Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2024

Κορίτσια, αντισταθείτε στη ψεύτικη ομορφιά


 

Από το «Μαμά, Μπαμπάς και Παιδιά»

Βασισμένο σε άρθρο της Anna Gnatyshyna στην ιστοσελίδα CNE.news - Σήμερα, το να μεγαλώνεις μια κόρη σε αυτό το βίαιο και σεξουαλικά φορτισμένο κόσμο είναι μια πρόκληση. Και αυτό γιατί δεν μιλάμε μόνο για επιρροές από τον εξωτερικό, τον φυσικό κόσμο, αλλά και από το κόσμο που βρίσκεται στα smartphone που κουβαλούν τα κορίτσια στις τσέπες τους και τους υποδεικνύει τα πρότυπα ομορφιάς.

Τα πρότυπα ομορφιάς είναι ένας σημαντικός παράγοντας πίεσης που επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την αυτοαντίληψη των κοριτσιών. Ενώ ο ενήλικας καταλαβαίνει πως είναι αδύνατο, αλλά και βλαπτικό ψυχοσωματικά να συμβαδίζει με τα πρότυπα ομορφιάς, αυτά τα πρότυπα αποτελούν επίμονο στόχο για πολλά κορίτσια. Η εφηβεία είναι μια περίοδος έντασης για αυτά, λόγω του μεγάλου ορμονικού στρες, της ανάπτυξης και των αλλαγών στο σώμα τους. Όλες αυτές οι διαδικασίες προκαλούν άγχος, αισθήματα μοναξιάς και κατάθλιψη. Εάν συνυπάρχει σχολιασμός ή εκφοβισμός στο σχολείο για θέματα εμφάνισης, αυτός περιπλέκει την κατάσταση γιατί τότε πολλοί έφηβοι μπορεί να μισήσουν τον εαυτό τους και να αναπτύξουν ακόμη και ιδέες αυτοκτονίας.

Τα κορίτσια πλήττονται περισσότερο από τα αγόρια όσον αφορά την ψυχική τους υγεία. Έχουν σχεδόν διπλάσιες πιθανότητες να κάνουν απόπειρα αυτοκτονίας. Παρόλο που και τα αγόρια παλεύουν με την εμφάνισή τους, η κοινωνία αντιμετωπίζει τις γυναίκες περισσότερο ως σεξουαλικά αντικείμενα και τις κρίνει ανάλογα με την εμφάνισή τους.


Μακιγιάζ. Η κατασκευή ενός ψεύτικου εαυτού.

Η πίεση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι μεγάλη καθώς τα παιδιά κοιτούν και ακολουθούν διασημότητες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, που διαφημίζουν το δικό τους πρότυπο ομορφιάς και δυσφημούν εκείνους που είναι διαφορετικοί.

Σχεδόν κάθε κορίτσι χρησιμοποιεί φίλτρα φωτογραφιών, ώστε να μπορεί να καλύψει τις ατέλειες, και να συμμορφωθεί με τα επιθυμητά πρότυπα ομορφιάς. Πολλά παιδιά δεν τολμούν να δημοσιεύσουν μια selfie χωρίς φίλτρο, καθώς τα σχόλια των followers θα είναι σκληρά για τα μαλλιά, το πρόσωπο ή το μακιγιάζ. Η κοινωνία οδηγεί ακόμη τα κορίτσια να πιστεύουν ότι είναι χοντρά ή άσχημα.

Οι ειδικοί στην παιδική ανάπτυξη τονίζουν ότι ακόμη και παιδιά ηλικίας τριών ή τεσσάρων ετών έχουν ήδη σχηματίσει σταθερές απόψεις σχετικά με την εικόνα του σώματος, οι οποίες είναι επηρεασμένες από διάφορες κοινωνικές πλατφόρμες.


Ατέλειες στην εμφάνιση; Είναι ο φυσικός κανόνας.

Το να απελευθερωθείς από τα πρότυπα ομορφιάς είναι δύσκολο, ωστόσο, δεν είναι αδύνατο. Όλα ξεκινούν από το σπίτι, καθώς η οικογένεια είναι το πρώτο μέρος που μπορεί είτε να στηρίξει, είτε να καταστρέψει την αυτοπεποίθηση του παιδιού.

Η μητέρα είναι το πρώτο γυναικείο πρότυπο που βλέπουν τα παιδιά. Ο τρόπος που ένας πατέρας συμπεριφέρεται στη μητέρα τους, δείχνει στα παιδιά ότι η αγάπη δεν ασχολείται, ούτε καν βλέπει τις ατέλειες του άλλου. Αυτή η συμπεριφορά του πατέρα είναι πολύ σημαντική για τη δημιουργία αυτοπεποίθησης στα κορίτσια.


Η αυθεντικότητα είναι αξία και δύναμη!

Ωστόσο, είναι επίσης σημαντικό και τα άτομα εκτός οικογένειας, εκπαιδευτικοί, φίλοι, να στέλνουν ένα σωστό μήνυμα στα κορίτσια και να τα βοηθήσουν να αποκτήσουν υγιή αυτοαντίληψη και αγάπη για τον εαυτό τους. Τα παιδιά δίνουν αξία στις απόψεις που εκφράζουν οι οικογένειές τους αλλά και οι ξένοι. Τα μάτια τους φωτίζουν και μεγαλώνουν με αυτοπεποίθηση όταν τονίσουμε τα ατομικά τους χαρίσματα.  Τα χαρακτηριστικά τους είναι τα ιδιαίτερα δώρα του Θεού που αναδεικνύουν τη μοναδικότητά τους, και αυτό πρέπει να τους το πούμε!

Ο Θεός μας δημιούργησε διαφορετικούς δίνοντας στο καθένα μας κάτι προσωπικό, δεν έφτιαξε μια τυποποιημένη μονοτονία όπως φιλοδοξούν να κάνουν τα σύγχρονα πρότυπα ομορφιάς. Αξίζει να αποδείξουμε στη πράξη πως αδιαφορούμε για τη συμμόρφωση με τη μόδα, αγαπούμε  το παιδί (και αυτό να αγαπήσει τον εαυτό του) όπως είναι, και επενδύουμε στις ικανότητες και τη προσωπικότητα του, όχι στις ψεύτικες μεταμορφώσεις του, αντιστεκόμενοι στη πολιτιστική και παράλογη κοινωνική πίεση.

 

Ανοιχτή Επιστολή από ΠΕ.Π.Π για την Σεξουαλικη Αγωγή

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Ελλάς, 18/10/24

Προς
την Ιεραρχία της Ελλάδος
τη Σεβαστή Ιερά Κοινότητα Αγίου Όρους Άθω
εκάστη Ιερά Μητρόπολη της Ελλάδος

Η ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΡΙΒΟΗΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ «ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ» (Ε.Δ.)
(2021-2024 και εξής)

«Σκοπός τους τώρα εἶναι (στὴν Ἑλλάδα) νὰ ἀπομακρύνουν τὰ παιδιὰ ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία. Τὰ δηλητηριάζουν, τὰ μολύνουν μὲ διάφορες θεωρίες, κλονίζουν τὴν πίστη τους. Τὰ ἐμποδίζουν ἀπὸ τὸ καλό, γιὰ νὰ τὰ ἀχρηστέψουν. Τὰ καταστρέφουν ἀπὸ μικρά».

Ἅγιος Παΐσιος

Ο λόγος που σας αποστέλλουμε την παρούσα επιστολή έχει σχέση με το κατάπτυστο περιεχόμενο ενός μαθήματος, το οποίο άνευ βιβλίου, διδάσκεται στην Ορθόδοξη ελληνική νεολαία. Το μάθημα αυτό έχει την εύηχη ονομασία «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» (Ε.Δ.) και αφορά όλες τις βαθμίδες της υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (προνήπια, νήπια, μαθητές του Δημοτικού και μαθητές του Γυμνασίου).

Από το σχολικό έτος 2020-21 το εν λόγω μάθημα (Ε.Δ.) εφαρμόστηκε πιλοτικά σε 218 σχολεία της χώρας και από το 2021 εντάχθηκε υποχρεωτικά (sic) στο ωρολόγιο πρόγραμμα κάθε σχολικής μονάδας. Η πιλοτική εφαρμογή αυτού του μαθήματος εισήχθη από την τότε υπουργό παιδείας κ. Κεραμέως με Υπουργική Απόφαση (Υ.Α.), η οποία συνταγματικά και νομικά είναι μετέωρη, αφού έχει καταπατήσει Σύνταγμα, εγχώριες νομοθεσίες, διεθνείς συμβάσεις, δικαιώματα και θεσμοθετημένες ελευθερίες της οικογένειας και κυρίως των ανήλικων μαθητών-παιδιών μας.

Μέσα από το μάθημα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων (Ε.Δ.) το Υπουργείο Παιδείας, με αδόκιμο μέντορα το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), εδώ και τέσσερα χρόνια έχει βάλει σε εφαρμογή στα σχολεία τη γνωστή διεθνώς «έμφυλη ιδεολογία» με τη μορφή δήθεν της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης. Αυτή η εφαρμογή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης επικεντρώνεται στους 2 από τους 4 συνολικά θεματικούς άξονες διδασκαλίας του οκτάμηνου αυτού μαθήματος των Ε.Δ. Οι δύο αυτοί δίμηνοι άξονες με την ονομασία «Ευ Ζην»  και «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ» αποτελούνται από τρεις επιπλέον υποάξονες ο καθένας. Τα δύο αυτά επίμεμπτα προγράμματα των Ε.Δ. δεν είναι φυσικά ενημερωτικού χαρακτήρα, όπως εσφαλμένα νομίζουν οι περισσότεροι. Είναι προγράμματα χειραγώγησης της ελληνικής νεολαίας και μάλιστα εξ απαλών ονύχων.

-Πίσω από τους δύο προσβλητικούς αυτούς άξονες των Ε.Δ. βρίσκεται η έκθεση της Ulrike Lunacek του Ευρωπαϊκού κοινοβουλίου (7-1-2014) καθώς και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (Π.Ο.Υ.), ο οποίος προωθεί αναισχυντί αυτού του είδους τα προγράμματα από τη βρεφική ακόμα ηλικία!-

Συγκεκριμένα, το περιεχόμενο των δύο αυτών προγραμμάτων, σήμερα στα σχολεία, θίγει τον πρώτιστο και μέγιστο σκοπό της παιδείας, στη χώρα μας, που αφορά την καλλιέργεια της θρησκευτικής και εθνικής συνείδησης των μαθητών (Συντ. Άρθρο 16). Παρατηρείται μια απαράδεκτη διαστρέβλωση της Ορθοδόξου Χριστιανικής Πίστεως, καθώς παραπληροφορούν τους Ορθοδόξους μαθητές πάνω σε θέματα ανθρωπίνων σχέσεων, γάμου και ομοφυλοφιλίας. Παραπληροφορούν τους μαθητές, επίσης, σε καίρια και καθοριστικά ζητήματα χριστιανικής ηθικής και μητρότητας.

Με τα δύο αυτά απαράδεκτα προγράμματα στοχοποιείται ο πολιτισμός και το Ορθόδοξο αξιακό σύστημα των μαθητών, αφού προωθούν τον αυνανισμό, τη φυγοτεκνία, τις προγαμιαίες σχέσεις, τις στειρώσεις, τις μεθόδους αντισύλληψης και την ευγονική. Απομακρύνουν τους Ορθόδοξους μαθητές από τον Γάμο της Εκκλησίας, στρέφοντάς τους σε επιλογές ομοφυλοφιλίας, πολιτικού γάμου, συμφώνων συμβίωσης, πολυγαμίας, σε προσβολή θρησκευτικών εορτών και εμπαιγμού αγίων μορφών της, όπως εκείνης του Αγίου Φανουρίου, τον οποίο θεωρούν ψευτοάγιο! Η συνείδηση των ανήλικων παιδιών διαβρώνεται επικίνδυνα, ενώ καλλιεργείται μια ενδοτική και χωρίς ηθικούς φραγμούς, αμοραλιστική, συμπεριφορά. Οι μαθητές προετοιμάζονται μέσα, από τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση του Υπουργείου, για παιδοφιλίες, σεξουαλικές διαστροφές και γενικά για ελεύθερες σεξουαλικές σχέσεις με απρόβλεπτες συνέπειες για την ψυχοσωματική τους υγεία και το μέλλον τους.

Επιπλέον, τα δύο αυτά προγράμματα θίγουν, χωρίς τη γονική συναίνεση, την ταυτότητα φύλου των μαθητών, μέσω επικίνδυνων πειραματισμών και μάλιστα από τη νηπιακή τους ηλικία! Κατασκευάζουν την αντιστροφή φύλου σε κλασικά παραμύθια («ο Σταχτοπούτος», «Από τον Ροβινσώνα στη Ροβινσωνίτσα» κ.ά.) και ωθούν τους ανήλικους μαθητές σε ανήθικες προσβολές ή εγκληματικές πράξεις, όπως αυτής του αποκεφαλισμού ενός «ρατσιστή» ή «σεξιστή» (βλ. παραλλαγή του γνωστού παραμυθιού της κοκκινοσκουφίτσας).

Μέσα στα εκατοντάδες συνοδευτικά προγράμματα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων (Ε.Δ.) και στις χιλιάδες ηλεκτρονικών σελίδων των εν λόγω προγραμμάτων θριαμβεύει η ρατσιστική αρρενωπή τοξικότητα και συχνά συναντά κάποιος ακατάλληλο οπτικοακουστικό υλικό, αναντίστοιχο με τις ηλικιακές βαθμίδες, αντιπαιδαγωγικές τακτικές αντίστροφης ψυχολογίας, καθοδηγούμενου οραματισμού, ανακριτικής καρέκλας, αυθυποβολής κ.ά.

Ο μαθητής από το νηπιαγωγείο μέχρι την Γ’ Γυμνασίου συνοδεύεται από ένα ατομικό φάκελο με απαραίτητο στοιχείο την αξιολόγησή του και στους 4 θεματικούς κύκλους. Επομένως και στο ζήτημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης. Προτείνεται συναξιολόγηση του μαθητή, ετεροαξιολόγηση από πλευράς των συμμαθητών του για το ίδιο θέμα και αξιολόγηση από τον  διδάσκοντα. Διαδικασίες επικίνδυνες, καθώς αφορούν το αξιακό σύστημα του κάθε μαθητή.

Στις τρεις όμως τάξεις του Γυμνασίου ο μαθητής βαθμολογείται στα Ε.Δ. με την εικοσάβαθμη κλίμακα (1-20) σε πρώτη ανάθεση όχι από τον οποιοδήποτε εκπαιδευτικό. Τον μαθητή μπορούν να βαθμολογήσουν οι παρακάτω 15 ειδικότητες (ο ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ, ο ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, ο ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ο ΜΟΥΣΙΚΗΣ, ο ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ο ΠΟΛ. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ-ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ, ο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ, ο ΧΗΜΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ, ο ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ, ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ο ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ, ο ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ, ο ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, ο ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ, και φυσικά ο ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ). Δεν είναι βέβαια τυχαίο το ότι εξαιρείται από την πρώτη ανάθεση ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ και ο ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ). Επομένως θα βαθμολογούνται οι σεξουαλικές απόψεις των παιδιών μας, και αν δεν συμφωνούν με τις ανήκουστες απόψεις του Υπουργείου, τότε το παιδί μας μπορεί να βαθμολογηθεί με χαμηλή κλίμακα στο συγκεκριμένο μάθημα. Αντίθετα αν συμμορφωθεί με τις αλλοπρόσαλλες σεξουαλικές απόψεις που θα προσπαθήσουν να επιβληθούν στο παιδί μας, τότε θα αμείβεται με την εικοσάβαθμη κλίμακα! Έτσι ο μαθητής, εφόσον διαφωνεί με το Υπουργείο, πολύ εύκολα θα χάνει και το αριστείο του. Ένας ακόμα λόγος που δημιουργεί ένα επιπλέον πρόβλημα στα παιδιά μας!

Τα εργαστήρια δεξιοτήτων (Ε.Δ.) (σεξουαλική διαπαιδαγώγηση) υποσκάπτουν την ιερότητα της φυσιολογικής και παραδοσιακής οικογένειας, λέγοντας πως είναι ένα φασιστικό και αναξιόπιστο στερεότυπο (ετεροκανονική οικογένεια). Η φυσιολογική οικογένεια της συντριπτικής πλειοψηφίας των μαθητών υποβαθμίζεται, χαρακτηρίζεται μη υγιής, λόγω των «ομοφοβικών» στάσεων που εισάγει στην κοινωνία και τις διαιωνίζει… επομένως, πρέπει οπωσδήποτε να αποδομηθεί, καθώς δημιουργεί εμπόδια και προβλήματα στη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών!

Τα δύο διμηνιαία προγράμματα, «Ευ Ζην» και «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ» είναι εξόχως διχαστικά, διότι στους μαθητές υποβάλλουν την προσβλητική ιδέα ότι οι γονείς τους δεν γνωρίζουν τι είναι σωστό στο ζήτημα του σεξουαλικού προσανατολισμού και δεν πρέπει για κανένα λόγο να παρεμβαίνουν στο ζήτημα αυτό!

Τα παιδιά μας, οι μαθητές μας, διδάσκονται σεξουαλικές αρχές που έρχονται σε αντίθεση με την επιστήμη της βιολογίας και μαθαίνουν να εκμηδενίζουν τον διμορφισμό, την αξία και τη δυαδικότητα των δύο φύλων. Στα εργαστήρια δεξιοτήτων (Ε.Δ.), αλλά και στα πλαίσια της υποστηρικτικής διάχυσης των προγραμμάτων σε άλλα μαθήματα του ωρολογίου προγράμματος, οι μαθητές διδάσκονται τη σεξουαλική διαστροφή και πως υπάρχουν περισσότερα από δύο βιολογικά φύλα. Προσηλυτίζονται στο να μπαίνουν στη «λογική» του κοινωνικού φύλου, ενώ από τα προγράμματα μεθοδεύεται η αλλαγή ακόμα και του βιολογικού τους φύλου (φυλομετάβαση)!

Για να επιτευχθεί η τυφλή παγκοσμιοποίηση, η αβέβαιη Νέα Τάξη και η παγκόσμια δημογραφική συρρίκνωση, τα παιδιά μας, οι μαθητές μας, καλούνται να ταχθούν με τον ιδεοληπτικό ανεμοστρόβιλο της Λοάτκι υποκουλτούρας και της έκφυλης Γουόκ Ατζέντας (Woke agenda).

Στην Ελλάδα οι διανοητές της «έμφυλης ιδεολογίας» θεώρησαν ότι θα περάσουν αυτά τα σαθρά προγράμματα στα ανυπεράσπιστα ανήλικα Ορθόδοξα ελληνόπουλα, χωρίς να γίνουν αντιληπτοί από τους γονείς των μαθητών. Με τρίωρη διδασκαλία αυτών των προγραμμάτων την εβδομάδα στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, ασκείται μια ωμή προπαγάνδα παιδομαζώματος!

Η Ορθόδοξη πίστη μας και τα Ορθόδοξα ελληνόπουλα έχουν μπει για τα καλά στο στόχαστρο. Δεν υπάρχει πλέον καιρός για αδράνεια, γιατί κινδυνεύει η ταυτότητά μας, οι καταξιωμένες σταθερές, ο λαμπρός πολιτισμός μας, οι κορυφαίες και διαχρονικές θρησκευτικές μας αξίες.

Τα προγράμματα έχουν ξεσηκώσει πανελλαδικά θύελλα διαμαρτυριών από γονείς, που ανήσυχοι σπεύδουν να καταθέσουν την αυτονόητη και δικαιολογημένη δήλωση εξαίρεσης των παιδιών τους από τα επίμαχα αυτά προγράμματα και την απόσυρσή τους από τις σχολικές αίθουσες, για να τα προστατέψουν από τον εκμαυλισμό αδίστακτων διδασκόντων που είναι πρόθυμοι να διδάξουν το απαράδεκτο και επικίνδυνο αυτό υλικό, πειθαρχώντας σε μια έκνομη και αντισυνταγματική υπουργική απόφαση του Υπουργείου Παιδείας.

Να σημειώσουμε ότι τα ανήθικα αυτά σεξουαλικά προγράμματα εμφανίστηκαν και σε άλλες Ορθόδοξες χώρες, αλλά εξ αρχής πετάχτηκαν στον κάλαθο των αχρήστων, όπως στη Ρωσία, στη Ρουμανία, στη Βουλγαρία, στη Σερβία, στη Γεωργία, αλλά και σε μη Ορθόδοξες χώρες όπως η Ουγγαρία. Οι χώρες αυτές δεν άφησαν απροστάτευτη και ανυπεράσπιστη τη νεολαία τους, ώστε να διαφθαρεί από τα αισχρά αυτά προγράμματα.

Ακόμα και το Βατικανό ανακήρυξε την «έμφυλη ιδεολογία» «διαβολική», αποκαλώντας την μορφή «αποικιακού ιμπεριαλισμού», που προέρχεται από τον Βορρά, και απειλεί τα ίδια τα σχολεία.

Οι θέσεις μας

Ως Ορθόδοξοι Έλληνες γονείς δεν παραδίδουμε τα ανήλικα τέκνα μας να τα εκπαιδεύσει, εν λευκώ, μια ελληνική πολιτεία που δεν σέβεται τις συνταγματικές αρχές της. Χωρίς την ενυπόγραφη συναίνεσή μας δεν επιτρέπουμε στο Υπουργείο να παραβιάζει το ασφαλές για τα παιδιά συνταγματικό πλαίσιο και να επεμβαίνει στον σεξουαλικό προσανατολισμό και την ταυτότητα των παιδιών μας.

Ζητούμε ανυποχώρητοι την κατάργηση των συγκεκριμένων και επαίσχυντων αυτών εργαστηρίων και προγραμμάτων, που θίγουν ανεπανόρθωτα τον σεξουαλικό προσανατολισμό των Ορθόδοξων Ελλήνων μαθητών. Δεν επιτρέπουμε στα παιδιά μας να γίνουν τα θύματα της «Έμφυλης ιδεολογίας» και των «σπουδών φύλου».

Ζητούμε, μέχρι την οριστική τους κατάργηση, να τεθούν άμεσα σε προαιρετική βάση για τους Ορθόδοξους μαθητές, γιατί παραβιάζουν τις κόκκινες γραμμές του θρησκευτικού πιστεύω των γονιών τους. Επίσης, να ισχύει η προαιρετικότητα για κάθε αλλόθρησκο μαθητή που το αξιακό του σύστημα αντικρούεται με όλον αυτόν τον παραλογισμό!

Ζητούμε επιπλέον, έως την οριστική τους κατάργηση, το Υπουργείο Παιδείας να εγκαταλείψει την πλατφόρμα της απέραντης ηλεκτρονικής αποθήκης διφορούμενου σεξουαλικού υλικού και να προβεί άμεσα στην έκδοση σχετικού σχολικού εγχειριδίου, ώστε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί να είναι σαφώς ενήμεροι για την ποιότητα και το περιεχόμενο αυτών των προγραμμάτων.

Καλούμε

Καλούμε επίσημα και ανοιχτά την Ιεραρχία της Ελλάδος και τη Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους να λάβουν θέση, με αποφάσεις και ενέργειες και να σταθούν στο πλευρό των χιλιάδων γονέων που διαμαρτύρονται (σύμφωνα με το σχετικό για το θέμα ψήφισμα διαμαρτυρίας), και δίπλα στα Χριστιανικά Σωματεία (με ευαισθησία σε θέματα παιδιών και παιδείας) που συνυπογράφουν την παρούσα, λαμβάνοντας υπ’ όψιν πως η συντριπτική πλειοψηφία των ανήλικων μαθητών στην Ελλάδα ανήκουν στην Ορθόδοξη Εκκλησία και είναι βαρύτατο χρέος όλων μας να προστατεύσουμε τη νεολαία μας, την ελπίδα και το αυριανό μέλλον της Πατρίδας μας.

Με πολλής τιμής και σεβασμού,

Το Διοικητικό Συμβούλιο της
Πανελλήνιας Ένωσης Πολιτών για τα Παιδιά



Ρίγη συγκίνησης στον τάφο του Κωνσταντίνου Κατσίφα - Νεολαία ΝΙΚΗΣ

 Η Νεολαία της ΝΙΚΗΣ βρέθηκε σήμερα, 28η Οκτωβρίου 2024 ανήμερα της
εθνικής επετείου στην καρδιά των γεγονότων, εκεί που διαδραματίστηκε το
έπος του 1940, στην ελληνική Βόρειο Ήπειρο.


Παρακάτω ο σύνδεσμός με την παρουσία της Νεολαίας μας, ώστε αν θέλετε να
αναδημοσιεύσετε:

Σύνδεσμος:
https://www.youtube.com/watch?v=d_q4dDLZsjM

Τίτλος:
Ρίγη συγκίνησης στον τάφο του Κωνσταντίνου Κατσίφα - Νεολαία ΝΙΚΗΣ

Περιγραφή:
Δάκρυα συγκίνησης και αχτίδες ελπίδας στα πονεμένα πρόσωπα των αδελφών
μας Βορειοηπειρωτών προκάλεσε η Νεολαία ΝΙΚΗΣ σήμερα, 28η Οκτωβρίου πάνω
από το μνήμα του εθνομάρτυρα Κωνσταντίνου Κατσίφα στους Βουλιαράτες της
Βορείου Ηπείρου.



Σας ευχαριστούμε.

Με εκτίμηση
Νεολαία ΝΙΚΗΣ

Εκδήλωση: Η γραμμή που σχίζει την καρδιά μας


 

Ο τομέας επιστημόνων του Συλλόγου Ορθοδόξου Ιεραποστολικής Δράσεως «Ο Μέγας Βασίλειος» σε συνεργασία με τη Χριστιανική Φοιτητική Δράση διοργανώνουν εκδήλωση μνήμης και τιμής στη θλιβερή επέτειο των 50 χρόνων από την εισβολή των Τούρκων στην Κύπρο.

Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2024 και ώρα 7 μ.μ.

Πολεμικό Μουσείο Αθηνών

Ο Συνταγματάρχης Πεζικού Σταύρος Πεττεμερίδης με τη βοήθεια σχετικού οπτικοακουστικού υλικού, συγκλονιστικών ντοκουμέντων της εποχής, θα περιγράψει τα γεγονότων των θλιβερών εκείνων ημερών.

Σημείο αναφοράς της όλης εκδήλωσης θα αποτελέσει η παρουσία του αρχιεπισκόπου Κύπρου κ. Γεωργίου, ο οποίος θα αναφερθεί στη σύγχρονη κατάσταση στην Κύπρο και τις προοπτικές που διαγράφονται για τη Μεγαλόνησο στο γεωπολιτικό πεδίο.

Την εκδήλωση θα πλαισιώσουν κυπριακά τραγούδια από τις χορωδίες της Χριστιανικής Φοιτητικής Δράσης.

Είσοδος ελεύθερη.

Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2024

Ο ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

 


  
Δεν αποκλείεται κάποιος ή, ακόμη χειρότερα, κάποιοι που θέλουν να είναι ευσεβείς ακολουθώντας τη δική τους γραμμή, να αποφεύγουν να μελετούν την Αγία Γραφή ή να μιλούν γι’ αυτή.


Αν υπάρχουν τέτοιοι άνθρωποι οι οποίοι χωρίς να αισχύνονται, επαισχύνονται τα λόγια του Χριστού, καιρός να μετανοήσουν για να μη ισχύσουν και γι’ αυτούς τα λόγια Του, « ος γαρ εάν επαισχυνθή με και τους εμούς λόγους, τούτον ο υιός του ανθρώπου επαισχυνθήσεται όταν έλθη εν τη δόξη αυτού και του πατρός και των αγίων αγγέλων » (Λουκ. θ’, 26).

 

 Πάντως ο Απόστολος Παύλος δηλώνει απερίφραστα, «Ου γαρ επαισχύνομαι το ευαγγέλιον του Χριστού· δύναμις γαρ Θεού εστιν εις σωτηρίαν παντί τω πιστεύοντι, Ιουδαίω τε πρώτον και Έλληνι. δικαιοσύνη γαρ Θεού εν αυτώ αποκαλύπτεται εκ πίστεως εις πίστιν, καθώς γέγραπται· ο δε δίκαιος εκ πίστεως ζήσεται »(Ρω. α’, 16-17).

 

Ο δε Ιωάννης Δαμασκηνός γράφει, « Είναι πάρα πολύ καλό και ωφέλιμο για την ψυχή να ερευνάμε την Αγία Γραφή. Αυτή η έρευνα όμως δεν πρέπει να γίνεται ως πάρεργο, αλλά με προθυμία και επιμονή. Ας μη αποθαρρυνθούμε στην προσπάθειά μας αυτή, γιατί έτσι θα ανοίξει η πόρτα της κατανόησης. Εάν διαβάσουμε μία φορά και δύο και δεν αντιληφθούμε αυτά που διαβάζουμε, ας μη χάσουμε το θάρρος μας. Ας δείξουμε επιμονή, ας μελετήσουμε, ας ερωτήσουμε αυτούς που γνωρίζουν περισσότερο, και ασφαλώς θα πάρουμε απάντηση» (P.G.94,1176).

 

Ο λόγος του Θεού είναι τροφή για τον άνθρωπο. Ο Ίδιος ο Κύριος χαρακτήρισε το λόγο Του αγαθή μερίδα, όταν είπε στη Μάρθα για τη Μαρία που τον άκουγε, « Μαρία δε τηναγαθήν μερίδα εξελέξατο, ήτις ουκ αφαιρεθήσεται απ’ αυτής. » ( Λουκ. ι’, 42 ).

 

Ο Ίδιος ο Κύριος χαρακτήρισε το λόγο του Θεού τροφή, όταν είπε ότι « γέγραπται, ουκ επ' άρτω μόνω ζήσεται άνθρωπος, αλλ' επί παντί ρήματι εκπορευομένῳ διὰ στόματος Θεού. » ( Ματ. δ’,4 ).


Όσο για το ότι η έλλειψη του λόγου του Θεού είναι λιμός, το λέει ο Ίδιος ο Θεός με τα εξής λόγια, « ιδού ημέραι έρχονται, λέγει Κύριος, και εξαποστελώ λιμόν επί την γην, ου λιμόν άρτων ουδέ δίψαν ύδατος, αλλά λιμόν του ακούσαι τον λόγον Κυρίου· » ( Αμ. η’, 11 ).

 Ιωάννης Χ. Δήμος  πτχ. Θεολ. & Φιλοσ. Πανεπιστημίου Αθηνών.

Κυριακή 20 Οκτωβρίου 2024

Τι σημαίνει ο λόγος του Κυρίου, « εἴσελθε εἰς τὸ ταμιεῖόν σου »;

 

Αυτός ο λόγος προφανώς έχει προηγούμενα και επόμενα λόγια.

Τα προηγούμενα είναι τα εξής: « Καὶ ὅταν προσεύχῃ, οὐκ ἔσῃ ὡς οἱ ὑποκριταί· ὅτι φιλοῦσιν ἐν ταῖς συναγωγαῖς καὶ ἐν ταῖς γωνίαις τῶν πλατειῶν ἑστῶτες προσεύχεσθαι, ὅπως ἄν φανῶσι τοῖς ἀνθρώποις· ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ὅτι ἀπέχουσι τὸν μισθὸν αὐτῶν ».

Τα επόμενα είναι τα εξής: « σὺ δὲ ὅταν προσεύχῃ, εἴσελθε εἰς τὸ ταμιεῖόν σου καὶ κλείσας τὴν θύραν σου πρόσευξαι τῷ πατρί σου τῷ ἐν τῷ κρυπτῷ· καὶ ὁ πατήρ σου ὁ βλέπων ἐν τῷ κρυπτῷ ἀποδώσει σοι ἐν τῷ φανερῷ » (Ματ. τ, 5-6).

Αφού λοιπόν οι υποκριτές αρέσκονταν να προσεύχονται δημόσια για να φαίνονται στους ανθρώπους, το « εἴσελθε εἰς τὸ ταμιεῖόν σου » προφανώς σημαίνει το αντίθετο, δηλαδή προκειμένου να προσευχηθείς, μπες σε ένα ιδιαίτερο προσωπικό σου χώρο για να μη σε βλέπουν άλλοι και σε επαινούν για την ευσέβειά σου. Οι πιστοί δεν πρέπει να παρασύρονται από φαρισαϊκό πνεύμα και να προσεύχονται, «ὅπως ἄν φανῶσι τοῖς ἀνθρώποις·».

Τώρα, αν πει κάποιος ότι το ταμείο είναι η καρδιά του προσευχομένου, αυτό είναι αλληγορική ερμηνεία, ωφέλιμη μεν αλλά όχι αυτούσια τα παραπάνω λόγια του Κυρίου τα οποία είναι αμετακίνητα και αναλλοίωτα.

Αλληγορικά μπορεί να πει κανείς πολλά σχετικά με την προσευχή, αλλά στην προκειμένη περίπτωση δεν είναι σωστό η φράση, « εἴσελθε εἰς τὸ ταμιεῖόν σου », να λέει κανείς ότι  δεν  αναφέρεται σε κλειστό χώρο που μπορεί και να ακούγεται η προσευχή, αλλά στην καρδιά.

Αν εδώ ο Χριστός εννοούσε την καρδιά, δε θα έλεγε «εἴσελθε εἰς τὸ ταμιεῖόν σου καὶ κλείσας τὴν θύραν σου πρόσευξαι τῷ πατρί σου τῷ ἐν τῷ κρυπτῷ·», γιατί η καρδιά δεν έχει θύρα να κλειδαμπαρώνει.

Αν μιλούσε για την καρδιά,  δε θα έλεγε, « ἐν τῷ κρυπτῷ·»,γιατί και στο δρόμο να προσεύχεται κανείς στην καρδιά του, πάλι κρυφά από τους άλλος προσεύχεται.

Ας προσεύχεται λοιπόν κανείς όπως νομίζει, αλλά όχι φαρισαϊκώς.

Ιωάννης Χ. Δήμος  πτχ. Θεολ. & Φιλοσ. Πανεπιστημίου Αθηνών.

Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2024

Ψυχή και πνεύμα στον άνθρωπο είναι το ίδιο στοιχείο;

 

Βεβαίως είναι το ίδιο.  Όταν λέμε το ένα, εννοούμε το άλλο. Όταν λέει ο Ψάλτης, και μετά του πνεύματός σου, εννοεί και μετά της ψυχής σου. Όταν λέγεται το, μετά πνευμάτων δικαίων........κατάταξον τας ψυχάς των δούλων Σου, ψυχές και πνεύματα σημαίνουν το ίδιο. Αδιαμφισβήτητη όμως μαρτυρία για το ότι πνεύμα και ψυχή είναι το ίδιο στοιχείο στον άνθρωπο, είναι το ότι αυτό ισχύει και για την ανθρώπινη φύση του Χριστού, όπως φαίνεται στη συνέχεια: «ὅτε οὖν ἔλαβε τὸ ὄξος ὁ Ἰησοῦς εἶπε· Τετέλεσται, καὶ κλίνας τὴν κεφαλὴν παρέδωκε τὸ πνεῦμα »(Ιω, ιθ, 30).

Εδώ η ψυχή του Χριστού ονομάζεται πνεύμα. Όπως όμως είναι γνωστό, το πνεύμα του Χριστού, ενωμένο βέβαια με τη θεότητα, κατέβηκε στον άδη όπου εκεί αυτό το πνεύμα ονομάζεται ψυχή, σύμφωνα με το ψαλμικό, « ὅτι οὐκ ἐγκαταλείψεις τὴν ψυχήν μου εἰς ᾅδην, οὐδὲ δώσεις τὸν ὅσιόν σου ἰδεῖν διαφθοράν »(Ψ. 15, 10).

Εννοείται ότι στο παρών θέμα  οι λέξεις ψυχή και πνεύμα δηλώνουν το πνευματικό στοιχείο του ανθρώπου το οποίο συνυπάρχει με το υλικό,  σώμα. Έτσι, πνεύμα και σώμα αρμονικά τα δύο ενωμένα,  αποτελούν τον ένα άνθρωπο, δύο σε ένα. Το ότι  ενίοτε ο όλος άνθρωπος λέγεται και αυτός ψυχή, αυτό είναι άλλο θέμα.   

Ιωάννης Χ. Δήμος  πτχ. Θεολ. & Φιλοσ. Πανεπιστημίου Αθηνών. 

Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2024

Είπε ο Κύριος τη φράση, « ὅστις θέλει ὀπίσω μου ἀκολουθεῖν »;

Αυτό είναι ένα τμήμα από αυτό που είπε και όχι ολόκληρο. Έτσι, για να δηλώσει κανείς ότι ο Χριστός δεν παραβιάζει τη θέληση των ανθρώπων, δεν είναι ακριβές να πει  ότι  είπε, « ὅστις θέλει ὀπίσω μου ἀκολουθεῖν,».  

Ας δούμε όμως ολόκληρη την πρόταση ώστε να φανεί η διαφορά της από   το   κομμάτι της.  

«Καὶ προσκαλεσάμενος τὸν ὄχλον σὺν τοῖς μαθηταῖς αὐτοῦ εἶπεν αὐτοῖς· ὅστις θέλει ὀπίσω μου ἀκολουθεῖν, ἀπαρνησάσθω ἑαυτὸν καὶ ἀράτω τὸν σταυρὸν αὐτοῦ, καὶ ἀκολουθείτω μοι.» ( Μάρκ. η’, 34).

Εδώ το « ὅστις θέλει ὀπίσω μου ἀκολουθεῖν», αποκομμένο από την όλη πρόταση, αν ερμηνευθεί, ποιος  θέλει να με ακολουθεί, πρέπει να γραφεί, τις θέλει οπίσω μου ακολουθείν,  σύμφωνα με το, τις αγορεύειν   βούλεται. Με άλλα λόγια, « ὅστις θέλει,  ἀκολουθείτω μοι », δηλαδή  όποιος θέλει, ας με ακολουθήσει.  

Αφού όμως ο Κύριος είπε, «ὅστις θέλει ὀπίσω μου ἀκολουθεῖν, ἀπαρνησάσθω ἑαυτὸν καὶ ἀράτω τὸν σταυρὸν αὐτοῦ, καὶ ἀκολουθείτω μοι.»,  γιατί να  αναφέρει κάποιος ένα κομμάτι αυτού που είπε και όχι  ολόκληρο;

Το ότι βεβαίως ο Χριστός υπολογίζει τη θέληση των ανθρώπων είναι αυτονόητο και γνωστό, αλλά  αυτό δεν υπάρχει λόγος να το στηρίζει κανείς  στο παραπάνω απόκομμα της  της όλης πρότασης που είπε.

Υπάρχουν πολλά άλλα χωρία της Γραφής που μπορεί να αναφέρει κανείς για να το στηρίξει.

 Ένα παράδειγμα, που τα λέει όλα είναι το εξής.« τοῦτον ἰδὼν ὁ ᾿Ιησοῦς κατακείμενον, καὶ γνοὺς ὅτι πολὺν ἤδη χρόνον ἔχει, λέγει αὐτῷ· θέλεις ὑγιὴς γενέσθαι; »( Ιω. ε’, 6).Τον ρώτησε, αν θέλει, και   δεν τον θεράπευσε με το ζόρι.   

Ιωάννης Χ. Δήμος  πτχ. Θεολ. & Φιλοσ. Πανεπιστημίου Αθηνών. 

Προκήρυξη Λογοτεχνικού Διαγωνισμού με αφορμή τα 70 Χρόνια από τον αγώνα της ΕΟΚΑ

 


Οι εκδόσεις «Έαρ» και τα εκπαιδευτήρια «Η Ελληνική Παιδεία» προκηρύσσουν Πανελλήνιο και Παγκύπριο λογοτεχνικό διαγωνισμό διηγήματος με θέμα «Ηρώων γη κι ηρώων μορφές», με αφορμή τη συμπλήρωση 70 χρόνων από την έναρξη του απελευθερωτικού αγώνα της ΕΟΚΑ (1955-1959).

To περιεχόμενο του διηγήματος πρέπει να είναι εμπνευσμένο από τα γεγονότα του απελευθερωτικού αγώνα της ΕΟΚΑ (1955-1959).

Ο 1ος Λογοτεχνικός Διαγωνισμός των εκδόσεων «Έαρ» τελεί υπό την αιγίδα της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κύπρου, της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, του Ιδρύματος Αρχιεπισκόπου Μακαρίου Γ΄ και του Ιδρύματος Απελευθερωτικού Αγώνα ΕΟΚΑ 1955-1959.

Το μεγάλο έπος του 1955-1959 αποτελεί μια χρυσή σελίδα στην ιστορία του Έθνους μας. Ο αγώνας αυτός ήταν δημιούργημα κυρίως των νέων της τότε υπόδουλης στον αγγλικό ζυγό Κύπρου, που πολέμησαν με ηρωισμό και αποφασιστικότητα. Η πίστη τους στον Θεό και η αφοσίωση τους στα ιδανικά της Πατρίδας και της Ελευθερίας κατέπληξαν όλο τον κόσμο. Ευαγόρας Παλληκαρίδης, Ιάκωβος Πατάτσος, Γρηγόρης Αυξεντίου και πόσοι άλλοι, που τα ονόματά τους πέρασαν στην αθανασία!

Στον διαγωνισμό μπορούν να συμμετάσχουν όσοι έχουν ηλικία 16 ετών και άνω.

Καταληκτική ημερομηνία αποστολής των κειμένων είναι η 15η Ιανουαρίου 2025.

Οι εκδόσεις «Έαρ» πρόκειται να εκδώσουν τα κείμενα που θα διακριθούν σε συλλογικό τόμο και να βραβεύσουν τους συγγραφείς τους στην τελετή βράβευσης του λογοτεχνικού διαγωνισμού.
Περισσότερες πληροφορίες για την συμμετοχή σας στον διαγωνισμό θα βρείτε στο www.ear-books.com&στο www.elp.gr

Μακεδονικός Αγώνας: Αγώνας για Ελληνική Ελεύθερη Μακεδονία

 


Μακεδονικός αγώνας ονομάζεται ο ακήρυκτος πόλεμος μεταξύ Ελλήνων και Βουλγάρων, κυρίως, και άλλων σλαβόφωνων λαών κατά την περίοδο 1904 έως 1908 με το θέατρο των συγκρούσεων να είναι η τουρκοκρατούμενη τότε Μακεδονία.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Η λήξη της επανάστασης του 1821 δεν βρήκε ολόκληρη την Ελλάδα ελεύθερη. Τα βόρεια σύνορα της ελεύθερης Ελλάδας αποτελούσε η Θεσσαλία. Αντιλαμβανόμαστε, λοιπόν, ότι ένα μεγάλο τμήμα του ελληνισμού παρέμεινε υποδουλωμένο στην οθωμανική αυτοκρατορία. Η Θεσσαλία του Ρήγα Φεραίου, η Μακεδονία του Μεγάλου Αλεξάνδρου και άλλες ένδοξες και ελληνικότατες περιοχές Ήπειρος, Κρήτη, Θράκη και πόλεις όπως Ιωάννινα, Θεσσαλονίκη, Μοναστήρι, Ρόδος , Βέροια στέναζαν κάτω από την μπότα του τούρκου δυνάστη.

Ο ελεύθερος ελληνισμός το έφερε βαρέως το γεγονός αυτό. Η περιοχή της Μακεδονίας μας ήταν εμπορικό σταυροδρόμι της εποχής και η ανάμειξη ανθρώπων διαφορετικών θρησκειών και γλωσσών ήταν γεγονός αναπόφευκτο. Ο τούρκος δυνάστης απαγόρευε την λειτουργία ελληνικών σχολείων για εκατοντάδες χρόνια. Αναμενόμενο ήταν κάποιοι άνθρωποι να αρχίζουν να μη μιλάν ελληνικά, να αναπτύσσονται τοπικοί διάλεκτοι και να παρεισφρέουν και σλαβικές λέξεις. Μήπως σήμερα που λειτουργούν σχολεία δεν παρατηρούμε την άναρχη εισβολή ξένων λέξεων εις το καθημερινό λεξιλόγιό μας;;.

Οι Βούλγαροι και άλλοι σλαβικοί λαοί έβλεπαν τις πλούσιες μακεδονικές πεδιάδες με τους μεγάλους ποταμούς και τα λιμάνια της Μακεδονίας, κυρίως της Θεσσαλονίκης, και επιθυμούσαν σφόδρα να τα προσαρτήσουν. Νόμισαν ότι βρήκαν την κατάλληλη ευκαιρία να προσαρτήσουν την ελληνική Μακεδονία. Οι ευρωπαίοι προβλέπουν την διάλυση της οθωμανικής αυτοκρατορίας και προσπαθούν να κερδίσουν ότι μπορούν.

Για να προσαρτήσει την Μακεδονία η Βουλγαρία έπρεπε να αποδείξει ότι οι Μακεδόνες είναι Βούλγαροι. Για το σκοπό αυτό ιδρύει μια οργάνωση το Κομιτάτο και τα μέλη της ονομάζονται κομιτατζήδες. Ο ρόλος των κομιτατζήδων είναι με την βία και τον εξαναγκασμό να αποδείξουν ότι ο ντόπιος πληθυσμός ακολουθεί την Βουλγαρία. Εκβιάζουν και απειλούν τους ορθόδοξους χριστιανούς να μη εκκλησιάζονται εις τις εκκλησίες που ανήκουν εις το οικουμενικό πατριαρχείο αλλά  εις τις εκκλησίες που ανήκουν στη βουλγαρική εξαρχία. Στην Οθωμανική τάξη η εκκλησιαστική ένταξη αποτελούσε κριτήριο εθνικής κατηγοριοποίησης. Η ένταξη κάποιου σε μία από τις δύο Εκκλησίες, τη βουλγαρική Εξαρχία ή το Πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης, σήμανε τη δήλωσή του ως «Βούλγαρου» ή «Έλληνα» αντίστοιχα. Μεγάλη η πίεση και η αγριότητα που αντιμετώπιζαν οι Μακεδόνες για να ενταχθούν εις την Βουλγαρική εξαρχία και μέσω αυτής να υποδουλωθούν εις την Βουλγαρία. Ταυτόχρονα οι κομιτατζήδες ιδρύουν και σχολεία εις τα οποία διδάσκεται αποκλειστικά και μόνο η βουλγαρική γλώσσα.

Την ίδια ώρα ο Ελληνισμός αντιδρά, δεν μένει απαθής και αδρανής. Ο οικουμενικός Πατριάρχης Ιωακείμ Γ΄ τοποθετεί ιεράρχες νέους, μορφωμένους και άξιους να προσφέρουν για τη διάσωση του Ελληνισμού της Μακεδονίας. . Είναι ο Γερμανός Καραβαγγέλης  εις την μητρόπολη Καστοριάς, ο Ιωακείμ Φορόπουλος  εις το Μοναστήρι και ο Χρυσόστομος Καλαφάτης εις τη Δράμα. Ταυτόχρονα, η ελληνική κυβέρνηση στέλνει τους δικούς της ανθρώπους. Ο Ίων Δραγούμης αναλαμβάνει το Προξενείο Μοναστηρίου, ο Λάμπρος Κορομηλάς το Προξενείο Θεσσαλονίκης, ο Νικόλαος Σαχτούρης το Προξενείο Σερρών και ο Τιμολέων Μαυρουδής το Προξενείο Καβάλας.

Θεωρητικά οι κομιτατζήδες θεωρούνται αυτόνομοι αντάρτες, δεν ανήκουν σε κανένα κράτος και έτσι η πατρίδα μας Ελλάδα δεν μπορεί να κηρύξει πόλεμο σε καμιά χώρα. Στέλνει μικρές στρατιωτικές μονάδες για να βοηθήσουν τους μακεδονομάχους. Ο Καστορίας Γερμανός Καραβαγγέλης γυρίζει με κίνδυνο της ζωής του από χωριό σε χωριό για να στηρίξει το ελληνικό φρόνημα. Δάσκαλοι και δασκάλες με καρδιές φλεγόμενες και παλλόμενες από Ελλάδα και χριστό στηρίζουν τα παιδιά και τους γονείς των. Διδάσκουν Ελληνικά και ελληνική Ιστορία. Δίνουν δύναμη και κουράγιο για να μη χαθεί ο ελληνισμός από την Μακεδονία.

 Εις την Αθήνα ιδρύεται το μακεδονικό κομιτάτο για να βοηθήσει τον ελληνισμό της Μακεδονίας από τον δημοσιογράφο Δημήτριο Καλαποθάκη. Πιέζει προς την κατεύθυνση αυτή και την ελληνική κυβέρνηση.

Τον Αύγουστο του έτους 1904 ο αξιωματικός Παύλος Μελάς εγκαταλείπει λαμπρή καριέρα, σύζυγο και παιδιά περνάει τα σύνορα και κυκλοφορεί εις την Μακεδονία με το ψευδώνυμο Μίκης Ζέζας. Βοηθά σημαντικά εις τον αγώνα των μακεδονομάχων και είναι ο σημαντικότερος ήρωας του μακεδονικού αγώνα .Στις 13 Οκτωβρίου 1904 βρίσκεται εις την κωμόπολη Σιάτιστα και εκεί περικυκλώνεται από τούρκους αστυνομικούς οι οποίοι είχαν ενημερωθεί από τους κομιτατζήδες του Μήτρου Βλάχου. Περικυκλωμένος από  τούρκους πολεμά ηρωικά και αντιστέκεται γενναία. Μετά από 2 ώρες αντίστασης διατάζει έξοδο εις την διάρκεια της οποίας τραυματίζεται και πεθαίνει μετά από μισή ώρα.

Η είδηση του θανάτου του ήρωα ευπατρίδη Παύλου Μελά συγκίνησε και συγκλόνισε όλο τον ελληνισμό και όχι μόνο. Από παντού πλέον αρχίζουν να εμφανίζονται εθελοντές για να πολεμήσουν εις τη Μακεδονία. Ο Καλαποθάκης, ο Κορομηλάς, ο Δραγούμης και ο Καραβαγγέλης συντονίζουν την προσπάθεια, η οποία, μετά τον θάνατο του Μελά, παίρνει νέα ορμή.

Το 1906 ο Μεσήνιος οπλαρχηγός Σαράντος Αγαπηνός με το ψευδώνυμο  «Καπετάν Άγρας» εγκαθίσταται εις την περιοχή της Λίμνης Γιαννιτσών και καθαρίζει την περιοχή από τους κομιτατζήδες. Το τέλος του ηρωικό. Μαρτύρησε για την Μακεδονία. Οι κομιτατζήδες τον κρέμασαν έξω από την Έδεσσα. Εις την Νάουσα διακρίνεται ο οπλαρχηγός Κωνσταντίνος Μαζαράκης με το ψευδώνυμο « Καπετάν Ακρίτας». Πολύ σπουδαίος πατριώτης μαχητής και ο Καπετάν Γαρέφης από τον Βόλο, ο οποίος εγκαταλείπει τα εγκόσμια από τα πυρά των κομιτατζήδων. Εις τη Φλώρινα ο οπλαρχηγός Κωνσταντίνος Χρήστου ή όπως είναι πιο γνωστός ,Καπετάν Κώτας δίνει πολλές μάχες. Οι τούρκοι τον κρεμούν εις το Μοναστήρι. Είναι σλαβόφωνος και τα τελευταία λόγια είναι «Ζίβια Γκρίτσια! Σλόμποντα ι Σμιρ!», δηλαδή «Ζήτω η Ελλάδα! Ελευθερία ή Θάνατος!». Εις τη Δράμα, μαρτυρική είναι η μορφή του καπετάν Άρμεν Κούπτιου, ο οποίος κρεμάστηκε από τους τούρκους σε ένα πλατάνι εις την κεντρική πλατεία της πόλεως. Εις τις Σέρρες δρα ο δαιμόνιος Δούκας Δούκας ή καπετάν-Ζέρβας, φόβος και τρόμος των Βουλγάρων. Αυτή όμως που έμεινε στην ιστορία ήταν η εκτέλεση του καπετάν-Μητρούση  μέσα στη πόλη των  Σερρών , αφού πρώτα κατάφερε να αντιμετωπίσει 3.000 Τούρκους μαζί με 5 συντρόφους του. Ένας από αυτούς ήταν ο Αγρινιώτης Νικόλαος Παναγιώτου, γνωστός ως καπετάν-Κουμπούρας.

Οι ξένες δυνάμεις αρχίζουν να ανησυχούν από την τακτική της πατρίδας μας. Φοβούνται ότι με τη διάλυση της Τουρκίας θα ενισχυθεί η Ρωσία. Η Ελληνική κυβέρνηση είναι σε μεγάλη κινητικότητα και εις την Τουρκία ξεσπά επανάσταση και ο σουλτάνος αναγκάζεται να δώσει Σύνταγμα που εξασφαλίζει ίσα δικαιώματα σε όλους. Βρισκόμαστε στο έτος 1908. Ο Μακεδονικός αγώνας σταματά προσωρινά. Αργότερα άλλοι ένδοξοι και αιματηροί αγώνες εξασφαλίζουν την απελευθέρωση των υπολοίπων τμημάτων της ελληνικής επικράτειας.

Φοβούμαι ότι χωρίς τον αγώνα των γνωστών και αγνώστων μαχητών και ηρώων και μαρτύρων της ελληνικής γης του Μακεδονικού Αγώνα θα είμασταν σήμερα τμήμα της γείτονος και συμμάχου Βουλγαρίας. Σημαντική και καθοριστική η συμβολή εις τον αγώνα αυτόν κληρικών και εκπαιδευτικών και κάθε αγνού πατριώτη Έλληνα. Τους οφείλουμε σεβασμό και υποχρεούμαστε να κλίνουμε το γόνυ μας ευλαβικά και να  αποτείουμε  τον πρέποντα σεβασμό και φόρο τιμής.

 

 

 

Μυργιώτης   Παναγιώτης

Μαθηματικός

 

G
M
T
Y