Πέμπτη 15 Μαΐου 2014

«Αργά βαδίζει ο Χριστός μέσα στην ιστορία».

 Του Βασιλείου Χ. Στεργιούλη, Θεολόγου

Είναι κάποια γεγονότα, που εντυπωσιάζουν ιδιαίτερα. Προκαλούν την κατάπληξη και τον θαυμασμό, καθώς εμφανίζουν πραγματοποιούμενο το απίθανο. Το εντελώς απρόσμενο.
Που να φανταστεί, για παράδειγμα, κανείς παλαιότερα, ότι το ενδιαφέρον για το Χριστιανισμό στην Τουρκία σήμερα θα ήταν τόσο μεγάλο, ώστε η Αγία Γραφή να είναι περιζήτητο βιβλίο εκεί. Να έχει γίνει, κατά την αγγλική έκφραση «bestseller». Αναφέρεται συγκεκριμένα ότι την πριν από το 2012 τριετία οι πωλήσεις της Αγίας Γραφής στην τουρκική γλώσσα ανήλθαν στον καταπληκτικό αριθμό των οκτώ εκατομμυρίων (8.000.000) αντιτύπων.
Που να φανταστεί κανείς παλαιότερα ότι χιλιάδες Τούρκων θα κατέκλυζαν σήμερα τα ορθόδοξα προσκυνήματα, για να ανάψουν ένα κερί και να προσευχηθούν για τους ίδιους και τους δικούς τους, που αντιμετωπίζουν ποικίλες δυσκολίες ή ασθένειες. Η ειδησεογραφία κάνει λόγο για εκατό χιλιάδες τούρκων που κατακλύζουν κάθε χρόνο τη νήσο Πρίγκηπο την ημέρα της εορτής του Μεγαλομάρτυρος Αγίου Γεωργίου, για να προσκυνήσουν την εικόνα τουπαραμένοντας εκεί υπομονετικά επί ώρες.
Παλαιότερα γινόταν λόγος για μεγάλο αριθμό Ελλήνων Ορθοδόξων Χριστιανών που αναγκάστηκαν από τον ασιάτη κατακτητή να αλλαξοπιστήσουν βιαίως. Εύστοχα παρατηρήθηκε: «Δεν είναι υπερβολή να είπωμεν ένα μέρος των σημερινών Τούρκων, οι οποίοι κατοικούν και νέμονται την πλουσιωτάτηνχώραν της Μικράς Ασίας, είναι μακρινοί απόγονοι...χριστιανών...». Σήμερα ο τουρκικός τύπος και η τουρκική τηλεόραση «αποκαλύπτουν – έστω και λίγο διστακτικά ακόμη κάποτε – ότι εκατοντάδες Τούρκοι βαφτίζονται, φανερά πλέον χριστιανοί». Και, όπως πληροφορούμαστε από τον τύπο και από το διαδίκτυο, ακόμη και ηγετικό στέλεχος των χριστιανομάχων και ελληνομάχων «γκρίζων λύκων», ένας φανατικός κεμαλιστής και μουσουλμάνος, βαπτίστηκε χριστιανός. Και, επειδή δε μπορεί να κάνει φανερά τον σταυρό του, αναγκάζεται να τον κάνει κρυφά με τη γλώσσα του, κινώντας την σταυροειδώς μέσα στο στόμα του. Έτσι αποφεύγει να γίνει στόχος και να κινήσει εναντίον του την οργή και την εκδίκηση των πρώην ομοϊδεατών του. Των «λύκων του Ισλάμ»! Αξίζει να παραθέσουμε εδώ τμήμα της δημόσιας εξιστόρησης που έκανε πριν από καιρό στο αρχονταρίκι (ξενώνα) μοναστηριού στα Χανιά της Κρήτης. Αποκρύπτουμε μόνο κάποια στοιχεία για την ασφάλεια του: «Είχα πάει, διηγείται, μαζί με ομάδα μας των γκρίζων λύκων, να προκαλέσουμε επεισόδια σε συγκέντρωση ορθοδόξων στην Κωνσταντινούπολη και συγκεκριμένα στο (...). Εκεί ανακατεμένοι μέσα στο πλήθος, κοιτάζαμε τους Ρωμιούς, έτοιμοι να τους επιτεθούμε, όταν αισθάνθηκα κάποιον ιερέα να μου τραβάει το χέρι και να με αποκαλεί Γιώργο.
«Δεν με λένε έτσι, δεν είμαι Γιώργος», του απάντησα αγριεμένα...»
«Μετά από λίγο καιρό, συνεχίζει, η γιαγιά μου αρρώστησε βαριά και ετοιμοθάνατη όπως ήταν, καθόμουν δίπλα στο κρεβάτι της και της διάβαζα το κοράνι. Ξαφνικά ακούω τη γιαγιά να έχει τον επιθανάτιο ρόγχο και έκπληκτος την βλέπω να κάνει τον σταυρό της, να λέει «Δι’ ευχών των Αγίων Πατέρων ημών...» και στη συνέχεια να καταλήγει».
Ξαφνιασμένος από το γεγονός, λέει, ρώτησε τους γονείς του, αλλά του είπαν «να μην δίνει σημασία σε αυτά». Ρώτησε στη συνέχεια τον παππού του, αλλά κι εκείνος «Δεν γνώριζε τίποτα».
Απευθύνθηκε στον ιμάμη της περιοχής του, μα κι εκείνος του είπε να μην δίνει σημασία σε αυτά τα πράγματα. Κατέφυγε στους ορθοδόξους, αλλά δεν τον δέχτηκαν, επειδή εφοβούντο το τουρκικό κράτος.
Πήγε ξανά στους ορθοδόξους, αλλά εξακολουθούσαν να μην τον δέχονται. Καθώς αποφάσισε να φύγει, ένα λεωφορείο με ομάδα προσκυνητών και ιερέων βγήκε από αυτό. Μεταξύ τους ήταν και ο ιερέας που τον αποκάλεσε Γιώργο, ο οποίος τον κάλεσε κοντά του. Αυτός του είπε ότι οι χριστιανοί πρόγονοί του είχαν το επίθετο (...), που σχετίζεται με το επάγγελμα το οποίο ασκούσαν στην περιοχή του Πόντου, όπου ζούσαν. Τα λόγια του ιερέως ήταν αληθινά, όπως τον βεβαίωσε η έρευνα που έκανε στο ληξιαρχείο. «Οι πρόγονοί μου, λέει, ήταν όντως Ρωμιοί Χριστιανοί, ασκούσαν το συγκεκριμένο επάγγελμα και είχαν το συγκεκριμένο επίθετο».
Ύστερα από αυτό, πήγε στην Αθήνα, όπου κατηχήθηκε και βαπτίσθηκε χριστιανός με το όνομα Γεώργιος και κατόπιν πήγε στο Άγιον Όρος, στο μοναστήρι, όπου βρίσκεται ο ιερέας που τον απεκάλεσε Γεώργιο. Παρέμεινε εκεί μερικούς μήνες και κατόπιν επέστρεψε στην Τουρκία ως κρυπτοχριστιανός.
«Οι γονείς μου, καταλήγει, δεν μου το συγχωρούν αυτό, ενώ ο παππούς μουμού είπε μυστικά, ότι του έδωσε πολύ μεγάλη χαρά η βάπτιση μου. Πριν κλείσει τα μάτια του έκανε το σταυρό του και πέθανε λέγοντας αυτό που είχε πει και η γιαγιά μου: «Δι ευχών των Αγίων Πατέρων ημών...».
Όλα αυτά βεβαιώνουν ότι και σήμερα ο Χριστός κατακτά αθόρυβα τις ψυχές, όπως σε κάθε εποχή. Όπως επιγραμματικά τονίζει ο μεγάλος σύγχρονος Σέρβος θεολόγος, ο Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς (1881-1956): «Ο Χριστός βαδίζει αργά μέσα στην ιστορία. Αργά σαν βαθύ ποτάμι, που κάποιο παιδί θα το νόμιζε ακίνητο, αλλά που ο άνθρωπος δεν θα μπορούσε να του φτιάξει φράγμα».

http://www.eleftheria.gr/index.asp?cat=30&aid=71433#.U3SVS9JdVWB

Η καταξίωση της γυναίκας

Η καταξίωση της γυναίκας12/05/2014  [13:22]


Η θέση της γυναίκας στην ανθρώπινη Ιστορία είναι πολυσυζητημένο θέμα. Για τον λόγο αυτό πρέπει να το προσεγγίσουμε μέσα από τον χώρο της αληθείας.
Στην προχριστιανική εποχή, εκτός από ορισμένες εξαιρέσεις μητριαρχικής κοινωνίας (Αμαζόνες της Ιλιάδος και Οδύσσειας του Ομήρου ή αρρενωπές γυναίκες που οδηγούν άμαξα σε αγγειογραφίες) ο κανόνας είναι οι πατριαρχικές κοινωνίες. Σε αυτές η γυναίκα κοινωνικώς και οικογενειακώς εξαρτάται από τον άνδρα, ο οποίος μεταχειρίζεται την γυναίκα σαν υπηρέτρια. Την έδερνε, την εκμεταλλευόταν και την πουλούσε σαν κτήνος στα παζάρια χωρίς να λογοδοτεί σε κανέναν. Στην Ρώμη η γυναίκα αντιμετωπιζόταν ως res (πράγμα). Ο άνδρας είχε δικαίωμα ζωής και θανάτου επ' αυτής.
Μεταχριστιανικώς, όμως, η γυναίκα λαμβάνει την θέση που της ανήκε. Εδώ δεσπόζει η βιβλική διήγηση περί της δημιουργίας των δύο φύλλων: «Και εποίησεν ο Θεός τον άνθρωπον, κατ' εικόνα Θεού εποίησεν αυτόν, άρσεν και θήλυ εποίησεν αυτούς» (Γεν. 1, 27). Δεν υπήρχε ιδιαίτερη ή υποτιμητικότερη αναφορά στην δημιουργία της γυναίκας. Η διαφοροποίηση του φύλου, «άρσεν και θήλυ», ακολουθεί μόνον, για να υπηρετήσει την ανάγκη της κοινωνίας.
Εδώ πρέπει να σημειώσουμε και τούτο: Στις φράσεις «ου καλόν είναι τον άνθρωπον μόνον, ποιήσωμεν αυτώ βοηθόν κατ' αυτόν» (Γεν. 2, 18) δεν υποδηλώνεται η υποδεέστερη θέση της γυναίκας έναντι του άνδρα, αλλά η άμεση βοήθεια, την οποία θα προσέφερε εκείνη προς τον άνδρα, μέσω των ιδιαιτέρων χαρισμάτων, τα οποία έδωσε ο Δημιουγός Θεός ειδικά σ' αυτήν, για να κινείται ως καρδία στην πορεία της ανθρώπινης κοινωνίας και κατ' αυτόν τον τρόπο να ολοκληρώνεται και η ύπαρξη του άνδρα.
Ο άνδρας, κατά την Αγία Γραφή, κινείται ως «κεφαλή» και η γυναίκα ως «καρδία». Ο εγκέφαλος διαθέτει τη λογική, την κρίση, τη σκέψη. Η καρδία διαθέτει το συναίσθημα, την αγάπη, το μυστήριο.
Ας φαντασθούμε ότι απεφάσιζε κάποτε ο εγκέφαλος στον ανθρώπινο οργανισμό να γίνει καρδία. Ή ότι η καρδία επεδίωκε να γίνει εγκέφαλος. Το αποτέλεσμα θα ήταν να μεταβληθεί ο οργανισμός αυτός σε ένα αλλόκοτο τέρας. Αλλωστε, ο Ιερός Χρυσόστομος τονίζει: «Εις ουδέν υστερεί του ανδρός (η γυνή) έναντι των πνευματικών και των βιοτικών» (PG 62, 659).
O Ιδιος ο Ενανθρωπήσας Λόγος του Θεού Πατρός υπερύψωσε τη γυναίκα σε τέτοιο σημείο, ώστε την έκαμε Μητέρα Του, «γενόμενος εκ γυναικός» (Γαλ. 4, 4).
Ο δε Απόστολος Παύλος εγκρέμισε κυριολεκτικώς την προ Χριστού νοοτροπία με τα αιώνια λόγια του: «Ουκ ένι άρσεν και θήλυ πάντες γαρ ημείς εις εστέ εν Χριστώ Ιησού» (Γαλ. 3, 28).
Και στο σημείο αυτό διερωτάται κανείς. Εάν πειθαρχήσει ο άνδρας και η γυναίκα στους λόγους της Αγίας Γραφής, σε τι θα μας είναι χρήσιμα τα διάφορα φεμινιστικά κινήματα;
Και ενώ ο Χριστιανισμός αποκατέστησε το κύρος της γυναίκας, εντούτοις συνεχίζεται να υπάρχει κάποια άγνοια για τη γυναίκα και την κοινωνική της θέση. Ο Schopenhauer για παράδειγμα θεωρούσε τη γυναίκα ον κατώτερο του ανδρός. Η σκέψη του, δυστυχώς, εξακολουθεί να υπάρχει σε πολλούς ανεγκέφαλους.
Βεβαίως, από τη στιγμή κατά την οποία η γυναίκα θα θελήσει να γίνει και αυτή εγκέφαλος, ενώ είναι η καρδία θα διαταράξει τον ανθρώπινο κοινωνικό οργανισμό και θα τον μεταβάλει σε τερατώδη οργανισμό με αλλοπρόσαλλα αποτελέσματα. Αλλωστε αυτό το γευόμαστε κυρίως στην ταραγμένη από κάθε άποψη εποχή μας.
Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι ο άνθρωπος δεν σώζεται σαν φύλο, αλλά σαν πρόσωπο. Και τούτο γιατί το φύλο δεν εξελίσσεται, είναι δεδομένο, είναι στατικό, είναι φθαρτό, δεν μεταβαίνει στην αιωνιότητα. Το πρόσωπο είναι εκείνο, το οποίο φθάνει τελικώς στο «καθ' ομοίωσιν» (Γεν. 1, 26).

Για τον λόγο αυτό η γυναίκα καταξιώνεται και αυτή με την εκκλησιοποίησή της, με το να ζήσει εκκλησιαστικά και Χριστοκεντρικά. Κι αυτό για να λάβει τη θέση, την οποία της έδωσε ο Δημιουργός της Θεός, τη θέση της καρδίας. Τότε θα καταξιωθεί σαν ύπαρξη και σαν γυναίκα.

«Μία βίβλος από τους ουρανούς»: Σε δημοπρασία αντίγραφο της Αγίας Γραφής που είχε ταξιδέψει στο διάστημα!

«Μία βίβλος από τους ουρανούς»: Σε δημοπρασία αντίγραφο της Αγίας Γραφής που είχε ταξιδέψει στο διάστημα!


Οι αστροναύτες είχαν πάρει μαζί τους 512 αντίγραφα της Αγίας Γραφής στα ταξίδια τους στη σελήνη

Σε δημοπρασία θα βγει στο Ντάλλας, την προσεχή Τετάρτη, ένα αντίγραφο της Αγίας Γραφής, που αφού είχε υποστεί σμίκρυνση με ειδική διαδικασία, συνόδευσε τους αστροναύτες στο  ταξίδι  τους στο διάστημα κατά τις αποστολές Apollo 13 και Apollo 14.

Συγκεκριμένα, μια ομάδα χριστιανών φρόντισε για την κατασκευή 512 αντιγράφων σε σμίκρυνση, της Αγίας Γραφής, που συνόδευσαν τους αστροναύτες στην αποτυχημένη αποστολή Apollo 13 το 1970 και στη συνέχεια τα ίδια αντίγραφα ταξίδεψαν και με την αποστολή Apollo 14.

Το αντίγραφο που βγαίνει στη δημοπρασία ήταν μέσα στα προσωπικά αντικείμενα του αστροναύτη Edgar Mitchell, ο οποίος έχει διαβεβαιώσει την αυθεντικότητα μόνο 12 από τα 512 αντίγραφα του ιερού βιβλίου.

Το συγκεκριμένο αντίγραφο θα πωληθεί για 40.000 ευρώ και θα συνοδεύεται από πιστοποιητικό γνησιότητας. Σημειώνεται ότι τα βιβλία αυτά που έχουν υποστεί σμίκρυνση στις 1.245 σελίδες τους, προκειμένου να ταξιδέψουν στο διάστημα, είναι δυνατόν να διαβαστούν μόνο με μικροσκόπιο.


http://www.protothema.gr/world/article/378007/mia-vivlos-apo-tous-ouranous-se-dimoprasia-adigrafo-tis-agias-grafis-pou-eihe-taxidepsei-sto-diastima/

Τα ιερά λείψανα του Αγίου Αχιλλίου


Στο Ιερό Βήμα του Μητροπολιτικού Ναού του Αγίου Αχιλλίου φυλάσσεται σε ειδικά διασκευασμένη ασημένια λειψανοθήκη μικρό τεμάχιο οστού από το λείψανο του πολιούχου μας. Επίσης στον κυρίως Ναό υπάρχει από το 1981 ένα σπουδαίο κειμήλιο το ιερό λείψανο του Αγίου μέσα σε πολύτιμη λάρνακα. Τα λείψανα αυτά επέστρεψαν πριν από μερικά χρόνια στη Λάρισα, αφού για δέκα περίπου αιώνες ήταν χαμένα. Όπως είναι ιστορικά γνωστό, περί το 985 μ. Χ. ο τσάρος της Βουλγαρίας Σαμουήλ κατέλαβε τη Λάρισα και από την επιδρομή αυτή απομάκρυνε από τον τάφο το ιερό λείψανο του Αγίου Αχιλλίου, το οποίο μετέφερε στην Πρέσπα. Έτσι η πόλη στερήθηκε για αιώνες την παρουσία των σεπτών λειψάνων του.

Ο μητροπολίτης Λαρίσης Δωρόθεος Κοτταράς (1935-1956), ο μετέπειτα αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος, με την ανάληψη των ιερατικών του καθηκόντων έδειξε ζωηρό ενδιαφέρον για την ανεύρεση των λειψάνων του Αγίου Αχιλλίου. Όμως ας παρακολουθήσουμε τις ενέργειες του αυτές όπως τις περιγράφει ο ίδιος σε επιστολή που απηύθυνε τον Μάϊο του 1946 μέσω των εφημερίδων της Λάρισας στους κατοίκους της:
Η Εκκλησία μας σήμερον εορτάζει με πολλήν μεγαλοπρέπειαν την μνήμην των 318 Θεοφόρων Πατέρων, των συνελθόντων εν Νικαία της Βιθυνίας εις την Α΄ Οικουμενικήν Σύνοδον τω 325 μ. Χ. επί Μεγάλου Κωνσταντίνου και στηριζόντων την ορθόδοξον διδασκαλίαν και πίστιν εναντίον του δυσεβούς Αρείου. Μεταξύ των Πατέρων τούτων, των σαλπίγγων αυτών του Πνεύματος, των μυριπνόων εκείνων ανθέων του Παραδείσου ήτο και ο Αρχιεπίσκοπος Λαρίσης, ο σοφός Άγιος Αχίλλιος, όστις ενεργόν έλαβε μέρος κατ’ αυτήν, γενόμενος εκ των πρωταγωνιστών εν τη Συνόδω εκείνη.
Την πόλιν ταύτην της Λαρίσης, κέντρον έκτοτε υπάρχουσαν εκκλησιαστικόν άμα και ιστορικόν, εποίμανεν ο Άγιος μέχρι της τελευτής Του. Ο βίος Του και το παράδειγμά Του εγένοντο η ωραιοτέρα συμβολή προς μίαν χριστιανικήν ζωήν. Ψυχική ανωτερότης, άκαμπτος ηθική πολιτεία, απερίσπαστος πολυσχιδής δράσις είναι ο χαρακτηρισμός του Αγίου, όστις επί πολλά έτη εν τη πόλει ταύτη και εν τη απεράντω Αρχιεπισκοπή Του υπήρξεν ο πυρσός ο διαχέων το φως της αγάπης, της σοφίας, της ζωής προς πάντας. Ήτο ο πνευματικός τροφοδότης των χριστιανών, στηρίζων εν τη πίστει και τη αρετή. Η προσωπικότης Του, συνδεομένη με την αγιότητα του βίου και την καθαρότητα της ψυχής, συνέβαλε αποτελεσματικώς εις την κατά πάντα προαγωγήν της πόλεως και της Αρχιεπισκοπής Του. Απέθανε και ετάφη εν τη πόλει ταύτη και τον θησαυρόν τούτον κατείχεν αύτη μέχρι της εισβολής των Βουλγάρων κατά τον 10ον αιώνα, οίτινες, ως εκ της ιστορίας είναι γνωστόν, αφήρεσαν το Ιερόν Λείψανον, μετακομίσαντες αυτό εις Πρέσπαν. Έκτοτε η Λάρισα εστερήθη του τιμιωτάτου αυτού κειμηλίου.
Η ανάληψις των καθηκόντων ημών ευθύς από της πρώτης ημέρας, συνεδέθη με εσώτερον διάπυρον πόθον, της ανευρέσεως του ιερού τούτου θησαυρού, έστω και τεμαχίου τούτου. Εθεωρήσαμεν ως το πρώτιστον κεφάλαιον της εκκλησιαστικής ημών διακονίας την σύνδεσιν της πόλεώς μας προς τον Πολιούχον Άγιόν της. Και εθεωρούμεν τον εαυτόν μας υπόχρεων και εκ καθήκοντος και εκ φιλοτιμίας.
Τα έτη εν τω μεταξύ παρήρχοντο και αι ενέργειαι ημών απέβαινον άκαρποι, καταλείπουσαι εις ημάς λύπην άφατον, μέχρι του παρελθόντος Ιουλίου 1945, ότε επεσκέφθη ημάς ο αείμνηστος Μητροπολίτης Τρίκκης και Σταγών Πολύκαρπος, ολίγον προ του θανάτου του. Επειδή δε προ ολίγων ημερών είχομεν πληροφορηθεί ότι τεμάχιον του Ιερού Λειψάνου ευρίσκετο έν τινι Ιερά Μονή της Μητροπόλεως Τρίκκης, παρεκαλέσαμεν εις σχετικήν συζήτησιν τον αείμνηστον φίλον Μητροπολίτην όπως χορηγήση ημίν, αν μη ολόκληρον το τεμάχιον, πάντως μέρος αυτού, τουθ’ όπερ υπεσχέθη ημίν, μη δυνηθείς όμως να το πραγματοποιήση, καθ’ όσον μετά δεκαήμερον απεβίωσεν.
Τον αποθανόντα τούτον αδελφόν είδομεν μετά χαράς διαδεχόμενον τον επίσης προσωπικόν και αγαπητόν αδελφόν και φίλον ήδη Μητροπολίτην Τρίκκης και Σταγών κύριον Χερουβείμ. Προς τούτον λοιπόν εγράψαμεν υπογραμμίσαντες τον πόθον ημών και την σημασίαν της αποκτήσεως δια την πόλιν και παρακαλέσαντες, όπως θελήση να ικανοποιήση την αδελφικήν ημών παράκλησιν. Ο Σεβασμιώτατος έγραψεν ημίν αποδεξάμενος το φιλικόν τούτο αίτημα, προσθείς «το δώρον αυτό έχω την επιθυμίαν να δοθή εκ μέρους της Επαρχίας μου προς υμάς και την πολυβασανισθείσαν και πολυδοκιμασθείσαν πόλιν της Λαρίσης, ίνα του λοιπού το Άγιον Λείψανον του Πολιούχου αυτής ευρίσκηται εις τον Ναόν του Αγίου ως θησαυρός πολύτιμος» και κατωτέρω «ούτω η Λάρισα αποκτά ό,τι εζήτησεν ο Μητροπολίτης της», απαντών προφρόνως εις την ημετέραν επιστολήν. Ημείς δραττόμεθα της ευκαιρίας ταύτης όπως και δημοσία εκφράσωμεν τας προσωπικάς ημών ευχαριστίας προς τον αγαπητόν αδελφόν Σεβασμιώτατον Τρίκκης επί τούτω.
Η πόλις, ήτις ηυλογήθη υπό του Αγίου, κατείχε τον θησαυρόν αυτόν επί επτά αιώνας, μέχρις ού αφηρέθη τούτου, στερηθείσα ούτω αυτού επί μίαν χιλιετηρίδα άχρι τούδε. Είναι, και πρέπει να είναι εκ τούτου απεριόριστος η χαρά όλων μας επί τη αποκτήσει έστω και μικρού τμήματος, όπερ ως ατίμητον κειμήλιον, διαφυλασσόμενον εν τω φερωνύμω Ιερώ Ναώ, θα αποτελή εκ νέου τον άθραυστον κρίκον τον συνδέοντα τους σημερινούς απογόνους των αρχαίων Λαρισαίων προς τον πρώτον Αρχιερέα, τον Άγιον και σοφόν, όστις έθεσε τας βάσεις του χριστιανικού οικοδομήματος και του ιστορικού ονόματος της πόλεως ταύτης. Ούτω η Λάρισα επανέρχεται εις τους υψηλούς εκκλησιαστικούς και ιστορικούς εκείνους χρόνους, οίτινες προσέδωκαν αυτή εκ της αξίας των και την ιδικήν της αξίαν.
Ανακοινούμενοι ταύτα ευχαρίστως προς τον ευσεβή λαόν της πόλεως, σημειούμεν την ημετέραν χαράν επί των ιερώ αποκτήματι, πιστεύοντες και εις ομοίαν τοιαύτην της αγαπητής πόλεως και του φιλοχρήστου αυτής λαού, όν θα παρακαλέσωμεν όπως μεθ’ ημών, των Αρχών της πόλεως, των Σωματείων, κλπ. συμμετάσχη εις την πανηγυρικήν υποδοχήν του κομισθησομένου Ιερού Λειψάνου, όταν προς τούτο ειδοποιηθή παρ’ ημών».
Και πράγματι λίγες ημέρες αργότερα, στις 16 Ιουνίου 1946, σε μια σπουδαία τελετή, παρουσία αρκετών ιεραρχών, των αρχών της πόλεως και μεγάλου πλήθους πιστών, έγινε η υποδοχή ενός μικρού τεμαχίου του λειψάνου του Αγίου Αχιλλίου, το οποίο ήταν θησαυρισμένο στην Ιερά Μονή Δουσίκου, που βρίσκεται κοντά στην Πόρτα Παναγιά της Πύλης Τρικάλων. Η τελετή είχε λάβει χώρα στον πρόχειρο ναό που είχε κτίσει η ενορία του Αγίου Αχιλλίου μετά την καταστροφή του 1941. Η αργυρή λειψανοθήκη που το φιλοξενεί διατηρεί μέχρι και σήμερα την επιγραφή, στην οποία αναφέρονται και οι δωρήτριες της λειψανοθήκης: ΑΦΙΕΡΩΣΑΝ ΑΙ ΚΥΡΙΑΙ ΤΗΣ ΠΟΛΕΩΣ ΛΑΡΙΣΗΣ ΑΡΧΙΕΡΑΤΕΥΟΝΤΟΣ ΛΑΡΙΣΗΣ ΔΩΡΟΘΕΟΥ. ΜΕΤΑΦΕΡΘΗ 16 ΙΟΥΝΙΟΥ 1946.
Αργότερα (1981), αφού είχε προηγηθεί η αποκάλυψη από τον καθηγητή Νικ. Μουτσόπουλο, των λαφυραγωγημένων από τον τσάρο Σαμουήλ λειψάνων στο νησάκι Αχίλ της λίμνης Πρέσπας επέστρεψε στην πόλη και το υπόλοιπο λείψανο, για να τοποθετηθεί εκεί όπου ανήκει, στον μητροπολιτικό ναό της Λάρισας, ο οποίος είναι αφιερωμένος στη μνήμη του.
 
(1). Η Εκκλησία έχει ορίσει την πρώτη Κυριακή μετά την Ανάληψη του Χριστού να εορτάζει τη μνήμη των 318 αγίων Πατέρων της Πρώτης Οικουμενικής Συνόδου, στην οποία όπως μας διέσωσε η παράδοση έλαβε μέρος και ο Άγιος Αχίλλιος.
(2). Πολύκαρπος Ζάχος (1914-1945). Φωτισμένος ιεράρχης στη γειτονική μητρόπολη Τρίκκης και Σταγών, την οποία ποίμανε επί 31 συναπτά έτη.
(3). Η θητεία του Χερουβείμ στον θρόνο της μητροπόλεως Τρίκκης και Σταγών ήταν ολιγόχρονη, μόνον επτά χρόνια (1945-1952).
(4). Είχε προηγηθεί λίγα χρόνια πριν ο φοβερός σεισμός της 1ης Μαρτίου 1941 και την ίδια χρονιά οι σφοδροί ιταλογερμανικοί βομβαρδισμοί που είχαν ισοπεδώσει ένα μεγάλο μέρος της πόλης, μεταξύ των οποίων και τον λαμπρό προπολεμικό μητροπολιτικό ναό.
 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...