Παρασκευή 4 Μαρτίου 2016

Ήθελε, λέει να είναι λεύτερος...



Ένας άνδρας, ένα νησί, ένας έρωτας...
ένας κατακτητής, ένας προδότης, μια θυσία...
Ο Γρηγόρης Αυξεντίου, η Κύπρος του και η Βασιλική του...
Οι Άγγλοι, ο βοσκός, η φωτιά...
Δεν είχε τριανταρίσει ο Γρηγόρης σαν ονειρεύτηκε την Κύπρο του ελεύθερη...
δεν είχε τριανταρίσει σαν ερωτεύτηκε εκείνο το κορίτσι...
δεν ήθελε πολέμους ο Γρηγόρης... ήθελε να γνωρίζει λογοτέχνες, να μελέτα και να γράφει... ήθελε να παντρευτεί εκείνο το κορίτσι, ήθελε να ζήσει... μα ποιος άνθρωπος αληθινός μπορεί να ζήσει και να ερωτευτεί και να σπουδάσει σαν δεν έχει πατρίδα; Τι να τα κάνεις τα ποιήματα και τις φιλοσοφίες όταν δεν είσαι ελεύθερος... πώς να χαρείς τον έρωτα, σαν είσαι σκλαβωμένος;
Δεν ήθελε να πολεμήσει ο Γρηγόρης... να είναι ελεύθερος ήθελε... κι επειδή ήθελε να είναι ελεύθερος, τον είπαν τρομοκράτη... μα είναι τρομοκρατία να αποζητάς την ελευθερία σου; είναι έγκλημα να θέλεις τη γη σου χωρίς δεσμά; Ποιος άραγε αποφασίζει τον ήρωα και τον τρομοκράτη; ο δυνατός και η Ιστορία?... να που για τους Δυνατούς εκείνης της εποχής, ο Γρηγόρης ήταν τρομοκράτης... μα η Ιστορία αποφάσισε: ο Γρηγόρης είναι ήρωας... και η Κύπρος το αποφάσισε: ο Γρηγόρης είναι εδώ...
Ήθελε, λέει, να είναι ελεύθερος... και η Κύπρος την επιθυμία του την έκανε σύμβολο και ύμνο και προσευχή της...
1957 - 2016: 59 χρόνια μετά, η Κύπρος που αγάπησε, τον αγαπά ακόμα...
Μ. Σιδέρη



Σάββατο 19 Μαρτίου 2016, ἀπό 7 πμ ἕως 10 πμ,
θά τελεσθεῖ Θεία Λειτουργία,
ἐπί τῇ μνήμῃ
τῶν Ἁγίων τῆς Οὐαλίας καί τῆς Ἰρλανδίας
πού ἑορτάζουν κατά τούς μῆνες Μάρτιο καί Ἀπρίλιο και θά τελεσθεῖ στό Ἱερόν Γυναικεῖον Ἡσυχαστήριον «Ἡ Μεταμόρφωσις τοῦ Σωτῆρος» τοῦ Ἁγίου Πορφυρίου τοῦ Καυσοκαλυβίτου στό Μήλεσι Ὠρωποῦ.





Θά ὑπάρχει πούλμαν στήν πλατεῖα Συντάγματος,
(ἔξω ἀπό τό Ταχυδρομεῖο).
       Ὤρα ἀναχωρήσεως 7:30 π.μ.
(Γιά κρατήσεις θέσεων ὑπεύθυνος εἶναι ὁ π. Χρυσόστομος
τηλ. 2109575475  &  6947945150)

Τετάρτη 2 Μαρτίου 2016

Εκστρατεία ενημέρωσης για την άνοια και δωρεάν τεστ μνήμης στην Λέσβο από την «ΑΠΟΣΤΟΛΗ»




·       Σε συνεργασία με την 100% ελληνική εταιρία ΜΕΓΑ.
Χαλάνδρι, 29-02-2016
 
Στην ακριτική Λέσβο, συνεχίστηκε η μεγάλη πανελλαδική εκστρατεία ενημέρωσης και πρόληψης για την άνοια, την οποία οργανώνει ο Φιλανθρωπικός Οργανισμός «ΑΠΟΣΤΟΛΗ» της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών σε συνεργασία με την 100% ελληνική εταιρία ΜΕΓΑ.
Κατά τη διήμερη παρουσία στην Λέσβο πραγματοποιηθήκαν δωρεάν τεστ μνήμης σε 140 ανθρώπους άνω των 60 ετών από το εξειδικευμένο προσωπικό του «Καρέλλειου – Ολοκληρωμένη Μονάδα Αντιμετώπισης Alzheimer & Συναφών Παθήσεων» στις Ιερές Μητροπόλεις Μηθύμνης και Μυτιλήνης, Ερεσσού & Πλωμαρίου. Επιπλέον, διεξήχθη ενημερωτική ομιλία σχετικά με την άνοια στη πόλη της Μυτιλήνης.
Ο Γενικός Διευθυντής της «Αποστολής» κ.Κωνσταντίνος Δήμτσας ανέφερε ότι «στόχος της εκστρατείας πρόληψης και ενημέρωσης είναι η ευαισθητοποίηση του κόσμου προκειμένου να επιτυγχάνεται η έγκαιρη διάγνωση της νόσου η οποία είναι αποφασιστικής σημασίας, διότι τότε οι φαρμακευτικές και μη φαρμακευτικές παρεμβάσεις μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά την πορεία της νόσου και να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής των ασθενών και των φροντιστών τους. Ο κ.Δήμτσας ευχαρίστησε επίσης τον Μητροπολίτη Μηθύμνης κ.κ.Χρυσόστομο και Μυτιλήνης, Ερεσσού και Πλωμαρίου κ.κ.Ιάκωβο καθώς και την εταιρεία ΜΕΓΑ για την πολύτιμη συμβολή τους στην υλοποίηση της δράσης».
Η εκστρατεία θα συνεχιστεί σε 24 πόλεις και νησιά της Ελλάδας, από ακριτικές περιοχές μέχρι μεγάλα αστικά κέντρα.

«Παραμύθι χωρίς όνομα».




Κοζάνη, 2 Μαρτίου 2016
 


Το μυθιστόρημα της Πηνελόπης Δέλτα σε ταινία


Η Ιερά Μητρόπολις Σερβίων & Κοζάνης σας προτρέπει να παρακολουθήσετε την προβολή της ταινίας "ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΧΩΡΙΣ ΟΝΟΜΑ", μία παραγωγή του Πνευματικού Κέντρου "Ο Άγιος Φώτιος" της Ιεράς Μητροπόλεως Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος.
Η ταινία αποτελεί μεταφορά στην μεγάλη οθόνη του ομώνυμου μυθιστορήματος της Πηνελόπης Δέλτα και προβάλλει τις αξίες της πίστης, της φιλοπατρίας και της συλλογικής δράσης.
Παρουσιάζεται αυτήν την περίοδο με επιτυχία σε διάφορα μέρη της Ελλάδας και στην Κοζάνη θα προβληθεί το Σάββατο 5 Μαρτίου 2016, ώρα 7.00 μ.μ. στον κινηματογράφο "ΟΛΥΜΠΙΟΝ".

Λίγα λόγια για την Ταινία: «ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΧΩΡΙΣ ΟΝΟΜΑ». Η ανάσταση ενός ρημαγμένου Βασιλείου με όπλο το φιλότιμο!
Στο ευλογημένο Βασίλειο του Συνετού του Α΄ έρχεται η κατάρρευση!... Ο οκνηρός Βασιλιάς κοιμάται, ο πονηρός Αρχικαγκελλάριος ʺαλωνίζειʺ, ο θρασύδειλος Δικαστής θα φτάσει μέχρι τα άκρα, ο λαός ένοχα αδρανεί!...  Το κακό φαίνεται να κυριαρχεί· το καλό όμως προχωρεί μυστικά και αθόρυβα!...
 Έτσι, ενώ οι διαπλεκόμενοι κινούνται στα σκοτεινά συσσωρεύοντας άπληστα πλούτη στο θησαυροφυλάκιό τους, κάποιος άλλος καιροφυλακτεί και συσσωρεύει όχι για τον εαυτό του! Οι κακοί δεν θα του το συγχωρήσουν ποτέ!...
 Εν τω μεταξύ ο γείτονας θείος Βασιλιάς επιβουλεύεται, προσβάλλει και επιτίθεται...
 Το πικραμένο Βασιλόπουλο αίρεται στο ύψος των στιγμών· με την ευαισθησία του, με την προσήλωση στην αλήθεια και το Δίκαιο, με πίστη στον Θεό, και με την ανεκτίμητη βοήθεια και συμπαράσταση της αδελφής του Ειρηνούλας, θα κατορθώσει να ξυπνήσει το φιλότιμο του λαού!...
 Την πρώτη κινηματογραφική εκδοχή του συναρπαστικού μυθιστορήματος της Πηνελόπης Δέλτα πραγματοποιεί το Πνευματικό Κέντρο ʺΟ ΑΓΙΟΣ ΦΩΤΙΟΣʺ της Ιεράς Μητροπόλεως Κίτρους.
 Σκηνοθεσία: Κώστας Καλπατζίδης, σενάριο: Αρχιμ. Παύλος Ντούρος, Μουσική: Διομήδης Βλαχόπουλος, Κοστούμια: Αναστασία Κατέλη, Ελένη Μιχαηλίδου, Bοηθός σκηνοθέτου: Καλλιόπη Βαφειάδου.
Διαρκεί 2 ώρες και συμμετέχουν 60 ερασιτέχνες ηθοποιοί και 125 κομπάρσοι.
Μετά το λαμπρό ξεκίνημα στην Κατερίνη ακολούθησαν με επιτυχία: Θεσσαλονίκη και Σέρρες - όπου θα ξαναπροβληθεί προσεχώς! - Βέροια, Κομοτηνή και τώρα Κοζάνη.
Το Σάββατο 5 Μαρτίου, στις 7 μ.μ., στον κιν/φο "ΟΛΥΜΠΙΟΝ", με πολύ προσιτό εισιτήριο.

Τρίτη 1 Μαρτίου 2016

Άγιος Νικόλαος ο Πλανάς Ημερομηνία εορτής: 02/03/2016


Βιογραφία
Ο Αγιος Νικόλαος γεννήθηκε στη Νάξο το 1851 μ.Χ., από τον Ιωάννη και την Αυγουστίνα, το γένος Μελισσουργού. Οι ευσεβείς γονείς του τον ανέθρεψαν με παιδεία και νουθεσία Κυρίου.
Από την παιδική του ηλικία εξέφρασε την έφεση και την αγάπη του προς τα ιερά και τα όσια. Ήταν φιλακόλουθος και διακονούσε πάντοτε στο ιερό τον παππού του ιερέα Γεώργιο Μελισσουργό. Προορισμένος από τον Θεό να γίνει λειτουργός των Αγίων Μυστηρίων Αυτού μετείχε αδιάλειπτα στη λειτουργική ζωή της Εκκλησίας με νηστεία, προσευχή και αγρυπνία.
Μετά τον θάνατο του πατέρα του ήλθε με την μητέρα του και την αδελφή του στην Αθήνα, όπου έγινε προστάτης αυτών. Ενυμφεύθηκε, εχήρευσε όμως νωρίς. Η πρεσβυτέρα του απεβίωσε μόλις γεννήθηκε το παιδί τους, ο Γιαννάκης, που το μεγάλωσε μόνος.
Ο Κύριος δεν εβράδυνε να τον αναδείξει λειτουργό της Εκκλησίας Του και τον κατέστησε εύθετο και εύχρηστο στο Ευαγγέλιο του Χριστού. Χειροτονείται διάκονος στις 28 Ιουλίου του 1879 μ.Χ., στο ναό Μεταμορφώσεως της Πλάκας, και μετά από πέντε χρόνια, στις 2 Μαρτίου 1884 μ.Χ., χειροτονείται Πρεσβύτερος στο ταπεινό εκκλησάκι του Αγίου Ελισσαίου, στο Μοναστηράκι. Διακονεί στο ιερό θυσιαστήριο επί 50 χρόνια περίπου (1884 - 1932 μ.Χ.), στους ναούς και του Αγίου Παντελεήμονος, κοντά στον Ιλισσό ποταμό, και της ακόμη πτωχότερης και απόμερης τότε Εκκλησίας του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου του λεγομένου «Κυνηγού», στη σημερινή οδό Βουλιαγμένης. Διακρίθηκε ως ο λειτουργικότερος ιερεύς, άνθρωπος προσευχής, του οποίου η ζωή υπήρξε και αναδείχθηκε συνεχής διακονία του Θυσιαστηρίου. Από «φυλακῆς πρωίας μέχρι νυκτός» παρέμενε στο ναό. Ήταν αφιλάργυρος κατά τον τρόπο και πλήρης έργων αγαθών και ελεημοσύνης. Του αρκούσε για τροφή λίγο ψωμί και λίγα χόρτα, τα οποία συνέλεγε ο ίδιος, και κάποιες φορές, λίγο γάλα που του πρόσφεραν βοσκοί στην ερημική τότε περιοχή της ενορίας του. Αλησμόνητες παρέμειναν οι αγρυπνίες τις οποίες ετελούσε στο ναό του Αγίου Ελισσαίου Αθηνών. Αναφέρονται και μαρτυρίες παιδιών, ότι τον έβλεπαν κατά την διάρκεια της Θείας Λειτουργίας μεταρσιωμένο να στέκεται υπεράνω της γης. Μαρτυρίες δε περιφανών λογίων, όπως του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη και Αλέξανδρου Μωραϊτίδου, που έψαλλαν στις αγρυπνίες τις οποίες ετελούσε, εξαίρουν τη σπάνια και αγία ιερατική αυτού προσωπικότητα.
Ο παπα- Νικόλας, ο λεγόμενος «απλός», ζούσε μέσα στη χαρά της Θείας Ευχαριστίας, την οποία τελούσε ανελλιπώς κάθε ημέρα, όπως την όριζαν οι λειτουργικοί κανόνες, και την παρέτεινε επί πολλές ώρες, για να έχει την πνευματική της απόλαυση. Πάντα ανταποκρινόταν στο γνήσιο ορθόδοξο φρόνημα και ετελούσε πανηγυρικά το Μυστήριο της ελεύσεως και παρουσίας του Αναστημένου Κυρίου, που αποκαλύπτει τον εαυτό Του, όπως τότε στο Μυστικό Δείπνο. Η χαρά της Αναστάσεως, που βρίσκεται στην καρδιά της Ευχαριστίας, γινόταν οντολογική αναψυχή και αγαλλίαση στον φλεγόμενο από θεία Αγάπη Γέροντα. Η μέθεξή του στην πασχάλια χαρά τον συνέπαιρνε. Δεν ήταν γι αυτόν ένα απλό εφημερικό καθήκον. Πρόφαση ήταν το επί ώρες παρατεινόμενο μνημόσυνο των ζωντανών και των κοιμηθέντων, από τον όγκο των σημειωμάτων που κρατούσε πάντα σ' ένα δισάκι. Στην πραγματικότητα δεν ήθελε να διακόψει ποτέ τη χαρά της Τράπεζας της Ευχαριστίας, τη θέα του Αναστημένου Σώματος και Αίματος του Χριστού.
Ο αείμνηστος Γέροντας, αφού έφθασε στα 82 του χρόνια και έδωσε πρωτοφανή στον αιώνα μας μαρτυρία ουρανίων χαρισμάτων, οσιότητος, ταπεινώσεως, απλότητος, διακρίσεως, ελεημοσύνης, ασκήσεως και κατά Θεόν σοφίας, αφού εστάθηκε ο μοναδικός προστάτης χιλιάδων ορφανών και πτωχών και έφθασε στο ύψος θείας τελειότητος, εκοιμήθηκε οσίως εν ειρήνη το 1932 μ.Χ. και τον έθαψαν μπροστά στον Ναό του Αγίου Ιωάννη του Κυνηγού.
Στις 29 Αυγούστου του 1992, τα ιερώτατα και θαυματουργά Λείψανα του Αγίου Νικολάου του Πλανά τοποθετήθηκαν σε ασημένια λάρνακα, που σήμερα βρίσκεται στο δεξιό κλίτος του Ιερού αυτού Ναού.
Η Αγία μας Εκκλησία ανεκήρυξε και επισήμως ως άγιο τον Άγιο Νικόλαο τον Πλανά κατά την 135 η Συνοδική Περίοδο (1991 - 1992 μ.Χ.)

Ιερώνυμος: Έκκληση να πάψουν οι άνθρωποι να ξεριζώνονται από τις εστίες τους

Πρωτοβουλίες της Ιεράς Συνόδου


Ιερώνυμος: Έκκληση να πάψουν οι άνθρωποι να ξεριζώνονται από τις εστίες τους
Αθήνα
Εκκληση να σταματήσει ο πόλεμος στη Συρία απευθύνουν με ανακοίνωσή τους ο Αρχιεπίσκοπος  Ιερώνυμος και οι μητροπολίτες-μέλη της Ιεράς Συνόδου.
Ταυτόχρονα, όπως τονίζεται, η Εκκλησία θα συνεχίζει να πράττει το καθήκον της στηρίζοντας τους πρόσφυγες σημειώνοντας όμως ότι χρειάζεται ευρωπαϊκή αλληλεγγύη για την αντιμετώπιση του προβλήματος.

Συγκεκριμένα η Ιερά Σύνοδος σημειώνει ότι «παρακολουθούσα με θλίψη τα ατελείωτα καραβάνια προσφύγων, τα οποία κατακλύζουν τη μικρή μας χώρα, επιθυμεί να απευθύνει έκκληση σε κάθε άνθρωπο καλής θελήσεως, ώστε αφ' ενός μεν να σταματήσει ο αδελφοκτόνος πόλεμος στην ευρύτερη περιοχή της Συρίας, να πάψουν οι άνθρωποι να ξεριζώνονται από τις εστίες τους, αλλά και να υποστηριχθούν οι ήδη πρόσφυγες στην ανακούφιση του πόνου τους».
Την έκκλησή της αυτή η Ιερά Σύνοδος την συγκεκριμενοποιεί με σαφείς επιστολές προς τον Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών και Αρχηγούς Εκκλησιών ώστε «από κοινού άνθρωποι με αρμοδιότητα αλλά και κοινωνική επιρροή, να εργασθούν για την επίλυση του μεγαλύτερου προβλήματος που δημιουργήθηκε μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο».

Ακόμη δηλώνεται ότι «η Εκκλησία της Ελλάδος θέλει υπευθύνως να καταθέσει την πρόθεσή της να συνεχίσει να βοηθά συντελώντας στην ανακούφιση του ανθρώπινου πόνου. Το έπραξε συνειδητά σε όλη τη δισχιλιετή πορεία της, το πράττει και σήμερα, και θα συνεχίσει να το πράττει όσο οι περιορισμένοι πόροι της και η μεγάλη καρδιά του λαού μας το επιτρέπουν».
Δηλώνει, όμως, ότι «κατανοούσα τη σχετική θέση της Ελληνικής Πολιτείας, θεωρεί πως το προσφυγικό πρόβλημα δεν μπορεί η μικρή μας πατρίδα, όσο φιλόξενη και αν είναι, να το αντιμετωπίσει μόνη. Για τον λόγο αυτό, απαραίτητη είναι η επίδειξη ευρωπαϊκής αλληλεγγύης προς τη χώρα μας, πρώτιστα με την επανεξέταση των αποφάσεων για φράκτες αλλά και με ουσιαστικές προσπάθειες για ανάσχεση των προσφυγικών ροών».

Μαρία Αντωνιάδου
Newsroom ΔΟΛ

Αν το παλέψεις ,όπου και να πας θα ναι παράδεισος...


Χειμώνας βαρύς.Σαρακοστή στον Άθω .Ο Θανασός είχε ξεμείνει στο κελλί  του γερο Κοσμά αφού το χιόνι είχε αποκλείσει τα μονοπάτια.Κλειστός ο δρόμος για τα μοναστήρια και η θάλασσα κάτω δεν ησύχαζε.Τα μοναστήρια άλλωστε ήτανε και μακριά και δεν είχε τρόπο να φύγει.
-Μη χολοσκάς .Θα μείνεις στο κελλί ,του είπε ο γέροντας Κοσμάς όλο αρχοντιά .Κουκιά έχουμε ,ξύλα για το τζάκι έχουμε ,νάναι καλά ο γερο Τιμόθεος που μας οικονόμησε νωρίς κούτσουρα .Και είναι ελιά που καίει όμορφα.

Σαν να κατάλαβε ο Θανασός τώρα στα σοβαρά τι του έλεγε ο γερο Κοσμάς και πήρε να το χαρεί.Κι όσοι θα του λέγανε γιατί άργησε να γυρίσει από τον Άθωνα,την είχε την δικαιολογία έτοιμη κι αληθινή.Ήθελα εγώ.... αλλά το χιόνι μας απέκλεισε..
Για φαντάσου, μονολογούσε  χωρίς καυμούς, χωρίς το ζόρι της φαμίλιας του, χωρίς τη φωνή του αφεντικού,χωρίς τη οργή στη στραβοτιμονιά του απέναντι,χωρίς τα βάσανα της ζωής ετούτης.Χρόνια το δούλευε στο μυαλό του και το ομολογούσε ανάμεσα στο χωρατό και το σοβαρό του.
-Εσείς γέροντα  έλεγε στον γερο Κοσμά ζείτε στον Παράδεισο ενώ εμείς εκεί μέσα και να θες να αγιάσεις δεν σ αφήνουνε.
Και να που γίνεται μερικές φορές σαν να ακούει ο Θεός δυό φορές και  του γίνεται το χατήρι του ανθρώπου.Χωρίς να το μετρήσει και βρίσκεται ίδιος καλόγερος στον Άθω στο καλύβι του γέρο Κοσμά που δεν αγαπούσε και πολύ τις βολές και δεν είχε μήτε ρεύμα,μήτε τηλέφωνο .Μια στέρνα είχε μοναχά στο κελλί και κάθε πρωί έβγαζε λίγο νερό για τη λάτρα του .
-Είμαι στον παράδεισο.!!! μονολογούσε ο Θανασός.
Πήγαινε και ερχότανε και η χαρά του δεν έλεγε να ησυχάσει..
΄-Ελα παιδί μου θα κάνουμε τις ώρες και τον εσπερινό .Ήτανε βλέπεις Σαρακοστή και οι ακολουθίες ήτανε πολλές.
-Μετά χαράς έκανε ο Θανασός..
Πήρε να διαβάζει ο γερο Κοσμάς διάβαζε διάβαζε και τελειωμό δεν είχε....
Το μυαλό του Θανασσού πήρε να ταξιδεύει...
Μετά ο γέροντας λέει στο Θανασσό.
- Είναι Σαρακοστή  παιδί μου έχουμε μονοτράπεζο και αλάδωτο...
-Κι αλάδωτο ; επανέλαβε ο Θανασσός ...
Φάγανε κάτι παξιμάδια που του φανήκανε παντεσπάνι του Θανασσού και χαλβά Μακεδονίτικο που του χε φέρει κάποιος προσκυνητής από τη Θεσσαλονίκη..
Πήρε να βράζει ο Θανασσός....
-Να πάς αν είναι ευλογημένο να φέρεις από το πηγάδι νερό του λέει ο γέροντας
Τρέχει  με τον κουβά ο Θανασός να τραβήξει νερό.Μα στη βιάση του δεν δένει καλά την τριχιά και ο κουβάς βρέθηκε μέσα στο πηγάδι.
Φωνές ,φασαρία ,θυμός ,νεύρα κι όλα μαζί.....
Τα άκουσε από το καλύβι ο γερο Κοσμάς και νόμιζε ότι κάτι του συνέβη.
-Τι έπαθες παιδί μου ποιος σε πείραξε ;
Ο Θανασός όμοια σαλεμένος κόκκινος από την αναποδιά δεν μιλιότανε
-Κι εδώ αναποδιές...... κι εδώ δυσκολίες.... κι εδώ ο πειρασμός. Που θα ησυχάσω γέροντα, μέχρι που θα με κυνηγάει το θηρίο .
Τον  πήρε με τρόπο πατρικό ο γέρο Κοσμάς και τον έβαλε στο καλύβι
Κι ο Θανασός πήρε να κλαίει σαν παιδί.
-Το θηρίο παλληκάρι μου ούτε στον κόσμο μένει ούτε στο καλύβι μου δεν πατά.Κάθε τόπος παιδί μου είναι αγώνας .Δεν υπάρχει τόπος χωρίς αγώνα.Δεν υπάρχει  όμως και παράδεισος που να να ναι εδώ και να μην είναι εκεί.Το θηρίο ...πάει να πει τα πάθη, αν το κουβαλάς μέσα σου όπου και να πας θα σε φάει.Κι αν το παλέψεις ,όπου και να πας θα ναι παράδεισος...
Π.Εφραίμ

Δευτέρα 29 Φεβρουαρίου 2016

10.000 μερίδες φαγητού από την «Αποστολή» για τους πρόσφυγες

hungary741258963
Την άμεση ανάγκη σίτισης 3.000 προσφύγων στο Ελληνικό για την Παρασκευή 26 και το Σαββάτο 27 Φεβρουαρίου 2016, ανέλαβε ο Φιλανθρωπικός Οργανισμός «Αποστολή», μετά από επείγον αίτημα που υποβλήθηκε από την Ελληνική Κυβέρνηση.
Σ’ αυτό το πλαίσιο διέθεσε άμεσα με εντολή του Αρχιεπισκόπου κ.κ. Ιερώνυμου 10.000 μερίδες φαγητού για να αντιμετωπιστούν με αυτό τον τρόπο οι ιδιαίτερα αυξημένες ανάγκες που έχουν προκύψει τις τελευταίες ημέρες.
Η Ελλάδα τους τελευταίους μήνες βρίσκεται αντιμέτωπη με την διαχείριση μιας άνευ προηγουμένου προσφυγικής κρίσης η οποία το τελευταίο διάστημα έχει λάβει σε ορισμένες περιπτώσεις ανεξέλεγκτες διαστάσεις.
Η ΜΚΟ Αποστολή, Φιλανθρωπικός Οργανισμός της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, με την συνδρομή του ΙΟCC (INTERNATIONAL ORTHODOX CHRISTIAN CHARITIES ), έχει αναπτύξει και υλοποιεί συστηματικά πολύπλευρο πλάνο δράσεων που έχουν σαν στόχο την αντιμετώπιση του συγκεκριμένου ζητήματος.
Οι δράσεις αυτές, έχουν σαν βασικό σκοπό να διευκολύνουν την καθημερινότητα και την διαβίωση των χιλιάδων προσφύγων που συνωστίζονται καθημερινά στην Ελλάδα και εξελίσσονται τόσο σε νησιά που αντιμετωπίζουν καθημερινά τεράστια προβλήματα, όπως είναι η Κως, η Σάμος και η Χίος αλλά και στην Αθήνα στον Ελαιώνα και το Ελληνικό.
Πιο συγκεκριμένα η «Αποστολή» ανέλαβε πρόσφατα μέρος της λειτουργίας του Κέντρου Επείγουσας Υποδοχής και Φροντίδας Προσφύγων (hot-spot), στην Σάμο καθώς επίσης το τελευταίο διάστημα μεταξύ άλλων έχει προσφέρει:
περισσότερες από 3.500 συσκευασίες πόσιμου νερού
περισσότερα από 7.000 πακέτα με τρόφιμα επιβίωσης
περισσότερα από 2.010 πακέτα προσωπικής υγιεινής για βρέφη
περισσότερους από 3.000 υπνόσακους
περισσότερες από 1.000 σκηνές 2 ατόμων
περισσότερες από 300 συσκευασίες βρεφικού γάλακτος/100 μπιμπερό
περισσότερες από 12 φορητές τουαλέτες και ντουζιέρες
προμήθεια και εγκατάσταση 2 δεξαμενών νερού χωρητικότητας 10.000 λίτρων για την εξυπηρέτηση των διαμενόντων και των διερχομένων προσφύγων.
Σε στενή συνεργασία με τις Ελληνικές αρχές η «Αποστολή» με τη διαρκή ενίσχυση και υποστήριξη του IOCC παρακολουθεί από κοντά την προσφυγική κρίση και εργάζεται εντατικά προκειμένου να διασφαλίσει τις καλύτερες δυνατές ανάγκες που προκύπτουν.

Τριώδιο και τραγωδία...


Καλό τριώδιο σε όλους... τι σημαίνει όμως καλό τριώδιο; αν θαρρείς ότι σημαίνει μόνο μασκαράδες, μεταμφιεσμένους και κομφετί κάτι δεν έχεις καταλάβει: Τριώδιο σημαίνει τρεις ωδές, τρεις σαν τον Τριαδικό Θεό του Χριστιανισμού, τρεις σαν τους δραματικούς αγώνες τις αρχαιότητας, τρεις σαν τις πιο βασικές αρετές που οδηγούν στην κάθαρση: ταπείνωση- μεταμέλεια- ανθρωπιά: το τριώδιο στη βάση του είναι η πιο σημαντική περίοδος πριν τον ανήφορο της Σαρακοστής: μια προπόνηση του νου της ψυχής και του σώματος πριν μια μακρά περίοδο πολύπλευρου αγώνα. Η ιστορία του Τριωδίου ξεκινά από την Αρχαιότητα τότε που το θέατρο ήταν μέσο λατρείας και παιδείας: τρείς ωδές, κωμωδία, τραγωδία και σατυρικό δράμα αναδείκνυαν τον νικητή των δραματικών αγώνων: τρία βήματα για κάθε διαγωνιζόμενο και τα αυτά τα βήματα που καλύτερα οδηγούσαν στην κάθαρση ήταν αυτά που αναδείκνυαν το νικητή... στην Ελλάδα του Χριστιανισμού οι τρεις ωδές μεταφέρθηκαν στη βυζαντινή μουσική και υπηρετήθηκαν απ΄αυτήν... και τα τρία βήματα μεταφέρθηκαν κι αυτά από το θέατρο στην ψυχή: ταπείνωση- μεταμέλεια- κάθαρση: Ο τελώνης – ο Άσωτος – ο Φιλανθρωπος. Αυτή είναι η πορεία του Τριωδίου, αυτή είναι και η πορεία κάθε ανθρώπου στη μάχη με τον εαυτό του: πρώτα αυτοκριτική, μετά ομολογία και στο τέλος προσφορά. Αν κάτι διδάσκει το Τριώδιο είναι η ηρεμία με την οποία πρέπει να αντιμετωπίζεται το ατελές, το μεγαλείο που κρύβει ο αμαρτωλός: Όπως και στο Αρχαίο θέατρο (μέσο της Διονυσιακής λατρείας) έτσι και στο Χριστιανισμό, ήρωας δεν είναι ο τέλειος άνθρωπος, γιατί τέλειος, αλάνθαστος άνθρωπος δεν υπάρχει. Αυτή η αγάπη προς την ατέλεια δεν πολεμά την αριστεία: αντίθετα την υπερασπίζεται και την θέτει στη σωστή της βάση. Άριστος δεν είναι ο αλάνθαστος. Άριστος είναι ο αμαρτωλός που αντιλαμβάνεται την αμαρτωλότητά του και αδιάκοπα προσπαθεί να την νικήσει. Ήρωας, πρωταγωνιστής και ρυθμιστής της Ιστορίας είναι ο πεσμένος από τα ίδια τα λάθη του άνθρωπος, και η προσπάθειά του να σηκωθεί. Ο αγώνας του έχει συντριβή: δεν παρουσιάζει τα λάθη του σαν μόδα, δεν τα νομοθετεί ώστε να τα κάνει γεγονός (μήπως εκεί κρύβεται η αδυναμία της Νεοελλάδας να σηκωθεί;), δεν έχει έπαρση. Πώς θα μπορούσε να έχει έπαρση; Είναι αμαρτωλός, είναι πεσμένος, είναι πληγωμένος από τις δικές του επιλογές ή αδυναμίες. Είναι αμαρτωλός μα δεν είναι ανόητος και η έπαρση δεν του ταιριάζει. Η έπαρση ταιριάζει μόνο στους ανόητους. Και ο άνθρωπος του Τριωδίου δεν είναι ανόητος. Είναι απλά αμαρτωλός, είναι απλά άνθρωπος... είναι ο Τελώνης που κρύβει το πρόσωπό του αντιλαμβανόμενος τα εγκλήματά του. Είναι ο Άσωτος που βρίσκει το θάρρος (Θεέ μου πόσο θάρρος!) να επισρέψει ηττημένος και να ομολογήσει την ήττα του. Είναι και ο φιλάνθρωπος, αυτός που διακρίνει στον κάθε παρία το Θεικό μεγαλείο. Το Τριώδιο είναι τραγωδία με την Αριστοτελική ερμηνεία: είναι πράξη σπουδαία και ολοκληρωμένη, που ισορροπεί ανάμεσα στην πραγματικότητα και στο μέλος, είναι δράση που περνά (ή θα έπρεπε να περνά) μέσα από τον προσωπικό πόνο και το έλεος με προορισμό την κάθαρση...
Υπ’ αυτή την έννοια, καλό Τριώδιο σε όλους...
Υ.Γ. Το φετινό Τριώδιο ξεκίνησε με την απώλεια ενός ανθρώπου που είχε εντοπίσει τη σημασία της αμαρτωλότητας στον πολιτισμό. Ο Umberto Ecco εξηγούσε κάποτε τη διαφορά ανάμεσα στην Αμερικάνικη (καπιταλιστική και αμιγώς οικονομική) (υπο)κουλτούρα και στον Ευρωπαικό (πνευματικό ή καθολικό, όπως ο ίδιος τον ονόμαζε ) πολιτισμό: για τον πρώτο καλός είναι ο πετυχημένος. Για τον δεύτερο καλός είναι ο αμαρτωλός...
Μάρω Σιδέρη
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...