Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2009

Για την εσωτερική κατάσταση του ανθρώπου , που είναι υπόδουλος της αμαρτίας και παραχωρεί ώστε να κυριεύει την καρδιά του ο Διάβολος.




Σε τέτοια λοιπόν κατάσταση βρίσκεται η καρδιά εκείνου του ανθρώπου που είναι προσηλωμένος στις τρυφές αυτού του κόσμου, και περνάει τη ζωή του με αμαρτίες σύμφωνα με τον αιώνα αυτού του κόσμου, σύμφωνα με τον άρχοντα της εξουσίας, του αέρα, του πνεύματος , αυτού που τώρα ενεργεί στους γιούς της απείθειας.(Εφεσ.ΚΕδ. βλ στίχ.2). το πρόσωπο του παριστάνει την αδιαφορία. Έτσι αυτός επειδή όχι μόνο δεν φοβάται την αμαρτία, αλλά και τίποτε δεν το θεωρεί αμαρτία, γι’ αυτό συγχωρεί στον εαυτό του να επιθυμήσει ότι θα ήθελε η κακή του η καρδια· έτσι ζει αμέριμνα χωρίς να συλλογίζεται καθόλου τον Θεό, ή για την αιώνια ζωή, ούτε για την φοβερή κρίση· στην καρδιά του κατοικεί ο διάβολος με τα τάγματα του, δηλαδή με τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα τα οποία παριστάνονται με το είδος των επτά ακόλουθων ζώων·


Α) το πτηνό που ονομάζεται Ταώς(παγόνι), το οποίο υπερβαίνει με τα απλωμένα λαμπερά πτερά του, όλα τα άλλα πτηνά, παριστάνει την υπερηφάνεια και αλαζονεία, η οποία ρίχνει τους ανθρώπους στην φιλαυτία , εξαιτίας μερικών προτερημάτων του, καθώς είναι παραδείγματος χάριν οι αξίες, ο πλούτος , η ομορφιά, και τα αξιώματα, τα οποία ακόμη κι αν τα έλαβαν από το Θεό χωρίς να είναι διόλου άξιοι, όμως υψώνουν τον εαυτό τους με αυτά τα χαρίσματα, τα οποία τους χάρισε το Θεός, και ξεπερνούν τους άλλους και γι’ αυτό νομίζουν ότι έχουν δίκαιο να εξευτελίζουν, να περιφρονούν , και μάλιστα να τυραννούν τους άλλους.


Β) Ο Τράγος είναι ζώο με ασέλγεια και βρομερό, σημαίνει την ασωτεία και κάθε ακαθαρσία.


Γ) Ο Χοίρος σημαίνει την ακρασία, δηλαδή την λαιμαργία και την μέθη.


Δ) Ο Βάτραχος, ο οποίος τρέφεται από το χώμα , δείχνει την φιλαργυρία, η οποία παρακινεί τους ανθρώπους να ορμάνε με άπληστη καρδιά για την απόκτηση πρόσκαιρων αγαθών , και με αυτό τραυματίζει την καρδιά του ανθρώπου.


Ε) Το Φίδι,, το όργανο του διαβόλου, που απάτησε και διέστρεψε τους προπάτορες μας, φθονώντας την ευδαιμονία τους, φανερώνει τον ίδιο τον φθόνο και την θεληματική κακία.


ΣΤ) Η Τίγρης , το κάκιστο και αγριότατο από όλα τα άλλα θηρία, σημαίνει την οργή και εκδίκηση , οι οποίες φέρνουν τους ανθρώπους σε τέτοια κατάσταση, ώστε να κάνουν εκείνα τα είναι γνώρισμα μόνο των άγριων ζώων.


Ζ)Η Χελώνα , η οποία κινείται αργά, παριστάνει την τεμπελιά και αδιαφορία, που αφαιρούν από τους ανθρώπους κάθε κλίση και προθυμία στο καλό, και κάνουν να αποστρέφονται την προσευχή, η οποία είναι οδός προς τους ουρανούς.


Το Άγιον Πνεύμα σε μια τέτοια άθλια κατάσταση του αμαρτωλού απομακρύνεται από την καρδιά του, όμως δεν σταματά από το να προβάλλει σ’ αυτόν τα χαρίσματα και τα ελέη του, τα οποία φανερώνει η τριγύρω από την καρδιά φλόγα· το Πνεύμα το Άγιον δεν μπαίνει στην καρδιά του, καθότι αυτή είναι γεμάτη βδελύγματα από την αμαρτία, και βρίσκεται όλως διόλου στην εξουσία του Σατανά· η χάρις του Ιησού Χριστού που σχηματίζεται εδώ με σχήμα Αγγέλου, αγωνίζεται να εγείρει τον αμαρτωλό με τον λόγο του Θεού και με άλλους τρόπους· αυτός όμως δεν έρχεται σε αίσθηση , και τίποτε δεν κεντά την καρδιά του· επειδή αυτός παντελώς κουφάθηκε και δόθηκε στις τρυφές και τις ηδονές, τις οποίες μισεί ο Θεός. Τέτοια λοιπόν είναι η φοβερή και ελεεινή κατάσταση του αμαρτωλού , που περνάει την ζωή του σύμφωνα με τον άρχοντα της εξουσίας του κόσμου· αχ! Πόσοι άνθρωπος ζούνε σε τέτοια άθλα κατάσταση με τόση αφροντισιά , σαν να μην βρίσκονται στον παραμικρό κίνδυνο! Αυτοί ονομάζονται μεν χριστιανοί , είναι όμως υπόδουλοι της αμαρτίας, και του διαβόλου· αυτοί έχουν το όνομα , ότι ζούνε είναι όμως νεκροί κατά τον Απόστολο· (Αποκάλ. Κεφ. Γ΄. στιχ. 1)αυτοί μπορούν να αναστηθούν ψυχικά, να ελευθερωθούν από τις αμαρτίες τους, να αποτινάξουν τον βαρύ ζυγό του διαβόλου, και να ζήσουν ελεύθεροι εν Χριστώ, με ειλικρινή μετάνοια και αληθινή εξομολόγηση στον Πνευματικό τους πατέρα, περνώντας το υπόλοιπό της ζωής τους με αρετή , σύμφωνα με τις εντολές του Κυρίου, δεόμενοι για πάντα προς τον Θεό.


ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΠΕΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΚΑΘΡΕΠΤΗΣ-Η ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ


ΑΝΩΝΗΜΟΥ


Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2009

"Διαμάχες μεταξύ γονιών σε σχολείο λόγω θρησκευτικών πεποιθήσεων"

Απο το troktiko

"Ανάστατοι είναι εδώ και αρκετές μέρες το σχολείο και οι γονείς των μαθητών μιας τάξης (και όχι μόνο) σχολείου του νησιού, με τη διαμάχη που ξέσπασε μεταξύ των γονιών αλλοδαπού μαθητή από τη μια και του δασκάλου του με όλους σχεδόν τους γονιούς των άλλων συμμαθητών του από την άλλη. Αιτία της διαμάχης λένε οι γονείς του αλλοδαπού...
(πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης) ήταν η αντίρρησή τους στις επιπλέον προσευχές και στην εκμάθησή τους, στην οποία επιδιδόταν ο δάσκαλος.

Διαβάστε περισσότερα

Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2009

Πνευματικός διάλογος με τον Ρουμάνο Γέροντα Κλεόπα Ηλιέ

Πνευματικός διάλογος με τον Ρουμάνο Γέροντα Κλεόπα Ηλιέ

Δράσεις του Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι (ΕΠΣΕ

Όπως τις ανακοινώνουν στην ιστοσελίδα τους.

1. Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου έχει καταδικάσει την Ελλάδα στις 21 Φεβρουαρίου 2008 για παραβίαση των του Άρθρου 9 (θρησκευτική ελευθερία) σε συνδυασμό με το Άρθρο 13 (δυνατότητα αποτελεσματικής προσφυγής στην ελληνική έννομη τάξη) λόγω της ύπαρξης θρησκευτικού όρκου στα δικαστήρια, μετά από εξέταση της προσφυγής του ΕΠΣΕ Αλεξανδρίδης κατά Ελλάδας. Πέντε άλλες παρόμοιες προσφυγές έχουν ήδη κοινοποιηθεί στην Ελλάδα και αναμένονται αποφάσεις το 2010.

2. Γονέας μέσω του ΕΠΣΕ έχει προσφύγει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου από τον Αύγουστο 2008 λόγω της υποχρεωτικής από το νόμο αναγραφής του θρησκεύματος στο απολυτήριο του σχολείου του παιδιού του (που αναγράφηκε μάλιστα λανθασμένα στη συγκεκριμένη περίπτωση). Η υπόθεση αναμένεται να κοινοποιηθεί στην Ελλάδα τους επόμενους μήνες.

3. Στέλεχος του ΕΠΣΕ έκανε προσφυγή στο Συνήγορο του Πολίτη για την υποχρεωτική αναγραφή του θρησκεύματος στις αιτήσεις για άδεια παραμονής αλλοδαπών στην Ελλάδα, παρά την ύπαρξη απόφασης της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα πως αυτό παραβιάζει τον αντίστοιχο νόμο. Ο Συνήγορος του Πολίτη, στις 24 Αυγούστου 2009, επισήμανε το θέμα στο Υπουργείο Εσωτερικών το οποίο απαξίωσε να απαντήσει. Δεδομένου ότι την επιστολή στο Υπουργείο υπέγραφε ο τότε Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη και σήμερα Γενικός Γραμματέας Μεταναστευτικής Πολιτικής Ανδρέας Τάκης, ελπίζεται πως θα φροντίσει για την επίλυση του προβλήματος.

4. Στελέχη του ΕΠΣΕ, στις 9 Νοεμβρίου 2009, ζήτησαν από Τριμελές Εφετείο Αθηνών να απομακρύνει τα θρησκευτικά σύμβολα (εικόνα Χριστού και Ευαγγέλιο). Το δικαστήριο αποφάνθηκε πως απαιτείται νομοθετική ρύθμιση για την ικανοποίηση του αιτήματος, δεχόμενο με την απόφαση αυτή το βάσιμο του αιτήματος.

5. Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γρηγόρης Ψαριανός, στις 9 Νοεμβρίου 2009, με κοινοβουλευτική ερώτηση, ρώτησε το Υπουργείο Παιδείας αν προτίθεται να προχωρήσει στην απομάκρυνση των θρησκευτικών συμβόλων από τις σχολικές αίθουσες και η προσευχή και ο εκκλησιασμός να γίνουν προαιρετικές δραστηριότητες, που δε θα πραγματοποιούνται στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου.

6. Στέλεχος του ΕΠΣΕ, στις 17 Νοεμβρίου 2009, ζήτησε από την ΕΡΤ να σταματήσει την έναρξη του καθημερινού προγράμματος με τη μετάδοση προσευχής (και μάλιστα πριν από τον εθνικό ύμνο). Ζητήθηκε δε από το Συνήγορο του Πολίτη να διαμεσολαβήσει.

7. Γονέας μέσω του ΕΠΣΕ, στις 19 Νοεμβρίου 2009, προσέφυγε στο Συνήγορο του Πολίτη για να απομακρυνθούν οι εικόνες και να σταματήσει η πρωινή προσευχή στο σχολείο του παιδιού του.

8. Δικηγόροι στελέχη των Οικολόγων-Πράσινων, στις 19 Νοεμβρίου 2009, ζήτησαν από τη διοίκηση του Δικαστικού Μεγάρου Θεσσαλονίκης και των Διοικητικών Δικαστηρίων την αφαίρεση των θρησκευτικών συμβόλων (εικόνας Χριστού και Ευαγγελίου) από τα δικαστήρια.

Γράμματα Σπουδάματα – Ματιές και σχόλια στα βιβλία του Δημοτικού (α' και β΄ μέρος) - 10 και 17 Νοε 09




Ο δάσκαλος κ. Δημήτριος Νατσιός εξετάζει τα σχολικά βιβλία του Δημοτικού, με καλεσμένους τους δασκάλους κκ. Κωνσταντίνο Σαμοΐλη και Θωμά Γκιάτα.
από: lomak.blogspot.com
Από: http://gataros.blogspot.com

Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2009

"Κεραυνοί" Ιερώνυμου για τη διδασκαλία των Θρησκευτικών


Ιδιαίτερα σκληρή κριτική προς την Πολιτεία άσκησε το πρωί της Δευτέρας ο Αρχιεπίσκοπος για τη διδασκαλία των Θρησκευτικών στα σχολεία, την επιχείρηση αποκαθήλωσης των θρησκευτικών συμβόλων από τα δημόσια καταστήματα και την άνιση μεταχείριση των θεολογικών σπουδών στην Ελλάδα, ενώ έστειλε και ένα σαφές μήνυμα προς την κυβέρνηση επισημαίνοντας ότι ο διάλογός της με την Εκκλησία θα πρέπει να διεξαχθεί με τιμιότητα, με διαφάνεια και με ειλικρίνεια.

Ο κ. Ιερώνυμος μιλώντας σε ένα κατάμεστο από φοιτητές και καθηγητές αμφιθέατρο έκανε λόγο για ασάφεια, σύγχυση ακόμα και κάποιες προβληματικές μεθοδεύσεις που επικρατούν στην Ελλάδα σχετικά με το μάθημα των θρησκευτικών, υπονοώντας μια οργανωμένη επιχείρηση σταδιακής κατάργησης του μαθήματος των Θρησκευτικών από τα σχολεία. Παράλληλα, αναφέρθηκε και στην επιχείρηση συγκεκριμένων κύκλων να επιβάλλουν την αποκαθήλωση των θρησκευτικών συμβόλων από τα δημόσια καταστήματα κάνοντας λόγο για την «προκλητική στάση κάποιων που αγωνίζονται για την εξαφάνιση από τη ζωή μας της πίστης, των ιερών συμβόλων και του ήθους με το οποίο πορεύτηκε το γένος μας μέσα στην ιστορία». Επίσης μνημόνευσε την άνιση επαγγελματική αντιμετώπιση των Θεολογικών Σπουδών στην Ελλάδα.

«Με προβληματίζει» ανέφερε με νόημα «η αδικία που επικρατεί στην μη ισότιμη επαγγελματική αποκατάσταση των θεολόγων σε διοικητικές θέσεις σε σχέση με πτυχιούχους άλλων σχολών. Με απασχολεί σοβαρά ο σιωπηρός αλλά έμπρακτος εξοστρακισμός της διδασκαλίας των θρησκευτικών από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση αλλά και η προκλητική στάση κάποιων που αγωνίζονται για την εξαφάνιση από τη ζωή μας της πίστης, των ιερών συμβόλων και του ήθους με το οποίο πορεύτηκε το γένος μας μέσα στην ιστορία».

Σημείωσε, μάλιστα, ότι αυτά τα προβλήματα, που διογκώνονται στις μέρες μας και απασχολούν έντονα τον κλάδο των θεολόγων, το γεγονός ότι περισσότεροι από 3.000 θεολόγοι είναι επαγγελματικά ετεροαπασχολούμενοι ενώ άλλοι τόσοι είναι άνεργοι, όπως επίσης η αδικία που επικρατεί στην μη ισότιμη επαγγελματική αποκατάσταση των θεολόγων σε διοικητικές θέσεις σε σχέση με πτυχιούχους άλλων σχολών, δεν είναι δυνατόν να μην βρίσκονται στο επίκεντρο των ανησυχιών της Εκκλησιαστικής διοικήσεως.

Εξερχόμενος της Θεολογικής Σχολής ο Αρχιεπίσκοπος κλήθηκε να σχολιάσει την καυστική του ομιλία προς τους πρωτοετείς φοιτητές για το ζήτημα της διδασκαλίας των Θρησκευτικών. «Αν πάρετε τα βιβλία του Δημοτικού» σημείωσε ο κ. Ιερώνυμος «και δείτε ποιο είναι το περιεχόμενο τους ποια είναι η ύλη τι είναι αυτό που μαθαίνουν τα παιδιά στο Δημοτικό σχολείο θα δείτε σιγά - σιγά ότι εξοστρακίζεται ότι έχει θρησκευτική σημασία».

«Πράγματα επιφανειακά απλώς για εντυπώσεις» χαρακτήρισε εξάλλου ο Αρχιεπίσκοπος τη φιλολογία γύρω από την αποκαθήλωση των θρησκευτικών συμβόλων από τα ελληνικά δημόσια καταστήματα. «Αυτά στην Ελληνική παράδοση και ιστορία της δεν επιτρέπονται και δεν θα γίνουν ασφαλώς. Και θα πρέπει όλοι οι Έλληνες να λάβουν υπόψη ότι δεν μπορεί άλλοι να αποφασίζουν για εμάς. Όπως έχει δικαιώματα σε έναν χώρο η μειονότητα έχει πολύ περισσότερα δικαιώματα η πλειοψηφία» σημείωσε με νόημα.

Ιδιαίτερα καυστικός, τέλος, ήταν ο κ. Ιερώνυμος στις δηλώσεις του έναντι της κυβέρνησης, καλώντας την να χειριστεί με τιμιότητα, διαφάνεια και ειλικρίνεια το διάλογο με την Εκκλησία.

AΠΟ : www.amen.gr

Γέρων Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης


Γέρων Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης




Δεύτερος σταθμός μας στο μακρύ δρόμο της σπουδής μας στους βίους και τους λόγους Αγίων γερόντων της Εκκλησίας μας, αποτελεί ο Άγιος Γέροντας Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης. Ο βίος του εκπλήσσει και προκαλεί θαυμασμό και συνάμα δέος σε κάθε αναγνώστη.

Ο Γέροντας Πορφύριος κατά κόσμον Ευάγγελος, γεννήθηκε στις 7 Φεβρουαρίου 1906, στην Εύβοια, στο χωριό Άγιος Ιωάννης της επαρχίας Καρυστίας.
Ο πατέρας του ονομάζονταν Λεωνίδας. Ήταν ψάλτης στο χωριό και είχε γνωρίσει προσωπικά τον Άγιο Νεκτάριο. Η μητέρα του ονομάζονταν Ελένη. Και οι δυο διακρίνονταν για την ευσέβεια και την φιλοθεΐα τους.

Η οικογένεια που προέκυψε από τον γάμο των δύο ήταν πολυμελής και δύσκολα μπορούσε να συντηρηθεί με τα υπάρχοντα. Έτσι λοιπόν ο πατέρας υποχρεώνεται να μεταναστεύσει για κάποιο διάστημα στην Αμερική όπου και δούλεψε.

Ο μικρός Ευάγγελος ήταν το τέταρτο παιδί της οικογένειας. Από μικρός δεν έπαψε να ασχολείται με διάφορες δουλείες. Όπως ο ίδιος διηγείται, μικρός έβοσκε ζώα, πότιζε κτλ. Στο σχολείο κατάφερε να πάει μια τάξη μόνο. Με τα λίγα γράμματα τα οποία έμαθε κατάφερε να διαβάσει συλλαβιστά το βίο του Αγίου Ιωάννου του Καλυβίτου. Τότε ήταν που του ήλθε και ο ζήλος να φύγει και να γίνει μοναχός.

Αργότερα, στα επτά του χρόνια, αρχίζει και εργάζεται σ΄ ένα κατάστημα στην Χαλκίδα και μετά σ΄ ένα κατάστημα στον Πειραιά ως τα δώδεκα του χρόνια. Τότε είναι το χρονικό σημείο όπου ο Ευάγγελος παίρνει την απόφαση να πάει στο Άγιον Όρος να ασκηθεί και να ομοιάσει τον Άγιο Ιωάννη τον καλυβίτη, που τόσο αγάπησε από μικρός. Αυτό δεν το κατάφερε αμέσως.

Τελικά όμως η χάρις του Θεού τον οδήγησε στην καλύβη του Αγίου Γεωργίου Καυσοκαλυβίων και εκεί τον υποδέχτηκαν και τον δέχτηκαν δυο γέροντες, αδελφοί κατά σάρκα, ο Παντελεήμων, ο και πνευματικός και ο Ιωάννικιος. Στην καλύβη των δύο αυτών γερόντων εγκαταστάθηκε και έκανε υπακοή, ο μικρός τότε στην ηλικία Ευάγγελος, πλην όμως μεγάλος στην πίστη και την αγάπη του Χριστού.

Μετά από υπακοή και άσκηση γίνεται μοναχός και παίρνει το όνομα Νικήτας. Μετά από δύο χρόνια γίνεται και μεγαλόσχημος, ενώ μετά από λίγο ο Θεός του δωρίζει το διορατικό χάρισμα.

Όπως ο ίδιος ο γέροντας αναφέρει η χάρις του Θεού ήλθε σ΄ αυτόν από έναν άλλο ασκητή, τον Γερό - Δημά. Πρόκειται για έναν Ρώσο ασκητή ο οποίος έμενε σε μια πρωτόγονη καλύβα των Καυσοκαλυβίων. Ευλαβής ανιδιοτελής και άγνωστος σ΄ όλη του τη ζωή. Αυτός λοιπόν ο άγιος ασκητής μετέδωσε χαρίσματα πνευματικά στον γέροντα.

Στα δεκαεννιά του χρόνια ο γέροντας αρρώστησε σοβαρά. Οι γέροντες του, μη μπορώντας να του προσφέρουν τα απαραίτητα, αποφασίζουν να τον στείλουν στον κόσμο για να μπορέσει να θεραπευτεί. Επέστρεψε στην πατρίδα του την Εύβοια, όπου κανείς δεν τον αναγνώρισε, αφού όλοι νόμιζαν πως ήταν χαμένος. Είχε να εμφανιστεί από τότε που είχε φύγει για τον Πειραιά.

Στο χωριό έσπευσε να συναντήσει τον πατέρα του και να πάει στο σπίτι του. Πραγματικά μόλις είδε τον πατέρα του τον αναγνώρισε αμέσως. Όχι όμως και ο πατέρας του. Ακολούθησε ένας συγκινητικός διάλογος τον οποίο αναφέρει ο γέροντας και κατόπιν η είσοδος στο πατρικό σπίτι και η συνάντηση με την μητέρα του.
Μόλις αισθάνθηκε καλύτερα, θέλησε να πάει πάλι στο Άγιον Όρος και πήγε, μα και πάλι η υγεία του παρουσίασε επιδείνωση.

Το αυτό συνέβη και ακόμη μία φορά, οπότε οι γέροντες του Παντελεήμων και Ιωαννίκιος τον συμβουλεύουν να βγει στον κόσμο "κι΄ αν ποτέ ο Θεός σ΄ αξιώσει … και θελήσεις να έλθεις εδώ… εμείς σε θέλουμε…" του είπαν.

Ο γέροντας και πάλι κάνοντας υπακοή βγαίνει από το Άγιον Όρος και τελικά εγκαθίσταται στην μονή του Αγίου Χαραλάμπους Λευκών. Το 1926 χειροτονείται ιερέας από τον Πορφύριο τον Γ΄, Αρχιεπίσκοπο Σινά, ο οποίος του έδωσε το όνομα Πορφύριος. Στα εικοσιδύο του χρόνια γίνεται πνευματικός - εξομολόγος και λίγο αργότερα αρχιμανδρίτης.

Στην Εύβοια, στον Άγιο Χαράλαμπο, έζησε δώδεκα χρόνια διακονώντας τους ανθρώπους ως εξομολόγος και πνευματικός. Επίσης υπηρέτησε και τρία χρόνια στην εγκαταλελειμμένη μονή του Αγίου Νικολάου.

Μετά την Εύβοια, ο γέροντας εγκαταστάθηκε στην Αθήνα και υπηρέτησε στην πολυκλινική Αθηνών για τριάντα τρία χρόνια. Ακούραστα διακονούσε τους ασθενείς στους οποίους μέσω της εξομολογήσεως παρείχε το φάρμακο της αφέσεως των αμαρτιών.

Το 1955, ο γέροντας εγκαθίσταται στο μονύδριο του Αγίου Νικολάου, στα Καλλίσια Αττικής, εξασκώντας και εδώ το πνευματικό του έργο .

Το 1979, ο γέροντας εγκαταστάθηκε στο Μήλεσι με το όνειρο να χτίσει μοναστήρι. Ένα όνειρο που δεν άργησε να εκπληρωθεί. Στην αρχή ο γέροντας έμενε σε ένα τροχόσπιτο κάτω από αντίξοες συνθήκες. Αργότερα μεταφέρθηκε σε κτίσμα του υπό ανέγερση μοναστηριού, για το οποίο κοπίασε και μόχθησε ιδιαιτέρως αν και ασθενής. Με τη θεμελίωση του καθολικού της μονής στις 26 Φεβρουαρίου 1990 αξιώθηκε να δει το όνειρο του να γίνεται πραγματικότητα.

Και εδώ το πνευματικό έργο του γέροντα, ήταν ακατάπαυστο, αφού δεν έπαυσε να εξομολογεί και να δέχεται πονεμένους ανθρώπους οι οποίοι είχαν ανάγκη τη βοήθειά του.

Δεν πέρασε πολύς καιρός και ο γέροντας άρχισε να ετοιμάζεται για το τέλος του επίγειου βίου του. Ήθελε να τελειώσει τον επίγειο βίο του στα Καυσοκαλύβια, που τόσο πολύ αγάπησε. Έλεγε "επιδιώκω και τώρα που εγήρασα να πάω να πεθάνω εκεί πάνω".

Έτσι και έγινε, το οσιακό του τέλος τον βρήκε στα Καυσοκαλύβια το πρωί της 2ας Δεκεμβρίου 1991.

ΚΩΣΤΑΣ
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...