Πέμπτη 6 Απριλίου 2023

Ο Χριστός δε φορτώνει τους ανθρώπους

 

Το είπε ο Ίδιος με τα εξής λόγια, « ἄρατε τὸν ζυγόν μου ἐφ᾿ ὑμᾶς καὶ μάθετε ἀπ᾿ ἐμοῦ, ὅτι πρᾷός εἰμι καὶ ταπεινὸς τῇ καρδίᾳ, καὶ εὑρήσετε ἀνάπαυσιν ταῖς ψυχαῖς ὑμῶν· ὁ γὰρ ζυγός μου χρηστὸς καὶ τὸ φορτίον μου ἐλαφρόν ἐστιν » ( Ματ. ια’, 29-30). Το είπε επίσης ο Απόστολος Πέτρος, όταν πήρε το λόγο στην Αποστολική Σύνοδος με τα εξής λόγια, « νῦν οὖν τί πειράζετε τὸν Θεόν, ἐπιθεῖναι ζυγὸν ἐπὶ τὸν τράχηλον τῶν μαθητῶν, ὃν οὔτε οἱ πατέρες ἡμῶν οὔτε ἡμεῖς ἰσχύσαμεν βαστάσαι; » (Πρ. ιε’, 10).

Ύστερα από αυτά, πόσο μεγάλο λάθος έκαναν οι νομικοί της εποχής του Χριστού στους οποίους ο Κύριος είπε, « καὶ ὑμῖν τοῖς νομικοῖς οὐαί, ὅτι φορτίζετε τοὺς ἀνθρώπους φορτία δυσβάστακτα, »( Λουκ. ια’, 46). Αλλά και σε κάθε εποχή ποσό μεγάλο λάθος είναι να παρουσιάζει κανείς στους άλλους το Χριστό όχι ως Σωτήρα, αλλά ως τιμωρό αγνοώντας τα λόγια του Πατέρα Του, « ἰδοὺ ὁ παῖς μου, ὃν ᾑρέτισα, ὁ ἀγαπητός μου, εἰς ὃν εὐδόκησεν ἡ ψυχή μου· θήσω τὸ πνεῦμά μου ἐπ᾿ αὐτόν, καὶ κρίσιν τοῖς ἔθνεσιν ἀπαγγελεῖ·……..κάλαμον συντετριμμένον οὐ κατεάξει καὶ λίνον τυφόμενον οὐ σβέσει, ἕως ἂν ἐκβάλῃ εἰς νῖκος τὴν κρίσιν· καὶ τῷ ὀνόματι αὐτοῦ ἔθνη ἐλπιοῦσι » (Ματ. ιβ’, 18- 21).

Η αμαρτία είναι που κάνει τον άνθρωπο δούλο της σύμφωνα με τα λόγια του Κυρίου, « πᾶς ὁ ποιῶν τὴν ἁμαρτίαν δοῦλός ἐστι τῆς ἁματίας »( Ιω. η’, 34). Αντιθέτως ο Χριστός ελευθερώνει σύμφωνα με τα λόγια του Ιδίου, « ἐὰν οὖν ὁ υἱὸς ὑμᾶς ἐλευθερώσῃ, ὄντως ἐλεύθεροι ἔσεσθε »( Ιω. η’, 36).

 Ιωάννης Χ. Δήμος  πτχ. Θεολ. & Φιλοσ. Πανεπιστημίου Αθηνών.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...