Δευτέρα 10 Ιουνίου 2013

Αλεξανδρούπολη: Υποδοχή του Ιερού Λειψάνου του Αγίου Νεκταρίου Πενταπόλεως από την Ι.Μ.Α

Η υποδοχή του Ιερού Λειψάνου του Αγίου Νεκταρίου Πενταπόλεως θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 12 Ιουνίου στις 7.00μ.μ στον φερώνυμο Ιερό Ναό στην Αλεξανδρούπολη από την Ιερά Μητρόπολη .Το τμήμα του Ιερού Λειψάνου του Αγίου Νεκταρίου του Θαυματουργού προέρχεται από την Ιερά Μονή της Αγίας Τριάδος Αιγίνης, εκεί όπου βρίσκεται
το σκήνωμά του. Η έλευση –και η μόνιμη παραμονή στον Ιερό Ναό Αγίου Νεκταρίου Αλεξανδρουπόλης– του λειψάνου του μεγάλου Θρακιώτη Αγίου (γεννήθηκε στην Σηλυβρία της Ανατολικής Θράκης το 1846) στην Αλεξανδρούπολη, πραγματοποιείται κατόπιν της σχετικής αδείας από τον οικείο Μητροπολίτη Ύδρας, Σπετσών και Αιγίνης, κ. Εφραίμ.

Αξιοποίηση εξπρές ακινήτων της Εκκλησίας

«Δώρο» στην Εκκλησία τη δυνατότητα αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας της με τη χρήση των Ειδικών Σχεδίων Χωρικής Ανάπτυξης Δημοσίων Ακινήτων (ΕΣΧΑΔΑ), δηλαδή την ταχύτερη εκμετάλλευσή τους με ειδικούς, ευνοϊκούς όρους, δίνει η κυβέρνηση.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της «Ημερησίας» στο νομοσχέδιο - σκούπα που θα κατατεθεί σήμερα από το υπουργείο Οικονομικών περιλαμβάνεται ξεχωριστό άρθρο για την εκκλησιαστική περιουσία. Συγκεκριμένα, στο άρθρο 71 προβλέπεται ότι τα ιδιόκτητα ακίνητα καθώς και τα ακίνητα που τα εκκλησιαστικά νομικά πρόσωπα έχουν δικαίωμα διακατοχής ή τη διαχείρισή τους, μπορούν να αξιοποιηθούν με χρήση του εργαλείου των ΕΣΧΑΔΑ. Η Εκκλησιαστική Κεντρική Υπηρεσία ή εκκλησιαστικά νομικά πρόσωπα θα υποβάλλουν αίτηση και μελέτες για την αξιοποίηση των σχετικών ακινήτων τα οποία θα έχουν ουσιαστικά το ίδιο καθεστώς με τα δημόσια ακίνητα. Δηλαδή ειδικούς όρους δόμησης, ειδικότερες χρήσεις γης που επιτρέπονται στην έκταση, ειδικές ζώνες προστασίας και ελέγχου.
Με Π.Δ. θα μπορούν να γίνονται τροποποιήσεις σε εγκεκριμένα ρυμοτομικά σχέδια καθώς και να καθορίζονται ειδικές χρήσεις γης και όροι - περιορισμοί δόμησης, ακόμη και κατά παρέκκλιση από τους ισχύοντες όρους και τον ΓΟΚ για να επιτυγχάνεται ο βέλτιστος τρόπος αξιοποίησης.
Η ρύθμιση ουσιαστικά «φωτογραφίζει» ακίνητα - φιλέτα της Εκκλησίας με πρώτο το οικόπεδο 85 στρεμμάτων που διαθέτει στο Μικρό Καβούρι, το οποίο γειτνιάζει με την έκταση των 315 στρεμμάτων που ανήκουν σε Αστέρα Βουλιαγμένης και ΤΑΙΠΕΔ, τα οποία έχουν βγει σε διεθνή διαγωνισμό. Πλέον, ο επενδυτής που θα κερδίσει το διαγωνισμό για τον Αστέρα θα μπορέσει να διαπραγματευτεί και με την Εκκλησία για το ακίνητό της ώστε να δημιουργήσει ένα τεράστιο τουριστικό - ξενοδοχειακό συγκρότημα.
Ωστόσο, τα «ιερά» ακίνητα εκτιμώνται σε περισσότερα από 800 (χωρίς να υπολογίζεται η περιουσία μητροπόλεων, μοναστηριών κ.λπ.) με συνολική έκταση άνω του 1,3 εκατ. στρεμμάτων. Από αυτά τα 80 βρίσκονται από το Φάληρο μέχρι τη Βουλιαγμένη και η αξία τους ξεπερνά το 1,5 δισ. Παράλληλα, η Εκκλησία διαθέτει 732.000 στρεμ. Βοσκότοπους, 367.000 στρεμ. Δασικές εκτάσεις, 189.00 στρεμ. Γεωργικές εκτάσεις, ενώ έχει νησιά και βραχονησίδες.
Με τη χρήση ειδικών όρων αξιοποίησης η Εκκλησία αποκτά σημαντικό πλεονέκτημα και αυξάνει σημαντικά την αξία της περιουσίας της.
Εν τω μεταξύ, στο ίδιο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί σήμερα, στο άρθρο 72, ξεκαθαρίζουν ορισμένα νομικά ζητήματα ώστε να προχωρήσει χωρίς πρόβλημα ο διαγωνισμός για τον Αστέρα Βουλιαγμένης. Επιτρέπεται στην Εθνική Τράπεζα που διαθέτει το ακίνητο 190 στρμ., να μεταβιβάσει το σύνολο των μετοχών που κατέχει στην Αστήρ Βουλιαγμένης, να παύσουν οι υποχρεώσεις της Αστήρ και να επέλθει οποιαδήποτε τροποποίηση της σύμβασης κριθεί απαραίτητη ώστε να διευκολυνθεί η αξιοποίηση του ακινήτου, από κοινού με τα 115 στρμ. που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ. Η ΕΤΕ παραιτείται από την επικαρπία της έκτασης, αλλά και από τις υπόλοιπες υποχρεώσεις της. Τέλος, εισάγεται η δυνατότητα εκπόνησης κοινού ΕΣΧΑΔΑ για τα δύο ακίνητα (της ΕΤΕ και του ΤΑΙΠΕΔ). Ετσι, ο ιδιώτης επενδυτής θα πάρει «καθαρή» την εταιρεία, χωρίς νομικές εμπλοκές δηλαδή και θα την αξιοποιήσει με τους ευνοϊκούς όρους που προβλέπουν τα ΕΣΧΑΔΑ.
Προσφυγή στο ΣτΕ κατά της μεταβίβασης της έκτασης των 110 στρεμμάτων στο ΤΑΙΠΕΔ καθώς και έκτασης 800 στρεμμάτων των ιαματικών πηγών Θερμοπυλών - Καλλίδρομου, έκαναν κάτοικοι των δήμων Βούλας - Βουλιαγμένης - Βάρκιζας και Λαμίας.

 http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26516&subid=2&pubid=113059196

Ταύτιση Ιεράς Συνόδου, Τραπεζών και ιδιωτών με τις θέσεις της Μονής Βατοπαιδίου

Φωτογραφία για Ταύτιση Ιεράς Συνόδου, Τραπεζών και ιδιωτών με τις θέσεις της Μονής Βατοπαιδίου
του Αιμίλιου Πολυγένη

Εντύπωση και πολλα ερωτηματικά προκαλεί σε δικαστικούς και εκκλησιαστικούς κύκλους η παραπληροφόρηση σχετικά με την εξέλιξη της υπόθεσης της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου για τις ανταλλαγές.


Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές η Εκκλησία της Ελλάδος, οι Τράπεζες και οι ιδιώτες ταυτίζονται απόλυτα με τις θέσεις της Μονής Βατοπαιδίου και προκαλεί αλγεινή εντύπωση η κυκλοφορία της περί του αντιθέτου είδησης από το ΑΠΕ, κάτι που αναπαράχθηκε από διάφορα ΜΜΕ. 



Συγκεκριμένα, από κύκλους των Πρωτοδικείων Αθηνών και Θεσσαλονίκης ενημερώθηκε μετά από δημοσιογραφική έρευνα η Romfea.gr για τη δικαστική εξέλιξη της υπόθεσης των ανταλλαγών.

Από την έρευνα προκύπτει ότι συζητήθηκαν στις 7.6.2013 στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης αγωγές του Δημοσίου κατά της Μονής Βατοπαιδίου, των Τραπεζών Εθνικής, Πειραιώς και Eurobank και πολλών ιδιωτών και εταιρειών, για το ζήτημα των ανταλλαγών. 



Ίδιες αγωγές συζητούνται στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη σε μεταγενέστερες δικασίμους. 

Σε όλες τις δικασίμους παρέμβαση υπέρ της Μονής και των λοιπών εναγομένων άσκησε στα μέσα Μαϊου η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Λόγω μη επαρκούς χρόνου για την επίδοση της παρέμβασης στο Δημόσιο (2 μήνες) η παρέμβαση μόνο για τη δικάσιμο της 7.6.2013 στη Θεσσαλονίκη δεν συζητήθηκε. Τράπεζες και ιδιώτες υποστηρίζουν όσα και η Μονή Βατοπαιδίου και η Ιερά Σύνοδος για τη νομιμότητα των ανταλλαγών. 



Ήδη, με δύο αποφάσεις του το Πρωτοδικείο Αθηνών (3744/2012 και 4711/2012), έχει κρίνει ως αβάσιμους τους ισχυρισμούς του Δημοσίου για παράνομες ανταλλαγές, με αποτέλεσμα το Δημόσιο να παραιτηθεί από 25 και πλέον αγωγές του κατά της Μονής!

Τα Πρωτοδικεία Αθηνών και Θεσσαλονίκης έκριναν τις αρχικές παραιτήσεις του Δημοσίου παράνομες, γιατί δεν είχε τηρηθεί η νόμιμη διαδικασία, και επιδίκασαν δικαστική δαπάνη στη Μονή Βατοπαιδίου. 



Τέλος να σημειωθεί ότι η απόφαση της Θεσσαλονίκης αναμένεται το φθινόπωρο.
Romfea.gr

Καβάλα: Διάρρηξη στα γραφεία της Ιεράς Μητρόπολης Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου

Πηγή: ΑΠΕ  10/06/13-15:18
Μπροστά σε μια δυσάρεστη έκπληξη βρέθηκε τα ξημερώματα ο μητροπολίτης Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου κ. Προκόπιος όταν άγνωστοι εισήλθαν στο μητροπολιτικό οίκημα με σκοπό να κλέψουν.
Οι δράστες στις 3.30 τα ξημερώματα παραβίασαν με σιδερένιο λοστό την ισόγεια είσοδο του μητροπολιτικού οικήματος όπου στεγάζονται τα γραφεία της ιεράς μητρόπολης και εισήλθαν μέσα. Στη συνέχεια, ανέβηκαν στον πρώτο όροφο όπου βρίσκονται το προσωπικό γραφείο, χώροι υποδοχής και το υπνοδωμάτιο του μητροπολίτη. Φαίνεται πως οι δράστες έγιναν αντιληπτοί από τον σεβασμιότατο ο οποίος εκείνη την ώρα κοιμόταν και ξύπνησε. Μόλις αντιλήφθηκαν την παρουσία του τράπηκαν σε φυγή.
Ο σεβασμιότατος κάλεσε την αστυνομία και από έρευνα που έγινε διαπιστώθηκε πως οι δράστες είχαν αφαιρέσει από συρτάρι γραφείου στο ισόγειο το ποσό των 1.100 €.
Σύμφωνα με την αστυνομία οι δράστες προφανώς δεν γνώριζαν την παρουσία του μητροπολίτη στον πρώτο όροφο και για το λόγο αυτό θέλησαν να συνεχίσουν το "έργο τους".

Κυριακή 9 Ιουνίου 2013

Ο Ταξιάρχης στο Αϊβαλί το έκανε το θαύμα του...


Τον Σεπτέμβριο του 1922, σαν φύγαν κυνηγημένοι από το λεπίδι οι τελευταίοι χριστιανοί Αϊβαλιώτες, ο Ταξιάρχης στην εκκλησιά του απόμεινε μοναχός... Και σαν από του Αγγελή το Γιαλό, λίγα μέτρα παραπέρα από τη χάρη Του, μπαρκάρισε κι ο τελευταίος πρόσφυγας, είδε κι έκανε το θαύμα του. Θα σωθεί, είπε, η εκκλησιά και σώθηκε...
Το 1923 οι Κρητικοί μουσουλμάνοι, που η Συνθήκη της Λωζάννης βάφτισε Τούρκους, πρόσφυγες στο Αϊβαλί βρήκαν την εκκλησιά του Ταξιάρχη «πατημένη». Χωρίς το παραμικρό στολίδι, χωρίς τάματα και σκεύη. Τα 'χαν νομίσει για χρυσά όσοι ένα χρόνο μπαινοβγαίναν στο Αϊβαλί λεηλατώντας το, και τα είχαν αρπάξει. Τη μετέτρεψαν σύντομα σε αποθήκη για τα μπαμπάκια τους, αλλά και τα μπαχαρικά. Είπαμε: ο Ταξιάρχης είχε κάνει το θαύμα του... Η υγρασία συντήρησε τις εικόνες, η εκκλησιά έμεινε ανέπαφη.
Στα χρόνια της δεκαετίας του '80 (το 1984 λένε τα χαρτιά) η εκκλησιά άδειασε και παραδόθηκαν τα κλειδιά από τους στρατοχωροφύλακες-τζανταρμάδες στο τουρκικό υπουργείο Πολιτισμού. Ετσι, άρχισαν και οι προσπάθειες να συντηρηθεί. Οι κρατούντες στην πόλη είδαν στην εκκλησιά έναν καλό χώρο πολιτιστικών εκδηλώσεων. Είχε αρχίσει και το πήγαιν' έλα των Ελλήνων επισκεπτών. Δεν μπορεί -σκέφτηκαν κάποιοι-, θα πηγαίνουν λίγα μέτρα παραπέρα από το παζάρι, για να δουν την εκκλησιά. Τελικά, πήγαν λιγότεροι απ' ό,τι υπολόγιζαν...
Αναστήλωση
Δύο προσπάθειες επισκευής είχαν ως αποτέλεσμα να σωθεί το μνημείο και να μην καταρρεύσει. Μία στα τέλη της δεκαετίας του '80 και μία στα τέλη της δεκαετίας του '90 στήριξαν την εκκλησιά. Καθάρισαν το εσωτερικό της από τις πρόσθετες κατασκευές τη μια φορά, αντικατέστησαν τη στέγη την άλλη. Σε εκείνες τις μέρες κάποιοι βρήκαν ευκαιρία και μπήκαν στο ναό, κλέβοντας κάποιες από τις εικόνες του τέμπλου.
Και ήρθε τώρα η τρίτη επισκευή του ναού, που κράτησε ένα και βάλε χρόνο, κι έφερε το ναό αλλά και τον περιβάλλοντα χώρο του στις δόξες των μέσων του 19ου αιώνα, όταν και ανακατασκευάστηκε. Εκκλησιά στο κέντρο της πολιτείας, η παλαιότερη, χτισμένη πριν από τα προνόμια που επέτρεψαν τη μετατροπή του Αϊβαλιού από ένα ασήμαντο ψαροχώρι σε σημαντική -οικονομικά και πολιτισμικά- πόλη, έδρα μέχρι το 1821 της ονομαστής Ακαδημίας Κυδωνιών.
Αιολική βασιλική με μια αϊβαλιώτικη ιδιορρυθμία. Η στέγη του μεσαίου κλίτους υπερυψώνεται από τη στέγη των πλαγίων κλιτών και του γυναικωνίτη, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα να δημιουργηθούν παράθυρα ψηλά, που φωτίζουν απευθείας το μεσαίο κλίτος και δίνουν μια αλλιώτικη φαντασμαγορία στο εσωτερικό της εκκλησίας.
Η υπερύψωση αυτή γίνεται με μια ιδιόρρυθμη παραλλαγή στην ενιαία κατασκευή της στέγης, που εσωτερικά καλύπτεται από μια ελαφριά αψιδωτή οροφή από μπαγδατόπηχες και σοβά με γύψινες διακοσμήσεις. Με το γνωστό εξωνάρθηκα της αιολικής βασιλικής, στα πρότυπα της Παναγιάς της Αγιάσου και της αϊβαλιώτικης Παναγιάς των Ορφανών, να στηρίζει σαν περίπτερος ναός της αρχαιότητας το γυναικωνίτη, χτισμένο από χρωματιστή πέτρα, που θυμίζει πολύ -χωρίς να είναι όμως τέτοια- τη χιώτικη πέτρα των Θυμιανών. Στην είσοδό της μια επιγραφή αναφέρει πως η εκκλησία ανακαινίστηκε το 1844. Είχε αρχίσει η δεύτερη περίοδος ανάπτυξης του Αϊβαλιού και κοντά στις άλλες εκκλησίες που χτίζονταν επισκευάστηκε κι ετούτη...
Καλή δουλειά
Εδώ και σχεδόν ενάμιση χρόνο, στην εκκλησιά του Ταξιάρχη του Αϊβαλιού έγινε πραγματικά καλή δουλειά... Η εκκλησιά ξαναήλθε στη μορφή της όπως τις μέρες της μεγάλης αϊβαλιώτικης δόξας. Επιχρίσματα ξαναφτιάχτηκαν όπως παλιά και χρώματα ξαναμπήκαν. Οι εικόνες στο «Δωδεκάορτο» συντηρήθηκαν, το μαρμάρινο τέμπλο ξανάγινε κι αυτό όπως παλιά, μαζί με τα εικονοστάσια, τον άμβωνα και το θρόνο. Ακόμα και όμορφοι καινούργιοι πολυέλαιοι τοποθετήθηκαν.
Μοναδικές παραφωνίες, κάποιες εικόνες στο τέμπλο και στα ντουβάρια, κακέκτυπα των γνήσιων, που βρίσκονται σε κάποια εργαστήρια συντήρησης και είναι άγνωστο αν θα επανέλθουν στη θέση τους. Καθώς και μια εικόνα του Παντοκράτορα, που κρέμεται από το μεσιανό ταβάνι της βασιλικής. Αγνωστο γιατί...
Μαζί με το ναό συντηρήθηκαν τα κτήρια στον αύλειο χώρο, το ψηλό αυλοντούβαρο που τον περιέβαλλε... Μοναχά το καμπαναριό -και πώς αλήθεια να γίνει αυτό;- δεν ξαναφτιάχτηκε στη θέση του. Στις 29 Αυγούστου ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος θα λειτουργήσει στον Ταξιάρχη. Και θα ενθρονίσει το νέο μητροπολίτη Κυδωνιών Αθηναγόρα. Αλλο ένα θαύμα του Ταξιάρχη, που λέγαμε στην αρχή... Κι αυτό θα το ζήσουμε!
 
 http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=368751
 

Χιλιάδες διαδηλωτές στο Δουβλίνο κατά της μερικής αποδοχής των αμβλώσεων


Χιλιάδες άνθρωποι συγκεντρώθηκαν στο κέντρο του Δουβλίνου, το Σάββατο διαμαρτυρόμενοι κατά του κυβερνητικού σχεδίου να επιτραπεί η περιορισμένη πρόσβαση στην άμβλωση, στις περιπτώσεις όπου η ζωή μιας γυναίκας είναι σε κίνδυνο.
Οι διοργανωτές ανέφεραν ότι πάνω από 40.000 άνθρωποι συγκεντρώθηκαν έξω από το κυβερνητικό μέγαρο στο πλαίσιο της οργάνωσης της αποκαλούμενης «Εθνικής Αγρυπνίας για τη Ζωή». Η συγκέντρωση χαρακτηρίστηκε ως η μεγαλύτερη διαδήλωση κατά των αμβλώσεων στην ιστορία της Ιρλανδίας. «Η σημερινή προσέλευση δείχνει ότι η ιρλανδική κοινωνία ανησυχεί όλο και περισσότερο για τις νομοθετικές ενέργειες της κυβέρνησης σχετικά με την άμβλωση», ανέφερε η Καρολάιν Σίμονς μια από τις εκπροσώπους των συγκεντρωμένων.
Οι υπουργοί της κυβέρνησης έχουν συμφωνήσει σε ένα νομοσχέδιο που δίνει περιορισμένη πρόσβαση στην άμβλωση σε περιπτώσεις όπου η ζωή μιας γυναίκας βρίσκεται σε κίνδυνο, αλλά το σχέδιο νόμου έχει προκαλέσει ακόμη πολιτική διαίρεση στον κυβερνητικό συνασπισμό. Η κυβέρνηση ελπίζει να θέσει σε ισχύ τη νομοθεσία πριν από τον Ιούλιο, με τον πρωθυπουργό Έντα Κένι να δηλώνει ότι αναμένει να υπερψηφιστεί το νομοσχέδιο αφήνοντας να εννοηθεί ότι όσοι δεν υπερψηφίσουν θα διαγραφούν από το κόμμα του. Αν και η οποιαδήποτε πιθανή διαγραφή θα ήταν απίθανο να απειλήσει την κυβερνητική πλειοψηφία, εν τούτοις αυτό θα ήταν ένα πλήγμα για τον ιρλανδό πρωθυπουργό.

http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_09/06/2013_503447

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος στην Καππαδοκία

Την καθιερωμένη μετά-πασχαλινή επίσκεψή του στην Καππαδοκία ξεκινάει σήμερα ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος που το βράδυ θα παραστεί στον εσπερινό στον ναό της Αγίας Μακρίνης (Hasaköy). Αύριο Κυριακή θα λειτουργήσει στο ναό του Τιμίου Προδρόμου Νίγδης (Niğde)
Τον Οικουμενικό Πατριάρχη συνοδεύουν στη προσχηματική επίσκεψη του οι μητροπολίτες Προικονήσσου κ. Ιωσήφ καί Ικονίου κ. Θεόληπτος, ο Μέγας Εκκλησιάρχης κ. Βενιαμίν, ο Αρχιμανδρίτης κ. Αγαθάγγελος Σίσκου, και ο Διακόνος κ. Νήφων Τσιμαλής.
Πηγή: AΠE-MΠΕ
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...