη» έβγαλε Ρώσο ηγούμενο, τον 58χρονο μοναχό Ευλόγιο, κατά κόσμον Μιχαήλ Ιβάνοβ, ανατρέποντας τα προγνωστικά που έδιναν σχεδόν σίγουρο με βάση τους συσχετισμούς τον Ουκρανό Μακάριο, ο οποίος ασκούσε «ντε φάκτο» τα καθήκοντα του ηγουμένου τα τελευταία χρόνια λόγω αδυναμίας του υπέργηρου Ρώσου Ιερεμία, ο οποίος πέθανε πρόσφατα σε ηλικία 103 χρόνων.
Ο Ευλόγιος, ο οποίος είναι ελάχιστα γνωστός στο Αγιον Ορος καθώς περνούσε τον περισσότερο χρόνο στο μετόχι της Παντελεήμονος στην Κωνσταντινουπολη, έλαβε 23 ψήφους και ο Μακάριος 14 από τους 103 που εγκαταβιούν στη μονή.
Τώρα θα πρέπει το Φανάρι να «ευλογήσει» την εκλογή αφού πρώτα την εγκρίνει η ιερά κοινότητα, αλλά το τι μεσολάβησε και στη Μονή Παντελεήμονος «κοιμήθηκαν» με ηγούμενο Ουκρανό και «ξύπνησαν» με Ρώσο, ίσως δεν θα το μάθουμε ποτέ.
Κάποιοι φυσικά και γνωρίζουν, πλην όμως ζυμώσεις και παρασκήνια σε αυτό το μοναστήρι τελούσαν, ανέκαθεν, περισσότερο σε γνώση της Μόσχας παρά των Καρυών και του Φαναρίου, που είναι οι διοικητικές και πνευματικές αρχές.
Τι μεσολάβησε λοιπόν και οι Ουκρανοί, που πλειοψηφούν στη μονή, έχασαν μέσα από τα χέρια τους την ηγουμενία δίνοντας το δικαίωμα στους Ρώσους «εχθρούς» το «κουβέρνο» για τα επόμενα χρόνια και τη δυνατότητα να διαμορφώσουν συσχετισμούς υπέρ της Ρωσίας που κινούσε γη και ουρανό ώστε να μη χάσει τη δική της Ιερουσαλήμ στον Αθω;
Το βέβαιο είναι ότι πολύ πριν πεθάνει ο, ούτως ή άλλως, απέχων επί μακρόν από τα καθήκοντά του Ιερεμίας πίσω από τις υψηλές μάντρες και τις βαριές πόρτες της ανακαινισμένης με κονδύλια Ρώσων ολιγαρχών και του Κρεμλίνου μονής, το παιχνίδι της διαδοχής είχε αρχίσει με «αόρατη» εμπλοκή, όπως λένε στις Καρυές, της πολιτικής και θρησκευτικής ηγεσίας της Ρωσίας και το Φανάρι να μην είναι σε θέση να επηρεάσει τις εξελίξεις. Ούτε καν να έχει πληροφόρηση για τα τεκταινόμενα.
Για τη ρωσική ορθόδοξη ψυχή, η απώλεια της «δικής» της κιβωτού στον Αθω ήταν αδιανόητη και ούτε ο Πούτιν ούτε ο πανίσχυρος Πατριάρχης Μόσχας και Πασών των Ρωσιών Κύριλλος μπορούσαν να αντέξουν ένα τέτοιο πλήγμα και μάλιστα σε μια ιστορική χρονική στιγμή, κατά την οποία στη Ρωσία εορτάζονται τα χίλια χρόνια «ρωσικού μοναχισμού» στον Αθω.
Πούτιν και Κύριλλος ήρθαν το καλοκαίρι στο Αγιον Ορος, με αφορμή τη χιλιετηρίδα της εκεί ρωσικής παρουσίας, και φυσικά προσκύνησαν στο «μοναστήρι της KGB», όπως το αποκάλεσε η γερμανική εφημερίδα Bild. Σε άλλη περίπτωση το ενδιαφέρον γύρω από την εκλογή ηγουμένου μιας μονής, ακόμη και στο Αγιον Ορος, δεν θα ξέφευγε από τα όρια της μοναστικής πολιτείας. Με την Παντελεήμονος, όμως, τα πράγματα είναι διαφορετικά.
Για τους Ρώσους αυτό το μοναστήρι είναι ο φάρος της προαιώνιας θρησκευτικής και πολιτισμικής τους παρουσίας στον Αθω και, κατά τους πλέον καχύποπτους για τον ρωσικό μεγαλοϊδεατισμό, από την εποχή των τσάρων ακόμη, το πολυπόθητο ιστορικό προγεφύρωμά τους στο Αιγαίο.
Το Φανάρι από την πλευρά του δεν βλέπει με καθόλου καλό μάτι τη διευρυνόμενη ρωσική εμπλοκή στο Αγιον Ορος, θεωρώντας ότι απειλεί να αποσταθεροποιήσει την πνευματική ηγεμονία του Οικουμενικού Πατριάρχη στην αθωνική πολιτεία, προς όφελος της αποκαλούμενης Τρίτης Ρώμης, της μεταφοράς δηλαδή του κέντρου της Ορθοδοξίας στη Μόσχα, και την αποδυνάμωση της θέσεώς του απέναντι στην Τουρκία που κάνει τα πάντα για να το υποβαθμίσει σε περιθωριακό πολιτιστικό σύλλογο.
Ετσι, στις εντεινόμενες πιέσεις της Μόσχας να επιτραπεί η αθρόα κάθοδος Ρώσων μοναχών στο Ορος προς επάνδρωση όχι μόνο της Μονής Παντελεήμονος αλλά και εξαρτημάτων (σκήτες, κελιά) ο κ.κ. Βαρθολομαίος έθεσε πλαφόν της τάξεως του 10% αλλοδαπών μοναχών που μπορούν να εγκαταβιώσουν στον Αθω.
Η προσωπικότητα του «χαμηλών τόνων και αγνώστων λοιπών στοιχειών», όπως έλεγε στην «Κ» αγιορείτικη πηγή, νέου ηγουμένου δεν έχει τόση σημασία όση η εθνικότητά του. Το μήνυμα που εξέπεμψε αυτή η εκλογή ήταν ότι το μοναστήρι παραμένει σε ρωσικά χέρια και αυτό πρωτίστως ενδιέφερε την πολιτική και θρησκευτική ηγεσία στη Μόσχα.
Και φυσικά δεν υπολείπεται συμβολισμού, το γεγονός ότι ο νέος ηγούμενος προσκάλεσε να τον χειροτονήσει, καθότι διάκος, σε ιερέα, όχι ο τοπικός μητροπολίτης ως είθισται, αλλά ο αρχιεπίσκοπος της φιλορωσικής πτέρυγας της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας που παραμένει μετά τον πόλεμο στο Πατριαρχείο Μόσχας, Ονούφριος.
http://www.kathimerini.gr/878444/article/epikairothta/ellada/h-mosxa-kerdise-toys-oykranoys-sth-maxh-ths-monhs
Η «αγία κάλπη» έβγαλε Ρώσο ηγούμενο, τον 58χρονο μοναχό Ευλόγιο, κατά κόσμον Μιχαήλ Ιβάνοβ, ανατρέποντας τα προγνωστικά που έδιναν σχεδόν σίγουρο με βάση τους συσχετισμούς τον Ουκρανό Μακάριο, ο οποίος ασκούσε «ντε φάκτο» τα καθήκοντα του ηγουμένου τα τελευταία χρόνια λόγω αδυναμίας του υπέργηρου Ρώσου Ιερεμία, ο οποίος πέθανε πρόσφατα σε ηλικία 103 χρόνων.
Ο Ευλόγιος, ο οποίος είναι ελάχιστα γνωστός στο Αγιον Ορος καθώς περνούσε τον περισσότερο χρόνο στο μετόχι της Παντελεήμονος στην Κωνσταντινουπολη, έλαβε 23 ψήφους και ο Μακάριος 14 από τους 103 που εγκαταβιούν στη μονή.
Τώρα θα πρέπει το Φανάρι να «ευλογήσει» την εκλογή αφού πρώτα την εγκρίνει η ιερά κοινότητα, αλλά το τι μεσολάβησε και στη Μονή Παντελεήμονος «κοιμήθηκαν» με ηγούμενο Ουκρανό και «ξύπνησαν» με Ρώσο, ίσως δεν θα το μάθουμε ποτέ.
Κάποιοι φυσικά και γνωρίζουν, πλην όμως ζυμώσεις και παρασκήνια σε αυτό το μοναστήρι τελούσαν, ανέκαθεν, περισσότερο σε γνώση της Μόσχας παρά των Καρυών και του Φαναρίου, που είναι οι διοικητικές και πνευματικές αρχές.
Τι μεσολάβησε λοιπόν και οι Ουκρανοί, που πλειοψηφούν στη μονή, έχασαν μέσα από τα χέρια τους την ηγουμενία δίνοντας το δικαίωμα στους Ρώσους «εχθρούς» το «κουβέρνο» για τα επόμενα χρόνια και τη δυνατότητα να διαμορφώσουν συσχετισμούς υπέρ της Ρωσίας που κινούσε γη και ουρανό ώστε να μη χάσει τη δική της Ιερουσαλήμ στον Αθω;
Το βέβαιο είναι ότι πολύ πριν πεθάνει ο, ούτως ή άλλως, απέχων επί μακρόν από τα καθήκοντά του Ιερεμίας πίσω από τις υψηλές μάντρες και τις βαριές πόρτες της ανακαινισμένης με κονδύλια Ρώσων ολιγαρχών και του Κρεμλίνου μονής, το παιχνίδι της διαδοχής είχε αρχίσει με «αόρατη» εμπλοκή, όπως λένε στις Καρυές, της πολιτικής και θρησκευτικής ηγεσίας της Ρωσίας και το Φανάρι να μην είναι σε θέση να επηρεάσει τις εξελίξεις. Ούτε καν να έχει πληροφόρηση για τα τεκταινόμενα.
Για τη ρωσική ορθόδοξη ψυχή, η απώλεια της «δικής» της κιβωτού στον Αθω ήταν αδιανόητη και ούτε ο Πούτιν ούτε ο πανίσχυρος Πατριάρχης Μόσχας και Πασών των Ρωσιών Κύριλλος μπορούσαν να αντέξουν ένα τέτοιο πλήγμα και μάλιστα σε μια ιστορική χρονική στιγμή, κατά την οποία στη Ρωσία εορτάζονται τα χίλια χρόνια «ρωσικού μοναχισμού» στον Αθω.
Πούτιν και Κύριλλος ήρθαν το καλοκαίρι στο Αγιον Ορος, με αφορμή τη χιλιετηρίδα της εκεί ρωσικής παρουσίας, και φυσικά προσκύνησαν στο «μοναστήρι της KGB», όπως το αποκάλεσε η γερμανική εφημερίδα Bild. Σε άλλη περίπτωση το ενδιαφέρον γύρω από την εκλογή ηγουμένου μιας μονής, ακόμη και στο Αγιον Ορος, δεν θα ξέφευγε από τα όρια της μοναστικής πολιτείας. Με την Παντελεήμονος, όμως, τα πράγματα είναι διαφορετικά.
Για τους Ρώσους αυτό το μοναστήρι είναι ο φάρος της προαιώνιας θρησκευτικής και πολιτισμικής τους παρουσίας στον Αθω και, κατά τους πλέον καχύποπτους για τον ρωσικό μεγαλοϊδεατισμό, από την εποχή των τσάρων ακόμη, το πολυπόθητο ιστορικό προγεφύρωμά τους στο Αιγαίο.
Το Φανάρι από την πλευρά του δεν βλέπει με καθόλου καλό μάτι τη διευρυνόμενη ρωσική εμπλοκή στο Αγιον Ορος, θεωρώντας ότι απειλεί να αποσταθεροποιήσει την πνευματική ηγεμονία του Οικουμενικού Πατριάρχη στην αθωνική πολιτεία, προς όφελος της αποκαλούμενης Τρίτης Ρώμης, της μεταφοράς δηλαδή του κέντρου της Ορθοδοξίας στη Μόσχα, και την αποδυνάμωση της θέσεώς του απέναντι στην Τουρκία που κάνει τα πάντα για να το υποβαθμίσει σε περιθωριακό πολιτιστικό σύλλογο.
Ετσι, στις εντεινόμενες πιέσεις της Μόσχας να επιτραπεί η αθρόα κάθοδος Ρώσων μοναχών στο Ορος προς επάνδρωση όχι μόνο της Μονής Παντελεήμονος αλλά και εξαρτημάτων (σκήτες, κελιά) ο κ.κ. Βαρθολομαίος έθεσε πλαφόν της τάξεως του 10% αλλοδαπών μοναχών που μπορούν να εγκαταβιώσουν στον Αθω.
Η προσωπικότητα του «χαμηλών τόνων και αγνώστων λοιπών στοιχειών», όπως έλεγε στην «Κ» αγιορείτικη πηγή, νέου ηγουμένου δεν έχει τόση σημασία όση η εθνικότητά του. Το μήνυμα που εξέπεμψε αυτή η εκλογή ήταν ότι το μοναστήρι παραμένει σε ρωσικά χέρια και αυτό πρωτίστως ενδιέφερε την πολιτική και θρησκευτική ηγεσία στη Μόσχα.
Και φυσικά δεν υπολείπεται συμβολισμού, το γεγονός ότι ο νέος ηγούμενος προσκάλεσε να τον χειροτονήσει, καθότι διάκος, σε ιερέα, όχι ο τοπικός μητροπολίτης ως είθισται, αλλά ο αρχιεπίσκοπος της φιλορωσικής πτέρυγας της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας που παραμένει μετά τον πόλεμο στο Πατριαρχείο Μόσχας, Ονούφριος.
http://www.kathimerini.gr/878444/article/epikairothta/ellada/h-mosxa-kerdise-toys-oykranoys-sth-maxh-ths-monhs
Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2016
ΥΠΟΔΟΧΗ τοῦ Τιμίου Σταυροῦ ἀπό τά Ἱεροσόλυμα στήν Ἱερά Μητρόπολη Γουμενίσσης, Ἀξιουπόλεως καί Πολυκάστρου
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΓΟΥΜΕΝΙΣΣΗΣ, ΑΞΙΟΥΠΟΛΕΩΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥΚΑΣΤΡΟΥ
ΥΠΟΔΟΧΗ τοῦ Τιμίου
Σταυροῦ ἀπό τά Ἱεροσόλυμα
στήν Ἱερά Μητρόπολη Γουμενίσσης, Ἀξιουπόλεως καί
Πολυκάστρου
·
Τό ἀπόγευμα τῆς Πέμπτης 13 Ὀκτωβρίου στίς 5 00
μ.μ.
θά
γίνει ἡ ὑποδοχή τοῦ Τιμίου Σταυροῦ ἀπό τά Ἱεροσόλυμα
στήν
Ἱερά Μονή Ἁγίου Ραφαήλ, Γρίβας
Θά
παραμείνει ἀπό 13 μέχρι καί 23 Ὀκτωβρίου.
Καθημερινά θά
τελοῦνται τό πρωί καί τό ἀπόγευμα οἱ Ἀκολουθίες.
Προσκαλοῦμε κάθε χριστιανό στήν ξέχωρη
αὐτή εὐλογία.
·
Τήν Παρασκευή 14/10 ἀπόγευμα (5 μμ) καί Σάββατο ἕως τίς 4
μμ, θά μεταφερθεῖ στήν Ἀξιούπολη γιά τά ΕΓΚΑΙΝΙΑ τῆς Παναγίας-Ἄξιόν Εστιν
·
Τό Σάββατο 15/10 ἀπόγευμα (5 μμ) καί τήν Κυριακή θά μεταφερθεῖ στή Γουμένισσα, γιά τά ΘΥΡΑΝΟΙΞΙΑ τοῦ Μητροπολιτικού
Ναοῦ Ἁγίου Γεωργίου
·
Στίς τελετές θά συμμετέχουν πολλοί Ἀρχιερεῖς.
...........................................................................................................................................................................................
Ο Απόστολος της Κυριακής 9 Οκτωβρίου 2016
(Β´ Κορ. στ´ 1-10)
Αδελφοί, συνεργοῦντες παρακαλοῦμεν μὴ εἰς κενὸν τὴν χάριν τοῦ Θεοῦ
δέξασθαι ὑμᾶς – λέγει γάρ· «Καιρῷ δεκτῷ ἐπήκουσά σου καὶ ἐν ἡμέρᾳ
σωτηρίας ἐβοήθησά σοι»· ἰδοὺ νῦν «καιρὸς εὐπρόσδεκτος», ἰδοὺ νῦν «ἡμέρα
σωτηρίας» – μηδεμίαν ἐν μηδενὶ διδόντες προσκοπήν, ἵνα μὴ μωμηθῇ ἡ
διακονία, ἀλλ᾿ ἐν παντὶ συνιστῶντες ἑαυτοὺς ὡς Θεοῦ διάκονοι, ἐν ὑπομονῇ
πολλῇ, ἐν θλίψεσιν, ἐν ἀνάγκαις, ἐν στενοχωρίαις, ἐν πληγαῖς, ἐν
φυλακαῖς, ἐν ἀκαταστασίαις, ἐν κόποις, ἐν ἀγρυπνίαις, ἐν νηστείαις, ἐν
ἁγνότητι, ἐν γνώσει, ἐν μακροθυμίᾳ, ἐν χρηστότητι, ἐν Πνεύματι ῾Αγίῳ, ἐν
ἀγάπῃ ἀνυποκρίτͺῳ, ἐν λόγῳ ἀληθείας, ἐν δυνάμει Θεοῦ, διὰ τῶν ὅπλων τῆς
δικαιοσύνης τῶν δεξιῶν καὶ ἀριστερῶν, διὰ δόξης καὶ ἀτιμίας, διὰ
δυσφημίας καὶ εὐφημίας, ὡς πλάνοι καὶ ἀληθεῖς, ὡς ἀγνοούμενοι καὶ
ἐπιγινωσκόμενοι, ὡς ἀποθνήσκοντες καὶ ἰδοὺ ζῶμεν, ὡς παιδευόμενοι καὶ μὴ
θανατούμενοι, ὡς λυπούμενοι ἀεὶ δὲ χαίροντες, ὡς πτωχοὶ πολλοὺς δὲ
πλουτίζοντες, ὡς μηδὲν ἔχοντες καὶ πάντα κατέχοντες.
Απόδοση σε απλή γλώσσα
Αδελφοί, συνεργάτες τοῦ Θεοῦ καθὼς εἴμαστε, σᾶς παρακαλοῦμε νὰ μὴν
ἀφήσετε νὰ πάει χαμένη ἡ χάρη τοῦ Θεοῦ ποὺ δεχτήκατε, γιατὶ ἡ Γραφὴ
λέει· Στὸν καιρὸ τῆς χάρης σὲ ἄκουσα, καὶ τὴν ἡμέρα τῆς σωτηρίας σὲ
βοήθησα. Νά, τώρα εἶναι ὁ καιρὸς τῆς χάρης, τώρα εἶναι ἡ ἡμέρα τῆς
σωτηρίας. Κανένα πρόσκομμα δὲν φέρνουμε σὲ κανένα, γιὰ νὰ μὴ δυσφημηθεῖ
τὸ ἔργο μας. ᾿Αντίθετα, μὲ κάθε τρόπο συσταίνουμε τὸν ἑαυτό μας ὡς
ὑπηρέτες τοῦ Θεοῦ· μὲ τὴ μεγάλη ὑπομονή μας, μὲ τὶς θλίψεις, μὲ τὶς
δυσχέρειες, τὶς στενοχώριες, τὶς κακοποιήσεις, τὶς φυλακίσεις, τὶς
ἐναντίον μας ἐξεγέρσεις, τὶς ταλαιπωρίες, τὶς ἀγρύπνιες, τὴν πείνα.
Συσταίνουμε τὸν ἑαυτό μας μὲ τὴν ἐντιμότητα, τὴ γνώση τῆς ἀλήθειας, τὴν
ἀνεκτικότητα, τὴν καλοσύνη, τὴ φώτιση τοῦ ῾Αγίου Πνεύματος, τὴν
ἀνυπόκριτη ἀγάπη, μὲ τὸ κήρυγμα γιὰ τὴν ἀλήθεια, μὲ τὴ δύναμη τοῦ Θεοῦ,
μὲ τὰ ὅπλα τῆς σωτηρίας τὰ ἐπιθετικὰ καὶ τὰ ἀμυντικά. Δοκιμάζουμε δόξα
καὶ ἀτίμωση, δυσφήμηση καὶ ἔπαινο. Μᾶς θεωροῦν λαοπλάνους, καὶ ὅμως λέμε
τὴν ἀλήθεια· μᾶς ἀγνοοῦν καὶ ὅμως γινόμαστε γνωστοί· φτάνουμε στὸν
θάνατο, καὶ νά ποὺ ζοῦμε· μᾶς βασανίζουν, ἀλλὰ δὲν πεθαίνουμε· 10 μᾶς
προξενοῦν στενοχώριες κι ὅμως πάντοτε χαιρόμαστε· εἴμαστε φτωχοί,
κάνουμε ὅμως πολλοὺς νὰ πλουτίσουν· τίποτα δὲν ἔχουμε καὶ τὰ πάντα
κατέχουμε.
Το Ευαγγέλιο της Κυριακής 9 Οκτωβρίου 2016 – Γ´ Λουκά
(Λουκ. ζ´ 11-16)
Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ, ἐπορεύετο ὁ ᾿Ιησοῦς εἰς πόλιν καλουμένην Ναΐν· καὶ
συνεπορεύοντο αὐτῷ οἱ μαθηταὶ αὐτοῦ ἱκανοὶ καὶ ὄχλος πολύς. ῾Ως δὲ
ἤγγισε τῇ πύλῃ τῆς πόλεως, καὶ ἰδοὺ ἐξεκομίζετο τεθνηκὼς υἱὸς μονογενὴς
τῇ μητρὶ αὐτοῦ, καὶ αὕτη ἦν χήρα, καὶ ὄχλος τῆς πόλεως ἱκανὸς ἦν σὺν
αὐτῇ. Καὶ ἰδὼν αὐτὴν ὁ Κύριος ἐσπλαγχνίσθη ἐπ᾿ αὐτῇ καὶ εἶπεν αὐτῇ· Μὴ
κλαῖε· καὶ προσελθὼν ἥψατο τῆς σοροῦ, οἱ δὲ βαστάζοντες ἔστησαν, καὶ
εἶπε· Νεανίσκε, σοὶ λέγω, ἐγέρθητι. Καὶ ἀνεκάθισεν ὁ νεκρὸς καὶ ἤρξατο
λαλεῖν, καὶ ἔδωκεν αὐτὸν τῇ μητρὶ αὐτοῦ. ῎Ελαβε δὲ φόβος πάντας καὶ
ἐδόξαζον τὸν Θεόν, λέγοντες ὅτι προφήτης μέγας ἐγήγερται ἐν ἡμῖν, καὶ
ὅτι ἐπεσκέψατο ὁ Θεὸς τὸν λαὸν αὐτοῦ.
Απόδοση σε απλή γλώσσα
Εκεῖνο τὸν καιρό, πῆγε ὁ ᾿Ιησοῦς σὲ μιὰ πόλη ποὺ λεγόταν Ναΐν. Μαζί
του ἦταν ἀρκετοὶ μαθητές του καὶ πολὺ πλῆθος. Τὴν ὥρα ποὺ πλησίαζαν στὴν
πύλη τῆς πόλης, ἔβγαζαν ἕναν νεκρό, τὸν μονάκριβο γιὸ μιᾶς μάνας, ποὺ
μάλιστα ἦταν χήρα. Κόσμος πολὺς ἀπὸ τὴν πόλη τὴ συνόδευε. ῞Οταν εἶδε τὴ
χήρα ὁ Κύριος, τὴ σπλαχνίστηκε καὶ τῆς εἶπε· «Μὴν κλαῖς». ῎Επειτα
προχώρησε, ἀκούμπησε τὴ σορό, καὶ ἀφοῦ στὸ μεταξὺ αὐτοὶ ποὺ βαστοῦσαν τὸ
φέρετρο σταμάτησαν, εἶπε· «Νεαρέ, σὲ διατάζω νὰ σηκω-θεῖς». ῾Ο νεκρὸς
ἀνακάθισε κι ἄρχισε νὰ μιλάει. ῾Ο ᾿Ιησοῦς τότε τὸν παρέδωσε στὴ μητέρα
του. ῞Ολους τοὺς κυρίεψε δέος καὶ δόξαζαν τὸν Θεό· «Μεγάλος προφήτης»,
ἔλεγαν, «ἐμφανίστηκε ἀνάμεσά μας!» καί· «῾Ο Θεὸς ἦρθε νὰ σώσει τὸν λαό
του!»
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)