Τετάρτη 14 Ιανουαρίου 2015

ΤΑΜΑ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΑΡΧΗΓΟΥΣ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΕΘΝΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ 25.1.15 ΠΑΥΛΕΙΟΣ ΛΟΓΟΣ Ι.Μ.ΒΕΡΟΙΑΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ


Σωματεῖον
«ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΤΑΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ»
Δεν διαιρουμε  - Δεν διαιρουμεθα
Ἕδρα: MOYΣΩΝ 14, 15452 ΨΥΧΙΚΟΝ
Τηλ. 0030  210-3254321-2,    fax 210-3236978
Facebook: Oι Φίλοι του Τάματος του Έθνους, Φωτεινή Γραμμή
Twitter: @PANEL_TAMA
Ἀριθ. Ἀποφ. Πρωτοδικείου Ἀθηνῶν 3079/2008
Α.Φ.Μ. 998406487 ΔΟΥ ΨΥΧΙΚΟΥ


ΤΑΜΑ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
ΠΡΟΣ ΑΡΧΗΓΟΥΣ ΚΟΜΜΑΤΩΝ
ΕΘΝΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ 25.1.15


ΠΑΥΛΕΙΟΣ ΛΟΓΟΣ Ι.Μ.ΒΕΡΟΙΑΣ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

14.1.15

Οἱ ἐθνικὲς ἐκλογὲς τῆς 25.1.2015 εἶναι πολὺ κοντά.

Ὅλοι, ὅσοι πονᾶμε γιὰ τὴν Ἑλλάδα μας, μὲ κομμένη τὴν ἀνάσα περιμένουμε τὰ ἀποτελέσματα : θὰ εἶναι γιὰ τὸ καλό μας ;

Πολὺ πρὶν ἀπὸ τὶς ἐκλογές, ἀλλὰ καὶ τώρα, τὶς παραμονές, τονίζουμε, αὐτὸ ποὺ κάθε σώφρων, ὑγιῶς σκεπτόμενος ἄνθρωπος, διακηρύσσει, δηλαδὴ  ὅτι θὰ σωθοῦμε, ἄν ἐπιστρέψουμε στὶς ρίζες μας, πρῶτα ὁ καθένας χωριστὰ καὶ μετὰ ὅλο τὸ Ἔθνος μας.

Κοιτάζοντας τὶς ὑποχρεώσεις μας ἀνάμεσα στὶς δεκαετίες ποὺ περάσαμε, ἡ μὴ ἐκπλήρωση τοῦ ΤΑΜΑΤΟΣ τοῦ Κολοκοτρώνη ἐμφανίζεται μπροστά μας σὰν μία πολὺ μεγάλη ἀνακολουθία πρὸς τὸν ἑαυτό μας καὶ στὸ Ἔθνος μας.

Πολλοὶ τὸ ὑποστηρίζουν αὐτό. Στὸ περιοδικό μας ΦΩΤΕΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ (www.fotgrammi.gr) ὑπάρχουν πολλὰ στοχεῖα.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ





Τὸ Σωματεῖο μας καὶ τὸ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΤΟΥ ΤΑΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ, μεταξὺ τῶν ἄλλων, διακηρύσσουν :

Α. Ἡ Ἐθνικὴ ὑποχρέωσις ἀπορρέει ἀπὸ τὸ ὁμόφωνο Η΄ Ψήφισμα τῆς εἰς τὸ Ἄργος Δ΄ Ἐθνοσυνελεύσεως (31.7.1829), ποὺ ὑπέγραψε καὶ ὁ ἀνεπανάληπτος Κυβερνήτης - «ἅγιος» τῆς πολιτικῆς Ἰωάννης Καποδίστριας, καὶ ἀπὸ τὰ Βασιλικὰ Διατάγματα (ΦΕΚ 5/29-1-1834 & 12/11-4-1838). Γιὰ τὴν πραγματοποίηση αὐτὴ ἔγιναν πολλὲς προσπάθειες ἀπὸ διάφορους, οἱ ὁποῖοι δὲν τὸ ἐπίστεψαν καὶ δὲν τὸ πραγματοποίησαν. Τὸ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΤΟΥ ΤΑΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ δὲν εἶναι συνεχιστὴς κανενός.

Β. Μὲ τὶς ἀποφάσεις τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου ἀπὸ 8.6.2012 καὶ 14.5.2013, ἐπιβάλλεται νὰ πραγματοποιηθοῦν ἀνυπερθέτως τὰ ἐγκαίνια τοῦ Τάματος τοῦ Κολοκοτρώνη τὴν 25η Μαρτίου 2021, κατὰ τὴν 200η ἐπέτειο τῆς Ἐθνικῆς μας Παλιγγενεσίας.

Γ. Τὸ «Ἵδρυμα Προασπίσεως Ἠθικῶν καὶ Πνευματικῶν Ἀξιῶν» (Ι.Π.Η.&Π.Α.) καὶ τὸ Σωματεῖο οἱ «Φίλοι τοῦ Τάματος τοῦ Ἔθνους», ἔταξαν τὴν ὕπαρξή τους πρωτοπόρο γιὰ τὴν ἀναζωπύρωση καὶ ἐκπλήρωση τῆς ἐθνικῆς μας ὑποχρεώσεως, τῆς ἱερᾶς παρακαταθήκης τοῦ θρυλικοῦ Γέρου τοῦ Μοριᾶ, Θεοδώρου Κολοκοτρώνη, καὶ τῶν ἄλλων ἡρώων τῆς Ἐθνικῆς μας Παλιγγενεσίας, δηλαδὴ τὴν πραγματοποίηση τοῦ μεγαλοπρεποῦς ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΤΑΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ (Π.Π.Τ.Ε), μιᾶς νέας Ἁγίας Σοφίας, καὶ τὴν δημιουργία πέριξ αὐτοῦ ἑνὸς πρότυπου γιὰ τὴν ὑφήλιο Ἄλσους – πνεύμονα πράσινου γιὰ τὴν δεινοπαθοῦσα Ἀττική (ποὺ δὲν θὰ λάβῃ τὸ ὄνομα τῶν δωρητῶν, ὡς εἴθισται, ὅπως καὶ ὅλο τὸ μεγαλεπήβολο ἔργο) ἀλλὰ θὰ ὀνομασθῆ «Ἐπίγειος Ἐδέμ».

Τὸ Ι.Π.Η.&Π.Α. καὶ τὸ Σωματεῖο «οἱ Φίλοι τοῦ Τάματος τοῦ Ἔθνους» δηλώνουν κατηγορηματικὰ ὅτι ἀπαλάσσουν τοὺς καθ’ὕλην ὑπόχρεους, Πολιτεία καὶ Ἐκκλησία καὶ ἀναλαμβάνουν ἐξ ὁλοκλήρου τὸ ἔργο τοῦ Π.Π.Τ.Ε., καθὼς καὶ τὴν ἐν συνεχείᾳ μισθοδοσία τοῦ προσωπικοῦ καὶ τὴν συντήρηση τῶν κτιρίων καὶ τοῦ περιβάλλοντος χώρου, χωρὶς τὴν παραμικρὴ ἐπιβάρυνση τοῦ κρατικοῦ προϋπολογισμοῦ καὶ τοῦ προϋπολογισμοῦ τῆς ἐκκλησίας.

Ἐπὶ πλέον ἀναλαμβάνουν, τὸ 20% τῶν ἐσόδων τοῦ Π.Π.Τ.Ε. νὰ διατίθεται συμβατικὰ στὸν Κρατικὸ Προϋπολογισμό, γιὰ ἐξοπλισμὸ σχολείων καὶ συσσίτια μαθητῶν ἢ γιὰ ἀναστήλωση ἱστορικῶν Ἱερῶν Ναῶν καὶ Μονῶν καὶ μὲ τὰ ὑπόλοιπα, μὲ αὐστηρὴ χρηστὴ διοίκηση τοῦ Προσκυνήματος καὶ ἄκρα ἀνιδιοτέλεια, θὰ κτίζωνται ὀρφανοτροφεῖα, γηροκομεῖα καὶ λοιπὲς στέγες ἀγάπης στὸ ἐσωτερικὸ καὶ στὸ ἐξωτερικό, ποὺ δὲν θὰ λαμβάνουν τὰ ὀνόματα τῶν δωρητῶν, ἀλλὰ θὰ ὀνομάζωνται «Βασιλειάδες».

Δ. Ἀναζητοῦμε γιὰ τὸ κοινωφελὲς αὐτὸ ἔργο, διὰ παραχωρήσεως, μία περίοπτη καὶ δεσπόζουσα θέσι, καὶ ὡς καταλληλότερος χῶρος προκρίνεται τὸ ΑΤΤΙΚΟ ΑΛΣΟΣ

Πρόκειται ὄντως γιὰ ἕνα μεγάλο ἐπενδυτικό, πολιτιστικὸ καὶ φιλανθρωπικὸ ἔργο ἀσύλληπτης  σπουδαιότητας.

Δὲν ζητοῦμε τίποτε ἄλλο, παρὰ ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία νὰ εὐλογῆ καὶ τὴν Πολιτεία νὰ διευκολύνῃ νομοθετοῦσα.

    Ἀπευθυνθήκαμε καὶ ἀπεθυνόμαστε σὲ κάθε ἁρμόδιο.

  
   ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ
   ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ Κ. ΑΝΤΩΝΙΟ ΣΑΜΑΡΑ
   (παρόμοιες ἐστάλησαν σὲ ὅλους τοὺς ἀρχηγοὺς κομμάτων)

Σωματεῖον
«ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΤΑΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ»
Δεν διαιρουμε  - Δεν διαιρουμεθα
Ἕδρα: MOYΣΩΝ 14, 15452 ΨΥΧΙΚΟΝ
Τηλ. 0030  210-3254321-2,    fax 210-3236978
Facebook: Oι Φίλοι του Τάματος του Έθνους, Φωτεινή Γραμμή
Twitter: @PANEL_TAMA
Ἀριθ. Ἀποφ. Πρωτοδικείου Ἀθηνῶν 3079/2008
Α.Φ.Μ. 998406487 ΔΟΥ ΨΥΧΙΚΟΥ


Ἀξιότιμον Κύριον  ΣΑΜΑΡΑΝ ΑΝΤΩΝΙΟΝ
Πρόεδρον Κυβερνήσεως
Μέγαρον Μαξίμου, Γραφεῖον Πρωθυπουργοῦ
10674 ΑΘΗΝΑ
210-3385585 / ΦΑΞ  210-6715799, Φ 8017357
                                                                 Ἐπιστολὴ ὑπ᾿ ἀριθμ. 16/12.1.2015  Γ.Ι.

Ἀξιότιμε κ. Πρόεδρε,

1. Περὶ τοῦ Τάματος τοῦ Κολοκοτρώνη (καὶ ὄχι τοῦ Συνταγματάρχου Παπαδοπούλου) θὰ σᾶς εἶναι γνωστὸ ἀπὸ τὴν ἱστορία τῆς Ἑλληνικῆς Ἐπαναστάσεως.

2. Κατόπιν τοῦ ὁμόφωνου Η΄ Ψηφίσματος τῆς εἰς τὸ Ἄργος Δ΄ Ἐθνοσυνελεύσεως (31.7.1829), ποὺ ὑπέγραψε καὶ ὁ ἀνεπανάληπτος Ἰ. Καποδίστριας, καὶ τῶν Βασ. Διαταγμ. (ΦΕΚ 5/29-1-1834 & 12/11-4-1838), ἡ πραγματοποίηση τοῦ Τάματος εἶναι ρητὴ ὑποχρέωση τοῦ Ἑλληνικοῦ Ἔθνους. Στὰ 185 χρόνια, ποὺ πέρασαν, πολλὲς προσπάθειες ἔγιναν (π.χ. τὸ 1843 ἐπὶ Ὄθωνος, τὸ 1891 ἀπὸ τὸν Ἀλ. Ζαΐμη, τὸ 1910 ἀπὸ τὸν Ἐλ. Βεζινέλο, μέχρι καὶ ἀπὸ τὴν 7ετία τῶν συνταγματαρχῶν). Δὲν εἴμαστε συνεχιστὲς κανενὸς ἀπὸ τοὺς προηγούμενους, ποὺ δὲν τὸ πίστεψαν καὶ γι᾿ αὐτὸ δὲν τὸ κατόρθωσαν. Μάλιστα  πρωτοστατοῦμε νὰ διατάξῃ ὁ Εἰσαγγελέας τοῦ Ἀρείου Πάγου ἀνακρίσεις (φάκελλος 5287/7.10.2014 στὴν Εἰσαγγελία Ἀθηνῶν) τὶ ἔγιναν τὰ χρήματα ποὺ συγκεντρώθηκαν ἐπὶ 7 ετίας.

3.Ἐτάξαμε ὡς σκοπὸ αὐτὴ τὴ πραγματοποίηση, ἀναλαμβάνοντας ἐξ ὁλοκλήρου τὸ ἔργο, χωρὶς τὴν παραμικρὴ ἐπιβάρυνσι τοῦ προϋπολογισμοῦ κράτους καὶ ἐκκλησίας.  Ἐπὶ πλέον, τὸ 20% τῶν ἐσόδων τοῦ ἔργου θὰ διατίθεται συμβατικὰ στὸν Κρατικὸ Προϋπολογισμὸ γιὰ κοινωφελεῖς σκοπούς.
Ἤδη ἡ ἀπὸ 8.6.2012 ἀπόφαση τῆς Δ. Ἱ. Συνόδου ὁρίζει τὰ ἐγκαίνια γιὰ τὴν 25η Μαρτίου 2021, κατὰ τὴν 200η ἐπέτειο τῆς Ἐθνικῆς μας Παλιγγενεσίας.

4. Ζητοῦμε, διὰ παραχωρήσεως, μία περίοπτη καὶ δεσπόζουσα θέση, καὶ ὡς καταλληλότερος χῶρος προκρίνεται τὸ ΑΤΤΙΚΟ ΑΛΣΟΣ.

    5. Μία ἐνημερωτικὴ περίληψη σᾶς ἐπισυνάπτουμε στὸ πρὸς ὑπογραφὴ ὑπὸ βουλευτῶν συνημμένο κείμενο. Ἐφ᾿ ὅσον πιστεύετε στὴν ἀναγκαιότητα τῆς πραγματοποιήσεως τοῦ Τάματος τοῦ Κολοκοτρώνη, μπορεῖτε νὰ συστήσετε στοὺς ὑποψηφίους Βουλευτές σας νὰ συνυπογράψουν τὸ παρὸν μὲ ὅποιες τυχὸν τροποποιήσεις – συμπληρώσεις ἕκαστος - ἑκάστη ἐπιθυμεῖ, ὥστε νὰ λειτουργήσῃ καὶ συμβουλευτικὰ πρὸς ἡμᾶς.

Παρακαλοῦμε γιὰ τὴν σχετικὴ ἐνημέρωσί μας ἐκ μέρους σας.

Εὐχαριστοῦμε ἐκ τῶν προτέρων.          
                                                       Μετ᾿ εξαιρέτου τιμῆς
Ὁ Πρόεδρος
                Ἰ. Ἀναγνωστόπουλος

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟΝ:
Μία ἀπὸ τὶς ὑγιεῖς φωνὲς τῶν Μ.Μ.Ε., ὁ ραδιοφωνικὸς σταθμὸς Παύλειος Λόγος τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Βεροίας, Ναούσης καὶ Καμπανίας θὰ μεταδώσῃ πολὺ ἐνημερωτικὴ συνέντευξη γιὰ τὸ ΤΑΜΑ ΤΟΥ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ, τὴν Πέμπτη 15.1.2015 καὶ ὥρα 18.30 - 19.30 στὴν ἐκπομπὴ «ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ».

Ὅσοι θέλουν νὰ ἐνημερωθοῦν ὑπεύθυνα, μποροῦν νὰ τὸ παρακολουθήσουν στὴν ἱστοσελίδα

1)  www.imverias.gr καὶ στὴ συνέχεια ,,ραδιόφωνο,, ἤ ἀπ’ εὐθείας (http://www.imverias.gr/index.php?option=com_content&view=category&id=11&Itemid=26)

ἤ  
2) www.e-radio.gr  στὴ συνέχεια στὴν κατηγορία ,,ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ,, καὶ  στὴ
συνέχεια στὸ ,,ΠΑΥΛΕΙΟΣ ΛΟΓΟΣ,, ἤ ἀπ’ εὐθείας στὸ

3) Γιὰ ὅσους εἶναι στὴν ἐμβέλεια  τῶν ἐρτζιανῶν τῆς περιοχῆς μποροῦν νὰ τὸ ἀκούσουν στὸ 902 FM.

Ξεναγήσεις στην έκθεση «Ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος πριν από τον El Greco»


Στο πλαίσιο της έκθεσης «Ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος πριν από τον El Greco», που παρουσιάζεται στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο από τις 4 Δεκεμβρίου 2014 έως τις 31 Μαρτίου 2015, διοργανώνονται από τους αρχαιολόγους-επιμελητές της έκθεσης οι ακόλουθες ξεναγήσεις:

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2015
Πέμπτη 15/1: 11.30 ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΗΚΕ
Πέμπτη 22/1: 12.00 ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΗΚΕ
Κυριακή 25/1: 11.30 και 12.30 
Ακυρώνονται οι ξεναγήσεις λόγω εθνικών εκλογών
Πέμπτη 29/1: 12.00
Σάββατο 31/1: 12.00 ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΗΚΕ

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2015
Πέμπτη 5/2: 12.00
Κυριακή 8/2: 11.30 και 12.30
Πέμπτη 12/2: 12.00
Σάββατο 14/2: 12.00
Πέμπτη 26/2: 12.00
Σάββατο 28/2:   12:00

ΜΑΡΤΙΟΣ 2015
Πέμπτη 5/3: 12.00
Κυριακή 8/3: 11.30 και 12.30
Πέμπτη 12/3: 12.00
Σάββατο 14/3: 12.00
Πέμπτη 19/3: 12.00
Κυριακή 22/3: 11.30 και 12.30
Πέμπτη 26/3: 12.00


Η ξενάγηση διαρκεί περίπου μία ώρα και τριάντα λεπτά. 
Η συμμετοχή στις ξεναγήσεις είναι δωρεάν.

Ο αριθμός των ατόμων που μπορούν να παρακολουθήσουν κάθε ξενάγηση είναι περιορισμένος. Για τον λόγο αυτό είναι απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής στο τηλέφωνο 213 213 9 507 (Δευτέρα έως Παρασκευή από τις 09:00 έως τις 15:00).
Θα τηρηθεί αυστηρή σειρά προτεραιότητας.

Στο όνομα του Ιησού και του Μωάμεθ

 Του Δημήτρη Μακροδημόπουλου, e-mail: dimakrogr@yahoo.gr
 http://www.paratiritis-news.gr/detailed_article.php?id=170875&categoryid=15

Τα τελευταία γεγονότα στο Παρίσι που συντάραξαν την παγκόσμια κοινή γνώμη θα πρέπει να αξιολογηθούν στα πλαίσια του προβληματισμού για τις πραγματικές αιτίες που οδηγούν σε τέτοιες ακραίες συμπεριφορές. Όταν νέοι άνθρωποι οδηγούνται σε αυτόν τον παραλογισμό γνωρίζοντας εκ προοιμίου ότι δεν θα επιβιώσουν, τότε είναι ξεκάθαρο ότι υπάρχουν βαθύτερες αιτίες γιαυτό. Αν οι Γάλλοι και γενικότερα η Δύση κατορθώσουν να εξηγήσουν γιατί οι αδελφοί Κουατσί, οι οποίοι γεννήθηκαν και μεγάλωσαν στη Γαλλία, προέβησαν στην επίθεσή τους κατά της σατιρικής εφημερίδας Charlie Hebdo, τότε θα αντιληφθούν και τους λόγους που οδηγούν μαχητές από τη Δύση να συστρατεύονται με την ISIS. Βέβαια οι αιτίες που παράγουν την τρομοκρατία αυτής της μορφής είναι γνωστές. Όμως τα διαχρονικά συμφέροντα είναι τόσο μεγάλα και αφορούν ολόκληρη τη Δύση ώστε υπερβαίνουν κάθε λογική αντίθετη προς αυτά.

Στη Δύση προσπαθούμε να ερμηνεύσουμε τα γεγονότα σε άλλες περιοχές του πλανήτη με κριτήριο τις δικές μας συνθήκες, τις δικές μας αξίες και τον δικό μας τρόπο ζωής. Δεν εξετάζουμε μήπως άλλοι πολιτισμοί δίνουν διαφορετικές απαντήσεις στα ίδια ερωτήματα. Θα πρέπει λοιπόν να διαβάσει κανείς την ιστορία των λαών για να καταλάβει τις αντιδράσεις τους: Όταν οι αποικιοκράτες της Δύσης επικράτησαν με τη βία στην Ανατολή, προσπάθησαν με κάθε τρόπο να διατηρήσουν εκεί τις φεουδαλικές σχέσεις σε μια εποχή που στη Δύση η μια αστική επανάσταση διαδέχονταν την άλλη μετασχηματίζοντας την κοινωνία. Στην περίοδο της εμποροκρατίας (16ος - 18ος αιώνας), η Ανατολή καταληστεύθηκε με τη μεταφορά του πλούτου της στη Δύση ενώ στην περίοδο της βιομηχανικής επανάστασης απαξιώθηκε παραγωγικά και ο ρόλος της περιορίσθηκε στην προμήθεια πάμφθηνων πρώτων υλών και γεωργικών προϊόντων στις αναπτυσσόμενες βιομηχανικά χώρες της Δύσης. Με κάθε τρόπο αποτράπηκε η εκβιομηχάνιση της Ανατολής. Έτσι η Ανατολή, ο Τρίτος Κόσμος γενικότερα, εντάχθηκε στην περιοχή της λεγόμενης καπιταλιστικής υπανάπτυξης ενώ η Δύση, δηλαδή η Ευρώπη και η Β. Αμερική, απετέλεσαν τις χώρες της ανάπτυξης.

Σημασία, λοιπόν, έχει η θέση που κατέχει μια χώρα στον επονομαζόμενο διεθνή καταμερισμό της εργασίας. Αυτή καθορίζει τον βαθμό της τεχνολογικής ανάπτυξης αλλά και της πολιτικής και κοινωνικής εξέλιξης. Γι’ αυτό, αν ανήκει στο χώρο της υπανάπτυξης και της εξάρτησης τότε ούτε οι οικονομικοί δείκτες αντανακλούν την κοινωνική πραγματικότητα. Μπορεί για παράδειγμα η οικονομία της Βραζιλίας να ξεπέρασε αυτή της Μ. Βρετανίας και να φιγουράρει στην έκτη θέση της παγκόσμια κατάταξης και η Ινδία να συμπεριλαμβάνεται στις ανερχόμενες οικονομικές δυνάμεις, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι οι βραζιλιάνοι θα παύσουν να ζουν στις φαβέλες ή ότι οι Ινδοί θα σταματήσουν να λιμοκτονούν ή ότι το βιοτικό επίπεδο της Μ. Βρετανίας θα υποβαθμισθεί έναντι των χωρών αυτών. Όπως αποδείχθηκε ιστορικά ούτε η ανεξαρτησία βοήθησε αυτές τις χώρες της καπιταλιστικής υπανάπτυξης. Μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, στο διάστημα 1945 – 1962, 47 νέα κράτη ξεπήδησαν σε Αφρική και Ασία στη μετάβαση από την αποικιοκρατία στον νεοαποικισμό χωρίς να αλλάξουν τη μοίρα των λαών τους διότι η εκμετάλλευση της Δύσης παρέμεινε με τη μορφή του νεοαποικισμού.

Αυτά συμβαίνουν διότι οι χώρες της καπιταλιστικής υπανάπτυξης και της ανάπτυξης συνδέονται άρρηκτα μεταξύ τους με τις άνισες ανταλλαγές. Οι πρώτες χορηγούν στις δεύτερες πάμφθηνες πρώτες ύλες, αγροτικά προϊόντα και φθηνή εργατική δύναμη και εισάγουν από αυτές πανάκριβα βιομηχανικά προϊόντα. Αυτές οι άνισες ανταλλαγές επιβάλλονται με κάθε τρόπο από τη Δύση. Με εγκάθετα καθεστώτα που διασφαλίζουν τα συμφέροντά της, με τους πολέμους, με την ανατροπή καθεστώτων που δαιμονοποιούνται (άξονας του κακού), με το νέο ρόλο του ΝΑΤΟ και τις στρατιωτικές βάσεις σε παγκόσμια κλίμακα.

Η Δύση χρησιμοποίησε τον χριστιανισμό (Σταυροφορίες, ιεραποστολές) για να εξωραΐσει τις σκοπιμότητές της στον Τρίτο Κόσμο και να συγκαλύψει τα εγκλήματά της, όπως το δουλεμπόριο στο οποίο συμμετείχε και η Καθολική Εκκλησία με τη βάπτιση των δούλων στο όνομα της σωτηρίας των ψυχών τους εισπράττοντας το μερίδιό της. Έλεγε χαρακτηριστικά ο Desmont Tutu, αρχιεπίσκοπος του Κέιπ Τάουν, βραβευμένος με το Νόμπελ ειρήνης: «Όταν οι ιεραπόστολοι ήλθαν στην Αφρική, αυτοί είχαν τη Βίβλο και εμείς είχαμε τη γη. Μας είπαν: “Ας προσευχηθούμε”. Κλείσαμε τα μάτια. Όταν τα ανοίξαμε, εμείς είχαμε τη Βίβλο και αυτοί είχαν τη γη». Όμως η Δύση χρησιμοποίησε και χρησιμοποιεί και τον Ισλαμισμό, διότι της επιτρέπει αξιοποιώντας τις διάφορες εκφάνσεις του Ισλάμ (σουνίτες, σιίτες, αλεβίτες κ.α.) να διασπά την ενότητα του αραβικού (και όχι μόνον) κόσμου σε περιφερειακό και σε κρατικό επίπεδο. Όσοι σοκάρονται από την ωμότητα των τρομοκρατικών ενεργειών διότι βιώνουν την ασφάλεια των δυτικών κρατών, δεν πρέπει να λησμονούν την αγριότητα των εγκλημάτων της αποικιοκρατίας που συνεχίζονται σε Ιράκ, Συρία, Γάζα, στη Λιβύη, στη Μεσόγειο και αλλού, όπου η ζωή έχει χάσει κάθε αξία. Όλα αυτά έχουν το τίμημά τους. Στο Παρίσι, στην παλλαϊκή διαδήλωση της Κυριακής με επικεφαλής τους αρχηγούς δεκάδων κρατών, η Δύση διεκδίκησε επί της ουσίας το δικαίωμά της να συνεχίσει να ασκεί την αποικιοκρατική της πολιτική χωρίς συνέπειες. Δεν ασκήθηκε καμμιά αυτοκριτική.

Αλεξανδρούπολη, 10 -1-2015

Τρίτη 13 Ιανουαρίου 2015

Αγιοκατάταξη του Γέροντος Παϊσίου – Επίσημο Ανακοινωθέν


Στην αγιοκατάταξη του Γέροντος Παϊσίου προχώρησε πριν από λίγο,  η Αγία και Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΝ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ
Συνῆλθεν, ὑπό τήν προεδρίαν τῆς Α. Θ. Παναγιότητος, ἡ Ἁγία καί Ἱερά Σύνοδος εἰς τήν τακτικήν συνεδρίαν αὐτῆς σήμερον, Tρίτην, 13ην Ἰανουαρίου 2015, πρός ἐξέτασιν τῶν ἐν τῇ ἡμερησίᾳ διατάξει ἀναγεγραμμένων θεμάτων.
Κατ᾿ αὐτήν, ἡ Ἁγία καί Ἱερά Σύνοδος: α) ὁμοφώνως ἀποδεχθεῖσα εἰσήγησιν τῆς Κανονικῆς Ἐπιτροπῆς ἀνέγραψεν εἰς τό Ἁγιολόγιον τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τόν μοναχόν Παΐσιον Ἁγιορείτην καί β) προτάσει τῆς Α. Θ. Παναγιότητος, τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ. κ. Βαρθολομαίου, διά ψήφων κανονικῶν ἐξελέξατο παμψηφεί τόν Πανοσιολ. Ἀρχιμανδρίτην κ. Εἰρηναῖον Ἀβραμίδην, διακονοῦντα ἐν Παρισίοις, Βοηθόν Ἐπίσκοπον παρά τῷ Σεβασμιωτάτῳ Μητροπολίτῃ Γαλλίας κυρίῳ Ἐμμανουήλ, ὑπό τόν τίτλον τῆς πάλαι ποτέ διαλαμψάσης Ἐπισκοπῆς Ρηγίου.
Ἐν τοῖς Πατριαρχείοις, τῇ 13ῃ Ἰανουαρίου 2015
Ἐκ τῆς Ἀρχιγραμματείας τῆς Ἁγίας καί Ἱερᾶς Συνόδου

Δευτέρα 12 Ιανουαρίου 2015

Καινούργια χρονιά και ξεκινάμε δυναμικά...Μαζεύουμε παιχνίδια ..



Νέα χρονιά... με νέα όνειρα  πολλές ευχές ,περισσότερη πίστη,μα και συνέχεια των δρόμων που  χάραξε η αγάπη και η προσφορά.
Από τις φιλανθρωπικές δράσεις της Ιεράς Μονής Παναγίας Χρυσοπηγής είναι και αυτή ...
Μαζεύουμε αυτόν τον μήνα συστηματικά και περισσότερο οργανωμένα , μικρά παιχνίδια σε καλή κατάσταση ,χωρίς μπαταρίες  για τις αποστολές αγάπης στην πατρίδα μας αλλά και την εξωτερική ιεραποστολή.





Για τη συνεχή συμπαράσταση και βοήθεια ευχαριστούμε "από καρδιάς" πολύ.Καλή και ευλογημένη χρονιά.
Τόπος συλλογής παιχνιδιών: Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής
 Πολυδένδρι Αττικής : 32ο Χιλιομ.Αθηνών Λαμίας
Κάθε Τετάρτη 6.00μ.μ.-8.00μ.μ.
Κάθε Κυριακή 10.00π.μ.-11.30π.μ.
τηλέφωνο επικοινωνίας 22950222282295022228

Αρχή δεινών…

papadimitriou-apostolos-makrygiannis-300x200Του Απόστολου Παπαδημητρίου
Η επίθεση κατά των γραφείων παρισινής εφημερίδας, που στοίχισε τη ζωή  δώδεκα συνανθρώπων μας, κυριάρχησε στη διεθνή ειδησεογραφία. Ως συνήθως τα ενορχηστρωμένα και πλήρως ελεγχόμενα από το σύστημα ΜΜΕ περιορίστηκαν να καταδικάσουν την εγκληματική πράξη ως τρομοκρατική αποφεύγοντας να προβάλουν οποιοδήποτε στοιχείο τόσο των θυμάτων όσο και των δραστών. Καθώς την πρώτη επίθεση ακολούθησαν ευθύς αμέσως άλλες, η κινητοποίηση πλήθους λαού σε διαδηλώσεις διαμαρτυρίας, τόσο στη Γαλλία όσο και σε άλλες χώρες, υπήρξε ευρεία. Μάλιστα έχει επιβληθεί στους κινητοποιημένους το σύνθημα «είμαστε όλοι Charlie». Τι άραγε να υπονοούν αυτοί, που το φέρουν γραπτό επάνω τους ή το βροντοφωνάζουν; Ότι αποδέχονται τις αρχές και τη γραμμή της εφημερίδας; Ότι είναι πρόθυμοι να προκαλέσουν με τη σειρά τους, ώστε να καταστούν προσεχώς θύματα; Τίποτε από αυτά. Απλά λόγια του αέρα είναι σε μια προσπάθεια αυτοεμψύχωσης ατόμων με καταρρακωμένο ηθικό και έλλειψη νοήματος στο βίο τους. Ας εξετάσουμε, αυτά που δεν μας πρόβαλαν τα λογοκρινόμενα εν πλήρει ελευθεροτυπία ΜΜΕ!
H Charlie Hebdo είναι παρισινή εβδομαδιαία εφημερίδα, η οποία αυτοπροβάλλεται ως αριστερή, αντιεξουσιαστική, αντιθρησκευτική και αντιθεσμική. Ελκύει περισσότερο την προσοχή των αναγνωστών της, όταν απεικονίζει τον Μωάμεθ ή μουσουλμάνους με σκίτσα άκρως προσβλητικά. Στο διαδίκτυο είναι αναρτημένα αρκετά από αυτά. Όλοι λοιπόν, όσοι «παπαγαλίζουν» το σύνθημα «είμαστε όλοι Charlie» το έχουν γερά χαμένο! Η αριστερά ελάχιστη δύναμη έχει πλέον στη Γαλλία, πόσο μάλλον το αντιεξουσιαστικό της τμήμα. Στους θεσμούς έχει υποταχθεί η συντριπτικότατη πλειονοψηφία του λαού τόσο στη Γαλλία, όσο και στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, και ουδεμία διάθεση αντίστασης στην βαθμιαία κατάργηση των δικαιωμάτων των πολιτών έχει. Ακόμη και η εν λόγω εφημερίδα εκδίδεται βάσει των θεσμών, δεν είναι παράνομη. Αντιθρησκευτική μπορεί να είναι με τη στενή έννοια ότι τοποθετείται κατά των γνωστών θρησκειών, πολύ πιθανόν όμως να έχουν αλωθεί οι πλείστοι από τις παραθρησκείες. Βέβαια μέχρι τώρα οι της εφημερίδας, εκδότες, δημοσιογράφοι και λοιποί προέβαιναν στις ενέργειές τους με την αίσθηση της ασφάλειας, που τους παρείχε η υποτιθέμενη ισχυρή χώρα τους, καθώς το σύστημα δεν ενοχλείτο ιδιαίτερα από την «αντισυστημική» γραμμή τους. Ας δείξουν και μετά το τρομοκρατικό κτύπημα οι επιζήσαντες και όσοι προσέλθουν να καλύψουν τις θέσεις των νεκρών ότι παραμένουν αυτοί πρώτοι Charlie. Οι άλλοι, οι πολλοί, καλό είναι να θέσουν ερωτήματα στον εαυτό τους και αντί να καταληφθούν από τρόμο, ώστε να μην τολμούν να ξεμυτίζουν από την οικία τους, ή από τυφλή οργή, ώστε να αντεπιτίθενται κατά στόχων ισλαμικών, να ασκηθούν στην αυτοκριτική.
Μάθημα αυτοκριτικής 1ο: Στο όνομα ποιάς ελευθερίας και ποιού πολιτισμού επιτρέπεται η διακωμώδηση του πιστεύω των συνανθρώπων μας; Μήπως στη Δύση έχει ταυτιστεί κατά τρόπο άκρως επικίνδυνο η ελευθερία με την ασυδοσία στην ατομική έκφραση, ενώ ολοένα και πιο βαρειά πέφτει η σκιά μιας έντεχνα καλυμμένης δικτατορίας;

Finis Graeciae- Παρουσίαση βιβλίου του Χρήστου Γιανναρά στον Ιανό


Finis Graeciae- Παρουσίαση βιβλίου του Χρήστου Γιανναρά στον Ιανό
Με αφορμή την επανέκδοση του βιβλίου του με τίτλο Finis Graeciae από τις εκδόσεις IANOS, ο Χρήστος Γιανναράςέρχεται στον ΙΑΝΟ.

Ο επίτιμος Πρόεδρος του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού  Επιμελητηρίου, Γιάννος Γραμματίδης, σ’ ανοιχτό διάλογο με το Χρήστο Γιανναρά  θα αναφερθούν στο Σύγχρονο Ελληνικό Πρόβλημα της Οικονομίας και της Πολιτικής, βασισμένο στα κείμενα του Χρήστου Γιανναρά που περιλαμβάνονται στο βιβλίο.
Το 1986 γράφεται και δημοσιεύεται στο Βήμα η επιφυλλίδα Finis Graeciae: η Ελλάδα τέλειωσε, τη σκοτώσαμε εμείς. Είκοσι πέντε χρόνια πριν από την κατάρρευση του κράτους, την οικονομική καταστροφή, την απώλεια ανεξαρτησίας της χώρας. Δεν χρειαζόταν προφητικό χάρισμα για την πρόβλεψη, αρκούσε ελάχιστη οξυδέρκεια. Ήταν φανερή η κατεδάφιση κάθε στοιχείου ζωντανής συνέχειας του Ελληνισμού, μεθοδική σαν προγραμματισμένη: Μονοτονικό, εξοβελισμός των Αρχαίων από τα σχολειά, στρέβλωση της Ιστορίας, καταργημένη η αξιολόγηση της ποιότητας, σε διωγμό η αριστεία. Χλεύη μανιασμένη για τον πατριωτισμό, για κάθε όσιο και ιερό στις ρίζες των Ελλήνων. Μοναδική χαρά ζωής για τον Έλληνα η καταναλωτική ευωχία — ποδοσφαιρολαγνία, τζόγος, κρετινικὴ τηλεθέαση.
Τα κείμενα που συνόδευαν τότε το Finis Graeciae φωτίζουν τώρα τη «λογική» της αυτοχειρίας. Επομένως, και την προσωπική έξοδο από το αδιέξοδο.

Παρακολουθήστε ζωντανά την εκδήλωση ΕΔΩ

Ομιλία για Μνησικακία και Αμνησικακία






Κοζάνη, 12 Ιανουαρίου 2015

    Ο Ιερός Ναός της Παναγίας Φανερωμένης Κοζάνης, στα πλαίσια του προγράμματος «Αύρα Λεπτή» για την ποιμαντική περίοδο 2014 – 2015, σας προσκαλεί να παρακολουθήσετε την ομιλία που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 14 Ιανουαρίου στις 7 το απόγευμα στην αίθουσα του Ναού.
Ομιλητής θα είναι ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης κ. Νικηφόρος Μανάδης, Αρχιερατικός Επίτροπος Εορδαίας και Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Αγίου Κοσμά του Αιτωλού Άρδασσας, με θέμα «Μνησικακία και αμνησικακία».



Από τον Ιερό Ναό

Σάββατο 10 Ιανουαρίου 2015

Το πρόωρο μωράκι που επέζησε από θαύμα

Δεν θα μπορούσαν να ακούσουν κάτι χειρότερο η Mhari και ο άνδρας της Paul, όταν τα νερά της Mhari έσπασαν στις 20 εβδομάδες της εγκυμοσύνης της. Οι γιατροί την ενημέρωσαν την ημέρα εκείνη ότι το μωρό δεν θα κατάφερνε να επιβιώσει και ότι θα έπρεπε να προετοιμαστεί για να τερματίσει την εγκυμοσύνη της. Ωστόσο, αντί να ακολουθήσει τις συμβουλές των γιατρών, η Mhari ήξερε ότι έκαναν λάθος. Το ένιωθε βαθιά στην καρδιά της. Αποφάσισε, λοιπόν, να κρατήσει το μωρό της ζωντανό με κάθε τρόπο, μέχρι να έρθει η ώρα που θα το γεννούσε, παρά τους όποιους κινδύνους. Αυτό που τελικά έγινε ήταν... μαγικό!
Ο Jett Morris γεννήθηκε στις 25 εβδομάδες, έχοντας επιβιώσει άλλες 5 ολόκληρες εβδομάδες, αφού έσπασαν τα νερά, στην κοιλιά της μητέρας του. Την ημέρα της γέννησής του ζύγιζε μόλις 635 γραμμάρια.
Μετά την γέννησή του ο Jett υπέφερε χρόνια πνευμονοπάθεια και ίκτερο, ενώ είχε δύο τρύπες στην καρδιά.
http://www.mama365.gr/21245/to-prooro-moraki-poy-epezhse-apo-thavma-mia-apistefth.html

Χάθηκε ο σταυρός - Θεοφάνεια στο Χέρσο Κιλκίς Video



Γιορτάζοντας τα θεοφάνεια 2015 στο ποτάμι δίπλα στο χωριό Χέρσο στο Κιλκίς. Τι μπορεί να συμβεί;

Πρώτα πρώτα χάθηκε ο Σταυρός, στη συνέχεια μετά από άκαρπες προσπάθειες διεκόπη η ροή του νερού, φέραμε την Πυροσβεστική για να βοηθήσει, ...
Χρειάστηκαν πολλές ώρες για να ... βρεθεί ο σταυρός, και να ησυχάσουν όλοι οι πιστο

Ιερό Μνημόσυνο στην Μητρόπολη Λεμεσού για τον π. Νικόλαο Πέττα





Την Κυριακή 4 Ιανουαρίου 2015, κατόπιν ευλογίας της Ιεράς Μητροπόλεως Λεμεσού, ο χειροθετιμένος Αναγνώστης και Καθηγητής της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Φώτιος Δημητρακόπουλος, κήρυξε τον Κυριακάτικο Θείο Λόγο στον Μητροπολιτικό Ναό της Παντανάσσης (Καθολικής) Λεμεσού. Η Ακολουθία καθώς και το  Θείο κήρυγμα αναμεταδόθηκαν ζωντανά από τον ραδιοφωνικό σταθμό της Ιεράς Μητροπόλεως Λεμεσού.  Ο κ. Δημητρακόπουλος αναφέρθηκε στην σημασία της  Δεσποτικής εορτής των Θεοφανείων και στην πορεία Θέωσης του νεοαγιοκαταταχθέντος Αγίου Νικηφόρου του Λεπρού του οποίου η μνήμη εορτάζεται στις 4 Ιανουαρίου.
Την αυτήν ημέρα στον Μητροπολιτικό Ναό της Λεμεσού τελέστηκε επιμνημόσυνη δέηση για τον ενάρετο ιερέα Νικόλαο Πέττα από την Πάτρα ο οποίος κοιμήθηκε στις 4 Ιανουαρίου το έτος 2000. Ο κ. Δημητρακόπουλος μίλησε για την ζωή και το έργο του υπερπολύτεκνου κληρικού και εξήγησε ότι η κοινωνία των Πατρών θεωρεί ότι μέσω της θεόπνευστης ιερατικής  διακονίας και της αυστηρής πνευματικής ασκήσεως του, έδειξε ότι η εν γάμω αγιότητα είναι εφικτή  σε όσους βιώνουν την κατά Χριστό ζωή. Εξύμνησε την ρυπαρά μόρφωσή του π. Νικολάου και την κατάρτισή του ως εκπαιδευτικού και τόνισε ότι αυτά που τον έκαναν ιδιαίτερα αγαπητό και προσιτό στους ανθρώπους που προσέπιπταν στο πετραχήλι του ήταν η μέγιστη θεοσέβειά του, η διορατικότητά του, το βάθος και η απλότητα του αγνού λόγου του. Χωρίς να επεκταθεί σε λεπτομέρειες προσωπικών εμπειριών λόγω ελλείψεως χρόνου, είπε ότι δεν πρόλαβε να τον γνωρίσει εν ζωή αλλά τον γνώρισε με μοναδικό και αποκαλυπτικό τρόπο μετά την κοίμησή του αφού ο πνευματοφόρος ιερέας του προλέγει γεγονότα και τον στηρίζει σε δύσκολες στιγμές. Αναφέρθηκε επίσης σε ένα σημείο που έδωσε ο πατήρ Νικόλαος στην εκλεκτή Πρεσβυτέρα του Ανθή, κατά το οποίο της αποκάλυψε ότι θα την έπαιρνε μαζί του στα Ουράνια ανήμερα της εορτής του, όπως και έγινε το έτος 2012. 
Ο κ. Δημητρακόπουλος παρέπεμψε όσους ενδιαφέρονται να μάθουν περισσότερα για τον Γέροντα στην ιστοσελίδα pnikolaos.gr την οποία έχει επιμεληθεί ο ίδιος και περιέχει στοιχεία και μαρτυρίες που έχει συγκεντρώσει για τον χριστομίμητο βίο του πατρός Νικολάου και της υποδειγματικής πρεσβυτέρας του Ανθής.
Απευθυνόμενος στον αρχιμανδρίτη και διδάκτορα Φιλοσοφίας π.  Νεκτάριο Πέττα του ευχήθηκε να είναι άξιος συνεχιστής του θεάρεστου έργου του πατέρα του. Ο καθηγητής συνταξίδευσε στην Κύπρο με τον π. Νεκτάριο για να εισηγηθούν στις 3-1-2015, στο ΛΣΤ΄  Συνέδριο της Παγκύπριας Ένωσης Ελλήνων Θεολόγων που είχε ως θέμα την «Επίθεση της Παγκοσμιοποίησης στις Ρωμαίικες ρίζες του Ελληνισμού».
Κλείνοντας το κήρυγμά του, ο κ. Δημητρακόπουλος ευχαρίστησε τον Πανιερώτατο Μητροπολίτη Λεμεσού κ.  Αθανάσιο και την Παγκύπρια Ένωση Ελλήνων Θεολόγων (Π.Ε.Ε.Θ.) για την άψογη φιλοξενία τους και την τιμή που έκαναν στον ίδιο και τον αρχιμ. Ν. π΄΄ Ν Πέττα να τους δώσουν την δυνατότητα να εισηγηθούν στο Συνέδριο.  Επίσης, ευχαρίστησε θερμά τούς αρχιμ. Φιλόθεο, διάκονο Σπυρίδωνα, π. Λογγίνο και τον π. Ηρακλείδιο που φρόντισαν να ετοιμαστούν τα ιερά κόλλυβα του μνημόσυνου του π.  Νικολάου Πέττα.
Αξίζει να αναφερθεί ότι την επόμενη ημέρα, Δευτέρα 5 Ιανουαρίου 2015 από τις 8.30 έως τις 9.30 το πρωί, ο καθηγητής της Φιλοσοφικής κ. Φ. Δημητρακόπουλος ήταν προσκεκλημένος της κυρίας Έλενας Χαραλάμπους στην ζωντανή εκπομπή του ΡΙΚ 1, «ΕΜΕΙΣ ΚΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΑΣ». Το θέμα συζήτησης ήταν η επανέκδοση του βιβλίου  του λογιωτάτου και π. Πρωτεπιστάτου του Αγίου Όρους Γέροντος π. Μαξίμου του Ιβηρίτου με τίτλο: «Νέαι ἡγιασμέναι μορφαί εἰς τόν ἀμπελῶνα τοῦ Κυρίου: π. Νικόλαος Πέττας (1941-4.1.2000) καί ἡ πρεσβυτέρα του Ἀνθή (1943-6.12.2012)» (θα το βρείτε αναρτημένο στην ιστοσελίδα: pnikolaos.gr/%ce%b2%ce%b9%ce%b2%ce%bb%ce%b9%ce%bf-%cf%80%cf%81%cf%89%cf%84%ce%b5%cf%80%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%b1%cf%84%ce%bf%cf%85-%cf%80-%ce%bc%ce%b1%ce%be%ce%b9%ce%bc%ce%bf%cf%85/
Το αφιέρωμα στο  δίκαιο λευιτικό ζεύγος Πέττα από την πόλη του Αποστόλου Ανδρέα έδωσε στους πολλούς ακροατές της εκπομπής ελπιδοφόρα μηνύματα δείχνοντας ότι και στις δύσκολες μέρες μας, ο Χριστός έχει τους εκλεκτούς Του που με αυταπάρνηση Τον ακολουθούν.  





Ο διοικητικός κατακερματισμός και η απελευθέρωση της εκκλησίας από το κράτος

ο Ινστιτούτο Συντηρητικής Πολιτικής δημοσιεύει την ερευνητική εργασία του δρ Σωτήρη Μητραλέξη (βιογραφικό), τέταρτο σκέλος της συνολικής έρευνας του ΙΝΣΠΟΛ για τις σχέσεις Εκκλησίας-Κράτους, με θέμα:
*
Ο διοικητικός κατακερματισμός της εκκλησίας στην Ελλάδα
και η απελευθέρωση της εκκλησίας από το κράτος
*
Η έρευνα είναι διαθέσιμη σε μορφή PDF:
12_15_b_SotmitralEkklKr-page-001
Περίληψη της έρευνας:
Στο τέταρτο και τελευταίο κομμάτι της έρευνάς μας εξετάζουμε τον διοικητικό κατακερματισμό της Εκκλησίας στην Ελλάδα—και, δια της αντιστροφής των προϋποθέσεων του προβλήματος, το ενδεχόμενο απελευθέρωσης της Εκκλησίας από το Κράτος στην Ελλάδα σήμερα. Θα αναφερθούμε σε μία πτυχή του όλου ζητήματος, η οποία συνήθως αγνοείται στις όποιες συζητήσεις λαμβάνουν χώρα για τις σχέσεις—ή τον χωρισμό—Εκκλησίας και Κράτους. Η μελέτη μας καταδεικνύει πως ίσως αυτή αποτελεί εν τέλει την σημαντικότερη πτυχή της όλης προβληματικής περί εκκλησίας και κράτους στην Ελλάδα, η επανεξέταση και πιθανή επίλυση της οποίας αποτελεί όρο εκ των ων ουκ άνευ για την ίδια την ενασχόληση με το ευρύτερο ζήτημα. Πρόκειται για το ζήτημα του διοικητικού κατακερματισμού της ορθόδοξης εκκλησίας στην Ελλάδα, για το ζήτημα της ίδιας της φύσεως της ορθόδοξης εκκλησίας στην χώρα. Όταν εξετάζουμε το ζήτημα των σχέσεων εκκλησίας και κράτους στην Ελλάδα, είναι μάλλον προφανές το τι εννοούμε αναφερόμενοι στο «κράτος». Δεν είναι το ίδιο εύκολο να καθορισθεί ο δεύτερος όρος αυτής της σχέσης, η «εκκλησία» στην Ελλάδα—και εδώ δεν αναφερόμαστε μόνο στην πληθώρα των νομικών προσώπων, στα περίπου 10.000 διαφορετικά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου που συναπαρτίζουν την νομική μορφή της εκκλησίας, αλλά στην εκκλησία καθ’ εαυτήν ως διοικητικό και εκκλησιαστικό οργανισμό. Η αποσαφήνιση αυτών των θεμάτων επαναπλαισιώνει το ερώτημα για τις σχέσεις Εκκλησίας και Κράτους με τρόπο που δεν συνηθίζεται στην δημόσια διαχείριση του ζητήματος, και διανοίγει μια προοπτική ριζικά διαφορετική και από την διατήρηση της παρούσης καταστάσεως και από τον «χωρισμό» όπως αυτός εννοείται στην τρέχουσα εμπαθή δημοσιολογία: την προοπτική της απελευθέρωσης της Εκκλησίας από το Κράτος στην Ελλάδα σήμερα.

*************************

Δ΄ σκέλος της μελέτης: Ο διοικητικός κατακερματισμός της εκκλησίας στην Ελλάδα και η απελευθέρωση της εκκλησίας από το κράτος

 δρ Σωτήρης Μητραλέξης

Τα προηγούμενα μέρη της έρευνάς μας, καίτοι εξετάζουν ζητήματα των οποίων το πηγαίο υλικό είναι ευχερώς διαθέσιμο, ίσως επεφύλαξαν κάποιες εκπλήξεις για τον μέσο Έλληνα αναγνώστη χωρίς κάποια εξειδίκευση στο υπό εξέταση θέμα.
Στο πρώτο μέρος εξετάσθηκαν οι (κυρίως οικονομικές) σχέσεις εκκλησίας και κράτους στην Ευρώπη, καταδεικνύοντας μιαν εικόνα αρκετά διαφορετική από την προβαλλόμενη στον ελλαδικό δημόσιο λόγο σχετικά με το «τι συμβαίνει στην Ευρώπη»—σε αντιδιαστολή, προφανώς, με τα καθ’ ημάς.[1] Στην Ευρώπη, οι οικονομικές και θεσμικές σχέσεις εκκλησίας και κράτους είναι συνήθως συγκρίσιμες με τις ελλαδικές αντίστοιχες και ενίοτε πολύ πιο περιπεπλεγμένες.
Στο δεύτερο μέρος παρουσιάσθηκαν οι θεσμικές συντεταγμένες των σχέσεων εκκλησίας και κράτους στην Ελλάδα εν σχέσει με τις αντίστοιχες στην Κύπρο, όπου παρατηρείται πλήρης θεσμικός χωρισμός, χωρίς όμως να υφίσταται και χωρισμός εκκλησίας–κοινωνίας ή αποκλεισμός της εκκλησίας και της εκκλησιαστικής πίστης από την δημόσια σφαίρα.
Στο τρίτο μέρος κατεδείχθη ότι αυτό που προβάλλεται συνήθως στον ελλαδικό δημόσιο λόγο ως αίτημα χωρισμού εκκλησίας και κράτους είναι μάλλον ένα κωδικά διατυπωμένο αίτημα χωρισμού εκκλησίας–κοινωνίας, αποκλεισμού της εκκλησίας από την δημόσια σφαίρα, και σπανιώτατα ένα θεσμικά αρθρωμένο αίτημα νομοθετικού χωρισμού αρμοδιοτήτων και εξουσιών. Αυτό διαφαίνεται και από τα σημεία όπου ανακριβώς διαπιστώνεται, στον ελλαδικό δημόσιο λόγο, η εμπλοκή της εκκλησίας στο κράτος[2] και από τις προτεινόμενες λύσεις/αλλαγές, που συνήθως είναι εκτός θέματος ως προς το ενδεχόμενο θεσμικού χωρισμού. Όταν μιλάμε για θεσμικό χωρισμό εκκλησίας και κράτους, δεν μπορεί παρά να αναφερόμαστε στον χωρισμό των αρμοδιοτήτων και εξουσιών του κάθε θεσμού: το να μην μπορεί η εκκλησία να ασκήσει κρατικές εξουσίες και αρμοδιότητες, και το έμπαλιν. Πεδίο περαιτέρω θεσμικού χωρισμού της εκκλησίας και του κράτους στην Ελλάδα φυσικά και υφίσταται, αλλά συνήθως δεν περιγράφεται, δεν αναλύεται και δεν προτείνεται σε όσα κείμενα επαγγέλονται πως πράττουν ακριβώς αυτό, τα οποία στην ουσία προωθούν έναν μη σχετιζόμενο με την αλλαγή των κρατικών θεσμών χωρισμό εκκλησίας–κοινωνίας (ο οποίος, εκ των πραγμάτων, δεν μπορεί να αποτελεί πολιτικό αίτημα, εκτός αν λάβει την μορφή των… σύγχρονων διωγμών). http://www.antibaro.gr/article/11983
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...