Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2016

Θερμοπύλες: Πρόσφυγας έχτισε εικονοστάσι για να ευχαριστήσει τους Έλληνες για τη βοήθειά τους

Με έναν ιδιαίτερο τρόπο επέλεξε να ευχαριστήσει τους Έλληνες για την αμέριστη βοήθειά τους ένας Μουσουλμάνος πρόσφυγας που ζει στο χώρο φιλοξενίας Θερμοπυλών.
Ο Αχμέτ έφτιαξε ένα εικονοστάσι αφιερωμένο στη Παναγία και με δάκρυα στα μάτια καλεί όποιον προσεύχεται εκεί να κάνει και μία προσευχή για να σταματήσει ο πόλεμος στην πατρίδα του.

Η αντοχή της μητέρας.



-Γέροντα,ὁ Ἅγιος Νεκτάριος σὲ μιὰ ἐπιστολή του πρὸς τὶς μοναχὲς γράφει νὰ μὴν ξεχνοῦν πώς εἶναι γυναῖκες κ νὰ προσπαθοῦν νὰ μιμοῦνται τὶς Ὅσιες κ ὄχι τοὺς Ὁσίους.Γιατὶ τὸ λέει αὐτό;Μήπως γιατὶ οἱ γυναῖκες δὲν ἔχουν ἀντοχή;
-Ποιὲς;Οἱ γυναῖκες δὲν ἔχουν ἀντοχή;Ἐγὼ τὶς ἔχω φοβηθεί τὶς γυναῖκες.Ἔχουν πολλή ἀντοχή.Ἡ γυναίκα μπορεῖ στὸ σῶμα νὰ εἶναι ἀδύναμη,νὰ ἔχει λιγοτερες σωματικὲς δυνάμεις ἀπ'τὸν ἄντρα,ἀλλὰ μὲ τὴν καρδιὰ ποὺ ἔχει,ἄν τὴ δουλεύει, ἔχει τέτοια ἀντοχή ποὺ ξεπερνάει τὴν ἀντρικὴ δύναμη.
Ὁ ἄντρας,ναὶ μὲν ἔχει σωματικὲς δυνάμεις,ἀλλὰ δὲν ἔχει τὴν καρδιὰ ποὺ ἔχει ἡ γυναίκα.Νὰ,πρόσεξα μιὰ γάτα ποὺ ἦρθε στὸ καλύβι μὲ τὰ γατιά της.Ἦταν ἀδύνατη,ἡ κοιλιά της κολλημένη σὰν πλάκα.Μιὰ μέρα ἦρθε ἕνα μεγάλο σκυλὶ ποὺ ἦταν κ κυνηγετικό.Ὁ Κούρδης ὁ γάτος,τὸ ἔβαλε στὰ πόδια.Ἐκείνη σηκώθηκε ἐπάνω,καμπούριασε,ἀγρίεψε,ἦταν ἕτοιμη νὰ ὁρμήσει ἐπάνω στὸ σκυλί.Ἀπόρησα ποῦ βρῆκε τέτοιο θάρρος!Βλέπεις,εἶχε τὰ γατάκια της.
Ἡ μάνα πονάει,κουράζεται,ἀλλὰ δὲν αἰσθάνεται οὔτε τὸν πόνο οὔτε τὴν κούραση.Ζορίζει τὸν ἑαυτὸ της ἀλλὰ,ἐπειδὴ ἀγαπάει τὰ παιδιὰ της,ἀγαπάει τὸ σπίτι της,ὅλα τὰ κάνει μὲ χαρά.Πιὸ πολύ κουράζεται ἕνας ποὺ ξαπλώνει συνέχεια παρὰ αὐτὴ.
Θυμᾶμαι,ἡ μάνα μου,ὅταν ἤμασταν μικρά,ἔπρεπε νὰ κουβαλάει τὸ νερὸ ἀπ'τὴ βρύση ποὺ ἦταν πολὺ μακριὰ ἀπ'τὸ σπίτι μας,ἔπρεπε νὰ μαγειρεύει,νὰ ζυμώνει,νὰ πλένει τὰ ροῦχα,νὰ πηγαίνει κ στὸ χωράφι.Ἔκανε δηλαδὴ ὅλες τὶς δουλειές,εἶχε κ ἐμᾶς τὰ παιδιὰ νὰ τὴν ζαλίζουμε κ νὰ κάνει κ τὸ δικαστήριο, ὅταν μαλώναμε.Ἔλεγε ὅμως:Αυτὸ εἶναι τὸ καθῆκον μου,εἶμαι ὑποχρεωμένη νὰ τὰ κάνω ὅλα χωρὶς νὰ γογγίζω.Τὸ ἔλεγε μὲ τὴν καλὴ ἔννοια.Ἀγαποῦσε τὸ σπίτι,ἀγαποῦσε τὰ παιδιά της κ δὲν κουραζόταν μὲ τὶς δουλειὲς.Ολα τὰ ἔκανε μὲ τὴν καρδιά της,μὲ χαρά.
Κ ὅσο περνοῦν τὰ χρόνια,τόσο πιὸ πολὺ ἡ μητέρα ἀγαπᾶ τὸ σπίτι.Παρόλο ποὺ περνᾶ ἡ ἡλικία,θυσιάζεται πιὸ πολὺ γιὰ νὰ μεγαλώσει κ τὰ ἐγγονάκια της.Καὶ ἐνῶ οἱ δυνάμεις της λιγοστεύουν,ἐπειδὴ ὅμως τὸ κάνει μὲ τὴν καρδιὰ της,ἔχει περισσότερο κουράγιο κ ἀπ'τὸν ἄντρα ἀλλὰ κ ἀπ'τὸ κουράγιο ποὺ εἶχε στὰ νιάτα της.


Αγίου Παϊσίου Αγιορείτου

Πρόγραμμα εορταστικών εκδηλώσεων για την εορτή του Αγίου ενδόξου μεγαλομάρτυρος Δημητρίου του Μυροβλύτου Πολιούχου της Θεσσαλονίκης. Σήμερα 17/10 η υποδοχή της θαυματουργής εικόνας της Παναγίας «της Επισκέψεως»

Αποτέλεσμα εικόνας για ιερος ναος αγιου δημητριου
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΗι ΕΟΡΤΗι
ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΕΝΔΟΞΟΥ ΜΕΓΑΛΟΜΑΡΤΥΡΟΣ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΟΥ ΜΥΡΟΒΛΥΤΟΥ ΠΟΛΙΟΥΧΟΥ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΚΑΙ ΕΠΙ ΤΗι ΥΠΟΔΟΧΗι ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΟΥ ΕΙΚΟΝΟΣ
ΠΑΝΑΓΙΑΣ «ΤΗΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΩΣ»
(ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2016)
*************************
Ἡ Ἐκκλησία τῆς Θεσσαλονίκης, λαμπρῶς πανηγυρίζουσα, καλεῖ εἰς πάνδημον ἑορτασμὸν τὸν εὐσεβῆ λαόν της, ἐπὶ τῇ μνήμῃ τοῦ ἁγίου, ἐνδόξου μεγαλομάρτυρος ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ τοῦ ΜΥΡΟΒΛΥΤΟΥ.
Αἱ ἱεραὶ ἀκολουθίαι, ἐν τῷ ἱερῷ Ναῷ τοῦ Πολιούχου, θὰ τελεσθοῦν κατὰ τὸ ἀκόλουθον πρόγραμμα :
panagiaepiskepseos
ΚΥΡΙΑΚΗ 16 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
7.00 – 11.00 π.μ. : Ὄρθρος, Ἀρχιερατικὴ Θεία Λειτουργία καὶ Δοξολογία ἐπὶ τῇ ἐ-πετείῳ τῆς ἐνάρξεως τοῦ Μακεδονικοῦ Ἀγῶνος, προεξάρχοντος τοῦ Παναγιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ.κ. Ἀνθίμου.
ΔΕΥΤΕΡΑ 17 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
6.00 μ.μ. : Ὑποδοχὴ εἰς τὸν αὔλειον χῶρον τοῦ πολιούχου ἁγίου ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ τῆς ἱερᾶς, ἱστορικῆς καὶ θαυματουργοῦ Εἰκόνος ΠΑΝΑΓΙΑΣ «ΤΗΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΩΣ» προερχο-μένης ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Τρίκκης & Σταγῶν, καὶ ἀκολούθως ἡ ἐπίσημος Δοξο-λογία χοροστατοῦντος τοῦ Παναγιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ.κ. Ἀνθίμου.
7.30 μ.μ. : Ἀκολουθία Μ. Ἑβδομάδος ἁγίου ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ καὶ ἐν συνεχείᾳ ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανών.
9.00 μ.μ. : Ἱερὰ Ἀγρυπνία, προεξάρχοντος τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Τρίκκης & Σταγῶν κ.κ. Χρυσοστόμου.
ΤΡΙΤΗ 18 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
7.30 – 9.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Θεία Λειτουργία.
6.30 μ.μ. : Ἀκολουθία Μ. Ἑβδομάδος ἁγίου ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ καὶ ἐν συνεχείᾳ ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανών.
9.00 μ.μ. : Ἱερὰ Ἀγρυπνία.
ΤΕΤΑΡΤΗ 19 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
7.30 – 9.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Θεία Λειτουργία.
6.30 μ.μ. : Ἀκολουθία Μ. Ἑβδομάδος ἁγίου ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ καὶ ἐν συνεχείᾳ ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανών.
9.00 μ.μ. : Ἱερὰ Ἀγρυπνία.
ΠΕΜΠΤΗ 20 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
7.30 – 9.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Θεία Λειτουργία.
6.30 μ.μ. : Ἀκολουθία Μ. Ἑβδομάδος ἁγίου ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ καὶ ἐν συνεχείᾳ ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανών.
9.00 μ.μ. : Ἱερὰ Ἀγρυπνία.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 21 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
7.30 – 9.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Θεία Λειτουργία.
6.30 μ.μ. : Ἀκολουθία Μ. Ἑβδομάδος ἁγίου ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ καὶ ἐν συνεχείᾳ ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανών.
9.00 μ.μ. : Ἱερὰ Ἀγρυπνία.
ΣΑΒΒΑΤΟΝ 22 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
7.30 – 9.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Θεία Λειτουργία.
6.30 μ.μ. : Μέγας Ἑσπερινός.
ΚΥΡΙΑΚΗ 23 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
7.00 – 10.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Ἀρχιερατικὴ Θεία Λειτουργία, προεξάρχοντος τοῦ Παναγιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ.κ. Ἀνθίμου.
6.30 μ.μ. : Ἀκολουθία ΕΠΙΤΑΦΙΟΥ τοῦ ἁγίου ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, χοροστατοῦντος τοῦ Παναγιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ.κ. Ἀνθίμου, ὅστις θὰ κηρύξῃ τὸν Θεῖ-ον Λόγον.
ΔΕΥΤΕΡΑ 24 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
7.30 – 9.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Θεία Λειτουργία.
6.30 μ.μ. : Προεόρτιος Ἑσπερινὸς καὶ ἐν συνεχείᾳ ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανών.
ΤΡΙΤΗ 25 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
7.00 – 10.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Ἀρχιερατικὴ Θεία Λειτουργία.
11.00 π.μ. : Λιτάνευσις τῆς ἱερᾶς Εἰκόνος ΠΑΝΑΓΙΑΣ «ΤΗΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΩΣ», μετὰ τῶν χαριτοβρύτων Λειψάνων καὶ τῆς ἱερᾶς Εἰκόνος τοῦ ἁγίου ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ.
6.30 μ.μ. : Μέγας Πανηγυρικὸς Ἀρχιερατικὸς Ἑσπερινὸς τῆς ἑορτῆς.
ΤΕΤΑΡΤΗ 26 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
6.30 – 10.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Πανηγυρικὸν Ἀρχιερατικὸν Συλλείτουργον, προ-εξάρχοντος τοῦ Παναγιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ.κ. Ἀνθίμου.
11.00 π.μ. : Δοξολογία ἐπὶ τῇ ἐπετείῳ ἀπελευθερώσεως τῆς πόλεως.
6.30 μ.μ. : Πανηγυρικὸς Ἑσπερινός, ἐπὶ τῇ συνάξει τῶν ἁγίων ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, ΝΕ-ΣΤΟΡΟΣ καὶ ΛΟΥΠΟΥ. καὶ ἐν συνεχείᾳ ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανών.
9.00 μ.μ. : Ἱερὰ Ἀγρυπνία.
ΠΕΜΠΤΗ 27 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
7.30 – 10.00 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Ἀρχιερατικὴ Θεία Λειτουργία.
6.30 μ.μ. : Μέγας Ἑσπερινός τῆς ἑορτῆς τῆς ἁγ. Σκέπης τῆς Θεοτόκου καὶ ἐν συν-εχείᾳ ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανών.
9.00 μ.μ. : Ἱερὰ Ἀγρυπνία.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
7.30 – 10.00 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Θεία Λειτουργία.
6.30 μ.μ. : Ἑσπερινός καὶ ἐν συνεχείᾳ ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανών.
9.00 μ.μ. : Ἱερὰ Ἀγρυπνία.
ΣΑΒΒΑΤΟΝ 29 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
7.30 – 9.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Θεία Λειτουργία.
6.30 μ.μ. : Μέγας Ἑσπερινός.
ΚΥΡΙΑΚΗ 30 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
7.00 – 10.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Θεία Λειτουργία, μετὰ θείου κηρύγματος.
6.30 μ.μ. : Ἑσπερινός καὶ ἐν συνεχείᾳ ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανών.
9.00 μ.μ. : Ἱερὰ Ἀγρυπνία.
ΔΕΥΤΕΡΑ 31 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
7.30 – 9.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Θεία Λειτουργία.
6.30 μ.μ. : Ἑσπερινός, ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανὼν καὶ ἐν συνεχείᾳ ἡ ἱερὰ Ἀ-γρυπνία.
9.00 μ.μ. : Συναυλία Βυζαντινῆς Ἐκκλησιαστικῆς Μουσικῆς τοῦ Συλλόγου Ἱεροψαλτῶν Θεσσαλονίκης «ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός» εἰς τὸ Μέγαρον Μουσικῆς Θεσσαλονίκης. Βράβευσις τοῦ ἄρχοντος Πρω-τοψάλτου τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Κωνσταντινουπόλεως καὶ τοῦ ἱεροῦ Καθεδρικοῦ Ναοῦ τῆς τοῦ Θεοῦ Σοφίας Θεσσαλονίκης κ. Χα-ριλάου Ταλιαδώρου.
ΤΡΙΤΗ 1 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
7.30 – 9.30 π.μ. : Ὄρθρος, Θεία Λειτουργία καὶ ὁ μικρὸς Ἁγιασμός.
6.30 μ.μ. : Ἑσπερινός καὶ ἐν συνεχείᾳ ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανών.
9.00 μ.μ. : Ἱερὰ Ἀγρυπνία.
ΤΕΤΑΡΤΗ 2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
7.30 – 9.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Θεία Λειτουργία.
6.30 μ.μ. : Ἑσπερινός καὶ ἐν συνεχείᾳ ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανών.
9.00 μ.μ. : Ἱερὰ Ἀγρυπνία.
ΠΕΜΠΤΗ 3 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
7.30 – 9.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Θεία Λειτουργία.
6.30 μ.μ. : Ἑσπερινός καὶ ἐν συνεχείᾳ ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανών.
9.00 μ.μ. : Ἱερὰ Ἀγρυπνία.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 4 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
7.30 – 9.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Θεία Λειτουργία.
6.30 μ.μ. : Ἑσπερινός καὶ ἐν συνεχείᾳ ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανών.
9.00 μ.μ. : Ἱερὰ Ἀγρυπνία.
ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΜΕ ΘΕΜΑ «ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ»
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 4 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
9.00 μ.μ. : Συναυλία εἰς τὸ Μέγαρον Μουσικῆς Θεσσαλονίκης μὲ θέμα : «Μουσι-κὲς στὰ ἴχνη τοῦ Βυζαντίου» (Εἰσιτήρια προπωλοῦνται εἰς τὸ Μέγα-ρον Μουσικῆς).
ΣΑΒΒΑΤΟΝ 5 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
9.00 π.μ. : Ἔναρξις Ἡμερίδος εἰς τὸ Μέγαρον Μουσικῆς Θεσσαλονίκης μὲ θέμα : «Ὁ Βυζαντινὸς Πολιτισμὸς ὡς ἐργαλεῖο οἰκονομικῆς ἀναπτύξεως : Ἡ περίπτωσις τῆς Θεσσαλονίκης».
ΚΥΡΙΑΚΗ 6 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
7.00 – 11.00 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Πατριαρχικὴ Θεία Λειτουργία, προεξάρχοντος τοῦ Μακαριωτάτου Πατριάρχου Ἱεροσολύμων κ.κ Θεοφίλου, καὶ συλλειτουργούντων τῶν Μακαριωτάτων Ἀρχιεπισκόπων Κύπρου κ.κ Χρυσοστόμου & Ἀλβανίας κ.κ Ἀναστα-σίου, τοῦ Παναγιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ.κ. Ἀνθίμου καὶ ἄλλων κε-κλημένων Σεβασμιωτάτων Ἀρχιερέων.
6.30 μ.μ. : Ἑσπερινὸς καὶ Παράκλησις ἐπὶ τῇ ἀναχωρήσει τῆς ἱερᾶς Εἰκόνος ΠΑΝΑΓΙΑΣ «ΤΗΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΩΣ» ἐκ τοῦ ἱεροῦ Ναοῦ τοῦ πολιούχου ἁγίου Δημητρίου.
7.00 μ.μ. : Τελετὴ καθαγιασμοῦ τοῦ Μύρου τοῦ ἁγίου ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ καὶ ἐν συν-εχείᾳ Ἱερὰ Ἀγρυπνία.
Ἐν Θεσσαλονίκῃ τῇ 7ῃ Ὀκτωβρίου 2016.- ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2016

ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ ΛΟΥΚΑ – 16 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2016

Ιερά Μητρόπολις Σερβίων και Κοζάνης
ΚΥΡΙΑΚΗ Δ´ ΛΟΥΚΑ
(Λκ. η΄ 5-15)
«Εἶπε ὁ Κύριος αὐτὴ τὴν παραβολή· βγῆκε ὁ σπορέας γιὰ νὰ σπείρη τὸ σπόρο του. Καὶ ἐνῶ τὸν ἔσπερνε, ἄλλος ἔπεσε στὸ δρόμο, καὶ καταπατήθηκε, καὶ τὸν ἔφαγαν τὰ πετεινὰ τοῦ οὐρανοῦ· καὶ ἄλλος ἔπεσε ἐπάνω στὴν πέτρα, καὶ μόλις φύτρωσε ξεράνθηκε γιατί δὲν εἶχε ὑγρασία· καὶ ἄλλος ἔπεσε ἀνάμεσα στ᾽ ἀγκάθια, καὶ μεγάλωσαν μαζὶ μ᾽ αὐτὸν καὶ τ᾽ ἀγκάθια καὶ τὸν ἔπνιξαν· καὶ ἄλλος ἔπεσε σὲ εὔφορη γῆ, καὶ ἀφοῦ φύτρωσε ἔδωσε καρπὸ ἑκατὸ φορὲς περισσότερο. Τὸν ρώτησαν οἱ μαθητές του καὶ τοῦ εἶπαν· τί σημαίνει ἡ παραβολὴ αὐτή; Καὶ αὐτὸς εἶπε· σὲ σᾶς ἔχει δοθῆ νὰ γνωρίζετε τὰ μυστήρια τῆς βασιλείας τοῦ Θεοῦ, στοὺς λοιποὺς μὲ παραβολές, γιὰ νὰ μὴν βλέπουν ἐνῶ βλέπουν καὶ νὰ μὴν κατανοοῦν ἐνῶ ἀκοῦνε. Σημαίνει δὲ ἡ παραβολὴ αὐτὴ τὸ ἑξῆς· ὁ σπόρος εἶναι ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ· αὐτοὶ δὲ ποὺ εἶναι κοντὰ στὸ δρόμο εἶναι ἐκεῖνοι ποὺ ἀκοῦνε τὸ λόγο τοῦ Θεοῦ, ὕστερα ἔρχεται ὁ διάβολος καὶ ἁρπάζει τὸ λόγο ἀπὸ τὴν καρδιά τους, γιὰ νὰ μὴν πιστέψουν καὶ σωθοῦν. Αὐτοὶ ποὺ ἔπεσαν ἐπάνω στὴν πέτρα, εἶναι αὐτοί, ποὺ ὅταν ἀκούσουν, μὲ χαρὰ δέχονται τὸ λόγο, καὶ αὐτοὶ δὲν ἔχουν ρίζα, οἱ ὁποῖοι γιὰ λίγο καιρὸ πιστεύουν καὶ σὲ καιρὸ πειρασμοῦ ἀπομακρύνονται ἀπ᾽αὐτόν. Αὐτὸς δὲ ποὺ ἔπεσε στ᾽ ἀγκάθια, εἶναι ἐκεῖνοι ποὺ ἀκοῦνε, καὶ ὕστερα κάτω ἀπὸ τὶς μέριμνες τοῦ πλούτου καὶ τῶν ἡδονῶν τοῦ βίου καθὼς ζοῦν, πνίγονται μαζὶ μ᾽αὐτὰ καὶ δὲν δίνουν καρπό. Αὐτὸς δὲ ποὺ ἔπεσε στὴν εὔφορη γῆ, εἶναι ἐκεῖνοι ποὺ ἔχουν καρδιὰ καλὴ καὶ ἀγαθή, καὶ ὅταν ἀκούσουν τὸ λόγο, τὸν κρατοῦν καὶ καρποφοροῦν μὲ ὑπομονή. Καὶ ἐνῶ εἶπε αὐτὰ φώναξε δυνατά· ὅποιος ἔχει αὐτιὰ νὰ ἀκούη, ἄς ἀκούη».
* * *
Ὁ Σπορέας τῆς παραβολῆς εἶναι ὁ Ἰησοῦς Χριστός, ὁ δὲ σπόρος εἶναι ὁ λόγος τοῦ Εὐαγγελίου. Κάθε Κυριακὴ καὶ γιορτή, ποὺ ἐρχόμαστε στὴν Ἐκκλησία καὶ ἀκοῦμε τὸ λόγο τοῦ Εὐαγγελίου, πέφτει στὴν καρδιά μας ὁ θεῖος σπόρος, ὁ ὁποῖος ἀνάλογα μὲ τὸν ἄνθρωπο δίνει καὶ τὸν καρπό· σ᾽ ἄλλον περισσότερο καὶ σ᾽ ἄλλον λιγότερο καὶ σ᾽ ἄλλον καθόλου. Ὁ σπόρος εἶναι ὁ ἴδιος ὁ λόγος τοῦ Χριστοῦ· ἡ καρποφορία ἐξαρτᾶται ἀπὸ μᾶς, ἀπὸ τὴ δική μας καρδιά. Ἐὰν εἴμαστε καλοὶ καὶ ἀγαθοὶ θὰ δώσουμε καρπὸ πνευματικό· ἐὰν ὅμως εἴμαστε σκληροὶ σὰν τὴν πέτρα ἤ πνιγμένοι μέσα στὶς ἡδονὲς καὶ στὶς ἀπολαύσεις τοῦ κόσμου τούτου δὲν θὰ φέρουμε κανένα πνευματικὸ καρπὸ, ἄξιο γιὰ τὴ βασιλεία τοῦ Θεοῦ.
Δὲν χρειάζεται μόνο καλὸς σπόρος, ἀλλὰ καὶ καλὴ γῆ. Ὅποιο σπόρο καὶ νὰ σπείρης στὴν πέτρα καὶ στὰ ἀγκάθια ποτὲ δὲν θὰ καρποφορήση· ποτὲ δὲν θὰ δώση καρπὸ ἀντάξιο μὲ τὸ σπόρο. Ὄχι γιατί ὁ σποριὰς δὲν ἔσπειρε καλὸ σπόρο, ἀλλὰ γιατί τὸ χωράφι δὲν ἦταν καλὸ καὶ εὔφορο. Γι᾽ αὐτὸ ὄχι μόνο νὰ ἀκοῦμε τὸ λόγο τοῦ Εὐαγγελίου, ἀλλὰ νὰ ἔχουμε καὶ καλὴ καρδιά ποὺ θὰ δεχθῆ τὸ λογο τοῦ Θεοῦ. Καρδιὰ γεμάτη κακία καὶ πονηριά, δὲν φέρνει ἔργα ἀγαθά, ἀλλὰ πονηρὰ καὶ ἁμαρτωλά. Γιὰ νὰ καρποφορήση, λοιπὸν, ἡ γῆ, χρειάζεται νὰ εἶναι καλὴ καὶ πλούσια, ἀλλὰ καὶ νὰ σπέρνεται. Ὅταν ἕνα ἀπὸ τὰ δύο λείπει δὲν ἔχουμε καρποφορία· χρειάζονται καὶ τὰ δύο· καὶ ὁ σπόρος καὶ τὸ χωράφι, καὶ ἀκόμα, καὶ τὰ δύο νὰ εἶναι καλὰ καὶ εὔφορα, γιὰ νὰ μᾶς δώσουν πλούσια καὶ καλὴ σοδειά.
Χωράφι ποὺ δὲν σπέρνεται μένει στεῖρο, δὲν δίνει κανένα καρπό. Καὶ γῆ ποὺ δὲν εἶναι καλὰ δουλεμένη δὲν καρποφορεῖ. Τὸ ἴδιο θὰ λέγαμε καὶ στὰ πνευματικά. Γιὰ νὰ δώση ὁ ἄνθρωπος ἔργα πνευματικὰ θέλει νὰ καθαρίση τὴν καρδιά του ἀπὸ τ’ ἀγκάθια τῆς κακίας, γιὰ νὰ δεχθῆ μέσα τὸ θεῖο σπόρο, τὸ λόγο τοῦ Εὐαγγελίου. Καὶ γιὰ νὰ ξεριζώσουμε τ᾽ ἀγκάθια τῆς καρδιᾶς μας, ποὺ εἶναι τὸ μῖσος, ἡ ζήλεια, ὁ φθόνος, ἡ πονηριὰ καὶ κάθε ἄλλη κακία, θέλει πολὺ κόπο, ὅπως καὶ ὁ γεωργὸς ὅταν ἑτοιμάζη τὸ χωράφι του γιὰ σπορά· τὸ καλλιεργεῖ, καὶ ξανὰ τὸ καλλιεργεῖ, μέχρι νὰ τὸ φέρη ἐκεῖ ποὺ πρέπει. Τὸ ἴδιο καὶ ὁ
καλὸς χριστιανός, γιὰ νὰ ἔλθη στὴν Ἐκκλησία καὶ νὰ ἀκούση τὸ λόγο τοῦ Θοῦ, διώχνει ἀπὸ μέσα του τὰ ἀγκάθια τῆς ἁμαρτίας καὶ ὕστερα ἔρχεται νὰ δεχτῆ τὸ λόγο τοῦ Εὐαγγελίου.
Ὁ λόγος τοῦ Εὐαγγελίου ἔχει συγχρόνως καὶ τὴ δύναμη νὰ καλλιεργῆ τὴν καρδιὰ τοῦ ἀνθρώπου ποὺ τὸν δέχεται. Ἀκούγοντας τὸ λόγο τοῦ Χριστοῦ στὴν Ἐκκλησία κάθε Κυριακὴ καὶ γιορτὴ γνωρίζουμε καὶ τὴν ἀλήθεια ποὺ μᾶς ἐλευθερώνει ἀπὸ τὸ ψέμα καὶ τὴν πλάνη. Ὁ λόγος τοῦ Χριστοῦ καθαρίζη τὴν καρδιὰ μας ἀπὸ τὰ βρώμικα πάθη τοῦ βίου καὶ μᾶς τὴν κάνει καθαρή, ἕτοιμη γιὰ νὰ δεχτῆ τὴ χάρη τοῦ Θεοῦ ποὺ θὰ δώση τοὺς πνευματικοὺς καρπούς. Ὁ λόγος τοῦ Χριστοῦ μαλακώνει τὶς καρδιὲς τῶν ἀνθρώπων καὶ τὶς γεμίζει ἀπὸ καλοσύνη καὶ ἀγάπη. Μόνο μέσα στὴν Ἐκκλησία ὁ ἄνθρωπος καλλιεργεῖται πνευματικὰ μὲ τὴ χάρη τοῦ Θεοῦ. Μόνο μέσα στὴν Ἐκκλησία σπέρνεται ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ ποὺ δίνει τοὺς πνευματικοὺς καρποὺς τοῦ Χριστοῦ, «ᾧ ἡ δόξα καὶ τὸ κράτος εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων». Ἀμήν.
π. Γ.Δ.Σ.
Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως

Ο Απόστολος της Κυριακής 16 Οκτωβρίου 2016 – Των Πατέρων της Ζ´ Οικ. Συνόδου

z-oik-syn-e1318766493566
(Τιτ. γ´ 8-15)
Τέκνον Τίτε, πιστὸς ὁ λόγος· καὶ περὶ τούτων βούλομαί σε διαβεβαιοῦσθαι, ἵνα φροντίζωσι καλῶν ἔργων προΐστασθαι οἱ πεπιστευκότες τῷ Θεῷ. Ταῦτά ἐστι τὰ καλὰ καὶ ὠφέλιμα τοῖς ἀνθρώποις· μωρὰς δὲ ζητήσεις καὶ γενεαλογίας καὶ ἔρεις καὶ μάχας νομικὰς περιίστασο· εἰσὶ γὰρ ἀνωφελεῖς καὶ μάταιοι. Αἱρετικὸν ἄνθρωπον μετὰ μίαν καὶ δευτέραν νουθεσίαν παραιτοῦ, εἰδὼς ὅτι ἐξέστραπται ὁ τοιοῦτος καὶ ἁμαρτάνει ὢν αὐτοκατάκριτος. ῞Οταν πέμψω ᾿Αρτεμᾶν πρός σε ἢ Τυχικόν, σπούδασον ἐλθεῖν πρός με εἰς Νικόπολιν· ἐκεῖ γὰρ κέκρικα παραχειμάσαι. Ζηνᾶν τὸν νομικὸν καὶ ᾿Απολλὼ σπουδαίως πρόπεμψον, ἵνα μηδὲν αὐτοῖς λείπῃ. Μανθανέτωσαν δὲ καὶ οἱ ἡμέτεροι καλῶν ἔργων προΐστασθαι εἰς τὰς ἀναγκαίας χρείας, ἵνα μὴ ὦσιν ἄκαρποι. ᾿Ασπάζονταί σε οἱ μετ᾿ ἐμοῦ πάντες. ῎Ασπασαι τοὺς φιλοῦντας ἡμᾶς ἐν πίστει. ῾Η χάρις μετὰ πάντων ὑμῶν· ἀμήν.
Απόδοση σε απλή γλώσσα
Παιδί μου Τίτε, αὐτὰ τὰ λόγια εἶναι ἀξιόπιστα καὶ θέλω νὰ τὰ βεβαιώνεις μὲ τὴν προσωπική σου μαρτυρία, ὥστε ὅσοι ἔχουν πιστέψει στὸν Θεὸ νὰ φροντίζουν νὰ πρωτοστατοῦν σὲ καλὰ ἔργα. Αὐτὰ εἶναι τὰ καλὰ καὶ τὰ χρήσιμα στοὺς ἀνθρώπους. ᾿Απὸ τὸ ἄλλο μέρος, νὰ ἀποφεύγεις τὶς ἀνόητες ἀναζητήσεις σὲ γενεαλογικοὺς καταλόγους, τὶς φιλονικίες καὶ τὶς διαμάχες γύρω ἀπὸ τὶς διατάξεις τοῦ ἰουδαϊκοῦ νόμου, γιατὶ ὅλα αὐτὰ εἶναι ἀνώφελα καὶ μάταια. Τὸν ἄνθρωπο ποὺ ἀκολουθεῖ πλανερὲς διδασκαλίες συμβούλεψέ τον μιὰ δυὸ φορές, κι ἂν δὲν ἀκούσει ἄφησέ τον, μὲ τὴ βεβαιότητα πὼς αὐτὸς ἔχει πιὰ διαστραφεῖ καὶ ἁμαρτάνει, καταδικάζοντας ἔτσι ὁ ἴδιος τὸν ἑαυτό του.  ῞Οταν θὰ σοῦ στείλω τὸν ᾿Αρτεμᾶ ἢ τὸν Τυχικό, ἔλα τὸ συντομότερο νὰ μὲ συναντήσεις στὴ Νικόπολη, γιατὶ ἐκεῖ ἀποφάσισα νὰ περάσω τὸν χειμώνα. Τὸν Ζηνᾶ τὸν νομικὸ καὶ τὸν ᾿Απολλώ, νὰ τοὺς ἐφοδιάσεις πλουσιοπάροχα μὲ ὅ,τι χρειάζονται γιὰ τὸ ταξίδι τους, ὥστε νὰ μὴν τοὺς λείψει τίποτα. ῍Ας μαθαίνουν καὶ οἱ δικοί μας νὰ πρωτοστατοῦν σὲ καλὰ ἔργα, γιὰ ν’ ἀντιμετωπίζουν τὶς ἐπείγουσες ὑλικὲς ἀνάγκες, ὥστε ἡ ζωή τους νὰ μὴν εἶναι ἄκαρπη. Σὲ χαιρετοῦν ὅλοι ὅσοι εἶναι μαζί μου. Χαιρέτησε τοὺς πιστοὺς ποὺ μᾶς ἀγαποῦν. ῾Η χάρη νὰ εἶναι μαζὶ μὲ ὅλους σας. ᾿Αμήν.

Το Ευαγγέλιο της Κυριακής 16 Οκτωβρίου 2016 – Δ´ Λουκά

eyaggelio
(Λουκ. η´ 5-15)
Εἶπεν ὁ Κύριος τὴν παραβολὴν ταύτην· ᾿Εξῆλθεν ὁ σπείρων τοῦ σπεῖραι τὸν σπόρον αὐτοῦ. Καὶ ἐν τῷ σπείρειν αὐτὸν ὃ μὲν  ἔπεσε παρὰ τὴν ὁδόν, καὶ κατεπατήθη, καὶ τὰ πετεινὰ τοῦ οὐρανοῦ κατέφαγεν αὐτό· καὶ ἕτερον ἔπεσεν ἐπὶ τὴν πέτραν, καὶ φυὲν ἐξηράνθη διὰ τὸ μὴ ἔχειν ἰκμάδα· καὶ ἕτερον ἔπεσεν ἐν μέσῳ τῶν ἀκανθῶν, καὶ συμφυεῖσαι αἱ ἄκανθαι ἀπέπνιξαν αὐτό· καὶ ἕτερον ἔπεσεν εἰς τὴν γῆν τὴν ἀγαθήν, καὶ φυὲν ἐποίησε καρπὸν ἑκατονταπλασίονα. ᾿Επηρώτων δὲ αὐτὸν οἱ μαθηταὶ αὐτοῦ λέγοντες· Τίς εἴη ἡ παραβολὴ αὕτη. ῾Ο δὲ εἶπεν· ῾Υμῖν δέδοται γνῶναι τὰ μυστήρια τῆς βασιλείας τοῦ Θεοῦ, τοῖς δὲ λοιποῖς ἐν παραβολαῖς, ἵνα βλέποντες μὴ βλέπωσι καὶ ἀκούοντες μὴ συνιῶσιν. ῎Εστι δὲ αὕτη ἡ παραβολή· ῾Ο σπόρος ἐστὶν ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ· οἱ δὲ παρὰ τὴν ὁδόν εἰσιν οἱ ἀκούσαντες, εἶτα ἔρχεται ὁ διάβολος καὶ αἴρει τὸν λόγον ἀπὸ τῆς καρδίας αὐτῶν, ἵνα μὴ πιστεύσαντες σωθῶσιν. Οἱ δὲ ἐπὶ τῆς πέτρας οἳ ὅταν ἀκούσωσι, μετὰ χαρᾶς δέχονται τὸν λόγον, καὶ οὗτοι ῥίζαν οὐκ ἔχουσιν, οἳ πρὸς καιρὸν πιστεύουσι καὶ ἐν καιρῷ πειρασμοῦ ἀφίστανται. Τὸ δὲ εἰς τὰς ἀκάνθας πεσόν, οὗτοί εἰσιν οἱ ἀκούσαντες, καὶ ὑπὸ μεριμνῶν καὶ πλούτου καὶ ἡδονῶν τοῦ βίου πορευόμενοι συμπνίγονται καὶ οὐ τελεσφοροῦσι. Τὸ δὲ ἐν τῇ καλῇ γῇ, οὗτοί εἰσιν οἵτινες ἐν καρδίᾳ καλῇ καὶ ἀγαθῇ ἀκούσαντες τὸν λόγον κατέχουσι καὶ καρποφοροῦσιν ἐν ὑπομονῇ. Ταῦτα λέγων ἐφώνει· ῾Ο ἔχων ὦτα ἀκούειν, ἀκουέτω.
Απόδοση σε απλή γλώσσα
Εἶπε ὁ Κύριος αὐτὴ τὴν παραβολή· «Βγῆκε ὁ σποριὰς γιὰ νὰ σπείρει τὸν σπόρο του· καθὼς ἔσπερνε, μερικοὶ σπόροι ἔπεσαν στὸν δρόμο, ὅπου καταπατήθηκαν, καὶ τοὺς ἔφαγαν τὰ πουλιά. ῎Αλλοι ἔπεσαν στὶς πέτρες καί, ὅταν φύτρωσαν, ξεράθηκαν, γιατὶ δὲν εἶχε ὑγρασία. ῎Αλλοι σπόροι ἔπεσαν ἀνάμεσα σὲ ἀγκάθια καί, ὅταν αὐτὰ φύτρωσαν μαζί τους, τοὺς ἔπνιξαν. ῎Αλλοι ὅμως ἔπεσαν στὸ γόνιμο ἔδαφος, φύτρωσαν κι ἔδωσαν καρπὸ ἑκατὸ φορὲς περισσότερο».  Οἱ μαθητές του τότε τὸν ρωτοῦσαν· «Τί σημαίνει ἡ παραβολὴ αὐτή;» ᾿Εκεῖνος τοὺς ἀπάντησε· «Σ’ ἐσᾶς ἔδωσε ὁ Θεὸς νὰ γνωρίσετε τὰ μυστήρια τῆς βασιλείας του, ἐνῶ στοὺς ὑπολοίπους αὐτὰ δίνονται μὲ παραβολές, ὥστε νὰ κοιτάζουν ἀλλὰ νὰ μὴ βλέπουν καὶ ν’ ἀκοῦνε ἀλλὰ νὰ μὴν καταλαβαίνουν». «῾Η παραβολὴ αὐτὴ σημαίνει τὸ ἑξῆς· ῾Ο σπόρος εἶναι ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ. Οἱ σπόροι ποὺ ἔπεσαν στὸν δρόμο εἶναι ἐκεῖνοι ποὺ ἄκουσαν τὸν λόγο τοῦ Θεοῦ· ἔρχεται ὅμως ὕστερα ὁ διάβολος καὶ τὸν παίρνει ἀπ’ τὶς καρδιές τους, γιὰ νὰ μὴν πιστέψουν καὶ σωθοῦν. Οἱ σπόροι ποὺ ἔπεσαν στὸ πετρῶδες ἔδαφος εἶναι ἐκεῖνοι πού, ὅταν ἀκούσουν τὸν λόγο, τὸν δέχονται μὲ χαρά, δὲν ἔχουν ὅμως ρίζα· γι’ αὐτὸ πιστεύουν γιὰ λίγο διάστημα καί, ὅταν ἔρθει ὁ καιρὸς τῆς δοκιμασίας, ἀπομακρύνονται. Αὐτοὶ ποὺ ἔπεσαν στ’ ἀγκάθια εἶναι ἐκεῖνοι ποὺ ἄκουσαν τὸν λόγο, συμπορεύονται ὅμως μὲ τὶς φροντίδες, μὲ τὸν πλοῦτο καὶ τὶς ἀπολαύσεις τῆς ζωῆς, πνίγονται ἀπ’ αὐτὰ καὶ δὲν καρποφοροῦν. Μὲ τὸν σπόρο ποὺ ἔπεσε στὸ γόνιμο ἔδαφος ἐννοοῦνται ὅσοι ἄκουσαν τὸν λόγο μὲ καλὴ καὶ ἀγαθὴ καρδιά, τὸν φυλᾶνε μέσα τους καὶ καρποφοροῦν μὲ ὑπομονή». ᾿Αφοῦ τὰ εἶπε ὅλα αὐτά, πρόσθεσε μὲ ἔμφαση· «῞Οποιος ἔχει αὐτιὰ γιὰ ν’ ἀκούει ἂς τὰ ἀκούει».

 http://synodoiporia.gr/

Oἱ ψεύτικοι χριστιανοί ( Φώτη Κόντογλου )


Αὐτοὶ οἱ ψεύτικοι χριστιανοί, σὰν τοὺς μιλᾶ κανένας γιὰ σκληρὴ καὶ στερημένη ζωή, γιὰ θυσία, γιὰ ἄσκηση, λένε πὼς αὐτὰ δὲν τὰ θέλει ὁ Χριστός, καὶ πὼς αὐτὰ εἶναι παρακαμώματα. Μά, ὢ ἀνόητε ἄνθρωπε, στὸν Χριστιανισμό, τίποτα δὲν μπορεῖ νὰ παραγίνει. Γιὰ ὅλα τα ἀνθρώπινα πράγματα μπορεῖς νὰ πεῖς, πὼς κάτι τί εἶναι παρακανωμένο, μονάχα γιὰ τὸν Χριστιανισμὸ δὲν ὑπάρχει παρακάνωμα. Τί παρακάνωμα μπορεῖ νὰ σηκώσει ἀκόμα τὸ νὰ ἀγαπᾶς αὐτὸν ποὺ σκότωσε τὸν πατέρα σου, τί παρακάνω­μα μπορεῖς νὰ κάνεις στὸ νὰ σὲ χτυπήσουνε καὶ στὸ ἄλλο μάγουλο, τί παρακάνωμα νὰ γίνει ἀκόμα στὸ νὰ πεινᾶς καὶ νὰ διψᾶς τὴν καταφρόνεση, στὸ νὰ κάνεις ὅσα ζητᾶ ὁ Θεὸς ἀπὸ ἐσένα, δηλ. στὸ ν’ ἀγαπᾶς τοὺς ἐχθρούς σου, νὰ γλυκομιλᾶς αὐτὸν πού σὲ βρίζει, νὰ μὴν κρίνεις αὐτὸν πού σὲ δικάζει, νὰ ταπεινώνεσαι μπροστὰ στὸν πιὸ τιποτένιον ἄνθρωπο, κι’ ὅταν τὰ κάνεις ὅλα αὐτά, νὰ λὲς πώς εἶσαι «ἀχρεῖος δοῦλος»; Τί παρακάνωμα μπορεῖ νὰ γίνει ἀκόμα στὸ νὰ πιστέψεις, πὼς θὰ ἀναστηθοῦνε τὰ σώματά μας ἀθάνατα ὡς νὰ ἀνοιγοκλείσει τὸ μάτι καὶ, πὼς ὁ κόσμος ὅλος θ’ ἀλλάξει μονομιᾶς, καὶ πώς θὰ γίνει ἄλλος καινούριος κόσμος ἄφθαρτος; Λοιπὸν, ὑπάρχει τίποτα στὸν Χριστιανισμὸ, πού νὰ μπορεῖ νὰ παρακαμωθεῖ; Ὁ Χριστιανισμὸς εἶναι ἡ ὑπερβολὴ ὅλων τῶν ὑπερβολῶν, τὸ πιὸ ἀπίστευτο ἀπὸ ὅλα τα ἀπίστευτα. Γιὰ τοῦτο… ἡ πόρτα ποὺ μπαίνει κανένας στὴν ἐξωτικὴ χώρα τοῦ Χριστοῦ εἶναι μιὰ μοναχά, ἡ πίστη. Καὶ γιὰ τὴν πίστη δὲν ὑπάρχει κανένα παρακάνωμα. Ἐνῶ γιὰ τὴν ἀπιστία ὑπάρχει ἡ πονηρὴ φρονιμάδα, τὸ μέτριο καὶ ὁ συμβιβασμός. Γι’ αὐτὸ οἱ τέτοιοι ψευτοχριστιανοὶ δὲν ἀντέχουνε στὴ φωτιὰ τῆς πίστεως καὶ γυρίσανε τὸν Χριστιανισμὸ σὲ κάποιο σύστημα ἠθικό, ὠφέλιμο γιὰ τὴν ἐγκόσμια ζωή, ποὺ γι’ αὐτὸ δὲν τοὺς χρειάζεται ὁλότελα ὁ Χριστός. Γιατί ὁ ἄπιστος φοβᾶται, ἐνῶ ὅποιος πιστεύει «ὡς λέων πέποιθε», κατὰ τὸν προφήτη.

Από το βιβλίο: «Μυστικά Ανθη» του Φώτη Κόντογλου.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...